INGET PARTISTÖD I ”DEMOKRATISKA” TINGSRYD

Tingsryd kommun vägrar betala ut partistöd till sverigedemokraterna trots att sd har ett mandat i kommunfullmäktige som också är besatt av Håkan Klasson. En lokalförening finns under namnet Kronoberg Östra, där ytterligare några kommuner ingår. Därmed borde alla krav vara uppfyllda för att kommunen skulle betala ut partistöd till sd men inte i Tingsryd.

Moderaten och kommunstyrelsens ordförande i Tingsryd Arne Karlsson driver sin egen kampanj mot sverigedemokraterna och kräver en lokal styrelse så sd kan bedriva ett "riktigt partiarbete". Tänk så omtänksamma de nya moderaterna är!


Lyssna på Radio Kronoberg. eller Smålandsposten, äldre artikel i Smålandsposten

Arne Karlsson tar nog priset i odemokratiskt agerande och visar verkligen genom sitt exempel på hur de etablerade partierna gör allt för att försvåra sd:s arbete på lokal nivå.


Jag har skickat några frågor till Arne Karlsson i ett mail men han behagar tydligen inte svara en sverigedemokrat.

Nu kommer Håkan Klasson att överklaga detta beslut till Länsrätten i Kronoberg och hans möjlighet att vinna detta kan bara vara 100 procentig. Allt annat vore fullständigt horribelt.


I kommunallagen lyder lagtexten i 10 §

"Fullmäktige skall besluta om partistöd omfattning och formerna för det. Stödet får inte utformas så, att det otillbörligen gynnar eller missgynnar ett parti."


Om detta inte handlar om att missgynna ett parti så tappar jag fullständigt förtroendet för vårt rättssystem.


Kommentarer
Postat av: Tobias Lindgren

Förskräckligt hur antidemokratin lyser som en ledstjärna hos riksdagspartiet. Jag hoppas förstås att sd tar hemma detta! Lycka till.

2008-07-01 @ 23:38:21
URL: http://www.riksdagspartiet.se
Postat av: Micael Foghagen

Ställer klockan på väckning - tvättid kl 7. Läser Bloggen framför alla...



Blir upprörd över detta maktmissbruk!



Har i hela mitt liv trott att jag levt i ett rättvist samhälle - ville med mitt liv försvara det, 7st tänkte samma sak men dog under min tid ( i FV ), Bar tom kista en gång.



Vart är vi på väg?







2008-07-02 @ 07:27:24
Postat av: Roberth Ström

Micael vi är på väg mot Sveriges undergång om inget görs.

2008-07-02 @ 08:37:02
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Micael Foghagen

>Roberth



Du har så rätt , så rätt... Alltså MÅSTE vi allla hjälpa Thoralf och Jimmie så gott vi kan.



Någon har sagt (typ) "det värsta hotet mot demokratin är likgiltighet".



Vi skall inte begå det misstaget!

2008-07-02 @ 10:50:11
Postat av: AWsvensson

Det kanske plötsligt går upp för dessa småpåvar att SD har kommit för stanna. Den dagen kanske de inser att deras makt är beroende av SD, räkna då med ett evigt fjäskande, i det läget kanske inte kommunstyrelsens ordförande i Tingsryd Arne Karlsson ligger så bra till.

2008-07-02 @ 11:12:10
Postat av: Roberth Ström

Kolla detta då

http://www.socialdemokraterna.se/Var-politik/Latt-svenska/



Valboskap sökes!

2008-07-02 @ 11:37:15
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: AWSvensson

Roberth Ström , det du har funnit verkar vara en sida för förståndshandikappade eller på ren svenska sosseväljare.

2008-07-02 @ 11:44:48
Postat av: Roberth Ström

Den vänder sig till invandrare och de är sosseväljare. Frågan är vill invandrare inte arbeta? Jag tror de flesta vill ha ett arbete.

2008-07-02 @ 12:39:53
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Micael Foghagen

>Till er alla...



Följande skrev jag nyss till Johan P - få se vad han svarar...

Hej Johan!



Länge sedan jag skrev till dig men då fick jag på näsan för att jag tog upp Fanerdun..,.



