INFORMATIONSKAMPANJ GOTA MEDIA

De som följt min blogg några år vet att jag är en stor motståndare till Gota Medias (Barometern) planer på ett mediahus vid systraströmmen i centrala Kalmar.

Jag har tagit upp detta i ett stort antal blogginlägg. Några av dem kan du läsa här nedan.

2008-09-07,
2009-01-24,
2009-09-06,
2009-09-21,
2010-05-04,
2011-10-31,
2011-11-10,
2011-12-05

Att kritisera detta medieföretag som har monopol på tidningar i regionen är givetvis inte lätt men jag gör bara det som känns rätt utan att väga in vad detta kommer få för konsekvenser. Ni som följer bloggen vet vilka konsekvenser det fått.
Andra politiker i Kalmar vågar uppenbarligen inte gå emot Gota Media av ren rädsla för att inte få något medieutrymme i framtiden. En sorgligt feg inställning i mina ögon.

Det som dock slår mig när jag träffar människor på stan är hur okunniga de är om detta felplacerade skrytbygge. Det är faktiskt inte många som har någon djupare kunskap om dessa planer.

Det som är än värre är att med tanke på att Gota Media nu äger alla de lokala tidningarna (Barometern, Östran och Ölandsbladet) så kommer heller inte någon kritisk granskning ske i tidningarna. Ett sorgligt faktum som många ännu inte insett. Gota Media kommer i Barometern och i Östran allra pliktskyldigast publicera några artiklar där man visar de storslagna planerna men inte släpper fram några kritiska röstar utan istället kommer man ”lovprisa” Johan Persson och Kalmar kommun för deras välvilja till detta byggprojekt.

Därför funderar vi inom SD på att dra igång en större informationskampanj om vad som håller på att hända på den unika och historiska Kvarnholmen. En större kampanj kostar givetvis en hel del pengar om man skall kunna nå ut med informationen till Kalmar kommuns ca 63 000 invånare.

Är du villig att bidra med en summa pengar för att vi skall kunna genomföra detta? Vi får knappast någon draghjälp från de lokala tidningarna ;-)

Vi gör ett försök med att samla in pengar för detta ändamål. Vår lokala kommunförening kommer att satsa lika mycket pengar som vi lyckas få in från privatpersoner. Får vi in 10000 kronor från privatpersoner så satsar Sverigedemokraterna i Kalmar också 10000 kronor på en informationskampanj.

Vi ser det som en start på valrörelsen 2014!

Om du vill ge oss ditt stöd i denna informationskampanj så sätt in ditt bidrag på Bankgiro 5279-5465, som tillhör Sverigedemokraterna i Kalmar. Ange endast ”Gota Media” vid/på inbetalningen så förblir du anonym.

Ny hoppas jag på ett stort stöd. Varje litet bidrag är välkommet!

Jag har själv satt en grundplåt idag.


Kommentarer
Postat av: Jörgen

Japp! En slant är på väg

2012-01-06 @ 19:45:40
Postat av: Solidus

Jag överför pengar Thoralf till ett mycket bra initiativ.

2012-01-06 @ 19:46:44
Postat av: SM811

Självklart skickar jag ett bidrag.

Kämpa på Thoralf.

2012-01-06 @ 19:49:38
Postat av: Anders Engdahl

Jag med:-)

2012-01-06 @ 19:59:22
Postat av: Funtaren

Pengar kommer.

2012-01-06 @ 20:07:07
Postat av: Leffe

100 kronor är insatt trots att jag inte bor i kalmar, tycker helt enkelt inte om toppstyrning.Lycka till med kampanjen.

2012-01-06 @ 20:13:14
Postat av: VoP

Hej

Bor inte i Kalmar men bidrar gärna med 100:-

Lycka till med kampanjen

2012-01-06 @ 20:32:18
Postat av: SM811

Rätt "VoP", jag tycker också att det är viktigt fast jag bor 36 mil bort.

2012-01-06 @ 21:05:47
Postat av: dille

Vänsterpartiet ska bli ett MILJÖPARTI. För vänsterpartister är dock gruppvåldtäkter inget som avviker från en god miljö.

