WILDERS BLIR MINISTER?

Svensk media mörkar de ”extremt” stora framgångarna för PVV och Geert Wilders i det holländska valet. Att den islamkritiska Geert Wilders parti går från 9 mandat till 24 mandat är en toppnyhet men inte i Sverige. Varför? Jo, det gynnar Sverigedemokraterna!

PVV ser ut att få 15,5 procent av rösterna.



Geert Wilders är valets stora vinnare och har nu stora förutsättningar att även bli minister i en regering i Holland.

”– Storslaget, kommenterar Wilders och fortsätter:

– Det omöjliga
har inträffat. Vi är de största vinnarna i dag. Nederländerna valde mer säkerhet, mindre brott, mindre invandring och mindre islam.”

Det omöjliga kan även inträffa i Sverige den 19 september! Det är du som bestämmer!


Kommentarer
Postat av: krister

skönt,har man någonstans att flytta om inte sd kommer in nu i september



sd2010

2010-06-10 @ 10:21:56
Postat av: joffe

Congratulations Wilders and Holland !

2010-06-10 @ 10:26:30
Postat av: Nalle i Växjö

I tidningen DN har ordet främlingsfientliga bytta mot Framgång för islamfientliga i Nederländerna, troligtvis ett misstag av någon sommarvikarie

Postat av: jonas

Krister: Instämmer

2010-06-10 @ 10:49:44
Postat av: AWSvensson



Det omöjliga kan även inträffa i Sverige den 19 september!

Att inte Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen, menar du?

2010-06-10 @ 10:55:24
Postat av: Eric H

Jagvar i Holland för en dryg vecka sedan. Hade inget tanke på att diskutera politik.

Men, precis som i Sverige är det stora frågan "de svarta" och deras antal, förmåner, etc etc..

Talade bla med en man 72år, som från sin senaste arbplats varje månad fick 107 euro.. 107!!

En invandrare får 600-700euru per månad, och som i Sverige, utan arbetsplikt!

Denna fråga togs på¨ett eller annat sätt upp av nästan alla obekanta jag pratade en längre stund med.

Samma problem i Holland som i Sverige, och myndigheter och politiker förnekar i båda länderna problemets existens.

I radion i morse talade man om Geet W och at hans parti "bara" gått fram från 9 till 22 mandat så "främligsfientligheten var tydligen inte så utbredd som man befarat" ansåg den myndige folkuppfostraren i radion!

Tala om att ljuga för lyssnarna!

24 mandat Av totalt 150 är ju 16% av rösterna..

Om sd kunde nå den nivån då j-ar...

Precis som i Sverige.

2010-06-10 @ 11:02:46
Postat av: AWSvensson

Hur havererat man ändå uppfattar asyleriet så är det bara skummet på ytan, något så ( plats för svordom) katastrofalt med en ärkesosse i ledningen. Läs o njut.

Postat av: Thoralf A

AWSvensson



15 procent för SD. Är det en omöjlighet?

Postat av: Kjell B

Thoralf

Jag har inte sett att du kommenterat radioprogrammet Tendens från den 7 juni om "knegarmoral"mm Läsarna av din blogg borde uppmärksammas på detta program. Inga tidningar har naturligtvis kommenterat. Märkligt att de medverkande fick tala fritt



http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3381

2010-06-10 @ 11:21:43
Postat av: Måns

Tack för länken Awsvensson.



Alla ensamkommande barn ska ha PUT inom 3 månader, gastar invandrarverkets generaldirektör till handläggarna.



Men det är ju mer bedrägeri än barn?



Spelar ingen roll för GD är sosse, uppenbarligen till vänster och då sätts demokrati och anständighet åt sidan.



“Alla ska ha PUT” Det påminner faktiskt om vänsterpartiet i Ryssland som mördade ALLA som hade mer än en ko.



Så maktfullkomligt beter sig bara en antidemokrat.

