TYPISKT HYCKLERI AV BAROMETERN



Barometern har ännu en gång visat hur hyckleriet fungerar på tidningsredaktionen. Inte förvånande är det journalisten Mats Andersson som visar framfötterna ännu en gång.

I fredagens tidning redovisade Mats Andersson antalet inlämnade motioner i riksdagen för länets riksdagsledamöter. Ganska omgående noterade jag att jag inte fanns med i redovisningen.


Jag kan givetvis tänka mig varför Mats Andersson utelämnat mig men jag skickade ändå ett mail till Mats Andersson med följande fråga.



Det dröjde inte så länge innan jag fick detta svar från Mats Andersson.



Jag är inte en av länets riksdagsledamöter! Jag vet inte om jag fått svara på en enda fråga från Mats Andersson eller Barometern under förra riksdagsåret.

Jag bor i Kalmar och har varit skriven i Kalmar län i hela mitt liv men jag räknas inte som en riksdagsman från Kalmar län enligt Mats Andersson. Om han nu ändå vore konsekvent i sitt handlande men det är han tyvärr inte. Förra året såg motsvarande artikel ut enligt nedan. Som ni kan se fanns jag med i listan på ”sista plats”.





Mats Andersson hade till och med begåvad mig med följande omdöme i sin artikel.

”Den som lagt ned minst möda på motionsförfattande är Thoralf Alfsson som satt sitt namn på fyra partimotioner.”

Att vi var nya i riksdagen ägnade Mats Andersson inte en tanke när han genom sin text bara ville smutskasta mig.

Jag skickade ett mail till Mats Andersson med förra årets artikel där han även redovisade mina motioner. Jag bad honom dessutom att rätta till detta i lördagens tidning. Någon rättelse har inte blivit införd vare sig i lördags eller idag måndag. Mats Andersson eller Gunilla Sax har heller inte bemödat sig att svara på mitt mail. Det har varit helt tyst sedan i fredags men jag kan ju förstå att de fick svårt att svara när man blir påkommen med byxorna vid fotknölarna.

Mats Andersson har givetvis noterat att jag enligt riksdagens hemsida i år skrivit på hela 53st motioner
. Därmed har jag skrivit på flest motioner av alla från Kalmar län. Detta skall givetvis undanhållas för tidningens läsare av Mats Andersson. Det skulle ju vara katastrofalt för den negativa bild som Mats Andersson och Barometern försöker måla upp av mig och Sverigedemokraterna. Nu har jag ”lagt ned mest möda på motionsförfattande” av alla riksdagsledamöter från Kalmar län.

Ett litet men ack så avslöjande exempel på det hyckleri som råder hos vissa journalister och på de flesta redaktioner.


Kommentarer
Postat av: MakingBacon

Det är inte kvantiteten av motioner utan kvaliteten som är avgörande. Bättre med ett fåtal genomtänkta motioner än många flummiga.

2011-10-11 @ 00:15:19
Postat av: Karlskronabloggen

Jag håller med dig Thoralf! Detta var faktiskt riktigt bedrövling journalistik!



Men Mats Andersson och Barometern måste naturligtvis hitta på någon undanflykt för att inte bli tvungna att skriva något positivt om dig och Sverigedemokraterna!



Bra jobbat med alla dina motioner!

2011-10-11 @ 00:36:21
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Gubben o Gumman

OT : JP:s bad o brandnytt : brand ute Norra vägen 20.35

2011-10-11 @ 01:08:57
Postat av: Erik

Sedan kan man ju ifrågasätta medias fixering vid antalet motioner som mått på riksdagsledamotens duglighet. Det är väl kvalitet snarare än kvantitet som borde räknas. Enligt sajten Motionsfloden är det ingen brist på stolliga motioner. Och vad jag läst är det bara promillen av dessa "fristående" motioner som röstas igenom.

2011-10-11 @ 02:02:19
Postat av: Sven Dacke

Även detta fall visar att Sverigedemokraterna måste få ut korrekt information.



Hur det skall gå till finns det säkert experter som kan förklara, men jag tror inte på webben.



Ett parti som är duktiga på det är Kommunisterna som kommer och lägger ett A4 papper med lokal information. Läser ibland av nyfikenhet och dom skriver om vad dom sysslar med lokalt inom politiken.



Nu ser denna information ut som ett reklamblad för hassans kebab, vilket är bra i deras fall men dom lyckas i alla fall göra något

2011-10-11 @ 06:29:28
Postat av: Sven Dacke

Thoralf.

Har du försökt få till ett möte med "höjdarna" på Barometern?



Dom måste vara intresserad av att möta en riktig Riksdagsman från Kalmar.



Meddela gärna hur det går i demokratins land Sverige där alla har ett lika värde.



PS. I morgon är det partiledardebatt i Riksdagen, undrar om "S och V" kan vara i samma lokal som SD, risken är ju att förknippas med SD politiken

2011-10-11 @ 06:53:25
Postat av: HM

Jag är ganska nöjd med min levnadsbana och att det inte blev så att jag blev så att jag blev PK-journalist...



...men jag tackar och lovprisar min skapare att jag inte är PK-journalist på en lokaltidning i en stad där Thoralf Alfsson är riksdagsman för Sverigedemokraterna.

