BITTER FOLKPARTIST I KRONOBERG

Det är inte bara kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund som är desperat och tar till osanningar och lögner i sin retorik mot oss framgångsrika sverigedemokrater.

Gunnar Nordmark (fp)

Nu har även den förre detta riksdagsmannen för folkpartiet Gunnar Nordmark i Kronoberg (Växjö) tagit till samma lögner och osanningar i en riktigt osmaklig debattartikel i Smålandsposten. Denne Gunnar Nordmark är säkert fortfarande bitter över folkpartiets valnederlag i Kronoberg och att han fick gå tillbaka till ett lågavlönat lärarjobb, stackars liten.


Nu gick han inte tillbaka till sitt lärarjobb omgående efter valförlusten i september 2006 utan han väntade till augusti 2007 innan han började jobba igen. Under dessa 11 månader kvitterade han ut ett bidrag om närmare 40 000 kronor/månad från riksdagen utan att lyfta ett finger. Det är just en fin herre! Läs och lyssna på Radio Kronoberg.




Med de senaste opinionsundersökningarna i ryggen inser han säkert att han troligen får stanna kvar som "lågavlönad" lärare efter valet 2010 och detta har han tydligen svårt att svälja. Det är tydligen så här allianspartierna tänker ta debatten med sverigedemokraterna.


Mona Sahlin (s) försökte, Per Schlingman (m) försökte och Erik Ullenhag (fp) försökte men alla misslyckades i sina debatter mot Jimmie Åkesson, det är de flesta politiska bedömare idag överens om.


Tydligen är det allianspartiernas nya taktik att genom guilt by association, klistra på mig och alla andra sverigedemokrater åsikter som vi inte har. Personligen vill jag nog påstå att de flesta sverigedemokrater försvarar Israels rättigheter, inte minst p.g.a. att det är den enda fungerade demokratin i den regionen. Efter mina 6 månaders FN-tjänstgöring i Mellersta Östern har jag i varje fall min ståndpunkt klar och den överensstämmer inte med Gunnar Nordmarks beklämmande artikel. Det blir närmast lite komiskt när han försöker göra oss till antisemiter.

Nu tycker jag inte att Gunnar Nordmarks debattartikel är rolig utan jag blir väldigt irriterad och ledsen när någon på ett så oärligt sätt försöker smutskasta mig och mina partikamrater i dagens SD. Att det fanns personer med tvivelaktiga åsikter när partiets bildades förnekar ingen men inga av dessa finns kvar i partiet, de försvann redan på 1990-talet men det bryr sig Gunnar Nordmark inte om, han är bara ut efter att smutskasta och tydligen beredd att smutsa ner sina händer på samma sätt som Göran Hägglund.


Sverigedemokraterna spelar på människors oro menar Gunnar Nordmark i sin debattartikel. Människors oro är något som riksdagspartierna skapat genom den förda politiken. Det vi Sverigedemokrater gör är att vi sätter fingret på orsakerna till denna oro och det gillar inte etablissemanget. Vi tar upp de problem som finns i samhället, samma problem som Gunnar Nordmark och hans kompisar gör allt för att sopa under mattan men nu är det så fullt under mattan att alla snubblar och det gör dessa politiker väldigt nervösa.




Gunnar Nordmarks lögnaktiga beteende framgår med all tydlighet då han skriver följande.


"Självfallet måste seriösa partier samtala om hur vi skapar ett fungerande Sverige för oss alla oavsett ursprung. Något sådant intresse har dock aldrig funnits hos SD."


Sverigedemokraterna är villiga att diskutera med alla partier hur vi får ett bättre fungerande Sverige. Däremot tillhör Gunnar Nordmark ju själv ett parti som vägrar samtala med sverigedemokraterna och som hade en partiledare som vägrade sitta i samma TV-soffa som Ny Demokratis ledare vid en valvaka.


Detta måste innebära att folkpartiet inte är ett seriöst parti enligt Gunnar Nordmarks egen logik!

O.B.S.

Smålandsposten vägrar publicera min kommentar

Postat av: Smålandspostens Webbredaktion

Hej Thoralf,
tyvärr kan jag inte publicera din kommentar med länk till din blogg på vår hemsida. Men tar gärna emot en artikel från dig på våra lobbysidor (om det är publicistiskt möjligt) som bemöter Gunnar Nordmark. Du är välkommen att mejla [email protected]
MVH
Smålandspostens webbredaktion

2008-07-22 @ 08:32:45

Smålandsposten motiverar inte varför min kommentar inte kan publiceras vilket jag tycker är mycket anmärkningsvärt.
Man tar däremot en artikel från mig om det är "publicitiskt möjligt". Detta mina vänner säger allting om Smp! Gunnar Nordmarks osmakliga och lögnaktiga artikel var möjlig men jag får inte ens en kort kommentar med länk till min blogg publicerad. Den bryter för övrigt inte mot några av Smp:s regler för kommentarer som finns på webbsidan.

