GENMÄLE PUBLICERAS INTE

En del av mina läsare kanske tycker att jag är tjatig i detta ämne men turerna kring denna så kallade fredsdemonstration i media är intressanta och visar på den politiska korrekthet som råder. Demonstrationstillståndet söktes för övrigt av en Marwan Mohammed enligt uppgifter från en kommunal tjänsteman.


Efter att Barometerns insändarredaktör Maria Sjöström strukit stora delar i min insändare vilket jag skrev om i ett tidigare inlägg har jag försökt få en förklaring på denna strykning.


Min insändare publicerades inte heller i nättidningen där alla andra insändare publiceras. Däremot publiceras Johan Perssons svar på min insändare i nättidningen vilket är en märklig logik av Barometern. Detta är givetvis en medveten handling från Barometern och ett sätt från tidningen att förhindra att jag når fler läsare än bara de som läser den tryckta upplagan. Detta är demokrati och att behandla alla lika enligt Barometern.


På ledarsidan i Barometern publicerades ett brev från en läsare angående demonstrationen och min insändare och i den kan man kanske finna orsaken till att Barometern inte gärna publicerar mina insändare. Läs brevet på ledarsidan.


Efter flera påstötningar fick jag ett mycket kort svar från Maria Sjöström men utan förklaring. I torsdags skickade in ett genmäle till både Barometern och Östran på kommunalrådet Johan Perssons svar på min insändare. Östran publicerade den i dagens tidning och det tackar jag för. Barometern har dock fortfarande inte publicerat den och det föranledde mig att på nytt skicka ett mail till Maria Sjöström och fråga varför. Jag fick ganska omgående följande svar från henne.


Hej!

Ditt genmäle kommer inte att publiceras. Du har framfört din åsikt, Johan Persson har svarat, och därmed får denna fråga vara färdigdiskuterad på insändarplats. Beträffande de frågor du ställt till mig: jag svarar än en gång att insändare behandlas som övrigt redaktionellt material. Jag textredigerar och vid behov stryker jag i insändare. 


Mvh

Maria Sjöström


Locket på med andra ord. Jag hade verkligen sett fram emot att få svar på min slutfråga i mitt genmäle.

Barometerns hållning mot mig som Sverigedemokrat har utan tvekan försämrats radikalt under de senaste månaderna. Möjligen beror detta på min kritik på deras journalistiska arbete. Denna kritik kommer ingalunda förändras utan jag kommer fortsätta att granska media och deras hantering av den politiska korrektheten och kritisera dem när jag finner det befogat.


Här nedan följer mitt genmäle som Barometern vägrar att publicera trots att enligt de pressetiska reglerna skall ge mig ett genmäle publicerat om man namnges i en insändare.


I sitt svar på en interpellation i kommunfullmäktige svarade Johan Persson på följande sätt.

"Jag beklagar och är bekymrad över att inte någon av politikerna som deltog vid demonstrationen agerade med att polisanmäla direkt på plats och tydligt tog avstånd med krav på att plakaten skulle tas bort."

Trots detta ger Johan Persson sitt fulla förtroende för Nasim Malik.

Johan Persson påstår i sitt försvarstal att Nasim Malik bestämt tagit avstånd från de antisemitiska yttringarna under denna demonstration. Johan Persson glömde bara att tala om när, var och hur Nasim Malik gjorde detta. Det har definitivt inte skett i media eller under senaste kommunfullmäktigemötet. Vi var många som var förundrade över Nasim Maliks totala tystnad under detta möte då demonstrationen debatterades, trots att han var huvudpersonen vid demonstrationen.

Varför bemöter inte Nasim Malik själv den kritik jag framför i min insändare? Har han belagts med munkavel av sina partivänner? Att jag bara uppmanar Nasim Malik att avgå grundar sig givetvis på hans roll som ansvarig under denna demonstration. Om Johan Persson bevistat demonstrationen, som jag gjorde, hade han inte uppfattat Nasim Malik som medverkande utan som ansvarig.

Att kommunalrådet Bertil Dahl (v) och SSU-ombudsmannen Martin Andersson inte tog avstånd från dessa antisemitiska yttringar utan att de istället piskade upp israelhatet i sina tal är beklagligt men jag uppfattade dem inte som arrangörer utan endast som "inbjudna" talare och jag anser att det är arrangören som borde ta konsekvenserna.

