TAXIGRANSKNING AV DN



De senaste veckorna har jag hört att flera av våra ledamöter blivit uppringda av journalister från Dagens Nyheter om sina taxiresor. Idag har jag fått ett mail från säkerhetsansvariga i riksdagen som tror att DN imorgon kommer publicera en artikel som med stor sannolikhet går ut på att smutskasta Sverigedemokraternas ledamöter.

Det första som alla skall veta är att alla Sverigedemokraternas ledamöter har haft ett särskilt taxitillstånd p.g.a. de hot som finns mot oss ända sedan första dagen efter valet den 19 september 2010. Riksdagens säkerhetstjänst och Säpo har avrått oss ifrån att åka kommunalt i Stockholm men även på andra orter om det känns otryggt. Kort sagt har vi fått en ”order” att åka taxi.

För min egen del har jag åkt väldigt lite taxi, så jag känner ingen oro inför DN:s artikel. Ingen journalist har heller ringt mig och frågat ut mig om mina resor. Trots detta kan det då amvändas i negativt syfte då jag kanske är den ledamot som har lägst taxikostnad under året. Man kan helt enkelt ifrågasätta andras kostnader om mina är så låga.

I det mail jag fått från riksdagens säkerhetstjänst skriver man också följande.

”Denna typ av artiklar har förekommit tidigare. Berörda tidningar har vid dessa tillfällen tagit hänsyn till att det inte är lämpligt att presentera namnlistor etc. på ledamöter som är utsatta för hot. Hur DN kommer att agera vid den här publiceringen vet vi inte.

Min egen bedömning är att det är direkt olämpligt att publicera den här typen av uppgifter då det ger ett ökat fokus mot enskilda som redan är utsatta.”

Vilket ansvar kommer DN ta?

Det skall bli väldigt intressant att se hur många ledamöter från andra partier som DN granskat och som hängs ut i artikeln. Kommer man bara koncentrera sig på SD. Kommer man hänga ut Lars Isovara som är den första rullstolsbundna ledamoten i riksdagen. Han har givetvis dubbla anledningar att åka taxi.

Tyvärr befarar jag det värsta från DN:s journalister!

 

 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Att de bara orkar? Vem är det som kommer på alla dessa infallsvinklar för att smutskasta Sverigedemokraterna och dess representanter i riksdagen? Hinner de göra något annat arbete på tidningsredaktionerna? Jag tvivlar på det.

2011-09-22 @ 23:23:22
Postat av: Micael Foghagen SD Kalmar

Allt bottnar i att vi ska avsäga oss våra uppdrag och inga nyanlända medlemmar göres sig icke besvär.



Den här bloggen har ju en del läsare så då därför säger jag följande:



Jag heter Micael Foghagen och är stolt medlem i SD med diverse uppdrag, bor på Sagovägen 17 i Kalmar. (39352 för er som inte fattar hur man använder internet).



Nedre botten dessutom!



2011-09-23 @ 00:47:57
Postat av: Magentan

Vad finns det för anledning för SD:s ledamöter att okritiskt besvara alla dessa telefonfrågor eller frågor från media över huvud taget?

Kan man inte ställa en motfråga om VARFÖR den som ringer vill veta något om mina taxivanor?



Om det t ex Aftonbladet, Expressen eller DN så kan man väl bara säga "inga kommentarer".

Vad finns det för anledning att vara det minsta tillmötesgående mot så oseriösa tidningar som med 99 procent säkerhet bara kommer att skriva något dåligt om SD? De kommer ändå inte att uppträda ett dugg schysstare mot SD i vilket fall som helst.

2011-09-23 @ 01:58:25
Postat av: Magnus Svensson

Jag heter Magnus Svensson och bor i Oskarshamn. Jag har stolt röstat på SD i över tio år. För tio år sedan fick jag min framruta krossad. Varför vet jag icke. Kanske för att jag skrev en insändare offentligt i min facktidning angående sponsring av pride. Jag har familj som jag bryr mig om. Var så god äxpo att skicka era lakejer på min familj eller mina fattiga ägodelar. Jag är redo. Jag tänker fortsätta dela ut flygblad som jag tidigare gjort i tusenfalt. För jag bryr mig om Sverige och svenskarna.

2011-09-23 @ 02:28:05
Postat av: Magnus Svensson

Om ynkliga afa är bekant med begrepp som ryggrad eller heder så ge er på mig om ni törs. Inte barnen eller bilen. De har ingen politisk åsikt.

2011-09-23 @ 02:51:05
Postat av: Karlskronabloggen

Ja, det är nog tyvärr bara att "befara det värsta" om DN valt att bara granska Sverigedemokraternas taxiresor och de kommer givetvis inte att nämna något om de hot ni utsätts för hela tiden!