2011-10-11 @ 06:57:06
Postat av: Sven Dacke

Och Sverigedemokraterna ökar med 1,1% till 7,1



Och i Barometern i morgon står det Sverigedemokraterna går starkt framåt genom sund politik och utan att hoppa av från debatter.

Postat av: Arne E

Barometern kan skriva vad skit som helst, den tidningen har noll och ingen trovärdighet. Vi som följer din blogg och riksdagsarbete vet vilket bra jobb du gör och att du ser till Kalmar läns bästa.

2011-10-11 @ 08:04:51
Postat av: mullis

jag är mållös, jag förstår inte hur dom kan hyckla på detta viset, undrar hur dom mår egentligen, skulle aldrig vilja ha något med en sådan människa att göra.

2011-10-11 @ 08:05:35
Postat av: Skånepåg

Barometern borde klassas om från dagstidning till skämttidning!

2011-10-11 @ 08:30:58
Postat av: Robert

Där drog du ned brallorna på mats andersson. bra jobbat!

2011-10-11 @ 08:32:10
Postat av: Skånepåg

@ G&G



Mera brandnytt:



"2011-10-10 02:37, Brand, Kalmar

Polismyndigheten i Kalmar län: Boende i villa i Rockneby vaknat av brandvarnare. Börjat brinna i blomlåda på altanen. Börjat ta sig i huset men upptäckt i tid så att skadorna kunde begränsas."



Kan det möjligtvis vara en nyplanterad planta av växten Höstglöd som tagit sitt namn allt för bokstavligt?

2011-10-11 @ 08:41:21
Postat av: allemand

@Thoralf, sluta och gnäll, gör något istället så att SD kan få ut sina alster en alternativ väg. Inte twitter och annat trams utan så att vanligt folk får reda på vad som sker.

2011-10-11 @ 08:48:14
Postat av: Stystemfel

Socialdemokraterna rasar i senaste mätningen från Aftonbladet/United Minds. Sd får 7,1 %

Postat av: Thoralf Alfsson

Allemand



Det mest effektiva sättet att få ut saker och ting är genom media. Det får stor spridning och är minst sagt kostnadseffektivt.



Hur stora är kostnaderna för att nå alla hushåll i Kalmar kommun med ett utskick? Drygt 30000 hushåll! Du kanske själv kan beräkna det.



Du kanske menar att vi en gång i månaden själva ska springa och dela ut detta i brevlådorna.



För att klara detta skulle vi behöva ca 80-100 aktiva medlemmar som vill ägna sig åt detta en heldag i månaden. Tyvärr har vi inte dessa resurser men ingen hade varit gladare än jag om så vore fallet.



Därför kritiserar jag Barometerns sätt att bedriva journalistik och hoppas på en bättring från deras sida.



2011-10-11 @ 09:15:53
Postat av: Lasse

Fy xxx för Barometern. Jag bor i Gbg och jag ringde till dem och sa att jag skämdes å deras vägnar för hur de behandlar Thoralf, politiskt förtroendevald, smålänning, kalmarbo men framför allt en medmänniska som är någons son, släkting, bror, far osv.

Han är nånting, inte en slagpåse eller mobbobjekt för oärliga Barometern!!

2011-10-11 @ 09:24:50
Postat av: Tony Ingman

Denne Mats Andersson bor väl som alla andra förljugna journalister så långt som möjligt från

dom berikade områden som han så gärna unnar andra,

för så är det i Malmö,Göteborg, Stockholm och dom

flesta orter. Journalist är väl snarare ett skällsord i dagens samhälle än ett yrke!

2011-10-11 @ 09:27:37
Postat av: Karlskronabloggen

Du har helt rätt i ditt svar till "Allemand" Thoralf!



Fortfarande är det ju tyvärr gammelmediernas papperstidningar som gäller för de flesta svenskar som förts bakom ljuset av mediacensuren, så jag tycker du gör ett bra jobb med att få in rättelser i t ex Barometern!



Barometerns "journalistik" är minst sagt bedrövlig!

2011-10-11 @ 09:32:33
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Inte-en-till

Patetiskt när nyhetsjournalisternas "dolda" agenda blir så övertydlig!



P.S.

För övrigt bjuder jag gärna på följande beträffande Jugholt:



Håkan Jugholt är en typisk sosse: lågutbildad, landsortsbo och bidragsberoende.

2011-10-11 @ 10:05:33
Postat av: SM811

@MakingBacon

Det var antal motioner som tidningen poängterade så det är högst relevant varför det inte redovisades när det var det omvända.

2011-10-11 @ 10:09:22
Postat av: allemand

@Thoralf Alfsson, vem har påstått att någon skall springa och dela ut saker? SD är väl så pass moderna att ni hört talas om t.ex. tidningar. Skärp dig sluta och gnäll och gör något radikalt.



Ni har ett helt kansli som borde kunna tänka ut något radikalt.

2011-10-11 @ 10:37:05
Postat av: AWSvensson

Om alla på denna bloggen som i sin vardag konfronteras med ting och ordning som vi bedömer som möjliga att rätta till så kan vi i demokratisk ordning lämnar förslag till Thoralf som om han finner detta vara ämne till en motion i samarbete med förslagsställaren utarbeta en motion.Själv har jag stött på saker i min profession som skulle kunna föranleda ändringar, ju närmre man har problemet ju lättare är det att upptäcka och finna på lösningar.

