AVGÅ NASIM MALIK

"Händelsen den 17 januari är mycket allvarlig. Min uppfattning är att det är hets mot folkgrupp och uttrycker antisemitism."

"Jag beklagar och är bekymrad över att inte någon av politikerna som deltog vid demonstrationen agerade med att polisanmäla direkt på plats och tydligt tog avstånd med krav på att plakaten skulle tas bort."


Johan Perssons kommunalråd (s)


Den lokala median har trots kommunalrådet Johan Perssons mycket skarpa svar inte granskat den ansvariga Nasim Malik för "fredsdemonstrationen" den 17 januari. Inte en enda fråga har media lyckats åstadkomma till Nasim Malik.


Nasim Malik har tydligen själv inte ansett att han bör förklara sitt handlade vare sig i kommunfullmäktige eller genom t.ex. en insändare i de lokala tidningarna. Denna nonchalans tyder på att han inte vill ta avstånd från dessa antisemitiska yttringar under "fredsdemonstrationen".


Med anledning av detta har jag nu skrivit en insändare som jag skickat till Barometern, Östran och Kalmar Läns Tidning med en uppmaning till Nasim Malik att lämna sina förtroendeuppdrag. Jag har även bifogat en bild från demonstrationen som understryker min insändare. Min förhoppning är att alla tidningarna tar sitt ansvar och publicerar både insändare och foto. Jag bifogar bilden då deras egna fotografer tydligen inte lyckades fånga något av dessa antisemitiska yttringar på bild.


Här följer min insändare.



Barometern publicerar min insändare idag (31/1) men med gulmarkerad text struken. Varför?

Följande bild är bifogad insändaren som tidningarna uppmanas använda.


Kommentarer
Postat av: Erik

Tja, denna politiker är från Mellanöstern så det blir PK-syntax error i vänsterstyrd media. Övriga politiker står och tittar in i väggen.



Har SR Radio Kalmar tagit upp detta? Tror inte det.



2009-01-31 @ 10:53:17
Postat av: Fredrik

Bra Thoralf !

Allt har sina gränser och när man beter sig exakt som nynazister så bör man ta sig en riktig funderare på vad det är vi släpper in i politiken.



Man säger att SD är rasistiskt bara för att man vill ha en ansvarsfull invandrings politik?

Varför är det så rasistiskt? Kan någon förklara det för mig så vore jag tacksam.Är enormt ansvarslöst att låta människor från andra länder med en ej demokratisk tro att få tillfälle att starta friskolor med en starkt religös tro som kan medföra en fara för vårt demokratiska samhälle i framtiden.Mycket ansvarslöst att se alla dessa barn svälta i afrika år ut och år in samtidigt som 95% av de som kommer hit gör det för släkten och bidragens skull.



För mig så får du gärna tro på en religion.

Men när det tar över vardagen och man gör guds ord till lag och struntar i våra lagar och regler som vi har i Sverige så är man och tuggar på dom demokratiska värderingarna som vi lever efter.



Är det nåt som hotar det så är det fullt legalt att

försöka förhindra detta.

Demokratin är det viktigaste vi har och försöker folk med andra värderingar ta bort eller föra in deras omänskliga och förtryckande värderingar i vårt samhälle så kan vi ej tillåta detta.



NM bör med omedelbar verkan säga upp sig pga av han rasistiska och tolda agenda.



Vi kan ej tillåta att valda politiker har en så vinklad och rasistisk synvinkel på händelserna nere

i Gaza. Som vår stadsminister sa till lars Ohly:



Det är såna som du som tar parti och ser det ur endast en synvikel som gör att våldet fortsätter !

2009-01-31 @ 11:19:38
Postat av: Magnus

Värdelöst gjort av Barometern! De förlorar väl prenumeranter nu...

2009-01-31 @ 11:41:30
Postat av: hunter

@ Thoralf



På Barometerns insändarsida tar redaktören Maria Sjöström in rent häpnadsväckande insändare om multikulturens och invandringens "förträfflighet". Att hon då skulle ta in din insändare i sin helhet, där du kraftfullt understryker fakta förvånar mig inte ett dugg.



