VEM TROR DU ATT DU ÄR


Slottsallén i Kalmar                                  Foto Thoralf Alfsson

Just nu är det inne med släktforskning. SVT har kört sin serie Vem tror du att du är och ikväll hade en ny serie premiär, Allt för Sverige. Där ett antal svenskamerikaner tävlar om ledtrådar till sina rötter.

Jag tror att alla någon gång i livet börjar fundera över sitt ursprung. För min egen del gick jag en kvällskurs i släktforskning för ca 5 år sedan. En anledning var att jag var nyfiken på om vissa rykten/skrönor stämde. Jag har nog nämnt detta någon gång tidigare på bloggen för att reta mina kritiker och politiska motståndare men det finns mer som jag inte skrivit om tidigare.

Idag tog jag en liten historisk promenad i ett höstvackert Kalmar med mängder av gula löv i stadsparken där marken i allén var mer eller mindre helt täckt. Jag har av olika anledningar läst lite olika historiska böcker om Kalmar i jakten efter en del information om Kalmar och jag kan då inte annat än fundera över hur fruktansvärt illa Kalmar stad utnyttjar sin historia.


Kalmar slott i lätt dis idag                               Foto Thoralf Alfsson

Vad jag vet firar inte Kalmar stad årligen något av de historiska datum som finns. Flera av dessa inträffar dessutom under sommarhalvåret vilket med stor fördel skulle kunna utnyttjas i turistnäringen. Ett av de viktigaste datumen är den 31 maj 1520 då Gustav Eriksson Vasa landsteg på Stensö några kilometer söder om Kalmar slott efter att han flytt från sin fångenskap i Danmark.



Han smög sig från Stensö upp till Kalmar slott för att träffa Anna Bielke och söka stöd mot danskarna. Det var startskottet för en ny era och en utveckling mot ett mer enat Sverige.

Nu kanske vi Sverigedemokrater i Kalmar skall kapa den 31 maj och göra den till vår dag i Kalmar. Vi kunde samlas vid minnesstenen på Stensö för en minnesstund och sedan vandra upp till Kalmar slott och stadsparken till det minnesmonument som först restes vid Stensö men som sedan flyttades till stadsparken när den byggdes. Dagen kan sedan avslutas på Kalmar slott för att äta en gästabudsmiddag i gästabudssalen till Gustav Eriksson Vasas minne.


Minnesmonument i stadsparken                      Foto Thoralf Alfsson


Inskrift i monumentet. 

Det som gör detta lite spännande för min egen del är att jag i min släktforskning hittat en del intressanta saker som jag tror retar en del av mina kritiker och politiska motståndare. Jag brukar ju ibland skoja om varifrån jag fått min politiska ådra och styrka att gå mot strömmen.

Nedanstående "antavla" kanske är en del av förklaringen.




Hammarsköld är alltså familjen som FN-chefen Dag Hammarsköld kommer ifrån. Fortsättningen är även den intressant.



Gustav Eriksson Vasa är "bara" 14 generationer tillbaka i tiden.


Kommentarer
Postat av: OT

"Alla vill att yxan skall gå men ingen vill hålla i skaftet" - Gustav Vasa



Ytterligare intressant http://www.ordsprak.eu/Klipp_ur__gamla_tidningar/Gustav_Wasa/gustav_wasa.html

2011-10-31 @ 01:37:10
Postat av: Karlskronabloggen

Fina höstbilder Thoralf! Särskilt den första var riktigt, riktigt bra!



Ja, släktforskning är kul och har man någon "adel" tidigare i familjen är det rätt enkelt att komma långt bak i tiden!

2011-10-31 @ 01:53:42
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Gubben o Gumman

Den stamtavlan är ju svår att slå som Fredrik säkert håller med om,fast det är fin natur i Botswana också.

Bilden på slottsallen är väldigt fin i slutet ligger socialdemokraternas tankesmedja "Va".

Middag på slottet låter blygsamt hämta ut lagfarten istället,tänk att Barometern ordnar fyrverkeri varje nyår för att hylla Thor-alf och hans släkt .

"Alla vill hålla i pennan men ingen är byxa att skriva sanningen"

Vad få känner till är att när Gustav Wasa stannade till vid minigolf banan på Stensö så hyrde en släkting till Gubben o Gumman ut klubborna.