Ja då funktionerar min ADHD uppkoppling ,uppgraderad för att kunna ladda hem i samma takt som GoG skriver.Har även hunnit med att hämta en uppgraderad bil idag ,en bil vars betäckning i andra sammanhang har omvänt förhållande, inga problem för GoG att räkna ut men övriga då.

2011-10-11 @ 10:37:56
Postat av: Ronny

Jag är full av beundran av Thoralf A. som verkligen jobbar för sitt mandat, och för sina väljare. Jag är samtidigt lite "avundsjuk" på er Kalmarbor som har en sådan politiker, som vågar kritisera och ifrågasätta "mediedrevet" !Finns det en sådan politiker till i Sverige? Nej, svarar jag:) Ni skall vara stolta!!!

2011-10-11 @ 11:00:12
Postat av: Thoralf Alfsson

Allemand



Du får gärna utveckla vad du menar med tidningar.



Tror du att det är grattis att producera en tidning? Vad kostar dessutom distribution.

2011-10-11 @ 11:04:29
Postat av: Kalle

Du gör ett kanonjobb i lokal- och rikspolitiken och alla motioner. Men jag har undrat en längre tid varför du är skriven som riksdagsman för Östergötlands län och inte Kalmar län???



Där har Barometern en poäng med sitt spridningsområde och endast täcker kalmar län, tyvärr.

2011-10-11 @ 11:18:38
Postat av: allemand

@Thoralf Alfsson, kan SD Södertälje göra en tidning som dessutom blir omnämnd i rikspressen så måste övriga SD kunna göra samma sak.



Självklart är det inte gratis, men att gnälla på Barometern ger inga röster, däremot att få ut dina och era synpunkter till allmänheten ger röster.



SD måste inse att den mediatystnad som råder från partiet medverkar till att vi i princip står och stampar på samma fläck som tidigare.



Finns ingenstans för vanliga människor att läsa om vad SD åstadkommer utan det som de läser är fylleskandaler och annat skit.



Glöm att gammalmedia någonsin skriver något positivt om vad ni egentligen åstadkommer i riksdagen och annorstädes. Utan tvekan, det händer saker och ni påverkar, men om ingen får reda på det är det näst intill meningslöst.



Ni borde fått en tankeställare när ni såg vad som hände efter SD:s båda presentationer nyligen, nästan inget skrevs överhuvudtaget i gammelmedia, det duger inte om vi skall påverka och segra.

2011-10-11 @ 11:23:31
Postat av: Ludvig

Vad jag är glad att prenumerationen på Barometern blev tillfällig, Och det är många år sedan.

2011-10-11 @ 11:30:10
Postat av: Thoralf Alfsson

Allemand



Vem är det som gör tidningen i Södertälje? Jo, Tommy Hansson som är SD-Kurirens chefredaktör. Det betyder givetvis att man har både resurser och rätt kontaktnät.



Sedan tror jag bara tidningen distribueras till medlemmar och intresserade. Inte till alla hushåll i Södertälje kommun. Hur många nås av denna tidning.



Om vi i kalmar bränner alla partibidrag vi får kommer det nog räcka till en tidning till alla hushåll varje år. Men då skulle vi inte ha några pengar sparade till valåret. Vilket skulle vara en katastrof.



Så du får gärna komma med ideer hur man finansierar ett sådant projekt.



Jag måste förhålla mig till verkligheten och de resurser vi har ekonomiskt och aktiva medlemmar och deras kunskaper.

2011-10-11 @ 11:57:21
Postat av: Da Capo

Som många redan vet är Fjordman tillbaka. Han kan just nu läsas på både engelska och norska på Gates of Vienna.



Missa inte att ta del av hans svar till norska dagstidningen Aftenposten, som trots egna storslagna 'etiska' deklarationer förvägrade honom genmäle på deras skandalartikel "DEN TREDJE VÅGEN - De hatar inga raser - De bär inga hakkors - De uppträder i kostym - De anser att Islam är det största hotet mot vår civilisation" av Kjetil Kolsrud.

http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/10/er-islamkritikere-var-tids-nazister.html

http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/10/are-critics-of-islam-nazis-of-our-time.html



Nedan följer en översättning av en kommentar till den engelska versionen ovan av signaturen Muninn, som Baron Bodissey fann lämpligt att framhäva här: http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/10/breivik-masks-for-everyone.html

- - - - -



"Om vår civilisation någonsin lyckas ta sig ur den pågående störtdykningen, är jag säker på att Peder Jensen till slut kommer att belönas för sitt enorma bidrag till återupprättandet av förnuft och förstånd i västvärlden.

Jag stötte på Fjordmans texter då jag började inse att något var ruttet i västvärlden. Hans klarsynta stil och noggranna efterforskningar visade mig hur värdefull vår civilisation är och hur djupt den hade sjunkit.



För tillfället tror dock vänstern att de har fått in oss i ett hörn. Den förljugna pressen försöker tuta i oss, att alla vi som inser att Islam och de demografiska förändringarna utgör problem, lider av samma psykiska åkomma som Anders Breivik. Det synes i huvudsak vara fulmedias mål att försöka sätta en Breivikmask på var och en av oss. Just nu är den allra sämsta tidpunkten att backa och be om ursäkt för någon skenbar skuld som vi blivit pådyvlade för att vi har de åsikter vi har.



