TILLBAKA I VERKLIGHETEN

Om någon undrar vad jag sysslar med när det inte förekommer någon verksamhet i riksdagen. Kan jag berätta att jag är tillbaka på mitt gamla jobb på ÅF och gör en driftsättning på ett av Arla:s mejerier under denna och nästa vecka. Med andra ord är jag ute i verkligheten och jobbar övertid varje dag. Jag tycker dessutom att det är väldigt roligt att träffa mina gamla kunder och förhoppningsvis göra ett jobb som de är nöjda med. De personer som endast sitter i riksdagen och gör studiebesök ute på diverse arbetsplatser år efter år vet egentligen inte mycket om hur verkligheten ser ut på en arbetsplats. Jag vill inte förlora den kontakten och så länge min arbetsgivare vill ha mina tjänster kommer jag fortsätta med dessa uppdrag när det går att kombinera med riksdagsuppdraget.

Peter Akinder på Östrans ledarsida fortsätter att spy galla över alla politiska motståndare. Även jag får mig en släng av sleven. Jag förstår att Peter Akinder mår dåligt med tanke på de opinionssiffror som socialdemokraterna får. Men nu beror det nog inte så mycket på de politiska motståndarna utan snarare på inkompetens inom socialdemokraterna. Peter Akinder är sannolikt en del av denna om man värderar det han åstadkommer på ledarsidan. Eller vad säga om dagens alster.

Inte undra på att ledande politiker i Kalmar från flera partier undrar vad vi har för ledarskribenter i våra stora lokaltidningar. Så sent som igår dömde en moderat politiker ut Barometerns ledarredaktion som sjunkit rejält i anseende sedan Ulf Wickbom tog över. Det korta ljusning som kunde skönjas med Alice T är numera som bortblåst.

I Kalmar har vi under de senaste åren tagit emot en hel del somalier.
Enligt de uppgifter jag fått finns det drygt 100 somalier i Kalmar. Inte undra på att Norra vägen nu döpts om till Niqab road av vissa personer. Jag har även försökt få fram uppgifter på den utbildningsnivå som denna grupp människor innehar från Invandrarservice. Men enligt ansvariga personer får man inte föra den typen av statistik grundad på etnicitet.

”Någon sammanställning utefter etnicitet gör vi inte utan på flyktingar totalt – den kommer framåt februari för år 2011. Det är svårt att göra på för små grupper då man därmed kan identifiera enskilda individer vilket vi inte får göra.”

Faktum är ju att om mer eller mer alla är analfabeter så kan ju också alla i en större grupp identifieras som analfabeter.

Enligt en FN-rapport från 2001 är endast sjutton procent av den vuxna befolkningen i Somalia läs och skrivkunniga. Det innebär i praktiken att bara en av fem personer är läs och skrivkunnig. Detsamma gäller nog för de personer som får uppehållstillstånd i Sverige. En sak är i varje fall säker och det är att många av dessa kommer leva på bidrag under hela sitt liv på det ena eller andra sättet.

Det skulle vara väldigt intressant att veta om någon av dessa drygt 100 personer försörjer sig själv. Då räknar jag givetvis inte subventionerade jobb i någon form, utan endast riktiga jobb.

Den nya lagen om att somaliska ”familjer” skall återförenas trots bristfälliga eller helt avsaknad av ID-handlingar som träder i kraft 1 juli kommer sannolikt innebära att mängder av somalier kommer att få uppehållstillstånd i Sverige. Hur många som kommer att komma till Kalmar återstår att se men Niqab road kommer sannolikt göra skäl för namnet i än högre utsträckning.

Jag väntar dessutom bara på att vi skall få läsa om ett större khat-beslaget i Kalmar. Det är inte frågan om utan när.

Lyssna på Sten Levander som serverar ett par riktiga salvor.


Kommentarer
Postat av: Henrik

100 st nybyggare som säkrar våra pensioner.

Jag gissar att de redan har startat ett flertal nya företag som kommer bli framtidens Ericsson, ABB, Volvo, Scania, IKEA .....

2012-01-04 @ 23:09:55
Postat av: matspp

100 st vinstlotter som tryggar vår framtid.Med den special kompetens de har kommer de säkert slita ut sej här.Har hört de redan bygger k(h)atamaraner ?

2012-01-04 @ 23:38:33
Postat av: Hulda

matspp... Ja, vad vi verkligen behöver är spetskompetens i kamelskötsel, bhurka/niqab-sömnad och khatodling. Framtiden blir lysande!!

2012-01-05 @ 00:37:53
Postat av: Birger-Zorro

Heja Sten Levander! Underbart och klockrent! :)

2012-01-05 @ 00:46:44
Postat av: Ronny

Sten Levanders "pungspark" på mediepatrasket, som letar efter allt samband mellan Breivik och SD, visar på ett otroligt starkt civilkurage. Nu undrar man VILKA som går i täten för denna "glädjen" över Breiviks plötsliga tillfrisknande??

2012-01-05 @ 00:48:31
Postat av: Magnus Svensson

Förmodligen det sista man får höra från Levander i etern. I alla fall tills den svenskfientliga kulturmarxistiska extremvänstern föruttnat (vilket kan hända vilken dag som helst ifs. Det går fort när förmultningsprocessen påbörjas). Hur slank han in i etern förresten? Hade de inte kollat upp honom före sändning som brukligt är?



