UPPDRAG FÖRVANSKNING


Den hemlige David Baas från Expressen.

Idag ägnar SVT och Uppdrag granskning ett helt program till att försöka koppla samman Anders Breivik och EDL med Sverigedemokraterna och då i synnerhet Kent Ekeroth.

Expressens journalist David Baas har enligt programmet infiltrerat SDL men David Baas vill uppenbarligen inte vara med på bild, utan visar endast ryggen i Uppdrag granskning. Därför publicerar jag denna bild på David Baas tagen för ett par veckor sedan på Sverigedemokraternas Landsdagar i Göteborg. Jag misstänkte att jag skulle få användning för denna bild.

Jag är personligen mycket kritisk till den islamisering som pågår i vårt samhälle och jag ser islam som ett av de största hoten mot vårt fria, sekulariserade och demokratiska samhälle.

Gång på gång återkommer man i programmet till att försöka koppla samman Kent Ekeroth och SD med diverse tveksamma organisationer och personer, inte minst Anders Breivik.

När kommer SVT göra samma typ av program om islamister i Sverige och infiltrera moskéer med dold kamera. Eller varför inte alla vänsterrörelsen som gång på gång håller sina motdemonstrationer som ofta slutar med att många av dessa motdemonstranter grips, aldrig några av Sverigedemokraterna.

Jag såg själv dessa vänsterextremister i Malmö den 15 oktober och jag skulle vara väldigt nöjd om SVT bara en enda gång kunde filma hur dessa personer agerar och vilka åsikter de ger uttryck för. Tänk om David Baas kunde ägna lite av sin dyrbara tid åt att forska i de vänstergrupper som finns representerade men den tanken kommer nog aldrig slå rot hos Expressen och David Baas. Deras "dolda" agenda har helt andra syften.

Om SVT infiltrerade AFA och andra vänstergrupper i Sverige så kan SVT utan tvekan få material för många program av Uppdrag granskning. Men att granska de egna leden kan ju leda till obehagliga avslöjanden.

UPPDATERING!

Med anledning av gårdagens Uppdrag granskning skickade jag följande mail till programledaren Karin Mattisson idag på morgonen.



Jag fick ett snabbt svar.



Jag ser fram emot denna granskning!


Kommentarer
Postat av: AWSvensson

Såg av en slump detta Uppdrag granskning,har sedan tidigare en skrämmande uppfattning om detta program och de infriade denna uppfattning med råge. Med hastiga kast fram och tillbaka mellan England och Sverige,Jimmies tal ihopkopplat med andra bilder,ett evigt kämpande med att koppla ihop SD med allsköns rörelser i England. Så virrigt så det mest förlösande orden kom från Kent Ekroth i slutet,Breivik är sinnessjuk och att åberopa en sinnessjuks åsikter är under någons värdighet.

2011-12-14 @ 21:11:51
Postat av: SM811

Kent i SVT Debatt imorgon kl 22?

http://kentekeroth.se/2011/12/14/angaende-uppdrag-granskning/

2011-12-14 @ 21:17:45
Postat av: Makingbacon

Är det någon som minns att en gång i tiden så var journalisterna en grupp som granskade makten. Nu är de trutförlängare åt dem. Får mig att tänka på filmen Fahrenheit 451 där brandmännen startade bokbål och någon drog sig till minnes den tiden när de släckte bränder.

2011-12-14 @ 21:20:47
Postat av: Lotta

Visst, ikväll var det dags att inleda en storoffensiv i indoktrinering av svenska folket i SVT. En av "reportrarna" i kvällens Uppdrag Granskning på SVT var Ali Fegan och som en "ren slump" kommer hans sambo/flickvän Belinda Olsson spinna vidare på samma tema i sitt program Debatt i morgon kväll. Samtidigt som UG körde man på SVT 2 ett program om någon kristen sekt som kallades Arken. Påminde om Livets ord och framstod som mycket udda.

2011-12-14 @ 21:32:29
Postat av: fu

Ni sionistdemokrater blir bara sämre och sämre tack vare ekeroth, /f.d SD:are.