Jag har själv inte en enda gång hos denna redaktör, som efterträdde Lars Johansson, lyckats få en enda insändare publicerad och anser det numera totalt meningslöst för min egen del att skicka in fler till tidningen.



En "tröst i eländet" är kanske att det är fler som läser insändaren i sin helhet här på din blogg än vad det är som läser Barometerns insändarsida. Har då och då frågat personer i min omgivning beträffande olika insändare i Barometern. Svaret blir som oftast, att det har jag inte sett. Svenska Dagbladets ledarskribent Maria Abrahamsson nämnde i ett TV-program att mindre än 5 % av en dagstidningsläsare överhuvudtaget läste ledarsidan. Skulle inte förvåna mig om det var ännu mindre som ”skummade” insändarsidan?

2009-01-31 @ 12:00:55
Postat av: Kalle

Insändaredaktören har strukit det mest kompromenterade för Nasim Kalek som understödjer dina krav på hans avgång. Tidningen mörkar kommunpoltikerns och riksdagsersättaren Nasim Kalik. ( Hur i helsicke blev han ersättare med dom åsikterna???)

Kom det till allmänhetens kännedom om vilka han stödjer skulle/borde han åka ut vid nästa val. En del åskådare röstade med fötterna och gick från "fredsdemonstrationen"



Här visar pressens godtycke på att SverigeDemokraterna behöver en livaktigt egen tidning. SD-kuriren i all ära men det finns sådana här små löpande händelser som behöver komma till folkets kännedom och inte bara strykas av någon insändaredaktör.



En "vass penna" mot all PK-journalistik. Ett eget SD-forum med insyn av allmänheten där de kan se hur den politiska informationen i Sverige censureras.



Sätt lite fart på nätupplagan av SD-kuriren och låt inte bilder och artiklar ligga kvar på den i flera månader. Det ger ett förfärligt intryck av att SD har somnat in och att all aktivitet har försvunnit.



2009-01-31 @ 13:25:33
Postat av: salasso

Många inom vänstern gör i dag ett stort nummer av att EU bojkottar Hamas som valdes i ett "demokratiskt val".

Nu är det väl ingen som vet hur demokratiskt valet egentligen var och om Hamas princip för val skall vara "en man, en röst, en gång" eller om Hamas kommer att tillåta ytterligare ett val och därmed riskera att förlora sin plats vid de köttgrytor som fylls på med bl a svenska skattebetalares pengar.

Min poäng är i alla fall att när EU bojkottade Österrike då österrikarna, detta odemokratiska folk, anno 1999 röstade så fel att Jörg Haiders parti kunde ingå i en koalition, då var en bojkott av Österrike det mest demokratiska som vänstern kunde tänka sig. Det var ingen hejd på lovprisandet av EU:s beslut och över EU:s demokratiska sinnelag.

Men det är väl skillnad på folk och folk, i alla fall inom vänstern.

Vi andra kallar det för hyckleri.

2009-01-31 @ 13:44:43
Postat av: LP

Erik beskriver fenomenet på pricken: "PK-syntax error i vänsterstyrd media"!



Lek med tanken att talaren hetter Gert Wilders och var inbjuden av SD för att tala om det högst reella islamofascistiska hotet mot västvärlden. Tänk även att någon då hade hållit upp ett plakat med den islamska halvmånen och en naziflagga sida vid sida.



Vad hade hänt! Medieeruption och massiv frontalattack mot demonstrationen, dess arrangörer och SD, är nog en försiktig gissning.

Var går mediedrevet mot Malik, mot soSSarna, mot de som hade möjlighet och moraliskt ansvar att få bort flaggorna?