ÄR DETTA DEMOKRATI SMP. Är detta vad en moderattidning kallar demokrati och yttrandefrihet?

Smålandspostens agerande gör mig mycket upprörd!

Jag hoppas alla mina läsare sprider mitt blogginlägg om Gunnar Nordmark till så många som möjligt. Och informerar om den kommentar som finns från signaturen "Rudface" som är mycket bra. Jag hoppas Rudface skickar den i något nedbantat skick till "Lobby" på Smålandsposten.


Kommentarer
Postat av: Smålandspostens Webbredaktion

Hej Thoralf,

tyvärr kan jag inte publicera din kommentar med länk till din blogg på vår hemsida. Men tar gärna emot en artikel från dig på våra lobbysidor (om det är publicistiskt möjligt) som bemöter Gunnar Nordmark. Du är välkommen att mejla [email protected]

MVH

Smålandspostens webbredaktion

2008-07-22 @ 08:32:45
Postat av: LArs

Min kommentar i tidningen, vi får se om den går igenom den svenska censuren:



"Sådana här debattartiklar är bara för pinsamma.

Vilket parti satt vid makten när rasbiologiska institut infördes i Sverige? Var det sverigedemokraterna tro?

Vilket parti hyllar fortfarande massmördarna Stalin, Mao, Pol Pot med flera?



Varför offentliggör inte SÄPO listan över svenskar som agerade agenter åt Ryssland? Kan det vara för att det är för många sverigedemokrater på listan?



Nordmark behöver släppa sargen och komma in i den riktiga matchen, den som handlar om svensk politik inte pajkastning i sandlådan."

2008-07-22 @ 08:49:49
Postat av: Info

När jag flyttade till Stockholm för 25 år sen, kunde man se bokstäverna BSS sprutade här och där. Som en liten motvikt till sjupartialliansens BSB, som förekom ännu frekventare. Egentligen kunde jag aldrig förstå vad som var så fruktansvärt hemskt med uttrycket "Bevara Sverige svenskt". Massinvandringen hade då tagit fart och var och en som kunde dra egna slutsatser, kunde ana följderna i det långa loppet.



Ledare för BSS var en man vid namn Leif Zeylon. På grund av personhot, blev han tvingad till namnbyte. Jag har faktiskt hört honom personligen i en gammal inspelning i Stockholms närradio. Han svarar där på frågor från en inringande kritiker från vänster. Han svarar mycket elegant. Det finns inte den minsta antydan till antisemitism eller Hitler-beundran i Leifs argumentation. Han framhåller bara vådan av att på kort tid ta in miljontals utlänningar från andra kulturer och att samtidigt förneka, att svenskar finns som ett folk bland andra i Europa.



Eftersom jag bor mitt i stan, närvarade jag - som observatör - vid samtliga Sverigepartiets offentliga manifestationer. Från allra första början. Även vid den av Klarström ledda. Visserligen var hans lilla trupp, som skanderade "ut med packet", löjlig och verkningslös, MEN NÅGRA UNIFORMER SÅG JAG INTE. VARKEN DÅ, TIDIGARE ELLER SENARE.



Tillåt mig kommentera ett s.k. påhopp på Thoralf av en kommentator med signaturen ”mullinuff” (21/7):



”du kommer bli förlöjligad”. Utelämnandet av ”att” i uttrycket ”kommer att” är ett typiskt, modernt språkbristfenomen. Manifesterat av framförallt ungdomar, vilkas språkliga träning huvudsakligen består i att lyssna på hip-hop, samt invandrare.



”Thoralf och hans vänner här, är” KOMMAFEL.



”så passa” SKA VARA: SÅ PASS.



”Thoralf är lite sin egna gud” SKA VARA: SIN EGEN GUD.



Mullinuff avslutar: ”Så passa dig för att kritisera.”



Vad kommer nu att hända, Mullinuff? Såvitt jag förstår, har jag här ovan kritiserat ditt obildade men samtidigt uppblåsta språkbruk. Därmed ska jag alltså passa mig. När inte orden räcker till, är det rånarluvan, gatstenen, attentatet som gäller. Det där känner jag till. AFA. Yelah, Attac. Sveriges radio. Expo. S-info. Ingen är illegal…



Parentetiskt: Thoralf själv skriver mycket bra svenska.





