EN SYMBOL FÖR KVINNOFÖRTRYCK


Exotiskt?

Idag publicerar (pappersupplagan) Barometern mitt svar på Alexander Louhichis insändare där han beskriver slöjan som något exotiskt och undrar ”vart ligger problemet”. Detta kommer från en person som är ledare för en organisation som kallar sig Invandrare för Sverige. En organisation som säger sig verka för en förbättrad integration och som söker ekonomiska bidrag från kommunen och Allmänna arvsfonden. Jag undrar om inte IFS även sökt bidrag från Ungdomsstyrelsen?

Har du missat denna insändare kan du läsa den här.

Mitt genmäle till Alexander Louhichi har ännu inte publicerats på nätet men det kommer väl förhoppningsvis men man kan aldrig vara säker på Barometern som brukar särbehandla mig.
Därför kommer mitt genmäle här nedan. Text med fet stil har Barometern tagit bort innan publicering i pappersupplagan.

"Ledaren för föreningen Invandrare för Sverige, Alexander Louchichi har än en gång visat prov på sin dolda agenda då han kallar heltäckande slöja för exotiskt. Heltäckande slöja, burka och nikab representerar något helt annat för mig. Nämligen kvinnoförtryck, ojämlikhet mellan könen och det muslimska patriarkala samhället, där mannen bestämmer allt. Dessa heltäckande klädesplagg får mig istället att tänka på Abbas Rezzai, Fadime, Pela och alla andra som fått lida och de som fortfarande lider under denna religion och hederskultur där männen är dubbelt så mycket värda som kvinnan enligt sharialagarna.

Vart ligger problemet skriver Alexander Louhichi och fortsätter med att kalla det för ”ett kollektivt ansvar från riddarna av den heliga svensk kulturen att beskydda fosterlandet”. Som inte detta vore nog kallar han det även en ”enfaldig diskussion”. Jag har aldrig hört talas om att några etniska svenskar mördar sin barn för att bevara familjens heder eller självmordsbombare som utför attentat i det kristna ordets namn och ropar ”Gud är Stor” innan de tar oskyldiga människor med sig in i döden.

Alexander Louhichi och hans förening Invandrare för Sverige har uppenbarligen inte förstått den problematik som råder med den egna religionen och kulturen. Hur han då tror sig kunna hitta lösningar på dessa problem är för mig obegripligt. Förutom att vi svenskar måste ändra oss och acceptera och integrera oss i Alexander Louhichis värld.

Invandrare för Sverige och Alexander Louhchici borde istället lägga all sin energi på att förändra kvinnosynen
inom invandrargrupper från muslimska länder istället för att klaga och kritisera oss svenskar som ifrågasätter muslimska värderingar och hederskultur. Det svenska samhället med vår demokrati och jämlikhet mellan könen anses av många i världen vara ett föredöme. Detta försöker Alexander Louhchici och hans förening IFS nu förändra och vrida tillbaka århundraden av utveckling. Till denna utveckling kanske till och med Allmänna arvsfonden kommer bidra, genom stora ekonomiska bidrag till föreningen Invandrare för Sverige.

Thoralf Alfsson
Sverigedemokraterna"

Jag ser fram emot ett svar från Alexander då det finns mycket annat som jag skulle vilja ta upp i detta ämne.



UPPDATERING!

Insändaren publicerad på Barometerns webbsida.


Kommentarer
Postat av: Sven Dacke

Beträffande namnet är Alexander endast hans Svenska "artistnamn" och rätt namn är Escander Louhichi



2011-07-15 @ 09:25:39
Postat av: Errbe

På sin blogg beskriver han stolt hur hans arabiska familj i tidig medeltid kommit från Jemen till Tunisien som erövrare. Sedan har familjen tillhört "noblessen" och de styrande i landet.



Det tycker han tydligen den skall göra även i Sverige.

2011-07-15 @ 09:57:37
Postat av: Tomas

Hej Thoralf.



Ett mycket bra svar.



Ha en underbar semester, det är du väl värd.



2011-07-15 @ 10:04:56
Postat av: SM811

Mycket bra Thoralf.

2011-07-15 @ 10:08:22
Postat av: Robin Shadowes

"Det tycker han tydligen den skall göra även i Sverige."



Det kan han ju glömma. De ska ta många generationer innan en mohammedan kan få ett arbete med inflytande och bara då om anfadern konverterat till annan religion än islam.

