BALKONGBLOGGNING



Just nu håller jag koll på vad som händer i Svea rike med ovanstående utsikt från balkongen. Inte fel att sitta på balkongen och skriva blogginlägg på min "digitala dynghög". Ett litet semesterbreak men jag överger inte min "digitala dynghög" denna vecka.

Har redan lyckats få lite fin röd färg i det annars så bleka ansiktet.



Har redan lyckats med konststycket att få Guardia Civil på mig då jag fotograferade ett ingripande. Jag blev i ganska hårda ordalag på spanska uppmanad att radera min bilder under övervakning av två mycket bestämda tuffa gossar. Trots att jag aldrig läst spanska förstod jag omgående vad de förväntade sig att jag skulle göra.
Så jag kan tyvärr inte visa mina läsare några bilder på dessa tuffa gossar ;-), ville inte stöta mig med dessa killar då de letar ETA-terrorister eller kanske islamister.

Jag håller på att titta igenom gamla blogginlägg då jag har lite ideér inför framtiden och då hittade jag ett blogginlägg från 2007 som är ganska intressant. Det visar hur tiderna förändrat socialdemokraterna på bara några år.

Socialdemokraternas kommunalråd i Hultsfred, Bo Bergman, vägrade då (2007) att gå i samma demonstratioståg som Lars Ohly. Idag är samma socialdemokrater villiga att ge kommunisten Lars Ohly en ministerpost.

Ett litet men slående exempel på hur djupt socialdemokraterna sjunkit i sitt förfall med Mona Sahlin som partiledare.


Kommentarer
Postat av: SD 2010

Vill bara berömma dig Thoralf för ditt arbete. Det uppskattas!



Sedan vill jag sprida den här videon:



http://www.youtube.com/watch?v=g5SUkba4Mj8

2010-03-10 @ 19:39:18
Postat av: Volvo Helge

vem tror ni har pröjsat för Spanien i 10-15år, finner ingen anledning att krypa för tiggarnationer.

2010-03-10 @ 19:41:49
Postat av: Hulda

Det är val snart och Mona kan bli statsminister. Då gäller inte sunt förnuft.Då gäller jakten på MAKTEN. Då duger tom. Ohly........

2010-03-10 @ 19:44:10
Postat av: Cavatus

Upplyser om att Vilks-debatten dragit igång igen pga av de gripna islamisterna. Vilks och Pekgul möttes i en debatt idag. Har skrivit några rader om deras debatt på Studio 1 idag:



http://aktualia.wordpress.com/2010/03/10/vilks-vs-pekgul/

2010-03-10 @ 19:53:13
URL: http://www.aktualia.wordpress.com
Postat av: Nalle i Växjö

Lycka till med solandet på Tenerifa och med La Gomera i bakgrunden ( om jag inte ser helt fel)

Passa på och ha lite nöje med.

Om du vill ha en riktig köttbit kan jag rekommendera Aberdeen Steak House, och välkommen hem

2010-03-10 @ 20:34:42
Postat av: Sveas rika

Du gör rätt i att vila upp dig en sväng nu,passa på att njut men snart har vi sol & värme även här så då kan du komma hem och kavla upp skjortärmarna för det är dags att dra Svedala på fötter igen.



\Svea (som inte är ett dugg avundsjuk) ;)

2010-03-10 @ 20:59:37
Postat av: danne1

ha det så bra på din semester!



en dag skall Sverige åter bli ett land som man stolt vill återvända till när semester är slut. Sverigedemokraterna är en del av starten för återuppbyggandet.

kanske det är tur för de Sverigefientliga i allians och sossepartierna som plundrar vårt land och folk, alltså tur att de flesta medelSvennar aldrig har råd att åka utomlands för då skulle de sedan kanske aldrig vilja återvända till Gulag-staten Swedistan.

2010-03-10 @ 22:45:12
Postat av: natasha

Thoralf, ha det så skönt under din semester!

2010-03-11 @ 01:26:32
Postat av: Eric

Skönt att se lite semsterbilder! Men nu missar du Kalmars hemmapremiär på Fredrikskans! :-)

Njut av semstern! Din blogg är det bästa som hänt internet på lång tid!

2010-03-11 @ 11:36:26
Postat av: Markus Ketolainen, SD Haninge

Vill bara nämna att du kan väldigt enkelt få tillbaka bilderna du raderar med hjälp av diverse program.

Postat av: Thoralf A

Nalle



Nästan rätt.



Fuerteventura med Lanzarote i bakgrunden.

2010-03-11 @ 17:26:32
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0