Jag personligen tar starkt avstånd från grupper som ägnar sig åt rasism, nazism och terrorism och det är just därför jag reagerar på demonstrationen i Kalmar. Till skillnad mot Nasin Malik har jag vare sig ansvarat eller deltagit i en demonstration där nazistsymboler och terrororganisationers flaggor vajat.

Johan Persson ger dock inget svar på om han och Nasim Malik och socialdemokraterna i Kalmar tar avstånd från de av EU terrorstämplade organisationerna Hamas och Hizbollah. Jag tror att många med mig nu förväntar sig ett rakt svar från Johan Persson och Nasim Malik på denna fråga.


Kommentarer
Postat av: Inge Sandén

Thoralf Alfson: Får du inte svaret nu,så får du svaret i valet 2010.Av min vetenskapliga egen undersökning av alla kommentarer på din mycket omtyckta blogg,får SD i Kalmar minst 12% av rösterna,vad det blir i mandat ger inte undersökningen något svar på.

2009-02-09 @ 18:18:06
Postat av: Hulda

Det är definitivt inte tjatigt med ditt engagemang i denna fråga!

Kämpa på, för dina motståndare står just nu med byxorna vid fotknölarna.......

2009-02-09 @ 18:23:32
Postat av: Carl

med personer som har mentalitet som Maria Sjöström gör att Sverige blir ett ynkryggarnas land hon kommer ändra åsikter när hennes chef ser att Sverigevänliga partier har mer stöd från väljarna än vad väljar undersökningar visar nu. skrämmande att det finns så många skenheliga Svenskar

2009-02-09 @ 18:38:34
Postat av: hunter

Maria Sjöström skiver: "Jag textredigerar och vid behov stryker jag i insändare."



Men vad f-n är detta? Detta betyder enligt principen att "ett Ja kan förvandlas till ett Nej" med lämpliga strykningar som passar henne. Skulle aldrig våga skicka in en insändare under eget namn till Barometern, vad det än handlar om.



Har försökt göra en del kommentarer till insändare på nättidningen. Några enstaka har kommit in ena dagen och sedan varit borttagna dagen efter. Troligtvis när Sjöström kollat vad hennes "tjänstgörande" kollegor kvällen innan har "släppt igenom PK-filtret"?

2009-02-09 @ 18:58:26
Postat av: s-e karlsson

Många menar på att Sd borde ha en egen om inte daglig tidning men iallafall en veckotidning jag håller med om att det inte räcker med Sd - kuriren ! Den kommer ut allt för sällan , folk som inte har tillgång till nätet får ju inga nyheter om Sd annat än genom det förljugna mediat .

2009-02-09 @ 18:59:44
Postat av: Jonas Franzen

Inge Sandén. Snygg vetenskaplig undersökning... hahaha



Sedan, jo, jag tycker du är lite tjatig Thoralf. För det handlar ändå endast om att du ska försöka vinna några billiga politiska poäng genom att försöka sätta dit någon annan politiker. Det handlar ju knappast om sakfrågan. För jag tror inte att du tror att Nasim är nazist?



När det gäller "PK" och "PK"-filter som ni är duktiga på att skriva så är det lite underhållande. Ni tror ibland att ni är en liten elit som sitter inne med sanningen och inte får berätta den. Precis som att om ni skulle få prata fritt för svenska folket så skulle det gå ett väckelsetåg genom nationen och SD skulle få 50% av rösterna. Försök vara lite realistiska.



Självklart är det fel att förbjuda någon att yttra sig, eller att endast välja vem som får yttra sig, men det är inte unikt för er. Det finns säkert jättemånga sossar och andra som också fått sina insändare redigerade eller ej publicerade. Ni är inte unika här.

2009-02-09 @ 19:21:33
Postat av: Lennart

Bra jobbat!

2009-02-09 @ 20:27:04
Postat av: Micael Foghagen

Detta styrker min uppfattning att SD-Kuriren bör prioriteras, vi når inte så många som vi skulle vilja tro hur mycket än siffrorna pekar positivt för tex denna blogg.



Ett nationellt organ behövs! Vi har ett sådant - låt oss göra det mer levande, mer aktuellt och intressant.