2010-06-10 @ 11:27:30
Postat av: Gubben o Gumman

OT: 20-årig kvinna utsatt för sexuellt ofredande samt misshandel natten till idag.

Barometern nätet.



Tack Johan Persson,måtte du och de dina råka ut

för detta.

2010-06-10 @ 11:28:20
Postat av: Gubben o Gumman

OT : Bil uppeldad i området Rimsmeden ett invandrar

tätt område,skadegörelse på andra fordon i närområdet.

Barometetern nätet.



Återigen tack Johan Persson.

2010-06-10 @ 11:36:40
Postat av: Måns

I dagens SvD kan man läsa att skolan tilldelas 60 000 kr per elev av Stockholms stad. För eleverna i invandrartäta Rinkeby utgår därutöver 50 000 kr i extra anslag. En familj med fem barn i skolan kostar alltså 450 000 kr - bara för skolan.



Som tack bränns skolan ned. Många av eleverna har inte gymnasiekompetens. Likväl kallas dessa pensionsräddre av PK.



Ebberöds bank, säger jag.

2010-06-10 @ 11:45:20
Postat av: Drutten

På propagandakanalen SVT så ger de en "opartisk" bild och säger att trots Frihetspartiets framgång så gick det oväntat bra för arbetarpartiet som inte tappade så mycket som väntat. HAHAHA.



SCB aka PK byrån gav idag SD 3.9%. Vilken skräll.

Det är faktiskt till och med för PK för att vara sant.

2010-06-10 @ 12:00:52
Postat av: integrerad

Utvecklingen i Europa är något av en akilleshäl för den svenska media-aristokratin. Allt fler länder i västra Europa säger resolut nej till fortsatt massinvandring. Det är svårt att argumentera för att Sverige skall fortsätta att ensamt ta in fler ekonomiska immigranter medan resten av våra vänner i Europa byter politik.



Allt fler börjar vakna upp till vad en permanent ihållande folkvandring från Afrika och Asien till våra länder faktiskt innebär i praktiken. Vansinnet måste upphöra.

2010-06-10 @ 12:06:26
Postat av: Gubben o Gumman

OT: Lars Wilks kommer till Kalmar konstmuseum i Sep

Kolla dit tält redan nu boka sem.



Hjälp yttrandefriheten samt "hylla" Alfsson gedigna

demokrati arbete med din närvaro.



Fyll hela dj-la stadsparken med tält och hundar.



Knogjärn ,kulsprutor ,slangbellor, handgranater spjut,machetes,tårgas,senapsgas,samt ångvältar bör du lämna hemma.

2010-06-10 @ 12:08:11
Postat av: integrerad

@ Drutten angående SCB:s mätning. SD:s siffror i opinionsmätningar har alltid varit misstänkt låga. På själva valdagen får partiet som regel 'överraskande' bra resultat.



En stor andel av befolkningen håller med SD:s politik. I nästa val tror jag att minst 5 - 7% kommer att rösta på SD.

2010-06-10 @ 12:24:53
Postat av: Måns

SCB:s valundersökning gav SD 3,9 procent. Här får man komma ihåg att variationerna mellan olika undersökningar blir mycket stort för små partier.



Intressant vore därför att känna till vad SCB gav SD valåret 2006.

Vi får heller inte glömma att många av SD:s kärnväljare inte är särskilt intresserade av politik och att utskicken därför kommer att spela stor roll.



Själv skulle jag bli utomordentligt förbluffad om inte SD blev tredje största parti och tungan på vågen.

2010-06-10 @ 12:39:20
Postat av: Gubben o Gumman

Tvillingjournalisten "Blank Andersoon" har nu

hittat sitt livs "scoop".



Det finns SD folk som inte

är Svenska medborgare på valistorna, helt ok enl.

regelboken.(Whats your problem "Blank")



Snacka om "grävande journalistik" i egenintresse.

Är det sådana journalister Gota Media vill ha

Ådalen 1931 typen.?



Skriva tex om SD :s skuggbudget, det går inte.

