ALLIANSREGERINGEN SMÖRJER BENGT WESTERBERG


Daniel Poohl från vänstertidskriften Expo och Bengt Westerberg.   Foto Thoralf Alfsson

Efter mycket hård kritik fick förre partledaren för Folkpartiet Bengt Westerberg lämna Röda Korset sedan det uppdagats att han hade en månadslön på 70 000 kronor/månad. Detta stod i skarp kontrast till alla medlemmar som jobbade ideellt inom Röda Korset. Det första steget blev att han sänkte sin lön till 58 000 kronor/månad men den 1 juli 2011 lämnade han sitt uppdrag som ordförande för Röda Korset.

Om nu någon tror att pensionären Bengt Westerberg får problem med försörjningen så misstar ni er å det grövsta. Regeringen Reinfeldt har verkligen sörjt för att Bengt Westerberg skall vara garanterad en ståtlig och statlig inkomst. Eller rättare sagt så är det finansmarknadsministern Peter Norrman och integrationsministern Erik Ullenhag som ordnat det väl för pensionären Bengt Westerberg.

1.       Bengt Westerberg har fått förlängt förordnade i tre år som Finansinspektionens ordförande av regeringen eller rättare sagt av Finansdepartementets Peter Norrman. Givetvis får Bengt Westerberg ett årsarvode på 90000 kronor för detta uppdrag eller 7500 kronor/månad.

2.       Dessutom har Bengt Westerberg utsetts till utredare av statistik enligt mitt tidigare blogginlägg. I detta fall är det också Peter Norrman och Finansdepartementet som ligger bakom utnämningen. Enligt regeringens praxis har en utsedd utredare ett månadsarvode på 80000 kronor/månad om det anses var en 100 procentig tjänst. I detta fall anser Finansdepartementet att det är en 40 procentig tjänst. Detta innebär att Bengt Westerberg kan kvittera ut 32000 kronor/månad för detta uppdrag sedan den 1 april.

3.       Integrationsminister Erik Ullenhag ville inte vara sämra och har även han bidragit till försörjning av Bengt Westerberg genom ett utredningsuppdrag där Bengt Westerberg skall utreda främlingsfientlighet och rasism. Läs mer om detta här. Erik Ullenhag anser att även detta är en 40 procentig tjänst och därmed kan Bengt Westerberg kvittera ut ytterligare 32000 kronor/månad under hela utredningstiden.

4.       Regeringen har dessutom tillförordnat Bengt Westerberg som styrelseordförande för LIU, Linköpingsuniversitet. Enligt LIU:s årsredovisning för 2010 erhöll Bengt Westerberg ett arvode om 219 400 kronor för 2010. Det motsvarar ca 18 300 kronor/månad för 2010. Sannolikt är arvodet höjt för 2011.

Huruvida Bengt Westerberg även får ut en pension från regering/riksdag har jag inte kunnat få konkreta bevis för men han har tidigare kvitterat ut 28 000 kronor/månad. Om det fortfarande utgår pension vet jag således inte men det skulle inte förvåna mig eftersom han uppnått pensionsåldern.

Om vi summerar dessa arvoden har regeringen tryggat pensionären Bengt Westerbergs ekonomi på ett betryggande sätt efter att han fått lämna uppdraget som styrelseordförande för Röda Korset.

Eller vad sägs om en månadsinkomst på ca 90 000 kronor/månad från staten eller nästan 1,1 miljon kronor/år från skattebetalarna till pensionären Bengt Westerberg.

Nu är detta inte nog! Bengt Westerberg innehar dessutom ett stort antal andra styrelseuppdrag. Här kommer de aktiebolag som han sitter i enligt Ratsit.



Hur stor ersättning han har för dessa bolag framgår inte av de uppgifter jag hittat på nätet. Jag har dessutom inte sett det nödvändigt att betala för att få årsredovisningarna från dessa företag.

Utöver detta har han ett stort antal uppdrag i ideella organisationer som jag inte kunnat sammanställa. Han har dessutom ett eget företag där han förmodligen bjuder ut sina tjänster som föreläsare, moderator till t.ex. Expo. Det finns dock andra som uppmärksammat detta.

Hur människan får tiden att räcka till är för mig en gåta men Bengt ”superman” Westerberg tycks klara det galant. dock finns det de personer som säger att han inte har en susning om vissa saker han beslutar om och det kan jag förstå.

GP,


Kommentarer
Postat av: kompis_en

Här finns en lättöverskådlig sida att titta på.

Postat av: Tjadden

Vad är det som gör att en avdankad politiker har kunnat skaffa sig sådana meriter genom att vara partiansluten.



Är det så att politiker blir utbildade till marknadschefer och hart när får en civilingengörs utbildning.



Ta Göran Person med en massa uppdrag som man tycker borde krävas gedigen kunskap för att få sådana toppjobb och som nu Bengt Vesterberg, är det inte då så underligt att vissa företag går dåligt när de sätter in lekmän på betydande poster.

2011-07-29 @ 09:20:02
Postat av: AWSvensson

Ett stående exempel på att det finns inget samband mellan lön och kompetens. En så god person som Westerberg ska givetvis honoreras för denna oerhörda godhet han visat ,inte mot hans välgörare, nej ty godheten känner inga gränser. Denna förläning är därför en uppskattning av hans person,även om skaran som uppskattar honom är snäv så är det dock de som sitter på svenska folkets konfiskerade medel.



Hämtat från Expressen,kommentar överflödig.

""Terroristen Breivik bodde i Sverige"

Terroristen Anders Behring Breivik kan ha bott en tid i Sverige.

Och under den perioden tycks han ha format en stor del av sina politiska åsikter.

Det hävdar Nick Lowles, redaktör för tidskriften "Searchlight", i en intervju med norska TV2."

2011-07-29 @ 09:21:09
Postat av: jonas

Nepotismen är stor i sverige.

2011-07-29 @ 09:33:43
Postat av: Tomas

För jäkligt! Jag har gamla föräldrar som arbetat sedan unga år och idag har pension som knappt går att leva på. Men denna man som säkert inte ens kan sätta ihop en skruv o mutter, ska bara roffa åt sig. F-n man blir så trött på att våra skattepengar fullständigt slösas bort. Är det inte invandring, så är det höga löner, pensioner och fallskärmar. Ingen vanlig Svensk vågar bli sjuk, eller tänka på vad som händer den dagen pensionsdagen inträder. Fy fan!

2011-07-29 @ 09:36:19
Postat av: Stone

Klart Westerberg skall ha en rejäl inkomst, så att han inte tvingas bo i något segregerat område, och ha en pension under 10 000 kr/mån.

2011-07-29 @ 09:47:14
Postat av: Tjadden

Tyvärr utanför temat Bengt Westerberg även om han gläds över EXPO som ha själv uttalat vid något tillfälle.



Om man går in på Expos Stasiarkiv och klickar på de olika partierna så hittar man anklagelser och påståenden oftast konstruerade eller man gör helt enkelt tidningsankor av en fjäder i syftet att smutskasta.



När det gäller Vänsterpartiet inte ett ont ord snarare tvärtom när stackars röd ungdom inte fick vara ifred under en demonstration.



Märkligt när det går att skriva ner Vänstern för hur många illdåd som helst tack vare sin stormtrupp AFA (Hitlerjugend)



http://expo.se/aemnen-lista.html#setop

2011-07-29 @ 09:52:18
Postat av: Tjadden

Tyvärr utanför temat Bengt Westerberg även om han gläds över EXPO som ha själv uttalat vid något tillfälle.



Om man går in på Expos Stasiarkiv och klickar på de olika partierna så hittar man anklagelser och påståenden oftast konstruerade eller man gör helt enkelt tidningsankor av en fjäder i syftet att smutskasta.



När det gäller Vänsterpartiet inte ett ont ord snarare tvärtom när stackars röd ungdom inte fick vara ifred under en demonstration.



Märkligt när det går att skriva ner Vänstern för hur många illdåd som helst tack vare sin stormtrupp AFA (Hitlerjugend)



http://expo.se/aemnen-lista.html#setop

2011-07-29 @ 09:54:37
Postat av: Meppo

Kan du förklara för mig varför man inte skulle kunna få tjäna pengar bara för att man jobbar inom en välgörenhetsorganisation? Ska alla jobba ideellt bara för att man gör en god sak? Du tjänar väl pengar på ditt jobb och hur mycket nytta gör du egentligen?



Hade Bengt Westerberg suttit som direktör för vilket annat stort företag som helst, hade ingen höjt på ögonbrynen för att han hade en lön på 88 000. Skämmigt att det bara är okej att tjäna pengar på företag som inte lägger två fingrar emellan för folk som behöver hjälp.



Jag har inget att tillföra i debatten huruvida Bengt Westerberg tjänar för mycket pengar eller inte på sina nuvarande uppdrag. Jag vill bara säga well done Bengan, jag hade inte tackat nej till dessa löner.



En sista kommentar: Hur mycket tid pallar man lägga på sånt här? Hoppas du har semester för sånt här trams sysslar ni väl inte med i Riksdagen?

2011-07-29 @ 10:02:28
Postat av: Tjadden

jonas



Nepotismen är stor i sverige.



Helt rätt ta bara SVT där nästan alla är släkt med varandra om det nu är en merit att vara regnbågare?

2011-07-29 @ 10:08:45
Postat av: Stefan K

Bengt Westerberg som skyllde sitt höga arvode från RK på den tunga arbetsbörda han hade, har på gamla dagar fått förnyad energi och verkar orka hur mycket som helst.

Vet inte om dygnet plötsligt fått 30 timmar, men de 24 timmar som dygnet alltid bestått av räckte inte till för Westerbergs alla tidigare uppdrag, enligt honom själv.

Pengars makt är uppenbart stor.



För oss som sliter med tunga arbeten och är utslitna innan de 60, går diskussionen om pengarna ens räcker till vår pension eller om vi trots utslitna kroppar måste jobba tills vi fyller 80, om inte längre.

Välfärdsstaten Sverige har talat.

