DEN STRUKTURELLA MOBBNINGEN OCH SÄRBEHANDLINGEN AV SD

Thomas Mattsson                   Foto Thoralf Alfsson

 

Under Almedalsveckan ser vi mängder av prov på den strukturella mobbningen och särbehandlingen som pågår av Sverigedemokraterna. I många fall handlar det kanske enbart om ren beröringsskräck för att man kan få ett sämre rykte som företag eller organisation om man även bjuder in Sverigedemokraterna. I mitt tycke är det ett väldigt demokratiskt problem att denna situation råder. Som vanligt är det media som enligt min uppfattning får bära huvudansvaret för detta. En som får bära ett stort ansvar för detta är Thomas Mattsson på Expressen.

 

Igår talade Expressen med kluven tunga när man på ledarsidan med rubriken ”Vuxenmobba inte sd” försöker visa sig duktiga och ”demokratiska”. Men sedan gör man allt för att förtala SD en annan dag eller till och med samma dag. Det finns ett ordspråk som säger att man inte skall kasta sten när man sitter i glashus. Något som Expressen borde fundera på!

 

 

I vilket fall som helst tänkte jag ge Expressen några tips på vuxenmobbning från Almedalen.  Först kan vi börja med Donners Brunn som följaktligen ligger vid Donners plats som stängde sin populära uteservering under söndagskvällen för att det var Jimmie Åkesson som höll tal ca 200 m därifrån, första gången i historian som man stänger för ett. Ställ ägaren till Donners Brunn mot väggen och låt honom inte komma undan. Eller var det så att han ville ge personalen en möjlighet att lyssna på Jimmie?

 

Den här delen stängdes under söndagskvällen.  Foto Thoralf Alfsson

 

Men den mest vanliga mobbningen är givetvis att utestänga Sverigedemokraternas representanter vid alla evenemang. Ett av många exempel är detta som ett företag som heter Swedegas stod för idag. Jag är övertygad om att SD aldrig blivit erbjuden att deltaga, sannolikheten att jag skulle ha fel är väldigt liten.

 

 

Ett annat exempel är Lärarnas riksförbund som inte låter Richard Jomshof deltaga, trots att Richard sitter i utbildningsutskottet och dessutom rankas som nummer 18 i mest inflyttande när det gäller skola/utbildning. Avpixlat skriver mer om detta. Läs här.

 

Här har Expressen ännu en uppgift att fylla genom att ställa Lärarnas riksförbund mot väggen.

 

Det vara några små exempel på den strukturella mobbning som pågår under varje dag i Almedalen. Trots att vi nu är ett folkvalt parti i Sveriges riksdag. Sverige är nog det enda demokratiska landet där media så fullständigt backar upp detta beteende utan att reagera.

 

Igår hade vi också ett tre timmar långt budgetmöte i riksdagsgruppen. Vår utredning om invandringens kostnader går framåt, den ena biten efter den andra faller på plats inom respektive utgiftsområde. Riksdagens utredningstjänst betar av del efter del och vi sätter samman det till en enhet. Vår budget till hösten kommer att bli spännande då vi har ett helt annat ekonomiskt utrymme än övriga partier i 7-klövern. Vore jag i deras kläder skulle jag vara väldigt orolig!


Kommentarer
Postat av: carl

Även om det naturligtvis känns betungande på kort sikt så tror jag att SD sammantaget gynnas av den ständigt pågående vuxenmobbingen.

Normala människor störs av den antiintellektuella hållningen mot SD - ingen tar ju någonsin debatten - och för varje dumhet som begås så är det alltid någon som tänker tanken att nu får det vara nog.

SD kan nog förvänta sig ett hyggligt antal röster 2014 som en ren protest mot de gamla partiernas och medias beteende.

2012-07-03 @ 10:09:13
Postat av: Gubben o Gumman

Stockholmsmaffian ?

2012-07-03 @ 11:44:28
Postat av: Magentan

För att slippa de jobbiga bugg-understrykningarna lägger jag först in en URL med anknytning till mina kommentarer.