Däremot att skriva om helt korrekta kandidater

går bra,bland socialisterna på socialistblaskan.

BAROMETERN OT (GOTA MEDIA)



Det som är bra är att "Blank Andersoon" nu börjar

bli gnetig och tappar snart fokus.



"Blank Andersoons "gud" Lars Ohly bor i bostadsrätt

har barnen i privatskola går till privat vård vid

behov.



Detta för att politik är att ta ställning till något man vill förändra, det hajjar inte "Blank"

För det är väl inte att svärta ned SD denna rödgök

håller på med ,isåfall på dagisnivå?



SD vill ha skärpta krav på medborgarskap etc.

Är verkligen "Blank Andersson" så korkad så att

han inte förstår basic inom politiken.



Detta var lägre än Glocal net,urlöjligt på ren

Svenska,dessutom väldigt politiskt okunnigt skrivet



Det blir 147 högervarv i Ängörondellen med vovsen.

Marsch pannkaka,(Gunilla vakna for helvete)

Stoppa "slackers" tipsen från rödgökarna i närmsta

kompost.

2010-06-10 @ 12:55:05
Postat av: Nalle i Växjö

Kvinna överfallen i Kalmar, observera följande i artikeln.



Mannen är 20-25 år, har utländskt utseende, kort mörkt hår, smal kroppsbyggnad och ett avlångt ansikte



Ska dom här tidningarna nu pekat alla människor med utländskt utseende, det är för hemsk med medias trakasserier av alla med utländskt utseende.

Postat av: Thoralf A

Måns



I maj 2006 fick SD 0,8 procent av SCB.



Nu alltså 3,9 procent



I valet 2006 fick SD 2,9 procent, en skämmighetsfaktor på 2,9/0,8 = 3,6



Det skulle innebära 3,9 * 3,6 = 14,0 procent i valet i september med samma skämmighetsfaktor.



I paritet med PVV och Geert Wilders i Holland.

Postat av: Gubben o Gumman

-20 årig flicka överfallen

-Bilbrand Rimsmeden

-Våldtäktsförsök Smedby

-20-åring för till Linköping efter rån.

-45-årig man överfallen av 4 gärningsmän

-"Rinkebyakademin" brinner.



Artiklar i Barometern på senaste tiden ang Kalmar

Då fördjupar sej tidningen i en korrekt kandidats medborgarskap.?



Kanske något att fundera på för "Blank Andersoon"

Fast det finns nog inget hopp,en gång landsförädare

alltid landsförädare.



Man kan ju undra vilket parti brottsoffren ovan

kommer att lägga sin röst på den 19 Sep.



Vad tror du "Blank Andersoon"?



Gå över med en tårta till din "kamrat" på Södra Lång istället el har skrivande kollega i det ärendet fått en smocka a la Pehr Dahl?.



2010-06-10 @ 13:20:17
Postat av: Daytrader

När man vet att 95% av svenska befolkningen vill fortsätta betala världens högsta skatter samt ösa in outbildat folk att försörja,då bör man ju fundera på hur sinnessjuk den vanlige svensken blivit av åratal av socialism och indoktrinering.Oavsett vad man säger vid fikabordet så röstar man likförbannat på samma skit...



Man bör åtminstonde fatta att sverige är bortom all räddning,media bevisas dag efter dag endast tillhöra makten,jantelagen är lika utbredd idag som alltid,spelar ingen roll om M sänker skatten med nån tusenlapp eller 2,svensken blir fortfarande behandlad efter epitetet "alla är lika",beskattas högst i världen samt blir fattigare och otryggare.



Den svenska staten skulle aldrig fungera om media i sverige var oberoende,det är media i första hand som har makten,och ju fortare man inser det ju bättre,svensk media skulle kunna vända opinionen på en månad åt vilket håll man vill,för exakt så indoktrinerad är svensson att han tror på allt som aftonlögnen skriver,nästa gång någon känner för att göra en "mihajlovic" - rikta bladet mot chefredaktörerna,svenska politiker kommer att vara domsamma tills dom dör,antingen genom naturliga orsaker eller ett inbördeskrig,Den enda makt som folk kan påverka är media.