Nativitetsplaneringen 14 generationer framåt gjordes också upp,vilket har funkat perfekt.

På (s)lottet finns en ruggig fängelsehålla och ett k(v)innofängelse,med lite kärlek och färg så kanske...en som skulle platsa där är den Kosovoalban som våldtog en donna på Bistro Bar för ett tag sedan(2 år 10 års utvisning).

,eller mordbrännarna från Rimsmeden som tydligen spankulerar runt i friheten eftersom som soc inte har några familjehem,där är det väl 4-5 Albaner. inblandade.

Åtminstone påstås det så på Flashback.

Tack snälla Folkpartiet.

2011-10-31 @ 05:22:51
Postat av: Sven Dacke

Thoralf.

Ingen tvekan att det stamträdet slår ett med en cirkusdirektör som anor.



Hittade följande text.



"Den historiska bakgrunden är viktig. Men det är minst lika viktigt att blicka framåt och erbjuda hopp för en bättre framtid.

– För att veta var man är på väg måste man veta varifrån man kommer. Man måste förstå det förflutna för att förstå framtiden. Nu lever vi i en demokrati men det är viktigt att inse att det inte är självklart. Vi har genomlevt tider utan något hopp överhuvudtaget, det är därför så viktigt att inte bara älta det som varit utan att ingjuta hopp inför vår framtid"



Fortsätt jobba på för en bra framtid för Sverige och glöm inte Gustav Wasa.

2011-10-31 @ 05:51:39
Postat av: Karlskronabloggen

Jag glömde tillägga att du har ett fantastiskt stamträd Thoralf!



Enda kändisen jag hittat i mitt stamträd är drottning Kristinas gamla livmedikus Gregoire Francois Du Rietz.



Förresten "lånade" jag några bilder från ditt tidigare inlägg om Barometerns hyckleri till ett eget inlägg och förutsätter att det är OK.

2011-10-31 @ 06:25:46
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Sven Dacke

Diskriminering av män och segregering av Sverige fortsätter allt snabbare



"Utökade satsningar på kvinnosim planerar idrottsförvaltningen i Stockholms stad kommande år. Bakgrunden är ett försök med enbart kvinnor i simhallen, ett försök som idrottsförvaltningen nu utvärderat. Afsane Saniari besöker gärna Tensta simhall när den är öppen för bara kvinnor:



– Ja, det finns en liten ökning av kostnader för det blir en ganska stor belastning. Vi har ju full styrka under den tiden för att kunna ge alla dessa kvinnor en bra service. Att det är fräscht och flyter på för alla, säger Lina Moln.



Tack för det säger alla män som tydligen inte är lika viktiga

Postat av: S.E.K.

Spännande Thoralf , själv har jag hamnat än så länge i slutet av 1600 talet men sökandet fortsätter . Mvh Sven-Erik .

2011-10-31 @ 08:46:10
Postat av: Stefan A

Ni får se till att lägga beslag på grejerna från det förlista fartyget som hittades vid norra öland tror jag det var, annars gör stockholm det, och det är därifrån man mest brukar höra att sverige inte har någon historia, och tycker man så har man heller inte något behov av några grejer från en historia som man påstår inte finns....

2011-10-31 @ 09:00:04
Postat av: ´Tony Ingman

Vad är det för genetiska fel på massmediafolk egentligen? Jag tänker på den stora nyheten att en ishockeyspelare i stridens hetta kallar en motspelare för "jävla Zigenare", detta blir en nyhet av katastrofomfattning i alla kanaler, på

alla löpsedlar? Om jag inte minns fel har ordet

Zigenare använts i 100 tals år, och är en benämning på ett folkslag. Lägger man sen till att spelaren som uttalade detta inte kommer från Sverige, och alltså inte gått den svenska pk skolan

förringar det ytterligare.Det blir patetiskt med vilken emfas man går på , med krav på offentlig avbön och allra helst fjättrad vid en skampåle skall denne spelare visas upp. Otroligt!

Varje dag , vid varje skola där våra nya pensionsräddare finns, så blir unga tjejer/kvinnor

från 12-13 års ålder och uppåt titulerade "Svennehoror" utan att dessa kärringar

av båda könen reagerar på det eller ens skriver en rad om oförskämdheterna. Sen undrar denna yrkeskår

över varför man har så lågt förtroende hos folk,

det ska man inte göra!

