”ALFSSONS BLOGG GRÖVRE ÄN ALLA ANDRA”



När media började skriva om mig som person, läs Sverigedemokrat eller min blogg fick jag alltid ”hjärtklappning” när jag läste dessa artiklar. Visst blir man fortfarande förbannad då och då när de inte håller sig till sanningen eller vinklar saker och ting. Nu har jag däremot fått lite distans till dessa artiklar och jag går numera inte i taket för att de citerat felaktigt.

Nu tycker jag däremot det är intressant att se hur dessa journalister arbetar. Jag vet vad jag har sagt och sedan se hur de skriver. Vem är falsk och vem är hederlig och uppriktig. Vem beter sig bedrägligt för att locka fram ”häftiga” uttalanden?

Jag försöker alltid vara så öppen och ärlig mot dessa journalister och jag hoppas att det skall vara detsamma mot mig. Därför tycker jag mer och mer att dessa mediakontakter handlar om ett psykologiskt spel. Jag är ärlig! Har journalisten ärliga avsikter? Var hans syfte med intervjun det han sa när han ville intervjua mig? Det avslöjar han alltid när hans artikel publiceras.

”Alfsson blogg grövre än alla andra”

NEJ, någon politisk korrekt blogg eller skenhelig blogg har jag aldrig haft för avsikt att driva. Motiveringen till att skriva minst ett inlägg varje dag får jag av den politiskt korrekta median som styr vad svenska folket ”får och skall” läsa. Den i mitt öga tillrättalagda bilden av vissa sanningar som framförs i media anser jag vara väldigt filtrerad och gör mig alltid lika förbannad varje gång jag läser en tidning eller ser på TV när fakta undanhålls från mottagaren. Så länge dessa medier fortsätter kommer jag säkert också vara motiverad att skriva min blogg.

Under valrörelsen till kyrkovalet 2005 stoppade de lokala tidningarna Barometern och Östran alla mina insändare från 3 augusti och fram till valdagen 18 september. Jag sattes i karantän under ca 6 veckor av dessa politiska korrekta insändarredaktörer. Då gick det upp för mig att Sverige inte var fullt så demokratiskt som jag tidigare alltid föreställt mig. Jag levde nämligen i den naiva tron att alla behandlades lika.

När det sedan var dags för val till riksdag, landsting och kommuner i september 2006 insåg jag att jag med stor sannolikhet skulle stoppas från att få mina insändare publicerade i de lokala tidningarna. Därför startade jag en hemsida och en blogg, hemsidan har jag släppt för flera år sedan men bloggen har ju haft en fantastisk utveckling. Det tråkiga är dock  att det inte uppskattas av vissa inom partiet!

Denna bakgrund till varför jag började blogga har jag berättat både för Sydsvenskans Niklas Orrenius och Barometerns Mats Andersson men ingen av dem tog med detta i sina artiklar. Jag förstår dem ;-)


Artikeln finns tyvärr ej på nätet.

Med den rubriken får min blogg nästan ett helt uppslag i fredagens Barometern. Trots att Barometerns journalist Mats Andersson sa att redaktionschefen skulle skratta åt honom om han kom och ville ha en helsida. Mats Andersson måste vara överlycklig över att ha fått nästan två sidor.

Om nu någon anser att min blogg är grövre än alla andra så har dessa personer inte läst så många bloggar, utan detta visar bara på en stor okunskap. Jag kan räkna upp ett stort antal bloggar som är betydligt grövre i sitt språk och sina anklagelser.

”De flesta muslimer är odemokratiska i Alfssons värld, säger Niklas Orrenius”

Någon berättade för mig att de finns ca 55-60 stater i världen där muslimer och islam har makten men att inte ett enda av dessa länder räknas som riktiga demokratier. Huruvida detta är sant till 100 procent låter jag vara osagt men det visar ändå på hur det ser ut i verkligheten. Sedan kan det ju också vara så att vi har olika syn på vad som skall definieras som en demokrati men för mig räcker detta för att belägga mina åsikter.

Niklas Orrenius släpper tydligen en bok om några veckor som handlar om oss sverigedemokrater med titeln ”Jag är inte rabiat. Jag äter pizza”.

Då kan jag avslöja en hemlighet för Niklas Orrenius! Jag äter pizza!

Antingen åker jag till vår pizzabutik på Ängö när jag blir sugen eller ibland blir det även pizzeria Italia som får ett besök när jag är sugen på den tjockare varianten av pizza. Kan även berätta en hemlighet, igår besökte jag en lunchrestaurang som serverade asiatisk mat. Tänk så ”otrogen” jag nu varit mot svensk husmanskost!

Faktum är faktiskt att titeln säger mer om Niklas Orrenius fördomar än vad det säger om oss Sverigedemokrater. Jag får säkert anledning att återkomma till denna bok i senare inlägg på bloggen. Jag skall givetvis läsa den. Niklas du kanske kan skicka mig en signerad bok som tack för intervjun i Vimmerby?