Beviljade PUT 1988 - 1997 till personer med "skyddsbehov"



Land/antal/ per 100 000 inv.



Sverige: 186 880, 2 124 - 9 miljoner invånare

Tyskland: 157 050, 196 - 80 miljoner invånare

Nederländerna: 119 050, 783 - 16 miljoner invånare

Storbritannien: 105 340, 183 - 60 miljoner invånare

Frankrike: 86 710, 151 - 60 miljoner invånare

Danmark: 57 180, 1 100

Schweiz: 53 590, 777

Norge: 47 370 , 1 102

Österrike: 14 540 , 184

Finland: 11 690 , 234

Belgien: 11 460 , 115

Grekland: 6 480 , 63

Spanien: 5 570 , 14

Italien: 5 110, 9

Irland: 440, 13

Portugal: 270 , 3



(Källa: 1997 Statistical Overview, Unhcr)



Per 100 000 invånare tog alltså sverige in 2 124 asylfall,som säkerligen till 90% ska försörjas - medans tyskland tog emot 196....tyskland har 9ggr fler människor,skulle sverige på något sätt vara så mkt rikare så att det motiverar denna vansinniga asylinvandring?man kan tro att alla etniska svenskar badar i guld när man ser siffrorna...,sverige har inte ens kvar dom enda 2 bilmärken man haft,vilka bilar är tyska tro...

Att svensson inte reagerar överhuvudtaget,inte ens när hans eget kvarter brinner - tyder på en väldigt bra och lyckad propaganda från regeringen via media,så bra att svensken måste räknas till den absolut mest lättstyrda människan på den här planeten.



Det propagandamaskineri hitler,stalin och mao hade ligger verkligen i lä.

När man vet att 95% av svenska befolkningen vill fortsätta betala världens högsta skatter samt ösa in outbildat folk att försörja,då bör man ju fundera på hur sinnessjuk den vanlige svensken blivit av åratal av socialism och indoktrinering.Oavsett vad man säger vid fikabordet så röstar man likförbannat på samma skit...<br><br>Man bör åtminstonde fatta att sverige är bortom all räddning,media bevisas dag efter dag endast tillhöra makten,jantelagen är lika utbredd idag som alltid,spelar ingen roll om M sänker skatten med nån tusenlapp eller 2,svensken blir fortfarande behandlad efter epitetet "alla är lika",beskattas högst i världen samt blir fattigare och otryggare.<br><br>Den svenska staten skulle aldrig fungera om media i sverige var oberoende,det är media i första hand som har makten,och ju fortare man inser det ju bättre,svensk media skulle kunna vända opinionen på en månad åt vilket håll man vill,för exakt så indoktrinerad är svensson att han tror på allt som aftonlögnen skriver,nästa gång någon känner för att göra en "mihajlovic" - rikta bladet mot chefredaktörerna,svenska politiker kommer att vara domsamma tills dom dör,antingen genom naturliga orsaker eller ett inbördeskrig,Den enda makt som folk kan påverka är media.<br><br><br>Beviljade PUT 1988 - 1997 till personer med "skyddsbehov"<br><br>Land/antal/ per 100 000 inv.<br><br>Sverige: 186 880, 2 124 - 9 miljoner invånare<br>Tyskland: 157 050, 196 - 80 miljoner invånare<br>Nederländerna: 119 050, 783 - 16 miljoner invånare<br>Storbritannien: 105 340, 183 - 60 miljoner invånare<br>Frankrike: 86 710, 151 - 60 miljoner invånare<br>Danmark: 57 180, 1 100<br>Schweiz: 53 590, 777<br>Norge: 47 370 , 1 102<br>Österrike: 14 540 , 184<br>Finland: 11 690 , 234<br>Belgien: 11 460 , 115<br>Grekland: 6 480 , 63<br>Spanien: 5 570 , 14<br>Italien: 5 110, 9<br>Irland: 440, 13<br>Portugal: 270 , 3<br><br>(Källa: 1997 Statistical Overview, Unhcr)<br><br><br>Per 100 000 invånare tog alltså sverige in 2 124 asylfall,som säkerligen till 90% ska försörjas - medans tyskland tog emot 196....tyskland har 9ggr fler människor,skulle sverige på något sätt vara så mkt rikare så att det motiverar denna vansinniga asylinvandring?man kan tro att alla etniska svenskar badar i guld när man ser siffrorna...,sverige har inte ens kvar dom enda 2 bilmärken man haft,vilka bilar är tyska tro...<br>Att svensson inte reagerar överhuvudtaget,inte ens när hans eget kvarter brinner - tyder på en väldigt bra och lyckad propaganda från regeringen via media,så bra att svensken måste räknas till den absolut mest lättstyrda människan på den här planeten.