Vi vet ju att ni journalister läser både på denna

och andra bloggar, så det skulle vara intressant

att veta hur ni tänker i båda dessa fallen.

Jag förväntar mig svar, åtminstone från den kvinnliga delen av denna kår, om ni tycker det är

rasism att kalla en ishock.spelare Zigenare, men

helt korrekt att kalla en 12 årig tjej för svennehora?? OM ni inte tycker så, varför i hela

friden skriver ni i så fall inte om dessa oförskämdheter?

2011-10-31 @ 09:14:26
Postat av: Tjadden

Och jag som har en General till anfader i Karl den elfte Armé på min mors sida och farfars far som startade Barnängens industri 1867 är inte mycket att skryta över, men så är jag inte heller skrytsam av mig.

2011-10-31 @ 09:40:21
Postat av: Anonym

Något uppseendeveckande som inte har med temat släktingar att göra.



Tyskland har infört Sharialagarna i skolan, så nu får eleverna lära sig Koranen och får orden att kristna och judar är ondskan själv till livs.



"Gud bevare oss milde Herre Gud"

2011-10-31 @ 09:48:42
Postat av: Skånepåg

Beträffande islam i tyska skolor.



Finns en hel del länkar att studera vid bifogade sökning på Google, som visar hur islam nu mer och mer sträcker sina tentakler in i det tyska samhället.



Kan inte annat än hålla med om vad som skrivs på en av länkarna: ”In an odd form of social suicide, rather than increasing efforts to integrate Muslims into German society, German students will be taught about Islam. In a sense, German educators will be engaged in proselytizing for Islam.”



Den här veckan började bra med Thoralfs berättelse om sin vandring i Kalmar. Sedan skall man bli skitf-b och undra vad det skall bli av det som sker i Tyskland, och tänkbara spridningseffekter till övriga Europa av detta?

Postat av: Skånepåg

I den bifogade länken visas den totala anarkin i en tysk skola, där muslimska elever är i majoritet, som är avskyvärd och totalt främmande ur ett västerländskt perspektiv.



2011-10-31 @ 10:33:33
URL: http://www.youtube.com/watch?v=ObQ74r6hyNg
Postat av: skånepojken

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2607828/slagsmal-i-spelargangen-efter-kvalrysaren

2011-10-31 @ 10:46:21
Postat av: S.E.K.

Jag säger som operasångerskan Birgit Nillsson sa jag skryter inte jag säger bara som det är !

Kan de va nåt ?

2011-10-31 @ 11:07:21
Postat av: Skånepåg



Rapports Roger Jansson sågad jäms med fotknölarna av Byaradion i Burlöv!



Skrolla ner till:

"Omtalade intervjun då jag ringde Roger Jansson på Rapports redaktion efter att de i ett inslag hade målat ut Alf Thoralfsson (riksdagsledamot för SD) som främlingsfientlig/rasist."

2011-10-31 @ 11:14:14
URL: http://www.byaradion.se/intervjuer-2399969
Postat av: AWSvensson

Apropå släktforskning, var det GoG som började släktforska vilket slutade med att han fick betala för att de skulle hålla tyst,kan ha fel.

Apropå ishockeyspelaren så sa han på engelska bloody gipsy , det har inte framgått huruvida den tilltalade var en gipsy eller inte.

Morgonens statstelevision förkunnade i ett led att förhärliga invandringen att Sverige inte skulle klara sjukvården utan invandringen eftersom 1 /3 av läkarna hade utländskt påbrå. Anledningen till detta är för det första det utbildas för lite läkare, många svenska läkare får bättre jobb utomlands och massinvandringen har medfört att landet berikats med sjukvårdskonsumenter vida mer utnyttjande än medelsvensken. Sålunda massinvandringen är en stor del av orsaken till brist på läkare,så allt är inte så enkelt som synes.

Att hamna hos kronofogden, något jag själv sluppit trots eget företagande, kan i många fall vara utom ens egen förskyllan. Enkelt beskrivet så kan en företagare som levererat till någon som går i konkurs och som gör företagaren utan likvider, i det läget kan vederbörande hamna hos kronofogden utan förskyllan. Det är därför viktigt att se till orsaken innan man fördömer.