Det tråkiga med dessa artiklar är att de enbart fokuserar på allt negativt
de kan hitta. Dessa journalister lusläser hundratals blogginlägg för att kunna hitta den där enda meningen som sticker ut och kan anses ha gått över gränsen. Om de sedan hittar något så slår de på stora trumman och struntar fullständigt i alla dessa andra hundratalsinlägg som de inte kan hitta något större fel i.

Jag får faktiskt ganska ofta väldigt mycket positiva reaktioner från journalister som inte kan skriva det jag kan göra på min blogg i sina tidningar på grund av den politiska korrektheten som råder på tidningsredaktionerna.

Faktiskt är det så att jag ibland även får positiva omdömen från mina kritiker på nätet och det är alltid roligt att läsa även om de kallar mig för ”stollepelle” och ”knäppgök” men det bjuder jag på. Det liksom tillhör när argumenten inte riktigt räcker till så får man använda andra epitet än fakta. Ni kommer kanske ihåg hur Mona Sahlin uttryckte det i Agenda för en tid sedan.

”Jimmie Åkesson är expert på att prångla ut siffror och fakta”

Precis som det skulle vara felaktigt på något sätt. Vilket självmål av Mona Sahlin.

Här kommer ett längre citat från en av mina kritiker i bloggosfären ”I hell-mans värld”

”Slutligen ett sidospår. Det bär mig kanske lite emot, men på det stora hela har jag ändå inget emot att plussa även för knäppgökar när det finns anledning till det, och i förrgår publicerade Thoralf på sin blogg en förbannat gedigen bloggning (länka till honom? - aldrig i helvete) om frågan om Linnéuniversitetets framtida lokalisering. Jag håller inte med honom om särskilt många av de slutsatser han kommer fram till - för min del får de gladeligen bygga varhelst de önskar, inklusive utanför mitt fönster - men Thoralf har producerat en genomgång som är synnerligen detaljerad och välgrundad, och som dessutom uppenbarligen krävt ett imponerande grävande. Jag har i gammelmedia inte sett tillstymmelse till något lika tydligt och genomarbetat.

Jag läser normalt inte Thoralfs förvirrade och galna blogg, men har den senaste veckan naturligtvis haft ovanligt goda skäl att sticka in näsan där då och då, och trillade då vid ett tillfälle över den faktiskt eminenta universitetsbloggningen. Det hela är främst intressant just utifrån perspektivet att Thoralfs bloggning är ett tydligt exempel på att man i bloggosfären kan finna sådant som dels över huvud taget inte går att finna i gammelmedia, och dels håller betydligt högre klass än det gammelmedia generellt producerar. Vore jag del av gammelmedia så skulle det förfära mig att t.o.m. en stollepelle som Thoralf kan utklassa dem så totalt.”

Tack Linus Hellman! Jag har däremot inget emot att länka till Hellmans blogg ;-)

Tänk om media någon gång även kunde uppmärksamma bra bloggningar från en Sverigedemokrat. Tyvärr har vi nog en lång väg att vandra innan detta är politiskt korrekt i Barometern eller Östran! Vi bloggare är ju faktiskt ett hot mot media.


Kommentarer
Postat av: ulrika

Grattis till den fina reklamen för din synnerligen läsvärda blogg!Det är väl bara att bocka och buga för den den ärbare journalisten,som lyckades så bra.

2010-02-06 @ 10:31:58
Postat av: HellBoy

Den rödaste Nicklas Eriksson på bloggen "Arbetarperspektiv" har gett dig cred vilket är rätt svårt att få från denna man speciellt om du är sverigedemokrat...

Tråkigt att inte Partiet är 100% positiva.Det borde de vara.

2010-02-06 @ 10:36:36
Postat av: MartinA

"Dessa journalister lusläser hundratals blogginlägg för att kunna hitta den där enda meningen som sticker ut och kan anses ha gått över gränsen."

Det har jag faktiskt inte tänkt på tidigare. Jag tror mycket få människor kan ta sig igenom så mycket sanning utan att påverkas på något sätt? Framförallt när de naturligtvis jämför det med vad som produceras av deras egen tidning/kanal. Detta bör väl vara en enormt kraftfull påverkan på media-sverige över litet tid?

2010-02-06 @ 10:50:57
Postat av: Gubben o Gumman

"Utbildningsradion drillar barn att bli vänster"

Rubrik av Sakine Madon journalist på Expressen.

Den artikeln skall du inte missa.

Katastrofen är total i Svensk media herr Andersson

på Bananbladet eller Nicke Orrenius är bara exempel på det.

Den odemokratiska vänsterdyngan , dom producerar är

patetisk ,samt själv avslöjande.

Vilka hjältar "Cuba boys"

Indoktrineringen börjar på sossedagis ,forsätter sedan i flumskolan ,och avslutas i SVT68 samt Svensk press.

70% av Sveriges "låtsasjournalister" röstar vänster.

Detta gäller även på Svenska universitet.

Inom lärarkåren.

Källa: Svenska journalistförbundets egen undersökning.

Internet kommer lyckligtvis att rensa upp i denna stinkande ruttna yrkeskår med medpartibok.

Nationalteatern tex skall tydligen spela en truddelut igen.

