BAROMETERN

Igår blev det premiärtur på skidor. Jag önskar att jag hade tillfälle till att röra på mig oftare. Den kommande veckan är en så kallad plenifri vecka i riksdagen. Det innebär att det inte är några utskottsmöten eller någon verksamhet i plenisalen. Med andra ord behöver jag inte vara i Stockholm. Det innebär att jag får en hel del tid att läsa in mig på handlingar och ärenden som kommer i Skatteutskottet. För övrigt har jag  bara ett par möten inplanerade, bland annat polisstyrelsens möte på fredag men vi har även årsmöte i vår kommunförening i Kalmar så det är en del som skall förberedas.

Efter att jag publicerade mitt blogginlägg i måndags om det ensamkommande barnet som begått våldtäkt mot barn har det varit lite turbulent och många har kontaktat mig. Jag har skickat domen till väldigt många personer.

En person som ringde mig berättade lite om hur journalisterna har det under Gunilla Saxs ledning på Barometern. Han påstod att de anställda inte fick besöka vissa webbsidor, t.ex. min blogg och Avpixlat. Om journalisterna vill besöka dessa sidor måste de ha med sig egna privata mobila bredband till jobbet. Sant eller falskt, jag vet inte men det skulle inte förvåna mig.

En person har skickat följande mail till Gunilla Sax.

Hej Gunilla.

Hoppas att jag genom dig kan säga upp min prenumeration av Barometern.Varför jag inte längre vill vara prenumerant är av det enkla skälet att jag inte längre kan lita på det som skrivs och inte skrivs i tidningen. Har varit prenumerant sedan 1984 men nu får det vara nog! Det verkar som om tidningen har tappat sin identitet så jag känner inte igen tidningen längre vare sig på ledarplats eller inne i tidningen. Efter att idag ha läst Östran idag så mognade beslutet att snabbt avsluta min prenumeration av Barometern.

Jag kan trösta dig med att jag fortsättningsvis kommer att läsa Barometern på nätet (gratis) och slipper på så vis att bidra med några pengar till din tidning.

Som tidningsägare borde du nog pejla läget ute på vardagsrum och verkstadsgolven i vår landsända, jag märker att folk börjar bli irriterade på din tidnings enögdhet i vissa
lägen.

Samma person kom också med ett förslag till vår informationsfolder. Personen tyckte att vi skulle ha en ”svarstalong” som alla kunde fylla i som vill säga upp sin prenumeration av tidningen.



Jag vet inte hur många som uppmärksammade att i klippet från Tryckfrihetssällskapets första möte gav Ingrid Carlqvist Barometern i rejäl käftsmäll. Kolla ca 40-50 sekunder in i klippet. Se nedan.

Ingrid Carlqvist skriver på sin blogg om det första mötet.

Om en intervju av Niklas Orrenius skriver hon följande.

”Jag gjorde mitt bästa för att få honom att förstå att syftet med Tryckfrihetssällskapet är att sprida kunskap om hur våra demokratiska fri- och rättigheter är hotade i ett land där journalisterna idkar en sådan självcensur att de faktiskt döljer fler obehagliga problem och sanningar än avslöjar dem.”

Det är det inte svårt att skriva under på när man har med Barometern att göra!




UPPDATERING!

Idag fick jag ett mail från en journalist på Barometern med anledning av mitt blogginlägg. Jag skall vara vänlig att inte hänga ut honom med namn. Så här stod det.

"Hej Thoralf

Vill bara informera dig om att jag just läst din blogg på min arbetsplats utan att bryta mot några av min arbetsgivares regler."

Jag svarade då följande.

"Hej
 
Jag föreslår att du skriver det i kommentarerna under mitt blogginlägg. Men där kanske gränsen går?
 
MVH
Thoralf A"

Det kom ingen kommentar ;-)

Kommentarer
Postat av: AWSvensson

Nu har Ullenhag slängt bort 100000: surt konfiskerade skattemedel på att ta regeringsplanet för att titta på ett renrace. Ja har man en sådan inställning till skattemedel så förklarar det en hel del,Sverige är rikt ,pengar finns i överflöd, i varje fall när det gäller den egna personen och asylsvindleriet.

2012-02-05 @ 12:13:15
Postat av: Da Capo

Den 2012-02-04 @ 12:09:31 lämnades följande uppmaning här på bloggen:



läs också:En man vid namn Niklas Orrenius

http://snaphanen.dk/2012/02/04/som-i-bosnien-saledes-ogsa-i-vollsmose/#more-113519



Uppmaningen är inte mindre aktuell idag.



