TACK TILL ER ALLA

Jag vill tacka er alla som visat ert deltagande och beklagat den sorg som jag och min familj drabbats av.

Även om vetskapen har funnits en tid om att min mor skulle gå bort så kommer det ändå som en chock. Min syster och jag har turats om den senaste månaden att vara i vårt föräldrahem och vårdat vår mor så att hon fick tillbringa sina sista dagar och veckor i livet i sitt hem och hos min far. Jag satt vid hennes sida de sista timmarna i hennes liv.

                            



När Dina steg har tystnat finns ändå ekot kvar
När Dina ögon slocknat vi alla minnen har
Vi spar dem i vårt hjärta
tar fram dem då och då
Så kommer Du för alltid att vara här ändå
.

MIN ÄLSKADE MOR ÄR DÖD


Min mor 22 år gammal 1955.

Min mor har gått bort efter en tids svår sjukdom och lämnat mig och min familj i stor sorg och saknad.

NYTT PÅHOPP PÅ ÖSTRANS LEDARSIDA.


Länk till artikeln.

Så var det dags för ett nytt påhopp av mig på Östrans ledarsida. För inte så länge sedan kallades min blogg för en "digital dynghög". Denna gång anser ledarskribenterna att det är fel av en lokal politiker att intressera sig för ett mycket allvarligt brott som begåtts i mitt närområde. Ledarskribenten applåderar polisen för att de stängde dörren för mig när jag ville lyssna till polisens presskonferens om knivmordet i Köpingsvik.

En sak är i varje fall säker och det är att hade det varit kommunalrådet Lisbeth Lennartsson (c) från Borgholm så hade inte polisens informationsansvarige Ulf Karlsson nekat henne tillträde till presskonferensen. Men nu var det jag, en Sverigedemokrat, då gäller helt plötsligt andra regler.


Östrans ledarskribenter borde läsa min blogg och mitt blogginlägg angående detta innan man skriver sina artiklar i tidningen. Deras befängda anklagelser är på fruktansvärt låg nivå. Det hade varit väldigt intressant om Kurt Lundgren fortfarande varit med oss och fått läsa hans kommentar på denna artikel. Jag är helt övertygad om att han delat ut ett och annat inte speciellt smickrande epitet till JGA.


På min blogg skrev jag följande med anledning av mitt försök att närvara vid presskonferensen.


"Anledningen till att jag försökte närvara vid denna presskonferens var att jag gärna ville bilda mig en egen uppfattning om vad polisen lämnar ut för information och om möjligt även ställa frågar. Frågan om signalement är ju väldigt intressant när det enligt uppgift finns ca 50 vittnen till det tragiska knivmordet.

En annan intressant aspekt hade varit att jag själv kunnat bedöma hur journalisterna arbetar och ställer frågor till ansvariga för polisen och hur de sedan använder informationen i sina artiklar i respektive tidning. Hur mycket mörkas/utelämnas av dessa journalister?"



JGA borde fundera över vem som uttrycker sig kränkande när han skriver att jag sprider rasistisk propaganda. Jag har dessutom inte anklagat vare sig polisen eller några journalister för att vara korrumperade. Däremot har jag ifrågasatt om journalisterna undanhåller/mörkar viss information i sina artiklar, som t.ex. etnicitet vid allvarliga brott.


När SVT i maj 2008 med Janne Josefsson som programledare tog upp ämnet "Mörkar media invandringen?". Då svarade 89 procent Ja på en tittarfråga i programmet. I programmet kunde vi höra följande

"Journalisterna berättar inte sanningen om invandringen och det pågår en ideologisk mörkläggning av allt som rör invandrar- och flyktingfrågor. Det hävdar journalisten och socionomen Gunnar Sandelin."


Detta borde JGA fundera på om han nu lyckas få av sig skygglapparna och det politiskt korrekta oket någon gång.


Journalisternas lilla ankdam som de fått ha för sig själva under mer än ett sekel är ju på väg att rasa tack vare internet och därmed ett fritt informationsflöde. De tidningar och journalister som inte skriver sanningen och hela sanningen kommer att förlora sin möjlighet att existera när det konkureras ut av sanna och fria nyheter.


HENRIK RYDSTRÖMS MARDRÖM



Den som varit på läktarplats under en landskamp i fotboll när stämningen varit hög ryser säkert av välbehag när man tänker tillbaka på dessa minnen och man hoppas säkert på att få uppleva samma känsla ännu en gång.


Henrik Rydström däremot får sd-vibbar och det kryper i honom. Inte av välbehag, utan av obehag. Senaste dagarna har tydligen Henrik Rydström mått särdeles dåligt då det varit både nationaldag och midsommarhelg. Trots att han flytt staden och bosatt sig på de skyddade Boholmarna har han inte kunnat undgå dessa helger som en stor majoritet av Sveriges befolkning uppskattar och firar. På sin blogg i Barometern har han dock uttryckt diverse anmärkningsvärda uttalanden. Här kommer ett antal exempel från de senaste dagarna.


"Och så är vi tillbaka i det här med svenskt och ursprung och traditioner och bevara vår svenska folksjäl. Fuck it, säger jag. För återigen, vad är svenskt?"


"Midsommar är över och jag sörjer inte det. Jag nämnde tidigare att jag inte är förtjust i högtiden. Precis som när det kommer till nationsvurmande vid idrottsevenemang får jag SD-vibbar av midsommar. Det kryper i mig när det svenska ska firas."



"Jag har alltid firat midsommar. Jag firade midsommar i år också. Mina vänner firade midsommar riktigt rejält, med allt vad det innebär, och jag påstår inte att de är rasister, sverigedemokrater, främlingsfientliga eller otäckt nationalistiska för det. Men i de där ursvenska traditionerna - som sedan alltid visar sig komma från någon annanstans - döljer sig något grumligt som jag tycker är otäckt."



"Återigen - jag påstår inte att de som viftar med svenska flaggan är rasister, för väldigt många är de där nationalistiska symbolerna enbart symboler, symboler som de är stolta över och det är inte mer med det. Det är fint och vackert och mysigt och allt det där. Men JAG ser det inte riktigt så.. I mig kryper det."



Jag måste faktiskt säga att jag tycker synd om Henrik Rydström! Killen måste ha ett och annat problem och till på köpet har han tydligen fått Sverigedemokraterna på hjärnan. På sätt och vis känner jag mig skyldig till detta och jag får väl be om ursäkt vid något lämpligt tillfälle.


Men samtidigt får jag gratulera Socialdemokraterna i Kalmar som fått en riktig påläggskalv inför valrörelsen nästa år. Rydström passar ju alldeles förträffligt in i Mona Sahlins laguppställning av "spelare" som hatar det svenska och tycker att midsommar är töntigt. Nu kan säkert väljarna se fram "emot" att Lasse Johansson får sällskap av Henrik Rydström på Socialdemokraternas valsedlar till kommunvalet nästa år.