Vad händer då i Svensk TV :

Stora reportage i SVT68 samt TV4 ,beordrad gratis reklam av kompisarna på chefsstolarna,så genomskinligt så det är inte sant.

Programledaren på TV4 betonar vissa ord kraftigt tex "återföööörening".

Order från chefspolitrken ?

Svensk media i ett nötskal.

Sverige är ett varnande praktexempel på en svårt

sjuk media diktatur.



Sakine Madon en Svensk hjälte förmodligen med invandrarbakgrund ,du har skrivit om något stort

Gubben o Gumman tycker att du behövs i Sverige samt på Expressen.

Du ligger helt rätt i ditt yrke.

Du skriver sanningen vilket är fullt friskt.

Ett skräckexempel är A-C Martteus på samma tidning

"sicket" vänsterpucko.



Gubben o Gumman räcker ut tungan till bla "Matte"

plattfot på Bananbladet.



Avslutningsvis ett kodat meddelande till Thoralf.



"Jantelage" finns överallt på arbetsplatser , inom politiska partier.

"Du skall inte tro att du är något"



Samt när kommer en engelsk "tvilling" verision på bloggarna för journalister från andra länder innan valet?

Använd nätet.





2010-02-06 @ 11:28:10
Postat av: Kalle

"Vi bloggare är ju faktiskt ett hot mot media." skriver Thoralf på sin utmärkta och intressanta portalartikel här ovan.



Jag vill tillägga att bloggare som Thoralf och andra också är ett stort och rakryggat plus för demokratin!!!



DET är något som skribenter (journalister) på tidningarna har missat i sina tidningar!!!

2010-02-06 @ 11:32:18
Postat av: Anonym

När man blandar in pizza då förstår man att de kapitulerat, pizza kom till Sverige, Stockholm på 60 -talet som en naturlig utveckling av en kultur. Med ökat resande och nya influenser så är det inte konstigt att kulturer inte är statiska. Ett typiskt exempel på detta är kebabpizza, det kan verka konstigt men så är det, kebab och pizza har försvenskats och blivit något unikt för Sverige. Ett typexempel på hur kultur utvecklas, man tar till sig influenser från omgivningen och anpassar dem till Svenska förhållanden. Detta har inget med mångkultur att göra.Vad var det Simon Spies sa , det viktigaste är inte vad de skriver utan att de skriver.

2010-02-06 @ 11:48:04
Postat av: AWSvensson

Det var inte meningen att smyga,här är det raka rör.

2010-02-06 @ 11:49:49
Postat av: Robin_Shadowes

Trist att partiet inte gillar bloggen helt och hållet då jag tycker det är en av dom bästa svenska bloggarna. Skulle säkert kommit med på en tio i topp-lista.

2010-02-06 @ 12:23:20
Postat av: Gubben o Gumman

Socialkommunistiska Aftonbladet skriver idag som ett indirekt svar på Alliansens argumentation i senaste partiledar debatten .

Där alliansensa att Sverige klarat sej mycket bra genom krisen.



Rubrik i Aftonbladet :

Sverige rasar i OECD välfärdsbaromter.



Vi låg fyra 1970.

(Jaha två skott i foten)

Det var då Olof Palme devalverade två gånger ,samt byte ut en bra arbetskraftsinvandring utan bla SFI.

En SFI tydligen hela 35% klarar i Kalmar som ett exempel.

Olof startartade en för Sverige meningslös skattedränernade valboskapsimport från bla MENA länderna för att få behålla makten.



Vilken motivation en del av dessa pensionsräddare har, en del får Svennebananas skattepengar lära och läsa först innan svensk undervisningen kommer in i bilden.

Vanligtvis kvinnor tyvärr.



Fantastiskt vilken bra affär,kan man sedan komplettera med en förtidspension , när arbetsförmedlingen gett upp är vinsten hemräknad.

Ofta får inte dessa kvinnor jobba för sina medeltids gubbar.



Detta då för att garantera, att få ha makten kvar

fina herrar Palme, "Sulan" och gänget, först ut var man med importen från Chile, med garanterat utvalda "rödagubbar" ,där Mona( bygg flera moskeer) Sahlin blev överförtjust....

Dom första "spännblattarna" gjorde entre i förorterna och på Stureplan...

Nu är bilbränder samt upplopp vardag i Monas Sverige.

Hemtjänsten ,räddningstjänten, pensiorna mm skärs ned.



Vi riskerar att få Mona (bygg flera moskeer) Sahlin

till stadsminister med en kommunist bredvid.

Uppriktigt har inte Svenska folket lidit tillräckligt i 40 år.