2011-10-31 @ 11:38:51
Postat av: Skånepåg



Cirka 1:20 i bifogade länk om överfallsvåldtäkter i Oslo. Uppgifter från polisen anger, att samtliga våldtäkter utfördes av arabiska och afrikanska immigranter.

Postat av: Magentan

Jag håller med "Tony Ingman" och kräver att PK-media ska förklara graden av skillnad i kränkning mellan uttrycket "bloody gypsi", yttrat i stridens hetta och "jävla hora", som invandrarpojkarna skriker åt svenska skolflickor varje dag.

2011-10-31 @ 13:00:05
Postat av: Ex occidente lux

Dagens skolungdom tror antagligen att Gustav Wasa startade en knäckebrödsfabrik nånstans.



Skånepåg skriver om Tyskland och islam. Die Welt (welt.de) har en mycket bra artikel om islam sharia etc. Intressant bildspel om islams framväxt.



Inte minst kommentarerna är intressanta. I Tyskland får läsarna fortfarande kommentera kontroversiella artiklar. Skånepåg kan kanske lägga en länk. Jag förstår mig inte på sådant.

2011-10-31 @ 13:03:45
Postat av: Skånepåg

@ Ex occidente lux



Är det denna artikel som du menar?

Postat av: Ex occidente lux

Nej. Artikeln finns på www.welt.de.

2011-10-31 @ 13:25:58
Postat av: Skånepåg

@ Ex occidente lux



Den här kanske och med bildspelet ”Mohammed und der Aufstieg des Islam“?



Postat av: Skånepåg

@ Ex occidente lux



Finns även en artikel "Scharia und Demokratie sind vereinbar".

Denna artikel är enligt min mening så full av taqqiya från den intervjuade muslimen, att det får vara för min del!

2011-10-31 @ 13:52:02
Postat av: Srellan Bojerud

Hej avlägsne släkting! Även jag hamnade i Riddarhusets arkiv då jag utövade släktforskning. Det var numera utdöda släkten Hand och Virginia Eriksdotter Vasa.

2011-10-31 @ 13:55:00
Postat av: Ex occidente lux

Just precis. Jag brukar scanna igenom pressen från Sverige via Danmark, Tyskland, England , USA, Frankrike, Spanien, Italien, Ryssland och ibland andra länder. Inte allting alla dagar naurligtvis. Jag har annat att göra, än att sitta vid datorn från morgon till kväll.



Idag kan man till exempel läsa om när Sovjet sprängde världens (hittils?!) kraftigaste vätebomb på Novaja Zemlja för exakt femtio år sedan. Fönsterrutor sprack både i Finland och Norge, 1000-1500 km därifrån. 50 megaton - håll i hatten! www.spiegel.de.



www.vesti.ru kan man läsa om haverirapporten om flygolyckan i Jaroslavl, när ett helt ishockeylag utplånades, pga ett fullkomligt obegripligt pilotfel. Varken befälhavare eller styrman kan ha haft licens att flyga Jak-42. Den som genomförde starten (färdskrivaren redovisar inte vem av båda) tog spjärn mot bromspedalerna, när han drog styrdonet bakåt, för att få planet att lyfta.



Jaha! När får vi veta detta i svenska media? Internet ger oanade möjligheter att ta del av vad som händer utanför vår lilla ankdamm. Dessutom bibehåller man språkkunskaperna.



Förresten: jag glömde nämna www.jpost.com. Ganska bra om man vill ha en mer nyanserad syn på konflikterna i mellanöstern. Är på engelska. Kunskaper i ivrit (nyhebreiska) krävs ej.

2011-10-31 @ 14:17:47
Postat av: Ex occidente lux

@ Skånepåg. Nej jag avsåg just den artikeln som Du länkade till. Tack för hjälpen! Detta kallas, som jag har lärt mig för "crowdsourceing." Att ställa en fråga på nätet till i pricip alla nätanvändare. Troligen finns det någon som kan leverera svaret.



Informationsflödet är idag tillgängligt för alla via internet. Hur i h-e kan då Fredrik Reinfeldt leda det politiska lämmeltåget rakt ut i fördärvet? Är han bara korkad, eller finns det en mera sofistikerad förklaring? Crowdsourceing efterfrågas!!!

2011-10-31 @ 14:34:37
Postat av: Magendan

"Ex occidente lux" skrev: "Internet ger oanade möjligheter att ta del av vad som händer utanför vår lilla ankdamm."



