ÖSTRAN VÅGADE

Idag publicerar Östran en artikel om vår insamling. Man har till och med lagt ut den på nätet och den går till och med att kommentera. Nu hoppas jag givetvis på en positiv effekt av artikeln.

Läs artikel


Här vill Kalmar kommun och Gota Media placera mediehuset! Vad anser du?


Systraströmmen                                  Foto Thoralf Alfsson

Om du vill ge oss ditt stöd i denna informationskampanj så sätt in ditt bidrag på Bankgiro 5279-5465, som tillhör Sverigedemokraterna i Kalmar. Ange endast ”Gota Media” vid/på inbetalningen så förblir du anonym.

Ny hoppas jag på ett stort stöd. Varje litet bidrag är välkommet!

Läs blogginlägg om informationskampanj.


Kommentarer
Postat av: Karlskronabloggen

Fantastiskt bra reklam för din insamling Thoralf!



Nu har jag kommenterat på Östrans webbsida, så vi får väl se om den blir godkänd av moderatorn och publiceras!

2012-01-16 @ 11:31:30
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Lars-Inge

Jag har kopierat från bloggen och lagt in följande kommentar på Östran:

"Om du vill ge ditt stöd i denna informationskampanj så sätt in ditt bidrag på Bankgiro 5279-5465, som tillhör Sverigedemokraterna i Kalmar. Ange endast ”Gota Media” vid/på inbetalningen så förblir du anonym.



Skall bli intressant att se om detta blir godkänt av deras moderator eller betraktas som "icke önskvärd" kommentar?

2012-01-16 @ 11:41:19
Postat av: Martin

För att så många människor som möjligt ska läsa informationen så bör den nog inte innehålla allt för synlig SD märkning. Risken är då att många kommer kasta den i soptunnan utan att läsa. Samma sak om det ligger i ett kuvert. Nog bättre att försöka få till en färgglad och snygg folder som kan delas ut till alla hushåll via posten. Då räcker det med att titta på bladet för att ha påverkats.

2012-01-16 @ 11:44:14
Postat av: Karlskronabloggen

@ Martin



Jag och någon annan hade ungefär samma kommentar i ett annat inlägg igår och Thoralf var själv inne och svarade två gånger hur utskicket kommer att se ut om du kollar kommentarna i nedanstående inlägg och scrollar ned lite.



http://thoralfalfsson.webblogg.se/2012/january/vagar-ostran-publicera.html#comment

2012-01-16 @ 11:56:06
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Lassekolja

Hav tålamod bäste Thoralf, snart kommer ytterligare några hundringar till den goda saken. Om trycksaken skickas i kuvert, bör det märkas; "OBS! Viktig samhällsinformation, som berör Dig!"



Tog idag del av Björn Söders inlägg på Riksdagssidan. Han uttryckte mycket väl hur fegt, inkonsekvent och ynkligt de övriga Riksdagspartierna förhåller sig till vår yttrandefrihet, något som speciellt vi Sverigedemokrater fått känna av under många år.

Dom visar med övertydlighet att yttrandefriheten gäller inte i alla lägen, utan här demonstrerar dom ytterligare ett exempel på att det är DOM och inte vi, som delar upp människor/gör skillnad på VI och DOM!!!

Postat av: AWSvensson

Martin .allt som är förbjudet lockar. Tror nog att intresset idag för Sverigedemokraterna är större än nånsin. Att bli serverad lite information som i detta fallet berör ett för Kalmar angeläget ärende kan stimulera till nyfikenhet,som dessutom visar att det inte enbart är invandringsfrågor som engagerar.

2012-01-16 @ 12:06:19
Postat av: Hulda

Hittade nu "myterominvandringen.se" på Axpixlat. Ett mycket bra sätt att möta Erik Ullerhags med rätta nedsablade försök att hjärntvätta oss.

2012-01-16 @ 12:19:56
Postat av: Sommaren med Vanja

AW Svensson : Några rader om utförsäljnigen av äldreboende kanske kommer med också :=)

2012-01-16 @ 12:45:07
Postat av: fattigpensionären

Tyvärr inget bidrag från mig - läs så förstår du varför.