2010-02-06 @ 12:24:58
Postat av: Ibbe

Niklas Orrenius konstaterar att de flesta journalister inte tycker om SD. Därmed är partiet i fint sällskap. De flesta av Orrenius kollegor tycker inte om allianspartierna heller. En förkrossande majoritet av våra journalister befinner sig på den politiska vänsterkanten, en del mkt långt ut på den. Detta faktum utelämnar han lite klädsamt. Vidare kan vi konstatera att Niklas O. i sann journalistisk anda utelämnar andra intressanta fakta när han visar hur "terrierliknande" Alfsson är. En sådan faktabit är uttalandet hösten 2009 av Danmarks vice statsminister, kvinna f.ö. där hon rankar islam i Europa som ett mycket större hot mot vår världsdel än miljö-och klimatfrågorna. I det svenska ankdammsperspektivet tigs det ihjäl det visar Orrenius "analys" med all tydlighet. Raka rör är inte den starkaste sidan hos sydsvenskans medarbetare. Barometerns Mats andersson saknar tydligen också kännedom om det tunga danska uttalandet, annars hade han kunnat ställa en klurig fråga till sin kollega på sydsvenskan. Man kan också notera att Sahlin i Agenda och den skånske journalisten finns under samma åsiktshatt, vilken på hattbandet har meningen " Jag tycker inte om fakta, de förstör min argumentation". Just därför är Alfssons faktaspäckade blogg en nödvändighet som motvikt till den i vissa frågor helt faktaraderade redovisningen i våra medier bl.a. i tidningarna. Det är således ingen slump att Alfssons blogg är en av de mest lästa enligt Barometerns artikel. Större gratisreklam än den uppgiften kunde bloggen knappast fått och det var nog inte meningen.

2010-02-06 @ 12:57:35
Postat av: Stefan K

Hur förklarar Orrenius och andra verklighetsfrämmande individer att de sprider hat mot bloggar och politiker som baserar sina iakttagelser på fakta?

Fakta är väl det alla ska bygga sin information på och fakta kan ibland vara avskräckande och förfärande. Nu verkar inte Orrenius tillhöra de allt fler som öppet säger att vi har en misslyckad integrationspolitik, utan han och hans gelikar vill köra på i samma takt som under de senaste 20-30 åren och vilka har denna misslyckade politik gynnat? Ingen, eller...?

2010-02-06 @ 13:03:24
Postat av: Kenneth

Hej Thoralf !



Tack för en bra och läsvärd blogg.Synd bara att inte alla inom partiet gillar den eller dig. Har hört från säkra källor att din blogg retat upp folk högt upp inom partiet mer än Stefan & Carinas blogg som flertalet gånger hamnat i blåsväder.Tyvärr är det nog så att vissa tål inte att andra får mer publicitet än vad de själva får.Vore verkligen synd för SD och SD i dessa delar om man använde Thoralf som reklampelare fram tills valet sen sparkas han ut ur partiet som fler gjort när de visat framfötterna. Vi är många som håller på dig Thoralf men se upp de som säger de är dina vänner kanske inte är det.

2010-02-06 @ 13:31:41
Postat av: Anonym

Man undrar ju osökt vad som är problemet med bloggen men det kanske inte sådan stolpskott som vi

skall veta?

Sitter inte Thoralf Alfsson i Sveriges riksdag efter valet tappar SD röster,egentligen blir man småförbannad för dessa dunkla anspelningar.

Blir tyvärr lite av att säga A men inte B .

Dom flesta undrar nog vad detta står för.

Har man inte kommit över Jantelagen då är det illa

upp med paperen på b

Förresten är det synd att inte ordet blogg ramlat bort i Bananbladets rubrik.

Någon duktig hacker här?

2010-02-06 @ 14:08:02
Postat av: Gubben o Gumman

Två saker inlägget ovan är vårt vems annars?



Sedan skall det stå upp med papperen på bordet.

Med anledning av att röster skall avges till Sveriges riksdag i höst

2010-02-06 @ 14:11:04
Postat av: Bosse

Det ryktas nu att man från högre ort ska börja rensa ur partiet ordentligt , man ska börja med detta.



http://1.ooskar.com/

2010-02-06 @ 14:19:42
Postat av: Hulda

Kämpa på Thoralf! Alla invandrarkritiska bloggare skrämmer hela etablisemanget med fasa inför valet i höst.

Och:man behöver inte importera tusentals pizzabagare för att producera pizza i Sverige.

2010-02-06 @ 14:49:27
Postat av: Kristian

Thoralf!

Radera inlägget av Bosse 2010-02-06 @ 14:19:42 ovan, den länken ger bara problem.



Gärna livstids blockering av vederbörande om det är möjligt!

2010-02-06 @ 14:57:45
Postat av: Allemand

Kenneth,



Ett mycket mystiskt inlägg. Vad är meningen? Tror du på något sätt att du skräms eller vad? Det du måste förstå är att inom SD håller man inte på att gå bakom ryggen på varandra som man gör att i ditt parti. Vi är öppna och tillåter kritik mot oss själva och andra utan att vi för den delen är sämre än några andra, tvärtom.



Klart att jantelagen finns, den är en del av Sverige så det kommer vi inte ifrån. Men genom öppen och offentlig dialog så förhindrar vi många gånger det ni råkar ut för i ditt parti, avundsjuka.