2009-02-09 @ 20:29:10
Postat av: Micael Foghagen

När media är som de är måste vi satsa än mer på SD-Kuriren! Både i utskick och på nätet. För att spara på porot får vi helt henkelt bära ut de själva - så görs idag av eldsälar men det behövs fler!



Vi kan blogga "ihjäl oss" för att nå vår sak men vi har ingen chans mot det etablerade PK-väldet.



Därmed inte sagt att bloggar inte gör en bra sak - det gör de - men vi behöver ett nationellt forum också.



Som komplement.



2009-02-09 @ 20:32:52
Postat av: carl

har upptäkt att man kan nu kommunicera med sina grannar med hjälp av google språkverktyg



Jag kastar mina skor på dig

أنا رمي الأحذية في بلادي لك



grannar i samverkan

الجيران في التفاعل







2009-02-09 @ 20:50:54
Postat av: Micael Foghagen

>Carl



Vad står ovanför kråkfötterna....;)



tack för tipset!

2009-02-09 @ 21:10:17
Postat av: hunter

@ Micael Foghagen



Pedofil: Finns inget ord för detta på arabiska. Säger väl allt!

2009-02-09 @ 21:20:25
Postat av: Anonym

@ Hunter



Det gör det visst



Profet är ordet du söker.

2009-02-09 @ 21:27:10
Postat av: natasha

Carl, du får kasta skor på hela världens befolkning, men här på Thoralfsblogg får du prata språk som är godtagbart här i landet, faktiskt! Och det är svenska som gäller här!!!

2009-02-09 @ 21:41:59
Postat av: hunter

@ Anonym



Tack, micket bra.



Kan replikera med följande från bloggen Sdbluffen där jag hittade följande citat. Mina skrattmuskler har, för att travestera på kvällstidningsspråk, råkat ut för en fullständig skrattchock!



"Vi vill Sveriges bästa, och vi anser att det är den nationella rörelsen som är ett hot mot det svenska samhället. Sverige för mig står för solidaritet och trygghet för medborgarna, inte våld och hat som verkar vara den nationalistiska lösningen."

2009-02-09 @ 21:44:17
Postat av: natasha

Carl, du får kasta skor på hela världens befolkning, men här på Thoralfsblogg får du prata språk som är godtagbart här i landet, faktiskt! Och det är svenska som gäller här!!!

2009-02-09 @ 21:45:06
Postat av: hunter

@ natasha



Jag tror faktisk att Carl försöker vara ironisk!

2009-02-09 @ 21:46:34
Postat av: Martin Isaksson

2009-02-09 @ 21:54:33
Postat av: Martin Isaksson

det var jag som var anonym glömde skriva i namn.



SD bluffen verkar ju vara värsta skrattpilret så man får ju nästan blåmärken i magen så hårt man skrattar.

2009-02-09 @ 21:56:05
Postat av: Kalle

Kanonbra Thoralf.

Du visar verkligen hur kommunpolitik går till bakom kulisserna. Det är både lärorikt och intressant.

2009-02-09 @ 22:53:06
Postat av: Fredrik

Hon stryker vid behov ? Skulle fråga henne om det är efter eget tyckande eller om de har en mall ?



Kan ju säga såhär! Alltid läst morgon och kvälls tidningar innan. Idag NADA ! Aldrig varit med om maken till styrd press som i Sverige !



Såg Mona .S på tv angående kärnkraften.

Ja ? Mer förvirrad än så kan man fan inte bli ! :-)



Obs !

Ta chansen att se Modiga kvinnor !

Be arbetskamrater och vänner titta på det och lyssna !!



Rädda Sverige !



Rädda Sverige !

2009-02-10 @ 06:39:04
Postat av: Anonym

Per Sjöberg tar ner några afrikaner med hybris på jorden:



http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article4364972.ab



2009-02-10 @ 07:23:55
Postat av: Sten

Jag tror att Micael Foghagen har raett. Vi kan blogga hur mycket som helst paa naetet, det naar aendaa aldrig ut till gemene man. Stoerre delen av svenska folket laeser Aftonbladet och Expressen och tror tyvaerr paa vad som staar daer.