2011-07-15 @ 11:08:18
Postat av: Sven Dacke

Familjen Louhichi och deras engagemang i Kalmars restaurangvärld har behandlats för ett år sedan



Men det var väl innan Escander upptäckte möjligheten till lättförtjänta pengar till mångkulturella satsningar med bland annat Arvsfonden som sponsor



Postat av: LN

Glufs, glufs!



Allah är så stor, så stor,

Större än du nånsin tror,

Allah råder över allt,

Claro, han är livets salt.

Säg, var trivs du mest?

Uti burkan det är bäst!

Alla vi, lika som bär,

lyckliga är, för vi har Allah kär.



http://www.youtube.com/watch?v=uuYXyvmfgSc

2011-07-15 @ 13:08:00
Postat av: Stig



http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=40&tekstid=4300



Det kanske är intressant att se vad årets nobelpristagare i litteratur, Mario Vargas Llosa anser om slöjan?

2011-07-15 @ 14:23:53
Postat av: Birger-Zorro

Man undrar varför Barometern stängt kommentarsfältet när det muslimens insändare. Tyder på ett jä... hyckleri om ni frågar mig! Tur att nätet finns så att sanningen på ett eller annat sätt kommer ut.



Bra jobbat, Thoralf! Du är en klippa i det mörker som råder i Sverige idag!

2011-07-15 @ 14:26:25
Postat av: Gubben o Gumman

Stig : Eller hur VARGAS ser ut i slöja?

2011-07-15 @ 14:55:37
Postat av: Gubben o Gumman

Sagofigurens näsa är så stor,så stor

Större än du någonsin tror

Mackan råder över allt

Lutten är Kalmars lögn galt.

Säg var trivs du bäst

I stadsparken på fulfest

Alla är vi lika som 65% Per,lyckliga är

för vi har socialchecken kär.

2011-07-15 @ 15:17:57
Postat av: Gubben o Gumman

En spänn på att dom 5 burkabrudarna på fotot räcker ut tungan till pyjamaskillen.

2011-07-15 @ 15:29:14
Postat av: Skeåning

Mycket bra insändare Thoralf! Välbalanserad och samtidigt vass och rakt på sak.

2011-07-15 @ 15:57:27
Postat av: Tony Ingman

Jag tycker att den bild där kvinnan även har galler

framför ögonen symboliserar det förtryck som dessa

kvinnor är utsatta för. Det visar på ett utmärkt

sätt att denna vridna religion är totalt oförenlig

med ett modernt samhälle. Hade man åtminstone klätt

sig i färgglada kläder, men den svarta färgen visar

väl hur framtiden gestaltar sig om den religionen

får råda här i landet.

2011-07-15 @ 16:59:47
Postat av: SM811

@Skeåning

Undrar hur många som säger "omelett"?

2011-07-15 @ 17:08:04
Postat av: SM811

Det märkliga på bilden är att de visar sina händer?

2011-07-15 @ 17:10:01
Postat av: Anonym

Detta lilla obehagliga kryp som nyttjar våra demokratiska möjligheter att försvara yttrandefriheten gör detta in absurdum.

Egentligen så är Alexander Louhichi knappt värt skiten som jag skrapar från min sko då jag är ute och promenerar.



2011-07-15 @ 17:27:34
Postat av: Lassekolja (65)

Två enkla frågor, vilka inte kräver uttalat svar:

1) Vem skapar rasism, Thoralf Alfsson eller Alexander Louchichi?

2) Vem skapar rasism, Sverigedemokraterna eller de partier, som pådyvlar alla medborgare mångkultur på skattebetalarnas bekostnad?



Ja, det där var inte lätt!?!?

2011-07-15 @ 18:01:07
URL: http://sverigedemokraterna.se/riksdagen
Postat av: Skeåning

SM811



Spökplumpen har aldrig varit någon munter figur, så jag gissar ingen.



Visa händerna? Usch så onaturligt. Jag utgår ifrån att kvinnorna straffades ordentligt.

2011-07-15 @ 18:08:40
Postat av: Tylle

Trevlig foto till familjealbumet. Var det nu mor till höger eller....?

2011-07-15 @ 18:36:18
Postat av: Pelle P

Bra Thoralf,håller med fullkomligt.

