ÖSTRAN VS BAROMETERN

De som som har följt min blogg under längre tid vet att jag är relativt kritisk mot tidningen Barometern och dess sätt att arbeta. Att tidningen skall vara ”blå” är sannerligen inte lätt att lista ut. Att jag dessutom är en av de största kritikerna av det planerade mediahuset gör inte min popularitet större hos Barometerns medarbetare.

Att detta också får ett utslag i hur objektiv journalistiken fungerar har vi idag fått ett utmärkt exempel på då både Barometern och Östran tar upp min blogg i samband med det tragiska vansinnesdådet i Norge.

I båda fallen bad jag få läsa texten och inkomma med synpunkter om journalisten uppfattat något felaktigt. Mina synpunkter till Östran gjorde att man förändrade texten men Barometerns Mats Andersson struntade fullständigt i mina synpunkter. Bara detta visar på att Barometern hade en agenda fastställd redan när man ”plikttroget” ringde upp mig för att få en kommentar.

Läs Östrans i mitt tycke balanserade artikel.

Läs sedan Barometerns två artiklar. Artikel 1 och artikel 2.

Enligt min mening är skillnaden mycket stor. Östran tar t.ex. även upp att jag fått 650 kommentarer på tre inlägg. Igår kväll var det över 800 kommentarer. Att lusläsa alla dessa kommentarer är mer eller mindre ett heltidsjobb. Detta har Mats Andersson inte någon som helst förståelse för. Utan skuldbelägger mig för vad illvilliga personer skrivit i kommentarerna. Med anledning av detta kände jag mig under gårdagen tvungen att  införa moderering av kommentarerna. Med andra ord har Barometern medverkat till att inskränka yttrandefriheten. Precis vad man är ute efter!

Att Östran har kvar möjligheten att kommentera artikeln medan Mats Andersson tagit bort möjligheten att kommentera båda artiklarna i Barometern talar sitt eget tydliga språk över vilken agenda som gäller. Ynkligt och fegt av Mats Andersson är bara förnamnet. Är det för jobbigt att läsa kommentarer och godkänna dem, Mats Andersson. Det anser du ju att jag skall göra! Borde du inte ställa samma krav på dig själv som du ställer på mig.

När det finns journalister som Mats Andersson börjar man fundera på om det är värt att ägna sig åt politik och vara en officiell företrädare. Det vore betydligt behagligare att bara vara en vanlig anonym knegare!

UPPDATERING!

Det finns dock ljus i mörkret även på Barometern i den vikarierande politiske ledarskribenten LAJ som idag har en balanserad ledare i rak motsats till Mats Anderssons alster.

Ulf Nilsson har även han tänkt lite längre än de vanliga ryggmärgsreflexerna i sin krönika


Kommentarer
Postat av: Observer

Tonen i kalmartidningarna Barometern och Östran runt Thoralf Alfssons uppfattningar skiljer sig radikalt åt.Östrans intervju är balanserad,Barometerns artikel ligger på kvällspressnivå.Barometerns ledarstick idag är däremot av de mer välbalanserade som publicerats i svensk dagspress de senaste dagarna.Kvaliteten på kommentarer och analyser av norgehändelserna i svenska medier har en så stora skillnader att det förvånar.Ett inslag i Sveriges Radio P1 igår var ett ytterligare exempel på detta.Det var en avgrund i kvaliteten på analys mellan analytikern från SÄPO och representanten från tidningen Expo.För den som följer nordiska medier är det faktiskt en upplevelse att iakttaga skillnaden mellan många av de svenska kommentarerna kontra de i de andra nordiska länderna.Tvärsäkerheten i en del svenska uttalanden i medierna kommer inget av de andra skandinaviska länderna i närheten av.Tragiskt när man diskuterar en tragedi av sådana stora mått som den som drabbat Norge.

2011-07-26 @ 09:39:05
Postat av: AE

Barometern är välmodererad minsann. Jag skickade in en kommentar. Och inom 5 minuter var alla kommentarer borttagna och kommentarsfunktionen likaså. Inte speciellt högt i taket där. Det gäller att gömma sig bakom sina ord, Mats Anderssson!

2011-07-26 @ 09:39:29
Postat av: Skånepåg

För att travestera vad Kurt Lundgren brukade skriva när något var ”käpprätt uppåt väggarna”. Ursäkta, men har verkligen Mats Andersson på Barometern ”alla hästar i hagen”? Nu blir jag på ren svenska för en gångs skull riktigt förbannad.



Han skriver inledningsvis att Thoralf lägger skulden på ”muslimsak terrorister”. Detta med anledning av att Thoralf skriver ”Hur stor är sannolikheten att någon annan än muslimska terrorister ligger bakom bombdådet?" Innan det stod klart vilken gärningsmannen var, hade ett flertal ”proffstyckare” i svensk massmedia framfört liknande funderingar. Bland åtskilliga internationella medier samma sak. Varför är dessa bland hans kollegor befriade för att inte skuldbeläggas?



Beträffande kommentarerna så har Thoralf på ett korrekt sätt förklarat vad det är som gäller, vilket en normalt funtad person torde förstå innebörden av. Att en del kommentarer är skrivna som svar på de provokationer av ”vänsterpöbeln” som anföll bloggen likt hökar efter dådet vet Mats Andersson lika bra som jag, men underlåter att låtsas om.



Vad f-n håller Mats Andersson på med? Att försöka kvalificera sig till utmärkelsen Sveriges sämsta journalist? Observera att detta är en öppen fråga och inget påstående att han är det, men tror inte att han har förmågan (efter att ha läst denna artikel) att klara av att se skillnaden. För honom verkar det enbart handla om en chans att hoppa på och smutskasta en för honom misshaglig person oavsett vad det nu än hade handlat om. Att utnyttja den hemska tragedin som skedde i Norge till detta, är enligt min mening så lågt moraliskt sett som kan komma.



Dessutom vad jag kan se, ”vågar” Barometern inte att man har en möjlighet kommentera artikeln på nätet. Men vem är förvånad?

2011-07-26 @ 09:39:58
Postat av: Thoralf Alfsson

Observer, AE och Skånepåg



Jag tog mig friheten att även lägga in era kommentarer under detta inlägg.

2011-07-26 @ 09:42:32
Postat av: S-E Karlsson

Vore det inte så att man är två som bestämmer i en familj så skulle jag omedelbart säga upp min prenumeration på den tidning vi för tillfället har ,Oskarshamns Tidningen !

2011-07-26 @ 09:49:44
Postat av: Skånepåg

Barometerns ledare i dagens Barometern är tydligen skriven av signaturen LAJ (?). Verkar till min stora förvåning trots allt innebära, att det tycks finnas någon någorlunda vettigt skribent på tidningen.



Är det inte månntro inte på sin plats att låta PO (OK jag förstår vad ni tänker) att låta denna instans bedöma det "skrigiga" påståendet i rubriken och osakligheten i Mats Anderssons alster?