2012-02-05 @ 12:16:30
Postat av: Karlskronabloggen

Ja, det är väl inget som förvånar längre i försöken att dölja sanningen. Avpixlat är ju spärrat på Arbetsförmedlingen (som Avpixlat skrivit om) efter sajten betraktas som "fientlig kod".



Gunilla Sax är kanske helt enkelt rädd att hennes anställda ska få reda på verkligheten?



Själv sa jag upp min prenumeration på Blekinge Läns Tidning för många år sedan och slutade strax efter att köpa Aftonbladet och numera är även TV:n körd till soptippen och TV-licensen uppsagd!



OK, delvis beroende på att jag inte bor i Sverige särskilt mycket, men dessa saker hände faktiskt innan dess när jag upptäckte hur alla svenska massmedier unisont döljer, vinklar och ljuger om nyheter som det borde vara upp till läsarna själva att bedöma och bilda sig en egen uppfattning.

2012-02-05 @ 13:07:49
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Arvid

“Ingenting är ovärdigare ett folk, än utan att göra motstånd, låta sig regeras av en ansvarslös och åt dunkla drifter hemfallen härskarklick”, skriver Katinka Glahd i en kommentar till Julia Ceasars söndagskrönika hos http://snaphanen.dk/



Hon fortsätter:

“Jag är en stolt sk islamofob och jag hyser en “sjuklig” rädsla för att åsiktsfriheten försvinner, att trosfriheten försvinner, att demokratin dras ner i den fasansfulla islamiska malströmmen. Islams terroriserande av sina åsiktsmotståndare till underkastelse strider mot alla demokratiska principer. Det är den starkes makt över den svage.



En vidrig, destruktiv, våldsförhärligande ideologi som bara har ett enda syfte: Världsherravälde!!! En ondskans kraft, som sliter i sär samhällen (Libanon ex.) raserar fundamenten för demokratin genom att bit för bit ta över, som ställera krav i vardagslivet som just nu verkar oskyldiga för de som inte ser det mörka hotet från de islamiska molnen.”



Katinka Glahd citerar allas vår idol Kurt Lundgren:

“Jag är islamofob. Varför får man inte vara det? Jag är t.ex. rädd för och vill bekämpa islams kvinnosyn, dess antisemitism och mörkt reaktionära syn på samhällsordningen; på samma sätt är jag emot det som står i Koranen. I dessa avseenden har jag fobier mot allt detta som inte hör hemma i ett modernt samhälle.”

2012-02-05 @ 13:19:38
Postat av: Lotta

Mycket bra skrivet av Katinka. Man hör så ofta våra motståndare prata om att vi inte behöver vara rädda för islam eftersom det är kärlekens religion. Kan någon nämna ett enda land i världen där det råder fred och demokrati och allas lika värde där denna älskvärda religion råder? Om svaret är nej, varför inte? Borde det inte krylla av dessa länder där denna religion av kärlek råder?

2012-02-05 @ 13:58:48
Postat av: Kalle

""Sverigedemokrat stämmer Transport"" skrev Sveriges Radio för ett tag sedan. Nu går det inte att komma in på länken längre.



Undrar vad som hänt sedan Sverigedemokraten stämde Transportfacket??? Är det någon som vet???



Det är en viktig fråga när det gäller föreningsfrihet för SD:are. Ställde SD upp centralt med advokathjälp eller på något annat sätt för att föra kampen för att SD skall få vara med i facket utan att bli uteslutna bara för att fackmedlemen sympatiserar med SD eller är medlem i SD???



Länken verkar inte fungera längre eller var den för politiskt känslig???

Postat av: Lassese

Samma här, TV:n är utslängd för lääänge sen, Aftonbladet slutade jag köpa för några år sedan.

Man är mycket bättre informerad om verkligheten utan dessa båda.

2012-02-05 @ 14:24:22
Postat av: Svensson

Jag svär på hedern att jag aldrig kommer köpa Barometern.

2012-02-05 @ 14:36:23
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: alf

Thoralf

Jag läser Axpixlat dagligen, med stor behållning.

När jag är inne på den sajten brukar jag kolla i högerspalten på "Media Creeper", där kan man se vilka media som i hemlighet läser om den sanning de inte själva skriver om. Döm om min förvåning när jag idag ser för första gången att "Barometern" också har varit inne och tjuvläst. Antingen är det väl någon som snart får sparken eller så är det Gunilla Sax i egen hög person som har vaknat ur sin slummer.