2009-01-31 @ 15:28:36
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Ibbe

Barometerns insändarredaktör stryker de viktigaste meningarna i insändaren. Det kan inte vara p.g.a. insändarens antal tecken, det har publicerats betydligt längre inlägg i Barometern. Nej ,sanningen är att de lokala medierna har gett Malik en frizon i denna infekterade fråga. Serviliteten mot honom är gränslös och gör även reportrar och fotografer som bevistade "fredsdemonstrationen" tunnelseende. Dessutom drabbas de av tunghäfta. Inte en fråga i ärendet ställs till Malik typ " hur ser du på förhållandet att Johan Persson fördömde demonstrationen och dess innehåll?" eller "vem arranderade demonstrationen

2009-01-31 @ 16:58:50
Postat av: Ibbe

Barometerns insändarredaktör stryker de viktigaste meningarna i insändaren. Det kan inte vara p.g.a. insändarens antal tecken, det har publicerats betydligt längre inlägg i Barometern. Nej ,sanningen är att de lokala medierna har gett Malik en frizon i denna infekterade fråga. Serviliteten mot honom är gränslös och gör även reportrar och fotografer som bevistade "fredsdemonstrationen" tunnelseende. Dessutom drabbas de av tunghäfta. Inte en fråga i ärendet ställs till Malik typ , hur ser du på förhållandet att din partikamrat, kommunalrådet Johan Persson ,fördömde demonstrationen och dess innehåll, eller ,vem arrangerade demonstrationen och hur engagerades du?

Pressena uppgift är bl.a. att vara granskande. Varför granskas inte Nasim Malik?

2009-01-31 @ 17:05:00
Postat av: Micael Foghagen

>Kalle



Det här vill jag också se, en mer vital SD-Kurir.



Än så länge har vi bara borgliga och vänsterstyrda tidningar. Klart som korvspad att de inte hyllar oss i SD. ( Vem vill ge sig själv sparken? )



Mitt förslag är att anställa folk så att SD-Kuriren blir en bättre nättidning - helt enkelt.



OKey , det finns ännu inte så mycket pengar i kassan, så varför inte låta SD-medlemmar stå för materialet? Där borde en del kosing sparas....



2009-01-31 @ 17:41:31
Postat av: Andreas Henriksson

Jag tycker det är konstigt att denna mannen kunnat bli politiker överhuvudtaget.Jag är uppväxt i Smedby så jag vet vem han och hans söner är.

2009-01-31 @ 18:39:11
Postat av: Andreas Henriksson

Thoralf



Jag tycker detta är ett jättebra inlägg!!Det här belyser problematiken inom Socialdemokraterna,och vilka knäppgökar som partiet drar åt sig som smutskastar Socialdemokraterna på detta sättet,Fy Fan.

För övrigt tycker jag det är en smula komiskt att han är ledamot i "Länskommittén för Sveriges Nationaldag".Han är väl ändå muslim,eller?

2009-01-31 @ 18:47:44
Postat av: Westerbotten

Ni som bor i Kalmar kan ju ta och skriva ut något av Thoralfs inlägg om Nazi Malik och dela ut som flygblad. Eller något annat inlägg som ni tycker är bra. Det är fortfarande för få som läser bloggar,hjälp till genom att dela ut flygblad. Vet inte hur mycket det hjälper men det är iallfall skönt för själen att göra en insats. Har själv delat ut cirka 2500 flygblad sedan i höstas i min del av landet.



Det är lite för mycket nån borde göra si och nån borde göra så. Ta något blogginlägg som ni tycker är riktigt vasst.

2009-01-31 @ 18:55:12
Postat av: Martin Isaksson

Andreas, ja det är mkt lustigt minst sagt att han kan få ens vara med i S,



Westerbotten, heder åt dig har själv för lite tid med firma och familj för att dela ut flygblad men ska försöka när valet närmar sig, bra jobbat.

2009-01-31 @ 19:00:43
Postat av: Martin Isaksson

Andreas



kan det inte vara så att det räcker om en sån som Malik visar intresse i politiken så får han en gräddfil till toppen då S är så desperata att få med någon mångkulturel person som valboskapen kan rösta på så de tar även tvivelaktiga typer.??



lite så tror jag ?

2009-01-31 @ 19:02:39
Postat av: Micael Foghagen

Vad som krävs är att vi alla från "treriksröset-till Smygehuk" hjälper till med allt från flygblad till att föra våra frågor till torgs varän vi är!



Bloggar är jättebra men det är bara en början...