Postat av: Magentan

Ä N T L I G E N verkar det som att en representant för media tydligen har vågat att åtminstone i viss omfattning BÖRJA erkänna de svenska mediernas helt absurda särbehandling och ensidiga hatpropaganda mot SD! Jag skulle gärna vilja göra en längre kommentar om detta, men eftersom det numera (pga någon bugg i programmet) inte går att dela upp kommentarstexterna i olika stycken, blir långa inlägg alltför jobbiga att läsa. Det får alltså bli en variant, som jag delar upp i delar.

2012-07-03 @ 14:27:50
Postat av: Anonym

I samband med valet 2010 inleddes en kraftig upptrappning av trakasserierna och hetspropagandan mot SD, både av olika vänsterrörelser ute på gator och torg samt av svenska massmedier. I främst radio och TV, har detta därefter eskalerat ytterligare och sedan en tid tillbaka nått upp till rent absurda och mycket farliga dimensioner. Genomslagskraften i Radio- och TV-sändningar är oerhört stor, varför dessa medier blir normgivande i särbehandlingen av SD. I dem tillåts som bekant numera att ohämmat framföra vilka vulgära och farliga avarter av hetspropaganda som helst mot ett folkvalt riksdagsparti, TILL OCH MED ATT UPPMANA TILL MORD!

Postat av: Gute

Det där idiotiska tilltaget att stänga en del av Donners Brunn är inte populärt bland övriga krögare i Visby, och absolut inte bland oss gotlänningar över lag!

T.o.m motståndare till SD anser att det istället kommer att öka sympatierna för SD, vilket följden oftast blir!

Många skäms över att Visby ska få ett sånt dåligt rykte när demokratin ifrågasätts under Almedalsveckan!

2012-07-03 @ 14:33:39
Postat av: Magentan

Vad som gör denna numera besinningslösa och farliga mobbning och förföljelse i svenska medier av ett riksdagsparti ännu mer sanslös är att samma medier som står för denna mobbning och förföljelse SAMTIDIGT frenetiskt hävdar att det är SD-folket som försöker göra sig själva till offer och martyrer!!!??? Detta absurda och lögnaktiga påstående används även flitigt av vissa politiker i övriga partier. Ett typiskt exempel är Reinfeldts uttalande om SD vid Publicistklubbens eftervalsdebatt i oktober 2010, som jag citerar nedan. För att kunna betrakta detta uttalande ur rätt synvinkel är det viktigt att känna till att en av SD:s valarbetare och kandidat till kommunalfullmäktige i Göteborg ett par veckor tidigare hade blivit brutalt misshandlad och svårt knivskuren av en grupp angripare och lagts in på sjukhus med svåra skador efter 18 knivhugg. (Se länk.)

Postat av: Magentan

Citat från Reinfeldt: "Vi ska vara väldigt klara över att hela idén är att såna här partier SKA vara missförstådda och kränkta. Det är själva livsluften, annars så finns inte rörelsen. (Raljerande:) 'Vi är en liten missförstådd grupp som ständigt är utsatta för angrepp av etablissemanget och andra som inte förstår oss. Det är så man håller ihop. Det är så man får upp tempot. Det här är inget nytt. Dom älskar detta. De ska alltid vara missförstådda. [...] Dom är kränkta, det är synd om dom. [...] Var inte förvånad över detta, det är bara början, det kommer att fortsätta så länge vi sätter dem på en piedestal och ger dem möjligheter att tycka synd om sig själva och känna sig kränkta i alla sammanhang ..."
Länk till detta finns nedan. Länken är stor och bilden kan bli suddig i början, men efter att videon startats klarnar bilden. Det aktuella inlägget kommer i slutet av diskussionen, vid ca 1:25:00.

Postat av: Magentan

PS: Kommentaren från "Anonym" ovan är alltså också mitt. Men inte inlägget från Gute som råkade komma in mellan mina kommentarer. (Hoppas att det blir ordning på din eminenta bloggsida igen snart Thoralf.)