Nej inte alls, även rån och misshandel är sådant som vänsterpartiet inte hr det minsta emot.

2012-01-06 @ 21:10:06
Postat av: Leif Tore Åhlin SD Arvika

Naturligtvis skall vi hjälpa dig Thoralf. Du får en slant den 18:de, just av naturliga pensions skäl.

Jag hoppas du orkar med eländet, då det är sannerligen inte lätt att vara ärlig i vårt nuvarande s-land!



Hittills har du ju satt "Gota-media" på pottkanten

med dina avslöjande, Thoralf!



"Demokratin som mentalitet", skriver Lena Andersson

hos DN! Väl värt att läsa, och som Mats Dagerlind -

Demafon så skickligt omtalar och omfattar.

Kanske går ett ljus upp hos "tomma skallar" bland

våra kombatanter, om de nu är läskunniga också!?

http://avpixlat.info/2012/01/06/tankvart-av-lena-andersson-om-kollektiv-pariaforklaring-av-sd/



Vi har alla lång väg att vandra mot dessa. Ett agerande borde vara att lobba för slopandet av tidnings- samt distributionsstödet.



Ett annat är att slopa SVT licensavgift (Public Service). Den som ändå vill ha denna diktaturmedia, kan lösa modem precis som de kommersiella tv programmen innehar, nu när inte reklamfinansierad tv godkännes.



2012-01-06 @ 22:21:53
Postat av: Stora Småland

Stora Småland ställer upp !

2012-01-06 @ 22:54:49
Postat av: Pelle P

Översittarfasoner ska stoppas så givetvis stödjer jag detta. 200:- är på väg.

2012-01-06 @ 22:56:19
Postat av: MiaH

Ont om pengar har vi gått om men det lilla bidrag vi kan avvara är på väg! Tack för att ni gör det här!

2012-01-06 @ 23:21:20
Postat av: Doktorn

"...är givetvis inte lätt men jag gör bara det som känns rätt utan att väga in vad detta kommer få för konsekvenser."



Fy fan vilken narcissist du är. Du tror verkligen du är någon jävla hjälte bara för du sitter inbillar dig om att du är en politiker, samtidigt som du pissar på andra genom din blogg och sen gråter du när median pissar på dig eftersom du är så perfekt.

2012-01-06 @ 23:46:17
Postat av: Thoralf Alfsson

Doktorn



Läs inte min blogg om den påverkar dig så negativt. Inte bra för hälsan.

2012-01-06 @ 23:52:57
Postat av: Lisa

"Gota Media kommer i Barometern och i Östran allra pliktskyldigast publicera några artiklar där man visar de storslagna planerna men inte släpper fram några kritiska röstar utan istället kommer man ”lovprisa” Johan Persson och Kalmar kommun för deras välvilja till detta byggprojekt."



Det sistnämnda... det är så man gör som politiker för att få stanna kvar. Men det vet du väl inte om eftersom du har aldrig suttit i toppen vilket du inte kommer göra genom att gnälla. Det enda sättet man kommer i toppen är genom planer på förbättringar i flera områden där folk uppskattar, befolkning, näringsliv, utveckling, byggplaner, arbeten etc. Men du har ju inte kunskap i dom områdena...



10 inlägg om gnäll på gotas bygge, men hur många gånger har du själv planerat och gjort något lovande och visat upp för oss var dom istället kan bygga enligt dig?

2012-01-06 @ 23:53:09
Postat av: Dr

Thoralf, den påverkar inte mig negativt, det påverkar mig inte alls eftersom du inte betyder så mycket för mig. Men jag får väl skriva min bild och åsikt om vad jag tror att du är? Eller är du så perfekt att ifall folk skriver något negativt så är det något fel hos dom? ;)

2012-01-06 @ 23:55:39
Postat av: Thoralf Alfsson

Lisa



Nu sitter inte jag på samhällsbyggnadskontoret och har koll på alla markområden som skulle kunna vara möjliga att bygga på. Däremot så kanske du har uppmärksammat att det byggs på väldigt många ställen i Kalmar.



Jag är övertygad om att Kalmar kommun kan hitta en annan plats för detta bygge utan några större svårigheter.