Postat av: Anonym

Att du skall behöva hålla på med dessa ickejounalister som jag kallar dom för är bedrövligt.

Vi som tror på ett mer öppet och inte censurerat PK debattklimat kommer aldrig att tystna.

2011-07-26 @ 10:30:13
Postat av: Systemfel

Yttrandefrihet och en öppen och fri debatt har aldrig varit stått högt på agendan bland landets journalister därför stängs möjligheten ner att kommentera på artiklarna.



Fritt tänkande individer med egna åsikter är kärnan i ett fritt och öppet demokratiskt samhälle. Pålästa och fritt tänkande medborgare är ett hot mot hjärntvätten som bedriva av landets samlade journalistkår



"Journalisterna" ser sig som en överförmyndare till sina läsare och ska mer eller mindre uppfostra oss att tänka "rätt"



Min åsikt är att censuren, de självpåtagna sk "pressetiska reglerna" är ett större hot mot det demokratiska samhället än denna norska galning.

2011-07-26 @ 10:43:55
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Var det inte så att många moderater på ett hotell i Frankrike ställde sig upp och applåderade och skålade när de fick beskedet att Palme var mördad. Hur många av dessa har positioner idag.

2011-07-26 @ 10:48:36
Postat av: Skånepåg



Stockholms stads KDU-ordförande Andreas Braw satsade en månadslön på att islamister låg bakom terrordåden i Norge, kan Nyheter24 avslöja.



Enda kommentaren från KD:s partiledning är att det var ett OMOGET uttalande!!!!!



Nu ligger väl KD riktigt illa till i Mats Anderssons och Barometerns värld eller? Nej visst ja, det var ju ingen från Sd!

Postat av: Mattzzi

Det är bara vänsterextremt snömos som Mats Andersson på Barometern kommer med,allt i syfte att ta död på obehagliga sanningar och därmed yttrandefriheten,detta i gammal fin vänstertradition.

Även om misshagliga höger/vänsterextrema kommentarer läggs på din blogg så vill jag inte ha ett samhälle där mina åsikter modereras av personer med suspekt agenda,vilket sker på andra kommentarsforum.

Att det sen står dig fritt att stänga av dom som missbrukar bloggens regler är en helt annan femma.

Stå på dig Thoralf och låt inte extremisternas hets tysta dig.

Vänligast

Mats Berndtsson

2011-07-26 @ 11:09:07
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: Gute

Medias försök att stoppa det fria ordet och att hindra folk från att läsa ocensurerat tyckande visar att de är oroliga för sin egen existens.



Många små redaktioner kommer att läggas ned inom en snar framtid, när tekniken att läsa globala nyheter når ut till den intresserade på ett effektivare sett.



Givetvis vinner alltid tekniken och nyfikenheten över censuren, så det slaget är redan förlorat för "gammelmedia"!

2011-07-26 @ 11:18:43
Postat av: Leif T Åhlin SD/Arvika

Du har snart fler besökare på bloggen än vad Barometern har prenumeranter. Att ta bort tidningsstödet borde vara en första uppgift. Det är ju ingen "sans eller reson" i dagens journalister.

Vi är många som stödjer dig Thoralf, så ge inte upp!



Det vänsterstyrda tidningsetablicemanget känner sig hotat och begår numera enorma misstag. Få äro de, som känner sin skuld.



Och en statsminister, som aldrig borde vara det, har

sina stackars fårskallar utspridda. Naturligtvis ser jag fram emot en händelserik höst. Det är slut med "daltandet" i svensk politik. Det kommer svenska folket att se till. Denna mobbing och våld måste bort så att människor får lugn och ro.



Enbart terrorn mot vårt kansli i Kristianstad visar

vad "pöbeln" kan ställa till med. Och en statsminister som gläds åt dessa när det gäller ett

demokratiskt invalt riksdagsparti som anfalls.

Munhäfta har han fått, herr Reinfeldt!

Hur länge tror ni detta kan pågå utan att det höga våldet här utökas även här i Sverige? Hur kan en ledare se och höra hur svenska kvinnor våldtas på löpande band, utan att reagera!? Att bli ihjälslagna

av galningar? Räcker det inte med att enbart "ta hand om våra egna" galningar! I dessa fall lär jag inte få något svar. Jag är ju en Sverigedemokrat...

2011-07-26 @ 11:37:24
Postat av: vmm

Märkligt att du, Thoralf, pressas på att du ska be muslimerna om ursäkt. Det visar ju att journalisten har dragit muslimska terrorister och muslimer i gemen över samma kam. Att be muslimer om ursäkt innebär ju att man erkänner att man pekat ut muslimer som skyldiga - och då menar jag muslimer i allmänhet. Ska du be några om ursäkt så är det muslimska terrorister. Kanske kan du skriva ett inlägg där du ber alla muslimska terrorister om ursäkt...

2011-07-26 @ 12:22:13
Postat av: Thoralf Alfsson

vmm



Jag har givetvis tänkt på samma sätt men jag undvek att ta upp det i mitt blogginlägg.



Däremot kommer jag ihåg ditt blogginlägg från tidig fredag kväll. Du hade fullständigt rätt i dina tankar. Är du synsk eller är det bara logiskt tänkande?



Jag citerar din kommentar nedan.



"Jag tycker ändå att det finns vissa tecken på att det här kanske inte är islamistisk terrorism. Madrid, London, Bali... det är attentat som ämnat att döda så många som möjligt. Det här är ett attentat mot myndigheter. Jag får lite Timothy McVeigh-känsla av det - han som sprängde en myndighetsbyggnad i Oklahoma. Jag tycker inte vi ska utesluta "norsk galning", dvs enstöring, rättshaverist med hat mot myndigheter, regeringen och Stoltenberg.



Men visst, islamistisk terror ligger ju närmast i mina tankar.



2011-07-22 @ 18:55:57"

2011-07-26 @ 12:38:00
Postat av: Thoralf Alfsson

vmm



Jag har givetvis tänkt på samma sätt men jag undvek att ta upp det i mitt blogginlägg.



Däremot kommer jag ihåg ditt blogginlägg från tidig fredag kväll. Du hade fullständigt rätt i dina tankar. Är du synsk eller är det bara logiskt tänkande?



Barometern kunde ju även tagit upp din kommentar som exempel från min blogg. Men det ingick givetvis inte i Barometerns och Mats Anderssons agenda.



Jag citerar din kommentar nedan.



"Jag tycker ändå att det finns vissa tecken på att det här kanske inte är islamistisk terrorism. Madrid, London, Bali... det är attentat som ämnat att döda så många som möjligt. Det här är ett attentat mot myndigheter. Jag får lite Timothy McVeigh-känsla av det - han som sprängde en myndighetsbyggnad i Oklahoma. Jag tycker inte vi ska utesluta "norsk galning", dvs enstöring, rättshaverist med hat mot myndigheter, regeringen och Stoltenberg.