----------------------------------------------

Ansökan

Det här behöver du för att genomföra ansökan om bostadstillägg om du bor i bostadsrätt.

•Avgiftsspecifikation och köpeavtal för bostadsrätt.

@ jag har fan inget köpeavtal - lägenheten köptes för 22 år sedan.



•Låneavi med aktuellt skuldbelopp, lånebelopp och aktuell skuldränta.

@ jag har fan inga lån.

@ jag har inga skulder heller - måste man ha sådana?



•Årets inkomstdeklaration, även den gul- och vitrandiga specifikationen.

@ jasså!



•Aktuella utbetalningsbesked eller lönebesked som visar alla inkomster förutom de du får från Pensionsmyndigheten. Vi behöver utbetalningsbesked för alla inkomsterna eftersom Pensionsmyndigheten inte har eller får denna information från någon annan än dig.

@ förväntas jag som är 83 år gammal ha inkomster av arbete - hit med en couch då! Och en välsmord rullator!



•Årsbesked från banken som visar saldot på ditt konto den 31 december året innan ansökan skickas in.

@ jag har inget bankkonto - jag har ett ePlusKonto dit pensionen inbetalas där saldot pendlar mellan 7.769 och 0.



•Årsbesked för eventuella aktier, fonder eller kapitalförsäkringar från året innan ansökan skickas in.

@ måste jag ha sådana - det är jag fattigpensionären som ansöker - den här jävla ansökan är gjord för penningsvin som Reinfeldt och Ullenhag.



Jag ger fan i att ansöka, jag gitter inte syssla med pisslandet Sveriges byråkrati.



Jag får försöka gå iland med den nya hyran: 5.386.



Det värsta är att snikna NETTO har höjt priset på varor med röd lapp - dvs varor som är utgående och som tidigare sålts för halva priser = 50% till 75% -- således avdrag endast med 25%.



Sveriges fattigpensionärer - boykotta snikna NETTO!



Och glöm inte svinet från Katerineholm som blev godsägare i Sörmland och som stal mer än 700 miljarder från oss ATP-pensionärer. Skulle ingen snabbfotad hjälte vilja ta den mannen av daga på islamiskt vis - från öra till öra - Riitch! ?

2012-01-16 @ 12:53:56
Postat av: Thoralf Alfsson

fattigpensionären



Din slutkläm i din kommentar håller sig inte inom vad jag tillåter på bloggen.

2012-01-16 @ 13:16:33
Postat av: Lennart

Grattis och lycka till med insamlingen av pengar till moteld mot Gothia Media.



Vi har samma bekymmer med odugliga politiker i Halmstads kommun

som anser att flera hundratals personer ska bo bredvid en soptipp.



Facebook. Nej till Sopberget i Kistinge!



Hemsidan. http://www.stoppasopberget.nu/#!



2012-01-16 @ 13:59:18
URL: http://www.stoppasopberget.nu/#!
Postat av: Sommaren med Vanja

"Så blir det lite annat också"

Citat ur intervjun i Östran,skön psykologisk krigföring yaba daba doo :=)

Med din hjälp jagar snart Alfsson pk politiker och "jörnalister" i Svenne Banans alldeles egen brevlåda.

Fram med plånboken det här kan blir kanoon.

2012-01-16 @ 15:22:49
Postat av: fattigpensionären

Jag planerar att emigrera från pisslandet Sverige.

Hade jag varit intresserad av att umgås med Afrikas svarta urbefolkning, hade jag rest till söder om Sahara och gjort det. Men jag har aldrig känt någon åstundan till sådant umgänge. När jag nu genom sprättgöken Ullenhags, teaterchimpansen Selimovics och annat sinnessvagt och islamälskande PK-slödder tvingas till sådant umgänge i mitt eget hemland, återstår för mig bara exilen.



Som nordisk medborgare kan jag problemlöst bosätta mig i ett annat nordiskt grannland. Färöarna är ett nordiskt grannland - där finns det bevisligen varken mohammadaner eller urafrikaner. Kanske beger jag mig dit.