2011-07-29 @ 10:16:15
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: En SD sympatisör

Expo gör reklam för sig, ser ni humorn i bilden?



http://www.skrivkonst.net/wp-content/uploads/2011/07/ingenensamgalning.jpg

2011-07-29 @ 10:16:27
Postat av: Stefan K

Bengt Westerberg som skyllde sitt höga arvode från RK på den tunga arbetsbörda han hade, har på gamla dagar fått förnyad energi och verkar orka hur mycket som helst.

Vet inte om dygnet plötsligt fått 30 timmar, men de 24 timmar som dygnet alltid bestått av räckte inte till för Westerbergs alla tidigare uppdrag, enligt honom själv.

Pengars makt är uppenbart stor.



För oss som sliter med tunga arbeten och är utslitna innan de 60, går diskussionen om pengarna ens räcker till vår pension eller om vi trots utslitna kroppar måste jobba tills vi fyller 80, om inte längre.

Välfärdsstaten Sverige har talat.

2011-07-29 @ 10:17:36
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: Stefan K

Bengt Westerberg som skyllde sitt höga arvode från RK på den tunga arbetsbörda han hade, har på gamla dagar fått förnyad energi och verkar orka hur mycket som helst.

Vet inte om dygnet plötsligt fått 30 timmar, men de 24 timmar som dygnet alltid bestått av räckte inte till för Westerbergs alla tidigare uppdrag, enligt honom själv.

Pengars makt är uppenbart stor.



För oss som sliter med tunga arbeten och är utslitna innan de 60, går diskussionen om pengarna ens räcker till vår pension eller om vi trots utslitna kroppar måste jobba tills vi fyller 80, om inte längre.

Välfärdsstaten Sverige har talat.

2011-07-29 @ 10:24:27
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: Tjadden

Meppo



Det finns ett tungt vägande skäl varför BW finns med här för att kommenteras.



Tanken bakom är att Bengt Westerberg startade massinvandringen och inte nog med det, hans odemokratiska beteende och sitt svenskhat tycker inte vi att han ska premieras för, så nu vet du varför.



Alla som smutskastar SD gör sig skyldiga till svenskfientlighet svårare än så här är det inte att förstå vad partiet har att brottas med och skulle vi inte få gå i svaromål, så skulle det vara ett lagbrott mot yttrandefriheten.

2011-07-29 @ 10:24:46
Postat av: Ugglan

Är det någon som har gett girigheten ett ansikte så är det Bengt Bästerberg. Som pensionär (9.400 kr. mån) och med över 44 års hederligt arbete i ryggen som skattebetalare så känner jag mig förfördelad.

2011-07-29 @ 10:54:49
Postat av: Skånepåg

@ Meppo



Efter avslöjandet av Westerbergs girighet och feta lön från Röda korset fick man ett enormt medlemstapp och tror att det rörde sig om cirka 30%. Tycker du att alla dessa också är "tramsiga"? Genom medlemstappet fick man en försämrade ekonomi och tvingades banta organisationen och friställa personal. Om jag inte minns fel tvingades man även lägga ner några av sina försäljningsställen Kupan.



Under hans ledarskap har det även förekommit oegentlighter bland olika personer i toppskiktet inom Röda Korset som lett till åtal, och som han som "högsta hönset" borde ha upptäckt om han varit kvalificerad för jobbet. Men liksom tidigare har denna man sluppit ta ansvar för vad han ställt till med för elände, vilket är utmärkande för vad han än har varit involverad i!

2011-07-29 @ 11:01:28
Postat av: Mattzzi

Att regeringen Reinfeldt nyttjar extremister som Poohl pot och Bengt Westerberg säger väl allt.

Sen att högerväljarna accepterar detta vänstervurmande är för mig en gåta.

2011-07-29 @ 11:15:19
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: AWSvensson

En SD sympatisör , tre vore det rätta.

Nu när modereringen försvunnit infinner sig en känsla som troligen fanns när motboken avskaffades, något GoG säkert kan referera till.

När någon sitter och påstå att det var tur att vi föddes i detta land, nu senast Täppas Fågelberg ring P1. Eftersom mina föräldrar bodde i detta land och hade för avsikt att reproducera sig så var annars kunde jag födas.

Gröning satt i TV soffan och sa att Sverigedemokraterna hade ingen skuld till det som inträffade i Norge, vad annars kunde hon säga med hedern i behåll.

Meppo, skillnaden är att en direktör lever på marknadens villkor medan Westerberg lever på allmosor och statsbidrag.I övrigt hänskjuter jag till tidigare utmärkta kommentarer angående Westerberg.

2011-07-29 @ 11:15:58
Postat av: Kalle

Terrorattackerna i Norge

”Osynlig” Reinfeldt väcker svenskars ilska, skriver DN



Länk till artikeln:

Postat av: Skånepåg

@ Kalle



Tar mig friheten att rätta länken.

Postat av: Sweden Inc.



SUBMISSIN or FREEDOM?!



I have never heard or read that SD has proposed a single concrete sheme on how to stop the Islamification of Sweden and how to Deislamificate the country (plese enlighten me if I've missed something)?



SD has listened and is listening too much to the former party leader Ian Wachtmeister of the defunct 'New Democracy', and has so far mainly driven "his" WALLET ARGUMENTS against immigration.

(See SD's election propaganda film containing almost nothing but costs arguments against the progressive immigration: http://www.youtube.com/watch?v=XkRRdth8AHc)



The wallet arguments are both irrelevant, disadvantageous and rather embarrassing. They create a negative picture of the 'Sweden Democrats' as a bunch niggard cheapscates. The conflict with Mohammadanism is not about money, it is about FREEDOM.



What SD should do now:

- Dump the "old man", he has little new to offer. Money, money, money is the only thing he is thinking about.

The Dutch Freedom Party and its leader Geert Wilders is a far better source of inspiration.



- Sharpen and clarify the anti-islamification profile of the party.



- Make the "FUTURE of SWEDEN" to the next election (2014) issue and demand a referendum on the Islamification of the country.

2011-07-29 @ 11:46:39
Postat av: Hulda

Funderar över vad Reinfelds frånvaro efter attantaten i Norge beror på. Kan det vara en bekymrad statsminister vi har som grubblar över höstens problem med jobbskatteavdrag? Alliansen har ju inte majoritet så det kanske förs intensiva diskussioner bakom stängda dörrar...Kanske tom. med Åkesson..??

Eller har han givit upp och planerar ett nyval.?

Kanske är en avgång på gång? Kan det vara SAAB som blockerar en närvaro i Norges tragedi..?

Många frågor men inga svar.

Obama har större bekymmer men han hade tid.....

2011-07-29 @ 11:49:02
Postat av: Inge Sandén

Under RK-tiden var det tanterna som stickade vantar,som försörjde Bengt Westerberg.

Skillnaden från då och nu är,att nu är det skatteslavarna som tagit över hans välbefinnande.

Bengt W. och Expo med Daniel Pool,är de två som bär det största ansvaret för att hat odlas bland vanligt folk.

2011-07-29 @ 11:59:36
Postat av: Tony Ingman

Det är inte alls konstigt att det fattas pengar till anständiga pensioner för folk som slitit hela livet. Stora summor går idag till egenberikande politiker som anser sig värda fantasiersättningar.

Man beter sig som om skattepengar är deras egna

medel. Man inte bara belönar sig själva, utan ger

kolleger jobb , med vidhängande fantasiersättningar.

Den där bedrövliga Bengt Westerberg, när sover han

egentligen? med alla dom uppdrag han har innebär det att han jobbar den mesta tiden på dygnet, synd

att han inte gjorde det när han satt i Riksdagen

2011-07-29 @ 12:01:10
Postat av: Tony Ingman

Att intregera muslimer i ett modernt samhälle är

lika omöjligt som att få en fyrkant att passa i ett runt hål.

2011-07-29 @ 12:20:07
Postat av: Skånepåg

@ Sweden Inc.



How to demand a referendum (folkomröstning) when the entire political system (except Sd) and mass media is saying that there is no Islamification of Sweden? This is very “dangerous” for the Political Correctness (the already know the result of a poll like this) and they are trying to do everything they can to avoid any attempt to do this? Sad, but easy to wish but difficult to fulfil!

2011-07-29 @ 12:20:41
Postat av: Mattzzi

Ohederligt att koppla oss till terroristen



Vi är övertygade om att alla aktörer i det demokratiska samhället agerar med goda avsikter men att vi kommer fram till olika slutsatser om hur vi på bästa sätt kan skapa förutsättningar för god samhällsutveckling. För oss är det svårt att definiera massmördaren på annat sätt än som att han är en representant för ondska och död, skriver Jimmie Åkesson (SD), partiledare.

Läs hela här:



http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.686027-ohederligt-att-koppla-oss-till-terroristen

2011-07-29 @ 12:35:42
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: Tjadden

Swedwen inc



You have never grasped that Rome was not built in a day and have you full insight into what is negotiated in our Parliament about what's being said internal parties?



Well time when our SD representater get more say in the Riksdag to teach migrant issue be brought to a head and certainly to have our party riktlinjenjerna ready how Sweden's future should be created.

2011-07-29 @ 12:42:25
Postat av: Skånepåg



Expressen försöker krama ut allt man kan, och försöker på nytt (visserligen indirekt men inte svårt att förstå) skuldbelägga Sd!

Postat av: Tjadden

Hulda



Dit inlägg om Reinfeldt gillar jag inte, när du framhäver att karln skulle vara så pass intelligent för att kunna avgå frivilligt.



Jag tycker inte om överdrifter som du förstår.

2011-07-29 @ 13:02:01
Postat av: Meppo

@Skånepåg

Ja men det är precis det jag menar. Medlemstapp för att någon som sitter i ledningen av en organisation som finns över hela världen tjänar bra. Varför får näringslivstoppar tjäna pengar men inte de som gör något bra?



Beträffande hans kompetens har jag inga kommentarer för jag är inte insatt.



@Tjadden

"Alla som smutskastar SD gör sig skyldiga till svenskfientlighet"



Dina åsikter är svenskfientliga genom att påskina att alla svenskar är ett gäng bönder som inte begriper ett skit om världen!

2011-07-29 @ 13:23:22
Postat av: Sverige AB

@ Sweden Inc.