2010-02-06 @ 15:14:52
Postat av: Benny

@Allemand



Först och främst hoppas jag personer likt Allemand här inte någonsin får någon som helst post inom SD. Detta var ett utav de mest blåögdade inlägg jag läst. SD precis som alla andra partier har konflikter och påstår man motsatsen ljuger man. I detta fallet handlar det om rykten som nu florerar att Thoralf syns och hörs för mycket och det gillas inte utav vissa från partitoppen och varningsklockor bör väl ringa då.Thoralf är omtyck här i vår del av Sverige men vi vet att SD vill lägga så mycket makt som möjligt i Skåne, trofan då att Thoralf utgör ett hot då han tom. fick en artikel i Sydsvenskan och sådant retar folk. Stå på dig Thoralf och låt inte SD sparka ut dig efter allt de jobb du lagt ned.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4459120.ab

2010-02-06 @ 15:55:42
Postat av: Drutten

@Benny

Om du länkar till AB och kallar det fakta så är du ute och cyklar Vätternrundan på en enhjuling.

SD är ett gräsrotsparti och där kan alla inte alltid dra jämt. Men att Skåne styr mest beror ju på att Skåningarna vaknat först.

2010-02-06 @ 16:28:59
Postat av: Rune

"Därför startade jag en hemsida och en blogg, hemsidan har jag släppt för flera år sedan men bloggen har ju haft en fantastisk utveckling. Det tråkiga är dock att det inte uppskattas av vissa inom partiet!"

---------------------------

Vilka är dessa "vissa"? De borde ju vara tacksamma för att en skrivkunnig person skriver.

Det är ju viktigt att SD kommer in i Riksdagen med så stor kraft som möjligt till hösten.

"Ingen kan älska alla här i världen" hörde jag i någon visa. Alla i SD kanske inte gillar vartenda ord som Thoralf skriver? Men huvudriktningen är ju klar för oss som vill att SD skall in i Riksdagen.

2010-02-06 @ 16:29:40
Postat av: Fru Fökk

Massuppsägningar är igång på DN för sjunkande läsarsiffror. Tidningarna är naturligtvis rädda för att alltmer människor säger upp abonnemangen.

Jag har själv sagt upp Blekinska BLT efter att varit i mailkontakt med en kvinnlig nojig chefredaktör

2010-02-06 @ 17:50:40
Postat av: vmm

Det är väl ganska självklart att alla i ett parti inte tycker lika om allt.



Jag tycker i alla fall att den här bloggen är jättebra, även om jag inte håller med om allt (eller kanske FÖR att jag inte håller med om allt?).



Om den är för grov? Nä, det tycker jag inte. Det är som Thoralf säger att visst, letar man så hittar man enskilda saker som är på gränsen, men man måste ju bedöma bloggen i sin helhet om man vill vara rättvis.

2010-02-06 @ 17:55:02
Postat av: Dunderminnet

Grövre än andra? Dvs här lägger man korten på borden och inte gömmer huvudet i sanden.

Jag tycker att din blogg är intressant och bra. Om man tycker att din blogg är grov, ja då har man inte surfat runt tillräckligt.

Fakta har ingen partibetäckning.



Keep up the good bloggin!

2010-02-06 @ 18:25:52
URL: http://i50.tinypic.com/2d6qhxh.png
Postat av: Katinka Glahd

Thoralf är en stor tillgång för vårt parti.Sd.Det tycker alla!Fortsätt Thoralf att hålla fanan högt!

Vi måste lägga alla skärmytslingar(om det finns några ) åt sidan. Ingeting är viktigare än vårt land och våra barn och barnbarns framtid här.

Ingen fråga är för stor för att inte kunna lösas inom vårt parti i konsensus.Vi har bara en väg att gå och det är att vi ställer upp för varandra och våra barns framtid.Detta är en sak som är mycket större än oss själva!Vi måste ta kampen mot folkförräderiet och islams ökande inflytande nu!En gång för alla!

Om innehållet i islams innehåll och dess glorifiering av våld mot "otrogna" skulle skyddas av svensk lag i religionsfrihetens namn,kunde ju vilken banditliga som helst ,registera sig som ett religiöst sällskap för att undvika en närmare granskning.

Men ändå så är det inte islam i sig som det grundläggande problemet,utan det är massinvandrinen av muslimer.Att på mindre än 20 år ge dessa människor-PUT och livslång försörjning -som står så långt ifrån vår kultur,som man någonsin kan komma,kan bara leda till förintelse för Europas ursprungsbefolkning.

Islam är en bakåtsträvande rörelse,som -våra naiva förespråkare till detta-till trots förespråkar-är helt enket ett vidrigt folkförräderi.Allt i den naiva toleransens namn,för att införa den systematisk intoleransens höga murar mot den svenska och den europeeiska befolkningen utrymme för att kunna andas fritt och ha tillgång till det fria ordet.

Jag ser allt fler tecken på att en STOR del av dessa hitkomna muslimer,som fått skydd och uppehälle här,eftersom de för sina liv ifrån sina hemländer,som de påstår ändå kan återvända dit på semester när de väl fått PUT,på de arbetande människornas bekostnad i detta oikofoba land.

Fysiskt sett så är de ju här nu,men i verkligheten mentalt ,i sina tankar och i sitt beteende är de fortfarande kvar i mellersta Östern!