Efter detta så vill glinet dansa rumba med dig.



http://alexanderlouhichi.wordpress.com/2011/07/14/603/

2011-07-15 @ 19:17:27
Postat av: carl

det kommer nog inte bli nån massupptäckt bland befolkningen vad som sker.

det är nog planerat att det skall bli sakta tillvänjning och pursvenskarna skall sakta decimeras i antal tills bara politisk korrekta mångkulter individer finns kvar i fd Sverige.



pursvenskarnas tillgångar i form av AP-fonder, socialförsäkring och infrastruktur och naturtillgångar tillfaller då globala finnansbankerna som styr EU-parlamentet.



en illvillig plan att plundra och stjäla svenskarna byggt upp igenerationer, och dessutom få svenskarna att aktivt själva förinta sig. helt otroligt med det är vad som sker. sakta och stegvis

2011-07-15 @ 19:19:50
Postat av: Skånepåg

Finns nu i Barometerns nätupplaga.



Någon med pseudonymen Mammitz svammlar på i kommentarerna å det värsta, och gör allt för att försöka bortförklara Thoralfs fakta!

Postat av: Skånepåg

@ Pelle P



Om det nu blir en debatt med Chang Frick, så kommer det att bli en synnerligen slokörad Louhichi som efter debatten djupt ångrat vem han utmanat. Frick är en ung och tuff egenföretagare i Kristianstad och som brukar såga sina motdebattörer "jäms med fotknölarna"!

2011-07-15 @ 19:46:06
Postat av: LN



HELA SKITEN I ETT NÖTSKAL



Islamitismen kompletterar sin Allah-dyrkan med en personkult baserad på karaktären Mohammad. Mohammad påstås vara grundaren av den islamitiska religionen. Han var också den förste ledaren av den av honom uppfunna islamitismiska kyrkan och var det mest på rent djävelskap men också, och kanske än mer, för att främja sitt eget rofferi och maktutövande. Han var sin tids främste fascistoide både kleptokrat och occiderofil. Han var skicklig på att sprida sin lögnaktiga irrlära islamitismen runt om i världen. På grund av detta upphöjde islamitisterna stråtrövaren Muhammad till gudalik status. Fem gånger om dygnet på givna klockslag krälar islamitisterna på knäna samtidigt som de rabblar abrakadabraramsor på arabiska. Islamitisternas nutida ledare kallas imamer och har mycket att säga till om. En av dem heter Karlsson. Också de strävar efter att agera som Mohammed skall ha gjort enligt gamla efterlämnade dagböcker som kallas hadither. Den som ritar en gubbe och kallar den Mohammad skall omgående halshuggas. Lars Vilks är undantaget som bekräftar denna regel. Att skriva namnet Mohammad är dock tillåtet och tillvaron är nerlusad med sådana autografer. Islamitisterna hittar dessa avbilder av profeten överallt, i halalkorven, bland molnen, i kebaben eller i toalettkröken. Det är ingen hejd på islamitisternas barnsliga fånigheter. Deras umgängesspråk antar inte sällan en basal sk pottnivå. Förutom det meningslösa skriandet 'allahu akbar', som betyder 'allah är större' (än vadå?) så är glada tillrop som 'knolla din morsa', 'svennehora' och 'kahbo'(rövhora) mycket populära. Islamitisterna är de borna berikarna. Vi tråkiga pursvenskar skall vara glada att vår maktelit med sunt allvar ägnar sig åt att byta ut oss barbarer mot de spännande och färgrika islamitistena. Liksom arbetslinjens vidmakthållande à la Gertrud Anljung skall gälla, gäller också den seriösa omsorgen om landets framtida demografi.

----

Kom igen nu, GoG!

2011-07-15 @ 20:17:26
Postat av: Info



”JOURNALISTER BAKOM KUPP MOT SD



14 juli 2011



Två journalister har startat Facebookgruppen "Mejla din bild till Jimmie Åkesson", som en reaktion på Aftonbladets artikel om en Sverigedemokrat fotograferade oliktänkande under Almedalsveckan.



Under Almedalen konfronterade Aftonbladet en person som under Jimmie Åkessons tal fotograderade "meningsmotståndare" för att lägga upp bilderna på nätet.



