CENTERPARTIET "SKOLKAR" MEST

Den som har följt min blogg vet att jag vid flera tillfällen tagit upp det odemokratiska i att Sverigedemokraterna inte får ingå i kvittningssystemet i riksdagen. Detta gör att vi får andra förutsättningar i vårt riksdagsarbete än vad andra partier har. Vi måste alltid vara närvarande vid voteringar i riksdagen.

Jag har skrivit en motion angående kvittningssystemet och den odemokratiska behandlingen av SD.

För att mina läsare skall få lite förståelse för vad det handlar om har jag gjort en uppföljning över frånvaron vid voteringar av alla 349 ledamöter i riksdagen. Då hittar man en hel del ”intressanta” saker och kan dra vissa slutsatser. Under förra riksdagsåret gjordes 629 voteringar. Idag tänkte jag inte gå in på enskilda ledamöter utan jag har sammanställt genomsnittet för varje parti.

Självklart är de Sverigedemokraterna som har den minsta frånvaron med ca 3,2 procent. Om avhopparen William Petzäll inte räknas med skulle siffran vara ca 2 procents frånvaro för Sverigedemokraternas ledamöter.

Centerpartiet är riksdagens värsting med en genomsnittlig frånvaro på nästan 19 procent.



Dessa siffror är givetvis inget som media har något som helst intresse av att redovisa då Sverigedemokraterna är bäst i klassen.

Vad beror frånvaron på? Är 7-klöverns ledamöter så mycket sjukare än Sverigedemokraternas och är Centerpartister de sjukaste i riksdagen?

Nej, sannolikt beror det på att 7-klöverns ledamöter kan ägna sig åt andra aktiviteter vid vissa tillfällen. Man kanske besöker företag och organisationer och marknadsför sitt parti eller har man andra uppdrag som man prioriterar före en votering i riksdagen. Detta kan dessa partier ägna sig åt då de kan kvitta ledamöters frånvaro genom kvittningssystemet.

Jag återkommer med ett inlägg om värstingledamöterna.


Kommentarer
Postat av: allemand

Bra sammanställning, fortsätt berätta sanningen och delge PI sammanställningen.

2011-10-15 @ 09:59:08
Postat av: rksmrgs

Jo. Men det finns ju en svårighet just i att sjuklövern organisatoriskt sett består av två block, som kan kvitta mot varandra. Vilket block ska SD kvitta mot?

2011-10-15 @ 10:10:30
Postat av: SM811

@rksmrgs

S, V, MP är inget block längre med gemensam politik.

2011-10-15 @ 10:15:37
Postat av: Karlskronabloggen

Ja, det är onekligen sjukt att ni inte får vara med i kvittningssystemet!



Men var det inte någon socialdemokrat som tyckte ni skulle få vara med i kvittningssystemet efter att Stellan Bojerud fick åka ambulans från hjärtakuten in till riksdagen för att vara med i en omröstning?

2011-10-15 @ 10:28:03
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Robin Shadowes

Trots att det är en orättvis policy i allra högsta grad så hedrar det er att ni inte också skolkar. Om inte annat så visar det att ni tar ert jobb på betydligt mer allvar än jättebebisarna inom Sjuklövern(nn).

2011-10-15 @ 10:57:51
Postat av: rksmrgs

@SM811



Nej. Men traditionellt har det "röda" blocket gjort upp med det "blåa" blocket så att de neutraliserat sin respektive frånvaro, och det har fungerat till allas belåtenhet. När nu SD tillkommit, finns det ingen naturlig motpart ur sjuklöverns synpunkt, det är naturligtvis därför de inte vill inkludera SD. Bortsett förstås från deras allmäna motvilja och aversion.

2011-10-15 @ 10:58:59
Postat av: gummens bortglömda pudel

Är inte sjuklövern det lökigaste uttrycket i svensk politik sedan ordet "kulturberikare"? Snälla, sluta med pajkastning.

2011-10-15 @ 11:17:17
Postat av: Sven Dacke

Av Bloggar Dag ( Dag Sandahl präst på Öland)



Nu brukar inte präster som bloggar vara så vanligt för mig att läsa, men just denna präst verkare vara mänsklig.



"Domkapitelsärende?"

Håll i er! Den döde startade Nordiska Rikspartiet och var att betrakta som nazist. Det var hans kamrater i sammanslutningen Nordiska nationalsocialister som stod vid graven. Får inte nazister be? Har vi inte föreningsfrihet? Får en präst bara be med med somliga?



Läs bloggen på länken



Postat av: allemand

@Karlskronabloggen, Sven Erik Österberg(S) tyckte att det var omänskligt, men tystades snabbt ned av pressen.