Jag hatar ingen och jag anser att varje mänskligt liv har ett inneboende värde och jag tror att alla har rätt att få leva sitt liv i fred i sina egna hemländer utan att utsättas för kolonialism eller andra inskränkningar (så länge som detta levnadssätt inte inkräktar på någon annans rätt att göra detsamma). Det är på grund härav som jag anser att våra rättigheter som människor förnekas oss. Det är outhärdligt att bevittna det hat som dagligen i övermått och understött av våra egna institutioner sköljer över Européer och den européiska civilisationen. Detta gör mig sjuk ända in i själen.



Jag är övertygad om att under ytan i västvärlden finns ett djupt missnöje med den nuvarande situationen. Jag skulle tro att bakom alla "officiellt" återgivna åsikter, de infödda befolkningarna är rastlösa.



Våra regeringar har medvetet förändrat våra länder på ett drastiskt sätt och hävdar sedan att dessa förändringar varit "oundvikliga".

[Jmf. Reinfeldts hänvisande till ospecificerade internationella konventioner]. Det är som att sparka in sin egen ytterdörr och sedan påstå att tvärdraget är oundvikligt.



Jag hoppas verkligen Peder Jensen fortsätter att skriva, eftersom vi behöver hans intellekt nu mer än någonsin."



"Här står jag och kan inte göra något annat - så hjälp mig Gud" - Martin Luther



"Sanningen triumferar aldrig , dess motståndare bara dör ut" - Max Planck

2011-10-11 @ 12:05:03
Postat av: Anonym

@allemand

Sluta och gnäll själv, om du tycker det är OK att kalla "gnäll" när man påtalar att tidningen är inkonsekvent så är du en "gnällspik" själv.

2011-10-11 @ 12:08:36
Postat av: Lassekolja

allemand@, min lilla dotter kallade en granne "gnälljöv" 1983. Hon var då 2år gammal och hon hade faktiskt rätt men det var lite pinsamt för hennes mamma, som fick problem med att försöka bortförklara för grannen. Själv var jag inte hemma men fick ett gott skratt när jag kom hem.

Snälla allemand@, visa att Du inte är varken två år gammal eller någon "gnällröv"! Hur ofta delar Du själv ut SD´s flygblad? Hur ofta ringer Du till Ring-P1 och rapporterar om mångkulturella stolligheter? Själv har jag gjort det lilla jag har kunnat genom åren, bl.a. ovanst., även om min hälsa och lungkapacitet dessvärre inte längre medger så mycket, men jag får känslan att Du allemand@ begär mer av Din omgivning än av Dig själv. Om jag har fel, och det hoppas jag, får Du gärna korrigera mig och i så fall ber jag redan nu i förväg ödmjukt om ursäkt!

Kämpa på alla riktiga SD-are, våra barn och barnbarns framtid hänger på Er/oss!!!

Postat av: Magentan

Om SD-utskick



Jag håller (som bekant) med Allemand och Dacke i denna fråga. Utskick till samtliga hushåll är faktiskt enda möjligheten för SD att få ut sina SANNA ståndpunkter och målsättningar till de 90 procent av väljarna som inte läser om politik på nätet. Detta är helt enkelt en nödvändighet om alla PK-hjärntvättade svenskar ska få en chans att öppna ögonen.



INGET positivt om SD kommer under de närmaste åren att skrivas i någon papperstidning, sägas i något radioprogram eller visas i någon TV-kanal. Däremot kommer samtliga massmediekanaler som vanligt att svämmar över av beskyllningar, trakasserier, halvsanningar, överdrifter och även rena lögner om SD.



Gammelmedias förvrängda verklighetsbild gäller inte bara om SD. Även det som händer ute i världen skildras ju i svensk massmedia enbart via TT:s snedvridna glasögon.



Om svensk massmedia hade uppträtt lika neutralt som övriga Europas, så hade SD idag passerat 20% i opinionsmätningarna.

2011-10-11 @ 13:21:14
Postat av: Skånepåg

@ Magentan



Jag upprepar Thoralfs fråga likt en envis åsna:

"Så du får gärna komma med ideer hur man finansierar ett sådant projekt. Jag måste förhålla mig till verkligheten och de resurser vi har ekonomiskt och aktiva medlemmar och deras kunskaper."



Och vad blir ditt svar till detta? Jag har ingen idé hur det skall gå att ordna, men jag har givetvis samma önsketänkande som du har.

2011-10-11 @ 13:29:07
Postat av: Gubben o Gumman

AW Svenssson vi förstår att du flyger fram nu med din "Trabbi"

2011-10-11 @ 13:39:51
Postat av: Sandra

chattfunktionen SD hade under budgetredovisningen borde utvecklas och användas oftare så vi som väljare och partimedlemmar kan diskutera mera! Bloggare brukar ju även ha en "ställ frågor stund" kanske också något för SD. Aktivitet drar såklart intresse till sig. Speciellt viktigt här eftersom SD inte får så mycket (bra) mediautrymme.

2011-10-11 @ 13:48:39
Postat av: Tony Ingman

Några lokaltidningar tror jag inte på,ska det vara

en tidning så skall den ges ut över hela landet

och vara en vecko eller månadstidning.Material

till att fylla dessa tidningar saknas inte.