Islam är en bakåtsträvande kraft som är satt i system att sätta en stor del av den muslimska befolkningen i Europa på kollisionskurs med västerländska principer och bl,annat vår inställning till jämlikhet mellan könen och allas rätt till frihet ute i samhället!

Detta är ett tecken på att många fler än vad vi har kunnat inse i denna grupp är muslimer som tolkar Koranen bokstavligen

Om man skulle protestera mot denna farliga utveckling av islams nedtryckande,våta,getosande förtryckningsfilt,så benämnes de som protesterar mot detta som islamofober mot denna "kärleksfulla,fredliga religion" och det fungerar tyvärr för att tysta rösterna som ropar för sina barns skuld,mot detta fasnsfulla som händer de europeeiska folken,som tvingas att arbeta och försörja dessa invällande skaror av prosumtiva valkor till den vänstra falangen i politiken i vår västvärld

Det fungerar ,eftersom de som protesterar mot att denna fasansfulla religion vinner allt större terräng i vår värld,avfärdas med att de måste lida av någon slags psykisk störning ,när de vägrar godta detta.

De som är "politiskt korrekta"(läs nyttiga idioter och folkförrädare)slår oss i huvudet med symboliska batonger i form av invektiv som rasister och främlningfientliga.

Utan att de en enda gång kan presentera ett hållbart argument för sina åsikter i denna fråga!

Det är inte islam som är problemet! Det är massinvandringen av muslimer som skapat detta som har urholkat välfärdssystemet,trots världens högsta skatter.Eftersom dessa människor inte kan integreras ,dels för att de är alldeles för många ,dels för att arbete innte kan stå på någon slags prioriteringslista för denna kategori av personer Mellersta Östern och Afrika, där hederligt arbete aldrig har varit särskilt hedervärt och kommer aldrig tt bli det här i heller,om man kan försörjas av svenska skatteslavar. Varav många är arbetsinvandrare,som börjar bli ursinniga på vad som händer i Sverige

Islam är vad som kommer att bli och vad vi kommer att få om vi inte markerar allt mer och skarpt mot de som ,ivriga "jordemödrar" har gjort allt för att denna vidriga,politiska rörelse skall få hjälp till att födas ,för fram ta över vårt land.

Jag ser att det är uppenbart att det ICKE finns någon gräns ,för hur djupt dessa förespråkare kan gå för att få sin blodbesudlade sold,för att detta monokulturella,islamska,teokratiska samhället skall införas i Sverige!

Att sälja ut de sina för trettio silverpenningar verkar gå som dans!

De pratar om det mångkulturella samhället!Deras barn och barnbarn kommer att dhimmifieras i det monokulturella islamslamska staten,vilket är en klen tröst för oss.Ja en klen tröst att även deras barn och barbarn kommer att få lida i det monokulturella helvetet och skämmas äver sina föräldrar som förrådde friheten.

Vår tröst är,vi som kämpade in i det sista mot dessa folkförräderi kan glädja oss att våra barn och barnbarn aldrig kommer att känna denna skam eller skuld.De kommer att minnas oss med stolhet och tacksamhet för vår kamp,även om vi skulle förlora.



"Förlåt oss,Du blödande stycke jord"!



2010-02-06 @ 18:31:57
Postat av: Inge Sandén

Har aldrig hört något av detta,att vissa i partiet inte skulle uppskatta Thoralfs blogg.

Berömmer Thoralfs blogg varhelst jag är på olika möten och alla håller med att Thoralf är en guldklimp för partiet.

Blev upplyst om bloggen av några medlemmar,som sitter i partistyrelsen,på årsmötet i Gävle.

Nu får vi inte göra en höna av en fjäder,för att Thoralf lite i förbigående nämnde,att alla inte uppskattade hans blogg.

Thoralf är en klippa tycker alla seriösa Sverigevänliga Sverigedemokrater.

2010-02-06 @ 18:35:38
Postat av: Henrik Agerhäll

Du är en inspirationskälla Thoralf, synd att inte fler tar efter dig. I Stockholm och Göteborg speciellt borde man ha tillräckligt med folk för att driva en regionalpolitisk blogg med fokus på de orterna. Av någon anledning vet jag mer om vad som händer i Kalmar än i Göteborg...

2010-02-06 @ 18:50:13
Postat av: Katinka Glahd

Har redigerat dåligt. Men jag har drabbats av en smärre olycka i hemmet ,medan jag skrev detta.Absolut ingen större katastrof.En vidbänd panna!Ber alla läsare om ursäkt.

Gud bevare Sverige!

2010-02-06 @ 18:56:36
Postat av: Micael Foghagen - SD - kalmar

En man (Sverige) håller på att drunkna i öppet hav.

Då kommer två båtar och folk (SD) däri frågar "behöver du hjälp"?

-Nej tack, Gud hjälper mig.



Varpå mannen drunknar och mannen kommer till himmelen, och frågar Gud - varför hjälpte du mig inte?

Jo men jag skickade ju 2 båtar....

2010-02-06 @ 19:16:00
Postat av: peerpede

Känn dig stolt Thoralf, det är inte alla förunnat att bli belönad med denna uppmärksamhet och bara ingressen till artikeln är jo ett adelsmärke på hur rätt i tiden du är med din blogg.