2011-10-15 @ 11:44:20
Postat av: Magentan

TOMMA STOLAR I SVERIGES RIKSDAG

Jag förstår att riksdagsledamöterna har väldigt mycket mer att göra än att bara sitta i själva riksdagssalen. Ändå tycker jag det är konstigt att varje gång denna sal visas i TV så ser man nästan bara tomma stolar där.



Eftersom riksdagssalen endast visas i TV i samband med speciella "riksdagshändelser", som t.ex. partiledardebatter, tycker jag inte det borde vara högre frånvaro än högst 20 procent. Alltså ganska fullbesatt. Men alltid är det motsatsen, alltså nästan tomt. Skulle vara intressant att veta hur många dagar sammanlagt om året som det är en närvaro på åtminstone 80 procent i riksdagen.



Angående kvittningen vid voteringar så skulle det teoretiskt kunna bli så att samtliga 156 rödgröna kvittade mot 156 i alliansen, och då skulle det endast bli 17 allliansare kvar samt 19 (eller 20?) sverigedemokrater - en viss fördel för SD alltså. :)



Det skulle också vara intressant att veta om andra länder har ett liknande system när deras högsta beslutande församlingar ska rösta om något.



Min åsikt är att om det nu inte går att komma överens om ett kvittningssystem där SD ingår, så ska det naturligtvis inte vara något kvittningssystem i riksdagen över huvud taget.

"Någon dj---a ordning ska det vara!"

2011-10-15 @ 11:47:06
Postat av: MakingBacon

Om SD vore med i kvittningssystemet skulle staplarna troligtvis se lite annorlunda ut.

2011-10-15 @ 11:47:34
Postat av: Magentan

"gummens bortglömda pudel" skrev: "Är inte sjuklövern det lökigaste uttrycket i svensk politik sedan ordet "kulturberikare"? Snälla, sluta med pajkastning."



För min del är det inte ett dugg lökigt (eller någon pajkastning) utan enbart ett smidigt och kort uttryck istället för "samtliga riksdagspartier med undantag av SD" alternativt "de övriga riksdagspartierna" alternativt "M, S, MP, FP, C, V, KD".



Du är välkommen med förslag på någon annan lika kort och adekvat benämning.

2011-10-15 @ 12:04:26
Postat av: World Traveller

Nu ar Thoralfs och Kents de enda bloggarna jag kan laesa haer. Alla andra invandrings och islamkritiska bloggar har blivit blockerade. Visst ar det en underbar varld vi lever i :-)

2011-10-15 @ 12:11:37
Postat av: Edward Ulfertz

Kvittningssystemet är helt sjukt! Vem ska man kvitta mot? Det vore väl bättre med en ersättare. Trycka på en knapp kan väl vilken kontorist som helst göra!

2011-10-15 @ 12:13:14
Postat av: Errbe

<b>Kreativ färgläggning av Miljöpartiet</b>



Du är en mästare Thoralf ! ! !



Den stapeln säger det viktigaste om Miljöpatiet.

2011-10-15 @ 12:41:39
Postat av: Karlskronabloggen

@allemand



Tack för påminnelsen om vem det var! (Jag fick ett ögonblick för mig att det var Mona Sahlin),



Ja, han sa väl t o m att av att "humanitära skäl" skulle även Sverigedemokraterna omfattas av kvittningssystemet med tanke på just Stellan Bojeruds ambulansfärd till riksdagens omröstning!



Men jag förstår att han blev "tystad" för något sådant politiskt inkorrekt kan man ju inte uttrycka!

2011-10-15 @ 13:10:00
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: alf

@ Magentan



Varför inte: "Löjliga familjen" ?

2011-10-15 @ 13:42:05
Postat av: Lassekolja

Thoralf, jag har nu läst Din och Jonas motion, detta, Ditt inlägg och samtliga kommentarer utan att förstå hur ett kvittningssystem, som inkluderar SD är tänkt att se ut, under förutsättning att oviljan mot SD inte existerar. Kan man tänka sig ett system, som för tankarna till matematikens "minsta gemensamma nämnare". Om ex.-vis en ledamot fattas i ett parti, två i ett annat och tre i ett trdje parti, så måste tre ledamöter plockas bort från ursprungsantalet i samtliga partier, d.v.s. tjugofyra ledamöter totalt. Detta slår ju procentuellt olika men har någon, som tänker bättre än jag försökte nu, kommit på något korrekt system?

Sören Holmberg kanske behöver konsulteras?

Postat av: Thoralf Alfsson

Jag återkommer med en föklaring hur det sulle kunna fungera med SD i kvittningssystemet



2011-10-15 @ 15:58:39
Postat av: Anonym

2011-10-15 @ 15:59:51
Postat av: Magentan

Lassekolja skrev: "Sören Holmberg kanske behöver konsulteras?"



Eller varför inte matematikgeniet i riksdagen - han med kulramen.