2012-07-03 @ 14:47:54
Postat av: Svensson

Expressen försöker kopiera Expo, deras upplaga måste vara väldigt låg nu :p

2012-07-03 @ 17:05:29
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Bosse

Kul bild på Mattsson ingen George Clonney precis!
När jag såg bilden fick den mig att tänka på någon ur Björligan som rymt.Vid närmare eftertanke är det ju faktiskt så att denne Mattsson borde vara inlåst pga olaglig vapenhandel.Så tröjan han bär passar ju denne man.

2012-07-03 @ 17:16:52
Postat av: Gubben o Gumman

Gute : All mobbning av SD ökar partiets valresultat

2012-07-03 @ 17:54:49
Postat av: Gubben o Gumman

Bose : Domen och tröjvalet blev lite fel

2012-07-03 @ 17:56:25
Postat av: vmm

Om Donners brunn: dom dagar dom har öppet så vet vi att dom håller med dom partierna. Och om dom håller öppet nästa år när SD har sin dag så vet vi att dom håller med SD! :)

2012-07-03 @ 18:01:05
Postat av: Essendon

@Gute

Slå er samman och sätt Donners Brunn i konken genom att inte besöka syltan!
Svinhugg går igen!

2012-07-03 @ 18:02:50
Postat av: Lassekolja

Agerandet i form av vuxenmobbing är naturligtvis oacceptabelt, men att man "i nästa stund"(i Riksdagen) talar indignerat om hur hemskt det är med mobbing i både skola och på arbetsplatser lägger sina pannor i djupa veck, över hur "vi" skall kunna komma till rätta med denna otäcka företeelse, gör att våra motståndare med råge förtjänar epitetet: DJ-LA HYCKLARE!!!

En spännande höst väntar oss Sverigevänner! Jag syftar på utredningen om invandringens kostnader!

Postat av: Inte-en-till

Donners: då vet jag vart jag inte ska gå nästa gång jag är i Visby.

2012-07-03 @ 18:59:04
Postat av: Funtaren

Oj vad jag längtar efter denna publikation. Det är ett av era allra viktigaste uppdrag i Sveriges Riksdag så hasta inte. Ta hellre extra tid på er och se till att ni har stålskott på fötterna när ni släpper rapporten!

Den dagen den kommer kan vi beslå hela politikerpacket med lögn och bedrägeri och påbörja ansvarsförfarande mot svinen!

2012-07-03 @ 19:46:14
Postat av: Gustav

Gubben o Gumman: Mobbning av SD ger inte SD fler röster, nej. Tror du seriöst det finns någon som röstar på SD om han inte vill rösta på dom, eller deras program, bara för att han tycker "synd" om SD? Väx upp, offermentalitet är så typiskt blattar och judar. Och som alla vet styrs SD av judarna, så det är ju klart att dom tycker synd om sig själva.

SvP, för ett RIKTIGT SVERIGE!

2012-07-03 @ 19:55:38
Postat av: Stefan A

Bilden på lille Mattsson ger mej vibbar av Gudfadern, fattas bara Helin, Hamilton och några till så har man hela riksmedian samlad, la familia Sveriges cosa nostra, som mera borde höra hemma på Alcatraz än på redaktionerna, en skam för demokratin för hela Europa, ungefär det snällaste man kan säga om dessa figurer.....

2012-07-03 @ 21:06:44
Postat av: AvKyJJ

Lite mer om "Visbybrunnen" kan hittas här.

https://www.flashback.org/t1906801

2012-07-03 @ 21:15:33
Postat av: vmm

Om Donners brunn: jag åt på restaurang i Stockholm igår. Jag var sisådär nöjd. Jag är petig och kan om jag vill hitta massor med punkter där jag skulle kunna anmärka. Jag skulle kunna skriva på internet en dräpande kritik och jag lovar att det skulle få ganska många att välja bort den restaurangen. Nu var jag där privat och jag liksom orkar inte. Maten var okej och det var mitt mål. Att äta och bli mätt. Men jag skulle gärna besöka Donners brunn och ha mitt kritiska öga och smaklökarna med mig och berätta för allmänheten på internet om besöket varit till förnöjelse och kanske också för Gotlands kommun om det finns behov för det.