Men visst, islamistisk terror ligger ju närmast i mina tankar.



2011-07-22 @ 18:55:57"



2011-07-26 @ 12:40:39
Postat av: S-E Karlsson

Jag har svårt för att inte säga väldigt svårt att låta bli att hålla med Erik Hellsborn SD Halmstad i det han säger om Islamiseringen.

2011-07-26 @ 12:53:58
Postat av: Kritisk

Det här mediadrevet ändrar givetvis inte vissa fakta beträffande svensk politik:



- Sverige bedriver en extrem invandringspolitik i förhållande till andra civiliserade länder.



- I många städer har kriminella invandrare övertagit den fysiska kontrollen av det offentliga rummet utan att makthavarna vågar göra något åt detta. Detta tillstånd kommer att förbli oförändrat, eller förstärkas, eftersom ingen av de styrande nu kommer våga ingripa på grund av risken att anklagas för nazism eller att gynna SD.



- Trots den nu inträffade händelsen i Norge så skulle inte de styrande våga utlysa en folkomröstning angående invandringspolitiken på grund av att de vet att den förda politiken inte har stöd av majoriteten.



- Händelsen i Norge stärker inte legitimiteten att fortsätta en extrem invandringspolitik enligt den inslagna vägen i Sverige.



- Många personer på den "rumsrena" sidan fördömer i skarpa ordalag invandringskritiska bloggar, men jag tror att dessa bloggar fyller en viktig funktion som säkerhetsventiler för personer som inte tillåtes komma till tals i "rumsrena och oberoende media". Vem vet, dessa bloggar kanske bidrar till att minska sannoliheten för vansinesdåd liknande dem i Norge.



- Fram till valet 2014 så kommer troligtvis invandringspolitikens negativa baksidor att ytterligare accentueras eftersom det verkar finnas tendenser att öka invandringsflödet utan att samtidigt skärpa personkontrollen av asylsökande.



Detta var några reflexioner från min sida. Listan kan givetvis göras mycket längre, men detta var det som för mig fanns närmast till hands.

2011-07-26 @ 13:00:48
Postat av: Anonym

I Thoralfs förra inlägg "Drevet går mot SD" har flera kommentatorer gett många bra exempel på hur svenska medier (till skillnad från medierna i t ex övriga nordiska länder) skuldbelägger de mångkulturkritiska partierna för den oerhörda tragedin i Norge. Enligt svensk media är det dessutom det SVENSKA mångkulturkritiska partiet som bär den allra största skulden - givetvis.



Denna indoktrinering i SD-hatande blir som vanligt särskilt tydlig i radio och TV, där man i VARJE nyhetssändning konsekvent har lagt in ordet "Sverigedemokraterna" i en för sammanhanget lämplig NEGATIV bisats.



För att komplettera de tätt återkommande men något subtila indoktrineringsverktygen i samband med nyheterna, och för att tydligare kunna skuldbelägga och demonisera SD, har man också en eller flera gånger per dag intervjuat kända SD-fientliga så kallade "experter" från Vänster-sidan, som redogör för lyssnare/tittare hur "ondskefulla och farliga" alla de är som sympatiserar med ett parti där man vågar vara kritisk till massinvandring och mångkultur. Budskapet är tydligt: "Här ser ni hur det blir om ni vågar lyssna på SD!"



Sign. "Info" har i sin kommentar i föregående tråd radat upp ett antal exempel som klart synliggör denna vanlig denna form av indoktrinering är i t ex radio. Det skulle nog inte vara fel att på liknande sätt anteckna samtliga sådana program i radio/TV under dessa dagar för att tydligt åskådliggöra frånvaron av objektivitet och opartiskhet i våra svenska radio- och TV-sändningar.



2011-07-26 @ 13:04:35
Postat av: Magentan

I Thoralfs förra inlägg "Drevet går mot SD" har flera kommentatorer gett många bra exempel på hur svenska medier (till skillnad från medierna i t ex övriga nordiska länder) skuldbelägger de mångkulturkritiska partierna för den oerhörda tragedin i Norge. Enligt svensk media är det dessutom det SVENSKA mångkulturkritiska partiet som bär den allra största skulden - givetvis.



Denna indoktrinering i SD-hatande blir som vanligt särskilt tydlig i radio och TV, där man i VARJE nyhetssändning konsekvent har lagt in ordet "Sverigedemokraterna" i en för sammanhanget lämplig NEGATIV bisats.



För att komplettera de tätt återkommande men något subtila indoktrineringsverktygen i samband med nyheterna, och för att tydligare kunna skuldbelägga och demonisera SD, har man också en eller flera gånger per dag intervjuat kända SD-fientliga så kallade "experter" från Vänster-sidan, som redogör för lyssnare/tittare hur "ondskefulla och farliga" alla de är som sympatiserar med ett parti där man vågar vara kritisk till massinvandring och mångkultur. Budskapet är tydligt: "Här ser ni hur det blir om ni vågar lyssna på SD!"



Sign. "Info" har i sin kommentar i föregående tråd radat upp ett antal exempel som klart synliggör hur vanlig denna form av indoktrinering är i t ex radio. Det skulle nog inte vara fel att på liknande sätt anteckna samtliga sådana program i radio/TV under dessa dagar för att tydligt åskådliggöra frånvaron av objektivitet och opartiskhet i våra svenska radio- och TV-sändningar.



2011-07-26 @ 13:09:14
Postat av: Gubben o Gumman

Hade man inte vetat att ideologiskt hat ligger bakom artiklarna kunde man avfärdat dom som sandlådejournalistik,syftet behöver inte skrivas.

Alla svenskar både vita blå gröna skulle då få sin intelligens förnedrad igen.



Faktumet att 101 av 100 experter spekulerade fel får väl tala för sej självt.

Motfrågan skall du/ni ringa upp alla andra som spekulerat fel är välmotiverad.

Artiklarna är patetiska och respektlösa mot bla offren i Norge.



Alla som läser bloggen kan ju läsa Laj:s ledare samt scrolla ned till Alice T strax under för att se skillnaden på journalister med sunt förnuft och journalister som missbrukar sin makt för egna politiska syften.



Skall Sverige och Norge få stopp på extremt våld måste denna typen av extrem journalister sparkas av ägarna.



Även om dom själva inte förstår att dom triggar igång galningar som Breivik.

Därför bör dom avpollenteras inte för sina politiska uppfattningar,utan helt enkelt för den samhällsfara dessa utgör.

Journalistik som leder till dödsfall måste alla i ett friskt samhälle hjälpas åt att stoppa på demokratisk väg.



Först i, kedjan som lett fram till tragedin i Norge står manipulerande journalister,tack gode gud för att svenska o norska folken börjar förstå det runt 2 miljoner hittils.