Exakt! Därför är det så beklämmande att det fortfarande är så ytterst få som använder sin dator och internet för att söka information från vida världen istället för att bara sitta och spela, chatta, twittra och läsa webbversionerna av Aftonblaskan och Expressen eller bloggarna av kändiswannabes.

2011-10-31 @ 14:52:53
Postat av: allemand

@Ex occidente lux, ungefär som att fötterna på pedalerna om du gör en reverse ut från gaten.

2011-10-31 @ 14:55:25
Postat av: Skånepåg

@ Ex occidente lux



Jag måste faktiskt erkänna att jag lade medvetet in URL till den första artikeln, eftersom åtminstone jag betraktar bilden av Angela Merkel med en muslim vid sin barm som träffande.



Hon har sedan sitt uttalande att "Multikulti ist tot" gjort ett antal märkliga motsägelsefulla utspel, så hennes överraskande ansiktstuttryck är lite märkligt med hänsyn till innehållet i artikeln. En artikel som jag inte kan tolka på annat sätt, än att den är på gränsen till promuslimsk och där både xenofobi och judarna får komma med för att artikeln skall få läsaren att tänka i de rätta banorna.



P.S.

Du verkar välförsedd, men kanske hittar du någon tidning av intresse på http://www.internetstart.se/tidningar.asp

2011-10-31 @ 14:59:38
Postat av: Thoralf Alfsson

Stellan B



Hej avlägsna släkting! Vi får väl ta en släktmiddag i huvudstaden ;-)

2011-10-31 @ 15:04:15
Postat av: AWSvensson

Ett kusinbarnbarn i sjuårsåldern hade tillsammans med sin farmor börjat släktforska , på en fråga från mig huruvida hon hittat något spännande utbrister hon glatt: Vi har hittat en idiot. Tyvärr GoG så måste jag göra dig besviken ,inte på min släkt.

Den består från fadern av dagdrivare till män och arbetsamma kvinnor ,på mödernet starka arbetsamma karlar med fruktsamma fruar,så nu förstår jag varför jag inte skjuter upp till morgondagen det jag kan skjuta upp en vecka.

2011-10-31 @ 15:33:21
Postat av: AWSvensson

Både humor och allvar som leder till eftertanke

Postat av: AWSvensson

Både humor och allvar som leder till eftertanke

Postat av: Systemfel

Domare anmäld efter slöjförbud



Medborgarrättsrörelsen Charta 2008 reagerar på Göteborgs tingsrätts beslut att neka tre kvinnor i niqab att närvara i rätten.



Efter att tre kvinnor klädda i niqab, en heltäckande slöja, blev nekade att vara åhörare vid en rättegångsförhandling i Göteborgs tingsrätt anmäler nu medborgarrättsrörelsen Charta 2008 domstolens beslut till justitieombudsmannen och diskrimineringsombudsmannen.



"Det är oroande om svenska domstolar kan framstå som verktyg för diskriminering och fördomar mot muslimer", skriver medborgarrättsrörelsen i ett pressmeddelande.

Postat av: Funtaren

Du är det som hr Reinfeldt skulle kalla en tvättäkta barbar alltså... Leve barbariet!

2011-10-31 @ 17:41:28
Postat av: Gubben o Gumman

AW Svensson : På sätt och vis har du rätt, hur kul är det att hamna på Ravelinsgatan för sjunde gången.

Det kan vara vanskligt att släktforska man räknar bla att 9% av självmorden i Blekinge kan härröra från släktforskning.

Att i sin forskning tex hamna på Istergade i Köpenhavn är ju inte så jävla muntert.

Ett litet tips innan man börjar är att ha slagit upp nummret till ett 20 tals sms lånefirmor.

Om förnamnen Ole Preben Kristian börjar bli frekvent återkommande kanske man skall göra något annat.

Dyker namnet Lise Luder upp sluta direkt.



Vi måste nog om än lite flådigt be Thor-alf överväga ett förnamnsbyte till Royal Alfsson.

2011-10-31 @ 18:00:45
Postat av: AWSvensson

Minns en företagare som skickade varor till Ravelinsgatan 2? mot faktura tills han upptäckte vad han hade skickat till. Hängde med till Istedgade men där tappade jag tråden,får försöka fånga upp den igen.