Vi var över 300.000 som röstade fram SD och både

dessa och många fler är säkert beredda att ekonomiskt stötta med både större och mindre

summor för att nå ut till den intet ont anande

massan, för om inte den kan väckas så kommer nog

ökningen att vara marginell 2014.

Håller med Magentan att inget gott kommer att skrivas om SD i något sammanhang, däremot kommer

murvlarna att ta varje tillfälle i akt att skriva

nedsättande och negativt om SD, det ingår i deras

arbetsuppgifter.

2011-10-11 @ 13:57:22
Postat av: Magentan

@ Skånepåg

Jag menar inte att man ska skicka ut en tidning per månad. Men skulle inte ett riksdagsparti har råd med ett enda utskick (en ordentlig ögonöppnare) till att börja med?



I så fall ligger SD mycket risigt till, för då är jag tämligen övertygad om att t.o.m Vänsterpartiet kommer att nå över 10%-spärren med råge innan SD hinner närma sig den. Sjöstedt, som säkert blir ny partiledare för V, verkar vara en lika god och säker retoriker som Schyman. Hon gav V 12% i valet 1998.



2011-10-11 @ 13:58:09
Postat av: allemand

@Lassekolja, det var inte mig som det handlade om utan Thoralf och resten av SD:s totala oförmåga att nå ut till de som behöver nås.



Du vet absolut inget om vad jag gör och inte gör och om jag vore dig så skulle jag istället ägna min tid åt få SD att förstå att deras media-närvaro är nästan lika med noll.



Förstå att det handlar inte om att dela ut någonting överhuvudtaget det hjälper inte ett skit, utan det är en medveten media-närvaro som träffar alla som behövs.

2011-10-11 @ 14:01:11
Postat av: Dunderminnet

Haha detta är varför jag hellre läser Thoralfs blogg än gammelmedias vinklingar!



Ännu en gång har Barometern ertappats med att vara totalt inkompetenta och inkonsekventa.

2011-10-11 @ 14:02:57
Postat av: Dunderminnet

Haha detta är varför jag hellre läser Thoralfs blogg än gammelmedias vinklingar!



Ännu en gång har Barometern ertappats med att vara totalt inkompetenta och inkonsekventa.

2011-10-11 @ 14:03:21
Postat av: Skånepåg

SDU Östergötland håller torgmöte i Linköping den 22 oktober under parollen ”Enad nation istället för mångkulturell segregation”.

Postat av: Da Capo

Om man höjer blicken över Kalmars horisont och vill se "pressdebatten" i ett aningen vidare perspektiv, kan man idag läsa följande på snaphanen.dk.



"Den följande artikel var ett svar på en artikel i norska Aftenposten som liknade Fjordman vid en nazist. Tidningen vägrade Fjordman den vanliga rätten till en replik till sitt försvar, så därför publicerar han sitt svar på denna och andra bloggar i stället.



Ingen kan naturligtvis kräva rätt att bli tryckt i en tidning, men om tidningen utsätter folk för angepp över en viss grad av grovhet vore det dock ganska klädsamt om den angripne medgavs rätt till genmäle. Samma princip skulle vi följa om vi mot förmodan en dag skulle skriva så grova insinuationer om en person som Aftenposten har gjort.



Vad Aftenposten nu har uppnått är att Fjordmans text på rekordtid har spritts över planeten via internet på minst tre språk, och på ett oräkneligt antal webbsidor, som på bara två dagar till antalet vida överstiger Aftepostens både upplaga och läsekrets. Enbart sett från den kommersiella synpunkten, så har Aftenposten dummat sig mer än rejält."

http://snaphanen.dk/2011/10/10/fjordman-er-islamkritikere-vor-tids-nazister/



I ljusetr av ovanstående kan man kanske förstå att fru Sax, Bärsärken, herr journalisten Mats Andersson och andra mindre imponerande publicister

och skribenter börjar ana början på sitt slut. Ser det inte ut som om en epok höll på att gå i graven?

2011-10-11 @ 15:01:04
Postat av: Skånepåg

Från Luttens alltmer desperata blogg citerar jag:

"Vem ska ta det personliga ansvaret för ungdomarna, de unga vuxna och invånarna i de ekonomiskt utsatta områdena? Polismydnigheten, kommunen eller socialdemokratin?"



Ta det personliga ansvaret. Jag baxnar!

2011-10-11 @ 15:57:16
Postat av: Svensson

Bra jobbat, Jag motionerar också, men dock mest i gymmet :)

2011-10-11 @ 16:25:26
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Calle

@ Ronny 11.00

Instämmer helt med dig.

@ allemand 14.01

Du kan väl inte på allvar påstå att Thoralf inte gör vad han kan. AKTIV riksdagsledamot-AKTIV kommunpolitiker-blåslampa i häcken på Pk etablissemanget-innehavare av denna blogg.m.m. Känner inte T.A. eftersom jag är västgöte, men den karln kan knappast hinna med ett "eget" liv.Han är värd all beundran för det han uträttar.

Min önskan är också en egen tidning eftersom jag vet att många,spec.äldre,läser enbart PK tidningar.Men dom ser också mycket på TV, som har än större genomslagskraft.Skulle SD ha en egen radio och TV kanal också? Det vore givetvis önskvärt, men man måste nog lära sig gå innan man springer.Allt detta är beroende av ekonomiska förutsättningar, och dessa känner jag inte till.