HALAL GRILLFEST PÅ FÄNGELSET

Idag berättade en person med kontakter på fängelset i Kalmar att det firats midsommar även innanför murarna.
Det grillades halalslaktat lamm till de intagna under helgen. Vad som mer serverades och med vad internerna sköljde ner det halalslaktade förtäljer inte historien.
Många av de som jobbar på anstalten lär vara väldigt trötta på "fjäskandet" för de intagna som har en annan religion än kristendom.

Undrar hur många gamla på äldreboenden och andra boendeformer som fick grillat kött under midsommarhelgen.

Nu finns även telefonsamtalet angående den muslimska veckan i en skola i Trelleborg på nätet.




Missa inte namninsamlingen angående Barometerns mediahus.



Länk till namninsamling.

NEKAD TILLTRÄDE TILL POLISENS PRESSKONFERENS


Polisstation i Borgholm.                                   Foto Thoralf Alfsson

Jag försökte idag lyssna till polisens presskonferens i Borgholm om midsommarhelgen. Eftersom den med stor sannolikhet skulle handla väldigt mycket om knivmordet tänkte jag lyssna till vad polisen skulle informera om.


Tyvärr nekades jag tillträde till presskonferensen av informationschefen Ulf Karlsson.
Varför? Jag försökte hävda att jag var där som politiker och bloggare men det ville Ulf Karlsson inte lyssna på.

Det var endast 3 journalister på plats och en kameraman, så det kan knappast bero på platsutrymme.

Frågan jag ställer mig är givetvis om det finns saker och ting som inte skall höras av utomstående personer när polisen har presskonferens?


Anledningen till att jag försökte närvara vid denna presskonferens var att jag gärna ville bilda mig en egen uppfattning om vad polisen lämnar ut för information och om möjligt även ställa frågar. Frågan om signalement är ju väldigt intressant när det enligt uppgift finns ca 50 vittnen till det tragiska knivmordet.

En annan intressant aspekt hade varit att jag själv kunnat bedöma hur journalisterna arbetar och ställer frågor till ansvariga för polisen och hur de sedan använder informationen i sina artiklar i respektive tidning. Hur mycket mörkas/utelämnas av dessa journalister?


Jag var dock lite tidigt på plats och det var även en kvinnlig journalist, Lotta Nilsson, från Östran som då passade på att intervjua mig innan presskonferensen om varför jag ville närvara vid presskonferensen. Det skall bli mycket intressant att se om hon tar upp mitt försök att få närvara och att jag utestängdes från att lyssna till presskonferensen i sin artikel.


Radio Kalmar uppger idag dock att polisen söker två kvinnor med invandrarbakgrund som när jag läser mellan raderna och lyssnar på inslaget troligen vet vem/vilka gärningsmännen är.


"- Den ena kvinnan har ett afrikanskt eller indiskt ursprung, den andra har ett mer sydeuropeiskt utseende, säger polisens informationschef Ulf Karlsson."



Lyssna på inslaget i Radio Kalmar



Barometern, SvD, Barometern

Barometern blockerar konsekvent bort blogglänkar till min blogg i sin webbtidning.



Dags för Barometern att ändra sin reklam!


LOCKET PÅ I PK-MEDIA OCH HOS POLISEN

Nu har pk-media något nytt att dölja för sina läsare. Ända sedan jag hörde de första nyheterna om knivmordet i Köpingsvik och att det rörde sig om ett bråk mellan ungdomsgäng har jag haft mina onda aningar.

Nu har dessa bekräftats genom Ölandsbladet som skriver följande i en artikel.


"Enligt uppgifter till Ölandsbladet hamnade två ungdomsgäng i bråk med varandra på strandpromenaden intill Gröndals camping vid 00.30-tiden i natt.

- Ett större gäng svenska killar kom i bråk med ett invandrargäng, sägs det till Ölandsbladet om tragedin under midsommarfirandet".


Denna uppgift kan du inte hitta i några andra tidningar utan det mörkas givetvis, inte minst av polisen. Polisens informationschef Ulf Carlsson kallar det för två "konstellationer" vilket är ett nytt sätt istället för ungdomsgäng.


Signalementet är som vanligt hemligt trots att polisen har ett så bra signalement att man stoppat och fotograferat personer, enligt Radio Kalmar

"Men igår stoppade och fotograferade polisen ett antal personer som uppfyllde signalementen som kommit in på gärningsmännen från de många vittnen som såg knivslagsmålet."

Man kan ju givetvis fråga sig varför polisen alltid är så hemlighetsfull när det gäller dessa signalement. Ibland får man uppfattningen att de inte vill lösa brotten då det uppenbarligen är "fel gärningsmän".
 
Tänk så många "krängta" invandrarungdomar det finns nu och som kommer att kräva skadestånd av polisen och JK för denna ovärdiga behandling av polisen i Borgholm.

Vilka som är offer framgår med all tydlighet av de bilder på sörjande ungdomar i Köpingsvik.

Skall bli väldigt intressant att följa hur de lokala tidningarna Barometern och Östran kommer att rapportera om detta. Jag gissar på en total mörkning från Barometern men Östran tror jag kommer att hålla sig närmare sanningen.


GLASMONSTER VID SYSTRASTRÖMMEN



Idag presenterar Barometern de två utvalda arkitektförslagen på nytt mediahus vid grönområdet intill gamla vattentornet och Systraströmmen.

När jag ser detta glasmonster blir jag väldigt upprörd över hur någon vill förstöra eller helt enkelt sabotera den miljö som finns på Kvarnholmen.

DETTA GLASMONSTER MÅSTE STOPPAS!



Så här ser den gröna lungan ut idag.                    Foto Thoralf Alfsson


Vilken av dessa alternativ tycker du är mest attraktiv?


Barometern har inte gett sina läsare någon möjlighet till att kommentera detta glasmonster. Jag förstår att Barometern inte vill att Kalmarborna skall ha en möjlighet att skriva negativa kommentarer till denna artikel på nätet.

Det visar inte på någon större vilja av att värna yttrandefriheten bland tidningens läsare.


Läsarna får däremot rösta om vilket alternativ de tycker är bäst. Barometern vågar dock inte ge läsarna ett tredje alternativ t.ex. Bygg på någon annan plats!


Jag har nu försökt länka mina blogginlägg till denna tidningsartikel för att de som intresserar sig för detta skall kunna hitta min namninsamling mot detta glasmonster.

Jag tror dock att Gunilla Sax och Barometern kommer att blockera varje försök från min sida att nå ut till tidningens läsare genom deras webbtidning. Just nu finns dock en länk uppe men vi får se om den får vara kvar.


SKRIV PÅ NAMNINSAMLINGEN



Länk till namninsamling


Än så länge har ingen annan politiker i Kalmar skrivit på namninsamlingen! Jag undrar om någon kommer att våga skriva på, då det är jag som startat denna namninsamling. Eller om det är så att ingen lokalpolitiker vill stöta sig med den största lokaltidningen Barometern eller om det är så illa att alla andra politiker i Kalmar anser att detta är utveckling av stadens centrum.

Barometern


AFTONBLADET HÅNAR DET SVENSKA FOLKET



I sin iver över att håna Sverigedemokraterna lyckas idag Aftonbladet med konststycket att håna hela svenska folket.