Ett alternativ vore någon ö i Syddanmark.



Ett annat alternativ vore kanske en liten ort i Massiv Centale, som ej heller hittills har hunnit bli kulturberikat. Ett tredje alternativ kunde vara tysktalande Schweiz.



Jag vill veta i detalj vad som händer med min sketna fattigpension på brutto 9.443 (garantipension: 1.192 + "tilläggspension": 8.251) om jag flyttar till (1) Danmark, (2) Frankrike och (3) Schweiz samt stadigvarande bosätter mig där - men kvarstår som sk svensk medborgare.



Jag vill emellertig gärna befrias från oket av att vara svensk medborgare, vilket i fall 1, gällande Danmark, synes vara okomplicerat.

Hur det förhåller sig med Frankrike och Schweiz är mig än så länge obekant.



Vänligen meddela mig således vad jag erhåller i pension i fall (1a) = stadigvarande boende i Danmark med bibehållet svenskt medborgarskap; fall (1b) = stadigvarande boende i Danmark med danskt medborgarskap - samt hur pensionen kommer att utbetals.



Jag har ryktesvägen hört talas om att utflyttade svenskars pension av den svenska staten belägges med en straffavgift på 25%. Om detta skulle jag gärna vilja veta mera. Är detta något slags avbetalning på den stöld av mer än 700 miljarde ur ngn ATP-fond, som genomfördes av förutvarande landsfadern, nuvarande godsägaren Persson?



Tillkommer utöver dessa 25%r några skatter till svenska staten. Måste man som fortfarande svensk medborgare dessutom betala skatt för sin svenska pension i det land, som man är stadigvarande boende i - antingen som svensk medborgare eller med nytt medborgarskap? Har man som utflyttad men fortfarande svensk medborgare rätt till svensk sk fri sjukvård, precis som hithämtade papperslösa afrikaner med eller utan PUT.



Vänligen meddela mig också motsvarande uppgifter för de tänkta fallen (2a) + (2b) samt (3a) + (3b).



Med tack på förhand för er hjälpsamhet.



Denna skriftväxling mellan mig och Pensionsverket kan rimligen intressera fler än mig - intrersset för utvandring är i brant stigande - därför kommer jag att lägga ut både denna förfrågan och ert vänliga och detaljerade svarsmail på riksdagsmannen Thoralf Alfssons blogg.



Emotseende ert snara svar,

ber jag att få rekommendera mig.



/fattigpensionären

2012-01-16 @ 15:42:10
Postat av: Sommaren med Vanja

OT : "Det var inte meningen att bränna ned Berga Centrum"

Åtalade förnekar mordbrand i inledd rättegång idag

Nehä bara 22 försök.

Det var en gång en flicka som hette rödluvan....

Nästa objekt kanske blir golfbanan där tre skadegörelser redan är avklarade .

OBS TEXTEN skall inte sättas i samband med pågående rättegång, och dom där åtalade ungdomarna på något sätt.

2012-01-16 @ 15:54:58
Postat av: Rune

Fattigpensionären skrev:

"Färöarna är ett nordiskt grannland - där finns det bevisligen varken mohammadaner eller urafrikaner. Kanske beger jag mig dit."

------------------

Inte behöver du lämna Sverige. Flytta till Klarälvsdalen! Ekshärad exempelvis. Jag var där i somras på semester. Under de dagar som jag vistades där såg jag inte en enda arab eller somalier eller någon annan mörkhyad person av utrikes härstamning. Däremot en hel del trevliga holländska och tyska turister.

Tro inte heller att detta är avfolkningsbygder! En stor del av bebyggelsen är nya moderna villor. Jag blev förvånad.

2012-01-16 @ 16:33:34
Postat av: Leif Tore Åhlin SD Arvika

Ja du, "fattigpensionären". Du har många medsystrar och medbröder på din sida. Det märkliga är väl, att dessa lyssnar inte när SD vill förändra.



Jag förstår att du nu erhållit "det röda kuvertet",

vars innehåll talar om din pension. Jag tycker enbart detta visar vad Sjuklövern har i tanken.