Om det kommmer någon sådan vinklad artikel i DN ska jag absolut kommentera den i Karlskronabloggen.

2011-09-23 @ 04:10:59
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Staffan Sundqvist

Vi ska se om DN skriver om det som är allmänt känt bland Stockholms taxichaufförer, och jag borde veta, jag har taxikort och har själv kört taxi i många år: De politiker som överlägset använder taxi mest är Miljöpartister! Om de så ska bara ta sig tvärs över gatan så är det taxi som gäller! Om DN skriver något annat så är det lögn och förbannad dikt!

2011-09-23 @ 06:47:31
Postat av: Eric

Journalisterna kan sin sak i sitt arbet för (S)aken.

De vet att man behöver faktiskt inte ljuga för att få sanningen att framstå på ett helt verklighetsfrämmande sätt!

Som den tilltalade sade i domstolen när domaren uppmanade honom att enbart svara "ja" eller "nej" på ställda frågor.

"Har Nådig Domaren slutat slå sin fru?"

2011-09-23 @ 06:57:58
Postat av: Tony Ingman

Det är visserligen inte många som blir avvisade från Sverige, men det lilla antal som ändå blir det

kostar astronomiska siffror jämfört med Sd.s taxiresor.Flygresor över hela jorden är ej gratis!

Vidare kan ju DN journalister kolla upp vad dom avdankade politiker som uppbär stora pensioner,trots att dom befinner sig i arbetsför ålder kostar samhället. Dessa skenheliga individer

av alla kulörer skäms inte av att leva som parasiter

2011-09-23 @ 08:21:24
Postat av: Info

TUR ATT SJUPARTIETS POLITIKER ÄR DESTO MER SPARSAMMA!



Det var väl på 1990-talet, som socialdemokraterna på sina valaffischer hade ungefär följande slagord: Vi socialdemokrater hatar egoismen!



Samtidigt verkade i Stockholms stadshus en viss Mats Hulth, som trots att han där var närmast enväldig tvingades avgå bl.a. på grund av grovt kontokortsfiffel. Hur mycket onödig taxi han samtidigt åkte eller inte åkte, är det ingen som vet, men bevis för hans ädla avsaknad av egoism lämnar SR Stockholm idag:



"Mats Hulth var socialdemokratisk politiker i Stockholms stadshus i många år från 70-talet. Han var bland annat finansborgarråd i två omgångar på 80- och 90-talet och avgick 1998. Sedan han avgick har han fått närmare 6 miljoner kronor från staden i visstidspension. - - -



När han slutade med politiken blev han vd för Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare, SHR och fick en hög lön.



År 2009 till exmpel när han fick drygt 570 000 kronor från Stockholm stad, tjänade han totalt drygt 3,7 miljoner det året, enligt Skatteverket.



Men han hade ingen tanke på att avsäga sig de kommunala pengarna, trots att han hade fått ett så välbetalt jobb:



– Jag har aldrig hört talas om att någon har avsagt sig en inarbetad pension som man har rätt till. Det har inte jag hört talas om och det är inte heller någon tanke som jag har kommit på själv."



2011-09-23 @ 08:41:29
Postat av: Lotta

Så har man då sagt upp sin politiska skribent: Alice Teodorescu på Barometern efter endast ett år. Den officiella anledningen sägs vara att hon vägrar flytta från Stockholm till Kalmar, ett krav som enligt henne själv inte ställdes för ett år sedan. Jag tror mer på att Barometern märkt att Alice T många gånger skrev artiklar som gillades av många inom SD och det vill man troligtvis inte förknippas med på Barometern. Artikeln om Alice T:s uppsägning finns ännu inte på nätet.

2011-09-23 @ 09:28:58
Postat av: AWSvensson

När man från Dagens Nyheters sida börjar intressera sig för SD:s riksdagsledamöters taxiresor så ser jag detta som den tidningens dödsryckningar i demoniseringen av Sverigedemokraterna. När alla argument är uttömda ,då kastas barnen in i kriget. Desperation är bara förnamnet,dessutom om de är ärliga,nej inte begriper bättre så medger de att SD är ställda under hot och inte som vanliga människor kan röra sig fritt i samhället. Apropå taxiresande så var väl Yvonne Ruwaida miljöpartiet en ivrig taxiresenär,fast hon trodde hon åkte kommunalt.

2011-09-23 @ 10:37:07
Postat av: Thoralf Alfsson

Lotta



Var har du läst detta?