Saknar Gubben och Gumman..,

2012-01-05 @ 01:14:15
Postat av: Micael Foghagen SD Kalmar

Jag bor som sagt längs den vägen - sett bränderna och personligen blivit attackerad av kulturberikare/invandrare/papperslösa(?)...



3 stycken gav sig på mig för att jag bad dom att sätta på lyset på sina cyklar - de cyklade i bredd och jag höll på att bli överkörd.... Då tyckte ledaren - efter ett par smällar som jag parerade - att jag skulle få mitt huvud krossat i asfalten. Äldre man med hund blev vittne - tyvärr kunde ingen av oss känna igen dom i skolböckerna...Polisanmälde...Hade de gått i svensk skola överhuvudtaqet? Nerlagd utredning...



Min granne - 70+ blev rånad och andra gången avputtad från sin cykel när hon hade handlat. Blev så rädd för att bo i området att hon sålde sin lägenhet. Hon vågade inte bo kvar...



I Berga centrum har mina cyklar blivit stulna, blivit hotad ( av 6-7st) för att jag fotograferade ett gäng kring en superdyrbil...



I affären lämnar vissa fram kort från migrationsverket och köper för massor - och får pengar tillbaka - en annan får snällt betala med skattade pengar och slit...



Utanför står dyra barnvagnar..



Flickor, säg 9 år, är dolda topp till tå mitt i sommaren....pojkarna i samma ålder får dock gå i

t-shirt och shorts...Snacka om jämlikhet...

.

Gardinerna/lakan är alltid fördragna i området och ser ut som f-n rent ut sagt.



Parabolerna mot diverse länder har dock blivit uppsatta - vem betalar detta och för vad? Personligen tycker jag att det är en kostnad dessa får ta om de kan stå för den på egen hand. Jag/vi ska inte behöva betala. Bättre att lära sig svenska och se svenska program.



Varje gång jag går till bankomaten är det alltid flera icke svenskspråkiga som står före mig....



Om det är något jag är stolt över så är det att vara

Sverigedemokrat för så här kan det inte få fortsätta.



Hör av dig ( ni som läser ) till mig om du vill ge ditt bidrag som röst, kanske bara för att prata lite över en kaffe på stan.



Dags att sätta ner foten på allvar, eller hur?



PS Hur ska våra ansvarstagande villiga och duktiga invandrare 5-10%, få en chans när 7-klövern envisas med att fylla på med än mer okvalificerad arbetskraft? Sug på den...DS

2012-01-05 @ 01:19:28
Postat av: Magentan

Inge Sandén skrev i en tidigare tråd här att SD arbetade hårt med att få ut en veckotidning till så många prenumeranter att man skulle kunna söka presstöd likt det "Nationell Idag" har lyckats med, och att man arbetade hårt med detta eftersom det är många problem att lösa osv".



Här är min åsikt om ovanstående:



Visserligen är det trevligt med en SD-tidning, men det finns ju redan en. Det kan i och för sig vara ekonomiskt fördelaktigt med presstöd, men när jag läste den sista raden ovan om "många problem att lösa" osv, så hoppade pessimisten fram från mitt inre och viskade i mitt öra att "när dessa problem äntligen har löst sig, så har det Sverige-hatande PK-etablissemanget för länge sedan hunnit ordna någon ny specialregel som går ut på att presstöd endast ska tilldelas tidningar som hyllar multikultisamhället.



Hur som helst har jag svårt att tänka mig att ett sådant SD-initiativ skulle hinna få någon effekt på valutgången 2014. Jag är mycket skeptisk till att en SD-tidning skulle få någon väljareffekt över huvud taget, såvida den inte ska distribueras gratis till alla Sveriges hushåll, och det tror jag knappast är avsikten. Snarare blir det väl som vanligt vi redan frälsta som helt i onödan kommer att få ytterligare lite mer att läsa som stärker våra redan tillräckligt starka uppfattningar.



De senaste opinionsundersökningarna visar tydligt att S-väljarnas avhoppare nogsamt undviker SD och istället väljer MP, V och Reinfeldts Nya Moderater. En viktig förklaring till detta finns i följande kommentar som jag förmodligen har hittat under något inlägg på Avpixlat:



"Det är tråkigt att många har missförstått den sverigedemokratiska rörelsen. Mina morföräldrar är förskräckta över partiets framgångar. Morfar tror att dom är nazister."



Svenska folket måste få veta sanningen om Sverigedemokraterna! Väljarna måste få veta att partiet på intet sätt är det ondskefulla, rasistiska parti som det framställs i svenska medier och av många representanter för de övriga sju riksdagspartierna.



Väljarna måste också få veta hur verkligheten ser ut i Sverige, vad som händer här och i övriga Europa. Jag har fått uppfattningen att SD-ledningen har svårt att ta in det faktum att det fortfarande endast är en mycket LITEN bråkdel av väljarna som själva söker denna information (t.ex. på nätet). 80-90 procent av väljarna söker inget alls, de MATAS med tillrättalagd information i radio, TV och på tidningarnas löpsedlar och förstasidor varje timme varje dag, och de gapar och sväljer alltihop helt okritiskt.