Oh, Thank you for good translation.

For some reason the English version sounds more impressive than the Swedish original!

2011-07-29 @ 13:38:26
Postat av: Ylva

Nicolas Sarkozy, Angela Merkel och David Cameron har alla liksom Jimmie Åkesson, kritiserat mångkulturalismen.



De har identifierat och påtalat sjukdomen,

sent omsider!

Gott, men vad är botemedlet?



Har de lanserat några idéer i den vägen?

2011-07-29 @ 13:52:31
Postat av: Skånepåg

@ Meppo



"Ja men det är precis det jag menar. Medlemstapp för att någon som sitter i ledningen av en organisation som finns över hela världen tjänar bra. Varför får näringslivstoppar tjäna pengar men inte de som gör något bra?"



Så du menar alltså av din något virriga kommentar, att Bengt Westerberg har gjort något bra enligt det som jag skrev eller? Jaha, då har jag inte mer att tillägga om du tolkar det som jag skrev på det sättet. Risken för ytterligare missförstånd är uppenbart överhängande!

2011-07-29 @ 13:57:42
Postat av: Skånepåg

@ Sverige AB



F´låt min nyfikenhet, men var är den svenska versionen och i vilket sammanhang?

2011-07-29 @ 14:00:17
Postat av: Tjadden

Meppo



Du har helt fel! Sd står upp för svenska folket liksom jag själv och komma att yttra om bönder och att man själv är svenskfientlig, hur är det min din läsförståelse egentligen?



Vill man medvetet missförstå är det dumt att ens yttra sig i frågor som man inte begriper sig på.



Sd och några till är mest intresserade att värna om vårt land och kommer motsatsens folk och tycker något annat så är man svenskfientlig likt Bengt Westerberg plus en rad av politiker i 7 klövern.

2011-07-29 @ 14:05:15
Postat av: Meppo

@Skånepåg

Jag förstår att det blev rörigt.



Det jag säger är att jag tycker att det är konstigt att det, enligt smahällsnormen, är okej att tjäna pengar när man tillhör näringslivet men att det inte är okej när man arbetar inom bistånd och välgörenhet.



Och som jag skrev har mitt konstaterande inget med Bengt Westerberg att göra, jag menar allmänt.



@Tjadden

Jag skulle skämmas över att vara svensk om det på något sätt hade inneburit att dina åsikter hade varit synonyma med "svenskhet".

2011-07-29 @ 14:14:35
Postat av: Sverige AB

@ Skånepåg



Den ligger under förra posten "Efterlängtat uttalande".

2011-07-29 @ 14:15:01
Postat av: Tjadden

Meppo



Jag undrar blott hur det är ställt med dig...

2011-07-29 @ 14:19:49
Postat av: Tjadden

Apropå att hamna i vanrykte så finns hjälp att få.



http://rykteshantering.nu/2010/12/rykteshanteringskonsulter-reparerar-ditt-online-rykte/

2011-07-29 @ 14:22:04
Postat av: Tjadden

Läs hur det går till att manipulera folk, det är bara att ta en kurs i Skeptikerskolan och lär dig skyddet mot lögn och förtal och vilka det är som tjänar på dess syfte.



http://skeptikerskolan.wordpress.com/

2011-07-29 @ 14:41:23
Postat av: "Vi gillar olika"

Ensamkommande klagar över dålig ekonomi – vill inte jobba



De så kallade ensamkommande flyktingbarnen i Nordmaling har det inte lätt i det nya landet. Under juli fram till slutet av september har de fått 1 500 kronor att röra sig med – utöver ersättning upp till försörjningsstödsnormen för mat. En mindre katastrof med andra ord för individer som uppger sig ha flytt ifrån krig och elände.



De som bor i utslussnings- och träningslägenheter sägs vara särskilt drabbade då de förväntas stå för sina egna matkostnader. Inför sommaren erbjöd dock HVB-hemmet Atlas en lösning: skogsplanteringsjobb i sammanlagt tre plus tre veckor, något samtliga tackade nej till.



Denna ensamkommandebluffen är en skam och ett hån mot dom behövande på plats i Afrika.

http://politisktinkorrekt.info/2011/07/29/ensamkommande-beklagar-sig-over-dalig-ekonomi-vill-inte-jobba/#more-95130

2011-07-29 @ 14:47:59
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: Mattzzi

Denna tragedi i Norge är obeskrivbar.

Men jag mår illa när vänstermedia exploaterar detta till sina vänsterextrema gelikars fördel.



Detta hyckleri gör mig illamående,just nu så sitter Jytteland och Juholdt och gråter krokodiltårar enbart för att fiska röster,dessa broilers skiter fullständigt i vem som blivit dödade eller utsatta för politiskt våld,ändamålet helgar medlen och här fiskar dom efter röster.



Hade man varit konsekvent så hade dom gått ut lika kraftigt och fördömt dessa vänsterextremister som ristade,misshandlade och skar upp Sverigedemokrater,enbart i syfte att ta död på det fria ordet och demokrati.

Vänligast

Mats Berndtsson

2011-07-29 @ 15:32:50
URL: http://politisktinkorrekt.info/
Postat av: Kalle

""Medias självcensur gynnar inte demokratin



Medias självpåtagna roll att censurera obehagliga åsikter är inte fruktbart för meningsutbytet i en demokrati."" Skriver Bertil Törestad, fil dr psykologi och fd universitetslektor på Newsmill



Länk till Newsmills artikel

Postat av: Tomas F

Signaturen Meppo har tydligen inte förstått vad några av Bengt Westerbergs olika uppdrag går ut på, nämligen att med skattemedel utreda hur offentlig statistik på bästa sätt kan döljas för allmänheten och därmed ta udden av den debatt som följer av dessa fakta.

Vi som vill se en bred debatt om integrationshaveriet och islamiseringens groteska följder samt hur brottsligheten ser ut i Sverige, om vem som begår brotten och varför accepterar faktiskt inte längre att verkligheten mörkas för oss medborgare.

Bengt Westerberg avlönas nu för att ytterligare förtiga denna debatt och spela med i diverse vänsterjippon vars enda syfte är politiskt förtal och att ljuga svenska folket rakt upp i ansiktet.

2011-07-29 @ 16:18:13
Postat av: Roberth

I sanning en vidrig människa!

2011-07-29 @ 16:35:42
Postat av: Sweden Inc.

@ Skånepåg

@ Tjadden

@ Sverige AB



It is burning on the doorstep!

Sweden is not Rome. Sweden is not being built. Sweden is falling apart. Sweden is being symbolicly raped 24/7, also by the native "seven dwarfs" and by individuals like Benkt Wasterberg, Mr Poohl and innumerable others.

The demanding question is the survival of Sweden.

Will there be a SWEDEN tomorrow or a Swedish Caliphate the day after?



The imediate "FUTURE of SWEDEN" is TODAY's most importent question.

Do you choose FREEDOM or SUBMISSION?

Have you got jobs för more "NYBYGGARE" or "BOSÄTTARE"? Is not the need filled for governement paid (80%) onion shoppers?



Never forget that the cardinal goal for any muslim is the ISLAMIFICATION of Planet Earth from pole to pole. The muslims are working on it all the time even unconsciously and in their sleep. While you are reasoning, doubting, hesitating and hoping!



Remember Churchill's words 1935! No One cared then and they got the war four years later. Before the 2014 election the motto and ojective of the Swedendemocratic Party must be crisp and crystal clear:



- SAVE SWEDEN NOW



- SWEDEN's FUTURE



- SD is Sweden's sole HOPE



- STOP to MASSIMMIGRATION



- STOP to PROGRESSIVE ISLAMIFICATION



And by all means discuss and try to suggest a decorous solution to the reverse process:

the DE-ISLAMIFICATION of the country.

2011-07-29 @ 16:43:28
Postat av: Tjadden

Är det inte lådvin som står tillsammans med sodavattnet, tyckte väl att främst Westerberg såg dimmig ut på ögona och POhl tycks vilja fråga om ett vinglas? Ack,ack en sådan fest.

2011-07-29 @ 16:46:42
Postat av: Peer Pedersen

Jag där är rädd för fästingar, iglar och andra blodsugande odjur, jag visste inte det fanns en människa där vida överträffar djurens värld.

2011-07-29 @ 17:24:39
Postat av: Gubben o Gumman

Man undrar ju ifall "Pjotr" och "Bogdan" spanar efter Sverigedemokrater med inbetalningskort.

Skräcken lyser i ögonen.

Tänk om det är "färdigroffat"



Sedan är det ju bedrövligt att Muppo inte kan skilja på minst 200 miljarder minus på dom tusentals miljarder näringslivet drar in i exportinkomster samt skatter.



Tål din köksfläkt en inspektion,hur som helst så bör du anmäla dej till nästa kurs på dagis :

"Hur samhället fungerar"



Googla på trafficking, heroin, vapen på Balkan

Tänk gärna på brottsofferjouren vid jultid.

Glöm alfrig aldrig bort att kontaktlim är hälsovådligt.

2011-07-29 @ 17:37:14
Postat av: Gubben o Gumman

"från dom"

2011-07-29 @ 17:38:55
Postat av: Lotta

Fler islamkritiker som beskylls som delaktiga i dådet i Norge.

Postat av: Sweden Inc.

@ Skånepåg

@ Tjadden

@ Sverige AB

@ Others



As some of you already know censorship has intevened on this freedom blog. My reply to you must have been judged too inflammatory by Mr Alfsson. Of course Mr Alfsson has to show consideration for what the partybosses might think. Among other things I asserted that the state of Sweden is in the process of falling apart. - Hush, do not tell the truth! We better go on sleeping so we will get it all in the neck some day.



- If you kindly ask Mr Alfsson, he might kindly consider to republish my comment - it was not uninteresting - that certainly was quite decent if the truth is not disliked.

2011-07-29 @ 18:51:14
Postat av: Thoralf Alfsson

Sweden inc



Bloggen är ämnad för svenska besökare. Du behöver inte skriva på småländska, det duger bra med svenska!

