NYA ARGUMENT I TINGSRYD

Jag har tidigare skrivit om de pk-politiker i Tingsryd som försöker hindra att partistöd betalas ut till Sverigedemokraterna. Se mitt tidigare inlägg.


Idag har dessa politiker ändrat sina argument för sitt beslut. Nu är inte orsaken att sd saknar en lokal förening utan att konstitutionsutskottet håller på med en utredning om partistöd. Jag själv har fått svara på frågor från konstitutionsutskottets utredare.

Läs artikel i Smålandsposten.


Jag kan bara konstatera att dessa Tingsrydspolitiker håller på att ta krokben på sig själva i sin pk-iver över att missgynna sverigedemokraterna. Demokrater ut i fingerspetsarna! Dessa politiker borde ägna sin energi på viktigare saker som skola, vård och omsorg.


I Dagens Samhälle finns en artikel om partistöd och den utredning som pågår.

Se följande urklipp från Dagens Samhälle.


Om nu dessa politiker i Tingsryd skulle vara konsekventa och trovärdiga i sitt handlande skulle de stoppa utbetalningen av partistöd till alla partier tills utredningen är klar och inte bara för sverigedemokraterna. Snacka om att missgynna ett parti! Länsrätten kommer inte behöva någon längre betänketid när de kör över Tingsryds kommun.



Att sverigedemokraterna använder en del av det partistöd som betalas ut i kommunerna till tjänster på riksnivå förstår nog var och en när ni ser hur mycket partistöd som betalas ut till partierna på statlig nivå. (alla siffror i miljoner kronor).


Socialdemokraterna54,6
Moderaterna32,7
Centern14,8
Folkpartiet18,9
Kristdemokraterna15,8
Vänsterpartiet15
Miljöpartiet12,2
Sverigedemokraterna0,7


Sverigedemokraterna får endast 666 600 kronor enligt riksdagens hemsida. Jag tror alla förstår att det inte går att driva ett parti som är på väg en i riksdagen på 666 600 kronor/år på riksnivå.

Med tanke på vilka summor flera partier får är det märkligt att dessa ändå tar pengar från kommunala bidrag till riksnivå.


Jag förväntar mig att beslutet i Tingsryd om det blir verklighet i kommunstyrelsen kommer att överklagas till Länsrätten av sverigedemokraterna i Tingsryd.


Kommentarer
Postat av: Tobias Lindgren

Mycket bra skrivet, Thoralf - som vanligt, alltså! :-) Kan du också för säkerhets skull kontakta Sverigedemokraterna i Tingsryd och se till så att de verkligen överklagar detta till länsrätten? Tack för en mycket läsvärd blogg, Thoralf!

2008-08-12 @ 01:38:56
Postat av: Thoralf A

Tobias L



Jag har pratat tidigare med Håkan Klasson i Tingsryd och andra inom syddistriktet och beslutet kommer att överklagas.

2008-08-12 @ 07:45:20
Postat av: Info

Tja, jag tycker att Thoralf kommer med bra saker. Särskilt det förra inlägget var abservant. Nu vill jag utmana Thoralf en aning. Kan han förklara för mig



varför den gamla roliga gubbsporten lerduveskytte inte finns längre i Sverige? Som barn bevistade jag många gånger banor ute i skogsgläntorna, där gubbarna (tjugo år och uppåt) roade sig med att skjuta på lerduvor. Nu, just nu, skulle det bli en SVENSK OLYMPISK MÄSTARE i lerduveskytte. Har man sagt i Sveriges radio.



Men det blev ingen mästare. Den säkre, svenske guldmedaljören kom inte ens till finalen. Grenen fanns inte längre. Det heter nämligen, vad jag har förstått, om man ska vara fin och aktuell och journalistfähig, DUBBELTRAPP.



I DUBBELTRAPP är det just nu en amerikan i ledningen. Jag ger mig fan på, att om han någonsin skulle lära sig svenska, så vore det ordet LERDUVA. Haha, i lerduveskyttets hemland, kan de märkvärdiga sportjournalisterna inte ens värdigas sägas LERDUVA. Om de säger DUBBELTRAPP, så tror de, att de vinner OS.



Amerikanen: Nu lär jag mig ordet LERDUVA och sen tar jag olympiskt guld. Haha.



Nå, jag tror inte att Thoralf kan ge något riktigt svar. Han rycker på axlarna. Liksom jag själv. Men vad gör man?



2008-08-12 @ 08:32:34
Postat av: R.G

Ja det är intressant det där med lerduveskytte. Är det ett bevis på att utlänningar håller på att ta över världen? Ja så är det anser jag. Ne det är dags att resa sig, ta tillbaks det som är vårt. Vi stolta vikingar ska inte acceptera att världen håller på att tas över av främmande makter

2008-08-12 @ 09:01:59
Postat av: Skånepåg

-> R.G.



Ett och annat inlägg kan man undra över varför och vem det är som skrivet det. Provocerande kommentarer för att "smutsa ner" bloggen förekommer då och då och är ett problem med en öppen blogg som denna.



Om du inbillar dig att din kommentar skall imponera på bloggens läsare, så får du nog ta i lite bättre. Dåliga ironiska kommentarer säger ofta mer om skribentens egen förmåga än vad han/hon själv är medveten om. Din kommentar är inget undantag!

2008-08-12 @ 09:50:14
Postat av: AWSvensson

Sverigedemokrater blir beskyllda för ett enfrågeparti, när någon då i gemytlig ton har funderingar på lite trevligare saker så kommer kopplingen med automatik till invandringen, vem är det som låst sig i en fråga.