Malik har gjort självmål, likaså S. . .

2009-01-31 @ 19:11:50
Postat av: Andreas Henriksson

Martin



Det ligger mycket i det du skriver.Hur som helst detta är skandal.Svarar han inte på Thoralfs insändare och ber om ursäkt för vissa människors slagord på fredsdemonstrationen och förkastar dessa ord.DÅ SKA PARTIET UTESLUTA HONOM OMEDELBART(tycker jag).Man får ju skämmas för fan.



Idag går för övrigt mina tankar till Ingemar "Ingo Johansson.Våran största svenska idrottsprofil genom tiderna.

2009-01-31 @ 19:12:59
Postat av: Kalle

>Micael Foghagen

"OKey , det finns ännu inte så mycket pengar i kassan, så varför inte låta SD-medlemmar stå för materialet? Där borde en del kosing sparas...." skriver du.



Håller med fullständigt. Det som Thoralf skriver i sin insändare och markerar vad som inte kommer med i media av idag är ett utmärkt exempel på vad som skall vara med i ett mycket vitalare SD-kuriren på nätet.



Nästan alla SD-distrikt blir motarbetade på olika sätt. Alla dessa borde kunna skriva/maila till SD-kuriren och få sina inlägg publicerade.



Även allt bra som händer med SD skall ju också vara med oppinionsiffror som pekar uppåt m.m.



Folk som tar SD till sitt hjärta m.m.



Bilden vid "Ungdomar mot svenskfientlighet" i SD-kuriren lades in för första gången i augusti 2008. Därefter har den daterats om och flyttats längre ned på nätsidan.



Det visar på en såsig aktivitet och ger fel SIGNALER TILLALLMÄNHETEN som tror att SD dött sotdöden.



En tidning upplagd som en normal nättidning och vara mycket aktuellare med små och stora inlägg från alla Sd-avdelningar runt om i vårt avlånga land som är intressant skulla vara toppen både för SD och medlemarna. Inte att förglömma den stora allmänheten som får tillfälle att se det ur SD:s ögon istället för en förljugen censurerad PK-media.



En nätidning som känns fräsch och uppstudsig varje gång de går in för att läsa om SverigeDemokraterna.



2009-01-31 @ 19:14:37
Postat av: Andreas Henriksson

Martin



Jag tror att Mona "Naslin",förlåt jag menar Sahlin och gemenskap börjar att bli lite desperata.Dom håller på att fiska röster,där dom inte ska göra det.

2009-01-31 @ 19:17:32
Postat av: Andreas Henriksson

Martin



Jag hade mer än gärna velat servera Nasim Malik en "skinkmacka".Vilken reaktion.Man hade ju fått en smäll,helt klart.Men det hade det varit värt.

2009-01-31 @ 19:27:44
Postat av: Westerbotten

Isaksson, du tycks ha gott om tid att skriva kommentarer på många olika bloggar...



Foghagen, du brukar skriva här ofta. Har du delat ut flygblad eller gjort något annat positivt i övrigt?



Beklagar att jag är lite otrevlig, fått ännu en släng av massinvandringsångest...

2009-01-31 @ 20:27:44
Postat av: Martin Isaksson

Visst men då jag har eget så sitter jag mkt på jobbet och kör ut hyreskontrakt och förbereder för nästa dags jobb samt betala fakturor och fakturera dett är mkt tidsödande då kan jag göra lite mulittasking som det så fint heter, och skriva på div bloggar är rätt så nydligen jag började läsa bloggar då jag mest trodde det var av blondin bella typer som skrev om handväskor osv,



men jag pratar mkt med kunder om SD (om sitvationen är rätt) då det passerar mkt folk där jag har min firma så dagligen så brukar jag få med mig folk som tänker rösta på SD,

2009-01-31 @ 21:06:19
Postat av: AWSvensson



I två år hölls den amputerade 28-åringen som slav.

Iklädd ett linne som blottade armstumparna tjänade han ihop miljonbelopp åt ligan – som nu har dömts till fängelse.

Själv fick han inte ett öre.