2011-07-29 @ 19:33:02
Postat av: Anonym

Bengt var ju en av dom som drev på invandringen hårdast, och han erkände att Sverige hade misslyckats med invandringen, han tycks få hur många chanser som helst, fast han misslyckas.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

2011-07-29 @ 19:49:30
Postat av: Tony Ingman

Nu har Islamisterna utlyst vissa zoner i London

som skall lyda under sharialagar. När kommer liknande tilltag i Sverige, och framförallt vågar

makthavarna här upphäva dessa stolliga tilltag,

eller kommer man på välkänt maner mesa med och

släta över och bortförklara.

2011-07-29 @ 19:55:49
Postat av: Stefan A

Ja så går det till i landet där vi alla är lika mycket värda, och en del är tydligen värd lite mera...en fas tre och Bengt Westerberg..samma avlönare, men utfallet något olika...

2011-07-29 @ 20:02:59
Postat av: Sweden Inc.



Livstid 40 minuter - inte borde jag klaga - pa mitt

kommentar nummero 2

till

@ Skånepåg

@ Tjadden

@ Sverige AB

@ Others.

Blogen ar avsedd endast for svenska besokare, sager herr Alfsson.

Ar herr Alfsson racist? Skiljer pa svenskar och utlanningar. FY,FY!

Vad kunde DO saga till detta?

Sjung herr Alfsson, sjung: We shall overcome...

PS Sorry att jag inte gitta anvanda Windows Character Set hela tiden.

2011-07-29 @ 20:05:50
Postat av: Mr Crowley

Man mår faktiskt illa av att läsa vad Westerberg får ut i lön mm,,,,Har god lust att sluta betala skatt till det här samhället:)

2011-07-29 @ 20:50:24
Postat av: Hulda

@Tony Ingman... Shariaområden i Sverige är nog inte bara Islamisternas våta dröm. Nämner inga namn, men alla förstår vilka....

Det blir säkert bara överslätande kommentarer i media....

2011-07-29 @ 21:00:31
Postat av: "Vi gillar olika"

Oisín Cantwell, proffstyckare på Aftonbladet, har ett märkligt sätt att efterleva sina egna predikningar om peace, love & understanding på. Under natten skrev han på sin Facebook att han skulle skjuta ett par ”lantisar” och dricka meskalin.



Cantwell, som alltid varit något av en expert på att tala om för andra vad de ska tycka och tänka, skrev senast i går en krönika om hur man bör förhålla sig till Anders Behring Breiviks manifest.



När Resumé frågade Cantwell om inlägget plockades det bort och han uppger att det var omdömeslöst av honom samt att han inte tänkte på Norge då han skrev det.



Jan ”Vi gillar olika” Helin, Aftonbladets chefredaktör, var måttligt intresserad när Resumé ringer upp:



Aftonbladets chefredaktör Jan Helin är på semester i USA när Resume.se når honom:



– Jag har inte sett vad han har skrivit och kan därför inte kommentera det.



Jag kan läsa upp det för dig.



– Nej, gör inte det, det är mitt i natten, jag har semester.



OG-Helin bryr sig inte när det är vänstervänner.



http://politisktinkorrekt.info/2011/07/29/oisin-cantwell-goes-mustafa-can/#more-95179

2011-07-29 @ 22:23:33
URL: http://politisktinkorrekt.info/
Postat av: Leif T Åhlin SD/Arvika

SSU förnekade SDU att delta i sorgemanifestationen för de dödade i Norge.

(SDU hemsida)



Hatet gror i den socialistiska hörnan. Är det konstigt att våld utvecklas med detta beteendet...

2011-07-29 @ 23:14:36
Postat av: Essendon

Mannen till höger har bidragit till att förstöra Sverige, mannen till vänster tycker man skall förstöra ännu mera!

2011-07-30 @ 00:01:34
Postat av: LN

- Det råder ett nattsvart mörker,



sa' Juholt i SR P1 2011-07-29-17:45.



Han visste inte själv ens hur rätt han hade.

Men han och alla förljugna medlöparna, såväl i den rödgröna som i den blå sektorn, har just nu bråda dagar. Det gäller att smida medan tragedien i Norge fortfarande är varm.



Bättre tillfälle att angripa och svartmåla alla hederliga meningsmotståndare och alla kritiker av det kulturmarxistiska konglomeratet har aldrig tidigare givits. Allt kan passera okritiserat i dessa dagar, i synnerhet om man viftar med röda rosor.



Alla dumbommarna och alla ignoranterna, hela det Reinfeldtska SOVANDE FOLKET stämmer tårögda med i sorgekören. Till och med Europas nutidshistoria tillåter man sig att möblera om för att HEDRA de omkomna.



Det har givirvis aldrig funnits en president i Frankrike vid namn de Gaull, som initierade EURABIA.



Googla på 'de Gaulle+Eurabia' och du får 93.000 träffar. Googla på 'de Gaulle+Eurabia+Bat Ye'or' och du får 26.000 träffar på något, som enligt svenska statslegitimerade lögnare inte finns.



Alla träffarna handlar om den EURO-ARABISKA AXELN.



Lyssna på Sveriges Statsradios program 'MÄNNISKOR OCH TRO' 2011-07-29 och på de Reinfeldtska-Juholtska lögnarna, som talar om för dig vad som är riktigt och sant:

EURABIA är endast ett TRAMSIGT TANKEFOSTER!



http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=416

2011-07-30 @ 01:08:11
Postat av: "Vi gillar olika"

Vården till dom illegala har sitt pris,hoppas Regeringen Reinfeldt och miljömupparna är nöjda.



Nu Höjs högkostnadsskyddet igen!



Socialdepartementets förslag att höja

gränserna för frikort inom vården med

22 procent kritiseras av Social-

styrelsen. Det kan leda till att

ekonomiskt utsatta avstår från vård,

heter det.



Enligt förslaget ska högkostnads-

skyddet inom vården höjas från 900

till 1.100 kronor och för läkemedel

från 1.800 till 2.200 kronor.



Visserligen tillstyrker Social-

styrelsen förslaget men kritiserar

att det är allt för otydligt vilka

konsekvensen höjningen får för bland

annat ensamstående med barn.

http://svt.se/svttext/web/pages/110.html

2011-07-30 @ 01:25:05
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: Ner med censuren!

Bloggarnas kommentarfält ny arena för folklig demokrati!



Den moderna tekniken har gjort det möjligt att bryta den censur som Politiskt Korrupt Media i decennier ägnat sig åt i syfte att strypa det fria ordet.

Sverigedemokraterna har inte varit sena att se denna möjlighet och ta vara på det. Många SD-bloggare, däribland Sverigedemokraternas riksdagsman Thoralf Alfsson, har öppnat sina kommentarfält för allmänheten utan moderering (utan censur). Alla sorters uppfattningar och synsätt har fått komma till utryck och det har i sin tur lett till en öppen och livlig debatt på dessa bloggar, en censurfri debatt som saknar motsvarighet i de statskontrollerade medierna med SVT i spetsen.



Bloggarnas kommentarfält har utvecklats till ett slags idéverkstäder där viktig, av PK-media censurerad samhällsinformation utbyts mellan deltagare, kunskaper förmedlas, argument vässas och slipas och nya idéer föds.



Denna yttrandefrihet som SD-bloggar gett möjlighet till har förstås inte setts med blida ögon av den svenska censurens uppassare. Det fria ordet som fått fritt spelrum i dessa arenor har stört deras sömn och gjort dem rastlösa. De har ägnat/ ägnar enorm tid och energi åt att lusläsa det som skrivs på dessa bloggar i hopp om att hitta något som kan användas för att misskreditera bloggsinnehavaren och SD. Deras yttersta mål är förstås att på något sätt komma åt dessa frihetens oaser och ta kontroll över det som uttrycks där, än vet de inte hur.



Angreppen mot SD-bloggar har varit många i PK-media de senaste åren. Till censurens förtret har angreppen bara lett till att göra bloggarna mer kända och få ännu fler besökare.



Den senaste tidens händelser i Norge har fått censuren att inbilla sig se en ny chans att komma åt dessa bloggar. Censurens hantlangare har intensifierat attackerna mot de enda offentliga arenor i landet där folket fritt får säga vad de tycker och tänker.



Det hårda trycket som SD-bloggare blivit utsatta för har lett till att en och annan kände sig nödgad att stänga kommentarfunktionen, börja moderera eller bara lägga ner sin blogg.



Detta må ses som en seger för demokratins fiender. Vår förhoppning är att denna seger bara blir tillfällig. De mörka krafterna får inte segra!



Kom ihåg:

- Censuren är en av de främsta orsakerna till att vi är där vi är idag, en splittrad nation med djupa motsättningar och ett samhällsklimat präglat av misstro, fiendskap, hat och våld.

- SD har allt att vinna på en fri och ocensurerad debatt. Vi har den bästa kollen på läget, äger de starkaste argumenten, vi står för de rätta värderingarna och vi hycklar inte. Vi behöver med andra ord inte vara rädda för yttrandefriheten

- Frihet är stökigt och det är alltid risk att den missbrukas. Det gäller även här. En och annan kommer nog att försöka sabotera bloggdebatten med olika medel. Sånt ska man räkna med men man ska inte låta sig nedslås av det och ge efter.

Fördelarna med en fri debatt överväger nackdelarna och i längden vinner de bästa argumenten.

- Yttrandefriheten har kommit att bli SD´s adelsmärke, något som vi alla borde vara stolta över och fortsätta att försvara.

- De flesta människor låter bli att knappa in på bloggar där man inte har möjlighet att kommentera och ifrågasätta det man läser.

Inför man censur på sin blogg förlorar man sina läsare och vad är då mening med att blogga för sig själv?

2011-07-30 @ 02:24:37
Postat av: Ruskprick

De är helt jävla hjärntvättade ssu. Det är otäckt att besöka en sida där ssu florerar. Jag vet inte hur det går till men som zombies är de. Vi är ondskan och de är de goda. Lever de inte i samma land och verklighet som jag? Bor jag på en annan planet eller rymd?



Deras argumet är absurda och verklighetsfrånvarande samt lögnaktiga och naiva. De är övertygade om att de är goda för att de för in islam i landet och att vi står för 30-talets Tyskland. Jag blir rädd och börjar tro det är kört. Jag kan ju inte ens övertyga min egna sambo.

