AFA



Med tanke på organisationen AFA, AntiFascistisk Action senaste uppmaning i Uppsala med en belöning till den som misshandlar personer utpekade av AFA blev jag lite betänksam men sedan övergick det i ett gott skratt när jag idag såg ovanstående polisbil i Visby med detta registreringsnummer.

Jag har ju själv blivit utsatt för AFA:s attacker av diverse slag. Polisen lyckades dock gripa en person som ofredat mig och han dömdes vid Kalmar Tingsrätt till 60 dagsböter i början av året..
Jag valde att inte namnge honom på min block men lovade samtidigt att jag skulle göra det om jag utsattes för någon aktion från AFA. Det löftet gäller fortfarande!

Kommentarer
Postat av: Ruskprick

Personligen har jag svårt att se något som helst komiskt i afa-glinens agerande. Förutom deras mod som du Thoralf förmodligen försöker spegla här.



Att agera antidemokratiskt mot folkets demokratiskt förtroendevalda personer i feg maskerad grupp mot enskilda personer med tillhyggen av alla dess ohyggliga slag är ynkligt! Att massmedia och övriga politiker ger sitt stilla tillgodokännande (applåder) genom att tiga eller att säga att det är beklagande men dom är lika goda kolsupare i båda lägren då dom gör upp eller att det är igensatt av SD själva då det råder stridigheter inom dess extremistiska organsiation, sådana lögner ser folket igenom idag och det gagnar bara oss de goda!



DRA ÅT HELVETE AFA!!!

2008-08-21 @ 00:08:51
Postat av: rim

AFA är de riktiga fascisterna.

2008-08-21 @ 00:12:39
Postat av: Ruskprick

Kom hem till mig afa! Kom i grupp, jag har ett basebollträd samt Vikingablod i mina ådror så ska ni få en lektion i demokrati era fega maskerade småglin!

2008-08-21 @ 00:17:38
Postat av: J

"The Fascism of tomorrow will never say 'I am Fascism.' It will say: 'I am anti-Fascism.'"

Ignazio Silone (1900-1978)

2008-08-21 @ 00:57:07
Postat av: Krister

Det är ta mig tusan skrämmande att man ska behöva riskera att utsättas för saker och ting på detta viset. Att man ska behöva leva otrygg och så.



Hur är det med din familj Thoralf? Utsätts de med för saker direkt eller är det mer indirekt som sabotage och så?



Här i Kalmar finns det något som heter Krav Maga. Jag ska nog börja träna det! Det är ett israeliskt självförsvarssystem och det kan nog vara bra. Jag har sett att de tränar i bilar och allt möjligt eftersom jag bor rätt nära där de tränar.

2008-08-21 @ 02:28:49
Postat av: Anonym

israeliskt självförsvarssystem ? Det låter inte vidare svenkst. Duger det inte med rallarsvingar längre =)



//Daniel

2008-08-21 @ 02:56:58
Postat av: Nihilisten

Kul och påpasslig bild.



En gång såg jag två bilar utan Kalmar lasarett; den ene hade BUK och den andre BEN på reg.skylten, tyvärr hade jag ingen kamera.







2008-08-21 @ 09:01:47
Postat av: Lassese

AFA är inget annat än vilsna ungar som tror att de revolterar. Egentligen utnyttjas de bara som ett slags hitlerjugend av makthavarna... som låter dem hållas så länge de angriper "rätt" mål.

Det man skall uppröras över är makthavarna som använder dem.

2008-08-21 @ 10:02:03
Postat av: Daniel

Jo, de därna barnen med luva är ett farligt gäng människor. Iallafall de som envisas med att kasta sten och hota vår demokrati. Ingen bör, oavsett politisk övertygelse behöva få utstå de saker som en del av AFA-anhängarna sysslar med.



Tyvärr är det såna här grupper som utnyttjar de fördelar vi har i vår demokrati. Som rätten att vara anonym. Men att bära en mask och kasta sten, det är långt ifrån att vara demokratisk.



Klart underhållande bild Thoralf. Får jag kopiera den? Kan säkert komma till nytta i något photoshoppillande.



Sen så undrar jag lite egentligen om den skylten bryter lite emot de regler som finns för regskyltar. Regelverket är ganska hårda har jag hört, och organisationsnamn och annat kränkande kryptiskt ska förhindras.

2008-08-21 @ 12:20:55
Postat av: Botkyrka Warrior

Nu får du fan ta å sluta whina. Du är väl ingen liten barnunge heller.

2008-08-21 @ 12:47:10
Postat av: Eric

Haha på mitt jobb gör vi iordning tjänstebilar av olika slag, även civilpolis bilar.. dä gjorde vi en bil som också hade reg-nummer AFA... man tycker ju att den skylten borde vara förbjuden.. :/

2008-08-21 @ 14:37:05
Postat av: Karpstryparn

AFA är bara en bunt fascister som inte står för vad de är, det bevisar de gång på gång och det här i Uppsala är det senaste exemplet. Inte ens den gamla Bader Meinhof.ligan i Tyskland på 70-talet skulle ha gjort så här.



AFA är de riktiga fascisterna, de är Hitler &Co:s arvtagare, de är vänstersidans variant av SA. AFA & Co förstör för hela den antirasistiska rörelsen, det är drägg som dessa som gör att fler och fler vanligt tycker att antirasister är folk som förstör och ger sig på allt och alla, och slår sönder allt i sin väg.



AFA & Co är ett utav de absolut största hoten emot demokratin, dessutom har de också gjort sig smått kända för att även misshandla invandrare vilket tyder på att de inte är antirasister. De har även medlemmar som är pedofiler och också knarkare, "AFA-peppe" är ett bra exempel på en sådan person.



AFA är ett gäng bortskämda snorvalpar som fick för lite modersmjölk när de var små. Bort med dessa drägg!

2008-08-21 @ 16:09:45
URL: http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn
Postat av: Tore

Mycket förvånande att dessa småglin kan få härja

som de vill. Dessutom hur polis och andra bara står

och ser på. Undrar verkligen hur polisens regelverk

bestämmer dessa handlingar. Minns hur dessa utredde

sig själva vid attackerna i Skåne för ett tag sedan

utan att det vidtogs några åtgärder.

Inget att undra på att befolkningen "beväpnar sig.

Kul med att "polisen reklamerar" för denna ohyra!...

2008-08-21 @ 18:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0