2008-08-12 @ 10:03:48
Postat av: R.G

Ironisk? Jag är gravallvarlig i mitt inlägg. Eller är det måhända för "hardcore" för er?

2008-08-12 @ 10:04:53
Postat av: Roberth Ström

R.G det var mycket hardcore. Du vet vi är så insnöade och fördumsfulla att vi ej begriper annat än just "invandringspolitik" Jag tror inte vikingarna sköt dubbeltrap tror du? Tänk om man slapp såna här smartasses i sin blogg har även jag fått min beskärda del.

2008-08-12 @ 10:40:13
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Skånepåg

-> R.G.



"världen håller på att tas över av främmande makter"

Aj f-n du avser givetvis marsi(p)anerna. Tänkte inte på det!



"måhända för "hardcore" för er?

Nu försöker du rädda ditt misslyckade försök med ironi och övergår i stället till lite allmänt "tjofaderittan", genom ett intetsägande "modeord" som används i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Jag är mycket imponerad av ditt gravallvar!

2008-08-12 @ 11:23:01
Postat av: R.G

Skånepåg

Med främmande makter menar jag ickesvenskar. Vad i mitt inlägg är det du inte förstår? Jag är Svensk, står stolt för det Svenska. Detta ska du kalla för ironi. Verkar som om du är väldigt fientlig för det Svenska. Ja, jag använde mig att ett låneord. Tyvärr är inte det svenska språket nyanserat nog. Men du verkade förstå. Så plus i kanten på dig. Trots att du tar mitt inlägg helt fel.

Du är väldigt dålig på att vara en korrekt kristen svensk individ som ska attackera ett väldigt seriöst inlägg från min sida. Är det inte en enad kamp vi ska ha emot allt som inte är Svensk??

2008-08-12 @ 11:28:15
Postat av: Skånepåg



Samma (grupp av?) internettroll som då och då har dykt upp här på bloggen är nu tillbaka med ny pseudonym. Samma mönster och nya försök till povokation för att få personer att göra obetänksamma och tvivelaktiga kommentarer. Allt för att kunna smutskasta bloggen och få den att framstå som oseriös i ett större sammanhang.



Bloggen är uppenbarligen alltför populär, en nagel i ögat hos vissa grupperingar och då är tydligen alla medel tillåtna!

2008-08-12 @ 11:53:15
Postat av: DDR2

Thoralf, du har mejl. Skickade med en PDF (HT kräver nämligen lite småaktigt en inloggning för att man skall kunna läsa den på nätet) där även Hudiksvalls Tidning angriper SD's sätt att använda partistödet.



Jag tror att det är en samordnad kampanj bland sveriges småstadstidningar...

2008-08-12 @ 11:57:25
URL: http://exilen.eu
Postat av: Thoralf A

DDR2



Tack för artikeln. Den har ju några intressanta kommentarer inte minst från centerpartisten som tycker att det är bättre om partistödspengarna används någon annanstans än i Nordanstig.



Tidningen har ju givetvis utelämnat uppgifterna från Dagens Samhälle om vilka andra partier som gör på samma sätt

2008-08-12 @ 12:05:11
Postat av: DDR2

Varsågod. Hoppas den kommer till användning!

2008-08-12 @ 12:16:08
Postat av: Anonym

Hej och godmiddag ! Kamrater inom SD har ni möjlighet att komma åt den lilla veckotidningen Kvällsstunden så kan ni läsa en insändare av Margareta Andersson Gamleby . Rubriken är Främlingsfientligt . Mycket bra skrivet, Margareta är alltså en partikamrat som har skrivet otaliga inlägg i denna lilla veckotidning !

Inlägget denna veckan är ganska långt annars skulle jag skrivit av den och lagt in den på denna blogg !

Mvh Sven-Erik Karlsson SD Högsby .

2008-08-12 @ 12:41:30
Postat av: Anonym

Om någon proppsar på att jag ska skriva av Margaretas inlägg så är jag inte sämre än att jag kan göra det !



S-E Karlsson .

2008-08-12 @ 12:45:26
Postat av: rim

Jag propsar på att du skriver av inlägget!

2008-08-12 @ 13:47:36
Postat av: Tobias Lindgren

Thoralf och DDR2, även här försökte man utmåla det som ett problem att sd får partistöd!



http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33831&a=1208397



Man borde anmäla inslaget i "Tvärsnytt", som inte är utlagt på deras webb, till Granskningsnämnden för radi ooch TV.



Jag vet också att Nerikes Allehanda hade flera artiklar om sd i sin pappersupplagan den 6 augusti, varav en handlade om hur man hanterar partistöder. Även där försökte man utmåla det som ett problem!



Detta sedan Dagens Samhälles artikel. Tidigare har flera andra medier försökt utmåla samma sak som ett problem, men det var ett tag sedan.

2008-08-12 @ 14:17:14
Postat av: Anonym

Till postat av:RIM !



För att propsa på att jag ska skriva ned Margaretas inlägg så kräver jag att den som propsar

på uppträder under sitt hela namn och inte som i detta fall under en förkortning !



Jag har alltid rakryggat stått upp med mitt hela namn vilket jag också gör härnedan !



Mvh Sven-Erik Karlsson Berga

2008-08-12 @ 15:30:15
Postat av: Åke Malmros, Betongäkta

Hej

igen



Är Christer Sjögren SD:are?

Förstår ni hur jag menar då?

2009-04-29 @ 04:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0