2011-07-30 @ 03:24:33
Postat av: Tjadden

Redan för över hundra år sedan varnade man för Oikofoba svenskar som endast var förbehållet de rika och besuttna på den tiden för hundra år sedan och tidigare genom århundraden.



Så egentligen var det inte svårt att förutse att historien skulle upprepa sig som den nu har gjort, skillnaden är den, att nu har överhögheten fått med sig arbetarklassen som nu tror att de är de riktiga svenskarna som givetvis inte är fallet.



Vad värre är att det folk som kommer hit ifrån omvärden blir fostrade i samma anda att hata svenskarna för de ser inte skiljelinjen så de oikofoba svenskarna råkar också illa ut, men främst SD och liknande organisationer är deras måltavla att hata oss även om det nu finns undantag som bekräftar regeln bland invandrare.



Slutsatsen av det här finns två allternativ att välja på som kommer att bli besannat, antingen får vi ett inbördeskrig eller som är det mest troliga för att skapa rättvisa, SD kommer att bli det ledande partiet i riksdagen, det gäller bara att få opinionen att svänga till vår fördel, sedan är 7 klövern bara ett minne blott som en vidrig sjuk historia

2011-07-30 @ 07:04:00
Postat av: Sweden Inc.



Knock, knock, Sweden Inc. previously censored has gone opportunistic



@ Skånepåg

@ Tjadden

@ Sverige AB



It is burning on the doorstep!

Sweden is not Rome. Sweden is not being built. Sweden is falling apart. Sweden is being symbolicly raped 24/7, also by the native "seven dwarfs" and by individuals like Benkt Wasterberg, Mr Poohl and innumerable others.

The demanding question is the survival of Sweden.

Will there be a SWEDEN tomorrow or a Swedish Caliphate the day after?



The imediate "FUTURE of SWEDEN" is TODAY's most importent question. Do you choose FREEDOM or SUBMISSION?

Have you got jobs för more "NYBYGGARE" or "BOSÄTTARE"?

Is not the need filled for governement paid (80%) onion shoppers?



Never forget that the cardinal goal for any muslim is the ISLAMIFICATION of Planet Earth from pole to pole.

The muslims are working on it all the time even unconsciously and in their sleep. While you are reasoning, doubting, hesitating and hoping!



Remember Churchill's words 1935! No One cared then and they got the war four years later. Before the 2014 election the motto and ojective of the Swedendemocratic Party must be crisp and crystal clear:



- SAVE SWEDEN NOW



- SWEDEN's FUTURE



- SD is Sweden's sole HOPE



- STOP to MASSIMMIGRATION



- STOP to PROGRESSIVE ISLAMIFICATION



And by all means discuss and try to suggest a decorous solution to the reverse process: the DE-ISLAMIFICATION of the country.

2011-07-30 @ 08:22:04
Postat av: Gubben o Gumman

SDU fick inte vara med ungdomsförbunden på 08Apoteket

SSU har nu infört plattfotsapartheid,förbundets rasistiska tryne log demokratin rakt i ansiktetet.

Samtidigt är det bra att "Warzavafolket" och "Holkfolket" tvingas visa sitt rätta jag.

Exact så här fungerar 1917 års demokraterna.



Hattefnatteland kan nu definitvt överge drömmen om highheels med sidovagn.



Queen of Birkenstock har tagit ställning för rasism

2011-07-30 @ 08:24:06
Postat av: Robin Shadowes

Pat Condell är GUD!! Ja jag vet att han är ateist men ändå. :)



http://www.youtube.com/watch?v=CwDo1uB-CBk&feature=player_embedded

2011-07-30 @ 08:42:15
Postat av: Kalle

Det fräcka uppstickarpartiet SD kom in i riksdagen trots allt motstånd från media.



Alla inom SD var lyckliga.



Sedan anlitade SD förloraren Ny Demokratis Ian Wachtmeister (personligen inget emot honom) som rådgivare till uppkomlingen SD.



Det vinnande laget SD anlitar en förlorare från Ny Demokrati som rådgivare!!! En förlorare som rådgivare i ett vinnande SD-lag.



SD borde fortsätta i sin uppstickarstil och vara en nagel i ögat på de sjusysterpartierna. Vara i verklig opposition. Inte bli utslätat som ett mähää som ingen respekterar inte ens våra politiska motståndarpartier.



Stick upp huvudet ur de slätstruknas säck och bli mycket mer på bettet som SD var före valet och kom in i riksdagen.

2011-07-30 @ 09:32:04
Postat av: Anonym

@"vi gillar olika"



Mycket osmakligt att skriva om att skjuta folk så nära inpå Oslodåden. Betänk om det varit en Sverigedemokrat som skrivit något liknande. Vilka krigsrubriker det skulle blivit. Helt säkert hade det även tagits upp i varje nyhetssändning. Hatkörems fördömande hade uppnått till orkanstyrka. Nu var det en godhetsapostel som skrev " lite omdömeslöst." och inget att fästa dig vid. Man blir spyfärdig.

Läs även en mycket bra skriven debattartikel i Kristianstadbladet:

Postat av: Lotta

Glömde länken till Kristianstadbladet så den kommer här:-)

Postat av: Gubben o Gumman

Lotta : Texten är klockren i "Bladet" det är därför vi rent mänskligt och nationellt exklusive multikulti, aldrig mera skall ha någon socialistisk majoritet i riksdagen.



Svenska folket har sagt nej till "frontalkrockade" hjärnor,Clownfeldt får man se som en parantes en produkt av sossedagis.



Behövs ett val till innan dessa stolpskott fattar det på allvar,Sverige har gått över till "högertrafik" politiskt sett.



Som ett brev på posten kan man om socialisternra minskar minska lite på socialbidragsfolket



Detta gör på ett rättvist sätt :



-Ompröva PUT

-Svenskprov

-Egenförsörjning inom ett år annars ce la vista.

-Allt presstöd tas bort SVT läggs ned

-Abnorm utbyggnad av kriminalvården.

-TT:s nyheter styrs elektroniskt till Cuba.

2011-07-30 @ 10:26:15
Postat av: AWSvensson

Ny Demokrati var Ian Wachtmeister, anledningen till att de försvann var att Ian tröttnade på att hela tiden ägna sig att tillrättalägga politiska utspel från bl a Bert Karlsson. Medias roll ,när de insåg vilka de hjälp in i riksdagen, var att så splittring i partiet, bl a genom att få Bert att göra personliga utspel. Partiet saknade en grund att stå på ,eftersom det tog ett halvår att nå riksdagen. Många lycksökare lyckades i Ny Demokratis namn ta sig in i riksdag ock kommuner. Sammanfattningsvis så med andra partifunktionärer hade Ny Demokrati funnits idag. Har personligen hört från en förre detta riksdagsman inom moderaterna uttrycka:moderaternas misstag var att inte ta till sig Ian till partiet.

Westerberg bevisade sin ynklighet och talesättet upp som en sol och ner som en pannkaka efter sitt agerande i tv studion.

2011-07-30 @ 10:28:33
Postat av: Tony Ingman

I den Manifestation som hölls på Sergels Torg i går

stod Jonas Gardell och gapade om att bekämpa främlingfientlighet, han borde kanske inte ta så stora ord i sin mun. I det Sverige som håller på att växa fram har sådana som Gardell med sin läggning all anledning att i stället känna oro om

Islamister får större makt. Han är väl knappast omedveten om vad Islamister anser om homosexualitet

som en sjukdom, och behandlas därefter.

Hans egen bror är visserligen bortom all räddning

med sina konstiga åsikter, och det verkar som Jonas

är på väg åt samma håll.

2011-07-30 @ 10:35:48
Postat av: Skånepåg

En "dåres försvarstal" av moderaten Lars Beckman. Alla är enligt honom raister inom Sd. Om detta är en "värdig" representant för de "nya moderaterna", blir man minst sagt skrämd över allt det hat som han ger uttryck för!

Postat av: Essendon

GoG



Tillägg:

Semesterresa till hemlandet man flytt ifrån = Adjö för gott.

”Ensamstående flyktingbarn” (Skäggbarn), vid bluff = Adjö för gott.

Trixande med pensioner till utlandet, omprovas = Många får nada pengkar mer!

Fängelsevistelse för busar skickas till hemlandets egna ”kåkar”. = Endast enstjärniga kåkar med lägre standard tillämpas.



Helt plötsligt blir det några extra miljarder kronor till Svennarnas ålderdom!

2011-07-30 @ 11:42:29
Postat av: Gubben o Gumman

Essedon : Skall vi inte skoja till det lite det är ju ändå lördag vi döper "männen" på bilden till :

Kupan och Dressman, elitoikofobernas svar på Helan och Halvan

Ingen av dessa uppbär lön,utan har såkallade skattebaserad oikofobpeng.

2011-07-30 @ 13:04:25
Postat av: Ylva

@ Tony Ingman,



Är du säker på att Jonas och Mattias Gardell är bröder, för jag har undrat det?



2011-07-30 @ 13:12:07
Postat av: Tjadden

AWSvensson



Visste du att resterna av Ny Demokrati har ingått i Österåkerpartiet.



I Österåker kommun ingår Åkersberga för dem som inte har en aning om att Österåker ligger i sydöstra Uppland.

2011-07-30 @ 13:29:55
Postat av: Skånepåg

@ Ylva



Från Wikipedia:

"Mattias Gardell är född i Solna. Han är son till professorn i socialpsykologi Bertil Gardell och bror till komikern, dramatikern och författaren Jonas Gardell samt till journalisten och dokumentärfilmaren Stina Gardell.[1]



Gardell är gift med idéhistorikern Edda Manga och har nio barn.[1]"

2011-07-30 @ 13:31:31
Postat av: Ylva

har han gjort 9 barn, å herre gudrun,

vilken viril man, jag trodde bara araber kunde det!



2011-07-30 @ 13:46:53
Postat av: ! ! !

Är man högerextremist om man "tänder" på Niqab?