2011-10-11 @ 16:37:12
Postat av: Kalle

SD har en delad radiostation över stockholm som även går att lyssna på när du vill på nätet.



Apropå Sd tidningen södertäljetrakten vill jag minnas att en kvinna i allmänheten blev så ilsken för SD tidningen som hon inte ville ha att hon försökte stämma SD vill jag minnas. Det var i Gnesta några mil från Söderälje. SD-tidningen går nog ut till alla hushåll även till dem som inte vill ha den!

2011-10-11 @ 16:47:13
Postat av: Kalle

Apropå Ljugholt. Är inte Ljugholts sambo straffad för bedrägeri eller något liknande.



Vill endast säga att maka söker kaka.

2011-10-11 @ 16:49:06
Postat av: allemand

@Calle, jag har inget att säga om TA:s person, det är liksom inte det som det handlar om. Jag menar om du läser vad jag skriver att det är meningslöst att gnälla om att en tidning inte gör det eller det.



Situationen är sådan att SD varken hörs eller syns i media och att SD men sin stab måste göra något för att nå ut till vanligt folk med sådana här upplysningar. Inget gnäll i världen kommer att ändra på detta faktum.



De som sitter på ekonomin måste inse att syns och hörs vi inte så blir det svårt.



2011-10-11 @ 16:57:38
Postat av: Gubben o Gumman

OT : En typisk svensk rättegång pågår i Kalmartingsrätt.



Sök på Lejde mördare Östran

2011-10-11 @ 17:07:54
Postat av: Gubben o Gumman

Skånepåg : Det är lite dåligt med rapporteringen i lokalpressen om dom självantändande blomlådorna i Rockneby samt lilla branden på Norra vägen .

2011-10-11 @ 17:27:18
Postat av: Magentan

@ Calle

Jag kan absolut inte tänka mig att någon av oss som regelbundet läser och kommenterar här tvivlar en enda sekund på att Thoralf verkligen lägger ner hela sin själ och massor av jobb på sitt uppdrag.

Och precis som du skriver är han också värd all beundran för det han uträttar.

2011-10-11 @ 17:32:42
Postat av: Lassekolja

Att göra allmänna SD-utskick till varje svenskt hushåll är säkert effektivt men det är också en ekonomisk fråga. Om inte jag minns fel kostar ett utskick till varje hushåll ca 7 miljoner. Med SD i Riksdagen, med allt vad det innebär ekonomiskt, borde väl något utskick per år inte vara någon omöjlighet och ett valår kanske tre utskick, vad vet jag?

Det är i alla fall inte längre lika lätt för våra motståndare att sprida lögner och fördomar om SD utan att dom blir bemötta!

Postat av: Kalle

Alla intresserade av SD-radio kan kolla den här länken som just går till SD-radio. Den går även att avlyssna på nätet vilken tid du vill.

2011-10-11 @ 19:03:09
URL: http://www.radiosd.se/
Postat av: allemand

@Lassekolja, alla livsmedelskedjor gör utskick varje vecka, kan inte drömma om att det kostar 7 miljoner varje gång.



Blanda nu inte ihop dessa utskick med vad vi pratar om, jag använder dessa som ett exempel på kostnader för ett rent utskick. Rätta mig gärna om jag har fel, här antar jag bara.

2011-10-11 @ 19:05:02
Postat av: Magentan

Lassekoja skrev: "Det är i alla fall inte längre lika lätt för våra motståndare att sprida lögner och fördomar om SD utan att dom blir bemötta!"



Jo, det är faktiskt tvärtom skulle jag vilja påstå. Det senaste året har det varit och är fortfarande oerhört många fler antal tillfällen i massmedia än tidigare, där man sprider beskyllningar, förvrängda SD-citat och även rena lögner om SD. Snarare är det så att alla nu har blivit så vana vid denna dagliga cirkus att det betraktas som ett "normalt" tillstånd, vilket är helt absurt med tanke på att Sverige ska föreställa ett demokratiskt land.



Från och med sensommaren 2010 fram tills nu har massmedieetablissemanget snarare FIRAT ORGIER i anti-SD-propaganda. Man har haft MINST en tidningsartikel, radio-, TV-inslag VARJE DAG (periodvis flera, ibland en gång per timme) som innehåller något negativt om SD. Detta förekom inte alls lika frekvent och heller inte lika ohämmat innan etablissemanget började få klart för sig att SD skulle bli ett riksdagsparti.



Efter riksdagsinträdet har det fortsatt oförminskat. Sedan 22 juli i år och SD-relateras är det Breivik-syndromet som ska stötas och blötas vid varje tillfälle. Så även idag (lyssna på länken nedan, som i och för sig mest relaterar till PI).



Det är MYCKET ovanligt att någon från SD får bemöta lögnerna och oförskämdheterna, som dessutom framställs som överdrivet sanningsenliga och väldokumenterade av s k "experter" från Expo eller någon annan från vänster-eliten, t ex någon politiker, journalist eller någon av alla Sveriges namnkunniga vänsterprofessorer.



http://politisktinkorrekt.info/2011/10/11/mats-dagerlind-i-studio-ett/



2011-10-11 @ 19:53:09
Postat av: Magentan

Rättelse: Sedan 22 juli i år är det Breivik-syndromet som ska stötas och blötas och SD-relateras vid varje tillfälle.