Att denna indoktrinerade och desinformerade allmänhet plötsligt skulle få för sig att aktivt leta upp en SD-tidning eller betala en enda krona för en sådan är helt uteslutet - främst av tre anledningar:



1) En del av väljarna är helt ointresserade och bryr sig inte ett skit (men många av dessa röstar ändå av gammal vana och då på sitt gamla vanliga parti).

2) En del av väljarna är mycket intresserade/aktiva politiskt och hatar SD, eftersom SD:s inträde på arenan kan orsaka att deras eget favoritparti minskar i storlek.

3) En del har så smått börjat inse läget men vågar inte ens för sig själva erkänna att SD har rätt, eftersom de är fullkomligt vettskrämda att någon i familjen eller bland deras släktingar, vänner, arbetskolleger, chefer eller grannar skulle börja misstänka att de hyser visst intresse och kanske till och med vissa sympatier för det där "förfärliga, otäcka, rasistiska, nazistiska SD som enbart består av ointelligenta, outbildade och elaka fylltrattar som vill slänga ut ALLA invandrare från Sverige" (dvs enligt media).



Åtskilliga i väljargrupp 3 skulle emellertid med stort intresse läsa en informationsskrift från SD - om de fick hem den i brevlådan. Då skulle nämligen var och en i smyg kunna plocka fram den ur återvinningspåsen och ta del av innehållet när övriga i familjen inte är hemma. Så skulle de efter ett tag börja få klart för sig att precis som de hade börjat misstänka lite grand, så är väldigt mycket av det där som de läser i tidningarna och hör i radio och TV nog inte riktigt med sanningen överensstämmande. Det som de läste i SD-infon stämmer ju faktiskt bättre med hur de själva ofta tycker att det verkar vara.



Sakta, sakta börjar man då närma sig tanken att SD-människorna kanske inte har helt fel och kanske inte är riktigt så dåliga och hemska och korkade som man påstår i media. Kanske man till och med skulle våga ta fram SD:s hemsida på nätet och läsa lite där - bara ingen annan i familjen märker vad man håller på med.



Efter flera månaders eller något års smygande och funderande har man så småningom vant sig vid att TÄNKA ordet "Sverigedemokraterna" utan att bli rädd för sig själv och ängsligt se sig omkring ifall man sig själv ovetande har råkat tänka ordet högt. Först då vågar man utöka tanken till att man kanske skulle våga RÖSTA på dem. Ja i smyg förstås, absolut inte säga något högt, inte ens till de närmaste, utan låtsas att man röstar på det gamla vanliga partiet i år också.



Ja, så har man kommit en bit, och efter ytterligare något år vågar man med darrande stämma och hjärtat i halsgropen för första gången högt uttala en hel SD-positiv mening, till exempel efter en god middag i familjens sköte. Till sin häpnad kanske man då upptäcker att makan/maken eller sambon och tonårsbarnet inte svimmar av någon chock, utan att dessa faktiskt har gått och funderat lite åt samma håll och till och med smygläst lite i den där SD-infon som blev liggande så länge i återvinningspåsen.



Nästa gång det är val går förhoppningsvis hela familjen till valurnan med SD:s valsedlar i fickan.



Ofta är det faktiskt en så lång och svår process att på egen hand avprogrammera sig själv, få upp ögonen ordentligt och börja våga se och ta in verkligheten i vår svenska demokratUr.



("I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps.")

2012-01-05 @ 01:19:50
Postat av: Micael Foghagen SD Kalmar

I mitt inlägg 01:19:28 ska det naturligtvis inte stå "5-10%". Delete!



Det skulle det kunna göra när vi pratar om flyktingar enligt FN, men inte i det sammanhang jag skrev.



Skrivet för att inte någon journalist har lust att ta en skärmdump...hoppas jag han...

2012-01-05 @ 01:31:40
Postat av: Magnus Svensson

Folk är helt hjärntvättade. Var uppe i Stockholm i helgen med min sambo. Hennes syster och gubbe boende i Moskeprydda Borlänge i vanliga fall hade hotellrummet bredvid. De var inne hos oss och vinet frodades efter besök på Ängeln i Gamla stan. "Tyvärr" slank det ur mig att jag var Sverigedemokrat varpå systerns sambo utbrast: -Han är nazist! Varpå han genast lämnade rummet. Snart gjorde systern det också. Kanske beroende på mitt försvarstal. Dagen efter var det tryckt stämning vid frukostbordet vill jag lova. Själv tycker jag det säger mer om dem än om mig. Systern pendlar mellan v och mp samt livnär sig som lärare off course.

2012-01-05 @ 01:35:18
Postat av: Micael Foghagen SD Kalmar

>Magnus Svensson



Vet inte om det hjälper , men jag kan alltid säga till likadana belackare att jag har haft en dagmamma som ensam överlevde Dachau/Treblinka - alla hennes släktingar, mor, far, systrar, bröder dog...



Röda korset hjälpte henne...kom till Sverige som liten flicka 1945.

2012-01-05 @ 01:48:54
Postat av: Magnus Svensson

Folke Bernadotte och de vita bussarna.. Har läst boken.



Tror ingenting hjälper i detta fall. Tror heller inte sambon i min berättelse har någon politisk åsikt utan bara är ute efter att samla poäng hos sin politiskt vänsterengagerade sambo (systern/läraren) så tragiskt verkar det.