2011-09-23 @ 10:43:34
Postat av: Lotta

@Thoralf I dagens Östran s. 7

2011-09-23 @ 11:35:43
Postat av: Lotta

Herre Gud så man kan få till det. Läs vad Miljöpartisten Niklas Henriksson benämner en SD-politikers barn. Läs sedan vad Ann-Catrin Lofvars, landstingsråd för miljöpartiet säger om sin partikollegas val av ord. Kan ni samtidigt tänka er krigsrubrikerna i massmedia om det varit en SD-politiker som använt samma språk? Man tar sig för pannan.

Postat av: Cavatus

Smart, Thoralf, att förekomma DN! Då har du ju redan på förhand stuckit hål på deras förtalsbubbla.



Ni har väl inte missat Julia Caesars två senaste krönikor? Den näst sista om Nordkorea och den senaste (i söndags) om svenska journalister, hennes kolleger. Gå till min länk för att hitta rätt.



Alice Theodorescu har en egen blogg, där kan man ge henne lite stöd för att hon hamnat i kylan. Det är hon värd.



http://aliceteodorescu.blogspot.com/



Hon skriver bra texter där också!

2011-09-23 @ 12:20:49
URL: http://korta.nu/jc
Postat av: Lotta

@Thoralf



Om du inte är i Kalmar så har jag skannat in artikeln och mailat den till dig.

2011-09-23 @ 12:23:30
Postat av: Thoralf Alfsson

Lotta



Tack för hjälpen.

2011-09-23 @ 14:02:41
Postat av: Stefan K

DN:s artikel inväntas med spänning.

Nu har vi både din artikel Thoralf och säkerhetstjänstens brev på pränt. Dessa kommer att publiceras på diverse bloggar, så att så många som möjligt får ta del av verkligheten...om nu DN väljer en ensidig granskning och inte en helhetsbild med verkliga fakta.

2011-09-23 @ 15:06:02
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: Jan

Arbetsledarna och sk chefer på samhall i Kalmar brukar ha mötte nästan varje dag och äta goda mackor på skattebetalarnas bekostnad och det är ingen som bryr sig.

2011-09-23 @ 15:22:14
Postat av: Karlskronabloggen

# Stefan K



Precis så måste vi jobba med att publicera verkligheten på många bloggar! Även om det är små bloggar så når varje sådan information alltid någon ny läsare, som sedan också förhoppningsvis kan sprida vidare till andra!

2011-09-23 @ 15:58:42
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Iadafaf

Till M F: Starkt! Om jag gjorde likadant skulle jag antagligen riskera min försörjning. Jobbar som konsult med egen firma.

2011-09-23 @ 16:15:24
Postat av: Inte-en-till

Tittade som hastigast på dn.se och såg ingen taxi-artikel. Finns den i papperstidningen?



Kanske har man ångrat sig därför att inget sensationellt dök upp. Eller så kom någon annan, viktigare nyhet i vägen, t ex moder mördar barn, och så slängde man taxi-artikeln, åtminstone tills vidare. Jag VET att detta förekommer, d v s att man har en färdig artikel, som man har tänkt publicera, men så ångrar man sig.



Det är mycket viktigt som måste få plats i DN - alla annonser, inredningstips och så. Det måste vi ha respekt för!

2011-09-23 @ 16:19:00
Postat av: Calle

Betr. DN

Läste den som gratistidning på flyget från Bologna igår.Eftersom jag varit i Italien sedan i måndags har jag kunnat följa italienska radio-TV- tidningars rapportering om upploppen på Lampedusa där nu militären satts in. Jmfr. man med DN:s lilla "notis" att förläggningen "brunnit" ned och migranterna kommit i bråk med polisen, kan man tro att dom rapporterar från en annan planet.

Anläggningen BRÄNDES ned av dessa 800 som sedan flydde till befolkningens fasa. " Vi skall bränna ned hela ön" var en kommentar från en av as-n som var på flykt.

" Vi är också människor, men oss bryr sig ingen av dessa "goda" ansvariga om uttalade sig en skräckslagen ortsbo.

2011-09-23 @ 16:36:34
Postat av: Robert

Svenska journalister har alltid en agenda, en vinkel.

Att vara oberoende är inte en svensk tradition.

2011-09-23 @ 16:45:46
Postat av: Inte-en-till

"Postat av: Robert



Svenska journalister har alltid en agenda, en vinkel.

Att vara oberoende är inte en svensk tradition.

2011-09-23 @ 16:45:46 "



Kunde inte sagt det bättre.