Detta är i grunden väl planlagt, att en kontroll av

pension genomföres genom avdrag och till slut bidrag och ej en korrigering när betalningsförmågan återställs. Då vandrar andra förslag ut (nu sänkning av restaurang moms) och så är snart även återställande av pensionen glömd. Vem f*n har råd att äta på restaurang när de ändå inte sänker momsen?



Om du sätter dig i skuld något år, lär du återbetala denna skuld även om det tar år. Plus ränta!

Stölden av våra 258 miljarder kronor ur vårt ATP, kunde räddat den sänkning vi erhållit de två senaste åren. Det var ju en buffert, som skulle hjälpa när ekonomin för staten försämrats och därmed ersättningen till ATP pensionären. Varför är ni (vi) så tysta!?



En flytt till Frankrike är nog det mest ekonomiska,

om man helt avsäger sig Sverige. Inget som binder dig till Sverige, ej heller ha bostad eller dyligt.

I vissa fall kan "en sommarstuga" vara tillåtet.

Men så är det ju med att tillhöra EU, och deras överstatliga finesser.



Skatten i Frankrike är 0 upp till 10-12.000 euro/mån

för pensionärer. Endast tjänstepension beskattas.

Skatteverket kan också förklara hur det "står till".

De vill gärna framhäva zinkskatten på 20 %, men om

du följer vissa råd, är det som jag påtalat, det som gäller.



Jag tror Frankrike har ett bättre "sunt förnuft" än

det som visas här i Sverige. Du slipper ju de vandrande "skitiga lakanen" i-alla-fall...och det viktigaste, skatten.



2012-01-16 @ 17:35:47
Postat av: Ellen

@ Fattigpensionären.

Även jag funderar stark på att emigrera. I min kontakt med Skatteverket angående den 25%-iga skatten som tas ut av staten vid bosättning utomlands fick jag veta att inga förmåner utgår likt dem som papperslösa erhåller. Alltså ingen fri sjukvård, tandvård etc. Man får ingenting tillbaka med andra ord.

I mottagarlandet får man betala skatt på pensionen och kan göra avdrag för den 25%-iga sk SINK-skatten.

2012-01-16 @ 17:37:56
Postat av: Nils

@Rune



Du ska inte skriva om fria platser på en offentligt sida. Nu kommer de utvalda folkets lakejer, politikerna, göra allt i sin makt för att befläcka nämnda platser :)

2012-01-16 @ 17:41:41
Postat av: Svensson

Bra jobbat Thoralf du är en Klippa :)

2012-01-16 @ 18:40:55
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Rune

@Nils

"Du ska inte skriva om fria platser på en offentligt sida."

-----------------------

Nej, egentligen skall man inte det. Men jag blev i efterhand så förvånad att jag under flera dagar inte hade sett en enda invandrare av den sort som vi fått vänja oss vid under de senaste tjugofem åren.

Det var ju precis som i början på sextiotalet att befinna sig där på denna ort. En helt normal normalitet. Sedan åkte vi till Filipstad och där infann sig den onormala normaliteten i gatubilden som vi har numera. Dvs araber, afrikaner mm.

2012-01-16 @ 19:29:12
Postat av: Sommaren med Vanja

Rune : I dagens morgon-tv sa en handelsman från Bhutan

Ett folk,ett land ,en kung.

Fast han var väl rasist eller så?

Precis som hela vår nordiska granne Finland är med svensk-schizofren vänster tumstock.

2012-01-16 @ 19:34:06
Postat av: Nils

@Rune



Jag vet precis vad du menar, det finns fortfarande ett par riktigt fina smultronställen kvar i vårt avlånga land. Det man slås av är öppenheten och välviljan i de homogena samhällena, man känner en stark gemenskap med varandra. På andra platser där mångkulturen(mångetniciteten) brett ut sig möts man med tomma blickar och en misstänksamhet om man är vänlig eller hjälper någon man inte känner.