Förutom gnäbb från min sambo hade vi det någorlunda trevligt i Stockholm med besök på klassiska Hovet. Sånt besöker gudskelov inte kulturmarxisterna på sina weekendar.

2012-01-05 @ 02:06:35
Postat av: Micael Foghagen SD Kalmar

>Magnus Svensson



Trevligt och bra att ni har det fint. Mitt exempel skall ses som att ingen kan anklaga mig, eller oss i SD, för att vara nazister. Mig veterligen är ingen av de hundratals Sverigedemokrater i alla ställningar jag har träffat det heller. Om så vore skulle jag gå ut bums! icke förhandlingsbart.

2012-01-05 @ 02:23:19
Postat av: Magnus Svensson

För att någon mindre politiskt "vetande" anklagar mig för att vara nazist betyder inte det att jag är det. Det betyder att han är politiskt okunnig/dragen bakom flötet eller politiskt korrekt. Dvs nyttig clown, hycklare eller ren lögnare. Jag är rakryggad det är en jäkla skillnad.

2012-01-05 @ 02:46:27
Postat av: Hah

Skrivet från hjärtat och verkligen menat: Magentan och Magnus Svensson skriver insiktsfullt och ger intryck av att med realism ha genomskådat hur verkligheten förhåller sig, men trots att den bistra verkligheten synes vara genomskådad, framskymtar i det skrivna en förtvivlans förhoppning om en kommande spontan förändring - till det bättre.



Samma tänkande uppvisas av den som har terminal cancer i pancreas eller vars testikelcancer har metastaserat till skelettet: kanske, kanske... ett under kan inträffa.... men ett halvår eller år senare är de likväl både döda och begravda.



Naturligtvis kan en tillfällig förbättring inträffa -- SD ökar kanske från 5,8 till kanske 10 eller 12 eller 14 % 2014 - men sen då; detta kommer inte att innebära någon förändring på riksplanet. Landets Somalisering bl.a. kommer att fortsätta, Helin sitta kvar på AB, Ullenhag, Cecilia Malmström och paret Hallerby kommer över en flaska rödvin i köket att spåna vidare över hur det multikullturella riket skall kunna fullbordas.



Det skulle behövas spektakulära urspel från SD för att väcka folk, men sådana kommer garanterat att utebliva. Den politiska tristessen kommer att mala vidare, medan Sverige sjunker. Hade jag själv inte varit SD-anhängare utan en traditionell sosse, center- eller folkpartist skulle jag inte haft en aning om vad SD sysslade med i riksdagen, mer än att en viss uppkäftighet (för första gången i historien) uppvisats i kammaren -- men då företrädd av golddiggern och desertören Petzell.



Inse att det med största sannolikhet är kört. Ju förr det går åt helvete desto bättre. Vi kan ju hoppas på att EURON kollapsar, EU upplöses, Hormussundet mineras av Iran eller på ett atomkrig någonstans. Bäst av allt vore om Iran sände upp en missil över Europa och åstadkom en elektromagnetisk puls(EMP) - då skulle vi på allvar tvingas börja om från början, sedan alla landsförrädare blivit rättsförda och alla parasiter blivit utsparkade.

2012-01-05 @ 07:08:22
Postat av: Hulda

Magnus Svensson...

Jag kände en farbror som var med i operationen med de Vita Bussarna. En mycket vänlig man som tyvärr inte finns idag.

Han berättade lite om detta, så för mig är Nazismen avskyvärd.

Men lika illa, om inte värre är Kommunismen. Men då kan man få vara med i lördagskvälls-TV och sjunga för Svenskarna. Eller vara med i SR för att försvara regimen i Nordkorea....

2012-01-05 @ 08:01:42
Postat av: Fredrik

En myt? och inte kulturellt eller religöst färgat?





Postat av: Fredrik

Glöm nu inte att skrolla ner och kolla in

statistiken i länken ovan.

2012-01-05 @ 08:54:07
Postat av: Ludvig

Som mångårig prenumerant av Östran blev jag bedrövad i går när jag läste ledaren. P A sitter även han i sandlådan när det gäller S D.

2012-01-05 @ 08:58:22
Postat av: Urban Jakobsson

Det ar tur att Akinder inte behover vara objektiv for da skulle han nog fa det jobbigt att uttrycka sig,for ovrigt verkar det vara en synnerligen obehaglig manniska.

2012-01-05 @ 09:33:10
Postat av: Tjadden

Thoralf



"Jag har även försökt få fram uppgifter på den utbildningsnivå som denna grupp människor innehar från Invandrarservice. Men enligt ansvariga personer får man inte föra den typen av statistik grundad på etnicitet"



Folket på migrationsverken skulle väl också kollas upp, vad är det för människor egentligen som praktiskt taget har svängdörrar in till Sverige och dessa utlänningar som sitter med i bedömningen för vem eller vilka som ska ha PUT, allt det här kan inte gå rätt till, utan jäv och mygel"



Ponera att det sitter en massa Mona Sahlin typer och har bestämmande rollen på Migrationsverken så förstår man resten.

2012-01-05 @ 09:58:55
Postat av: Stora Småland

Akinder hör till dem som har en årslön på mellan 500000 och 1 miljon och det är bara så att den kategorin med så hög lön tycker att Sverige är rikt och kan ta emot hur mycket invandring som helst oavsett det finns arbete eller inte ! De som vurmar mest för invandring är de högavlönade , de lågavlönade har inget att säga till om !