Precis som skrivs så spelar SD efter demokratiska regler,vad har ni för rätt att med FACIT i hand plocka politiska poänger på demokratiska partiers företrädare?



Vilka regler spelar ni med?

Ni vågar många gånger inte ha era kommentarsfält öppna, ynkryggar.



Ingen skall acceptera den våldsideologi som ligger i botten på dessa journalister .

Samma dödliga våld som Anders Breivik presterade

Sannolikt svårt sjuk eller mentalt störd.



Dessa ungdomar dog framför myningen på en kulsprutepistol som en ensam galning höll i.

Då använder ni era tidningar till att jaga Sverigedemokrater.



Kolla gärna upp om ni är släkt med Anders på långt håll,sedan skulle nog en och annan läsa igenom på vilka politiska grunder verderbörandes tidning vilar på,är det verkligen 1917 års revoulution?



Hade ni skött era jobb och framförallt följt dom pressetiska reglerna så hade chansen varit större att undomarna i Norge levt idag.



Vi får hoppas att en stor bukett rosor skickas till begravningarna med en lapp det står FÖRLÅT på



Det har ni råd med efter alla år med fingrarna i Svenne Banans plånbok.



Ni är fullständigt vidriga,stinker är bara förnamnet.

Att ni sedan bär er mera inbicillt/schizofrent åt än samtliga PRIVATA bloggkommentatörer gör ju knappast saken bättre.

2011-07-26 @ 13:47:58
Postat av: Pax et Libertas

-------------------------------

Ett mångkulturellt samhälle är ett farligt samhälle!

-------------------------------



Libanon, Bosnien, Cypern, Somalia, Irak.....

exemplen är många, både i nutid och i historien.



Ett mångkulturellt samhälle är ett instabilt samhälle som präglas av misstro, tvedräkt, fiendskap och rädsla, ett nervöst och eldfängt samhälle där en liten gnista lätt kan orsaka storbrand och en skör jämvikt snabbt kan urarta till kaos och blodiga sammandrabbningar.



Förutsättningarna för fredlig dialog, kompromisser och demokrati är betydlig sämre i ett mångkulturellt samhälle än i ett homogent dito.



Det är betydligt lättare att finna lösningar för konflikter som handlar om pengar än för sådana som handlar om kulturella och religiösa värderingar, yttringar, normer och synsätt.



Mångkulturella samhällen kan svårligen hållas ihop med fredliga medel. De mångkulturella Sovietunionen, Tjeckoslovakien och Jugoslavien föll sönder när diktaturregimerna föll.



Före nationalstaternas uppkomst var det mångkulturella Europa en kontinent härjat av kaos och krig.

Nationalstaternas uppkomst var en förutsättning för att skapa fred, stabilitet, välfärd och demokrati.



Den utvecklig som vi idag ser i de nordiska länderna Norge, Sverige, Danmark, och andra europeiska länder, som relativt nyligen gått över till mångkulturalismen är inte ett dugg förvånande, sett i detta perspektiv.



Redan i initialskedet av mångkulturalismen som dessa länder befinner sig i är tendenserna till splitring, kaos och nävrätt klara och går knappast att ta miste på.



Vi såg bilderna från det en gång idylliska Oslo, som påminde om 70-talets Beirut med raserade byggnader, bråte och glassplitter på gatorna och skottlossning..



Norge var en gång i tiden en fridfull idyll, en harmonisk homogen nationalstat,

det var innan de gav upp det koncept som var förutsättningen för freden och stabiliteten i landet och bytte ner till mångkulturalismen.



Vi har länge varnat för mångkulturalismen och blivit bemötta av döva öron och döda sinnen.

Med sorg, förtvivlan och förskräckelse ser vi det som idag sker och hoppas men har svårt att tro att detta inte skulle vara början på något värre.



----------

Vad lär sig folk av historien?

----------

2011-07-26 @ 14:16:07
Postat av: Magentan

Massmördaren Breivik övervägde samarbete med islamister



Bloggaren Diva Luna har (fritt) översatt en intressant del av Anders Breiviks 1500-sidor långa dokument "2083 - A European Decleration of Independence". Detta avsnitt visar att han (och hans "tempelriddare") inte var främmande för att samarbeta med islamister.

Citat:

"... Det kan komma en tid då vi i PCCTS, Tempelriddarna, skulle kunna tänka oss att använda oss av, eller till och med samarbeta med och agera proxy för våra fienders fiende. Detta kan vara ett alternativ om vi känner att konventionella metoder är fruktlösa eller om underrättelsetjänsterna i Väst-Europa lyckas neutralisera våra (långsiktiga) försök att befria våra länder.

Under dessa omständigheter kan PCCTS, Tempelriddarna, överväga ett samarbete med EU och USA's fiender så som Iran (Syd Korea är osannolikt), Al-Qaida, al-Shabaab eller övriga hängivna Islamistiska fraktioner, med målriktningen att placera ut små nukleära, radioaktiva, biologiska eller kemiska vapen i Väst-Europeiska huvudstäder och andra högprioriterade platser ..."



Läs mer här:

http://divaluna.blogspot.com/2011/07/brevik-overvagde-samarbete-med-al-qaida.html



Så småningom kanske Breiviks hela dokument kommer att finnas i svensk översättning, så att så många som möjligt SJÄLVA kan göra sig en uppfattning om galningen, för att sedan t.ex. jämföra denna med den sk "experten" Expo-Poohls egenhändigt ihopknåpade analysbludder och ständiga hänvisningar till SD.



Då kan vem som helst också kolla hur mycket som har förvrängts och mörkats i våra svenska medier.

2011-07-26 @ 14:23:24
Postat av: Tjadden

Ska Barometern få bestämma över SD politiska agenda att låta medborgarna få komma till tals och du Thoralf viker dig på sätt och vis för Barometern genom att ta hänsyn till deras kritik?



2011-07-26 @ 15:19:10
Postat av: Gubben o Gumman

Mycket fiffigt av Thor-alf att smyga in "vs" vin och spritcentralen.



Allrahelst när en dels journalisters motto är :



"Ljug din läsare/kund så djävla full att han/hon aldrig nyktrar till"



Sedan får vi verkligen hoppas att Matte inte får smaka på "partiholken" från Södermalmsdemokraterna,när han promotar "Clownfeldt"



Fast tabloidoikofober och marxistmoderater går bra ihop "Lika barn snortar bäst ihop"

Bla tester på toaletter på Stureplan pekar åt det hållet.



Nu väntar vi på lite grävande journalistik på lokal nivå om neddragningarna på 19 miljoner inom sjukvården i Oskarshamn.

Det går ju extremt bra för Sverige....



2011-07-26 @ 15:43:25
Postat av: f d Libanes

@ Pax et Libertas



Håller med dig till punkt och pricka.

Libanon var en gång i tiden en blomstrande demokrati, och Beirut kallades mellanösterns Paris.

Landet hade då en majoritet av icke-muslimer.

Sedan kom den muslimska invasionen.