Uppenbarligen tar man till alla till buds stående medel för att ingen på midsommarafton skall komma ihåg Mona Sahlins uttalande om "midsommar och sådana töntiga saker"

Läs den urbota löjliga artikeln i Aftonbladet.



1000 PROCENT OCH GLAD MIDSOMMAR



Jag gissar att det är Lotte Lundgren som skrivit artikeln på ledarsidan i Ölandsbladet

"Sverigedemokraterna gick fram med 1000 procent. År 2004 röstade totalt 27 personer på SD, varav sex personer i Borgholm och 21 i Mörbylånga. I år var det 310 personer som lade sin röst på SD, med 141 väljare i Borgholm och 169 i Mörbylånga. Det gör 1000 procent fler röster. Det är en ökning som inte har någon motsvarighet hos något annat parti."

Om Sverige begåvats med fler rektorer som Håkan Gunnarsson i Trelleborg kan Sverigedemokraterna se fram emot ännu en ökning om 1000 procent i nästa års val till riksdagen, Landstinget och kommunerna.

Glad midsommar alla läsare.

MAN TROR VARE SIG SINA ÖGON ELLER ÖRON

EU:s jordbruksministrar säger nej till religiös slakt men rektorer i Trelleborg säger ja till religöst slaktat kött.


Läs följande brev till bloggen.


"Trots att jag bor i Sjöbo kommun har jag möjlighet att kunna ta in de två närradiokanalerna i Malmö på två gamla apparater.

I morse, torsdagen den 18 juni Så sände K P Herslow i Skånepartiet mellan 08.00-10.00. Denna radio har öppen telefon. Ca 20 minuter in på den första timmen ringer det in en ung förtvivlad pappa ifrån Trelleborg som berättar att han fått hem en skrivelse från dotterns skola som tänker införa en "muslimsk vecka" för fjärdeårs-eleverna ca 3 veckor efter höststarten 2009.


Det skall komma att serveras endast halalmat i matsalen, koranen kommer att studeras, muslimsk historia på schemat och flickorna får gärna ta på sig huvudduk som de haft med sig hemifrån. Olika islamska aktiviteter och föreläsare kommer att dyka upp under veckan och bland annat kommer en imam att lära ut om den islamska läran.

Denne pappa hade vid infos erhållande ringt upp rektorn på skolan (östra skolan) och frågat om det kommer en kristen vecka som motvikt mot detta?

Svaret blev att det inte kunde sig låta göras eftersom muslimer är förbjudna att äta "oren" mat och läsa Bibeln och flickorna fick absolut inte gå ut med otäckt hår.

Om denna historia är sann så tror man inte sina ögon och öron. Att en rektor med sina lärare gör sig skyldiga till smygislamiseringen av vårt land genom att tillvänja försvarslösa barn till denna fruktansvärda vidskepelse som kallas islam, tycker jag att detta bör undersökas om detta är förenligt med skollagen och svensk grundlag.

Om detta så är fallet, så föreslår jag några andra aktiviteter som också är islam, som stening av en kvinna, piskning av en annan kvinna, handavhuggning av en tjuvs hand, ett låtsasgiftermål mellan en förslagsvis 50-årig lärare och en nioårig flicka på skolan. Ett trevligt kast med flicka från balkong och ja många andra "pittoreska" inslag under denna skammens vecka.


Måtte varenda Trelleborgare resa sig upp och ryta ut sina protester mot detta!

Detta radioprogram som jag refererar till går på frekvensen 90.2 och kan höras i repris idag fram till kl 17.00. I morgon fredag från kl 08.00 till 17.00.

Kan även höras över internet på samma tider om man går in på skanepartiet.org och klickar på internetradion, där dessa två timmar som det avses går i repris, dygnet runt, till måndag morgon.

Jag vet att det är helg imorgon, vår svenska fina helg men jag tycker ändå att någon därnere hos er skulle kunna ta tag i och undersöka detta så snabbt som möjligt, för att sätta ner foten för detta skamgrepp på vår demokratis baspelare, nämligen våra skolor.

Rektorn på Östra skolan heter Håkan Gunnarsson och du kan maila honom på

[email protected]


================================================



Länk till namninsamling.

BAROMETERN PÅ HAL IS OCH NY NAMNINSAMLING

Barometern med Gunilla Sax i spetsen verkar vara väldigt oroliga att deras nya mediahus skall möta motstånd bland Kalmars innevånare. När Barometern vill bygga sitt mediahus i en av de få gröna lungorna som finns kvar på Kvarnholmen kommer i varje fall jag och Sverigedemokraterna säga NEJ till dessa planer och även driva opinion mot det.


I dagens Barometern skriver Gunilla Sax på ledarsidan (finns tyvärr ej på nätet) att man bara skall utnyttja en liten del av markreservationen, man kan nästan tro att mediahuset skall bli så litet att det knappast kommer märkas.


"Huset kommer att ta cirka en tiondel av ytan. Resten blir parkmiljö som vi vill hjälpa till att försköna och göra tillgänglig för alla."

Gunilla Sax.



Om inte Gunilla Sax vet det så är detta redan en parkmiljö som är tillgänglig för alla! Det är med andra ord ett märkligt uttalande från Gunilla Sax. Ett uttalande i den här stilen gör att man verkligen börjar fundera på vad Barometern egentligen tänkt sig.

Har Kalmar kommun tänkt sig att sälja dessa 10 000m2 parkområde till Barometern även om mediahuset endast skall ta upp en byggnadsyta om 1 000m2, enligt artikeln på ledarsidan. 


Jag har nu startat en namninsamling för att försöka förmå Barometern att placera sitt mediahus på något annat markområde än en av de få gröna lungorna som finns kvar på Kvarnholmen.




Skriv på genom att gå in på följande länk. Där kan du också skicka en länk till vänner och bekanta som kan vara intresserade av att skriva på namninsamlingen.



I slutet av artikeln byter Gunilla Sax ämne och skriver följande.


"För övrigt oroas jag av ingreppen mot yttrandefriheten i Iran."


"För att tysta kritiken har smstrafiken stängts av och internetsajter blockeras. Ledare som hindrar sitt folk från att yttra sig är kanske inte heller främmande för lite fiffel med valresultatet."



Man skall inte kasta sten när man sitter i glashus, det är ett ordspråk som Gunilla Sax skall fundera både en och två gånger innan hon kritiserar andra från att förhindra yttrandefriheten.

Om jag vore i Gunilla Sax kläder skulle jag nog oroa mig mer över hur svensk media behandlar t.ex. oss Sverigedemokrater och inte minst hur journalister och redaktörer på Barometern förhindrar mig och andra partiföreträdare att framföra våra åsikter genom insändare och bloggar på nätet. Så sent som för några dagar sedan blockerades min blogglänk av Barometer.se.


Gunilla Sax kunde börja med att prata med insändarredaktören Maria Sjöström som i stort sett stoppar allt som stödjer Sverigedemokraterna på insändarsidan.