2011-12-14 @ 21:47:54
Postat av: AWSvensson

Var inne på chatten och läste ,på frågan varför inte David Baas visade ansiktet så blev svaret att han jobbar som infiltratör. Thoralf din bild satt som en rak höger rätt i fejset på denne sliskiga typ. Så ska packet tyglas.

2011-12-14 @ 21:49:13
Postat av: Göran

Det är detta man kallar Public service.

Fri, forskande, rättvis, jämlik och politiskt oberoende?

Jo, pyttsan.

I min värld är serviceandan beställd och betald av statsmakten.

Sverige som demokratisk stat är död, om nu någon inte visste det.



Mitt arbete leder ibland in mig på outgrundliga vägar, i detta fall en föreläsning.

I dess andemening lyftes, mellan raderna, hur allt hänger ihop och varför.

Det finns krafter i Sverige, Europa och världen som får Bilderbergergruppens hemliga möten att framstå som min lokala scoutförenings årliga våffelfest.

2011-12-14 @ 21:53:17
Postat av: Kalleman

Nu när SD ökar i opinionen måste naturligtvis vår licensbetalade statskontrollerade publicserviceTV gå ut och smutskasta, det är så lågt att jag tror att det får helt omvänd effekt! Svenskar är inte dummare än att de naturligtvis genomskådar detta.



Demokraturen Sverige, Usch!

2011-12-14 @ 22:07:12
Postat av: Johan

Man behöver knappast anstränga sig för att finna kopplingar mellan Fjordman, stollen Alan Lake och Kent Ekeroth. Dessa kontakter och sympatiyttringar har ju skett i öppen dager. Det är förvånansvärt att SD inte tagit avstånd från Ekeroths hätska retorik.

2011-12-14 @ 22:21:06
Postat av: Eva-Marie

Jag håller med den där engelsmannen, vi är så snälla. Vi är även så naiva.

Jag fick ett uppvaknande den 15/8 i Malmö, så mycket hat det finns.

Jag förvägrades att lysna på politik. Håller med dig Toralf det hade behövts infiltration hos pöbeln som gjorde allt för att få en chans till att lyncha SDU.

http://petterssons.bloggsida.se/politik/studie-i-idioti-del-3

2011-12-14 @ 22:28:04
Postat av: Eva-Marie

Jag håller med den där engelsmannen, vi är så snälla. Vi är även så naiva.

Jag fick ett uppvaknande den 15/8 i Malmö, så mycket hat det finns.

Jag förvägrades att lysna på politik. Håller med dig Toralf det hade behövts infiltration hos pöbeln som gjorde allt för att få en chans till att lyncha SDU.

http://petterssons.bloggsida.se/politik/studie-i-idioti-del-3

2011-12-14 @ 22:30:43
Postat av: dille

Som sagt, varför kritiserar och granskar inte PK-media kommunisterna och deras medlöpare?

Faktum är att vänsterpartiet varit finansierat av den sovjetiska spionorganisationen KGB sedan 1918 och att vänsterpartiet styrts från Moskva lika länge. Ryssarna dikterade till och med vad vänsterpartiet skulle säga i riksdagen!

Men var finns granskningen? Ett aktuellt exempel. En vänsterpartist sägs aldrig VARA kommunist, han "KALLAR sig bara för kommunist"!

Nu har Ohly slutat att KALLA sig för kommunist, heter det oupphörligen. Med detta Orwellska ordval fjärmar PK-media nyhetskonsumenterna från sanningen och journalisterna slipper granska vänsterpartiet och andra gamla kommunister, t ex gänget bakom Expo.

2011-12-14 @ 22:59:59
Postat av: Gubben o Gumman

Visst ser Baas lite skyldig ut en av bröderna Donkeys främsta SD bekämpare, alla Sverigevänner får väl hålla lite koll på denna kärring.

Utmärkt ämne att "Flashbacka" på " vart det lider.



Någon lång lysande journalistkarriär kan han nog inte påräkna med dom vindar som blåser i Skandinavien.

Inga Sverigefientliga journalister har någon framtid inom landets gränser för eller senare blir det ciao.