Det propagandamaskineri hitler,stalin och mao hade ligger verkligen i lä.



2010-06-10 @ 15:10:09
Postat av: Utlandssvensk

Thoralf,

Visst finns det en skämmighetsfaktor.



Från New York Times:



"Charlotte Brand, a political researcher at Radboud University in Nijmegen, said Mr. Wilders’s popularity was understated by the opinion polls because voters here, as in France, are less likely to admit to anti-immigrant prejudice.



“The campaign was only about the economy, but on the streets the election was also about immigration,” she said."



http://www.nytimes.com/2010/06/11/world/europe/11dutch.html?src=mv&ref=world



Min gissning är att skämmighetsfaktorn är MYCKET större i Sverige. I Holland eller Frankrike blir man knappast utesluten från facket eller liknande pga. dina partisympatier.

2010-06-10 @ 15:12:05
Postat av: Hugo

Jag har under en tid, då samt då, följt din blogg och Åkesson. Det första som slår mig är att ni verkar vara socialdemokrater i grund och botten, fast med profilering mot invandring.

Efter uppvaktande av valarbetare tror jag att ni liksom kommunisterna inte rensat ut ordentligt i egna leden för att bli trovärdiga. Allt pekar mot populism och rasism bland i vart fall delar av er väljarkår och medarbetare. Det är beklagligt.



Integration och invandring är ett haveri under sossar och den tidigare stollen Westerberg. Det kan aldrig förnekas. Att ta hit folk som skall stå med mössan i hand på socialen o övriga myndigheter är djupt förnedrande. Men det måste bli balans och den populistiska framtoningen dämpas för SDs del.



Jag är för en tillfällig dämpning av invandring, speciellt asylinvandringen. Vi måste först integrera de som är här och ge dem arbete. Det är här allt spricker i motsats till 50-60-tal när Sverige skrek efter arbetskraft. Finnar, jugoslaver, italienare m fl fann en meningsfull tillvaro i Sverige, inte som nu, sattes i ett invandrargetto mer eller mindre.



Glöm sen inte heller att Sverige runt förra sekelskiftet var ett av de stora utvandrarländerna. Om jag inte minns fel var det ca 800 000 som utvandrade ur trasig fattigdom. Det är dags att betala tillbaka, men inte via socialkontoren. Det är fel väg.

Sen sluta att vara ett enfrågeparti mot invandring. Invandring kommer vi att behöva mot bakgrund av vår demografiska utveckling. Så är det.

2010-06-10 @ 15:25:40
Postat av: Måns

Skämningsfaktorn för SD i förhållande till SCB:s mätningar mörkas av media. Detta av goda skäl. PK är nämligen livrädd för att folk ska få upp ögonen för SD:s potential.



I stället försöker PK att lura i folk att en röst på SD är bortkastad. PK räknar nämligen helt kallt med att SD:s kärnväljare inte är intresserade av politik och därför är lättare att lura.

Och faktum är att mindre än femtio procent av väljarna är intresserade av politik, enligt SCB:s mätningar.