Du fick min röst sist ( 25 år socialdemokrat/amnesty dessutom ) men nästa gång får Thoralf den. Liksom min Mor, flickvän, hennes 2 söner, min granne osv osv....



Vi är faktiskt väldigt många som är trötta på massinvandringen i Sverige. Det finns konsekvenser som ingen annan än SD tar upp.



Kan du förklara det positiva med nuvarande invandringspolitik när varje svenskfödd i Kalmar belastas med 395kr/år och icke-svenskar dito med 5500? Samtidigt som svenskfödda bidrar med mer i skatt?



Kalla mig nu inte för rasist för jag är tillsammans med en utländska. Jag jobbar med utlänningar boende i Sverige sedan 15 år.



Jag gillar utlänningar, men de skall bevisa att att de är värdiga att bo i Sverige. Problemet är ju bara att vi faktiskt har tagit emot för många. Ser ni politiker inte vad som händer i Rosengård, Tensta med flera ställen. När jag läste i Uppsala bodde jag i Gottsunda i 7 månader och det var sannerligen inte en trevlig upplevelse. Bilinbrott tre gånger, skottlossning under min lägenhet "svenne"-tillmälen när jag handlade osv osv.





Min mor är snart 70 och bor där kommunen inte har råd att lägga ut belysning ens. Vi har köpt pannlampa. Är det i tjotahejti? Nej i Haga Park, Öland.



Min svärmors äldre väninna (92) hallucinerar, så gott som blind får inte kommma till äldreboende pga för att hon är för frisk.



Vågar du svara mig?



2008-07-02 @ 12:59:59
Postat av: Roberth Ström

Micael om du får svar då ska jag äta upp mina skor! Jag tror politiker i kommunerna vet hur det ser ut men är rädda för moderpartiet

2008-07-02 @ 13:02:27
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Micael Foghagen

>Hej Roberth



Du har nog rätt igen. Odds? inte spelbart....

2008-07-02 @ 13:06:12
Postat av: Roberth Ström

Micael du borde läsa I Sverige väntrum. Ha valium i närheten bara jag höll på att svimma när jag läste den. Den beskrivet vilka usla politiker vi haft när det gäller invandringen.

2008-07-02 @ 13:45:57
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Skånepåg

> Robert Ström



Det står "Du ska i lugn och ro fundera om du vill flytta för att få ett arbete."



Vad menar de? En kollegas son i Halland blev i vintras arbtslös då företaget han arbetade i flyttade produktionen utomlands. Man kräver nu från Arbetsförmedlingen att han skall söka jobb i hela Norden. Inte f-n får en etnisk svensk i lugn och ro fundera på var han vill arbeta!



Vad menar du med "Micael du borde läsa I Sverige väntrum." Är det någon tidning som du avser eller står det still hos mig i dag?

2008-07-02 @ 14:12:21
Postat av: s-e karlsson

Varför ?

Ja ,varför ska en invandrare med samma handikapp

som min hustru , ha mer i pension än vad hon har ??



Usch nu är jag väl rasistisk och främlingsfientlig !



Mvh S-E Karlsson.

2008-07-02 @ 15:40:08
Postat av: Roberth Ström

Skånepåg det är en bok som beskriver invandringen i Sverige från alla håll och vinklar. Flera gånger skrek jag rakt ut då jag läste den. När jag såg inkompetensen hos Palme, Bildt, Westerberg, Friggebo, Carlsson, osv osv. Landet har styrts av idioter när det handlar om invandringen.

2008-07-02 @ 15:41:05
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: Roberth Ström

http://www.panorstedt.se/templates/norstedts/NorBook.aspx?id=45806

Den boken menar jag.

2008-07-02 @ 15:41:58
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: AWSvensson

Mogens Glistrup död, en av de första nordiska politikerna som insåg faran med muslimerna, eller som man sa då muhammedanerna, grundade Framskrittspartiet där Dansk Folkeparti har sina rötter.

2008-07-02 @ 16:34:35
Postat av: Skånepåg

Från veckans Contra:

"Enligt Världsbankens rapport om skattesystem i 53 olika länder så är Sverige det enda landet där PENSIONÄRER BESKATTAS HÖGRE ÄN YRKESVERKSAMMA."