Enorma horder av palestinier som jagades bort av diktaturregimerna i Jordanien, Irak, Gulfstaterna, Syrien m fl vällde in i Libanon.

Ett fåtal framsynta libaneser varnade för konsekvenserna av det som skedde, men majoriteten var, liksom majoriteten av svenskarna idag, indifferenta.

Palestiniernas invasion rubbade den demografiska balansen i samhället. De började ställa till med stora problem, kriminaliteten ökade markant och de trakasserade den libanesiska befolkningen.

Det ledde till växande motstånd mot dem, först enskilda aktioner och sedan började folk organisera sig....

och så var kriget igång,

femton år av blodigt krig förvandlade landet till ruiner.

Idag är Libanon ett djupt splittrat land, muslimer (Hizbullah) har en egen stat i staten, med egna lagar och egen armé.

Den sköra freden kan lätt urarta till krig och en liten gnista kan snabbt orsaka storbrand.

2011-07-26 @ 15:46:12
Postat av: Tomas F

Alla de som trakasserar enskilda riksdagsledamöter bör nu dras genom det juridiska systemet för förtal. Det finns ingen återvändo, trakasserier och förtal måste beivras. En protestnot bör också framföras till Riksdagens talman där krav på att anständighetens gräns förklaras för alla inblandade.

Både media och etablerade partier med tillhörande ungdomsförbund har efter Oslomassakern med patologisk nit överträtt denna anständighetens gräns.

Statsministern måste fördöma dagens lynchstämning som han tyvärr själv är en del av och offentligt ta avstånd från det politiska våld som bevittnats de senaste åren.

Ingen ska bli förvånad över de konsekvenser som väntar vårt parlamentariska system om intellektuell hederlighet och viljan att hävda vårt fria och demokratiska samhälle förvägras inte bara landets folkvalda men framförallt det svenska folket.

Om talet om öppenhet och vidgat demokratiskt djup skall bli trovärdigt behövs en moralisk revolution i Sverige.

2011-07-26 @ 15:54:13
Postat av: Thoralf Alfsson

Tjadden



Om alla de som kommenterade mina inlägg höll sig till en normal samtalston som de även kunde stå för om det inte var anonyma skulle det inte vara något problem.



Använd gärna ett alias men skriv som om ni inte var anonyma. Då skulle det troligen inte vara några problem. Men vissa kanske har som mål att sabotera bloggen och därför måste jag moderera kommentarerna tillsvidare.



2011-07-26 @ 15:56:23
Postat av: Mattzzi

Thoralf!



Släpp tramset med moderering,styrkan med din blogg är att vi öppet kan lufta våra åsikter på ett nyktert sätt.

Javisst,missbrukar vi som skriver här otaliga gånger vår fria åsikt så stäng av oss.



Öppenheten är en tillgång och den ska vi inte göra våld på.



Du har vänner här med nyktra och oberoende åsikter,nyttja dessa i din frånvaro,då ditt riksdagsarbete faktiskt är mer viktigt än dina belackares hatiska kritik.

Vänligast

Mats Berndtsson

2011-07-26 @ 15:59:11
URL: http://www.friatider.se/
Postat av: Tjadden

Thoralf



Jag förstår vad du menar, men det är inte så lätt alla gånger att göra en historiebeskrivning och bakgrund alla gånger.



Så här tänker jag (rätta mig om jag har fel) jag skriver för att skapa debatt och därför medvetet spar jag på information tills någon bemöter vad jag skrivit.



Tyvärr om jag får vara kritisk så verkar inte så många av oss vilja debattera med varandra och finner oss i dilemmat som klubben för inbördes beundran som om vi vore stöpta i samma form, nej så fungera vi inte!

Var och än har sin personliga egenhet att framföra ett budskap och långt därifrån är vi inte stöpta i samma form, även om vi kämpar mot samma mål för att få ett rättvist samhälle och få känna oss som svenskar igen utan att någon tar illa vid sig.

2011-07-26 @ 16:20:13
Postat av: Systemfel

Jag skulle vilja se att det startades en ny svenskspråkig tidning med utgivning 5-7 dagar/v. Tidningen skulle ha som frästa mål att objektivt förmedla nyheter, där läsarna informerades utan att skribenten har på sig de politiskt korrekta glasögonen som dagens journalistik bedrivs igenom.



Den självpåtagna censuren med de sk "pressetiska reglerna" är frivilliga att gå med i.



Ekstrabladet eller Jyllands-Posten får gärna starta en svenskspråkig tidning med svenska nyheter skriven ned samma "stuk" som de danska tidningarna skrivs med.



Det största hotet mot vår demokrati är den politiska korrektheten som läggs som en våt filt över debatten



Jag skulle gladeligen betala en prenumeration för en sådan tidning.



2011-07-26 @ 16:34:12
Postat av: I´d walk a mile for a vertical smile!

Slöja eller String?



Det är vad konflikten handlar om!

2011-07-26 @ 16:50:52
Postat av: Info

SVAR TILL SIGNATURLÖS KOMMENTATOR 13.04.35



Ja, det förslaget är bra: att systematiskt, timme för timme anteckna alla de inslag i Sveriges radios olika kanaler, där avsikten är att förknippa Breivik med ett visst, svenskt riksdagsparti och att framhålla detta parti dels som hans frömsta inspirationskälla, dels som ett parti, som självt huvudsakligen eller till viss del består av potentiella ”breivikar”.



Låt mig för egen del bara ge ett enda exempel bland många från idag.



Jag minns en invandrad inringare till Täppas och Ring P1 på förmiddagen. Hans svenska var på grund av kraftig brytning på gränsen till obegriplig, och ju mer han hetsade upp sig och sluddrade och snubblade över orden, desto svårare blev han att förstå.



Upphetsningen kom sig av hans upprördhet över pursvenskarnas och Sverigedemokraternas islamofobi. Han anförde ett exempel:



BREIVIK HADE JU INTE SKRIVIT SITT MANIFEST SJÄLV. DET VAR MYCKET I TEXTEN SOM VAR LÅNAT. I SJÄLVA VERKET VAR MANIFESTET EN KOPIA PÅ EN VISS DEBATTARTIKEL SOM JIMMIE ÅKESSON VID ETT TILLFÄLLE FÅTT INFÖRD I AFTONBLADET!



Täppas Fogelberg sa inte emot. Han sa just ingenting, vill jag minnas. Muttrade bara belåtet.

Var samtalet förbeställt?



Slutligen en kanske dum fråga: Om nu vår invandrare vantrivdes så oerhört med svenskarna, varför hade han då färdats över halva jordklotet från Mellanöstern och Afrika just till Sverige och varför envisades han sedan med att till varje pris bita sig kvar på en plats, där han vantrivdes så oerhört? Och att hoppas på mindre ”islamofobi” – alltså detsamma som att i stället hoppas på mer och mer islam i Sverige intill den stund, då alla kvarvarande svenskar var islamofiler, dvs. islamälskare och islamtroende?



