SD BÄST I KLASSEN



Riksdag och Departement har idag en artikel och statistik som visar att Sverigedemokraterna har överlägset högst närvaro vid voteringarna i riksdagen med hela 98 procents närvaro.

Centerpartiet ligger på endast 74 procents närvaro.

Socialdemokraten Håkan Juholt är den ledamot med absolut lägst närvaro, endast 34 procent.

Jimmie Åkesson har 100 procentig närvaro. Det är med andra skillnad på partiledare o partiledare.

Tyvärr så har Riksdag o Departement inte lagt upp artikeln på nätet, trots att den är stort uppslagen på sidan 3 i den tryckta upplagan.

Är det någon som kan förstå varför?

Hur många tror att media kommer ta upp denna statistik?


Kommentarer
Postat av: Stefan A

Tre elefanter synliga mitt i Göteborg...är SVT debatt slut för säsongen?...

2012-05-29 @ 18:13:34
Postat av: Stefan A

Märkligt att språkrören hinner vara med så pass mycket mellan TV-framträdandet....SD företrädarna gör som vanligt rätt för lönen, och det bästa är att saker och ting kommer upp på bordet som annars aldrig skulle diskuteras...

2012-05-29 @ 18:19:04
Postat av: MetalHeadViking

Det känns som att S borde ligga sist. Mona Sahlin var en känd skolkare i Riksdagen. Och S som grupp brukar få proportionerligt sämst närvaro vid viktiga omröstningar i Riksdagen.



Att C hamnar sist är inte bra, då de blir färre eter nästa val.

2012-05-29 @ 18:43:02
URL: http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/
Postat av: MetalHeadViking

Vad är det dom ysslar med egentligen, att de knappt kan vara med i 3 av 4 voteringar?

2012-05-29 @ 18:49:15
URL: http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/
Postat av: Daniel E

Synd bara att vissa inom ert parti inte tänker innan de talar och därmed saboterar det ni andra kämpat länge för att uppnå. Jag tänker närmast på Björn Söders uttalanden på Twitter/Facebook. Så himla onödigt och åter tog SD något litet steg tillbaka. Jag har själv en del vänner som inte varit positiva till SD den tidigare, men som har gett med sig lite de senaste månaderna. Tyvärr så bekräftar då Björn Söder deras fördomar om partiet genom att kasta ur sig uttlanden som han gör och därmed är timmar av försök att övertyga förgäves.

Jag fick själv lära mig då jag tog steget att börja arbeta som offentlig person att detta även följer en på fritiden,något B.S borde ta till sig.



2012-05-29 @ 19:09:27
Postat av: alf

@Daniel E

Hur ska en SD-representant uttrycka sig för att inte få negativ kritik i PK-media?

Enda sättet, som jag ser det, är väl att kopiera Miljöpartiet och kommunisterna i V.

Och då vill inte jag vara med i SD längre.

2012-05-29 @ 20:17:03
Postat av: Lassekolja

Ja, nu kommer hela etablissemanget att ödmjukt be Sverigedemokraterna om ursäkt för att dom varit dumma i alla år.

Min kommentar: Att dom varit(och är) dumma råder inget tvivel om, men det skall dom be svenska folket om ursäkt för!

Postat av: Robin Shadowes

Jag tycker man borde lära från skolans värld och införa eftersittning för skolkare.

2012-05-29 @ 20:42:14
Postat av: Hm

Lite här och var på internet förekommer negativa uttalanden om Björn Söder från kommentatorer som säger sig vara SD-väljare eller sympatisörer. Jag är inte så säker på att det stämmer, här döljer sig nog en och annan bitter ND:are för att inte tala om 'nationalister' av annan kaliber. Och ingen har verkligen läst vad som gett upphov till denna kvasidiskussion. Det är uppenbart för alla med förståndet i behåll att Söder inte uttalat sig om sångerskan utan kritiserat att svenska inslaget framfördes på engelska. Att PK-maffian på DN m m sedan vrider huvudet bak och fram för att göra en helt sanslös tolkningen kan ju inte utgöra grund för kritik mot Björn Söder. De SD-väljare som känner sig sårade för att Söder (och många andra) inte gillar ESC-jippot bör kunna stå ut med det och inte sälla sig till SD-fienderna. Fortsätt stödja SD och dela inte ut några tjuvsmällar.

2012-05-29 @ 20:53:46
Postat av: Pensionären

Jag får nog hålla med Daniel att Björn S bör tänka lite innan han talar. Nu var SD verkligen på gång o nu är det ett par steg tillbaks igen. Det hade börjat röras om i grytan på ett positivt sätt men det lyckades han sätta stopp för. Frågan är väl om han är en tillgång för SD

2012-05-29 @ 21:39:55
Postat av: Magnus S

Björn Söders uttalande påverkar ingenting. Jag tycker Loreen verkar vara en trevlig och begåvad person och gladdes över att hon vann. Har följt ESU i hela mitt liv men har även jag tänkt att man borde representera sitt land med sitt eget språk utan att ens nuddat tanken vid rasism. Jävla vänstertrams är det att medvetet försöka vinkla det dit. Att tro att svenskarna skulle gå på det och sluta rösta på det goda partiet är borde korkat och långsökt.