Uppriktigt så är killen ganska fånig.

Han är så långt Ulf Nilssson tex man kan komma.

David kör fel koncept i fel tid blir det sedan en "explosion" så får nog Baas springa utav helvete.

Han tillhör svenska landslaget i Sverigefientlighet.

Fel tid fel land David.

2011-12-14 @ 23:00:32
Postat av: Heléne

Borde det inte heta Uppdrag förvanskning??

2011-12-14 @ 23:01:09
Postat av: Gubben o Gumman

Helen : Uppdrag plattfot är rätt namn

2011-12-14 @ 23:02:52
Postat av: Essendon

Mannen på bilden är ännu än yrkesutövare som inte riktigt fattat sin jobb, nämligen en PK-Journalist.

En nyttig idiot med andra ord.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot

2011-12-14 @ 23:14:39
Postat av: Gubben o Gumman

En dag/sändning på TV4 : Årliga reportaget där Nobelprisvinnare (Tomas Tranströmming)besöker Rinkebyskolan som nu är tradition.

Skolan som på löpande band spottar ut raketforskare och partikelfyskier bör narturligtvis äras varje år i TV4.

Den skolan är så djävla långt ifrån Nobelpriset det går att komma , så detta passar ju som en smäck.



Det är väl fint och rättvist och icke provocerande

Att sedan 80% av eleverna lever på Svenne banan är ovidkommande,otroligt bra exempel på när man pissar på svenska folket.

Tomas har tackat nej till många framträdande men detta vill han inte missa.

Fatima i nikab intevjuas, man blir tårögd asså.



I nästa reportage har man bemödat sej att åka och filma en fotbollsspelare som hängs ut för hustrumisshandel,vi påminner om att nya spelet i Sverige är balkongFia med knuff...

Såg någon något reportage i TV4 om Banuppppa?



Vi får reda på att en arbetande svensk född 1975 får jobba till 68 år (2011),varför är det så ?

Givetvis intevjuas en ung pursvensk och en solbränd icke pursvensk flicka ty landet består av 50/50 ju.



Rinkebyelevernas arbetslängd är inte mätt, men det bör väl landa på tresiffrigt i år räknat.



Temat 50/50 finns även i studion där Rafaela och Soyraya som ihop med två pursvenskar läser nyheter och sport.



Annonserar du i TV4 stödjer du hjärntvätt samt kraftig Sverigefientlighet.

Bekämpa med alla medel bröderna Donkeys lakejer och dess schizofrena Sverigefientlighet.



Gubbben o Gumman skriver utan koppling till Thor-alf Alfsson SD eller AW Svensson "snaaapsssfabrik"

2011-12-14 @ 23:25:22
Postat av: Tjadden

Sverige blev aldrig sig likt igen efter att man öppnat mentalsjukhusen och släppt lös patienterna där många av dem sökte sig till att bli journalister.

2011-12-14 @ 23:27:30
Postat av: Gubben o Gumman

Vad är det för stamtavla på Baas,är han ytterligare en som lider av Clownfeldt syndromet?

2011-12-14 @ 23:33:03
Postat av: dille

En mycket viktig språkfråga:

Ett fundament i demokratin är mötesfriheten. Utan mötesfrihet ingen demokrati! När weimartiden brukar beskivas talas det ofta om MÖTESSTÖRNINGARNA, kommunister och nazister som störde andras möten och demonstrationer.

Men när det gäller kommunisternas mötesstörningar av SD:s demonstrationer och möten väljer PK-media att i Orwellska ordalag tala om MOTDEMONSTRANTER.

Men, som redan visats , är dessa så kallade "motdemonstrationer" primärt riktade mot mötesfriheten och därmed mot demokratin.

Det rör sig alltså om den värsta formen av kriminalitet: grundlagsbrott, brott mot de mänskliga rättigheterna.