Människorna tycks ha gått i någon slags social dvala i det nya Sverige, det viktigaste verkar vara att konsumera så mycket onödiga saker som möjligt för att skaffa status och imponera på falska "vänner" som inte vågar yttra sig om annat än vem som är bäst i Idol eller vem som har den finaste klänningen i Let´s dance. Det nya Sverige är en mardröm när man vet hur det kunde ha varit om vi inte förts bakom ljuset av mörka krafter.

2012-01-16 @ 20:47:50
Postat av: fattigpensionären

Tänk, Thoralf, bara tänk om prinziplöse William P. hade velat bli både ryktbar och beryktad istället för att som nu ruttna bort i nojor bekostade av SD. Han som var så nära så många gånger. Liten vig och snabb också, när han var knarkfri. Riitch, Ratch, Filibom!

2012-01-16 @ 21:35:37
Postat av: fattigpensionären



Tack Nils för de sanna orden.



Brist på eller frånvaro av "tillit"!

Den moderna tidens politiskt-sociala

skörbjugg. Åkomman är obotlig - ty

den etableras redan före skolåldern

och den är inte revercibel.

Sverige ÄR förlorat.

2012-01-16 @ 21:51:06
Postat av: Lotta

"Hurusom en moderat övergick till att rösta på SD". Mycket välskriven och bra insändare. Kommentarerna är också väl värda att läsa.

Postat av: Da Capo

Maktdemonstration utanför

rådhuset i Nordens Mogadishu.



http://youtu.be/zEXyf7qW_co

2012-01-16 @ 23:04:18
Postat av: Lars Stefan Folkesson

Här är också något viktigt vi alla bör ta del av.



http://chemtrails-sverige.blogspot.com/



http://www.namninsamling.com/site/get.asp?chemtrail2012

2012-01-17 @ 09:18:47
Postat av: AWSvensson

Mat och husrum står Svenne Banan för så har de tid över att rensa Svennes hus som tack.

Postat av: hej

Hejsan!

Detta bygge från gothia medias sida är en kränkning på kalmar som kukturstad. Vad sker härnäst? Riva Hossmo kyrka? Du har en namninsamling, var hittar jag den?



Mvh rickard h

2012-01-27 @ 23:34:10
Postat av: basketpuma

Que vous soyez de formation <a href="http://www.pradapascher.com" title="Prada Pas Cher">Prada Pas Cher</a>

de votre voix pour rejoindre les rangs des <a href="http://www.pradapascher.com" title="prada chaussure">prada chaussure</a>

chanteurs professionnels ou si vous <a href="http://www.pradapascher.com" title="sac prada">sac prada</a>

souhaitez cultiver votre talent amateur,<a href="http://www.pradapascher.com" title="www.pradapascher.com">www.pradapascher.com</a> il ya de nombreux aspects de chanter à prendre en considération.

2012-02-27 @ 09:25:23
URL: http://wwwbasketpumacom
Postat av: chaussures puma

En fait, à cette taille,<a href="http://www.chaussures-puma-pas-cher.net" title="chaussures puma pas cher">chaussures puma pas cher</a>

il ressemblait à une épée courte de plus<a href="http://www.chaussures-puma-pas-cher.net" title="chaussures puma">chaussures puma</a>

qu'un couteau. La longueur de la lame est compensé <a href="http://www.chaussures-puma-pas-cher.net" title="puma pas cher">puma pas cher</a>

par la largeur de la lame - habituellement de un pouce et demi à deux pouces de largeur.

2012-03-03 @ 03:39:16
URL: http://www.chaussures-puma-pas-cher.net
Postat av: chaussure timberland

La plus grande packs, qui ont une<a href="http://www.chaussure-timberland.com" title="chaussure timberland">chaussure timberland</a>

capacité de plus de litres soixante-dix et ont <a href="http://www.chaussure-timberland.com" title="timberland pas cher">timberland pas cher</a>

habituellement un certain nombre de caractéristiques particulières.

2012-03-03 @ 03:43:40
URL: http://www.chaussure-timberland.com
Postat av: Chanel Purses

Hi, thank you so a great deal for these ideas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0