2011-09-23 @ 16:49:07
Postat av: S-E Karlsson

Läste på Politskt Inkorrekt att invandrarvurmarna vill ha en lag som säger att kommunerna ska bli tvingade att ta emot de så kallade ensamkommande barnen , vadådå det har väl nästan varit en lag , i kommunstyrelserna behövs det bara viskas om att ta emot ensamkommande barn så klubbas det ! Nej vad som behövs i kommunstyrelserna är representanter för SD , detta m¨åste det jobbas för att få in vårt folk i sveriges 290 st kommunstyrelser !

2011-09-23 @ 17:19:28
Postat av: Magentan

Om DN fixar en riktigt smaskig taxi-artikel om SD i sin tidning, så kommer de smaskigaste delarna av denna artikel att via TT också spridas till övriga blaskor samt läsas upp i varje nyhetsutsändning i varenda svensk radio- och TV-kanal under det närmaste dygnet därefter.



Eventuellt blir det även en eller flera TV-soffprogram där de vanliga s.k. "SD-experterna" deltar och ostört får ventilera sina expertutlåtanden om SD under någon vecka.



Många miljoner svenskar kommer att ta del av detta flera gånger om. Endast några tusen av dessa kommer att läsa sanningen i bloggarna på nätet.



Inse skillnaden! Inse att det måste sändas ut ögonöppnare till samtliga hushåll, så folket vaknar och sedan själva kan genomskåda PK-maffian.

2011-09-23 @ 17:59:28
Postat av: Tony Ingman

Fredik Reinfeldt talar i FN om jämställdhet mellan kvinnor och män ? Jag förutsätter då att han menar i hela världen! Men det blir ju ytterst märkligt, när han som ledare för världens mest jämställda land inte bryr sig ett skit om att det går bakåt

med jämställdheten har i landet, där vi importerar folk, där kvinnor är andrahandsvarelser som inte besitter några rättigheter alls jämfört med det manliga könet. Där dagligen småflickor blir titulerade Horor och ännu grövre saker av figurer

som ärvt sin sneda syn på det kvinnliga könet.

Har någon hört Hr Reinfeldt oja sig över det?

Att sopa rent framför egen dörr verkar denne

uppblåste figur inte bry sig om.

2011-09-23 @ 18:08:10
Postat av: Berit

Sverige är långt ifrån en demokrati när SD inte kan åka kommunalt på grund av hot och våld.

Jag tycker att 7-klövern skall betala deras taxiresor med sina partipengar för de är 7-klövern som är orsak till detta.

Jag förstår inte vad eller varför SD är så hatade av många som innerst inne håller med om invandringspolitiken men vågar inte visa det eller stå upp för sin åsikt.

Vilka falska och fega människor det bor i Sverige?

2011-09-23 @ 18:16:42
Postat av: carl

http://politisktinkorrekt.info/2011/09/23/stasiarkiven-oppna-for-de-som-vill-ta-sig-en-titt/#more-101311



men åk dit, snabbt innan 7 klöverns kreatur hinner förstöra.

jag bjuder på resan via skattesedel, härmed vill jag all min skatt skall användas till SD´s politiker.

2011-09-23 @ 18:18:59
Postat av: carl

alltså tag taxi, nu! och läs igenom, scanna och tag kopior.

2011-09-23 @ 18:20:46
Postat av: Tjadden

Jag frågar bara, vi äldre likt jag själv som är sjuttio plusare, sådan här förföljelse upplevde jag aldrig i mina första trettio levnadsår som detta hat mot oss svenskar som råder idag, eller vad säger du, som har levt i ett annat Sverige?.



Förvisso har väl kommunister alltid varit illa sedda i alla tider, men inte på det här sättet har de aldrig någonsin blivit behandlade.



Tidigare har jag tagit allt smutskastande mot oss SD med jämnmod och avfärdat det, att det är bara temporära hugskott det handlat om, men nu märker jag att det är satt i system, allt sedan vi kom i riksdagen.



Ska det här få fortsätta länge till, så undrar jag om det inte är dags att tala om för svenska folket hur illa sedda de är i Sverige som svenskar.,



Alltså att den här utvecklingen kommer att drabba varenda svensk så småningom oavsett partitillhörighet.