2012-01-05 @ 10:07:21
Postat av: SM811

Intressant att se vad våra raketforskare har för IQ

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:National_IQ_Lynn_Vanhanen_2006_IQ_and_Global_Inequality.png

2012-01-05 @ 10:18:22
Postat av: Tony Ingman

När man hör hövdingen i Malmö Ilmar Repalu uttala

sig om kriminaliteten där, så är det alla utom han

själv som tycks ha ansvar för den. Visst har vi en

slapp vapenlagstiftning precis som all annan

lagstiftning, men det fritar inte honom själv från ansvar. Hade han styrt upp den fullständigt huvudlösa mottagningen av människor, där merparten

inte har i landet att göra. Varningstecken har

inte saknats. En stad av Malmös storlek där social bidragskostnaderna överstiger en miljard om

året,och där mer än 2 tredjedelar går till importerat folk visar på att något är väldigt

snett. Men så går det när man låter bli att ställa

krav på anpassning till lagar och anpassning till

det samhälle som dom sökt sig till!

2012-01-05 @ 10:20:57
Postat av: AWSvensson

Hah, det hela är en kapplöpning med tiden, ska svenska folket inse vad som komma skall om man inte i tid dra i nödbromsen,ska politiker och då framför allt moderater inse vad deras politik läs Reinfeldt leder till,svaret får vi valet 2014 som kommer att bli ett ödesval för Sverige som nation och välfärdssamhälle. Även om allt pekar åt h-e så får man inte kasat yxan i sjön, framför allt vi lite äldre får dra vårt strå till stacken baserad på den erfarenhet vi har,från ett växande till raserande välfärdssamhälle.

Foghagen, hade det funnits resurser så skulle man kunna tänka sig en mötesplats där folk med funderingar om allt inom samhället och asylsvindleriet i synnerhet skulle kunna möta sverigedemokrater och utbyta tankar ,erfarenheter och upptäcka att sverigedemokraterna är i allra högsta grad av kött och blod och med samma syn på livet som de flesta i dagens samhälle.

2012-01-05 @ 10:21:22
Postat av: åsa

Micael Foghagen SD Kalmar

Menar du allvar?

Det är ju tråkigt att du inte har någon bra erfarenhet av invandrare men det är ju lika hemskt och oacceptabelt med brott vilka som än gör det,invandrare eller svensk och dom ska ha sina straff.

jag är nu 38 år(handlat i berga sen jag var liten) men handlar i berga centrum nästan varje dag. Jag ställer alltid min cykel olåst och den har aldrig blivit stulen

Dyra barnvagnar, hur vet du om dom som äger dom inte köpt dom på blocket?

har aldrig sett att någon köpt med kort från migrationsverket.

Parabol hade jag velat ha om jag flyttade utomlands skulle gärna se svenska program.

Låter helt otroligt att det alltid står invandrare framför dig i kön till bankomaten.Det finns faktiskt invandrare som arbetar och få lön till sitt konto och dom har troligtvis ett minutenkort.

Jag brukar ta en lång runda sent på kvällen med min hund och då går jag runt berga och jag är inte rädd för att bli nerslagen av några invandrare isåfall är jag rädd för att bli nerslagen av alla knarkare som bor i berga området.

2012-01-05 @ 10:52:53
Postat av: Kalle

Från Aftonbladet



""Han blir riksdagens rödaste partiledare.

Men har Sveriges blåaste adress.



– Det är rätt tråkigt att bo på Östermalm, säger Jonas Sjöstedt, 47./.../Jag hade hellre bott någon annanstans, säger Sjöstedt, som hoppas att familjen ska kunna flytta till en annan stadsdel så småningom.""säger V-ledaren, Sjöstedt in spe till Aftonbladet



Vill du flytta Sjöstedt så finns det säkert lediga lägenheter eller någon som vill fly från Fittja till Östermalm. Det är bara att flytta utan att snacka en massa sk**t. Fittja har tunnelbana till Stockholm Centrum. E4 passerar alldeles utanför Fittja om du eller frun vill åka bil in till Stockholm för att slippa alla invandrare.



Snacka inte sååå mycket i tidningar utan flytta direkt till alla invandrare i Fittja. Där kommer du säkert att trivas med din vänsterpolitiska och invandrarkramande åskådning.



Postat av: Stora Småland

Åsa . Vi har nog med våra egna brottslingar alltså behöver vi ingen gangsterimport !

2012-01-05 @ 11:56:14
Postat av: Åsa

stora Småland

ja men nu är invandrarna här ska vi bara kasta ut dom då?jag kan hålla med om att vi ska ha någon slags reglerad invandring men dom som är här vad vill du göra med dom.?

2012-01-05 @ 12:01:40
Postat av: AWSvensson

Åsa, i Sverigedemokraternas partiprogram som inte är en hemlighet kan du få svar på dina frågor. Med utgångspunkt från denna så kan du ta en diskussion. Den frågan du ställer tyder på en naivitet och okunskap. Vi har som du tycks veta reglerad invandring. Denna reglerade invandring styrs av lagar,skulle dessa tillämpas så skulle invandringen minskas med 90%,alltså till en genomsnittlig europeisk nivå. Invandrare med uppehållstillstånd som sköter sig betraktas som vilken svensk som helst, de som missköter sig och inte har svenskt medborgarskap skall utvisas.