2011-12-14 @ 23:36:46
Postat av: Robin Shadowes

Kolla in den här videon på Pamela Gellers sida. Det är Sharia4Belgium som talar om sina avsikter helt öppet. Deras flagga skall vaja från varje palats i samtliga europeiska länder och till slut även över Vita Huset.



http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2011/12/belgian-jihad-leader-threatening-belgium-days-before-yesterdays-grenade-attack-in-christmas-village-.html

2011-12-15 @ 02:34:01
Postat av: Karlskronabloggen

David Baas verkar ha som enda uppgift på Expressen att skriva om Sverigedemokratarna och försöka svärta ner partiet så mycket som möjligt med både rena lögner och påhittade historier.

2011-12-15 @ 03:19:27
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: HM

Egentligen är det ganska fantastiskt att det utvecklats en hel liten näringsgren kring att ta fram negativa fakta och material för att smutskasta oss Sverigedemokrater. Man kan nog med fog anta att de som yrkesmässigt och avlönat arbetar mot SD är fler än de som arbetar för.



När man är på sitt bästa humör skrattar man åt eländet!



Men när man är på sitt sämre ryser man åt dessa hatspridare liksom man ryser åt dem som sprider hat mot andra folkslag, nationer eller religioner. För till sitt förfogande har sådana som David Baas sådana hatiska extremister som likaväl som att slå sönder SD´ares bilar kunde krossa skyltfönstren hos judiska affärsägare eller bränna ned serbers hus.

2011-12-15 @ 06:15:24
URL: http://ondiklinte.blogspot.com/
Postat av: S-E Karlsson

Denne David Baas ser väldigt skuldmedveten ut på fotot .

2011-12-15 @ 06:26:10
Postat av: Sven Dacke

Ett klipp från Chatten efter Uppdrag Granskning



Fråga från Niklas

"niklas: Ali Fegan?? Är du muslim? I så fall är du väl jävig i dessa frågor!



Ali Fegan: mina föräldrar är från Turkiet. själv är jag född i sverige. Jag bekänner mig inte till någon religion. Vi firar ramadan - idag var jag på luciafirande med äldsta dottern... jag har en släkting som är imam, när barnen frågar vad han gör när han ber säger han att han gympar för allah. jag har stor respekt för folk som är religiösa men klarar inte när det övergår i hat och våld.



Reportern i programmet är inte religiös men har en släkting som är Iman och firar Ramadan.



Han menar nog att det är som att fira Julafton utan att vara Kristen.



På Flasback har han varit uppe till debatt.

Han är sambo å har barn med SVTprofilen Belinda Olsson (Debatt).

Har träffat honom och han tycks vara lite väl rädd för sin chef, vågar inte ta så många egna initiativ.



Debatt-tjockisen är ju en obegåvad radikalfeminist som skrivit tråkiga krönikor i Aftonbladet.



Alla hans grejer känns mycket riktigt som "beställningsjobb". Antingen åt bankmaffian, skatteverket, Expo eller något annat PK.



Och i kväll ser vi fram mot ett sedvanligt opartiskt och seriöst TV program Debatt från tredje Statsmakten Televisionen

Postat av: Da Capo

Tydligen har SVT i går - vilket jag tyvärr har missat - sänt något slags dokumentär om counterjihadrörelsen i tydligen vanlig avsikt att hacka på islamkritiker, Sverigedemokrater och Kent Ekerothn i synnerhet.



GatesofVienna.blogspot.com blev tydligen omnämnd i sammanhanget, eftersom deras trafik från se-domäner ökade till nästan tsunamistyrka under någon dryg timme.



Baron Bodissey uppehåller sig vid händelsen i ett inlägg speciellt riktat till de svenska surfarna.

http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/12/hearty-welcome-to-our-new-swedish.html#more



Han ger också 7 goda råd till dessa nya besökare, varav två nedan återgives.



6. Be honest: are you comfortable with the idea of living with a majority — or even a substantial minority — of Muslim immigrants in the neighborhoods around you? With their children making up the bulk of the pupils at your local schools? With the Islamic men with their multiple wives and numerous children drawing extensive welfare payments? Or would you prefer that Sweden be mainly populated by “persons of Swedish background”?

7. If you have fair-haired blue-eyed children under the age of ten, what kind of life do you envision for them in, say, the year 2030? How about 2050?