2008-07-22 @ 08:51:16
Postat av: A. M. Rättvis

Folkpartiet är ett vingligt opportunistparti som kan hamna var som helst i sin politik beroende på åt vilket håll vinden blåser. Men var är det då som styr ett ideologiskt innehållslöst parti? Ja egennyttan och maktbegäret som i sin tur intimt hänger samman med avund och missunnsamhet.

Se bara på bilden ovan på Bengt Wästerberg. Tänk vilken bra illustration av folkpartiets innehållslösa politik: Syns det inte nästan på bilden hur full av avund och missunnsamhet han är? För åtminstone det innehållet finns i fp:s politik.



Och för dem som dessutom tappat en väl arvoderade tjänst med möjlighet till gratisresor, gratismiddagar och gratissprit kommer det personliga nederlaget som en valförlust att slå hårt. Och tänk så dyrt alltinger när man ska betala själv. Det kanske till och med var på väg till systembolaget som den osmakliga artikeln utarbetades?

Och kan denna förvirrade skapelse ha andra än låga motiv?

2008-07-22 @ 12:07:17
Postat av: Ture F.

Det är rent trams att påstå att SD skulle "spela" på någons oro! Det räcker med att gå ut på stan en kväll, så är oron eller rena obehaget ett materiellt faktum! SD är det enda partiet som vågar ta tag i saken! Det begriper folk utan att någon "spelar", läs lurar någon! När tar Nordmark huvudet ur busken och vågar titta på det Det är rent trams att påstå att SD skulle "spela" på någons oro! Det räcker med att gå ut på stan en kväll, så är oron eller rena obehaget ett materiellt faktum! SD är det enda partiet som vågar ta tag i saken! Det begriper folk utan att någon "spelar", läs lurar någon! När tar Nordmark huvudet ur busken och vågar titta på det invandrarelände som de etablerade partierna skapat i Sverige?

2008-07-22 @ 15:02:19
Postat av: Hugo

Jo, nog spelar SD på oro och billiga argument med invandrare. Men i sak har de rätt, invandrarpolitiken är en veritabel katastrof som de politiskt korrekta försöker dölja med en massa trimstrams.



Det jag främst vänder mig emot beträffande SD är det politiska/mediala etablissemangets totala hyckleri. SD är ju inte salongsfähiga i den politiska adeln som det heter, de skall tigas ihjäl istället.

Däremot kommunister med sitt tunga historiska arv är tydligen helt ok. Sverige är sannerligen ett vänstervridet och genomsjukt land.



Därmed sagt, kritiken kvarstår mot SD. Det håller inte att vara ett enfrågeparti. Har jag fel i att ni gillar facken och kollektivavtalen också?

2008-07-22 @ 18:50:23
Postat av: bjorn

Successionsordningen (evangelisk-luthersk tro) tex gamla kungar "sparkade ju ut judarna åt helvete".

Och idag med beprövad erfarenhet (bla läkaretik, tredje uppgiften för högskola = forskning bla historia ingår). Bauman sa ju att folkmord var modernt och rationellt.

Förolämpat relgionen (tex kallat uppbärare för ond , sammankoppling) = grundlagshot.

Grupptalan (kristna majoritetsideologin mot då rättsrekvisitet som kränkts och inte garenterar liv för icke-medborgare).





Egentligen krig enligt folkrätten

Beslagta egendom enligt religion (dvs Israel).

Och företag som är medskyldiga till förbrytelsen mot staten, grundlagen och internationell fred.





Rapporteras i databaser

Och klagomålet bedömas utifrån empiri, faktaunderlaget (beprövad erfarenhet)



Och sen straff



Och sen

grundförsäkringen (samhällskontraktet)= om man bryter mot det upphör ens existens att gälla (brottsfrekvens tex "dåliga mamman från 70-talet" (som tjatat till sig brottsrekvisit= så stort beteendefel/inre hot att samhällets kontrakt upphör).

Dvs en dödsspruta hos läkaren.







http://strikeforcevetansvarreligionen.blogspot.com/



Rapporteras i databaser

Och klagomålet bedömas utifrån empiri, faktaunderlaget (beprövad erfarenhet)



Och sen straff



Och sen

grundförsäkringen (samhällskontraktet)= om man bryter mot det upphör ens existens att gälla (brottsfrekvens tex "dåliga mamman från 70-talet" (som tjatat till sig brottsrekvisit= så stort beteendefel/inre hot att samhällets kontrakt upphör).