2011-10-31 @ 18:10:17
Postat av: Gubben o Gumman

OT : KLT Persson och hans antivita parti har nu bjudit in föreningar till att integrationsvandra.

Bla strokeförbundet?



Ersättningen blir 2000kr för 4 personer 6 timmars tjänstgöring,man får väl förmoda att polisen prioiterar utdelandet av cykellyse.

Fordon står man för själv oklart om rullstolar räknas in där.



Förrutom att ha dragit in Kalmar största skötsamma villaområde Berga området i problemmen på Rimsmedsvägen/Amorvägen som aldrig tillhört Berga så skall nu svenne banan luras in i problematiken som socialdemokraterna folkpartiet och resten av sjuklövern fixat,ganska makabert men smart.



Dessa Kalmarpolitiker så genuint dumma i huvudet så gråstenarna gråter.



Finns bara en lösning gränsen eller kåken.

Familjen "Blaffa" måste ju skratta så löständerna och svattaxi leggen hoppar i takt med puffrorna.

Strokeförbundet is this for real?



Fast det är ganska cool att sitta på läktaren och skratta åt idioterna,detta Balkan problem kan ju Persson och hans stolpskott till kompisar försöka springa ifrån, lycka till.



Till råga på allt jävla elände så avslöjar Östran att Kalmars invandrarområden ligger i topp när det gäller skolket,så nu väntar vi bara på en Trekanten kommision i skolfrågan.



Kalmar eff eff gänget kan vänta sej stora feta pensioner och färdtjänst limosiner.



Man nästan önskar att en ättling till Gustav Wasa kunde lyfta denna möktunnepolitiker i hängselstropparna och sparka honom över sundet till Kårehamn el dylikt.

2011-10-31 @ 18:22:26
Postat av: Gubben o Gumman

Nya uppgifter till AW Svensson

Något skall bort vad?



1 Krogvåldtäkter

2 Svartaxi

3 Glaskrossning

4 Mordbränder

5 Ogiltig frånvaro

6 Strokeförbundet

7 Olaga vapeninnehav

2011-10-31 @ 18:31:30
Postat av: Gubben o Gumman

Rimsmeden har nu fått ett rullande apotek för dom innevånare i området som begangar sej av legala droger

Med tanke på trappan upp så kastar man nog ut medicinerna till handikappade.

Se Bild i Barometern

2011-10-31 @ 18:49:49
Postat av: Gubben o Gumman

Man måste ändå säga att Rimsmeden går framåt rullande apotek rullande systembolag.

Ett riktigt framtidsområde,vilken guldklimp.....

2011-10-31 @ 18:53:14
Postat av: Systemfel

Kulturberikning



Får fängelse för två våldtäkter



28-åringen från Biskopsgården fälls för två brutala utomhusvåldtäkter mot okända kvinnor. Straffet – fyra och ett halvt års fängelse.

Relaterat



Båda offren var lätt berusade vid brottstillfällen, men de har ändå – enligt tingsrätten – lämnat långa, trovärdiga, utförliga och detaljerade vittnesmål.



Den misstänkte får däremot bister kritik av domstolen:



"Hans berättelser är, till skillnad från målsägandens, osannolika och motsägelsefulla", skriver rätten.



28-åringen greps fyra månader efter den andra våldtäkten, som skedde den 29 april på Gustaf Dahlénsgatan på Hisingen. Han har suttit häktad sedan i september.



Vid en dna-matchning visade det sig att gärningsmannen var densamme som överföll och våldtog en kvinna i på Briljantgatan i Tynnered, redan 3 juni 2007.



Mannen döms även för övergrepp i rättssak, eftersom han hotat att döda ett av sina offer i händelse av en polisanmälan.



28-åringen har konsekvent förnekat alla anklagelser. När det gäller det ena ärendet hävdar han att det i själva verket varit han som blivit knivhotad och utsatt för sexuella övergrepp.



Mannen skall också betala vardera 100 000 kronor i skadestånd till de drabbade kvinnorna.



Kammaråklagare Stina Lundqvist hade dessutom yrkat på livstids utvisning för den 28-årige gärningsmannen. Tingsrätten delar dock Migrationsverkets bedömning att mannen befinner sig i akut livsfara om han utvisas till sitt forna hemland.



Därför får han stanna, efter fullgjort straff.