Åsa Wilson, reporter på ETC Örebro, och Anna Rytterbrant, reporter på Hem & Hyra i Örebro, kom på idén att starta en grupp på Facebook som uppmanar folk att skicka in en bild på sig själva till Jimmie Åkesson.



- Vi tyckte att det var humoristiskt. SD behöver bilder på 94 procent av Sveriges befolkning för att visa alla som inte tycker som de gör. Vi gjorde det för att visa att det är löjligt och ogenomförbart, säger Åsa Wilson, till Nerikes Allehanda.



Gruppen hade ungefär 6000 medlemmar.”



Källa: Journalisten.se.

2011-07-15 @ 20:20:37
Postat av: nosse

Kommentarer är fortfarande tillåtna på louhichis artikel men avstängd till Alfssons.

Det är yttrandefrihet det.

Det va tydligen inte så passande att allt för många kommentarer höll med en Sverigedemokrat.

2011-07-15 @ 20:26:49
Postat av: nosse

Jag va visst ute och cyklade, det är tvärtom. Kommentarer öppna på Toralfs och stängda på Louhichis, det är ett tecken på vem som folket håller med. Det va visst ingen som tyckte att Louhichi lät vettig.

2011-07-15 @ 20:47:17
Postat av: Sven Dacke

Senaste veckans debatter på SVD, Newsmill, olika tidningar är mer eller mindre en krigsförklaring mot Moderaterna och fyrklöverns politik.



Är det möjligt för dom att fortsätta lura den "pursvenska" befolkning in i Sverige styrt av Islam.



Det är möjligt att "Demokratirörelsen" kommit hit men inte den form av demokrati som Egypten råkar ut för med Muslimska brödraskapet som herrar.



Utan en riktig hederlig Svensk demokrati där makten utgår från folket

2011-07-15 @ 20:48:53
Postat av: OT

Se http://hereticalsex.blogspot.com/2007/08/why-did-feminists-attack-family.html



"Why Did Feminists Attack the Family?

The contemporary cultural and political war against the family has several causes, of which feminism is by far the most significant.



'First-wave' feminists in the early Twentieth Century were not at all anti-family. Indeed, one of their demands was that control of hearth and home should be the domain of women. Reference.



It was only as a result of second-wave feminism, in the late 1960s, that the feminist attack on the family began. Neil Lyndon, in his 1992 book 'No More Sex War', was perhaps the first to trace the origins of second-wave feminist ideology to Marxism."

2011-07-15 @ 21:00:54
Postat av: Dumle

Det viktiga angående slöjan är dess syfte.

Syftet är att dölja kvinnan för mannen. Enligt många muslimer ligger tydligen en kvinnas attraktion i hennes hår. Ser du inte hennes hår blir en vacker kvinna tydligen ful i islams värld. Mannen har inga religösa krav att dölja sitt utseende i det offentliga rummet.

Om inte detta förvirrade tänk räcker finns det en annan allvarligare sida. Nämligen att människan i islams värld är ett djur. Ser vi en snygg kvinna måste vi ha henne (oavsett om man är gift/ogift).Muslimska män klarar tydligen inte av att skilja på rätt/fel när de ser främmande kvinnor på stan. Om hon inte har slöja är hon tydligen lovligt byte

För att förhindra att familjer splittras och otrohet uppstår måste kvinnans attraktionskraft tas bort. Här förstår ju alla med lite vett innanför pannbenet att burqan är det logiska svaret på att ta bort kvinnlig utstrålning/attraktion. Du måste ta bort alla drag av en förförisk figur, flörtande ögon osv. Allt som kan möjliggöra kommunikation mha kroppsspråk. Fråga Alexander vad syftet med kvinnliga klädregler är. Det är där det sjuka tänket startar.

2011-07-15 @ 21:17:51
URL: http://skafferigodis.blogspot.com/
Postat av: LN

Vi anti-islamisters elokvente talesman har nu ordet:



http://www.youtube.com/watch?v=1uTypnaP5X4



Detta var ljuv musik!

2011-07-15 @ 21:34:19
Postat av: Magentan

"Sven Dacke skriver: "Senaste veckans debatter på SVD, Newsmill, olika tidningar är mer eller mindre en krigsförklaring mot Moderaterna och fyrklöverns politik."



Man kan lätt få den uppfattningen att nästan alla svenskar har tagit till sig SD:s politik, eftersom artiklarnas kommentarer är i stort sett uteslutande SD-positiva och PK-fientliga.