Östran klagar ju över sina lokaler och anser att de tillhör en av de tre fulaste byggnaderna i Kalmar.



Mitt förslag är att man bygger nytt tillsammans med Barometern och Gota Medias huvudkontor. Varför inte vid Snurrom? Eller kanske utåt flyget där det finns många möjligheter. Eller varför inte den gamla Rifa-tomten vid Oxhagen. Det finns många alternativ bara man börjar tänka om!

2012-01-07 @ 00:01:53
Postat av: Thoralf Alfsson

Doktorn



Du får givetvis tycka precis vad du vill om mig. Eftersom jag inte känner dig, bryr jag mig inte.



Men precis som du får jag tycka och skriva vad jag vill. Det är precis vad jag använder min blogg till.



På bloggen kommer det in ett och annan kommentar som kritiserar mig men jag låter dessa stå kvar. Jag gör inte som andra raderar dessa kommentarer.



Många andra politiker tillåter inte ens kommentarer på sina bloggar. Vilket tycker du är bäst?



2012-01-07 @ 00:05:50
Postat av: VoP

Doktorns inlägg är precis av den sort som man kan förvänta sig av "de goda"

2012-01-07 @ 00:20:29
Postat av: matspp

Bor inte i Kalmar men bidrar gärna med 100:-

Lycka till med kampanjen!

2012-01-07 @ 00:46:08
Postat av: dille





En liten klick PK-iter styr media och samhälle och tål inte kritik. Hovsam kritik mot maktmissbruk, korruption och orättvisor kallar doktorn för att pissa på folk...

Att värna om yttrandefriheten är något ytterst föraktligt, tycker doktorn.

Men herr doktor, demokrati betyder folkstyre och utan att vara informerad kan folket inte fatta adekvata beslut.

Demokratin verkar vara en nagel i ögat på doktorn.

2012-01-07 @ 01:03:08
Postat av: Sommaren med Vanja

Nu skall vi vara snälla mot doktorn,alla vet ju att det försvinner en del narkotiska preparat inom vården.

Dessutom kanske han är en en "riktig sockerkaka..."

Vilken stad jobbar han i ?

Kramiz Vanja

2012-01-07 @ 01:57:18
Postat av: Doktorn

VoP, ja av "dom goda" "mänskliga" "PK-ister". Skippa skitsnacket, jag tillhör samma parti som Thoralf bara i en kommun långt ifrån hans, just därför jag är läser hans blogg trots att jag inte gillar hans blogg. Gröngöling är var du är.



Thoralf, självklart ska det stå, det enda rätta.

2012-01-07 @ 04:24:33
Postat av: Doktorn igen

Dille, var har jag uttryckt mig att jag anser kritik mot maktmissbruk, korruption etc är detsamma som att pissa på folk? Det är en precis det jag håller med om när det gäller Thoralf.



"...är givetvis inte lätt men jag gör bara det som känns rätt utan att väga in vad detta kommer få för konsekvenser." Det var den meningen jag kommenterade, inget annat.



Just därför jag kommenterade i artikeln, för att Thoralf kritiserar andra och tydligen så får man inte kritisera honom. Visserligen så tolererade han det, men fan boys som du tolerarar inte det och måste lägga ord i min mun, som det där om att jag inte gillar hans kritik mot korruption etc...



Sådana som dig som ger vårt parti ett dåligt rykte om att folket har låg iq.

2012-01-07 @ 04:40:27
Postat av: Robin Shadowes

Jag tror kvackaren är kulturmasxist. Kanske rent av jobbar för Expo. Jargongen känner man allt för väl igen från folk från det hållet. Kommer in här och är snorkig och otrevlig. Tror inte ett ägonblick på att kvackaren är sverigedemokrat. Det är ju enkelt att bara kasta ur sig någonting sådant när man är anonym.

2012-01-07 @ 05:27:33
Postat av: Tony Ingman

JA om den figuren är Doktor, är det stor fara för

patinternas skull, så mycket dravel som han hasplar ur sig tyder det snarare på en förvirrad

vänsterjöns, för dom brukar inte ha alla hönsen

hemma.

