ÅKLAGAREN LÄGGER NER FÖRUNDERSÖKNINGEN!

Kammaråklagaren i Kalmar, Johan Henningsson, lägger ner förundersökningen mot sverigedemokraten Lars Rosen för hets mot folkgrupp.


Det var under en debatt i Kalmar kommunfullmäktige den 27 november 2006 om kommunen skulle skriva ett avtal med Migrationsverket om att ta emot så kallade ensamkommande barn som någon ansåg att Lars Rosens anförande var hets mot folkgrupp. Enligt uppgifter i media var anmälaren en privatperson som inte närvarade vid kommunfullmäktige utan grundade sin anmälan på hörsägen.


Läs Barometerns artikel.

Läs mina tidigare inlägg om Lars Rosens inlägg.


Läs även inlägg om Radio Kalmar.


Kommentarer
Postat av: Tore

Jag undrar, om inte denne kammaråklagare i Kalmar,
Johan Henningsson har begått tjänstefel, då han
överhuvudtaget startat denna utredning, som indikerats av en i kommunfullmäktige, och där bevis-
ligen endast "kopiering" av skrift och uttalanden,
av polismyndighet.
Dessutom har denne, öppnat en förundersökning, utan
att meddela, avsikt och åtgärd, mot den eller de,
som anmälan riktats mot...
Med anledning av att det tydligen finns ytterligare
en, som inkräktar på mitt namn, Tore, avslutas alltid min dialog, kommentar härefter, med SD...
Sannolikt är detta ett politiskt "hatbrott", som borde prövas av JO med flera...

2008-01-21 @ 22:23:36
Postat av: Grue

Bra!

2008-01-21 @ 22:23:56
URL: http://gruegranskar.blogspot.com
Postat av: Tore

Beklagar att sista meningen hoppade ner, 2 spalter.
SD...

2008-01-21 @ 22:26:50
Postat av: Skånepåg

Läs och begrunda hur lögnerna varvas med halvsanningar beträffande könsstympning. Hallå lögnhalsen Reinfeldt, vilka är det egentligen som är barbarer?

Detta mina vänner är den kultur som berikar oss!
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1027703

2008-01-21 @ 22:43:36
URL: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1027703

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0