Se video:

http://www.youtube.com/watch?v=ZIgJDigHHhY&feature=related

2011-10-15 @ 16:07:23
Postat av: Calle

@ Thoralf

Detta diagram-scoop borde väl vara smaskens för dom stora kvällstidningarna att få sig serverat!? Dom slipper lägga ned research och arbete, bara att trycka och publicera.

Märk kuvertet " objektivitetstest" så får vi se hur många som är det.

2011-10-15 @ 18:40:28
Postat av: Rune

Magentan skrev:

TOMMA STOLAR I SVERIGES RIKSDAG

Jag förstår att riksdagsledamöterna har väldigt mycket mer att göra än att bara sitta i själva riksdagssalen. Ändå tycker jag det är konstigt att varje gång denna sal visas i TV så ser man nästan bara tomma stolar där.

-----------------

Kommer där att tänka på Churchill som ansåg att när det brittiska underhusets lokal skulle byggas upp igen efter bombningarna, så skulle det inte vara sittplatser till alla ledamöter. Om jag inte minns fel så menade han att det skulle vara platser till ungefär två tredjedelar av ledamöterna. Resten skulle få stå. Anledningen som jag förstår var att det var mycket tråkigt att hålla tal till en halvtom församling.

Hur det sedan blev vet jag inte? Men den som är insatt i brittiska förhållanden kan kanske svara.



2011-10-15 @ 19:17:26
Postat av: Kalle

>Rune

Nog är det för lite platser i det brittiska underhuset. När det Premiärministerns frågestund så kryllar det av parlamentsledamöter runt om i salen. Sittplatserna är upptagna och folk trängs runt väggarna. Är det mindre viktiga frågor så ser det nästan folktomt ut. Talarnas röster ekar i den nästan tomma samlignsalen.

2011-10-15 @ 19:22:57
Postat av: Hulda

Tydligen har tokvänstern varit ute på äventyr idag igen. De har stört en SDU-demonstration på vanligt sätt.

Vore det inte lämpligare at de i "Världens Barns-anda" går ut och samlar in pengar till barnen i Norekorea, Kommunismens paradisland?

Det är tydligen hungersnöd på gång där IGEN....

2011-10-15 @ 20:32:21
Postat av: Stefan K

Det är väl bara en förlängning av den vuxenmobbning som pågår i det politiska Sverige.



Jag undrar hur familjefäderna bland riksdagspolitikerna resonerar? Jag är säker på att de förmanar sina barn att inte mobbas i skolan, men sedan går de till sina jobb och uppträder själva som första klassens mobbare. Hur trovärdiga är de framför sina barn?



Ni har väl tagit upp politikervåldet i riksdagen förut Thoralf, men ge inte 7-klövern en lugn stund. Ta upp det igen, igen och igen. Ge er inte förrän ansvariga politiker säger sig vara villiga att freda politiska möten, värna demokratin och brottsbelägga störningar av lagstadgade möten.



Fortsätter vänstersocialisterna med sin odemokratiska agenda är jag rädd för att vi snart får se ett Sverige ingen av oss vill se, oavsett vilket parti vi representerar eller stödjer.



Lägg motion efter motion i frågan om det politiska våldet. Ta upp det i debatt efter debatt. Skriv ledarartikel efter ledarartikel. Ge inte de odemokratiska krafterna en lugn stund, det förtjänat de inte.

2011-10-15 @ 22:02:18
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: Magentan

Stefan K skrev: "... Skriv ledarartikel efter ledarartikel. Ge inte de odemokratiska krafterna en lugn stund, det förtjänar de inte."



Ja, det behövs sannerligen några ledarartiklar i olika tidningarna nu, där SD/SDU förklarar för den upprörda allmänheten att det inte är SD:s eller SDU:s fel att deras torgmöten och demonstrationer kostar samhället miljoner för all polisbevakning.



Väldigt många svenskar är väldigt mycket förbannade efter dagens polisuppbåd, och vilka är de förbannade på? Jo, på SD så klart. Ett av skälen till detta är massmedias tvetydiga insinuationer, vilket emellertid inte gör saken bättre för SD:s/SDU:s del.



Hur fel det än är så kvarstår ett obehagligt faktum: Idag har SD förlorat en hel del presumtiva röster pga en mycket kostsam demonstration. Men vi får väl vara tacksamma att ingen kom till skada åtminstone. ...

2011-10-15 @ 22:47:35
Postat av: OT

Roy och Roger-Macken: http://www.youtube.com/watch?v=OxqLtdGRNVo



"Väljarna kommer, väljarna går

på sossarnas departement.

Några är beiga, några är grå

på sossarnas departement.

Ljugholt lagar samhället,

människor kör i ihop

Jämtin säljer skrock.



Sossarna har ett departement ihop.

Sossarna tror de har ett liv ihop.