2012-01-07 @ 07:51:18
Postat av: ola

Inget i "doktorns" eller kanske hellre 'kvackarens' framställning tyder på att han än en äkta äskulap.

Som en vanlig svensk obeläst dumbom med medioker IQ framstår han. Vad anser bloggens på området examinerade utövare av läkaryrket? Är "doktorn" en kollega? Robin Shadowes karakteristik synes vara väl träffande.

Vart man sig i Sverige vänder - där står EXPO med tomt huvud och smutsiga händer.



2012-01-07 @ 07:58:24
Postat av: Hulda

Hittade affischen om manifestationen i Malmö hos "Muslimska friskolan" nyss. En vacker tecknad siluett av Malmö som bakgrund, med bla Turning Torso, några andra hus och en Kyrka.

Men INGEN Moske....

En ren miss eller med en baktanke?

Fanns det fö. nägra företrädare fråm SD med i aktionen? Var de ens välkomna?

2012-01-07 @ 09:19:45
Postat av: Pettersson

I Södermanland har vi också nästan monopol på papperstidningar med likriktning och censur som följt. Eskilstunakuriren, Katrineholmskuriren, Folket och Södermanlands Nyheter har alla samma ägare. Eskilstunakurirens stiftelse.



Jag tog häromdagen beslutet att säga upp min prenumeration av flera anledningar men censuren var det enskilt viktigaste.



http://petterssons.bloggsida.se/politik/sn-och-natcensuren



2012-01-07 @ 09:40:07
URL: http://petterssons.bloggsida.se
Postat av: Ex occidente lux

Jag bor visserligen långt ifrån Kalmar men bidrar gärna med en slant.

Eftersom jag inte betalar tevelicens och har sagt upp dagstidningen vid årsskiftet, blir det ju några tusen över att satsa på andra medier. Jag skickar en slant nu och skulle det behövas mer, får Du skriva det i bloggen. Tiotusen ska väl inte vara så vårt att uppnå. Om hundra läsare bidrar med var sin hundring, så är vi där!

2012-01-07 @ 10:11:34
Postat av: Stora Småland

Doktorn behöver nog gå till doktorn .

2012-01-07 @ 10:28:15
Postat av: Sommaren med Vanja

Dr "Schpritze" kanske kan kanske lägga upp 7"brytningar" mot gymnastikköpslagen, som omväxling,och på såvis lägga en riktig "bakplåt" till "Dackeupproret" mot skövlingen av "Kalmareby"

Doktorn skulle då bli min hjälte

Kramiz från Vanja von Wanker

2012-01-07 @ 10:28:33
Postat av: Carina

Mycket bra initiativ Thoralf! Självklart vill jag bidra till detta. En slant är på väg.

2012-01-07 @ 10:42:08
Postat av: Lassese

250 på väg!

2012-01-07 @ 10:57:58
Postat av: Lotta

@Doktorn

"Fy fan vilken narcissist du är. Du tror verkligen du är någon jävla hjälte bara för du sitter inbillar dig om att du är en politiker, samtidigt som du pissar på andra genom din blogg och sen gråter du när median pissar på dig eftersom du är så perfekt."



Vem behöver fiender med vänner som dig?

2012-01-07 @ 11:11:43
Postat av: Helene

Mycket bra initiativ, Thorlaf och SD. Pengar kommer sättas in.

2012-01-07 @ 11:14:29
Postat av: Big Norrland

Recept till Lille Doktorn



Försök att sansa dig och försök att formulera dig väl. Som någon tidigare påpekade, måhända Doktorn är i behov av någon form av medikamenter? Kanske en "se på fan" tablett kan hjälpa Doktorn?



När det gäller ordval som låg IQ, dåligt rykte och dylikt konstaterar jag krasst, Doktorn tillhör nog inte, tack och lov, den skara som betingar ett IQ högre än genomsnittet.



Mitt enkla råd till dig käre Doktor, läs gärna bloggar och liknande, men försök att undvika all formulering som omfattar det skrivna ordet.

Jag upplever det som att din "hårddisk" icke är särskilt uppdaterad, således full av virus och andra bakterier. Med andra ord, ettor och nollor är icke på sin plats :)



Ordination till Doktorn, konvalecens samt mycket vila, gärna i kombination med hälsosam kost och en lagom dos motion.