2012-05-29 @ 22:03:47
Postat av: Daniel E

Nej jag är absolut ingen ND-sympatisör eller på något annat sätt extrem i mitt tänk, men det finns de som är det därför mitt tidigare inlägg. Det jag menade med mitt inlägg var att varför ska en professionell politiker göda dessa så billigt med något SD absolut inte står för. Det är ju Björn Söders personliga åsikt. Björn Söder kan ju inte mena att han inte förstod att det skulle komma att missförstås, oavsett om det inte var avsikten eller ej. Partiet granskas för fasen mikroskopiskt av motståndarna.

Det kommer alltid finnas de som är för och som är emot SD:s politik och det är ju inte dessa det handlar om. Det finns ju dem som inte vet var de står och som till stora delar sympatiserar med SD:s politik, tyvärr påverkas dessa mer av vad som står i slask-tidningen än vad som egentligen är sant. Många söker fortfarande inte informationen själv då man naivt tror att tidningarna rapporterar objektivt. Jag har mycket svårt att tro att dessa blir särskilt imponerade över uttalandet. Det finns många som aldrig kommer förstå det utan tror att SD vill förbjuda ESC.

SD har inte råd med sådana bakslag hela tiden ifall de ska kunna växa sig starka tills 2014.

Göra dumma, onödiga uttalanden kan de andra partierna syssla med, det behöver inte SD göra.

2012-05-29 @ 22:11:12
Postat av: Anonym

"Jimmie Åkesson har 100 procentig närvaro. Det är med andra skillnad på partiledare o partiledare."



Inget illa ment, men är han hemlös eller har han hamnat i stutabåset? ... ;-)



SD 2014

2012-05-29 @ 22:52:01
Postat av: Magnus S

Tror man att SD har makt och strävan att förbjuda ESC så lägger jag inget större hopp på sådana väljare. Annars kan jag hålla med om att det "kanske" var lite onödigt att uttrycka sig som Söder gjorde. Han är lite för het och spontan den gode Björn. Men, "vi" har visst råd med detta twitter-uttalande även om det var lite onödigt. Detta är ingen skandal.

2012-05-29 @ 22:58:51
Postat av: s29

Jag håller med dig Daniel,det är helt onödigt att kommentera eurovisionfestivalen när man vet att vi hela tiden granskas. Personligen tycker jag Loreen gjorde ett bra jobb,och det är positivt att Sverige vann.Har för mig att någon svensk sångerska representerade Tyskland vid något tillfälle.

2012-05-29 @ 23:00:48
Postat av: Magnus S

Anonym@

Han är mån (inte Måna) om Sverige. Han är nationalist. Det är fint att värna nationalstaten, folkhemmet samt det svenska folket. Då är det lätt att vara på jobbet varje dag.

2012-05-29 @ 23:03:29
Postat av: Du Gamla Du Fria

Vissa borde ha twitterförbud, i varje fall helgkvällar. Vad man skulle kunna kritisera är att länderna inte skriver sina egna bidrag,f.ö var det onödigt att ge ett sådant självmål som Björn Söder bjöd på.

2012-05-29 @ 23:51:01
Postat av: MetalHeadViking

Personligen tycker jag Söder gjorde helt rätt, lyckades värva några till röster åt SD pga hans utspel om ESC. Det är många som tycker att skattebetalarnas pengar inte ska gå till sådant trams.



I övrigt, så tror jag att vi kanske ska hålla oss till ämnet nu. Värre än Söders twitter är faktiskt att centerpartister skolkar!

2012-05-30 @ 01:06:55
URL: http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/
Postat av: Kalle

Björn Söder SD har YTTRANDEFRIHET precis som alla andra har i sverige.

2012-05-30 @ 01:34:16
Postat av: artiz

Eftersom SD inte ingår i kvittningssystemet, så måste SD vara på 10 tår vid omröstningar för att inte sätta svensk demokrati (valresultatet) ur spel...



Detta innebär att 7klöverns ledarmöter har möjlighet att disponera sin tid bättre än SD! detta är ett underläge för SD och för demokratin!



F.ö. tack Thoralf för ditt arbete för sverige och för Sverigedemokratin, Kanske demokrati är framtiden för vårt land i alla fall.



2012-05-30 @ 18:52:14
URL: http://artiz.myopenid.com/
Postat av: Daniel E

Kalle: Absolut har han det, det har alla, men man kan inte luta sig på bara en lag och skita i allt annat när man sitter i hans position. Han sitter trots allt där för att representera väljarnas åsikt, inte sin egen!! Det är väl ändå en moralisk fråga också och inte minst sunt förnuft.

I vissa arbeten kan man inte vädra sina egna åsikter hur som helst, det blir oftast fel då. Själv arbetar jag inom polisen och ska därmed representera dem och vara en god förebild. Hur tror du det hade blivit om jag istället hade vädrat mina egna åsikter hela tiden och alltid sagt rakt ut vad jag tycker och tänker om människor och händelser.

Nä hetsiga debatter är inte alltid av godo, finns nog en anledning till varför partiet ligger lågt emellanåt, så att människor ska hinna bearbeta det som händer. Låt inte en person förstöra detta.

Slut från mig!!

2012-05-30 @ 19:08:49
Postat av: Lars Rosén SD KALMAR

en kommeentar finns i Barometern den 30 maj, att Sd toppar närvarolistan.

2012-05-31 @ 09:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0