2012-01-05 @ 12:12:46
Postat av: OT

@Åsa



Jag tycker du verkar vara en jättesnäll och en smula naiv kvinna.



Vad skulle du göra om du hade bjudit in en mycket otrevlig gäst i ditt hem, som trots upprepade tillsägelser inte slutade upp med att vara våldsam?



Å andra sidan var det en ganska dum fråga från mig till dig eftersom du ser alla dina gäster som familjemedlemar. Och familjemedlemar slänger man ju inte ut även om de är våldsamma.



Och det som du anser gäller i små ting tycker du givetvis skall gälla med stora ting.

2012-01-05 @ 12:36:07
Postat av: Micael Foghagen SD Kalmar

>Åsa



Jo jag menar allvar.

Men att ha dåliga erfarenheter av kriminella invandrare betyder INTE att jag saknar positiva erfarenheter av invandrare.



Fakta är att i området växer utanförskapet för varje år som går, fler och fler blir beroende av försörjningsstöd, ungdomarnas studieresultat sjunker och arbetslösheten ökar.



Att alla som tar ut på minuten har jobb och lön får man ju hoppas men statistiken pekar åt annat håll.



Barnvagnar köpta på blocket? Tja tror du det så, jag gör det inte...



Tanten 70+ delar nog inte din syn på tryggheten i området...



Att småflickor (och vuxna kvinnor)tvingas bära heltäckande klädsel i sommarvärmen undviker du att tycka till om.





Parabol skulle jag också skaffa om jag flyttade utomlands men om jag inte kunde försörja mig undrar jag vilket land som skulle ge mig en....du kanske kan tipsa mig?



Om badkaret svämmar över stänger man av kranen och om man bara har en kyckling bjuder man inte in till bankett.



2012-01-05 @ 13:36:18
Postat av: Den sanne mannen

Nedan är god analys av Sverige idag.



Det är för mycket gnäll på invandrare, de beter sig som de gör p.g.a sitt ursprung och deras erfarenheter från hemlandet och det är ett axiom. Det går inte att ändra på utan vi får leva med detta.

Saken är den att svenska folket har röstat fram en regim - som dessutom har lierat sig med partier som vill krafigt öka invandringen från länder med stora problem.

Alltså igen, svenska folket har valt detta och får möjligheten i nästa val 2014 säga ifrån om denna utveckling är acceptabel i Sverige även i framtiden.

Fram till dess får vi helt enkelt ha det så här med ökande trend i brottssammanhang, vi har Malmö som en trendsättare för hur det snart ser ut i större delen av Sverige. Samhället kommer att segregeras eftersom svenskar kommer att undvika problemområden, inte minst för deras barns skull, det ser vi redan idag - speciellt då politiker och journalister som vill mångkultur men undviker densamma i sitt privatliv men behöver den för sin personliga politiska eller journalistiska framgång.

Så var glad - bortse från att flyktingförläggningar måste bevakas, att skotten susar kring öronen i Malmö och att migrationsverket får betala för att vakta butikskedjor och annat.

För det valde svenska folket i förra valet, och även om det var dumt så är det valet ett faktum!

2012-01-05 @ 13:38:33
Postat av: OT

En bok som förklarar varför tokliberalernas tokerier leder till teokrati (måhända en liberalparadox?)



The Hidden Blueprint of Freedom: Free Societies Don't Appear out of Thin Air



Läs mer i boken här: http://books.google.se/books?id=q5di7TdpkJAC&printsec=frontcover&hl=sv#v=onepage&q&f=false

2012-01-05 @ 13:52:54
Postat av: Magentan

Åsa skriver: "ja men nu är invandrarna här ska vi bara kasta ut dom då?"



Snälla Åsa, det kanske låter konstigt för dig men det är faktiskt så att det egentligen inte är de invandrare som "redan är här" som är det största bekymret, utan alla de miljoner som är på väg hit, och som våra politiker har öppnat alla dörrar för att släppa in, utan att först ha ordnat en dräglig tillvaro för dem som redan är här.



Det största problemet är alltså att vansinnet fortsätter i allt större omfattning även i år, och nästa år och nästa och nästa och nästa osv.



Samtliga partier i 7-klövern tävlar med varandra om vilka som är mest generösa och vill ge flest människor en "fristad" i Sverige, trots att det sedan länge är slut på både arbetstillfällen och bostäder.



Problemen i t ex Malmö är bara en liten början, men dessa problem bekymrar knappast våra 7-klöverpolitiker, eftersom de själva bosätter sig i helt andra och betydligt exklusivare områden, precis som alla våra multikulti-entusiastiska och SD-hatiska kändisar bland journalisterna gör.

2012-01-05 @ 13:58:41
Postat av: Ola

Menar någon av er allvar - Micael Foghagen SD Kalmar och åsa?



Nu är det dags för en fakta-duell mellan er - om prisklassen på invandrarbarnvagnar, uttag/inköp per kort från Invandrarverket, riskbedömning av olåst cykel samt uppgift om cykelns stöldbegärlighet, riskbedömning av att bli nedslagen av knarkare generellt samt av icke knarkande invandrare alternativt knarkande sådan samt hur dessa optiskt ock kanske akustiskt kan åtskiljas, rasen på åsas hund - går hon omkring med en bullterrier i snöre så är nedslagningsrisken infinitisimalt liten, insläpp av bidragsparasiter och ev tvingande återutvandring av dessa...