Ett litet slående exempel på hur Maria Sjöström jobbar är det som kallas "Sagt hos andra" som startades i mars på insändarsidan. Här plockar Maria Sjöström korta citat från bland annat lokala politiska bloggar. Vid en genomgång sedan starten så har hon plockat från följande bloggar.




Det är ju ganska svårt och tro att det rör sig om en borgerlig tidning när man ser en socialdemokrat och till och med vänsterpartist (kommunist) som mest citerade av den borgerliga tidningen Barometern.
Man kan ju undra vad Maria Sjöström har för favoriter inom politiken. Uppenbarligen läser hon vänsterpartisten Birgitta Axelsson Edströms blogg mycket flitigt.
Givetvis har Maria Sjöström inte någon gång hämtat citat från min blogg och det lär knappast hända heller.


Kvaliteten på dessa citat exemplifieras av detta från Birgitta Axelsson Edström som säkert många läsare tyckte var väldigt upplysande och intressant.


Man kan ju verkligen undra över på vilka grunder Maria Sjöström plockat ut detta citat.


RÖR INTE LINDÖ OCH DE GRÖNA LUNGORNA!

Jag har tidigare skrivit om Kalmar kommuns planer på att bebygga de sista gröna lungorna i centrala Kalmar och jag känner stor oro inför dessa planer som kan radera ut de sista gröna lungorna i de centrala delarna av staden.




När man ser kommunens planer för ny bebyggelse i centrala Kalmar är det säkert många som blir bekymrade och förhoppningsvis kommer att protestera. Nu gäller det att bilda opinion mot dessa byggplaner innan det är för sent.



Markreservation för mediahus Barometern.

Vid Systraströmmen skall det byggas på båda sidorna om kommunen får som den vill. Barometern vill bygga ett nytt kontor/mediahus på ena sidan av systraströmmen. Kommunen har beviljat en markreservation om 10 000 m2 där största delen är en av de sista gröna lungorna på Kvarnholmen. Jag anser det vara rent kriminellt att bebygga denna gröna oas på Kvarnholmen och jag lovar att vi Sverigedemokrater kommer att göra det vi kan för att stoppa dessa tokerier.



Lindö i oas i centrala Kalmar.

Samma tjänstemän på kommunen och vänstermajoriteten vill även bebygga Lindö, en mer eller mindre orörd pärla som ligger som en oas väldigt centralt i Kalmar. Jag förstår att många byggherrar kastar sina blickar efter detta mycket attraktiva område för bostäder men jag anser att det är kommunens ansvar att bevara Lindö som en grön oas för kommande generationer. Lindö skall inte exploateras om jag och Sverigedemokraterna kan förhindra det.


MAIL FRÅN BAROMETERN OCH GEERT WILDERS

Hej,

Ditt blogginlägg om boendet i Smedby är blockerat från Barometern.se eftersom att det ger felaktig en bild av hur reportern jobbat.
Har du frågor angående detta, kontakta webbchefen Peter Sigfridsson på 0480- 592 12 eller på [email protected]

Hälsar Jonatan Holgersson Barometern.se

Kalmars pravda, Barometern censurer friskt och godtyckligt!

============================================================

GEERT WILDERS OCH WAFA SULTAN I KÖPENHAMN IDAG.



Läs mer på Snaphanen.

När skall dessa personer besöka Sverige och intervjuas av SVT?
I dagens Sverige och med dess pk-media är det med stor sannolikhet en omöjlighet. Vem skall bli först att bjuda in Geert Wilders till Sverige?

Se intervjun i DR 2


 

SD:S POLITIK VINNER MARK


Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt i Almedalen 2008.   Foto Thoralf Alfsson 

Trots Mona Sahlins löfte i Almedalen 2008 att Socialdemokraterna aldrig, aldrig någonsin i något sammanhang skulle samarbeta med Sverigedemokraterna och att Fredrik Reinfeldt och moderaterna lovat att aldrig göra sig beroende av Sverigedemokraterna kommer det ena efter det andra tecknet på att Sverigedemokraternas politik vinner mark.


I Karlshamn säger det socialdemokratiska kommunalrådet Sven-Åke Svensson nej till att ta emot ensamkommande barn, enligt SydÖstran . Att ta emot 5 ensamkommande barn skulle kosta Karlshamns kommun 1,5 miljoner kronor trots de väl tilltagna "mutorna" från migrationsverket. Miljöpartisten Anders Englesson anser att Sverigedemokraternas politik fått genomslag i Karlshamn.

Kan det möjligen vara så att SD:s starka valresultat från EU-valet även påverkar i den lokala politiken i Karlshamn. Övriga partier begriper vartåt vindarna blåser inför nästa års kommunalval och börjar bli rädda om sina egna uppdrag och inkomster.

Sverigedemokraterna fick 7,4 procent i EU-valet i Karlshamn och det har säkert sin betydelse i detta beslut.




I Borlänge som blivit ett centrum för Dalarnas muslimer, vill man bygga en ny moské och det gör att de så kallade etablerade partierna fått stora darren då de tror att Sverigedemokraterna kommer att gynnas om kommunen ger byggnadslov för en moské med kupol och minareter.

Nu vill kommunstyrelsen ordförande Nils Persson (s) och moderaternas gruppledare Ulla Olsson (m) att moskén skall smälta in och följa svenska normer annars kan den bli provocerande enligt en artikel i Dagens Samhälle (finns ej på nätet). Med andra ord inga kupoler och minareter i Borlänge.

Sverigedemokraternas ca 4 procent i Borlänge väger uppenbarligen tungt i vissa frågor och får både Socialdemokrater och Moderater att anpassa sig till Sverigedemokraternas politik.




Enligt SvD/Sifo senaste mätning får SD 3,1 procents stöd men ser man till de som svarat efter EU-valet i undersökningen är stödet större än 4 procent. Hur mycket vill inte SvD uppge i artikeln. Det gör man däremot för Piratpartiet.

Om man sedan även tar hänsyn till "skämmighetsfaktorn" som var ca 1,5 i EU-valet skulle Sverigedemokraterna idag ha ett stöd på ca 4,6-6,0 procent.


Nu gäller det att inte ta semester utan fortsätta att informera svenska folket om missbruket av våra gemensamma skattemedel och framföra Sverigedemokraternas  politik.


BAROMETERNS JOURNALISTER DRÖMMER

Senaste dagarna har Barometern fokuserat en del på Smedby som är en ort 6-7 km utanför Kalmar med ca 4 000 innevånare.


Igår hade Barometern en helsida om Smedby där man på första sidan utropade "Dags att fira det nya Smedby". För den oinvigde är Smedby delat av Kläckebergavägen och i folkmun kallas de olika sidorna för gamla Smedby och nya Smedby.

I nya Smedby ligger området Löten med mycket stor andel invandrare från muslimska länder. Att bo i nya Smedby har en mycket låg status hos många av Kalmars innevånare.

I artikeln kan följande läsas (finns ej på nätet).