Jag är stolt över att ha en Sverigedemokrat som du i vårt parti, så fortsätt med ditt idoga bloggande vi är många där gillar dina inlagor.

2010-02-06 @ 19:27:29
Postat av: S-E Karlsson

Thoralf är okej på många vis , ett är att han är en görbra revisor ! Mvh S-E Karlsson.

2010-02-06 @ 19:46:02
Postat av: Fredrik

Här har ni orsaken till varför bloggar växer!

Är det inte lustigt att detta kommer från lund!

Här har ni allt i ett nötskal!!!!!!!!



Våga vara svensk,stolt !

När man ska försöka att ta bort yttrandefriheten från den vanliga människan pga av andras religion eller politiksa åsikter så är vi illa ute i Sverige!Man vill på fullaste allvar bedriva cencur på och i detta demokratiska samhälle!



Är det en tillfällighet att det kommer från lund eller de nya arablandet Malmö !! fyyyfan !



Läs mina kära vänner och kolla upp detta thoralf!!

Postat av: Gregorius

Thoralf! Jag har sagt det förr men det förtjänar att upprepas. Ditt civilkurage är enastående. Tusen tack för att du vågar ta strid för något som vi svenskar värdesätter så högt och innerligt. Själv skulle jag nog som statsanställd få sparken om jag skulle ge uttryck för kritik mot pågående invandringpolitik. Feg, som jag är så knyter jag näven i fickan. Tack Thoralf!

2010-02-06 @ 20:14:30
Postat av: Inge Sandén

@Katinka Glahd.

Måste tacka för din fina och sanna kommentar.

Så talar och skriver en riktigt sann och ärlig Sverigedemokrat.

Det är islams utbredning ivårt land,som är den viktigaste av alla frågor,som vi måste få stopp på.

Ny demokrati gick under på grund av,att en del rättshaverister började med inre förtal och partiet åts upp innifrån.

När Ian inte orkade mera,var det slut med partiet.

Det är onda krafter,som talar om de "fyras gäng" och att Skåningarna vill bestämma.

Sånt prat skall vi akta oss för.

Det är för Sveriges överlevnad som vi tillsammans skall kämpa för.

Vi är alla olika och i många vardagsfrågor,tycker vi inte alltid samma sak.

Men att vara SD innebär att vi vågar gå emot PK-iterna och avslöja deras lögner,när dom låtsas att dom vill alla världens folk väl.Hur det gått med detta hyckleri,blir vi ju dagligen matade med alltifrån hedersmord,kvinnoförtryck,tvångsgiften,våldtäckter och att den grova brottsligheten tar över alltmer.

Våra verkliga fiender är dessa vänsterjournalister som Orrelius m. fl.som både försvarat nazister och kommunister,men som nu bytt sida och kramar islamisterna,som igentligen har samma budskap,som nazisterna och kommunisterna.

Det är mot dessa onda krafter vi skall hålla ihop.

2010-02-06 @ 20:14:35
Postat av: Stefan K

Det slutgiltiga beviset för att Svt är odemokratiskt och vinklat?

...och det är en invandrare som hävdar detta. Man kanske återigen ska överväga sitt licensbetalande?

Postat av: Gubben o Gumman

I en ledare i Barometern skriver chefsredaktör fru Sax att man ser över möjligheten att börja ta betalt för läsning på nätet,( av deras politiskt korrekta produkt),det sista la vi till själva.

Ty detta gör man i Usa samt England,detta får ses som en desperat åtgärd.

Internet kommer att gå hårt åt papperstidningana.

Speciellt hårt åt den politiskt korrekta pressen

som tex Barometern ,som både skall slåss mot nätet samt serva vänsterpolitrukerna med JP i fronten.

Det är Svenska pressens huvudproblem ,blir en hävstångseffekt när bojkotten mot vänsterjournalister kan öka i styrka.

Precis på samma sätt mot Coop tex ,som säljer halal slaktat ,samt stödjer Expo

Källa : Wikipedia.

Sista sucken för tex Barometern blir när den delas ut som gratis tidning a la Metro ,samt används mesta delen för att tända kaminer.



Eller för den delen delas ur i KFF:s omklädningsrum

som blivande samlarobjekt av H Rydström.

Rydström har då titeln Fd Baromtern medarbetare samt har konveterat som "Leffe Killeland", och om dessutbyggt en egen minaret på Boholmarna.

Byggsatsen till minareten har han köpt på Rusta under stridsropet "nu eller aldrig".



Fast allt det här inte fru "Klippt o Skuren" hajjat än.

Upplagan måste börja doppa rejält innan dom första

Stalinisterna får anmäla sej till a-kassan.



Barometern har fel laguppställning i tiden ,så att säga ,där demokratispridaren Internet kommer som en u-båts torped i värsta andra världskrigs stil.

Simma på redaktörn.

2010-02-06 @ 21:10:29
Postat av: Thoralf A

Gubben o Gumman



Träffsäkert! Ett gott lördagsskratt.