Sossarna har en dröm, ett hopp,

en liv, ett departement tillsammans.

pengarna rinner ur en gammal tratt,

utanför slår nån ihjäl en kvinna.

Sossarna har en dröm, ett hopp,

ett liv, ett department tillsammans.



Människor blir glada. Människor blir skrot.

På sossarnas departement.

Ljugholt kör på så det kan gå

på sossarnas departement.

Blommor vissnar i en vas,

människor i extas,

Jämtin säljer gas."

2011-10-15 @ 23:46:09
Postat av: Anonym

Varför nöja sig med mindre? "Dubbla du också": http://www.youtube.com/watch?v=HEfXJzkQH1w

2011-10-16 @ 00:23:41
Postat av: Magnus S

OT; Jag var idag med min sambo och shoppade i V-vik. Det var något outlett ute vid Lysingsbadet hon fått nys om. Där fanns mycket att handla och det gjorde vi men man förundrades över språket runt omkring. Va faan! Är det Sverige man befinner sig i eller? Jag var och provade ett par shinos i provhytten och i hytten bredvid och utanför var det ett jäkla kackel på arabiska. Ute i butiken likaså. Vidare drog vi till Corner för att få en burgare och där var det fullt med Somalier som såg konstiga ut. Ja, de ser konstiga ut. Man kan tro att de är inavlade. Det är min spontana åsikt varje gång jag ser dom. Nu var jag väl hemsk men det är min spontana uppfattning. Mångkultur är inte min kopp av te.

2011-10-16 @ 01:10:12
Postat av: Stefan K

Magentan

Folk är nog klokare än så. De vet varför polisen befann sig på plats och vilka som orsakar detta gång på gång.

Sedan är givetvis medias rapporter från gårdagen nästan pinsamma. Jag såg Rapport där man visade sjungande flickor och stillsamma demonstranter med plakat, inga hatiska utrop, inga stenkastare, inga hot.

Förlorar SD röster på att vänsterpöbeln tvingar fram kostsamma polisinsatser, är det väljarna som bör tänka om, inte SD.

2011-10-16 @ 07:51:16
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: Berit

Jag vill veta vad SD tänker göra åt massinvandringen till Sverige vi kan snart inte vistas någonstans i vårt eget land?

2011-10-16 @ 16:41:10
Postat av: Burberry Pas Cher

Thomas Burberry a fondé la maison de luxe Burberry mode en 1856 alors qu'il n'avait que 21 ans.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com" title="Burberry Pas Cher">Burberry Pas Cher</a>

Burberry a commencé sa carrière dans le monde de la mode comme apprenti drapier, jusqu'à ce qu'il ouvre son propre magasin en Angleterre. En 1870,<a href="http://www.burberry-pas-cher.com" title="sac burberry pas cher">sac burberry pas cher</a>

son entreprise avait une réputation solide pour son développement d'extérieur attire.Thomas Burberry est crédité de développer une nouvelle forme <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/7-burberry-bottes" title="Burberry Bottes">Burberry Bottes</a>

de tissu qui a été utilisé dans ses vêtements de plein air. Ce tissu, connue sous le nom de gabardine, était résistant à l'eau et résistant mais respirante.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com/17-chaussures-burberry" title="Chaussures Burberry">Chaussures Burberry</a>

Comme tel, il a aidé à protéger le porteur contre les éléments tout en restant comfortable.By 1891, Thomas Burberry avait ouvert un emporium à Londres.<a href="http://www.burberry-pas-cher.com/21-costumes-burberry" title="Costumes Burberry">Costumes Burberry</a>

Cette emporium sert encore de siège Burberry entreprise. Quinze ans après l'ouverture de l'emporium, Burberry a conçu la marque déposée <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/12-hobos-burberry" title="Hobos Burberry">Hobos Burberry</a>

de la ligne Burberry: ". Transmet» un chevalier équestre avec le mot latin "Prorsum", qui signifie Burberry a fait les manchettes lorsque la compagnie équipée <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/11-lunettes-burberry" title="Lunettes Burberry">Lunettes Burberry</a>

de Roald Amundsen, qui a été le premier à atteindre le pôle Sud, en 1911. Il a gagné plus d'attention en 1914 quand il était responsable de pourvoirie <a href="http://www.burberry-pas-cher.com/5-sacs-burberry" title="Sacs Burberry">Sacs Burberry</a>

Ernesst Shackleton, qui était l'homme chargé de diriger une expédition qui a parcouru l'Antarctique. Le War Office, puis lui a commandé de faire des changements à leurs manteaux officier dans le but de mieux suite de leurs conditions, qui conduisent au développement de l'trench qui est devenue populaire parmi les civils après la guerre était terminée. s

2011-11-14 @ 07:46:24
URL: http://www.burberry-pas-cher.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0