Nej, det här är inget hot eller så. Om Donners levererar toppkvalitet varenda dag till varenda gäst så kommer ju ingen gäst att vara missnöjd. Jag är faktiskt rätt småsugen på att testa.

2012-07-03 @ 21:51:51
Postat av: Den förgiftade brunnen uti Visby stad,

https://www.flashback.org/t1906801 -
https://www.flashback.org/t1906801 -https://www.flashback.org/t1906801 -
https://www.flashback.org/t1906801



2012-07-03 @ 22:22:33
URL: http://https://www.flashback.org/t1906801
Postat av: Den förgiftade brunnen uti Visby stad,

https://www.flashback.org/t1906801 -
https://www.flashback.org/t1906801 -https://www.flashback.org/t1906801 -
https://www.flashback.org/t1906801



2012-07-03 @ 22:22:46
URL: http://https://www.flashback.org/t1906801
Postat av: Gute

Angående Donners brunn, nu gjorde man misstaget och fick ögonen på sig.
Det enda sättet att driva en krog med dessa skulder är att ha svarta pengar i omlopp.
Ska bli intressant att följa upp det här, jag ska höra mig för lite!

2012-07-03 @ 22:30:11
Postat av: Calle

@ Magentan
Betr. citatet av Reinfeldt: Låter som han pratar om muslimer som kommit till _Sverige. Du tror inte att han blandat ihop korten??

2012-07-03 @ 23:20:08
Postat av: Hacke

Vuxenmobbingen tenderar att bli ett allt större problem för mobbarna själva. Det verkar som brytpunkten är nådd och eftersläntrarna på pk-tåget som Donners Brunn och andra i slutet av mobbsvansen blir lite patetiska även i de "rättrogna" kretsarna.
Då gäller det att haka på de nya trenderna i konsensuståget, och försöka hålla sig i de främre vagnarna nästa gång.

F ö ska det bli skönt när det stora offentliga kram- och kindpusskalaset mellan politiker och media är slut (undantaget då sd förstås) och man kan se fram emot höstens budgetpresentationer. Det låter som vi har något alldeles extra att se fram emot tack vare sd:s fantstiska jobb i landets intresse som de andra politikerna har vanskött och försakat i decennier.

2012-07-04 @ 08:45:12
Postat av: Da Capo

I en kommentar till senaste söndagens JC-krönika hos snaphanen.dk. formulerade signaturen "Exit Sverige demokrati" en uppfattning, som nästan är identisk med min egen. För att leva upp till mitt nick, vill jag passa på att citera kommentaren, som ungefär löd så här: -- Det finns något motsägelsefullt i en berättelse som gör gällande att invandringsproblematiken är så gigantisk att varenda stad, snart varenda byhåla, är drabbad av den genom kriminella gäng etc, samtidigts som 94% av den röstande befolkningen med hjälp av medialögner kan hållas i okunnighet om den. - Att gå ut, att se dem och må illa, gjorde mig själv invandringskritisk inom loppet av någon månad, när jag väl kom i kontakt med dessa bosättare. Vid försök till analys av min upplevelse, då jag formulerar min uppfattning kring invandringen, förefaller det mig som om jag färeställer mig ett Svenskt Folk, som bit för bit trampas sönder av en växande hord. Problemet är, att jag ställer mig på det Svenska Folkets sida, därför att jag tilldelar detta folk egenskaper som det i verkligheten näppeligen har. Jag föreställer mig att det är 1950- till 1970-talets Svenska Folk (sådant som jag upplevde dåtidens Svenska Folk), som trampas och sparkas ihjäl. I verkligheten är det ju 2010-talets Svenska Folk som sparkas ihjäl, och detta nutidens svenska folk har jag inget till övers för.

2012-07-04 @ 09:00:11
Postat av: GOTINNA

Vi har en kurrupt politisk ledning och medierna domineras helt av anti-svenska invandrare. Domstolarna är de mest politiserade i hela Europa, enligt ärliga svenska jurister.

Ja, det barkar utför........

2012-07-09 @ 05:55:35
URL: http://gravatar.com/gotinna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0