2010-02-06 @ 21:30:16
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Timglas

Niklas Orrenius med flera tror verkligen att SD:s internetframgångar är ett direkt resultat av en partistrategi från högre ort. De förstår nog inte riktigt att nästan allt har byggts upp underifrån.



Bloggarna har startats på eget initiativ, och människor sitter frivilligt och rippar samtliga tv-inslag med Sverigedemokraterna.



SSU anordnar möten där man ägnar sig åt att kommentera nyhetsartiklar. Sverigedemokraternas sympatisörer kommenterar medias artiklar frivilligt och delar med sig av nyheter till liknasinnade via forum.



Vad ska egentligen de etablerade partierna blogga och twittra om? De har redan tillgång till de största mediakanalerna, och det finns inga frågor som deras sympatisörer verkligen brinner för.



Sverigedemokraternas väljare och sympatisörer kämpar för Sveriges framtid, medan etablissemanget låtsasdebatterar om frågor de egentligen är överrens om sedan decennier.

2010-02-06 @ 22:43:36
URL: http://www.frianyheter.wordpress.com
Postat av: Stora Småland

Varför är det så tyst om invandrarghettona numera ? Ingen ska försöka inbilla mej i varje fall att invånarna i ghettona plötsligt har blivit som lamm . Förmodligen så tystas allt ner för att svenska folket ska tro att det är Ok .För min del tror jag att det fortfarande brinner .

2010-02-07 @ 00:02:46
Postat av: Tore (preact)

Har jag uppfattat fel - sverigedemokrater som hackar på Thoralf!?

Har vi femtekolonnare i leden?

Kämpa på Thoralf, du har mitt fulla stöd!

Klart att mobben är avundsjuk nu när bloggen slår alla rekord - och den där "tjatnissen hell-man"

han kan fortsätta kräkas i sitt hörn. Ett sämre gnällande har jag sällan skådat...

2010-02-07 @ 00:51:09
Postat av: Tommy

Jag följer bloggen regelbundet trots att jag bor i en annan landsända. Har gett mig mycket kunskaper om Kalmar och er kommun som är intressant. Synd att det inte finns en lokal blogg liknande denna.

Kämpa på Thoralf!

2010-02-07 @ 00:57:53
Postat av: Anonym

Era kommunistjävlar till journalister!



Visst är vi grova i käften på den här bloggen! Är det de här ni journalister vill utsätta vår svenska ungdom för i framtiden? Fred Åkerström - Luffaren: http://www.youtube.com/watch?v=PGuHrsHvRRk

2010-02-07 @ 02:00:26
Postat av: lee

”Jag är inte rabiat. Jag äter pizza”...

Jag äter Hamburgare,Tacos och Sushi .men var är alla analfabeter från Amerika,Mexico och Japan som vi måste importera för att få hit denna matkultur?

2010-02-07 @ 10:02:38
Postat av: BossX

Thoralf!



Du är en hedersman med civilcourage! Tänk om det fanns fler av din typ i landet????! Som vågade något till skillnad från alla fegisar! Här får du mina senaste inlägg på DN med närmare 220 inlägg om landets krympade välfärd!



quote



Gesper skrev: "Sveriges ekonomiska problem kan samanfattas som: massinvandring, världens högsta skatter, facket, miljöfanatism och regleringsiver". Exakt vad jag tänkte skriva förutom att massinvandringen kostar närmare 300 miljarder per år (offentliga budgetar plus kostnader i det civila samhället) förutom alla sociala förluster i form av försämrad livskvalitet! Jag säger bara det: STOPPA INVANDRINGEN NU!" Detta har intet att göra med flyktingar enligt Genèvekonventionerna! Rygga inte för fakta!



Miljöfanatismen är inte heller billig! Inte heller tramset om klimatet! STOPPA VINDKRAFTEN NU! Förstör inte vårt landskap! Det räcker med alla skattefinansierade snurror nu, som står stilla i det kalla vädret! Eller så blåser det för mycket, och då står de också stilla! Skippa slutförvaret av kärnbränsle! Recycle i nya reaktorer! Varför måste Sverige vara så enfaldigt?



Sverige är EU:s mest udda land! Och då finns det ganska så många knäppgökar i den kretsen. Sverige är självdestruktivt till sin egen utplåning! I allt detta fega elände, så försvarar media den offentliga lögnen! Media granskar inte det politiker och byråkrater vräker ur sig utan applåderar! Varför skjuter inte media sönder och samman lyckan med massinvandringen, klimatfanatismen, den inkompetenta poliskåren, det undermåliga rättsväsendet med åklagare och partiska domstolar med politiska nämndemän? Det finns mer!



unquote



Själv har jag alltid stuckit hakan, vilket jag inte tjänat på i pekuniära termer, men det finns en gräns moraliskt sett. Hakan är fortfarande ute, och några skrällar skall jag nog lyckas med under innevarande år. Du och jag jobbar på litet olika håll, men vi syftar båda till att sänka den offentliga lögnen, som är livligt uppbackad av media, som du så bra har visat. Jag kan ta de flesta mänskliga svagheter utom en, nämligen feghet! Det här landet kryllar av uttalade fegisar! Fy fan!

2010-02-07 @ 13:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0