"Många kallar Kläckebergavägen för Berlinmuren. Vägen har varit en tydlig gräns och delat samhället. Samhället har under åren blivit två, nya och gamla Smedby, där det funnits dubbla uppsättningar av skolor, affärer och förskolor. Men nu blåser det nya vindar i Smedby. Många Smedbybor har tröttnat på att vara uppdelade i två samhällen och nu arbetar man för att ena samhället. Ett steg i rätt riktning är att två rektorsområden blivit ett och att alla barn i Smedby ska gå på samma skola, högstadieeleverna på Barkestorpsskolan, mellanstadieeleverna och lågstadiet på Dörbyskolan."


Att Barometerns journalist Ia Sellerberg lever i en politisk korrekt värld framgår ganska tydligt i hennes påståenden i artikeln och inte minst den senaste utvecklingen angående ett boende för missbrukare som planeras i Smedby. Jag undrar hur många Smedbybor denna journalist pratat med? Men som vanligt är det väl bara de med politiskt korrekta åsikter som hon lyssnat till, alla övriga är inte välkomna.


Uppdelningen i Smedby mellan nya och gamla har blivit än mer utpräglad sedan affären i nya Smedby blev tvungen att lägga ner p.g.a. snatteri, inbrott och skadegörelse (läs mitt inlägg från oktober 2008). I januari tog en invandrare från Libanon över lokalen och startade en matbutik med utländska matvaror. Det märkliga är att denne affärsinnehavare inte har samma problem med snatteri, inbrott och skadegörelse.

Kan det möjligen bero på att han inte är en etnisk svensk affärsinnehavare?  

I så fall kan man ju verkligen fråga sig vem som är rasister i vårt samhälle? Något för journalisterna på Barometern att ta tag i ;-)


Denna förändring i affärsinriktning har givetvis gjort Smedby än mer segregerat och kommer i förlängningen leda till en än större segregation då väldigt få svenskar kommer att flytta till nya Smedby.


Sedan har vi förändringarna inom skolan som nu leder till att ingen i Smedby kommer undan den mångkulturella skolan, inte ens lågstadiebarnen i gamla Smedby. Detta är säkert en mycket negativ överraskning för många småbarnsföräldrar som bor i gamla Smedby. Om gamla Smedby haft en viss attraktionskraft på nya svenska familjer så är den nog med stor sannolikhet nu utraderad.

Många kanske minns den somaliska tarmbakterien Shigella som härjade på förskolor i nya Smedby under senaste vintern. (Läs mina inlägg 1 och inlägg 2)


Som grädde på moset planerar nu Kalmar kommun att bygga ett boende för missbrukare i gamla Smedby vilket fått boende att "gå i taket". När man läser artikeln i Barometern med rubriken "Flammande vrede mot boende i Smedby" är det inte svårt att läsa mellan raderna när en av de som protesterar säger följande.


"-Smedby är redan hårt belastat. För hårt för ännu ett boende, kommenterade en Smedbybo på mötet."



Att personen bland annat tänker på den höga andelen invandrare och de konsekvenser de medfört för orten är inte svårt att räkna ut.

Alla med fastigheter i Smedby kan nog räkna med sjunkande värde på sina fastigheter och det är givetvis något som retar upp alla villaägare.


Kommunalrådet Johan Persson bor ju själv i Smedby med sin familj och han tänker nog både det ena och det andra om förändringarna men han får sitta still och tiga annars riskerar han att anklagas för politikerstyre. Vi får se hur länge Johan Persson bor kvar i Smedby med tanke på att han har små barn som snart skall börja i skolan. Nu bor givetvis Johan Persson i gamla Smedby, ingen trodde väl att det socialdemokratiska kommunalrådet bodde i det mångkulturella Löten, i nya Smedby tillsammans med partivännen Nasim "skinkmackan" Malik.


Min egen slutsats över de förändringar som sker i Smedby är att andelen etniska svenskar kommer att minska och istället ersättas av personer med utländsk bakgrund. Detta kommer även skjuta fart i gamla Smedby i allt större omfattning.

Barnfamiljer som söker efter ett boende utanför Kalmar stad kommer istället söka sig till Rinkabyholm, Ljungbyholm, Trekanten, Lindsdal, Rockneby o.s.v. Risken är också stor att barnfamiljer som idag bor i Smedby kommer se sig om efter andra alternativ.
Smedby kommer inte längre att vara ett alternativ för en majoritet av dessa barnfamiljer.

Barometern har uppenbarligen stoppat visningen av mitt blogginlägg till artikeln då någon blogglänk inte visas trots att jag länkat och pingat.
Mer censur från Barometern!


DANSK TIDNING LIKNAR SVERIGE VID RYSSLAND



Den danska tidningen Weekend Avisen har idag en artikel skriven av Frede Vestergaard där han beskriver EU-valkampanjen i Sverige.

Han skräder inte på orden när han liknar Sverige vid Putins metoder i Ryssland.


Här kommer ett längre stycke från artikeln. Med lite fantasi så tror jag de flesta kan förstå danskan.


"Selve valgets forløb er bemærkelsesværdigt ved, at der - fortsat - ikke er fair play over for nye partier eller partier uden for Rigsdagen. I Danmark forekommer det ikke, at opstillingsberettigede partier uden for Folketinget bliver forhindret i at deltage i valgdebatterne i TV forud for et folketings- eller EU-valg. Men sådan foregår det i Sverige. 

Sverige er naturligvis et demokrati, men når det gælder valgsystemet, og kampen mellem forskellige politiske holdninger, har Sverige et demokratisk problem. Systemet med en stemmeseddel for hvert parti, som man tager ved indgangen til valglokalet, bevirker, at valget reelt ikke er hemmeligt, da andre kan se, hvem man stemmer på, hvis man nøjes med at tage et enkelt partis stemmeseddel med sig ind i stemmeboksen.  

Og ligesom i Rusland søger mange medier at fortie partier, der ikke allerede er i Parlamentet, bl.a. holdes de ude af TV. Og de etablerede partier tolererer det. 

Hverken Piratpartiet, Sverigedemokraterna eller Feministisk Initiativ fik lov at deltage i partidebatter og udspørgning i TV og radio. Især gik det ud over Sverigedemokraterna, som systematisk betegnes som fremmedfjendsk, fordi det påpeger problemer med indvandringens størrelse, noget der af de fleste journalister bliver betragtet som racisme, som man skal beskytte vælgerne mod at diskutere. 

Den politiske elite og de svenske nyhedsmedier, herunder Sveriges Radio og Sveriges Television, lader, som om Sverigedemokraterna ikke eksisterer, selvom partiet er repræsenteret i halvdelen af de svenske kommuner og i flere landsting. Det er symptomatisk, at Svt søndag aften havde interviews med lederne af Piratpartiet og Feministisk Initiativ om valgresultatet, men ikke med lederen af Sverigedemokraterna, som fik flere stemmer end Feministisk Initiativ. 

Oveni kommer autonomes ofte voldelige overfald på især Sverigedemokrater, når de holder politiske møder, uden at de etablerede politikere tager klart afstand fra den politiske vold. Det svenske modstykke til til PET, Säpo, sagde i tirsdags at der under valgkampen havde været omkring 20 tilfælde med vold mod Sverigedemokrater, men også Folkpartiet og Moderaterna, sagde chefanalytiker Johan Olsson til det svenske telegrambureau TT. 