2012-02-05 @ 14:53:23
Postat av: Kalle

""Sverigedemokrat stämmer Transport

1 februari , 2012 19:00

Transportarbetareförbundet har de senaste åren uteslutit flera medlemmar på grund av att de har varit aktiva i Sverigedemokraterna. Nu har förbundet stämts av en kvinna som det uteslöt i slutet av förra året.

Jag kan inte acceptera att jag utesluts bara för att jag är aktiv i ett riksdagsparti, säger kvinnan. Transport menar att SD:s åsikter inte är förenliga med förbundets och förbundet säger sig inte ha något emot att tingsrätten prövar uteslutningen.""skrev Västara Götalands NätTidningen

(VGNT) med SD sympatier.



Den kvinnliga SD.aren vill inte acceptera att bli utsluten ur Transport bara för att hon är aktiv i ett riksdagsparti.



Ställer SD upp centralt och stöttar denna kvinnliga Hjältinna mot det stora glufsglufs facket Transport ??? Eller är vi SD:are helt utan stöd från SD centralt om vi kämpar för SD juridiskt på ett folkligt plan???



Kommer SD att hjälpa henne i Tingsrätten mot Transport???



Hoppas verkligen att SD ställer upp med all juridisk hjälp som finns för att placera SD på den politiska kartan med undermeningen att jäklas INTE med SD för då kör vi hårt!!!



Det om något skulle ge rubriker i media och det är något SD behöver, mycket utav.



Länk till VGNT

Postat av: Da Capo

Apropå Kalles inlägg:



"Sverigedemokrat stämmer Transport" skrev Sveriges Radio för ett tag sedan. Nu går det inte att komma in på länken längre.

- - - - - -

Men en skärpt person reagerade med en bloogpost - kosta på er ett gott skratt - vänsterdårarnas antal är oändligt!



http://leinejohansson.blogspot.com/2012/01/ett-parti-byggt-pa-logner.html

2012-02-05 @ 15:03:40
Postat av: Sommaren med Vanja

AW Svensson :Mytotjenko tillhör dom goda tänk på det.

Visst kunde han ha flygit helikopter i Helsningborg istället och tittat på bilbränder,men har är väl renminister?

2012-02-05 @ 15:27:56
Postat av: Ronny

Och så det värsta av det värsta! Den svenska nationalklenoden, det svenskaste av det svenska, har blivit utvisad i en match, efter att ha örfilat en motspelare. Hur skall nu media ställa sig till detta, och vilka ursäkter kommer man att söka? Skall bli intressant att följa...........

2012-02-05 @ 17:36:38
Postat av: Stefan A

För nationalklenoden finns alltid en ursäkt från de troende, dvs. de sk. sportjournalisterna...

2012-02-05 @ 18:01:51
Postat av: Tony Ingman

Alf: Ja är det inte märkligt att Avpixlats sidor

bara på dessa dagar sen månadsskiftet besökts ett

hundratal gånger av både myndigheter och framförallt medier, som annars lotsar att dessa

sajter inte betyder något . Frågan är varför man besöker dessa, är det för att kartlägga vem som skriver här??

2012-02-05 @ 19:02:57
Postat av: Hulda

Betänk att journalister också har möjlighet att gå in privat på tex. Avpixlat och Thoralfs blogg.

Så nog vet de vad som rör sig i folkdjupet.

Men att skriva om vad som händer utanför redaktionens väggar är ibland väldigt känsligt....



Är verkligen "nationalklenoden" Svensk?



Att Facket utesluter de som är aktiva inom SD är förfärligt.

Var finns då våra granskande journalister??

2012-02-05 @ 19:39:11
Postat av: alf

Tony Ingman:

Ja, kanske är det så.

Men lika märkligt är det, att alla dessa "journalister" som läser "Avpixlat" har mage att kvittera ut sin lön, trots att de vet att det de skriver i sin dagliga gärning är lögn och f*rbannad dikt. Vilken hantverkare som helst, som hade gjort ett lika undermåligt jobb som dessa "journalister", hade svultit ihjäl.

2012-02-05 @ 19:47:05
Postat av: Hulda

alf..

Vi ser samma agerande i Ryssland, alla Arabstater, Nordkorea och andra diktaturer. Man vågar inte ta egna initiativ utan rättar in sig i ledet.

För vem vill bli avskedad och utslängd i kylan.



Över Sveriges journalistkår vakar "Lilla Saltsjöbadsavtalet" med bödelsyxan nära till hands...

2012-02-05 @ 20:47:41
Postat av: alla som smygläser här, stöd Thoralf och SD nu.