2011-07-30 @ 13:48:40
Postat av: Skånepåg

@ Ylva



Värre än så även från Wikipedia om Gardells columbianska:

Edda Manga, Edda Virgina Manga Otalora, född 1969 i Bogotá, Colombia, är en svensk-colombiansk idéhistoriker, föreläsare och debattör. Hon blev filosofie doktor 2002 och tilldelades Cliopriset 2004 för avhandlingen Gudomliga uppenbarelser och demoniska samlag.[1]

Vad i h-e är ett demoniskt samlag? Det blir bara värre och värre när man läser om vad som sker i dessa kretsar!

2011-07-30 @ 14:02:13
Postat av: Essendon

GoG



He,he

Utmärkt bra med Helan och Halvan!

Vi får dessutom se till att Expos och Bengans stålar nollas innan dessa figurer, oundvikligen placeras bakom lås och bom!

2011-07-30 @ 14:16:33
Postat av: Gubben o Gumman

!!! : Inte alls, rent generellt kan ett besök hos Synsam alltid vara förståndigt.

Lite mera problematiskt kan det bli om du går igång på burka,den kvinnliga varianten av glory hole.

AW Svensson kan förklara närmare

2011-07-30 @ 14:42:48
Postat av: Ylva

"Demoniska samlag"

har jag aldrig hört talats om!

Man kan ju undra vad som försiggår i Edda Manga och Mattias Gardells sängkammare?!

2011-07-30 @ 14:47:14
Postat av: Tjadden

Demoniska samlag skapar just sådana typer som Jonas Gardell och CO.

2011-07-30 @ 14:56:47
Postat av: ! ! !

@ Gubben o Gumman



Tal om haremsvepningar för osökt tankarna till den gode Eric Gadd´s gamla hit "Bara himlen ser på":



Du låter första plagget falla,

du låter andra plagget falla,

du låter tredje plagget falla,

....

....

....

Du låter elfte plagget falla

Du låter tolfte plagget falla

....

....



http://www.text.nu/musik-video-lyrics/eric-gadd-bara-himlen-ser-pa-lyrics.html

2011-07-30 @ 15:02:45
Postat av: Johan

Mattias Gardells analys av manifestet är ganska heltäckande. I varje fall den bästa hittills. Sen kan det förstås bli besvärande för vissa ideologier, men sanningen måste ju fram, som det brukar heta på högerpopulisternas sajter.

2011-07-30 @ 15:03:31
Postat av: Ylva

@ Johan,



Kul att höra ifrån dig, det var ett tag sedan, du är saknad här på bloggen, ska du veta.



"Sanningen måste ju fram", skriver du, vad glad jag blir, du har lärt dig något av "högerpopulisternas sajter". Bra.



En viktig sanning som ska fram är att Muhammed, din idol, var pedofil!

2011-07-30 @ 15:12:56
Postat av: Tjadden

Johan



Berätta om de bästa bitarna, om du nu kommer ihåg vad Mattias sa egentligen?

2011-07-30 @ 15:14:17
Postat av: Lotta

Ytterligare en mycket bra artikel skriven i Kristianstadsbladet, denna gång av en norska. Trots det som står fortsätter en VM sin smutskastning av SD.



VM=Vänstermupp

Postat av: Ylva

@ Johan,

Förresten,

Är du shia eller sunni?

2011-07-30 @ 15:31:28
Postat av: Johan

Tjadden, se nedanstående länk. Man får förstås bortse från den värsta vänsterretoriken, men annnars verkar han ha gjort ett gediget arbete.



http://www.aftonbladet.se/kultur/article13391464.ab



2011-07-30 @ 15:31:40
Postat av: Carl

det är ju en kompissfär som (V)(A)n(S)tyr sverige!

A=alliansen

S=socialmoderaterna

V0vänsterhycklarna



hade inte göran persson fixat in Peter Norrman som högsta hönset i 7:de AP-fonden.



och tack för det så fixade peter norrman (moderat?)in Anitra Sten (S?)som högsta hönset i statliga kasskon Svenska spel. efter att hon fick sparken efter sin muskandal i systembolaget. fast de ser till att få feta pensioner och fallskärmar och nya uppdrag.



bengt westerberg har nog ingen skam i kroppen, nog vet han om att de som slitit och byggt upp landet lever i misär och får sitta i sin egna avföring i timmar på ålderdomshem.



expo är en vidrig åsiktsförtryckar organisation finanserad av 7 klöverns kreatur.



allt fler upptäcker 7 klöverns hyckleri och bara SD finns som alternativ. trots statsfinanserade indoktrineringsmaskineriet i form av tv och tidningar.



jag lever bland invandrare och de är alla heligt förbandande på att bli utnyttjade i form av timmanställningar i åratal och sedan får vänner och bekanta till 7 klöverns kommunalråd,landstingsråd, chefer mfl fasta anställningar. och fackförbundens representanter sitter i knät på 7 klöverns politisk korrekta.



låt dom hållas på, förr eller senare kommer bubblan att spricka och SD framstår som enda alternativ för invandrare så väl som för medelsvensson.



kvar finns sedan några 100 000 tals tusen som får sitt levebröd av 7 klöverns nätverk. i dessa ingår mediafolket, kommunledning och landstingsledning, 7 klövern politiker mfl.

2011-07-30 @ 15:33:07
Postat av: LN

.

Följande är ett citat ur DN:s artikel

"Många trodde att det var en statskupp".



"Ledaren för socialdemokratiska ungdomsorganisationen AUF, 27-årige Eskil Pedersen, säger till Verdens Gang att många trodde att militären och polisen var inblandade i skottlossningen på Utöya. – Vi trodde att det var ett maktövertagande där polis och försvar var inblandade. Jag vet att många på Utöya tänkte så. Många kom inte fram till polisen. Gärningsmannen bar uniform. Han sade att det skulle komma fler. Och vi visste redan att regeringshögkvarteret var sprängt. AUF-ledaren flydde med färja från Utöya alldeles efter det att skottlossningen började. Han kördes sedan till en polisstation. Men han kände sig inte trygg där heller."

http://www.dn.se/nyheter/varlden/slottet-var-ocksa-terrormal



Vad säger detta om samhällssynen hos den blivande makteliten? Varför skulle det ha skett en statskupp i ett av det bästa av länder?



Antingen är man (1) juvenilt paranoid i överkant och fruktar ett nazistiskt maktövertagande, vilket är orealistiskt, otänkbart och ogenomförbart i Norge, eller så är man (2) superrealistisk och fylld av "dåligt samvete". Trots ideologi och utåt visad övertygelse hyser man i bakhuvudet en föreställning om att 'allt nog ändå inte står så väl till i Norge".



++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

VARFÖR skulle "någon" anse det vara av behovet påkallat och med beredvillig hjälp av polis och militär lyckas tilltvinga sig makten för att, vilket man väl får förmodA, byta statsledning? Vad är det i Norge som skulle kunna vara så oerhört upprörande fel, att det skulle kunna motivera en statskupp?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



PS

Hallå Mattias! Du som enligt Johan vet allt; kan inte du ge ett heltäckande svar på denna fråga?

2011-07-30 @ 15:33:40
Postat av: ! ! !

@ Johan,



Är "högerpopulist" detsamma som "högerextremist"? ! ! !

2011-07-30 @ 15:34:44
Postat av: jägarn

Bilden visar vårt lands värsta "demokratins dödgrävare" den girige Bengt Vetbästeberg och en skogstokig kommunist, båda finansieras via våra skatter.

2011-07-30 @ 15:43:40
Postat av: Johan

!!! ,



Vad är det, månntro, som får dig så osäker? Känner du att dina åsikter börjat bli extrema i det nya politiska landskap, som vi befinner oss i efter attentaten?

2011-07-30 @ 15:44:09
Postat av: carl

kämpa toralf, allt slit och elände ni fåt utstå bara för NI står rakryggad och kämpar för förnuftet och rättvisa ger resultat.



jag har i allafall blivit medlem i SD! och vill nu hjälpa till. man ser ju att samhällsförfallet drabbar en själv.

många tror väl att bara de är tysta och håller med så klarar de sig. men nedskärningar och besparingar drabbar alla som inte har möjlighet att köpa sig välfärd och gräddfiler.



jag vill att sverige skall återgå till rättvisans och solidaritetens välfärdsland. och SD är det enda parti som vill införa det i verkligheten.



7 klövern har under 20 års tid avvecklat välfärden och sålt vårt land. och stoppat pengarna i egen ficka.



kolla vart alla 7 klöverns politiker bor, i etnisk svenska områden där bara rika har råd att bo. och de har köpt sig förtur till vård genom försäkringar.

enda gången 7 klöverns representater visar sig i invandrartäta områden är i valkampanjer vart 4:de år

2011-07-30 @ 15:44:23
Postat av: Tjadden

En favorit i repris, nyttig läsning för hela svenska folket så att en saklig debatt kan komma igång där alla vet grundorsakerna till vårt politiskt vulgära samhälle.



Mycket att läsa om som de flesta här inte hade en aning om som också märks på alla inlägg här och annorstädes av vän eller fiende, där man aldrig når begreppet orsak och verkan"



Nu kan alla få den upplysning de saknar och det gäller för varenda svensk i Sverige och inte minst tomtarna Westerberg och Pohl och varför inte vår duktiga Thoralf som ger oss löpande nyheter, bra jobbat



Kunskap kan man aldrig få förmycket utav!



http://www.bgf.nu/fpol/jov.html#3http://mail.google.com/mail/?source=navclient-ff#inbox

2011-07-30 @ 15:51:29
Postat av: Skånepåg

@ Johan



"Känner du att dina åsikter börjat bli extrema i det nya politiska landskap, som vi befinner oss i efter attentaten?"



Jag vill hemskt gärna veta mer om det "nya politiska landskapet". Var hittar jag info om detta, eller vill du själv fabulera vidare?

2011-07-30 @ 16:22:04
Postat av: "Vi gillar olika"

Mattias Gardell och hans analanalys är inte han också bög?

Idioti och andra avarter är väldigt vanligt hos akademiker och brukar gå i arv,typ prästerskapets avkomma.



