SKRATTAR BÄST SOM SKRATTAR SIST

70599-443
Inlägg som raderats på Pierre Edströms blogg.

Nu har verkligheten även hunnit ifatt folkpartisten Pierre Edström och han har fått krypa till korset och ta bort sitt inlägg med ett foto från Barometern. Enligt de uppgifter jag fått har den extra knäckande journalisten och folkpartisten Pierre Edström fått ett skadeståndskrav från Barometern eftersom han använt ett foto på landstingsrådet och KFF:s ordförande Jonny Petersson på sin blogg.

Frestelsen blev antagligen för stor för denne folkpartist när han såg Barometerns fotograf Paul Madejs foto på en sovande/vilande landstingsråd Jonny Pettersson (vänsterpartist) i landstingsstyrelsen.


I samband med min egen uppgörelse med Barometern diskuterade jag med ansvarig utgivare Gunilla Andreasson om jag som sverigedemokrat behandlades på ett tuffare sätt, vilket hon bestämt förnekade.
Jag tipsade om bland annat Pierre Edströms övertramp när vi diskuterade detta ämne.
Läs mitt tidigare inlägg. där jag kommenterar Pierre Edströms påhopp på mig.


Nu har tydligen Pierre Edström fått ett skadeståndskrav från Barometern eftersom hela hans inlägg från den 19 november 2007 där fotot finns är borttaget från hans blogg.


Pierre Edströms anklagelser om min dubbelmoral faller därmed platt till marken och jag vill påminna mina läsare och Pierre Edström om ett gammalt ordspråk.


"Den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri".

Eller varför inte "Skrattar bäst som skrattar sist".


Kommentarer
Postat av: Magnus

Underbart, Thoralf!

2008-04-20 @ 21:38:54
Postat av: Micael F

Snyggt Thoralf! I klass med ett hattrick - till skillnad från en viss Pierre som gjorde ett galant självmål....

2008-04-20 @ 22:51:54
Postat av: Patrik, Sd Ängelholm

... eller varför inte "Smaka egen medicin".
Underbart kontrat!

2008-04-21 @ 10:45:56
URL: http://patrik-i-politiken.blogspot.com
Postat av: Magne

Eller skott i egen kasse. För att snacka i hockeytermer.

2008-04-22 @ 23:36:50
Postat av: Duff

Jag vet inte om det är så mycket att berömma sig av att andra är lika korkade när det gäller upphovsrätten som du?

2008-04-30 @ 12:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0