After reading extensively here at Gates of Vienna, you will have come to understand why the Swedish ruling class is so determined to keep you in the dark about what they have done to your country.

2011-12-15 @ 07:58:38
Postat av: Hulda

Givetvis söker sig journalister till vansinnesdådet i Norge. Det kommer att fängsla media i många år framåt. Givetvis är frågan vad som fick honom till att ta livet av mängder med människor.

Men det finns många ämnen som de inte vill eller vågar ta i. Grov brottslighet, MC-klubbar, flyktingsmuggling, Extremvänstern, fusket med ensamkommande "barn", hem för dessa som tjänar grova pengar, ja, hela invandrarindustrin, EXPO,s kopplingar till våldsvänstern, STASI-listan osv.....

Upp till bevis Uppdrag Granskning!!

2011-12-15 @ 07:59:40
Postat av: RL

Intervjun med den engelske IT-konsulten var nog den mest sönderklippta intervju jag någonsin sett, minst 30-klipp på 2 minuter, allt för att vinkla maximalt.



"Journalisten" Baas jobbar f ö även för den åsiktsregistrerande vänstersekten Expo.

2011-12-15 @ 08:12:48
Postat av: Hulda

Hoola Bandoola Band skrev en (som alltid) USA-kritisk låt för länge sedan och jämförde USA med en bläckfisk.

Har inte hört den på väldigt länge med denna "bläckfisk" ville ta sina långa armar runt hela Medelhavet och härska över det.

EXPO,s långa bläckfiskarmar vill in överallt i vårt samhälle för att styra och härska över oss medborgare.

Föredrag/indoktrinering i skolor, förföljelse av SD(se deras hemsida - rena Hänt i Veckan om SD) och infiltration av bla. "journalisten" ovan.

2011-12-15 @ 08:26:03
Postat av: Da Capo

Ho, ho - satte in kommentaren ovan innan jag hunnit läsa bloggsidan. Min dag började senare än brukligt. Ovetande råkade jag bli mera "on topic" än någonsin.

2011-12-15 @ 08:48:28
Postat av: Ludvig

En stor ynkedom hur dessa journalister arbetar.

2011-12-15 @ 09:06:20
Postat av: Tony Ingman

Jag förstår att Herr Baas är ljusskygg, för just

dom s.k journalisterna är den mest avskydda yrkesgruppen i Sverige idag.

2011-12-15 @ 09:08:45
Postat av: Johan

Och när tänker Jimmie Åkesson ta avstånd från Kent Ekeroths hätska retorik? Vi minns ju hur besvärad Mattias Karlsson blev när han i Aktuellt konfronterades med Ekeroths eldfängda tal, som hölls i Fjordmans och Alan Lakes anda. Nu vore det väl ett utmärkt tillfälle för Åkesson att visa var partiet står.

2011-12-15 @ 09:23:17
Postat av: AWSvensson

Johan,ett citat från Kent Ekeroths så kallade hätska retorik vore på sin plats ,sedan får juryn med ordförande GoG avgöra om den är hätsk.

Att hela tiden ställa Fjordman till svars för vad denne sinnessjuke Breidvik gjort är mer än befängt.

Varför då inte ställa Allah och Muhammed till svars för allt som gjorts i dessas namn genom att förbjuda koranen.

2011-12-15 @ 09:49:08
Postat av: Johan

Delar av Kent Ekeroths tal visades senast i UG igår, men du kan nog hitta hela på Youtube, eller hör med partiet. Talet direktsändes i SVT då det begav sig och applåderades av hela partiledningen.



Jag diskuterar inte Breivik utan Ekeroths bevittnade sympatier med och kopplingar till Fjordman och Lake.



Men det var intressant att få veta att GoG är juryordförande (och SD:s chefsideolog?). Mer förvirrat sammelsurium får man leta efter, till och med bland högerpopulistiska bloggar.

2011-12-15 @ 10:13:40
Postat av: AWSvensson

Johan du svarade inte på frågan,du slingrar dig å det grövsta. Dessutom förstår du inte när man driver med dig, överskattade ditt intellekt vilket inte ska upprepas.