Alltså mer än femtio procent av befolkningen är målgrupp för PK:s lögnaktiga kampanjjournalistik.



Men lugn, SD har både utskick och utdelning och valresultatet kan mycket väl bli en sådan skräll att till och med jag blir förvånad. Jag talar nu om resultat långt över tolv procent.



Så PK bör nog inte förlita sig på en lögnaktig journalistik.

2010-06-10 @ 15:36:56
Postat av: Christian

Tyvärr var ju dagens opinionssiffror från SD inte så lysande. Ibland misströstar jag tyvärr... Såna här dåliga siffror underlättar heller inte för SD - vem vill rösta på ett parti som det går dåligt för? Men som sagt - jag hoppas innerligen att jag har fel.

2010-06-10 @ 15:48:07
Postat av: AWSvensson

Hugo, vad ska vi betala igen. Vi har levererat 800000 arbetsföra yrkesmän och i byte erhållit analfabeter och bidragstagare. Kriminella och arbetsskygga.

2010-06-10 @ 15:51:30
Postat av: Vi som byggde Sverige

Ge oss svar Thoralf



När flyktingkramaren och flyktinggömmaren Kalle Winners plats på Sverigededemokraternas lista i landstingsvalet ifrågasattes på bloggen blev Thoralfs svar hårda ord och hot mot oss som inte förstod någonting.

Nu visar det sig att SD är det parti som har flest utländska medborgare på sin landstingslista av samtliga partier. Långt större andel än andra partier – 9,7 procent. Och då ska vi veta att andelen utländska medborgare i Kalmar län 2008 var 3,6 procent (Statisk årsbok).

Partiprogrammet säger att bara svenska medborgare ska har rösträtt. Även för den oinvigde borde det också betyda att bara svenska medborgare ska vara valbara. Eller är SD:s nya giv att utlänningar ska fatta beslut över svenskarna? Vad är detta för multikultisvammel som fått rot i SD?



Nej, ge oss svar Thoralf om du vill ha våra röster.

Vilka är utlänningarna på listan, förutom flyktingkramaren?

Varför är de inte svenska medborgare?

Om det är så att de inte vill assimilera sig så förstår vi än mindre varför de står på listan.

Är det så att de nekats medborgarskap, vill vi ha reda på varför. Vilka brott har de begått i så fall?

Vad tänker du göra för att listan ska bli 100 procent svensk?



http://www.val.se/val/val2010/statistik/L/lan/08/alderkon.html



http://www.dagenssamhalle.se/nyheter/sd-bryter-mot-partiprogram-16250



http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/sd-kandidater-inte-svenska-medborgare(1964594).gm



2010-06-10 @ 15:57:12
Postat av: Måns



Christina

Det är nog främst PK:s lögnaktiga kampanjjournalistik som gör att Du, och många andra, är oroliga för SD:s väljarstöd.



PK vill nämligen få folk att tro att en röst på SD är bortkastad och förklarar därför inte innebörden i undersökningarna.

För att ta den senaste, SCB:s, så skriver Thoralf så här:



”I maj 2006 fick SD 0,8 procent av SCB.



Nu alltså 3,9 procent”



Det är alltså nu nästan fem gånger fler än för fyra år sedan som vill tala om i telefon att dom avser att rösta på Sverigedemokrater. Ökar valresultatet knappa fem gånger så erhåller SD runt fjorton procent.



Just det att Det är helt otroligt att PK bara låsas som det regnar och bara undanhåller sanningen för sina prenumeranter. Dessa betalar ju för sin tidning i tron om att den ska innehålla korrekta nyheter.

2010-06-10 @ 16:25:44
Postat av: Putte

@ Hugo



"Betala tillbaka"??? Till USA då eller? Inte fan flyttade några svenskar till MENA-länderna eller forna jugoslavien.

2010-06-10 @ 17:02:41
Postat av: Nils

"Nederländerna valde mer säkerhet, mindre brott, mindre invandring och mindre islam.”