Senest skete det sent lørdag aften i Stockholm , da Sverigedemokraternas pressesekretær og hans sambo blev overfaldet af en halv snes unge på vej hjem efter et restaurationsbesøg og banket med knojern. Et sammenstød mellem højreekstreme og venstreekstreme hed det dagen efter i den svenske radioavis.
To unge kvinder er nu fængslet." 



Sämre betyg än detta kan inte svenska journalister få!

Det som ändå är mest beklämmande är att det är Sveriges Radio och Sveriges Television som är de största syndarna. Dessa båda medier borde ju givetvis vara de media som stod upp för demokratin och yttrandefriheten, inte minst medtanke på att de finansieras med skattemedel.


Jag ställer mig bara frågan. Hur kan våra politiker i riksdagen acceptera att SR och SVT sköter sitt uppdrag så illa att de av våra nordiska grannländer jämförs med t.ex. Ryssland som knappast kan kalla sig en demokrati.


Om ändå ordspråket "Som man bäddar får man ligga" hade stämt när det gäller journalistkåren! Men det är ju faktiskt så att det stämmer.

Den som är mest politiskt korrekt gör karriär, den som säger sanningen har ingen framtid.

  

På söndag får man kontroversiella besök i Köpenhamn och då skall det bli intressant att se vad svenska journalister skriver i media. Sedan kan man jämföra med danska journalisters artiklar, det skall i varje fall jag göra.

SVENSK ÖVERSÄTTNING

Här kommer ovanstående översatt till svenska.

"Själva valets förlopp är anmärkningsvärt genom att det - fortfarande - inte är fair play gentemot nya partier eller partier utanför Riksdagen. I Danmark förekommer det inte att registrerade partier utanför Folketinget förhindras delta i valdebatterna i TV före ett folketings- eller EU-val. Men så tillgår det i Sverige.

Sverige är naturligvis en demokrati, men när det gäller valsystemet och i kampen mellan olika politiska åsikter har Sverige ett demokratiskt problem. Systemet med en valsedel för varje parti som man tar vid ingången till vallokalen medför att valet i realiteten inte är hemligt, eftersom andra kan se vem man röstar på om man nöjer sig med att ta med ett enda partis valsedel in i valbåset.

Och precis som i Ryssland försöker många medier dölja partier som inte redan sitter i Parlamentet, bl.a. hålls de ute från TV. Och de etablerade partierna tolererar det.

Varken Piratpartiet, Sverigedemokraterna eller Feministisk Initiativ tilläts delta i partidebatter och utfrågningar i TV och radio. Särskilt drabbades Sverigedemokraterna, som systematiskt betecknas som främlingsfientligt eftersom det pekar på problem med invandringens storlek, något som de flesta journalister betraktar som rasism som man ska skydda väljarna från att diskutera.

Den politiska eliten och de svenska nyhetsmedierna, däribland Sveriges Radio och Sveriges Television, låtsas som om Sverigedemokraterna inte existerar, trots att partiet är representerat i hälften av de svenska kommunerna och i flera landsting. Det är symptomatiskt att SVT på söndagskvällen gjorde intervjuer med ledarna för Piratpartiet och Feministiskt Initiativ om valresultatet, men inte med ledaren för Sverigedemokraterna, som fick fler röster än Feministiskt Initiativ.

Till detta kommer de autonomas [= ungefär AFA] ofta våldsamma överfall på särskilt Sverigedemokrater, när de håller politiska möten, utan att de etablerade politikerna tar klart avstånd från det politiska våldet. Den svenska motsvarigheten till PET, Säpo, sade i tisdags att det under valkampanjen hade varit omkring 20 fall av våld mot Sverigedemokrater, men också Folkpartiet och Moderaterna, sade chefsanalytiker Johan Olsson till den svenska telegrambyrån TT.

Senast hände det sent på lördagskvällen i Stockholm, när Sverigedemokraternas pressekreterare och hans sambo överfölls av ett tiotal ungdomar på väg hem efter ett restaurangbesök och blev slagna med knogjärn. En sammanstötning mellan högerextrema och vänsterextrema hette det dagen efter i svenska Dagens Eko. Två unga kvinnor är nu gripna."


Sverige är ett högfärdigt litet land som borde ta itu med sina problem



Läs Ulf Nilssons artikel.

Tyvärr vågar han inte löpa linan rakt ut utan hejdar sig lite i sista stund. Annars hade Sverigedemokraterna fått ett och annat positivt omdöme men riktigt så långt vågade Ulf Nilsson inte gå. Men det kommer säkert det också.

RUTTET TT



Man bara tar sig för pannan när man läser denna artikel från TT. Rubriken lyder "M och FP måltavla för vänsterextrema".

När man sedan läser artikeln framgår det att det är Sverigedemokraterna som i huvudsak drabbats av "svenska" vänsterextremister. Ett exempel tas upp och det är den senaste misshandeln i Stockholm då Sverigedemokraternas pressekreterare Martin Kinnunen och hans flickvän utsattes för en våldsam attack från ett tiotal vänstergalningar.


Inte undra på att vänsterpartiets väljare flyr detta våldsbejakande parti.

  

Den som följt valrörelsen på Sverigedemokraternas hemsidor och bloggar är mycket väl medveten om alla de attacker som Jimmie Åkesson, Sven-Olof Sällström och Erik Almqvist utsatts för under sin valturné. Attacken i Linköping är kanske den som är mest omskriven men exemplen är många. Polisen har till och med bett om ursäkt för sin inkompetens i Linköping.


Artikeln i den tryckta upplagan avslutas med följande mening.

"Men misshandel och skadegörelse ska också ha drabbat M och FP."

  

Så svävande och fullständigt avslöjande! Personligen har jag inte hört talas om något fall där någon valarbetare för M eller FP drabbats. Då hade minsann varit stora rubriker i riksmedia och det drabbade partiet hade pratat om hot mot demokratin. När vi Sverigedemokrater drabbas får man känslan att visa politiker som är så skenheliga sitter hemma på kammaren och applåderar. Eller hur Birgitta?


Hur Barometern kan behålla denna rubrik från TT är för mig fullständigt obegripligt och visar på en fullständig inkompetens hos Barometern.

Personligen så ökar detta bara mitt förakt för pk-media som med allt sjukare exempel försöker påverka och förvrida verkligheten hos sina läsare.

Det finns ingen ursäkt för detta!


LADDAD MAGNUM PÅ KROGEN



Enligt säkra uppgifter handlar det om ännu en kulturberikare från Albanien som hade en laddad magnumpistol i byxlinningen.

Vi kan säkert förvänta oss ett mindre bötesbelopp i Kalmar tingsrätt om inte åklagaren lägger ner förundersökningen i brist på bevis.

Läs artikel.