Nu vill vi veta hur det i själva verket förhåller sig på Berga med inköpscentrum. Varsågod, ordet är ert!

2012-01-05 @ 14:05:46
Postat av: Ola

@ Den sanne mannen



RÄTT HAR DU!



Som man bäddar får man ligga.



DET GÄLLER ATT STÅ UT TILL 2014

utan att få magsår - på hösten

2014 måste beslutet fattas:

KVARSTANNA eller bege sig i EXIL.

Sannolikt blir det det senare.

2012-01-05 @ 14:24:42
Postat av: Tony Ingman

Åter har Sydsvenskans kulturfjant Per Svensson

gjort sina korkade analyser över brottslighetens

Malmö. Och man undrar ju, är karlfan nykter när han

uttalar sig, eller är han rent av dum i huvudet?

Om det är det sistnämnda han lider av är det ju

till viss del ursäktligt. Om man är så satans

enögd som han , och skyller alla som ser vart

Malmö är på väg för Rasister för att dom ser

eländet som det är, så finns en sak han kan göra

för att få insikt i verklighetens Malmö.

Flytta från fina gatan där du och dina tidningskompisar häckar , långt från eländet

Rosengård.Om nu massinvandring är så berikande,

varför söker då inte dessa fisförnäma skitstövlar sig dit till områden som Rosengård och liknande?

Det hade varit välgörande om sådana som Per Svensson och likasinnade hade fått bo och leva i

dom områden som dom försvarar med liv och lust, att

få uppleva det helvete som hundratals Malmöbor råkar ut för varje vecka med personrån, väskryckning,misshandel, nedlåtande kommentarer

från oförskämda slynglar.

2012-01-05 @ 14:37:03
Postat av: Tony Ingman

SM811: Väldigt talande länk om IQ.

2012-01-05 @ 14:49:51
Postat av: Tjadden

Tony Ingman



Jag kommer direkt ifrån Avpixlat där jag hittade ett inlägg under signaturen Repell som var mycket träffande om Per Svensson



"Malmö innehåller ett fåtal gangsters enligt Per Svensson, vad bra då, sy in dem så blir det fri och fröjd i Malmö.



Märkligt att ingen annan har upptäkt denna enkla lösning på Malmös problem, för ingen tror väl att Per Svensson ljuger, han är ju en rekordelig journalist med hjärtat på rätta stället för svenska folket och inte minst för de svenska Malmöborna"

2012-01-05 @ 15:14:43
Postat av: Lassekolja

Magentan 01:19:50@, Du skall ha en stor eloge och ett STORT TACK för Ditt långa inlägg här ovan(01:19:50). Det var bland det bästa jag någonsin läst "på nätet"! Precis så känner även jag att Sverige dessvärre ser ut idag. Även jag väntar och väntar och väntar på att Sverigedemokraternas stora genombrott skall äga rum men det har ju hittills inte skett och jag har också tänkt i Dina banor.

Jag är övertygad att SD´s uteblivna genombrott, trots "öppet mål" med tanke på Juholt & sossarnas genomklappning, beror på att mediaetablissemanget INTE gör sitt jobb och då i form av att förmedla halvsanningar och t.o.m. rena lögner.

Så länge hela journalistkåren förtiger grova brottslingars etnicitet, d.v.s. vägrar förmedla HELA sanningen fungerar inte heller vår representativa demokrati fullt ut. Hur skall svenska folket m.h.a. sina röstsedlar ha en chans att rösta fram ett bättre framtida Sverige när vi inte får hela sanningen om hur Sverige ser ut idag?

Magentan, betr. DEMOKRATUR, jag gissar att Du prenumererar på den förträffliga tidskriften DSM?!?

Postat av: Stora Småland

Åsa! Nej vi kan inte och ska inte kasta ut dem men vi ska inte ta emot fler än att dom i princip kan gå ut i arbete dagen efter de kommit till Sverige ! Förmodligen en omöjlighet men iallafall något ditåt .

2012-01-05 @ 15:38:25
Postat av: Åsa

jag kanske inte kan uttrycka mig så bra men jag menar så här. Många av fallen, nu säger jag inte alla för det finns rötägg överallt. Men många invandrare som jag har träffat i berga vill ha ett arbete. Jag brukar prata med en invandrare(tjej) på ca 35 år hon åker runt och skicka in ansökningar,hur mycket som helst men får inget arbete. Hon vill göra rätt för sig. Mycket av felen att dom inte kommer in i samhället är alla politiker som tror sig veta bäst. Vi tar inte hand om dom som finns här och hjälper dom att bli svenskar utan tar in fler.

Men det som Michael skrev har jag inte samma syn på för jag känner inte igen det alls.Och att tjejer går heltäckande tar jag inte som ett stort problem av alla andra allvarliga saker som sker i samhället. Hoppas ni för står vad jag menar för det gör jag knappt själv :)

2012-01-05 @ 16:06:05
Postat av: Hulda

På Newsmill skriver en "Emina Kolasevic" under rubriken: Varför ses vi praktiserande Muslimer som dåliga människor?