Mvh/Big Norrland

2012-01-07 @ 11:17:12
Postat av: Lotta

@Thoralf bidrag kommer även från mig. Tack för ditt och Micael Foghagens mycket bra initiativ och engagemang i att försöka stoppa skrytbygget.

2012-01-07 @ 11:18:49
Postat av: Big Norrland

Ps Naturligtvis kommer det även bidrag från oss här uppe i vår norra landsända. Sverige är ju som bekant långt och dess historia omfattar ju således även oss alla i landet. Och vår historia ska vi vara ytterst mån om, innan den går till historien och blir historia...Ds

2012-01-07 @ 11:27:05
Postat av: Sommaren med Vanja

Big Norrland : Dr "Ren" ?

2012-01-07 @ 11:32:24
Postat av: Stora Småland

Stora Småland hälsar till Big Norrland !

2012-01-07 @ 11:33:44
Postat av: Big Norrland

:) jajamen, Dr. Ren eller Dr. renar/t kanske?

Måhända Doktorn skulle behöva besöka vår landsända och prova på att inandas en portion "lappmögel" (lokalt uttryck för snö) för sitt eget välbefinnande?



Men kom ihåg Doktorn, Don´t eat the yellow snow!!!

2012-01-07 @ 11:39:36
Postat av: Big Norrland

Hej Stora Småland och övriga Stora Svenskar.

Stora hälsningar från ett storslaget, lagom kyligt och härligt vitt Norrbotten.

Naturligtvis avser jag snö när jag använder ordet vitt :)



Big Norrland

2012-01-07 @ 11:43:30
Postat av: Sommaren med Vanja

Big Norrland....: Får ni upp,oj...några bra svensktalande medicinmän till Norrland?

Big betyder stor va fniss?

Big kram från Vanja

2012-01-07 @ 11:46:57
Postat av: Kalle

Stor förvirring kring befolkningstatistiken i Södertälje



Länstidningen i Södertälje skrev:



""Det är främst från utlandet som inflyttningsöverskottet kommer.

– Egentligen har vi ett negativt flyttningsnetto gentemot resten av riket. Det är alltså fler personer som flyttar ifrån Södertälje än till, säger Magnus Lundin,utredare för statistik i kommunen."" skrev Länstidningen i Södertälje.



Fler invandrare kommer till det vidöppna Södertälje för att tära på vår välfärd.



Flera människor flyr från Södertälje för de har sett hur Södertälje håller på att raseras och är en lagslös stad.



Kan det vara så att politikerna i Södertälje INTE förstår befolkningstatistiken.



Då kan jag tipsa dem om Affes statistikblogg!!!



Länk till artikel i LT

Postat av: Big Norrland

Jajamen Vanja, vi får ständigt upp, oj:) rekorderliga mängder med allehanda medUcinmän från olika "disktrikt", så kallade distrikt-medicinmän.



Huruvida de är bra på att använda vårt språk fick jag ytterligare ett bevis på igår. En hel hoper med "spetskompetenser" och intellektuell elit från troligen samma disktrikt förde en konversation vid en medelstor butik. De blandade modersmål med vårt mål, så kallat skrovmål, och följden blev självmål...

Droppen var när en av de lärde medicinmännen knackade på min bilruta och ville ha skjuts till sin "mottagning". Jag bad på mitt modersmål vederbörande att ta 5-kvasten och flyga & fara till Blåkulla.

Därefter lade jag i ettans växel, gasade upp min diesel-mercedes och avlade en gigantisk diesel-puff rätt in i högen med babblande spetskompetenser:)

Herrejisses vilket sjujä-vla liv det blev på de "lärde från öst"..,



Jajamen, Big betyder stor:)

2012-01-07 @ 12:19:15
Postat av: Inge Sandén

@Hulda.

Huruvida han var Sverigedemokrat framgick inte av texten på skylten.

Men han bar en skylt,där det stod "Förlåt SD" Ni hade rätt.

@Thoralf

Ett bidrag kommer även ifrån mig.

Med godhet bekämpas ondskan.

Kanske t.o.m "Doktern" känner för att göra något gott,även om det skulle göra ont.