Det är m.a.o. en bekräftelse på att "svenska folket ska utrotas"

2011-09-23 @ 23:51:21
Postat av: Burberry Pas Cher

Thomas Burberry a fondé la maison de luxe Burberry mode en 1856 alors qu'il n'avait que 21 ans.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com" title="Burberry Pas Cher">Burberry Pas Cher</a>

Burberry a commencé sa carrière dans le monde de la mode comme apprenti drapier, jusqu'à ce qu'il ouvre son propre magasin en Angleterre. En 1870,<a href="http://www.burberry-pas-cher.com" title="sac burberry pas cher">sac burberry pas cher</a>

son entreprise avait une réputation solide pour son développement d'extérieur attire.Thomas Burberry est crédité de développer une nouvelle forme <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/7-burberry-bottes" title="Burberry Bottes">Burberry Bottes</a>

de tissu qui a été utilisé dans ses vêtements de plein air. Ce tissu, connue sous le nom de gabardine, était résistant à l'eau et résistant mais respirante.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com/17-chaussures-burberry" title="Chaussures Burberry">Chaussures Burberry</a>

Comme tel, il a aidé à protéger le porteur contre les éléments tout en restant comfortable.By 1891, Thomas Burberry avait ouvert un emporium à Londres.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com/21-costumes-burberry" title="Costumes Burberry">Costumes Burberry</a>

Cette emporium sert encore de siège Burberry entreprise. Quinze ans après l'ouverture de l'emporium, Burberry a conçu la marque déposée <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/12-hobos-burberry" title="Hobos Burberry">Hobos Burberry</a>

de la ligne Burberry: ". Transmet» un chevalier équestre avec le mot latin "Prorsum", qui signifie Burberry a fait les manchettes lorsque la compagnie équipée <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/11-lunettes-burberry" title="Lunettes Burberry">Lunettes Burberry</a>

de Roald Amundsen, qui a été le premier à atteindre le pôle Sud, en 1911. Il a gagné plus d'attention en 1914 quand il était responsable de pourvoirie <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/5-sacs-burberry" title="Sacs Burberry">Sacs Burberry</a>

Ernesst Shackleton, qui était l'homme chargé de diriger une expédition qui a parcouru l'Antarctique. Le War Office, puis lui a commandé de faire des changements à leurs manteaux officier dans le but de mieux suite de leurs conditions, qui conduisent au développement de l'trench qui est devenue populaire parmi les civils après la guerre était terminée. s

2011-11-14 @ 07:23:58
URL: http://www.burberry-pas-cher.com
Postat av: Chaussures Christian Louboutin

Les médias en font beaucoup de son argent dans l'intérêt des gens obsessif dans la vie de leurs célébrités préférées.<a href="http://www.chaussureschristianlouboutin.org" title="Chaussures Christian Louboutin">Chaussures Christian Louboutin</a>

Tout le monde veut savoir ce que les stars portent de sorte qu'ils puissent obtenir les mêmes, ou du moins quelque chose approchant les mêmes.<a href="http://www.chaussureschristianlouboutin.org" title="chaussures christian louboutin soldes">chaussures christian louboutin soldes</a>

Beaucoup de trésorerie des entreprises sur cette volonté en offrant réplique ou tomber chaussures de marque - la dernière catégorie est en fait illégal, <a href="http://www.chaussureschristianlouboutin.org" title="prix chaussures christian louboutin">prix chaussures christian louboutin</a>

car les maisons de conception perdre de l'argent à partir offs.There knock ne fait aucun doute que le culte de la célébrité sans cesse croissante dans <a href="http://www.chaussureschristianlouboutin.org" title="christian louboutin pas cher">christian louboutin pas cher</a>

les Etats-Unis et ici, dans au Royaume-Uni a conduit à plus de gens désireux de chaussures de marque propre. Pas une <a href="http://www.chaussureschristianlouboutin.org" title="christian louboutin femme">christian louboutin femme</a>

semaine ne passe sans que le magazine des femmes appelant à ses lecteurs pour obtenir des chaussures comme Kylie ou comme Kate <a href="http://www.chaussureschristianlouboutin.org/6-christian-louboutin" title="Christian Louboutin">Christian Louboutin</a>

Moss. Aujourd'hui plus de gens dépensent leur argent sur les chaussures Jimmy Choo et Christian Louboutin femmes que jamais auparavant,<a href="http://www.chaussureschristianlouboutin.org/9-christian-louboutin-chaussures" title="Christian Louboutin Chaussures">Christian Louboutin Chaussures</a>

et un marché en pleine croissance a conduit à une croissance du nombre de sites offrant des épouses discount designer shoes.The <a href="http://www.chaussureschristianlouboutin.org/16-christian-louboutin-hommes" title="Christian Louboutin Hommes">Christian Louboutin Hommes</a>

et copines de footballeurs de classe mondiale, ou remue comme ils sont connus a augmenté la popularité des marques de créateurs tels que des chaussures Christian Louboutin femmes. Si vous achetez des chaussures de marque discount alors il est possible d'obtenir des orteils Christian Louboutin peep.

2011-11-14 @ 07:24:36
URL: http://www.chaussureschristianlouboutin.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0