INGEN SLUMP



Givetvis är det ingen slump att första dagen efter EU-valet kommer en insändare som stödjer SD in på insändarsidan i Barometern. Under hela valrörelsen har insändare från Sverigedemokrater varit "bannlysta" av insändarredaktören Maria Sjöström på Barometern. Förutom en artikel som var skriven av Jimmie Åkesson och Sven-Olof Sällström.

Att bara några timmar efter att vallokalerna stängt publicera en insändare som tar upp bakgrunden till Sverigedemokraternas politik är väldigt avslöjande för den pk-journalistik som Maria Sjöström styrs av. Jag känner en stor avsmak och illamående när jag tänker på hur Maria Sjöström motarbetat SD på insändarsidan sedan hon tillträde sin tjänst på Barometern.

Frågan är om Maria Sjöström till slut drabbades av dåligt samvete.

Personligen lär man sig mer och mer av hur genomrutten vår media är och saknaden efter en riktig journalist som Kurt Lundgren blir ännu större för var dag som går.


FRAMTIDSTRO

Nu börjar så sakteliga analyserna av valet komma och Sverigedemokraterna nämns helt plötsligt i media igen, så lustigt. Innan valet hörde det till undantagen att SD nämndes.


Barometern har idag en artikel (till och med bild på mig) där man skriver att Sverigedemokraterna gör ett starkt val.

Oavsett hur bra det gick i valet måste man vara självkritisk och fundera på vad vi gjort för fel eller om vi hade rätt strategi när vi prioriterade vissa geografiska områden.

En sak är ställt utan rimligt tvivel och det går igen i många valkretsar i Kalmar kommun och det är att en valkrets som bearbetats med information om vår politik, tidningar, valmaterial och slutligen valsedlar, ger resultat. Resultatet blir ca 100 procent högre i en "bearbetad" valkrets i jämförelse med en helt obearbetad. Resultatet har heller inget att göra med befolkningsstruktur om man tolkar siffrorna från valmyndigheten.


Att information om Sverigedemokraterna spelar en väldigt stor roll med tanke på den smutskastningskampanj som råder i media är det ingen tvekan om. Saklig och lättläst information om vad partiet står för är väldigt viktig och det kommer att prioriteras i det kommande valarbetet.


När man har så god översyn över hur vi utfört vårt valarbete och att vi utfört det helt själva på lokal nivå är det relativt enkelt att dra slutsatserna hur arbetet fram till nästa års val skall bedrivas.


Jag är övertygad om att Sverigedemokraterna har lärt sig en hel del saker inför nästa års val till riksdagen, landsting och kommuner.

När vi sedan vet att SD kommer satsa ca 30 ggr mer ekonomiska resurser på nästa års val så är det med stor tillförsikt som jag ser fram emot valet 2010. Då skall vi in i riksdagen och alla landsting söder om dalälven och i 95 procent av landets kommuner.


Sedan är det vissa som har väldigt svårt att acceptera SD:s valframgång i EU-valet. Läs artikel i DN.

Marie Demker kommer få det ännu svårare efter valet i september 2010.


TROTS ALLT EN VALFRAMGÅNG

Många Sverigedemokrater, inklusive mig själv känner nog en del besvikelse över kvällens valresultatet.

MEN DET ÄR FAKTISKT EN REJÄL VALFRAMGÅNG!

Att gå från 1,1 procent till 3,4 procent kan inte betecknas som något annat än en rejäl valframgång som visar att Sverigedmokraterna är på gång uppåt och att fler och fler människor inser att vi faktiskt är ett alternativ att rösta på.
I EU-valet 2004 röstade ca 28 000 på SD och idag ser det ut att vara ca 100 000. Det bådar gott inför nästa års stora valår. 

Den som dessutom vet hur partiet har satsat sina resurser på utdelning av valmaterial och valsedlar ser att detta bär frukt och ger utdelning på valdagen. Hade SD haft ekonomi för att göra utskick till alla hushåll i Sverige hade vi haft en plats i EU-parlamentet.

När jag går in och kollar på valkretsar i Kalmar, Borgholm och Vimmerby, kommuner där jag själv varit delaktig i att dela ut valmaterial så ser man direkt resultat av insatserna.

Som ett bra exempel är Södra Vi, ett samhälle i Vimmerby kommun där jag delat ut valmaterial till ca 95 procent av hushållen och belöningen blev ett valresultat på 6,7 procent. Exakt samma resultat kan man läsa ut i de olika valkretsarna i Kalmar och Borgholms kommuner där vi satsat på utdelning av material.

I Kalmar län hade SD ett valresultat på 0,45 procent i EU-valet 2004 och idag når vi 3,2 procent. En ökning på 7 ggr, det kan väl inte betraktas på något annat sätt än en rejäl valframgång.  Som bådar gott inför nästa års val i september då vi kommer att släpa loss alla resurser vi kan uppbringa.

Vi skall ju sedan inte heller glömma bort att glädjas över andra partiers valframgångar som delar våra åsikter om EU och massinvandringen. Geert Wilders i Nederländerna nådde nästan 15 procent.
Dansk Folkeparti gick från 6,8 procent till 15,4 procent och får nu 2 mandat i EU-parlamentet.
Det är bara att gratulera dessa partier och deras väljare.

SvD uppmärksammar SD:s valframgång och förstår var detta kommer att innebära för nästa års riksdagsval.

Aftonbladet

HA EN BRA NATIONALDAG!



Jag vill önska alla mina läsare en bra och trevlig nationaldag!

Jag firar dagen tillsammans med mina barn och deras respektive och barnbarn. I eftermiddag laddar vi upp med färskpotatis, sill, Jansson, köttbullar, prinskorv, ägghalvor o.s.v. och givetvis några välkylda nubbar Skåne.
Sedan blir det öländska jordgubbar och glass.

Till kvällen bänkar vi oss vid TV:n och hejar på Sverige, som skall ge dansken rejält med däng. Det är hög tid att "svensken"  Zlatan även börjar göra lite mål i landslaget och vissa sin storhet även i den blå-gula dressen.

Idag undviker jag helst officiella nationaldagsfirande och media då det brukar vara fulla av oikofober som får uttala sig. I år verkar det dessutom vara värre än på länge på grund av EU-valet och framgångarna för invandringskritiska partier i Nederländerna och England. Förljugenheten har nog aldrig varit större i medierna än den är idag. Vi får se hur tongångarna går på måndag. Om det är domedagsprofetior i alla morgonsoffor.

Det kanske vore bäst att spela landskampen mot Danmark för tomma läktare då det kan anses rasistiskt att heja på Sverige av de värsta oikofoberna på t.ex. Expressen eller TV4.

Glöm nu inte att rösta på söndag om du inte redan gjort det.

VI SOM INTE FICK VARA MED!

Några korta reflektioner på slutdebatten i SVT.
 

Svenska modellen debatterades hetsigt och slutresultatet av debatten blev att oavsett om man river upp utstationeringsdirektivet så kan resultatet bli än sämre.

Slutsats: Det säkraste sättet att behålla den svenska modellen är att lämna EU!