Postat av: Lars-Inge

Börjar bli minst sagt orolig på vad som kan hända den närmaste tiden vid Israels södra gräns mot Gaza. Cirka 40 Grad- och Kassamraketer samt granatkastarprojektiler har skjutits från Gaza in i Israel sedan i fredags. Verkar som om inte Hamas insett att man nu verkligen utmanar ödet. Med det ostabila läget i hela Mellanöstern, kan detta bli större än man tror.



Jag förstår borgmästaren i israeliska Ashdod när han säger efter helgens raketbeskjutningar: ”This Can't Go On Much Longer.”

Premiärminister Netanyahu i dag i Knesset efter den kraftiga eskaleringen av raketattackerna från Gaza: ”Our security strategy cannot only rely on defense, but must have an offensive element maintains Israel's deterrence.”



Det känns som om något väldigt väldigt farligt är på gång!



http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/149249



http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/149271

2011-10-31 @ 18:53:43
Postat av: Svensson

Nu är det Höst och SD ger oss Tröst, för fanns det bara Reinfeldt kunde man hoppa i ån för hans politik är likt ett Rån och sen ser han även ut som ett Fån.

2011-10-31 @ 20:14:39
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Skånepåg

@ Systemfel



"Tingsrätten delar dock Migrationsverkets bedömning att mannen befinner sig i akut livsfara om han utvisas till sitt forna hemland."



Att svenskar och i synnerhet svenska kvinnor riskerar att hamna i akut livsfara då denna sopa åter går lös, verkar inte bekymra tingsrätten.

2011-10-31 @ 20:26:48
Postat av: Robin Shadowes

Vem vet om Gustav Vasa verkligen var svensk? Vi har varken ID-kort, pass eller personnummer bevarat. Han kan lika gärna ha kommit hit som ensamkommande skäggbarn. Som sagt, vi vet inte men möjligheten finnes ju alltid att han kan ha kommit från Bagdad eller nåt liknande.

2011-10-31 @ 20:42:59
Postat av: ´Tony Ingman

Nej att tro att jag skulle få ett svar på dom

frågor jag ställde till Svenska journalister i mitt

tidigare inlägg var naturligtvis att ställa målet

för högt. Att dessa ryggradslösa individer står ut

med sig själva är ett under. Jag trodde i min enfald, att dom skulle kunna redogöra för hur vissa saker blåses upp till krigsrubriker, medan andra helt förbigås med tystnad. Rannsakar dessa

herrar och Damer aldrig sina samveten?

2011-10-31 @ 20:53:06
Postat av: Skånepåg

@ Gubben o Gumman



7. Olaga vapeninnehav skall bort och ersättas med att alla som är skötsamma och hela "baletten", skall ha rätt att bära vapen enligt den modell som finns i många stater i US of A.



D.v.s. att inte enbart ha rätt att använda vapen då man är på en skyttebana eller vid älg- och småviltsjakt. Detta är nog snart en förutsättning för att man skall kunna våga vistas utomhus kvällstid eller dagtid på vissa platser.



Räcker med ett generellt tillstånd för en enkel kaliber 22-kort revolver eller automatpistol, så är chanserna stora att man endast oskadliggör en angripare utan livshotande skador. Tycker inte att det är fair play att endast bovar och banditer nuförtiden skall vara beväpnade.



Men OK, önskedrömma kan man väl fortfarande utan att det är straffbart eller?

2011-10-31 @ 21:07:13
Postat av: Gubben o Gumman

Skånepåg : Nu blir dom nog inte glada på strokeförbundet

2011-10-31 @ 22:26:52
Postat av: Skånepåg

@ Gubben o Gumman



Hehehe.

Det här måste bara kollas och som jag hittade av en slump. Muslimer och sossar göre sig icke besvär. Handlar om hur man fixar licens att bära dolt vapen i Texas.



Va nu inte en pessimist. På strokeförbundet är man för det mesta glada, eftersom det hjälper med en positiv livssyn för att bli återställd.

Postat av: Gubben o Gumman

Skånepåg : Säkert en positiv och fin förening sedan skall man väl komma ihåg att en del log i samma ögonblick som "proppen" gick.



Att få komma ut i friska luften och hålla koll på familjen/släkten "Blaffa" får väl ses som positivt.

