BLUNDER AV SOSSARNA I KALMAR?




Det är inte utan att jag lyfter på ögonbrynen då jag läser på Linus Hellmans blogg att jag figurerar i socialdemokraternas medlemstidning med följande citat hämtat just från Linus blogg.


"Thoralf yrkar på avslag, förstås. Lite surrealistiskt, men han är väldigt verbal. Han är helt klart den av negativisterna som uttryckt sig bäst och argumenterat mest logiskt. Han är påläst och han kan prata. Det är mer än man kan säga om exempelvis Hilmansson och Löhnn, för att inte tala om Axelsson Edström."


Jag vet inte om detta är ett led i att på något sätt nedvärdera Hilmansson (fp), Löhnn (mp) eller Axelsson Edström (v) från socialdemokraternas sida.

Det kan väl i varje fall inte vara ett led i den utbildning i hur Sverigedemokraterna skall bemötas som ledande socialdemokrater i Kalmar Län fick lära sig i Borgholm för några veckor sedan.


Att vi Sverigedemokrater sa NEJ till den kommunala borgen på 100 miljoner kronor för arenan är inget jag skäms för utan snarare är stolt över med tanke på utvecklingen på finansmarknaden och den finanskris som råder. Hur lånen till arenabygget kommer att se ut och vilka räntor som kommer att gälla känns mycket osäkert just nu.


Övriga omdömen är ju bara positiva, som väldigt verbal, uttryckt sig bäst, mest logiskt, påläst och han kan prata.


Det låter nästan som socialdemokraterna är inne på att förbereda sina medlemmar på ett samarbete med Svereigedemokraterna i framtiden när den parlamentariska situationen ser annorlunda ut efter valet 2010 ;-)


Jag vet att många socialdemokrater delar mina och Sverigedemokraternas åsikter när det gäller arena och det är ju riktigt roligt att få draghjälp av socialdemokraternas egen medlemstidning.


Såvida inte artikeln är en bluff och någon gillar att skämta med socialdemokraterna, man kan ju undra.

.


Kommentarer
Postat av: Micael Foghagen

>Till alla i bloggen



Jag har träffat Thoralf och kan bara instämma i det positiva som beskrivs från "fiendelägret" .



Det är inte "kattskit" precis.....



Förr talade jag aldrig politik med vänner - man gjorde inte det (forfarande?) - för det var inte rumsrent.



Nu tar jag alla tillfällen i akt. Och varje gång "vinner vi" debatten.



Om jag på gräsrotsnivå kan uppnå detta tänk då vad vi inom SD & SDU ( jätteduktiga ) kan åstadkomma framgent.



Tack Thoralf för att du kämpar för oss!



Micael













2008-10-12 @ 22:00:04
Postat av: Lassese

Haha... att få beröm av såssialdemokrater skulle göra mig orolig.

2008-10-13 @ 00:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0