Först då skulle han kunna känna sig någorlunda nöjd. Men inte riktigt. För tyvärr hade det bland invandrarna också smugit sig in några tiotals miljoner sunnimuslimer. Som först måste förgöras.



Själv var han nämligen shiamuslim.

2011-07-26 @ 17:09:41
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Var det fler än jag som såg programmet " inifrån moskén med dold kamera ",söndag kväll kl:20:00. Imamer som hade en helt annan agenda än när journalister talade med dem. Deras syn på demokrati var skrämmande att höra samt hur vi " Kaffaar " skull behandlas om vi inte konventerade till islam. Bakom det hela låg Saudiarabien dvs finansiären av moskén i Göteborg. Landet som tog emot diktatorn Idi Amin från Uganda. Jag är fullt övertygad om att samma läror kommer att predikas i Göteborg som imamerna i England predikade. Kampen mot islam måste fortsätta, oavsett vad Expo ( lever på den dödes Stieg Larsssons,författarens pengar, som troligtvis var kommunist) säger.

2011-07-26 @ 17:10:09
Postat av: Skånepåg

@ Mattzzi

Bland en del andra göromål under dagen har jag kollat runt bland olika bloggar. När Thoralfs blogg f.n. är modererad slipper vi en massa "vänsterdrägg". Jo jag vill faktiskt använda detta ord efter att ha sett hur vissa andra svenskvänliga bloggar fullständigt invaderats av dessa människor och deras mycket mäkliga argumentation. Invektiven och den ena beskyllningen efter den andra står som spön i backen.

Vilka former Thoralf tvingas att använda framöver för att bloggen inte skall "smutsas ner" blir nog en liten nöt att knäcka. Något som givetvis till stor del är beroende på hur hetsen från massmedia i fortsättningen blir mot Sd och hur övriga politiska partier agerar.

2011-07-26 @ 17:16:13
Postat av: Dannie

Stora delar av dagens s.k journalister är demokratins dödgrävare.



Journalister är, enligt tidigare undersökningar en av de yrkeskårer som har stora alkoholproblem, och med de kommer rubbade verklighetsuppfattningar. Alkolås på tangentborden borde vara ett krav på många redaktioner. Dessa hycklare försörjer sig bokstavligen lever på att sälja rena lögner, och som tror sig vara folkets förmyndare, och samtidigt gör allt för att strypa det fria ordet, har lett till den svenska demokraturen och samzidat rörelsen.



Svamlet om att de "gillar olika" (utom SD och dess väljare), "ska ta debatten" (cencur), nu måste vara "mer öppna" (selektivt släppa igenom Hat mot SD). Det enda de har att förhålla sig till är sitt eget interndokument, benämnt som de "pressetiska reglerna", vilket höga chefsredaktörer/journalister uppenbart struntar högaktingsfullt i, med tanke på alla drev av massmediala övergrepp som tillåts fortgå. Det är i det ljuset jag ser ABB förmodligen drevs till sitt vansinne, vilket gör att delar av tredje statsmakten är högst medskyldiga till terrorn, och har blod på sina tangenter.



Nu har de tydligen lyckats att kraftigt begränsa en av de sista fria utposterna för folket att göra sina röster hörda, hos en parlamentarisk demokrat, vilket obönhörligen kommer att öka avståndet och kommunikationen mellan medborgarna och de folkvalda. Ett hårt slag mot den demokrati de säger sig företräda. Motmedel måste bli att snarast motionera och att grenade dra in allt statligt presstöd till dessa lurendrejare.



Ps. Det verkar även som Kent Ekeroth har stoppat möjligheterna till komentering på sinn blogg, nån som vet varför?

2011-07-26 @ 17:17:47
Postat av: Leif T Åhlin SD/Arvika

Jag tror inte att Thoralf hade för avsikt att moderera sin blogg. Detta har skett under större press från SD för att kanske få en sansad utveckling av hans blogg.

Jag kan ha fel, men Linus (den förbannade demokraten) uttryckte sig hos Barometern om insändare och om kontrollen...

Att böja sig för Expo eller liknande facister, bådar inte gott inför framtiden.

Jag tror Thoralf bäst sköter sin blogg utan inblandning av "partipiskor" eller dylikt.



Jag tycker inte om inblandning av herrar, som tror sig veta bättre än andra. Yttrandefriheten är aldrig av ondo, den är lagstiftad, och om någon ballar ur har man vetskap om vilka typer man "umgås" med!



Jag minns den novellskrivande muslimen som i skrift tvångskn****** FRP:s Siv till underkastelse! Enbart detta arabiska tänkande utlöser hatkänslor hos dem det berör. Enbart det sexuella i deras tänkande och i deras "bok", inger en skrämmande atmosfär, där knull***et är lagstiftat i deras värld. Enbart detta

borde fått sunt förnuft att reagera, att dessa människor enbart skapar problem, och borde aldrig finnas här!

Denne muslim har inte i ett västerland att göra. Men har vi ett styrelseskick som hatar allt svenskt, gror det undermedvetna till våld i framtiden.



Det är då väl att man blivit "gammal på gården" och därmed tyglar sitt humör. Det blir sannolikt en bister framtid för våra arvingar, sanna mina ord!

(fd libanesen har rätt i allt han skrev ovan)

2011-07-26 @ 17:46:10
Postat av: Tjadden

Skånepåg



"Vilka former Thoralf tvingas att använda framöver för att bloggen inte skall "smutsas ner" blir nog en liten nöt att knäcka. Något som givetvis till stor del är beroende på hur hetsen från massmedia i fortsättningen blir mot Sd och hur övriga politiska partier agerar."



Jag håller med dig, men vi får hoppas att hetsen ebbar ut emot oss vilket jag tror den gör, eftersom det sprids andra apropåer om vilka som kan vara den direkta orsaken till galningens verk i Norge.



Att Sd som ett mänskligt fredligt parti skulle ha med högerextremister att göra är en skamfläck för landets journalistkår att påstå anser jag och faktiskt tror jag att vanliga svenssons inte köper deras hatpropaganda emot oss.

2011-07-26 @ 18:27:35
Postat av: Info

SVAR TILL SIGNATURLÖS KOMMENTATOR 13.04.35



Ja, det förslaget är bra: att systematiskt, timme för timme anteckna alla de inslag i Sveriges radios olika kanaler, där avsikten är att förknippa Breivik med ett visst, svenskt riksdagsparti och att framhålla detta parti dels som hans huvudsakliga inspirationskälla, dels som ett parti, som självt huvudsakligen eller till viss del består av potentiella ”breivikar”.



Låt mig för egen del bara ge ett enda exempel bland många från idag.



Jag minns en invandrad inringare till Täppas och Ring P1 på förmiddagen. Hans svenska var på grund av kraftig brytning på gränsen till obegriplig, och ju mer han hetsade upp sig och sluddrade och snubblade över orden, desto svårare blev han att förstå.