Kan bara Kalmarpolisen motera rejäla cykellysen på rullstolar och sängar så kan det bli riktigt bra.



Kommunen har lovat förrutom den gedigna ersättningen på 100/timma att ordna jackor.

Här får man väl räkna in en merkostnad på kevlar.



Det förbunden, föreningarna skall ta ställning till är om man skall riskera livet på Rimsmedsvägen/Amorvägen eller fortsätta att sälja bingolotter på Ica Maxi

2011-10-31 @ 23:02:28
Postat av: Skånepåg

Platsen i Malmö som samhället tappat kontrollen över. Hur många sådana områden finns det egentligen i Sverige? I Kalmar söker kommunen efter nattvandrare och som enligt min mening visar på en desperation och en stor risk för en liknande utveckling.

Postat av: Gubben o Gumman

Skånepåg : Har dom ingen strokeförening i Malmö då?

2011-10-31 @ 23:11:42
Postat av: OT

För Sverige i tiden...



Paint it Black: http://www.youtube.com/watch?v=n1zBG2TEjn4



"I see a red dwarf and I want him to explain

No colors anymore I want them to turn back

I see the girls walk by dressed in their burka clothes

I have to turn my head until my darkness goes



I see a line of girls and they're all wearing black

With no faces to my suprice, old times never come back

I see people turn their heads and quickly look away

Like a newborn baby it just happens ev'ryday



I look inside myself and see my heart is turning black



I see my red dwarf and I want him to explain



Maybe then I'll fade away and not have to face the facts



It's not easy facing up when the whole world is turning their back



No more will my green sea go turn a deeper blue



I could not forsee this thing happening to us"

2011-11-01 @ 00:23:32
Postat av: Tjadden

Sanningen är nog den att alla pursvenskar är släkt med varandra på ett eller annat sätt har jag läst om långt före mångkulturens inträde i Sverige.



Wilhem Moberg ansåg att nästan varenda äkta Smålänning har ett starkt släktskap med varandra, starkare än i något annat landskap.



Undrar ibland om inte Småland var Sveriges egentliga vagga, t.o.m. jag som ur-Stockholmare har avlägsna ättlingar i Småland.

2011-11-01 @ 01:11:56
Postat av: Magnus

Hur kan man förespråka och lagföra mångkulturell anarki och kaos före nationell identitet och idiologisk harmoni inom varje folk och land? Det borde vara lag på att varje land har sin nationella identitet och åskådning. Men allt utom mångkultur och kaos är ju nazistiskt..,

2011-11-01 @ 01:44:21
Postat av: Johan

Diktatorn kung Gösta och historieförfalskaren Erik (den 14:e Erik var han absolut inte) i antavlan. Hmm, intressant.

2011-11-01 @ 11:14:45
Postat av: Andreas Åsenholm

Thoralf , ditt släktträd är fantastiskt ! Kan SD få bättre reklam ? knappast !

2011-11-04 @ 13:37:09
Postat av: TK

På DN skriver man artikel om svarta som går tillbaks till sina rötter och ursprung, så varför ska inte vita få göra det?



http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/alain-mabanckou-black-bazar



den var del av en större rörelse där författare med hemvist i första eller andra generationens invandrare hade börjat söka sina rötter. I Afrika började samtidigt författare från olika länder och språkområden samarbeta, och när kontaktytorna med kollegorna från diasporan ökade sattes bollen i rullning. Wainaina och hans uppmärksammade tidskrift och förlag Kwani? är ett talande exempel, liksom Ntone Edjabes sydafrikabaserade tidskrift Chimurenga.

<<<



Våra rötter och ursprung skiljer oss väl från invandrarna?



Vi har våra rötter och ursprung i Sverige med vår släkt och vårt språk



Oavsett om invandrarna är födda i Sverige har deras föräldrar sina rötter och ursprung i ett annat land?



Men när man saknar fakta och argument är alla svenskar?

2011-11-06 @ 08:13:21
Postat av: Mikaela

Hejsan. Jag är en tjej från Domarringens skola i Uppsala. Jag har sett en bild på er/din blogg och undrar om jag får låna den till ett skolarbete = en tidning som kommer att ligga ute på internet. Tacksam för svar så fort som möjligt.

2012-02-08 @ 13:00:34
Postat av: Thoralf Alfsson

Mikaela



Det är ok.

2012-02-08 @ 23:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0