CHIPPENS TATUERING FÖRBJUDS

Idag har jag även fått namnen på de fem senast ungdomarna som är anhållna för anstiftan till grov mordbrand. Samtliga av dessa har invandrarbakgrund om man ser till deras namn och är bosatta i Berga.

Många har uppmärksammat Alexander Louhichis märkliga blogginlägg och insändare i tidningarna. Jag har hört att flera personer ringt polisen och tipsat om att man bör förhöra Alexander om vad han vet när det gäller dessa bränder. Med tanke på namnen på de fem senaste personerna och Alexander Louhichis blogginlägg så förstår jag det.

En stor fråga är ju också var Nasim Malik tagit vägen. Barometern och Östran brukar ju alltid låta den socialdemokratiska politikern uttala sig så fort något händer som berör invandringen. Är Nasim Malik på semester i Pakistan eller har han fått munkavel? Jag väntar på hans analys och förslag på åtgärder. Kommunalrådet Johan Persson (S) skriver på sin blogg att han skall kommentera händelserna när han fått lite ”perspektiv på saker och ting”.

Tatueringar med kristna motiv förbjuds i den saudiska fotbollsligan skriver den kristna tidningen Dagen.  Läs artikeln.

”Dessa tatueringar påverkar saudiska ungdomar negativt”

Nu måste spelarna bära långärmade tröjor eller täcka sina tatueringar på något sätt.

När jag såg artikeln på Dagens nättidning reagerade jag dock på att bilden såg annorlunda ut på nätet och att spelarens namn inte fanns med på nätet i jämförelse med artikeln i den tryckta upplagan av artikeln. Bildtexten med namnet saknades och ansiktet var bortmaskat på nätet.

Spelaren det rör sig om är Christian ”Chippen” Wilhelmsson som även spelar i landslaget. Hans tatuering är ju inte så vanlig men ganska häftig.

Varför gör då tidningen Dagen på detta sätt. Är det ”säkert” att publicera i den tryckta upplagan för den läses ändå bara av kristna. Men på nätet kan artikeln spridas ända ner till Saudi Arabien och ställa till problem för Chippen och dessutom kränka muslimer. Eller är det Chippens säkerhet som fått tidningen att agera på detta sätt då han just nu spelar i ett lag i Saudi Arabien?

Jag skickade ett mail till tidningen och frågade. Jag fick följande svar.

”Hej Thoralf,

Bilden är exakt densamma. Bara olika beskuren.

Anledningen till att vi inte har något bildtext på webben är inte av säkerhetsskäl, utan för att det inte fick plats. Det viktigaste var att illustrera hur en religiös tatuering kan se ut.

Allt gott,
Rickard”

Tidningen Dagen får ursäkta men jag tror inte på svaret. Att något inte får plats på webben låter mycket märkligt. Hade det gällt den tryckta upplagan hade det varit mer troligt. Men på nätet finns i princip hur mycket plats som helst.


Är det ännu ett exempel på hur islamiseringen påverkar en kristen tidning i sina publicitiska beslut?

Enligt mitt tycke borde SaudiArabien uteslutas från FIFA med anledning av detta beslut mot kristna symboler men jag är övertygad om att inte en enda journalist oavsett om de är sportjournalister eller politisk journalister kommer lyfta fram detta i ljuset.

.

Trackback
RSS 2.0