Upphetsningen kom sig av hans upprördhet över pursvenskarnas och Sverigedemokraternas islamofobi. Han anförde ett exempel:



BREIVIK HADE JU INTE SKRIVIT SITT MANIFEST SJÄLV. DET VAR MYCKET I TEXTEN SOM VAR LÅNAT. I SJÄLVA VERKET VAR MANIFESTET EN KOPIA PÅ EN VISS DEBATTARTIKEL SOM JIMMIE ÅKESSON VID ETT TILLFÄLLE FÅTT INFÖRD I AFTONBLADET!



Täppas Fogelberg sa inte emot. Han sa just ingenting, vill jag minnas. Muttrade bara belåtet.

Var samtalet förbeställt?



Slutligen en kanske dum fråga: Om nu vår invandrare vantrivdes så oerhört med svenskarna, varför hade han då färdats över halva jordklotet från Mellanöstern och Afrika just till Sverige och varför envisades han sedan med att till varje pris bita sig kvar på en plats, där han vantrivdes så oerhört? Och att hoppas på mindre ”islamofobi” – alltså detsamma som att i stället hoppas på mer och mer islam i Sverige intill den stund, då alla kvarvarande svenskar var islamofiler, dvs. islamälskare och islamtroende?



Först då skulle han kunna känna sig någorlunda nöjd. Men inte riktigt. För tyvärr hade det bland invandrarna också smugit sig in några tiotals miljoner sunnimuslimer. Som först måste förgöras.



Själv var han nämligen shiamuslim.

2011-07-26 @ 19:05:59
Postat av: Allemand

@Systemfel, jag också, tänker inte förnya min sex veckors prenumeration på SvD.

2011-07-26 @ 19:50:37
Postat av: Tomas

Kanske inte bra, men ändå bra? Ja, meningarna är delade angående moderering. Men en sak är bra. Vi slipper kanske det interna gruff som pågått mellan de som ofta skriver här. Varför kan det inte räcka att var och en får tycka och tänka om det som Thoralf skriver? Istället tuggas det på vad andra tycker. Alla tycker olika, men de flesta här går förhoppningsvis mot samma mål. Att SD ska växa.

2011-07-26 @ 19:57:45
Postat av: Info

SVAR TILL SIGNATURLÖS KOMMENTATOR 13.04.35



Ja, det förslaget är bra: att systematiskt, timme för timme anteckna alla de inslag i Sveriges radios olika kanaler, där avsikten är att förknippa Breivik med ett visst, svenskt riksdagsparti och att framhålla detta parti dels som hans huvudsakliga inspirationskälla, dels som ett parti, som självt huvudsakligen eller till viss del består av potentiella ”breivikar”.



Låt mig för egen del bara ge ett enda exempel bland många från idag.



Jag minns en invandrad inringare till Täppas och Ring P1 på förmiddagen. Hans svenska var på grund av kraftig brytning på gränsen till obegriplig, och ju mer han hetsade upp sig och sluddrade och snubblade över orden, desto svårare blev han att förstå.



Upphetsningen kom sig av hans upprördhet över pursvenskarnas och Sverigedemokraternas islamofobi. Han anförde ett exempel:



BREIVIK HADE JU INTE SKRIVIT SITT MANIFEST SJÄLV. DET VAR MYCKET I TEXTEN SOM VAR LÅNAT. I SJÄLVA VERKET VAR MANIFESTET EN KOPIA PÅ EN VISS DEBATTARTIKEL SOM JIMMIE ÅKESSON VID ETT TILLFÄLLE FÅTT INFÖRD I AFTONBLADET!



Täppas Fogelberg sa inte emot. Han sa just ingenting, vill jag minnas. Muttrade bara belåtet.

Var samtalet förbeställt?



Slutligen en kanske dum fråga: Om nu vår invandrare vantrivdes så oerhört med svenskarna, varför hade han då färdats över halva jordklotet från Mellanöstern och Afrika just till Sverige och varför envisades han sedan med att till varje pris bita sig kvar på en plats, där han vantrivdes så oerhört? Och att hoppas på mindre ”islamofobi” – alltså detsamma som att i stället hoppas på mer och mer islam i Sverige intill den stund, då alla kvarvarande svenskar var islamofiler, dvs. islamälskare och islamtroende?



Först då skulle han kunna känna sig någorlunda nöjd. Men inte riktigt. För tyvärr hade det bland invandrarna också smugit sig in några tiotals miljoner sunnimuslimer. Som först måste förgöras.



Själv var han nämligen shiamuslim.

2011-07-26 @ 20:27:18
Postat av: Observer

"Vi vill ha ett öppet samhälle" ,hörs det i debatten.Som ett brev på posten kommer det därför från politiskt håll förslag till nya kontroller och begränsningar d.v.s. man vill stänga för att hålla öppet.Inte undra på att en sådan verksamhet ifrågasätts.Logik verkar inte vara en del beslutsfattares starkaste sida.

2011-07-26 @ 21:13:21
Postat av: Notarien

Det är dags för en kampanj:

Rör inte min SD:are!

Tyvärr vågar man inte bära en sådan kampanjknapp pga det VÄNSTERextremistiska och islamistiska våldet, hoten och terrorn som stryper yttrandefriheten.

Nedsmutsningskampanjerna just nu är makabra.

Har alla redan glömt sorgen över de hemska dåden för möjligheten att smutskasta ett demokratiskt parti i ett annat land?

2011-07-26 @ 22:22:51
Postat av: G W

Gubben och Gumman,



Har du backup på det du producerar här?

Du vet väl att det finns cyberterrorister som ständigt är på jakt efter det fria ordet?

Vad sägs om att ge ut dina alster i pappersbokform?

Det är mycket visdom och kunskap i dina texter som inte bör gå förlorat, för att inte tala om den exklusivt högklassiga prosa du uttrycker dig på.



2011-07-26 @ 22:29:58
Postat av: Stefan A

Av Sveriges 40 000 kommunpolitiker finns det nog inga som så snabbt kan få uppmärksamhet i riksnyheterna som Sverigedemokrater,räcker med några ord i en blogg,bland 10 000 andra bloggar...och förstås att man kan vrida det till någonting negativt,man kan bara skratta åt eländet.....

2011-07-26 @ 22:53:31
Postat av: Robin Shadowes

Jag delar helt Thoralfs analys om att trollandet har haft ett malignt syfte, just att tvinga fram själv-censur och tyvärr kan vi bara konstatera att denna taktik lyckades alldeles utmärkt. Jag hoppas innerligt att detta bara är tillfälligt och jag skall förklara varför. Vilka andra partier har tillåtit en så pass fri debatt? Vilka andra partier ens lyssnar på sina GRÄSRÖTTER? Inte en enda bland 7klövern bryr sig ett skvatt om vad vanligt folk tycker. Inte en enda av dom. Det jag har upplevt dom senaste två åren har varit fullkomligt unikt. Vi har fått ett parti som verkligen lyssnar neråt och somliga enskilda företrädare mer än andra. Låt inte detta förstöras av medvetna provokationer.