2012-01-07 @ 12:24:24
Postat av: Tony Ingman

Manifestationen i Malmö som anordnats av sossen

Luciano Astudillo är ett hyckleri utan like från

hans sida. Han är själv grovt ansvarig för den

havererade invandringspolitik som vi ser resultatet av varje dag. Hade han och Ilmar Repalu

lyssnat till mer än sina egna röster, så hade kanske den grova brottsligheten som förekommer där

kunnat hållas inom rimmliga gränser.

2012-01-07 @ 12:41:45
Postat av: Karlskronabloggen

@ Thoralf



Det kommer ett litet bidrag nästa vecka!



Jag skrev just ett inlägg i Karlskronabloggen om den moderate stollen Lars Beckman som i sin blogg påstår att sverigedemokrater inte skulle glädja sig över guldet i Junior-VM eftersom det var ett invandrarbarn som avgjord.



Han påstår dessutom att sverigedemokraterna skulle vara förbjudna att kolla på svenska landslaget i fotboll om Zlatan är på planen! Jag vet ju att du är fotbollsintresserad så det skulle vara roligt att höra din kommentar till det påståendet.



Lars Beckmans blogg finns på



http://larsbeckman.blogspot.com/2012/01/31-ar-sedan-sist-till-och-med-idrotten.html



och det går faktiskt att kommentera hans helt horribla påståenden!

2012-01-07 @ 12:45:14
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: VoP

@Doktorn

Doktorer har en förmåga att skriva obegripliga recept, när man kommenterar i en blogg bör man uttrycka sig på ett begripligt sätt.



Nytt ord 2012: Bloggfakir - En person som aktivt deltar i debatten på en blogg trots att han hatar den.

2012-01-07 @ 12:49:17
Postat av: Sommaren med Vanja

VoP : Språkanalfabet en som ständigt" deltar i den svenska sjukvården,utan att direkt förstå problemet.

Vilket annat ord som ersätts med det nya är lördagens kluring.

2012-01-07 @ 13:03:05
Postat av: Sommaren med Vanja

Big Norrland : Nu skriver du sådär härligt igen "Gigantisk",vi säger väl giganten från Norrland oss emellan, blink blink?

2012-01-07 @ 13:08:26
Postat av: Big Norrland

Vanja: Ja det tycker jag låter som en utomordentligt bra idé, Giganten från Norr oss emellan. Blink, blink tillbaka :)

2012-01-07 @ 13:19:23
Postat av: Sommaren med Vanja

"Giganten" : Det brukar vara en ren på bloggen med åkomman "telefonmani media disturbance",hur gör ni i Norrland med det syndromet är det knallpåken (inget annat..."busunge" där)som gäller då,eller brukar ni stänga in renen till tillfrisknande skett?

Vanja vinkar "propeller" nuuuu oiii

2012-01-07 @ 13:36:33
Postat av: Big Norrland

Vanja: Knallpåken gäller, alternativt ett dopp i lämplig tjärn eller vak om vintertid råder:)

Renen skall och bör hållas ren.



Vinkar tillbaka samtidigt som propellern värms upp:)



Har Vanja hört talas om vår lokala, norrländska flaffa-tävling som vi då och då brukar i samband med fester och intag av diverse festliga drycker?

2012-01-07 @ 13:47:27
Postat av: Sommaren med Vanja

Giganten : Nää bara "flaffa på"

2012-01-07 @ 13:52:40
Postat av: Big Norrland

Jo så här ligger det till. Alla på festen av manlig härkomst ställer sig i en ring. De drar resolut ner sina byxor och på en given signal börjar alla hoppa jämfota upp&ner. Den som då flaffar högst har vunnit...

2012-01-07 @ 13:57:32
Postat av: Sommaren med Vanja

Giganten : När har ni nästa fest?

2012-01-07 @ 14:00:20
Postat av: Sommaren med Vanja

Giganten : Folktandvården måste ha mycket att göra i Norrland då?

2012-01-07 @ 14:02:18
Postat av: Big Norrland

Ja med tanke på rådande väderlek och ev. kommande kyla så torde det bli någon gång i mars/april.