Svenska samhället avvecklas stegvis och det går sedan aldrig att återgå till det "trygga och Svenska".



lärare dödshotas och politiska korrekta polisen vågar inget göra!

http://na.se/nyheter/orebro/1.1530624-hoten-fick-henne-att-ge-upp-kampen

2012-02-05 @ 20:54:49
Postat av: alf

Jag har precis nu tittat "Agenda", förstår inte varför jag omedelbart kommer att tänka på katter och het gröt.

Så länge katterna är rädda för het gröt blir nog tyvärr ingen ändring till det bättre i mitt kära hemland.

2012-02-05 @ 21:45:38
Postat av: Lotta

Malmö idag, poliser med skyddad identitet. Undrar varför? Malmö är ju enligt vissa förståsigpåare en underbar stad utan problem.

2012-02-05 @ 21:52:19
Postat av: Okej

"Jag föreslår att du skriver det i kommentarerna under mitt blogginlägg. Men där kanske gränsen går?



MVH

Thoralf A"



Det kom ingen kommentar ;-)"



Wow, vilken alfahanne du är Thor... Snälla... får jag ta på dig?

2012-02-05 @ 22:09:52
Postat av: Lotta

@Okej



Öhh...nej, ingen idé. zzzz

2012-02-05 @ 22:17:42
Postat av: Leif Tore Åhlin SD Arvika

"Ronny och Stefan A"...ja, beteendet är hur osvenskt

som helst! och när "den store Zlatan" gör ett straffmål, hyllas han av "änglakören".



Tänk att senast Zlatan förlorade med 2-0 så kände jag det på mig. Jag kunde ju satsa en peng på det.



Och AB är väl den störste hyllaren med märkliga ursäkter. Naturligt vis har jag aldrig köäpt denna tidning, utan det jag formulerar läses på nätet.



Jag hade förr en helårsprem. på DN, men sa upp denna

då de anställt en syndikalist och hizbollah älskare.

2012-02-05 @ 22:22:38
Postat av: Gubben o Gumman

På tal om alfahanar så är svårt att hitta några sådana i pundarvänstern på bilder,däremot en massa hysteriska ADHD brudar och kusinclowner.

Är det rent av så att sädescellerna blir slöa av allt knark?

2012-02-06 @ 02:38:12
Postat av: Gubben o Gumman

OT : Brand ute Klunkens Backe ligger mitt emellan Rimsmeden Berga Centrum och Norrliden 200-400 meter.

2012-02-06 @ 03:08:39
Postat av: Sven Dacke

Avvisningar nödvändig del i asylpolitiken

LEDARE 2012-02-04 | Uppdaterad 2012-02-03



Det finns en bild av asylpolitiken som allt kallare. Oppositionen i riksdagen talar allt som oftast om Sverigedemokraternas inflytande. Uppmärksamheten gällande enskilda ärenden skapar felaktiga föreställningar av helhetsbilden.



Ibland vaknar PK tidningar till. Läs mera i Smålandsposten.

Postat av: Sven Dacke

Förmodligen är det moped pojkarna som behövde lite bensin i Borgholm



Flera bensinstölder från bilar i Borgholm

ÖLAND i går 18:50 | Uppdaterad i går 18:51



Bensintjuvar tycks ha kommit på ett nytt sätt att stjäla bensin ur bilar.



I stället för att slanga borras ett hål i tanken underifrån för att på så sätt komma åt bränslet. Fem-sex sådana här stölder har de senaste dagarna inträffat i Borgholm, bland annat ur fordon tillhörande hemtjänsten. Vid ett av tillfällen valde tjuvarna fel bil och när de upptäckte att det rann diesel ur tanken lämnade de plats. Det gjorde att räddningstjänsten fick rycka ut för saneringsarbete.

Postat av: Pierre D

@Sven Dacke ! Observera även att Barometern inte tillåter kommentarer på denna artikel om bensinstölderna då alla redan vet att dessa är relaterade till de ekonomiska flyktingarna migrationsverket kallar asylsökanden.



Bensinstöld går inte att kommentera med ett läckande tak där ett företag pekas ut går tydligen bra.



Agenda med problemen i Malmö där mångkulturen inte ens diskuteras visar hur -68 SVT tacklar de problem Malö ställts av och då V,S och MP styr i staden så blir ämnet ännu känsligare .



Bort med media stödet och skrota radio och tv-licensen så kommer vi få objektiva nyheter likt dem man kan läsa på i normala länder utan demokraturstyre.

2012-02-06 @ 08:47:34
Postat av: Sven Dacke

Ny bok presenteras i Sveriges Radio , men jag visste inte att Sverigedemokraterna redan då påverkade Sveriges utrikespolitik för det måste ju vara deras fel, för något annat av Sveriges "demokratiska partier kan det väl inte vara?