Vi ska inte förekomma och anklaga,men är det så så bör Mattias Gardell komma ut och vara stolt över att vara en vänsterextremistisk bög,inte skuldbelägga andra oliktänkande som varken delar livsstil och politisk åsikt.

2011-07-30 @ 16:23:58
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: Tjadden

Johan och med sina kompisar, är nog det här som är den rätta bilden av deras okunskap?



http://www.dn.se/debatt/ungdomar-har-obefintlig-kunskap-om-kommunism



2011-07-30 @ 16:40:18
Postat av: Johan

@Skånepåg:

Jag är övertygad om att SD-ledningen har väldigt mycket att tänka på just nu. De måste ju så långt möjligt ta avstånd från Breiviks idéer. Det kanske går.



Svårare verkare det vara att distansera sig från de egna partimedlemmarnas åsikter. Det visar sig ju efter lite surfande på "politiskt inkorrekta" sajter att de flesta högerpopulister delar Breiviks problembeskrivning. Många menar, till skillnad från Åkesson, att detta var ett politiskt attentat. Och om inte multikulti-kramarna skärper sig, riskerar det att hända igen. Med sådana vänner behöver Jimmie Åkesson inga fiender.



Det lär inte bli lätt att måla upp hotbilder om den s.k. världsomfattande "islamiseringen" i fortsättningen. En föreställning som bl.a. fått fäste i en tossig norsk psykopats hjärna. Det är också möjligt att Säpo kommer att hitta likasinnade till honom i obehagliga rörelser i Sverige.



Det funkar också extremt dåligt att i fortsättningen klassa alla meningsmotståndare som vänstermänniskor. Då anammar man ju Breiviks och extremhögerns retorik rakt av.



Kort sagt: Högerpopulisterna i Norden måste sannolikt förändra både sitt politiska tilltal och sitt politiska program. Det senare lär förstås bli knepigt.



Detta är bland annat vad det nya politiska landskapet innebär. Någon form av facit kan kanske redan avläsas i opinionsundersökningarna under hösten.

2011-07-30 @ 16:59:59
Postat av: Ylva

@ Johan,

Humor har du också.

Du sa inte om du var shia eller sunni?

2011-07-30 @ 17:02:27
Postat av: Hulda

Hörde igår lite av Jonas Gardells tal från manifestationen i Stockholm för offren i Norge. (Där fö. SDU stoppades att deltaga enl. PI.) Där nämnde han bla. att man skulle besöka en Moske och gå i Pridetåget.

Men varför inte kombinera detta, Jonas? Ta med alla från Mosken och gå tillsammans i Pride-tåget!!

2011-07-30 @ 17:50:45
Postat av: OT

@Johan: "Jag är övertygad om att SD-ledningen har väldigt mycket att tänka på just nu. De måste ju så långt möjligt ta avstånd från Breiviks idéer."



För att veta exakt vilka idéer vi alla måste ta avstånd ifrån behöver vi outbildade "lantisar" din hjälp eftersom ingen utav oss klarar av att läsa 1 500 sidor med text.



Så min fråga till dig, exakt vilka nya unika idéer har terroristen Breivik? Är det flera nya unika idéer terroristen Breivik har så kan du ta dem en och en.

2011-07-30 @ 17:57:50
Postat av: Ylva

eller varför inte ta med läderbögarna till moskén på fredag?

2011-07-30 @ 18:01:15
Postat av: Johan

@ OT: Att det brister i läskunnighet har vi redan sett, men även läsförståelse. Läs Gardells sammanställning om du har ont om tid.



Idéerna anses uppenbarligen tillräckligt fräscha och unika för att ledande SD-ledamöter ska föra fram dem på sina bloggar, tillsammans med källangivelser. Andra skulle kanske använda beskrivningen "unkna" framför "unika".

2011-07-30 @ 18:05:01
Postat av: Demokratbloggen

@ ! ! ! "Är man högerextremist om man "tänder" på Niqab"?



- Om man eldar upp en niqab så har man väl trott det vara en kolsäck. Om man blir kåt på den så är man pervers, och då kan man säkert också förväntas våldta en get.



http://demokratbloggen.blogspot.com/2011/07/robert-spencer-kanner-i-alla-fall-ingen.html#comments

2011-07-30 @ 18:10:07
Postat av: Skånepåg

@ Johan



"Det lär inte bli lätt att måla upp hotbilder om den s.k. världsomfattande "islamiseringen" i fortsättningen."



Varför skall man överhuvud taget behöva "måla upp hotbilder" när varje klartänkt människa ser vad som händer, d.v.s. dessa "hotbilder" presenterar ju islam och dess anhängare på ett utmärkt sätt själva om man följer vad som sker både i vår närhet och runt om i världen. Men givetvis måste de som är tveksamma till de "tvättade nyheter" som presenteras i svenskt massmedia informeras, och där har de alltmer betydelsefulla bloggarna som levererar ocensurerade fakta en stor uppgift och kan jämföras med den information som de stencilapparater som smugglades till Lech Walesa och hans Solidaritetsrörelse åstadkom i Polen. Och vi vet ju alla vad som hände när mer och mer fakta spreds i landet och en förtryckt befolkning började vakna!

2011-07-30 @ 18:31:07
Postat av: OT

@Johan



Jag vill inte läsa "Shit to Gaza" Gardells sammanställning.



Jag vill höra det direkt från dig. Vilka unika idéer finns i de 1 500 sidorna text som alla skall ta avstånd ifrån.

2011-07-30 @ 18:34:18
Postat av: Skånepåg

@ Johan



Du menar väl Gardells tolkning, och där ordet sammanställning i det här sammanhanget definitivt inte är relevant?

2011-07-30 @ 18:36:04
Postat av: Tjadden

Johan



Hur är det fatt med dig, har din nervmedicin tagit slut och du ersätter medicinen med sprit.



Lite tips gå långa promenader tills du känner att hjärnan din hjälpligt börjar att fungera, så att du kan ringa efter hjälp, man blir ledsen när man märker att en medmänniska har hamnat i ett sinnesförvirrat tillstånd.

2011-07-30 @ 19:01:12
Postat av: Kerstintin

Signaturen "Johan" saknar liksom Folkpartiet förmåga att skilja mellan insikter och handlingar.

2011-07-30 @ 21:27:40
Postat av: Hagbard Handfaste

När man läser inlägg från Meppo, Johan och andra söndrare så blir i alla fall jag mer ledsen över deras tyckande än vad de kan tänkas tillhöra för rörelse, läs gärna förstörelse.

Hur kan man vara så ytterst intresserad av att bryta ned ett land i molekyler, inbillar ni er verkligen att det finns plats för er i "Det nya Sverige"? Om svaret är ja så är fler frågor onödiga.



Massinvandringen är en stor industri och omsätter belopp som ingen sunt tänkande individ vill veta.

Den sysselsätter och de anställda biter ogärna den hand som föder dem, därför är man givetvis sparsam med negativa kommentarer, lön vill ju de flesta ha.

Börja själva tänk efter, go´vänner, hur många arbetstillfällen som har direkt anknytning till "Svensk flyktingvård AB".

Denna grupp håller självklart käften stenhårt, att vederbörande istället kunde arbetat med något viktigare vågar ingen tala om.

Dessa röstar och tycker med plånboken = 100% nedbrytare.



Vidare så har den besinningslösa massinvandringen och det enkla sättet att erhålla medborgarskap gjort att precis varje politiker och tjänsteman/kvinna inom stat, landsting och kommun är beroende av "nysvenskarnas" röster.

"Kampen vinns i förorterna", som MS sade, och alla vet nog vilka förorter som åsyftas.

Politiker, statsanställda, landstingsanställda och kommunanställda = lönebärare i "Svensk flyktingvård AB" = 100% nedbrytare.



Vad svensk politik gått ut på de sista 40 åren är att göra folket beroende av saker de egentligen inte behövde.

Uppenbarligen fungerade detta till 94%.

De 6% som återstår har forna Jugoslavien i färskt minne, och ett minne som begriper.



2011-07-30 @ 21:57:55
Postat av: The man the myth

Girigheten har fått ett nytt ansikte Bengt Vetbästerberg. Det enda han är bra på nuförtiden är att roffa åt sig pengar. Förut kunde han iaf charma tanterna, men utseendet förfallit. Sen så vet han alltid bäst hur du och jag skall tycka och tänka. Jag tycker vi borde starta ett upprop för att kräva att Bengt bosätter sig i Rinkeby för att bättra på integrationen och där ska han bo och verka hela pensionstiden, så att han får uppleva på nära håll vad hans politik leder till.

Postat av: Nyheter från Norge

Oslo: 1000 taxibilar i stor demonstration mot yttrandefriheten och demokratin i Norge!



http://islamineurope.blogspot.com/2010/02/oslo-1000-taxi-drivers-protest-muhammed.html



Saturday 6.2.2010



Oslo: 1000 taxi drivers protest Muhammed cartoon



A thousand taxi drivers of Muslim background interrupted their work late Friday, early Saturday moring in protest of the Oslo-Prophet Muhammad cartoons.



The Norwegian newspaper Dagbladet, released on Wednesday one of the illustrations on its front page.

Spontaneous demonstration was launched on Friday evening, and urged the busy men behind the wheel to park their cars during the period of two and four o’clock. According to police, the protest went peacefully.



Dagbladet used the drawings to illustrate a story, according to which the security police PST’s website has a link to the infamous cartoon images that have given rise to such bad blood. In the drivers’ view, the publication of the picture, was once again unnecessary.



- We wanted to show our opposition to it that makes a mockery of our values, “said the driver Munir Rashad.

2011-07-30 @ 22:44:35
Postat av: Gubben o Gumman

När en pappa skulle hedersmörda sin dotter för att hon blivit kär i fel "man",så använde han stadens Pakistanska taxichaufförer för att lokalisera för att sedan själv likvidera dottern.



Källa:TV4 Fakta

2011-07-30 @ 23:05:23
Postat av: Robin Shadowes

"Vidare så har den besinningslösa massinvandringen och det enkla sättet att erhålla medborgarskap gjort att precis varje politiker och tjänsteman/kvinna inom stat, landsting och kommun är beroende av "nysvenskarnas" röster."