Krister: "skönt,har man någonstans att flytta om inte sd kommer in nu i september"



Partiet vill skärpa invandringen. Du vill flytta dit. Men blir du då inte inräknad som invandrare? Jag inte tror inte du tänkte riktigt på formuleringen där, även om jag förstod vad du menade.



2010-06-10 @ 18:04:26
Postat av: Helene

Hugo

Tror du på fullt allvar att de som utvandrade till USA blev försörjda av amerikanska skattebetalare? Och rasister bland SD:s väljarkår? Har du bevis för det? Har du även koll på den främlingsfientlighet och rasism som "flyktingar" utsätter etniska svenskar för?

2010-06-10 @ 21:39:20
Postat av: Lee

Invandring kommer vi att behöva mot bakgrund av vår demografiska utveckling..Så klart vi behöver importera analfabeter från Somalia,Afghanistan och Irak för att rädda vår välfärd!!

2010-06-10 @ 22:35:05
Postat av: Robin Shadowes

Moammar Gaddaffi uttalar sig öppet om att muslimerna har rätt till Europa och att det är allah och inte eurpéerna som har skapat Europa. Han medger också att Turkiet är en trojansk häst som slutgiltigen skall ge muslimerna makten i Europa. Tror ni mig inte så läs själv här:



http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/4349.htm



För helvete rösta SD i september annars är vårt land förlorat för alltid!

2010-06-10 @ 23:06:32
Postat av: joffe

I dag får DAYTRADER här ovan min blomsterkvast från South Pacific.



Hans inslag var verkligen träffande, med analyserande jämförelser med andra länder vilket bevisar läget. VARJE politiker och journalist borde få ta del av denna text.



Den är värd att reprisera - läs och betänk!



"När man vet att 95% av svenska befolkningen vill fortsätta betala världens högsta skatter samt ösa in outbildat folk att försörja,då bör man ju fundera på hur sinnessjuk den vanlige svensken blivit av åratal av socialism och indoktrinering.Oavsett vad man säger vid fikabordet så röstar man likförbannat på samma skit...



Man bör åtminstonde fatta att sverige är bortom all räddning,media bevisas dag efter dag endast tillhöra makten,jantelagen är lika utbredd idag som alltid,spelar ingen roll om M sänker skatten med nån tusenlapp eller 2,svensken blir fortfarande behandlad efter epitetet "alla är lika",beskattas högst i världen samt blir fattigare och otryggare.



Den svenska staten skulle aldrig fungera om media i sverige var oberoende,det är media i första hand som har makten,och ju fortare man inser det ju bättre,svensk media skulle kunna vända opinionen på en månad åt vilket håll man vill,för exakt så indoktrinerad är svensson att han tror på allt som aftonlögnen skriver,nästa gång någon känner för att göra en "mihajlovic" - rikta bladet mot chefredaktörerna,svenska politiker kommer att vara domsamma tills dom dör,antingen genom naturliga orsaker eller ett inbördeskrig,Den enda makt som folk kan påverka är media.



Beviljade PUT 1988 - 1997 till personer med "skyddsbehov"



Land/antal/ per 100 000 inv.



Sverige: 186 880, 2 124 - 9 miljoner invånare

Tyskland: 157 050, 196 - 80 miljoner invånare

Nederländerna: 119 050, 783 - 16 miljoner invånare

Storbritannien: 105 340, 183 - 60 miljoner invånare

Frankrike: 86 710, 151 - 60 miljoner invånare

Danmark: 57 180, 1 100

Schweiz: 53 590, 777

Norge: 47 370 , 1 102

Österrike: 14 540 , 184

Finland: 11 690 , 234

Belgien: 11 460 , 115

Grekland: 6 480 , 63

Spanien: 5 570 , 14

Italien: 5 110, 9

Irland: 440, 13

Portugal: 270 , 3



(Källa: 1997 Statistical Overview, Unhcr)

2010-06-11 @ 09:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0