Den armlöse 28-åringen från Ukraina lovades jobb och ett bättre liv. I stället tog ligan ifrån honom hans armproteser och tvingade honom att tigga sex dagar i veckan, först i Moskva och sedan i Stockholm.

Kan man komma lägre än så och fortfarande betraktas som människa.

2009-01-31 @ 21:21:33
Postat av: Magne

Lägre vet jag inte men att råna barn på deras första majblommor samt de ynka kronor dom hade som skedde i Stockholm för inte så länge sedan är ju ganska lågt. Jag har ju mina misstankar vad det var för folk som gjorde det.

2009-01-31 @ 23:41:08
Postat av: Johan

@Andreas Henriksson



Det var förnämligt trevligt att se dina väl genomtänkta svar här. Du och jag hade en väl lång diskussion på OT:s blogg, rättare sagt "Henrik Rydströms" inlägg som handlade om "Fel retorik", där den gode herr Rydström gick hårt åt SD. Där hette jag också "Johan" och vi argumenterade en hel del i slutet på kommentarerna. Vad har hänt?

Tänkte länka, men det inlägget var borta ur rullarna numera. Tacksam för svar.

Har du upptäckt den verkliga, realistiska verkligheten? Absolut inget illa menat, bara glad över att se dina inlägg här.

2009-02-01 @ 02:04:15
Postat av: Johan

Nämen Andreas Henriksson! Först läser man den här bloggen, sedan SD bluffen. Du måste vara samma person som skriver i båda.

Alltså. Döm om min förvåning att du skriver "Den här beskrivningen som SSU gör av Sverigedemokraterna borde vara skäl nog för folk att inte lägga sin röst på SD.Dom är inte rumsrena."

Vad menas?

2009-02-01 @ 02:13:40
Postat av: Anonym

I Thoralfs inlägg " Avgå Nasim Malik " , så uttalar sig Johan Persson (s) mycket rakryggat , det tycker jag vi bör ge honom en eloge för !Han är mer rakryggad än våra lokaltidningar !



Mvh S-E Karlsson .

2009-02-01 @ 06:15:24
Postat av: Andreas Henriksson

Johan



Där är han ju anekdoternas man.

Jag menar precis det som står,min raljerande vän

2009-02-01 @ 08:53:30
Postat av: Johan

Så samma AH skriver för SSU:s politik på SD-bluffen, och vad jag kan tyda här; för SD:s?

Vilken politik står du för egentligen?

2009-02-01 @ 10:32:22
Postat av: Tobbe S

Vem är Nasse Malik?



Varför är han här, har han politisk asyl, varför har han flytt men kan återvända hem då och då? Varför, varför, vem är karln? Vad gör han hela dagarna? Dags för lite undersökande journalistik här.

2009-02-01 @ 11:24:02
Postat av: Anonym

Där har du verkligen rätt Tobbe S ! Har också funderat på samma sak ,dags att undersöka den mannens underligheter ! S-E Karlsson

2009-02-01 @ 12:20:16
Postat av: Martin Isaksson

Johan

får inte andreas skriva var han vill?



men han är en S men drömmar om att S ska bli som det en gång var och drömmar är svåra att släppa då det måste till en ordentlig utrensning av galningar inom S om det ska vara möjligt och de håller varandra om ryggen annars så skulle skinkmackan vara ute för länge sedan

2009-02-01 @ 12:24:13
Postat av: Andreas Henriksson

Johan



Det är helt rätt!! Det var du och jag som hade en liten debatt på Henrik Rydströms blogg.Nu ska jag förklara mig.Jag är Sosse och har alltid varit.Nu råkar det vara så här att i detta inlägget som handlar om Nasim Malik,så håller jag med Thoralf och co.Jag tycker det är bra att sådant här tas upp.Då har sossarna chans att göra sig av med honom.Socialdemokraterna behöver ingen som han,vi har tillräckligt med knäppgökar.För övrigt vad beträffar dina långa objektiva opartiska inlägg, så undrar jag vad du står.Alla som skriver här vet om vad jag står.Däremot så tycker jag att SD-bluffen inte är något att hurra för!!