Erinrar mina vänner att nästa år är det 25 år sedan en av våra mest kära artister gick ur tiden. Jag tänker naturligtvis på invandraren Cornelis Vreeswijk. Han gjorde väl nån kortare sejour till Köpenhamn, kanske till Holland men annars bodde han företrädesvis i Sverige från 12 års ålder till sin för tidiga död vid 50. Nån gång på 60-talet ansökte han om svenskt medborgarskap men det avlsog det dåvarande Invandrarverket med motivationen att han talade och skrev alldeles för dålig svenska. Nåt medborgarskap fick han aldrig utan han dog som holländsk medborgare.

Hans verk torde inte vara okända för en enda person här inne. Alla kan därför själva avgöra kvaliteten på hans kunskaper i svenska. Var dom sämre än dagens SFI-nybyggares? För på den tiden i början av 50-talet fanns nämligen inte ens någonting i närheten av SFI. Märkligt nog lyckade han lära sig grunderna på bara några månader med hjälp av sina nya kompisar.

Idag 45 år senare har mycket förändrats. Idag kan man gå 20 år på SFI utan att lära sig mycket mer än svennehora och ytterligare några liknande fraser. Men räcker det för att bli folkkär som Cornelis?

Vad värre är, idag delas det ut medborgarskap till nybyggare som behöver tolk för att göra sig förstådda.

Detta är en stor skam för vårt land. Därför kräver jag att Cornelis får upprättelse till 25 års-dagen. ge honom svenskt medborgarskap postumt. Med tanke på att staten tog allt han tjänade i skatt dessutom så vore det hedrande med en sådan symbolisk handling.

2011-07-30 @ 23:10:32
Postat av: Nyheter från Norge

Vart är Norge på väg?



Norska makthavare däribland prinskorv Haakon sitter på bönemattan i moskén enligt islamisk tradition omgivna av korantexter som uppmanar till heligt krig mot de otrogna, se bilden här:



http://islamineurope.blogspot.com/2011/07/oslo-mosque-holds-memorial-ceremony-for.html

2011-07-30 @ 23:22:13
Postat av: Nyheter från Norge

Breivik har förenat Norge!



Jens Stoltenberg´s tal i moskén



Norway: PM attends mosque memorial ceremony, praises Norwegian 'we'



"Bano is Norwegian. Ismail is Norwegian. I am Norwegian. We are Norway. And I am proud of this"!



"The newspapers today are showing pictures of an imam and a bishop embracing each other"!



http://islamineurope.blogspot.com/2011/07/norway-pm-attends-mosque-memorial.html

2011-07-30 @ 23:42:14
Postat av: Anonym

Flyktingbarn i Nordmaling vägrar sommarjobba – vill ha lön ändå



De unga ensamkommande flyktingmännen i Nordmaling är arga. Utöver socialbidragsnormen(3680 kronor i månaden) har de fått en bonus på 1 500 kronor som de ska klara sig på fram till september, men det är de inte nöjda med.



Och trots att de har fått jobb vägrar de arbeta.



Inför sommaren erbjöd boendet Atlas flyktingungdomarna ett skogsplanteringsjobb i sammanlagt tre plus tre veckor. Men i stort sett alla tackade nej.



- De här ungdomarna har valt att tacka nej till jobb av bekvämlighetsskäl. Då får de stå för konsekvenserna, säger Lars Andersson.



I realiteten är det dock du som skattebetalare som får stå för konsekvenserna, eftersom socialbidragsnormen ligger på 3680 kronor i månaden utöver fasta kostnader såsom hyra och el.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=464312

2011-07-30 @ 23:46:14
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: Nyheter från Norge

Var är brudarna?



Se bilden på Norges statsminister Jens Stoltenberg och hans muhammedanska vänner, inte en enda kvinna finns med:



http://islamineurope.blogspot.com/2011/07/norway-pm-attends-mosque-memorial.html

2011-07-30 @ 23:47:53
Postat av: Anonym

Rumänsk lagstiftare: attacken i Norge EU:s fel



Lagstiftaren Iulian Urban skrev i ett blogginlägg med rubriken "Det är inte Breivik som utförde attacken, utan de aktuella EU-ledarna!" om hans åsikter om orsakerna bakom våldsdådet.



Enligt Urban handlar det om hur "sorgligt det är att EU inte kan skilja mellan utrycksfrihet och den muslimska koloniseringen som sker som bäst i EU".



Blogginlägget ledde till att medborgarrättsrörelsen Romani CRISS kräver att den rumänska regeringen ska relegera lagstiftaren.



Urban skrev också på sin blogg om hur EU tvångsmatar multikulturalism på sina medborgare, och hur "människor kommer att ta 'rättvisan' i sina egna händer så länge politiker ignorerar dem".



http://hbl.fi/nyheter/2011-07-29/rumansk-lagstiftare-attacken-i-norge-eus-fel

2011-07-31 @ 00:06:33
Postat av: Niclas

Tro mig, jag tycker lika illa som du om att Bengt Westerberg är utsedd till att ex. utreda främlingsfientlighet och rasism i samhället med tanke på hans tidigare bravader inom området. Men att racka ner på vad en människa lyckas tjäna i form av olika styrelseuppdrag känns väldigt lågt. Jag är helt säker på att de flesta som uttrycker negativa åsikter om detta hade gjort precis likadant om vederbörande haft samma möjligheter.

2011-07-31 @ 00:29:59
Postat av: Tjadden

Det börjar ge resultat för vårt resonemang i SD.



Läs här DN ledaren



http://www.dn.se/ledare/den-blodiga-ideologin;



2011-07-31 @ 00:38:46
Postat av: Ylva

@ Tjadden



DN-ledaren undrar: Varför så svårt att erkänna kommunismens brott?



- Det är betydligt svårare att erkänna islams brott mot mänskligheten, som har pågått i 1500 år och som pågår och eskalerar för varje dag som går.



Hundratusentals miljoner kvinnor runtom i världen lever idag i någon form av husarrest på livstid, under islams förtryck.



Islams blodiga historia och nutid kantas av oräkneliga krig, folkmord och utrensning av oliktänkande.



Kunskapen om detta är nästintill obefintlig, och begreppet "islams brott mot mänskligheten" är tabubelagd.



2011-07-31 @ 00:55:38
Postat av: Tjadden

Islamisterna värvar tydligen svenska barn och ungdomar till sina led. Tack, Mona Sahlin och Reinfeldt som uppmuntrar ungarna till det?



http://www.newsmill.se/

2011-07-31 @ 01:00:27
Postat av: Anonym

En fungerande länk:



http://www.dn.se/ledare/den-blodiga-ideologin

2011-07-31 @ 03:04:20
Postat av: Anonym

Berit Seal, Nesodden och Broby :



Utnyttja inte tragedin i Norge för politiska syften



Så vitt jag kan förstå är Sverigedemokraterna ett demokratiskt valt riksdagsparti här i Sverige. Att jämföra mördaren och terroristen Anders Breivik med Sverigedemokraternas väljare är ingen demokratisk handling, det passar sig inte i detta sammanhang.



Då är man inte ett dugg bättre än Anders Breivik, skillnaden är bara att man rör sig på yttersta vänsterkanten i stället för på yttersta högerkanten. Vad är skillnaden då?



Vi har en mycket välfungerande demokrati i Norge med utrymme för alla sorters synpunkter och full frihet att uttala våra åsikter, det behöver inte framföras oseriösa ”slag under bältet”.



Jag, och många med mig, tar starkt avstånd från alla okänsliga uttalanden i en tid som denna.



Jag är medlem i ett litet mittenorienterat parti i Norge – Senterpartiet, ett systerparti till svenska Centerpartiet – där det skulle vara otänkbart att komma med den sortens utspel och påståenden. Vi fortsätter att värna om den demokratiska processen.

http://www.kristianstadsbladet.se/debatt/article1517976/Utnyttja-inte-tragedin-i-Norge-for-politiska-syften.html

2011-07-31 @ 03:55:51
Postat av: Johan

Och det skulle naturligtvis aldrig falla en sverigedemokrat in att utnyttja ett islamistiskt eller vänsterextremistiskt attentat för politiska syften? Då skulle man minsann bara tala om ensamma galningar utan politisk agenda. Jo, tjena.

2011-07-31 @ 08:49:53
Postat av: Johan

Varifrån kommer för övrigt villfarelsen att demokratiska partier inte skulle kunna underblåsa extremism?



Man behöver inte själv vara anhängare av våld för att ändå attrahera sådant pack. Det räcker så bra att måla upp hotbilder och hetsa grupper mot varandra, under ackompanjemang av en hatisk retorik. Samtidigt odlar man sitt eget inbillade martyrskap: Alla är emot oss.



SD-anhängare låter i regel som upphetsade tokmullor. Och nog får man väl säga att vissa mullor här i världen triggar galningar som går från ord till handling.

2011-07-31 @ 09:03:53
Postat av: S-E Karlsson

Sällan har man väl skådat några som ser så skuldmedvetna ut som Poohl och Westerberg !

2011-07-31 @ 10:42:56
Postat av: Tjadden

Du anonyme norrman



Du har självklart rätt i ditt uttalande, bortsett att placera SD på yttersta högerkanten, det är att kalla oss högerextrema, vilket är elaka tungor som vill placera oss där och tyvärr av våra egna landsmän.



Vi är ett demokratiskt parti som sätter ett värde på den, gör vi fel om vi kritiserar den rådande demokraturen i Sverige? Nej! det är vårt huvudmål att bryta denna trend.

2011-07-31 @ 11:48:58
Postat av: Stefan A

Urtypen på hur man kan förvrida ett svindyrt misslyckande till en "solskenshistoria".....

http://www.dn.se/ekonomi/mohamed-knackade-pa--och-fick-ett-arbete

2011-07-31 @ 12:32:48
Postat av: Tony Ingman

Ylva: Räkna inte med att få något svar på dina

frågor från fjanten Johan, en vänstermupp som

besitter samma ideologi som historiens värsta

massmördare JOSEF STALIN.

2011-07-31 @ 12:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0