 

EU-parlamentarikernas höga löner diskuterades. Alla tycktes vara eniga om att de nya lönerna är för höga och borde ligga på samma nivå som de nationella parlamenten.

Slutsats: Lämnar Sverige EU existerar inte detta "stora problem".

 

Miljö o klimat är ett område där vi Sverigedemokrater anser att ett samarbete mellan alla länder inte bara de 27 EU-länderna.

Slutsats: Samarbete kan ske utan EU och det kan till och med bli ett effektivare miljöarbete utan EU:s byråkrati.

 

Införselkvoter av alkohol skall sänkas tycker alla partier utom Moderaterna. Det märkliga är att här anser alla att EU:s regler är helt felaktiga.

Slutsats: Om Sverige lämnar EU kan Sveriges riksdag bestämma reglerna för införsel av alkohol.

  

När invandringskritiska partier och flyktingpolitik diskuterades blev slutsatsen att EU bör ta emot flera flyktingar. Inte en enda av dessa 8 politiker ansåg att invandringen bör begränsas.

Slutsats: Invandringskritiska partier kommer att växa i storlek så länge de så kallade etablerade partierna förnekar massinvandringens negativa konsekvenser.

  

Fri rörlighet inom sjukvården. En fråga som egentligen är väldigt märklig.

Slutsats: Ska det tolkas som att Sverige inte klarar av den sjukvård som krävs inom vårt lands gränser. Ett utbyte mellan olika landsting/regioner i Sverige borde vara tillräcklig med tanke på att vi har bland de högsta skatterna i världen. Lämna EU så kan ca 10-15 miljarder av EU-bidraget användas för sjukvården i Sverige.




SD FÅR DRAGHJÄLP AV SKOLAVSLUTNINGAR



Läs artikel i Dagen

Så är det då återigen dags för "duktiga" pk-rektorer att stoppa traditionella skolavslutningar i kyrkan. Detta kan ju faktiskt innebära att en och annan person blir upprörd och inser att Sverigedemokraterna är bästa valet av parti till EU-valet. Vem vet dessa pk-rektorer kanske ger SD de sista rösterna som ger oss ett eller flera mandat i EU-parlamentet.


JOBBEN FÖRST! MEN TILL VEM?



Valets största skämt är nog ändå socialdemokraternas valaffisch med Ulvskog och Sahlin.

Jobben först!

Frågan är vem de avser? Jobben först, till vem?  Var det inte Mona Sahlin som sa följande.
"Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet"

Socialdemokraterna har som vanligt glömt att säga hela sanningen.

Jobben först till invandrare!

Är det jobben först till polacker, balter eller ryssar. Eller tänker de på alla som sommarjobbar inom jordbrukssektorn i speciellt södra Sverige. Då kommer det människor från hela forna östblocket och jobbar för låga löner och bor mycket enkelt under några månader.

Socialdemokraterna säger ja till EU, Ja till Lissabonfördraget! Detta innebär att allt fler jobb kommer gå till andra än svenskar och att den så kallade svenska modellen kommer att gå i graven.

Hur många svenskar kommer återigen luras av denna falska propaganda från s-rörelsen?

FUSKANDE INVANDRARE ANSTÄLLDA HOS HASSAN CHARKAN.

Här kommer ett skrämmande exempel på hur dessa "duktiga" invandrare lurar till sig stora belopp från det svenska välfärdssystemen.



Företagets specialitet är att hjälpa funktionshindrade barn och föräldrar med invandrarbakgrund att få sina ekonomiska rättigheter i form av assistansersättning. Vilken strålande affärsidé!

Tänk om någon skulle starta ett motsvarande företag och bara inrikta sig på etniska svenskar. Gissa vilken kalabalik det skulle bli i pk-media och på diskrimmineringsombudsmannen och för att inte tala om alla pk-politiker som gapar för full hals när någon invandrare inte fått positiv särbehandling.

Läs artikel i SMP



Läs artikel i Hallandsposten

Inte undra på att kommunernas socialnämnder har svårt att få ekonomin att gå runt med så "duktiga" invandrare!

Frågan är om våra lokala journalister vågar ta fram listan på vilka kommuner som är kunder hos Charkas Assistans AB.

SKRATTAR BÄST SOM SKRATTAR SIST

"För övriga småpartier utanför EU-parlamentet och riksdagen ser EU-valet ut att bli ett fiasko. Sverigedemokraterna ligger på 1,5-2 procent, ungefär hälften av det stöd partiet har i inrikespolitiska mätningar."


Henrik Brors, DN


"För svensk del handlar det om att se till att Sverigedemokraterna inte får en plats i EU-parlamentet. Att döma av opinionsmätningarna kan den delsegern redan räknas hem. Men mätningarna är osäkra och även om de skulle stämma gäller regeln: ju mer förkrossande valnederlag som SD kan tillfogas desto bättre inför valet 2010."


Anna Dahlberg 090524, Expressen


En rad skribenter har redan räknat ut SD i EU-valet och skadeglädjen tycks vara hög hos dessa skribenter. Frågan är om de inte kommer att sätta skrattet i halsen framåt 22-tiden på söndagkväll.




Under valrörelsen 2006 ägnade jag mycket tid på att dela ut valmaterial i Kalmar, Öland och Vimmerby. Under de senaste veckorna har jag gjort detsamma och jag kan bara konstatera att bemötandet hos de människor jag träffat är helt annorlunda nu. Idag bemöts jag mycket sällan negativt utan ofta är man glad över att få vårt valmaterial och våra valsedlar. Många vill gärna ha sina valsedlar från Sverigedemokraterna med sig till vallokalen och slippa leta efter dem bland alla andra valsedlar


Många familjer berättar att hela tjocka släkten bestämt sig för att rösta på Sverigedemokraterna. Jag har även hört att på någon arbetsplats hade alla tänkt att rösta på Sverigedemokraterna.


Våra ekonomiska resurser är inte så stora i Kalmar län att vi haft ekonomi för att göra ett utskick till alla hushåll med valinformation och valsedlar. Utan vi har fått förlita oss till att våra medlemmar ställer upp och delar ut vårt material. Det roliga är att antalet eldsjälar som springer runt i villakvarteren eller tar trapphus efter trapphus och delar ut material hela tiden ökar. Att vi nu har aktiva medlemmar i flera av de kommuner som vi saknade under valrörelsen 2006 gör att det ser väldigt bra ut inför nästa år.


Västervik var en kommun som vi gick lite på tomgång i under valrörelsen 2006 och vi hade ingen kandidat på valsedeln för kommunvalet. Idag ser det helt annorlunda ut och medlemmarna har delat ut ca 16 000st valfoldrar inklusive valsedlar bara i Västerviks kommun. En eloge för deras arbete!
Valresultatet för Sverigedemokraterna i Västervik skall bli väldigt intressant att följa på söndagkväll.


I Kalmar har vi delat ut ca 10 000st valfoldrar och valtidningar så här långt och vi hinner säkert med några tusen till innan det är söndag. Ikväll får Trekanten och delar av Öland valmaterial.


På söndagkväll vet vi vem som skrattar bäst!  


RSS 2.0