2009-02-01 @ 12:24:38
Postat av: Andreas Henriksson

Martin Isaksson



Tack!!



Så ligger det till.Bra Skrivet.Helt klockrent!!

2009-02-01 @ 12:50:40
Postat av: Andreas Henriksson

Tobbe S



Han är från Pakistan,kom hit i början på 80-talet(83-84).Om hans medborgarskap har jag ingen aning.Resten vet vi.

2009-02-01 @ 12:56:52
Postat av: Johan

Alltså. Blanda inte ihop mig med den Johan som skriver, näst intill, oläsbara inlägg pga dess längd, på bluffen. Dock är jag den som argumenterade med dig på OT. Men nu är det solklart, och du ska naturligtvis fortsätta att skriva vad, och var du vill. Dock blev jag lite förbryllad. SD-bluffen har du genomskådat, tackar för det.

2009-02-01 @ 13:10:16
Postat av: Anders Engdahl

Sossarna i Kalmar är inte särskilt förtjusta i Herr Malik, men han drar ju in röster bland invandrarna i staden. Detta gör att han accepteras av dom flesta i partiet.

2009-02-01 @ 13:14:43
Postat av: Magne

Anders skrev; men han drar ju in röster bland invandrarna i staden.



Samma röster som med hakkors, Hizbollaz samt Hamazplakat skanderade "no more peace with Israel" på Larmtorget vid fredsdemonstrationen. Det måste väl ändå vara det som betyder att fiska i grumliga vatten? Äntligen fick man svar på den innebörden.

2009-02-01 @ 13:36:48
Postat av: Anders Engdahl

Magne:



Du har uppfattat det helt rätt!!

2009-02-01 @ 13:46:29
Postat av: burra

Är det ens tillåtet att censurera på det viset? Har vi avskaffat yttrandefriheten?

2009-02-01 @ 14:45:23
Postat av: natasha

Burra, jag rekommenderar att läsa debattartikeln "Yttrandefriheten har dött i Malmö" i dagens Expressen. Den förklarar öppet en hel del om hur det ligger med yttrandefriheten här i landet.

2009-02-01 @ 15:03:17
Postat av: hunter

@ natasha



Lägger in URL till artikeln, så blr det kanske fler som läser den.

2009-02-01 @ 18:59:54
URL: http://www.expressen.se/1.1451164
Postat av: Nalle i Växjö

Nu har artikeln hamnat på sidan 4 i Expressen.



Just nu är Gåsdun mera högaktuellt att debattera med betydligt större intressen än demokratifrågor.

.

2009-02-01 @ 22:14:52
Postat av: Roberth Ström

OJOJ nu börjar de bli skitnödiga på er lokala blaska.

2009-02-02 @ 09:17:47
URL: http://www.surabloggen.wordpress.com
Postat av: Antiism

http://antiism.wordpress.com/2009/02/02/censuren-slog-till-hart/

2009-02-02 @ 12:55:28
URL: http://antiism.wordpress.com/
Postat av: sd.mönsterås

Anders E skrev "men han drar ju in röster bland invandrarna i staden" Ja, dom var han och hämta på SFI skolan vid söderport.Jag vet om två fall där han sagt ordagrant, "om ni röstar på mig i kommunalvalet så ska jag ordna praktik plats eller ett jobb till er" han bjöd också hem dem till smedby för middag "kyckling" men båda avstod. Så dessa som var på Larmgatan med hakkors, Hizbollaz samt Hamazplakat har han med all säkert raggat på SFI. Han borde avgå med omedelbar verkan, utan att passera Gå.



2009-02-02 @ 19:34:05
Postat av: nasse malik

nasse malik har väl en dotter som han lämnade i göteborg när hon var liten,kompisen har vart tillsammans med henne,jag tror att det var just denne malik...inte helt säker men kompisen tror det,ingen av oss bryr oss om politik men han nämnde det bara då han läste den artikeln om malik....

2009-02-03 @ 06:39:35
Postat av: Ludvig

Rätt otroligt, demonsterara för fred och samtidigt demonstrera för dom som vill störta judarna i havet.Ingen logik alls.

2010-01-01 @ 11:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0