Tyvärr är detta inte någon spegling av verkligheten. Det är fortfarande bara runt 10 procent av väljarna som läser och kommenterar på politiska nätsajter. Resten av väljarna har alltså inte sett det vi ser här på nätet, utan endast den skeva PK-bild som papperstidningar och radio/TV visar.



Men vi kan konstatera att av dem som får tillfälle att ta till sig hela bilden via Internet är det en stor majoritet som håller med SD, vilket också bör bli fallet om samma verklighet skulle kunna nå alla väljare.



Det är därför gammelmedia och 7-klöverns politiker är så förskräckta att de tillåter vilka metoder som helst för att tysta SD.



2011-07-15 @ 21:35:41
Postat av: Sven Dacke

Då är vi tillbaka på huvudfrågan



Hur få ut information till "Svensson" som läser sin lokala papperstidning och ser på Allsången om vad som händer i landet.



SVT eller dom andra kanalerna skulle aldrig släppa in SD i studion. Kanske mera smart information via Ring P1 och liknade kunde vara en kanal



2011-07-15 @ 22:01:02
Postat av: Essendon

Verkar det som fotografen som tog bilderna glömde göra rent objektivet, eftersom det ömsom blev svarta plumpar…



Om inte, inte fan skall det behövas svarta masker på människor!

2011-07-15 @ 22:02:48
Postat av: Woman

How women have to suffer in islam



http://www.youtube.com/watch?v=x2EFCYc2JhY

2011-07-15 @ 23:13:08
Postat av: ! ! !

Vem integrerar vem ? ! ! !



Svensk integrationspolitik handlar inte om att integrera muslimer i den svenska kulturen utan om att integrera Sverige i det islamiska imperiet.

Många har uppenbarligen missförstått vad svensk integrationspolitik går ut på och vad den syftar till ! ! !

2011-07-15 @ 23:44:35
Postat av: ! ! !

Underkasta dig eller dö ! ! !



Arabia_Flag_Variant%281934%29.svg?uselang=sv" rel="nofollow">http://commons.wikimedia.org/wiki/File:SaudiArabia_Flag_Variant(1934).svg?uselang=sv



Islam låter sig inte, aldrig tidigare i historien låtit sig och heller aldrig kommer att låta sig integreras i någon annan kultur.

Islam är en imperialistisk lära vars yttersta mål är att erövra hela världen och tvinga alla människor till underkastelse ! ! !

2011-07-15 @ 23:48:00
Postat av: Cavatus

Fick följande replik på Barometern när jag postade den censurerade meningen:



"Hej!



Självklart är det en viktig fråga. Men det är en annan fråga. När vi får in politiska texter är det viktigt att artikeln är stringent så att läsarna hänger med. Hedersresonemanget hade betydelse för att diskutera kvinnorollen – självmordsbombningar är däremot ett annat ämne.



Välkommen in med en egen debattartikel eller insändare.

Mvh

Linnea Uddenmyr

Reporter & Reageraredaktör"

Postat av: Roberth Ström

Han kan väl ringa Sara Mohammed och berätta för henne hur exotiskt och härligt slöjan är. Hon som jobbar mot hederskulturer och själv fått fly från sitt hemland. Föreningen Glöm aldrig Pela och Fadime bör ni alla stötta!

2011-07-16 @ 17:53:41
Postat av: Eric H

Det är möjligt att slöja (och dess grövre avarter niqab/burka) upplevs som något "exotiskt" i Kalmar.

För oss som spenderat längre tid i Sthlm kan jag säga att det är inte det minsta "exotiskt" bara j-t irriterande...

Är det ens en kvinna bakom burqan???

2011-07-18 @ 18:13:55
Postat av: Robert J

Alexander/Escander Louchichi är på intet sätt någon mönstermedborgare även om han gärna vill låta folk tro det. Han tycker om offentligheten och är förhållandevis driftig, men är även väldigt temperamentsfull och blir lätt aggressiv och våldsam då saker inte går som han vill. Att säga att den gode Louchichi drar sig för att ge någon meningsmotståndare på käften, enligt de primitiva principer hans kultur förespråkar, är att blåljuga.



Sveriges invandrare företräds av en förstaklassens svartskalle, som snart kommer visa sitt rätta jag även offentligt.



2012-01-12 @ 13:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0