.



Ny bok om när Sverige flirtade med Nordkorea

Publicerat: kl 05:00 , P1-morgon Dela

Nordkorea betraktas idag som en av världens hårdaste diktaturer där invånarna lider inte bara av politiskt förtryck utan också i många fall undernäring. Men en gång i tiden sågs Nordkorea som ett nytt Japan i vardande och svenska företag och politiker satsade på goda relationer med regimen. De svensk-nordkoreanska relationerna skildras i den nyutkomna boken "Ambassaden i Paradiset". Samtal med författaren Lovisa Lamm.

Postat av: AWSvensson

Det var ju väldigt modigt av denne reporter att kolla in på denna bloggen ,undrar om det var sanktionerat av denne Gunilla Sax, det är kanske så att även Barometern behöver någon kontakt med verkligheten. Synd bara att man är resistenta mot denna verklighet och istället fortsätter beskriva sin fantasivärld baserad på hur den borde sett ut istället för hur den ser ut.

2012-02-06 @ 09:20:23
Postat av: Hulda

Idag finns det en hel del att läsa om Melodifestivalen i lördags och om "rumpklappen". Den kroppsdelen finns på den nu avlidne förre imamen i Sundsvall,s barnbarn.

Troligen har denna händelse skickat svallvågor runt i våra "berikade" förorter..

Hur kommer SVT att agera nu...

2012-02-06 @ 09:31:15
Postat av: Tony Ingman

LO kan inte acceptera att så många av deras medlemmar sympatiserar med SD,så nu ska 150000

utbildas för att motverka folks åsikter?

Det spelar säkert inte någon roll hur många dom

utbildar, om dom inte begriper att anledning till att SD växer är att det är det enda partiet som

ser till Svenskens intresse.

Att utbilda dom redan frälsta ,gör ju ingen nytta,

fast det är ju ytterligare ett sätt att sätta

sprätt på medlemmarnas pengar.

2012-02-06 @ 11:19:40
Postat av: Svensson

SD får starta friskolor, där man lär barna den riktiga Svenska fostran.

2012-02-06 @ 16:49:12
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Observer

Apropå Sven Dackes inlägg.Det flörtades oerhört med Nordkoreas gamle diktator Kim-Il Sung också från partipolitiskt håll här hemma.Där han nu ligger till offentligt beskådande kan man också titta på alla kondoleansgåvor som skickades i samband med dödsfallet.Från vänsterpartiet i Sverige kom en lappkniv sänd av dåvarande partisekreteraren Kenneth Kvist.Kniven finns att beskåda för den som besöker diktaturens huvudstad i Nordkorea.Så var det med den demokratiska uppfattningen i vänsterpartiet för inte så länge sedan.Något att minnas när samma parti idag gråter tårar över förtryck och ickedemokrati var det än må finnas, Nordkorea dock undantaget.Finns ränderna fortfaran de kvar kan man undra?

2012-02-06 @ 17:03:48
Postat av: AWSvensson

Va nu då?

Postat av: Bullshit!

Kanske gäller Barometern, men vissa journalister i Karlskrona har inga som helst problem med att komma in

på Avpixlat, Fria Tider eller Thoralfs blogg via arbetsdatorerna. Det är en propagandamyt skapad av er

Sverigedemokrater..

2012-02-08 @ 23:05:43
Postat av: chaussure timberland

La plus grande packs, qui ont une<a href="http://www.chaussure-timberland.com" title="chaussure timberland">chaussure timberland</a>

capacité de plus de litres soixante-dix et ont <a href="http://www.chaussure-timberland.com" title="timberland pas cher">timberland pas cher</a>

habituellement un certain nombre de caractéristiques particulières.

2012-03-03 @ 03:50:35
URL: http://www.chaussure-timberland.com
Postat av: chaussures puma

En fait, à cette taille,<a href="http://www.chaussures-puma-pas-cher.net" title="chaussures puma pas cher">chaussures puma pas cher</a>

il ressemblait à une épée courte de plus<a href="http://www.chaussures-puma-pas-cher.net" title="chaussures puma">chaussures puma</a>

qu'un couteau. La longueur de la lame est compensé <a href="http://www.chaussures-puma-pas-cher.net" title="puma pas cher">puma pas cher</a>

par la largeur de la lame - habituellement de un pouce et demi à deux pouces de largeur.

2012-03-03 @ 03:53:22
URL: http://www.chaussures-puma-pas-cher.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0