Jag tror med bestämdhet att om vi i nuläget genomförde vårt flaffamästerskap utomhus så skulle utgången bli oviss. Allt beroende på att det med största sannolikhet skulle bli en hel del "propellerstopp" och haveri:)



Förslag finns om att hålla årets första flaffamästerskap inomhus, ev. i en lappkåta modell större än stor.

2012-01-07 @ 14:06:32
Postat av: Big Norrland

Japp, och även vår lokale hovslagare som med sina tänger får möblera om i garnityret :)

2012-01-07 @ 14:08:51
Postat av: Tjadden

Läst på Fria Tider i ett inlägg.



"Nu är det konstaterat att Sverige är ett suveränt land att bo i enligt en internationell undersökning?



Vi har världens bästa regering m.m. och Sverige är nästan alltid världens bästa land, det här är nog den största internationella lögn som någonsin prentats ner som ett faktadokument!"



http://www.hallekis.com/xx1109...

2012-01-07 @ 14:27:24
Postat av: Svensson

Inge mediahus där dom sitter och pixlar foton. Kalle anka framstår ju som bra journalestik jämfört med Barometern.

2012-01-07 @ 15:05:18
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Lassekolja

Min beundran till dem, som ens orkar bemöda sig att bemöta denne s.k. "Doktorn". Jag konstaterar att doktorerna gått samma väg som taxichaufförerna. Förr var taxichaufförer välartikulerade, artiga och trevliga, ibland uniformerade och öppnade gärna dörren åt sin(a) passagerare. Idag talar taxichaufförer knappt svenska och lägger energi på sin passagerare endast när han våldtar kvinnliga passagerare, om man får spetsa till det lite. I det fallet var det verkligen bättre förr!

Thoralf, även jag bidrar gärna med en slant till "vår" kamp, nästa gång jag betalar räkningar, d.v.s. den 20-25/1!

Postat av: Kalle

Det börjar bli alltmer SPAM; SPAM;SPAM;SPAM på Thoralfs blogg. Det drar ned intresset för att besöka denna blogg som numer överhoas av SPAM och ännu mera SPAM.



Syftet för dessa SPAMARE är att dra ned intresset för Thoralfs blogg.



SPAMARE kan du blockera Thoralf utan vidare men seriösa och POLITISKA diskussioner kan stå kvar.



2012-01-07 @ 15:28:23
Postat av: Anders

Norrland och Vanja: get a room!

2012-01-07 @ 15:43:58
Postat av: Kalle

Fria Tider skriver:



""En tidigare utvisad 32-åring, som ändå uppehållit sig i Sverige, döms nu till fängelse och utvisning på nytt sedan han våldtagit en kvinna i Gävle i oktober."" skrev Fria Tider.



Det visar hur ruskigt svagt det svenska rättsystemet är.



Invandrańde utlänningar vet hur urbota svagt det svenska rättsystemet är och hånflinar att alla naiva svenskar som tror på det.



Det visar med all tydlighet denne tidigare utvisade invandrande utlänning.



Sätt dessa idioter i fängelse. Verkställ sedan utvisningen.

Postat av: Karlskronabloggen

Intressant med Microsofts nya patent "Avoid Ghetto"!



Tror någon att svenska gammelmedier kommer att skriva ett ord om detta?



http://www.karlskrona.nu/blogg/?p=7819

2012-01-07 @ 16:20:26
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Magnus Svensson

Sådär, då har jag också satt in en liten slant för yttrandefrihetens sak. Känns bra.



2012-01-07 @ 16:58:55
Postat av: Eric H

Självklart!

Medel på väg..

2012-01-07 @ 18:12:38
Postat av: Tjadden

En skänk från ovan för den som har en dator som är seg och behöver rensa någonting över det vanliga som standardprogrammen inte klarar av. Läs först och ladda hem och installera sedan.



http://bleachbit.sourceforge.net/features



Jag kan garantera att Bleachbit har aldrig misslyckat med vad den kan göra och därför är det totalt riskfritt program som inte skadar datorn.

OBS! markera inte för ledigt utrymme som innebär att den för över allt skräp på ett ledigt utrymme på hårddisken och det tar det mycket lång tid innan programmet kört klart men annars bocka för rubbet.