... ska det vara

2011-10-11 @ 19:56:14
Postat av: Magentan

Jag tycker det finns all anledning att uppmärksamma SD:s duktiga och modiga kvinnor!



På Therese Borgs blogg hittade jag detta inlägg från Öppet Hus hos SD Partille, där Hanna Wigh och Therese Borg föreläste om SD:s kvinnopolitik i lördags:



Se och lyssna!



http://thereseborg.wordpress.com/2011/10/10/sd-kvinnors-forelasningar-i-partille/

2011-10-11 @ 20:33:07
Postat av: carl

skall barometern få behålla presstödet när de så konkret juger. det kan väll inte vara meningen att våra skattepengar skall finansera lögner och förtal.



tänk att det kommer hit ca 100 000 personer från utlandet varje år.

det skulle behövas byggas en ny stad stor som Örebro varje år! där hela staden lever på bidrag.



nu får väl f-n lekebrgs 7 klöver ge sig, det är ju så uppenbart att stena mutat till sig att få förstöra en nationalpark.

om nu det är så lönsamt med vindkraft varför bygger inte kommunen i gen regi som andra kommuner gör, ex Karlstad, kumal mfl.



varför ge bort en guldgruva i form av superbra vindläge som kommer generera vinst till ett privat boalg.



kommunen kunde ju bli självförsörjande på el och sälja överskottet.



http://na.se/nyheter/lekeberg/1.1393496-stormote-om-vindkraft



####snälla THORALF kontakta dina SD kollegor att de säger NEJ!###



kommunen kan avvakta och bygga vindverken i egen regi, staten ger ju samma bidragsregn till kommunen som till stena.

2011-10-11 @ 21:02:11
Postat av: Lotta

Nu börjar de osa riktigt om Ljugholt, mer och mer mygel kommer fram.

Har det blivit för kallt för Luttens hjältar vid BC, ett tag sedan det brann nu?

Postat av: Skånepåg

@ Lotta



Ja det börjar osa riktigt kring Ljugholt. Till råga på allt, så skall Scania i Oskarshamn permittera så något jobb att räkna skruvar i skruvförrådet finns det inte heller att "falla" (Hohoho) tillbaka på!

2011-10-11 @ 21:21:09
Postat av: S.E.K.

Landshövding i Kalmar län kanske skulle passa för Juholt ?

2011-10-11 @ 21:24:37
Postat av: Hjalmar

Vill bara tipsa om en mycket läsvärd artikel, http://www.nationell.nu/2011/10/11/ledare-var-ar-medmanskligheten/

2011-10-11 @ 21:28:20
Postat av: Lotta

@S.E.K.

"Landshövding i Kalmar län kanske skulle passa för Juholt ?" Vad har vi gjort för ont?

2011-10-11 @ 22:56:10
Postat av: Tidningsmannen

Det är sant att SD behöver komma ut med en egen tidning för informationsspridning, likaså att en sådan kostar pengar. Om vi bortser från dyra riksomfattande utskick som kan göras vid ett fåtal tillfällen från centralt håll, vad kan göras mer lokalt?



Det dyraste med ett tidningsutskick är distributionen. Om man gör en liten tidning på exempelvis 8 sidor i en upplaga på minst 100.000 ex så blir kostnaden per styck inte mer än några 10-öringar, säg 40-50.000 kr för tryckning av en sådan upplaga.



Om några län går samman om en sådan tryckning så skulle den kunna distribueras utan kostnad genom utdelning av frivilliga medlemmar. Om flera län går samman, borde det väl gå att skrapa ihop ett par hundra medlemmar som kan tänka sig att dela ut några hundra var. Det behöver ju då inte vara månadsvis, utan kan vara projekt ett par gånger per år eller så. Samma sak kan parallellt göras i andra regioner i landet.



Alternativt, och förmodligen än bättre, skulle en sådan tidning kunna tas fram från centralt håll i lite större upplaga, och sedan grovdistribueras ut till de distrikt där det finns intresse bland medlemmarna för frivillig utdelning.



Detta blir ju då förstås inte till alla hushåll utan bara en delmängd, men att dela ut till en del hushåll är mycket bättre än inga hushåll alls, och blir mycket kostnadseffektivt.



Jan Milld har ju gjort ett par sådana tidningsprojekt på helt ideell basis, med frivilliga donationer för tryckning och sedan frivilliga utdelare över hela landet, senast i en upplaga på 150.000 ex (se länk). SD borde väl inte vara sämre? Om SD bekostar tryckningen borde det väl finnas medlemmar som kan tänka sig ett par promenader för att dela ut dem?



Förslagsvis skulle man centralt, eller lokalt, kunna mejla eller skicka brev till alla medlemmar om tidningsprojektet och be att intresserade utdelare anmäler sig, och sedan ta fram en tidning med upplaga efter hur stor utdelningskapacitet man får ihop.



Sedan behövs ju riksomfattande utskick också, inte bara under valrörelsen utan långt tidigare. Ett riksutskick per år borde man väl kunna avsätta centralt? Det finns rätt mycket att rapportera om varje år… Allt ska väl inte brännas bara under valrörelsen, bland all annan propaganda.