Till det hör en bild på ett stycke tyg som kanske sitter på en människa. Man kan eventuellt skymta en siktspringa.

Ja, bilden talar för sig själv och är bara den ett bra svar på den ställda frågan.

2012-01-05 @ 16:23:35
Postat av: Tjadden

Åsa



Jag rekommenderar dig att gå in på "Fria Tider och

Avpixlat och ta del av vad som händer över hela Sverige.

Att tro det du gör må vara hänt, även om det inte är relevant för övriga Sverige och svenskars erfarenhet i stort och då förstår du varför folk bemöter din åsikt som de gör.



Jag träffar också bra invandrare men är också ytterst medveten om de motsatta, som inte kan göra en normal människa glad, möjligtvis PK pressen som tyvärr skapar de motsättningarna mellan svenskar och invandrare som trots allt har tagit sig oproportionerliga uttryck som bottnar i hat och förakt.

2012-01-05 @ 16:52:49
Postat av: OT

@Åsa



Vi förstår dig, de flesta av oss här har också varit i din situation, "man ser inte skogen för alla träd är i vägen".



Läs, skriv argumentera, se alla sidors argument, avgör sedan själv vad tycker om det hela.



En bra början är att läsa boken "exit folkhems Sverige" som finns att ladda hem gratis på www.snaphanen.dk



Jag undersökte bakgrunden på författarna till boken (erkända akademiker) för att inte gå på någon "nazi" propaganda.



Boken är något torr att läsa och har massvis av referenser till olika undersökningar och facklitteratur inom områdena som diskuteras.



Två saker som förvånade mig enormt när jag läste boken var:



1) ca 95% av asylsökanden har inga ID-handlingar eller biljetter som visar hur de tagit sig hit!!!



2) I slutet av 1800-talet behövdes varken pass eller tillstånd att bosätta sig i Sverige, ändå kom det inte 100 000 invandrare/år!!!

2012-01-05 @ 17:20:01
Postat av: Nicke

SD har mitt fulla stöd!

Ni har alla, kommun, landsting, riksdag från mig

Jag har gett upp sverige nu, vad kan jag göra mer????

2012-01-05 @ 17:23:12
Postat av: Dumle

Thoralf@



Invandrarservice skall tydligen komma med information om de nyanländas utbildningsnivå. Vad baserad denna statistik på? Många har inte ens papper som styrker deras identitet, än mindre vilken form av utbildning de gått. Hur bedömer man en persons läs- och skrivförmåga? Var går gränsen för att vara analfabet? Med tanke på svenska myndigheters naiva omvärldsinställning kanske sifforna är ännu värre. Kan ju i alla fall vara intressant att kolla upp hur deras undersökningar går till.

2012-01-05 @ 18:14:03
Postat av: matspp

@åsa

"Men många invandrare som jag har träffat i berga vill ha ett arbete." Då faller ju hela PK tesen om att Sverige inte klarar sej utan dem som ett korthus. De floskler man härt genom åren har varit:

Invandrare tar BARA skit jobb som ingen svensk vill ha.De har en sådan kompetens Sverige går under utan dem.Vi måste tillämpa pincipen inkvoterat arschel för vissa arbeten för att spegla en tokig massinvanding i Sverige.Ingen vill vara flykting och alla återvänder så fort de kan.

Frambaken ?

2012-01-05 @ 18:41:31
Postat av: Mogge

För ca 15- 20 år sen så bestod reklamutdelarna av 10-15 åriga ungdomar som tjänade pengar till sina idrottsföreningar.

Nu är det jobb för,ja vad?

2012-01-05 @ 19:18:17
Postat av: Thoralf Alfsson

Dumle



Jag har också funderat på liknande frågor.



Jag skall sammanställa dessa frågor och skicka det till ansvariga på invandrarservice i Kalmar. Inte för att jag förväntar mig något uttömmande svar men man vet ju aldrig.

2012-01-05 @ 20:36:02
Postat av: åsa

jag ska gå in och läsa allt som ni har rek. men öppet sinne.

2012-01-06 @ 01:51:53
Postat av: PK

Vidare kan man undra hur tandhygienen ser ut och övrigt sjukvårdsbehov, saker som inte direkt är gratis.



Somalier har enligt Wikipedia ett medelsnitts IQ på 68, i Sverige räknas man som efterbliven vid 70. Somalier föder barn tidigare och får sisådär 8+ barn, det är självklart att hela systemet/Sverige kommer bryta samman i framtiden.

2012-01-07 @ 12:22:18
Postat av: eqrawerae

"Enligt en FN-rapport från 2001 är endast sjutton procent av den vuxna befolkningen i Somalia läs och skrivkunniga. Det innebär i praktiken att bara en av fem personer är läs och skrivkunnig. Detsamma gäller nog för de personer som får uppehållstillstånd i Sverige. En sak är i varje fall säker och det är att många av dessa kommer leva på bidrag under hela sitt liv på det ena eller andra sättet."



Oerhört viktigt i det här sammanhanget är att komma ihåg något som kallas "socialt arv". Hur många barn till läkare blir läkare? Hur många barn till gruvarbetare blir gruvarbetare? Hur många barn till gruvarbetare blir läkare?



Hur många somaliska barn till somaliska analfabeter som har invandrat till Sverige kommer att bli läkare? Eller socialfall själva?

2012-01-07 @ 12:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0