S-kommunalråd vägrar marschera med Lars Ohly

Det socialdemokratiska kommunalrådet och kommunstyrelsens ordförande i Hultsfred Bo Bergman vägrar gå i samma demonstrationståg som Lars Ohly. Att Lars Ohly inte tagit avstånd från kommunismen sägs vara anledningen enligt tidningen Östran.
Måhända tittade Bo Bergman på debatten mellan sverigedemokraternas Jimmie Åkesson och Mona Sahlin där Lars Ohly gavs möjligheten att kommentera debatten och gav uttryck för sina odemokratiska åsikter som luktade kommunism lång väg. På vänsterpartiets hemsida utlovade sedan Lars Ohly någonting som kan liknas vid ett löfte om förföljelse av oss sverigedemokrater, 24 timmar om dygnet. Lars Ohly syftade säkert på vänsterpartiets militanta gren AFA som har sitt ursprung från ung vänster. AFA ägnar sig åt icke demokratisk verksamhet som hot, skadegörelse och våld mot oliktänkande.
Jag har full förståelse för att kommunalrådet Bo Bergman inte vill gå i samma demonstrationståg som denne kommunist och jag hoppas att fler socialdemokrater i Hultsfred med omnejd följer hans exempel och låter vänsterpartisterna demonstrera för sig själva. 

Bo Bergman tycks ha en god syn på vad demokrati innebär! I valet 2006 fick Sverigedemokraterna 2 mandat i Hultsfred kommun och på frågan om varför sverigedemokraterna fick en insynsplats i kommunstyrelsen svarade Bo Bergman så här.
"För mig är det en hederssak att alla fullmäktigepartier ska få vara med i våra politiska processer, säger han. Jag tycker att det är en demokratisk rättighet".
Tänk om fler av våra socialdemokratiska och övriga partiers kommunalråd hade samma värderingar. Jag hoppas att Bo Bergman får den uppskattning han förtjänar för sina ställningstaganden! 

Jag skulle vilja uppmana de socialdemokratiska kommunalråden i min kommun Kalmar Johan Persson och Birgitta Elfström att diskutera demokrati med Bo Bergman innan vår motion om insynsplats i kommunstyrelsen avgörs i kommunfullmäktige. Då kanske även de närmare 1 200 väljare som röstade på Sverigedemokraterna i Kalmar kan få en röst i kommunstyrelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0