2008-07-02 @ 22:48:59
Postat av: Annelie Johansson

Finns dom som gör allt för att stoppa svergiedemokraterna. Men fler och fler ser hur vi blir förda bakom ljuset. Det går inte att stoppa oss sd väljare. Till samans är vi starka.



Det sägs att sd tar väljare från kd, Jag gick friviligt. Det valet är jag stolt över i dag.

2008-07-02 @ 23:49:05
Postat av: Roberth Ström

Skånepåg har du en länk till det? Det låter helt galet

2008-07-03 @ 08:34:41
URL: http://surabloggen.wordpress.com/
Postat av: ågher

Förstår inte riktigt detta med alla så kallade sanningar som du publicerar. Faller inte alla de uppgifter du presenterar under offentlighetsprincipen?

Detta betyder då, att vem som helst kan kan få dessa siffror levererade hem till sin egna brevlåda.



Jag undrar om det inte är som så att Du, Thoralf istället försöker fördumma det svenska folket genom att presentera en massa sanningar, istället för att uppmana medborgarna att utnyttja vår demokrati. Siffror, beslut osv. Finns som sagt var sparat, så att vem som helst kan ta del av det.



Du Thorlaf verkar försöka pracka på oss vanliga medborgare dina åsikter och funderingar till vilket pris som helst. Ditt tänkade, och indelning av människor, religion, sexualitet, för oss ett par hundra år bakåt i tiden.



Du kanske saknar din trygga barndom ute på den småländska landsbygden. Men du vet väl att en större del av oss andra är uppväxta i storstäder med dess charm, utmaningar och problem.





Och nu till något som du kommer att få fnatt över och kalla för PK, vänstertänkt, konspiration

Om nu en sak i ett samhälle accepteras av en större del av befolkningen så kallas detta vad?

Vi har ett sådant styrelseskick i landet Sverige, det är du medveten om, hoppas jag. Är du inte detta eller ifrågasätter detta. Då har du egentligen inte så många alternativ. 1.Anpassa dig efter normen. 2. Hålla käft. 3.Anmäla dig till FRA och SÄPO 4. Flytta till ett land som inte tar emot invandrare.

2008-07-03 @ 15:30:16
Postat av: Tobias Lindgren

ågher, du skriver bara en massa trams. Har du tagit dina piller än?

2008-07-03 @ 17:10:58
Postat av: Skånepåg

Roberth Ström



Det fanns en punkt om detta i senaste Veckans Contra http://www.contra.nu/ som jag får som mail.



Man skall tydligen kunna gå in och läsa denna på den URL som jag anger. Har försökt men lyckas inte få fram senaste Veckans Contra?



Contra brukar aldrig ange några påståenden utan att man har fakta på fötterna och i det här fallet så anger man ju Världsbanken. Men i vilken publikation detta anges framgår inte av Veckans Contra. Du kan nog kontakta redaktionen och fråga om du vill ha reda på detta?



Jag citerade vad som stod i mailet: "Enligt Världsbankens rapport om skattesystem i 53 olika länder så är Sverige det enda landet där PENSIONÄRER BESKATTAS HÖGRE ÄN YRKESVERKSAMMA." Ange i så fall detta och fråga efter exakta källan?

2008-07-03 @ 17:47:02
Postat av: Skånepåg

> Roberth Ström



Här kan du ställa din fråga om du vill fördjupa dig i ämnet fraga.html" rel="nofollow">http://www.contra.nu/veckansfraga.html . Tala gärna i så fall om här på bloggen vad de anger för ref. hos Världsbanken beträffande pensionerna?

2008-07-03 @ 18:08:40
Postat av: Skånepåg

> Robert Ström



Mysko med att den här bloggen inte tar vissa URL. Du får gå till huvudsidan http://www.contra.nu och klicka på "Frågor och svar".

2008-07-03 @ 18:13:06
Postat av: Roberth Ström

Ågher är Mona Sahlin undercover

2008-07-03 @ 19:18:32
URL: http://surabloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0