BRED UPPGÖRELSE OM STASIARKIVEN?

Enligt Sveriges Radio finns det en bred uppgörelse om de så kallade Stasiarkiven. Läs artikel.

I den grupp som Beatrice Ask tillsatt ingår en person från varje riksdagsparti. Hur SR bedömer en bred uppgörelse vet jag inte men jag förutsätter att Sverigedemokraterna tar ett beslut i sin riksdagsgrupp först efter att vi fått en redogörelse från vår representant.

Jag har dessutom skrivit en motion om Stasi arkiven och tänker inte bifalla något annat än det som finns i motionen eller något likvärdigt.


Kommentarer
Postat av: Jörgen

Det finns mycket skumt

Postat av: Dannie

Alltså, Thoralf, du (och övriga SD) kan skriva vad du vill, det är uppenbart att övriga riksdagen sjuklövermarionetter inte kommer bifalla vad du/ni som folkets representant författar. Jag finner det ytterst tveksamt dessutom om Sverige klarar 2 års vansinnespolitik till med en galen alllians bakom rodret.



Fäll regeringen. Utlys nyval. SD och Sverige tjänar bara på detta.

2012-02-05 @ 10:57:22
Postat av: Anonym

Jag är så arg för att Stasiarkiven inte öppnas.



Såg att det inte gick att kommentera länken till Ekots artikel helller, SR vet väl om att svenskarna är upprörda.

2012-02-05 @ 11:07:26
Postat av: Lotta

Merti Wager släpper en bok.



Julia Caesars söndagskrönika, lysande som vanligt:



http://snaphanen.dk/2012/02/04/sondagskrinoka-jag-tanker-ofta-pa-winston/

Postat av: Verkligheten

Jag kan knappt uttrycka hur besviken jag blir om det visar sig att SD gått med på att skydda förrädarna. Jag hade väntat mig mer ryggrad från SD. Men juryn är fortfarande ute, och "bred uppgörelse" kan mycket väl visa sig betyda "bred uppgörelse inom sju-partiet". Jag hoppas fortfarande.

2012-02-05 @ 11:44:38
URL: http://verklighetenisverige.wordpress.com/
Postat av: Notarien

Det finns inte en chans att SD skulle gå med på en bred uppgörelse ang. att INTE öppna STASI-arkiven!

Som vanligt räknas väl inte SD in i den "breda" uppgörelsen. ELLER???

2012-02-05 @ 12:08:45
Postat av: allemand

@Thoralf, jag tycker mig se en underlig variant när du pratar i termer av partiledning bör göra o.s.v. I det här fallet verkar du inte veta vad SD har för inställning till Stasi-arkiven. Din känner vi till, men jag trodde i min enfald att SD verkligen ville avslöja landsförrädarna.



Ni är bara runt tjugo personer, talar ni inte med varandra?

2012-02-05 @ 12:24:28
Postat av: jägarn

Jag vill i alla fall passa på att förmedla lite lycka i väntan på Stasi listorna.

http://www.youtube.com/watch?v=g5VjuPsT-84

2012-02-05 @ 12:44:34
Postat av: Leif Tore Åhlin SD Arvika

Om vi lägger motioner om att öppna Stasi-dokumenten,

innebär detta att vi fortfarande inte inräknas bland

de sju förrädarna.



Jag tycker vi klargjort detta ganska tydligt.



Finns det någon SD-motion som "de sju" accepterat

utan att vara "motvalsig".



Här i Arvika har jag lagt under 2011 inte mindre än

9 motioner som enhälligt röstat med.



Naturligtvis kommer detta att användas vid valet 2014, eller hur.



Sossarna har bytt ledare igen, och dessa kommer inte lyfta sig mer än att återhämta några "flyktingar" från Vänstern.

Visst ville vänsterledaren ha månggifte på sin agenda vid valet 2010!?



Och vad säger kvinnorna om att dela sin kärlek med

tre andra systrar. Många kvinnor inom sjukvården har

ju ett "vänster" beteende, och som tydligen då accepterar detta elände.

Jaha, jisses vilka konflikter som väntas framöver...

2012-02-05 @ 13:31:19
Postat av: Tony Ingman

Tror inte alls att SD gått med på att Stasiarkiven

förblir stängda, det är väl bara så att dom övriga

som vanligt inte lotsas om att SD finns.

2012-02-05 @ 18:45:35
Postat av: Lille Kurt!

Det är oerhört skrämmande när inte landets egna medborgare kan lita på demokratiskt valda institutioner, politiska partier och deras företrädare när det gäller "hot mot rikets säkerhet"!

Tydligen så är de svenska nationella organen, högt uppe i hierarkin, infiltrerade av främmande agenter!

Vilket sanslöst "pellejöns land" Sverige har blivit!

2012-02-05 @ 20:44:08
Postat av: Eric

Jag blir alltmer övertygad om att Stasiarkivet innehåller mycket otrevliga och graverande fakta om politiker och ledare som fortfarande lever idag.

Om inte, skulle man då inte släppa på hemligstämpeln?

Får nog bli en Tysklandsresa i sommar och läsa på..

2012-02-06 @ 12:30:52
Postat av: Hm

Observera att ekot nu har ändrat texten men det står fortfarande att den är publicerad 120203. Man har tagit bort texten som säger att det är en överenskommelse mellan regeringen och riksdagspartierna. Men dom ####""""&&& skriver inte att originaltexten är ändrad. Man blir så f----d, hela tiden lögner!!!

2012-02-06 @ 18:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0