Dvs en dödsspruta hos läkaren.





1. vapenrättighet= grundförsäkring i och med riskkalkyl (samhällskontraktet ska gälla). Riskerna ökar alltmer och mannen ska beskydda kvinnan

2. kvinnan få ett lägre värde i varje rationellt samhällssystem

3. nya samband efter jurdisk process och procedurens granskning (dvs kanske 5 år) med beprövad erfarenhet

4. rätt att döda i nödvärn

5. outsourcing= bevisa dig rätt i tiden

2008-07-22 @ 21:33:03
Postat av: SÄFFLEMANNEN

Bra jobbat Toralf!



Låt dom inte komma undan.

2008-07-23 @ 00:37:41
URL: http://safflemannen.se/
Postat av: Tore

Jag säger som "Säfflemannen"! Bra jobbat, låt inte

"kappvändarna" komma undan.

De kommer dessutom vara sossarnas "lakejer" vid valet 2010...

2008-07-23 @ 15:47:04
Postat av: Systemfel

Tydligen är det folkpartiets taktik att ta debatten att hänvisa till 30 -talets Tyskland.

I Uppsala motionerade Sd om folkomröstning ang flyktingmottagning i kommunen och på fp maner svarar Mohamad Hassan (fp).

"- Det är en politik som påminner om 30-talet och Hitler"

stoppavflyktingmottagning" rel="nofollow">http://nyhetskanalen.se/1.550450/2008/07/21/kraverstoppavflyktingmottagning

2008-07-23 @ 15:52:56
URL: http://systemfel.wordpress.com
Postat av: Sven-Olof Sällström

Den 6 Juli i P4-programmet "efter 12" uttalde sig Bengt Westerberg om Sd.



Citat; "Sverigedemokraterna vill ha ett etniskt rent Sverige"



Detta horribla och lögnaktiga uttalande fick Westerberg uttala, utan att någon företrädare för Sd fick möjlighet att bemöta detta.



OM Bengt Westerbergs uttalande skulle stämma, skulle det innebära att min sambo, (som jag för övrigt i nästa vecka avser att fria till ;) )av oss Sverigedemokrater skulle tvingas lämna landet. Min egen som skulle inte vara önskvärd inom landets gränser.



Själv är jag suppleant i Sverigedemokraternas partistyrelse och partiets EU-politiska talesman.



Jag skulle inte tveka en sekund att ställa upp på en direktsänd debatt med Bengt Westerberg, Gunnar Nordmark eller för den delen den lögnaktige (krist?)(demokratiske+) partiledaren Göran Hägglund. Den debatten skulle vara omöjlig att förlora.



MVH Sven-Olof Sällström

2008-07-23 @ 16:09:50
Postat av: Markus

Thoralf, jag hoppas du inte låter dig nedslås utan skriver ett svar på Nordmarks artikel och skickar in till lobbysidan i Smålandsposten. Stå på dig!



MVH



M

2008-07-23 @ 19:55:25
Postat av: Skånepåg

Beträffande Bengt Westerberg, så var han ordförande i Friidrottsförbundet eller nåt sånt.



Höjdhopparen Patrik Sjöberg gjorde något uttalande, som av Westerberg ansågs icke PK och gick offentligt ut och "tillrättavisade" Sjöberg.



Sjöberg intervjuvades i TV beträffandet detta. Man förväntade sig tydligen att en ångerköpt Sjöberg skulle framföra någon form av ursäkt. Han tittade förvånat på reporten och svarde något i stil med "att jag skiter väl fullkomligt i vad en misslyckad politiker har för åsikter om mig!"



Varför fick vi i Sverige det oerhörda straffet att behöva drabbas av Westerbergs felprogrammerade hjärna, som Sten Anderssom (s) en gång uttryckte sig. Den enda gång som jag höll med denne i ett uttalande!

2008-07-23 @ 22:31:31
Postat av: Skånepåg

Borde skrivet "drabbas av OLYCKAN Westerbergs felprogrammerade hjärna,"



intervjuvades= intervjuades

svarde= svarade

Sten Andersson (s) var utrikesminister.



Korr för att ingen skall behöva besvära sig i onödan!

2008-07-23 @ 23:01:25
Postat av: Thoralf A

Markus



Inget kan få mig att nedslås.

Mitt stora problem är bara att få tiden att räcka till.

2008-07-24 @ 09:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0