Givetvis hade det varit bättre om den etablerade massmedian vore opartisk och objektiv, men nu är ju läget som det är...

2011-10-11 @ 23:51:25
URL: http://www.tabloiderna.se
Postat av: Kalle

>Tidningsman



Vad tror du om kan ladda ned en A4 på dataprintern. En kortfattad men kärnfull text centralt från SD.



Dela ut eller sätta upp på anslagstavlan. Man kan också "glömma" den på buss-eller tågsitsen. Uppslagen är många. Huvudsaken att vi på ett enkelt sätt gör oss påminda och klargör saker som media har "missuppfattat"



Det skulle bli en snabb distibution till ett billigt pris.

2011-10-12 @ 00:35:13
Postat av: S.E.K.

"Lotta" ,måste man tala om att det var ironi ?

2011-10-12 @ 04:58:49
Postat av: S.E.K.

Sveriges landslag gjorde bra ifrån utan inslag från mellanöstern . Vi kan själva !

2011-10-12 @ 07:53:53
Postat av: Cheap Moncler Jackets Outlet Online

King Laos can also be jollied he turned round.

http://www.monclersjacketsoutlet.net

2011-10-12 @ 08:54:47
URL: http://www.monclersjacketsoutlet.net
Postat av: Lotta

@S.E.K

""Lotta" ,måste man tala om att det var ironi ?" Självklart inte, jag fattade att det var ironi och skämtade lite med dig.

2011-10-12 @ 18:48:21
Postat av: Stefan Månsson





Har krävt en rättelse på bästa nyhetsplats av Barometern med följande lydelse. Ett mail kan alla läsare skicka och ju fler desto bättre.



"Hej Mats!



Jag följer sedan länge intresserat Thoralf Alfssons blog. Er tidning, Barometern, har jag inte läst på 35 år, vilket är den tid som förflutit sen jag bodde i Oskarshamn. Ämnet för artikeln är antalet inlämnade motioner av riksdagsmän från Kalmar län.



Där upptäcker jag till min förvåning att ni HELT utelämnat Thoralfs motioner: 53st!. Skall ni kalla er en tidning som ger korrekta uppgifter och inte bara agera som en propagandamegafon åt Socialdemokraterna måste ni naturligtvis föra in denna uppgift som en rättelse. Annat är bara fegt!



Det bör då naturligtvis stå att "En Sverigedemokrat, Thoralf Alfsson, har lämnat in flest motioner i länet". Gärna då med samma rubriksättning och "faktaruta" ni hade i ursprungsartikeln. Denna första "faktaruta" var ju ett falsarium och kan ej anses acceptabel.



Stefan Månsson



//slut mail



Reporterns e-mail: [email protected]

2011-10-12 @ 22:09:43
Postat av: S.E.K.

" Lotta " Jag förstod faktiskt att du förstod men jag gjorde inlägget ändå !

Mvh och ha en skön helg .

2011-10-15 @ 08:47:37
Postat av: Burberry Pas Cher

Thomas Burberry a fondé la maison de luxe Burberry mode en 1856 alors qu'il n'avait que 21 ans.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com" title="Burberry Pas Cher">Burberry Pas Cher</a>

Burberry a commencé sa carrière dans le monde de la mode comme apprenti drapier, jusqu'à ce qu'il ouvre son propre magasin en Angleterre. En 1870,<a href="http://www.burberry-pas-cher.com" title="sac burberry pas cher">sac burberry pas cher</a>

son entreprise avait une réputation solide pour son développement d'extérieur attire.Thomas Burberry est crédité de développer une nouvelle forme <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/7-burberry-bottes" title="Burberry Bottes">Burberry Bottes</a>

de tissu qui a été utilisé dans ses vêtements de plein air. Ce tissu, connue sous le nom de gabardine, était résistant à l'eau et résistant mais respirante.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com/17-chaussures-burberry" title="Chaussures Burberry">Chaussures Burberry</a>

Comme tel, il a aidé à protéger le porteur contre les éléments tout en restant comfortable.By 1891, Thomas Burberry avait ouvert un emporium à Londres.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com/21-costumes-burberry" title="Costumes Burberry">Costumes Burberry</a>

Cette emporium sert encore de siège Burberry entreprise. Quinze ans après l'ouverture de l'emporium, Burberry a conçu la marque déposée <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/12-hobos-burberry" title="Hobos Burberry">Hobos Burberry</a>

de la ligne Burberry: ". Transmet» un chevalier équestre avec le mot latin "Prorsum", qui signifie Burberry a fait les manchettes lorsque la compagnie équipée <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/11-lunettes-burberry" title="Lunettes Burberry">Lunettes Burberry</a>

de Roald Amundsen, qui a été le premier à atteindre le pôle Sud, en 1911. Il a gagné plus d'attention en 1914 quand il était responsable de pourvoirie <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/5-sacs-burberry" title="Sacs Burberry">Sacs Burberry</a>

Ernesst Shackleton, qui était l'homme chargé de diriger une expédition qui a parcouru l'Antarctique. Le War Office, puis lui a commandé de faire des changements à leurs manteaux officier dans le but de mieux suite de leurs conditions, qui conduisent au développement de l'trench qui est devenue populaire parmi les civils après la guerre était terminée. s

2011-11-14 @ 07:48:08
URL: http://www.burberry-pas-cher.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0