Normalt är efter att ha kört programmet en gång och rensat bort minst 1GB skräp så tar det mindre en 1 minut vid kommande rensningar som kan göras flera gånger om dagen och ständigt ha en pigg dator!



2012-01-07 @ 19:39:00
Postat av: Doktorn

Är det Thoralfs lilla armé som attackerar mig för att jag kritiserat er käre far Thoralf? Hade ni varit insatta i politik hade ni vetat att det är nyttigt med lite kritik inom partier för att förbättras. Synd att ni har sån paranoia.

2012-01-07 @ 19:55:52
Postat av: Till VoP

Härligt, du klarar inte av en diskussion, och det märks.

2012-01-07 @ 19:57:16
Postat av: michelle

Jaha !

besök gärna min blogg

2012-01-07 @ 20:00:29
URL: http://moofies.blogg.se/
Postat av: Lars-Inge

@ Doktorn



".... er käre far Thoralf?"



Det där var väl ändå rätt lågt från någon som tycks vara besatt av att framhäva sig själv såsom Doktorn, och anser sig på så sätt som något förmer än andra här på bloggen. Bättre än så bör du klara av om du nu har den positionen, såvida du nu inte bara är en "låtsasfigur"?

2012-01-07 @ 20:43:59
Postat av: AWSvensson

Har han inte lyst med sin frånvaro,kan det vara förklaringen.

Postat av: Lotta

@Doktorn

"Fy fan vilken narcissist du är. Du tror verkligen du är någon jävla hjälte bara för du sitter inbillar dig om att du är en politiker, samtidigt som du pissar på andra genom din blogg och sen gråter du när median pissar på dig eftersom du är så perfekt." hur menar du att ditt inlägg ovan skulle göra partiet bättre? Kritik skriver du, tycker mer det ser ut som personangrepp. Månne är doktorn avundsjuk på Thoralf? Gör nu det enda rätta och skänk en slant till SD så de får ut informatiionen om Gota Medias skrytbygge.

2012-01-08 @ 01:25:23
Postat av: Sommaren med Vanja

Anders : Get a Barbara (uppblåsbar)

2012-01-08 @ 02:17:21
Postat av: Sommaren med Vanja

AW Svensson : "Doktor Ren"

2012-01-08 @ 02:19:37
Postat av: Cita dell

Det kommer in en insättning imorgon.

Good Luck!

2012-01-08 @ 07:05:56
Postat av: Anders

Vanja: det var ett skämt, men det kanske inte fröken vet vad det är för ngt :)

Lånar du ut din Barbara då? :) Det var slut i butiken efter ditt besök.

2012-01-08 @ 16:21:02
Postat av: Lars-Inge

> Thoralf



"Ange endast ”Gota Media” vid/på inbetalningen så förblir du anonym."



Menar du att det räcker om man anger Gota Media i det tomma översta fältet eller skall man ange det i fältet Betalningsavsändare (namn och adresss)? Jag undrar för säkerhets skull, så att man verkligen godkänner en bankgiroblankett där fältet Betalningsavsändare inte är ifylld med namn och adress?

2012-01-08 @ 19:08:30
Postat av: kalle

Thoralf, kan du inte ha någon räknare? Så att man enkelt kan se hur mycket pengar som kommit in.



Och så vore det schyst med ett mål, så att om det saknas en del, så kan man kanske slänga in några fler kronor.

2012-01-09 @ 16:17:00
Postat av: Henrik

100:- från Göteborg

2012-01-10 @ 23:58:52
Postat av: Snedis

Thoralf, du kan inte vara lätt att ha att göra med, akta så att de lokala mediemogulerna inte blir så arga på dig att de självantänder. :)



Kommer inom kort ett litet bidrag från den kungliga hufvudstaden.



Fortsätt kämpa, finns många som håller på dig.

2012-01-12 @ 20:23:33
Postat av: kalle

Kan du inte tipsa Kommunakuten (http://blogg.svt.se/kommunakuten/) om Gota Media-huset?



Kanske även den sjuka utförsäljningen som snart ska ske..

2012-01-24 @ 23:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0