Hittade foerresten den haer artikeln om overfallet paa en Nationaldemokrat paa AFA's hemsida:



http://afa-stockholm.antifa.se/index.php?subaction=showfull&id=1234215792&archive=



Att polisen inte arresterar dom forstar jag inte (fast det ar klart, vald mot svenskar, speciellt SD och ND ar ju tillatet och uppmuntras ju av media).

2009-02-10 @ 08:10:41
Postat av: Stefan A

Ja nog skulle det behövas en tidning, men det kostar pengar, massor av pengar och trycka upp 3-4 milj. ex. men till valet 2010 bör man försöka nå ut till alla familjer med tidning och valsedel, om man nu får det utdelat, har ju hänt att det har obstruerats det med i det "fria" sverige, inte lätt starta parti i sverige om man inte har (S) gigantiska resurser från skattebetalarna och LO, många har försökt lika många har misslyckats, eller står och stampar på samma plats med sin H-sida, är starkt gjort av SD och ha kommit så här pass långt trots det kompakta motståndet från fulmedia.

2009-02-10 @ 08:46:45
Postat av: Fredrik

Hehe...PK-slyna...hon är väl rädd om sitt jobb :)

2009-02-10 @ 10:14:26
Postat av: Ibbe

Barometerns hantering av demonstrationsdebatten är teatralisk. Syftet är tydligen att den senare på alla sätt ska värnas och t.o.m. förklaras så att det närmast blir ett försvar. Ett bra exempel på detta gav journalisten Anders Blank på Barometern häromdagen Han hade haft kontakt med "privatpersonen" som stod för demonstrationstillståndet. Denne ville ju bara ha fred, meddelade Blank och personen hade också varit på ett möte för att minnas förintelsen. I Kalmar anordnades ett sådant möte. Där fanns definitivt inte tillståndsinnehavaren för Larmtorgsdemonstrationen ,Marwan Mohammed, Kalmar på plats,inte heller fredsduvan Nasim Malik enligt personer som var närvarande på den Judiska kyrkogården i Kalmar. Blank hade kunnat ställa några kontrollfrågor, men gjorde inte det. Barometerns styrelse har anledning att vara bekymrad över tidningens hantering av den urspårade 17 januaridemonstrationen.

2009-02-10 @ 10:20:53
Postat av: carl

konstigt när jag skriver superbra inlägg då bryr sig ingen, men när jag skriver:

har upptäkt att man kan nu kommunicera med sina grannar med hjälp av google språkverktyg



Jag kastar mina skor på dig =أنا رمي الأحذية في بلادي لك



grannar i samverkan = الجيران في التفاعل



förstår ni inte att ni kan skriva ut lappar till tvättstugan eller i trappuppgången eller göra skyltar "Grannar i samverkan" där de som behöver veta kan läsa på sina hemspråk.



2009-02-10 @ 14:39:16
Postat av: hunter

@ Carl



Är du "fågel eller fisk"?



Skriv då genast ut "Jag kastar mina skor på dig = أنا رمي الأحذية في بلادي لك" och placera utskriften på lämlig plats där du bor med din underskrift. Vänligen berätta sedan här på bloggen vad som händer, då får vi även svaret på min fråga!

2009-02-10 @ 14:45:58
Postat av: carl

vad då "fågel eller fisk" ??

bara ironiskt tips, när man ä i tvättstugan och man inte vet vem som snott tvätten eller som förstört och det finns 200 grannar att gissa på då kan det vara lämpligt med en lapp i tvättstugan på grannarnas egna språk. att förhandla och tala nån till rätta har jag gett upp efter några försök! så google språk verktyg kan vara bra både till ris och förhoppningsvis nån gång ros.

Fantastiskt att Google fixat sitt språkverktyg

2009-02-10 @ 16:18:36
Postat av: Blivande kommunalråd för SD

Ett sätt att bemöta Barometerns journalister är helt enkelt att driva med dom .Se inlägg under muslimer flyr grisprotein .Hur länge tror ni den får vara kvar när stormamma el storpappa får se detta el.Eller ett svar på Holgersson illvilja att ta in ett inlägg under en trafiloklycka under devisen vi som aldrig skulle fått körkort Yoggi o Yoda se gärna kommentarena under en artikel.Olika varianter på nickname Bengt Rosengår, Börje Rosengård Sven Rosengård.Till slut blir man lite paranoid av att kolla alla listiga inlägg på tidningen.

2009-02-11 @ 20:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0