Avslutningsvis tänkte jag komma med ett förslag. Vad jag har förstått så kan ni med nuvarande system bara sätta trollen i spam-filtret. Vilket verkar busenkelt att gå runt. Tydligen har tidigare troll som Storkukade Bosse et consortes bara bytt nick och fortsatt tills nästa nick hamnat i filtret. Föreslår därför att ni undersöker möjligheterna att gå över till Disqus, d v s samma system som numera används av bl a PI och FT. Vet inte hur det går till men vad jag har förstått så verkar det enkelt att blockera användare som inte sköter sig och det verkar inte lika lätt att komma runt systemet som nu.

2011-07-26 @ 23:11:59
Postat av: Birger-Zorro

Suck! DN hade i lördags flera artiklar som pekade mot islamister; var är kritiken mot dem? Men Barometern är den enda tidning som på ledarplats ( idag) tagit upp att han är Israel-vänligt sinnad. Ska vi då inte i konsekvensens namn ge Israel skulden för dåden? Jag bara undrar....



Självklart ska vi inte skylla på någon annan än den idioten som sköt!!! Det var han och ingen annan! Att under rådande omständigheter ta politiska poäng är otroligt lågt. Bedrövligt, och inget annat! Men AFA-aporna är väl glada; de har ju fått mandat att gå på Sd m fl.

2011-07-26 @ 23:14:59
Postat av: Kalmarit i exil

Någonting att kolla på:



http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/393042/july-25-2011/norwegian-muslish-gunman-s-islam-esque-atrocity



Sen är det väl ändå samma logik att (oskyldiga) SD-politiker ska gå ut och ta avstånd från detta dåd på samma sätt som (oskyldiga) muslimska ledare tvingas gå ut och ta avstånd när det skett ett terrorbrott i islams namn. Guilty by association.



Postat av: J B Doe

Man kan förstå att alla nu försöker distansera sig så mycket som möjligt från de vidriga dåden i Norge.

När SD-politikern Erik Hellsborn påpekar att det var islamisering och massinvandring som triggade massmördaren, så får SVT Text det att innebära att han delar Breiviks åsikter. Jag anser att Hellsborn endast konstatrar fakta. Det är nämligen totalt ologiskt att hävda att Breivik, som enligt egen utsago begick morden i protest mot islamiseringen, massinvandringen och mångkulturen, skulle ha satt igång sin protest om företeelserna inte hade existerat. Man har t o m fått SD-ledningen att instämma i denna paradox.

2011-07-27 @ 00:14:16
Postat av: Tjadden

Robin Shadowes



"Föreslår därför att ni undersöker möjligheterna att gå över till Disqus, d v s samma system som numera används av bl a PI och FT. Vet inte hur det går till men vad jag har förstått så verkar det enkelt att blockera användare som inte sköter sig och det verkar inte lika lätt att komma runt systemet som nu."



Jag var inne på samma tanke igår, istället för denna moderering som onekligen måste vara irriterande för många och inte minst, gillar inte jag det här, men har ändå största förståelse för orsaken därtill.



Vad jag förstår blir man granskad som rumsren på Disqus så att säga och släpps fram, men jag kommer ihåg vilken tid det tog innan man fick klartecken, tur att man var nybadad just då, skämt åsido.

2011-07-27 @ 00:19:17
Postat av: Tjadden

Den här mannen skulle jag inte rekommendera att vistas i möblerade rum för sitt omdömeslösa påstående om SD tillika Jimmy Åkesson.



”Åkesson leder ett öppet rasistiskt parti”



26 juli 2011 kl 13:32, uppdaterad: 26 juli 2011 kl 15:13



Efter ett år i riksdagen behandlas Sverigedemokraterna som ett nästan helt vanligt parti . Media rapporterar villigt om SD:s förslag utan att påminna om den bakomliggande ideologin. Samtidigt är det just denna ideologi, i en mer tillspetsad form, som ligger till grund för vansinnesdåden i Oslo. Det skriver Martin Peterson, docent i filosofi.





Avsluta alla anföranden med konstaterandet att, "För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna är rasister".



Martin Peterson, docent i filosofi.



Hämtat ifrån SvD nättidning.

2011-07-27 @ 00:42:17
Postat av: Gubben o Gumman

G W : Såvida du inte jätteskojar på oss kompizz, mange tack,dock ser det lite svalare, norrut fader vår förlåt oss våra synder...

Bok var väl att ta i fast heter du Persson i efternamn så hihi.



Dessutom producerar vi så mycket skräp så det skulle bli en hel bokserie,då blir Mankell och Burt Milton avundsjuka.



"Å de gaur jo inte" som man säger på Ängö.



Så länge Alfsson inte stänger av oss så kommer vi att jaga alla dom som stjäl lite för mycket av alldeles förmånga.



Thor-alf är en bra pöjk det är faktiskt kul att ha honom med på bloggen(Now big smile)



Dessutom har en ny Internet form fötts på bloggen:

Bligga dvs flera bloggaktiva går ihop och skickar iväg en skrattsalva till fulskallarna.



Lite knävligare är det att komma in sedan bloggen minerades.



Under dagen försökte vi få in ett inlägg om en yrkeskategori som ljuger sina kunder så fulla så att en del aldrig nyktrar till.



Tror ni inte på fan att någon ströp det fria ordet

Men man får aldrig ge upp som AW Svensson säger när han fiskar.



En tabloidoikofob blandade in oss lite i sin alster

Då kan man antingen skriva ett fult ord tillbaka el så ber man någon lägga in en länk från tidningen Journalisten.se årtal 2001.



Där en undersökning om bla alkoholkonsumtion, arbetsmiljö och andra frågor berörs (Googla på alkoholkonsumtion journalister)



Visste ni att var tredje journalist röstar på Vänsterpartiet (5,7% i allmäna val)



Journalisterna är mera invandrarvänlig än gemene man

(Kan du fatta det Skånepåg)



Var tredje är högskoleutbildad

(Räcker det verkligen Essedon)



Här kommer fingret Mats Andersson Barometern

2011-07-27 @ 00:47:21
Postat av: Ruskprick

Jag håller innerlikt med J B Doe.

2011-07-27 @ 02:11:10
Postat av: Moncler Down

I recently came across your article and have been reading along. I want to express my admiration of your writing skill and ability to make readers read from the beginning to the end. I would like to read newer posts and to share my thoughts with you.6.Thank you for this article. That’s all I can say. You most definitely have made this blog into something special. You clearly know what you are doing, you’ve covered so many bases.Thanks!

2011-09-10 @ 08:49:31
URL: http://www.frbestmoncler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0