2011-12-15 @ 10:18:21
Postat av: Tommy Persson

En undran, finns det ingen intern granskning eller debatt inom SD? Är allt vad partitoppen säger förbjudet att kritisera? För mig börjar SD mer och mer framstå som en sekt, en farlig sekt.

2011-12-15 @ 10:22:18
Postat av: AWSvensson

Tror inte problemen för judar i Malmö beror på att som det skrivs en svensk skrikit "jävla jude",jag tror nog de bakomliggande orsakerna finns på annat håll. Kanske från det håll som Kent Ekeroth med all rätt kritiserade.

Postat av: AWSvensson

Ok Tommy Person sätt igång debatten ,vad är det som är förbjudet att kritisera ,vi är idel öra.

2011-12-15 @ 10:27:16
Postat av: Skånepåg

@ AWSvensson



Johan är ett tyvärr tråkigt exempel på de konsekvenser, som så småningom uppstod då man började använda teflon som beläggning bland köksredskap. Dess yttringar är välkända inom medicinen enligt de ”skrinkar” som jag känner. För att göra en ”dubbelknorr”, således inget att fästa sig vid vad han än skriver!



@ Tommy Persson

” För mig börjar SD mer och mer framstå som en sekt, en farlig sekt.”

Mer och mer? Vad är det då som orsakar denna ökning enligt din mening?

Förresten när vi nu är inne på sekt, har du provat den tyska Lorenz (Riesling sekt) för 1116:- Ett utomordentligt val till nyårsafton enligt min mening.

2011-12-15 @ 10:36:09
Postat av: allemand

@Tommy Persson, har du försökt och få in en kritisk kommentar på Expos hemsida? Har du försökt och få in en kritisk kommentar på röde Jinges blogg? Där snackar vi sekter.



Här får du in kritiska kommentarer, vad är problemet?

2011-12-15 @ 10:38:36
Postat av: AWSvensson

Skånepåg,har man stor människokärlek så försöker man nå fram till vilsegångna medmänniskor,det är inte alltid man lyckats men man känner ändå att man gjort vad man kunnat för att hjälpa vederbörande.

Apropå sekten vars tips jag tackar för , aningen lite för dyrt för att snurra till det ,traditionen kräver så det får bli det vanliga Gammel dansk med sockerdricka ,ett recept jag fått från GoG om jag inte minns fel.

2011-12-15 @ 10:47:43
Postat av: Skånepåg

@ AWSvensson



OK beträffande Gammel dansk och sockerdricka.

Sätt till ett par droppar Riga balsam så är du så nära rävgiftshållet man kan komma! Riga balsam är svårt att få tag på, mig veterligt finns det inte på Systembolaget, men tillverkas i Riga enligt gammalt recept. Användes enligt lettiska traditioner mot alla sjukdomar som finns och några till. Populärt speciellt bland gamla sjömän på segelskutornas dagar.

2011-12-15 @ 10:56:06
Postat av: Da Capo

Efter som jag med hänsyn till innebörden av mitt nick, brukar ta mig friheten att återgiva vad andra kloka och insiktsfulla personer publicerar och eftersom både Sekt och sekter är på tapeten, så dristar jag mig till att plocka in ett inlägg här nedan från Thoralfs blogg för några dagar sedan, som troligen de flesta av alla ni uppmärksamma

läsare sannolikt missade.

Repitition ansågs för övrigt i "forna tider" vara kunskapens moder!

-------------------------------

Postat av: saxat från Nya Gotiska Klubben



Sverige har blivit en religiös sekt



bild: http://tinyurl.com/cq36gsl



Sverige har blivit som en religiös SEKT där inga rationella argument biter. Invandring är idag något heligt, det där heliga ni vet, som svensken ofta har saknat. Jultomten och julottan förslår inte långt. Och du som inte är med i SEKTEN benämns av SEKTENS medlemmar som rasist, nasist, högerextremist eller i bästa fall populist. De inom förvaltning och politik som varnat för konsekvenserna av invandringen är idag antingen uteslutna ur offentligheten eller har bytt sida. Det mesta av motståndet är brutet. Det är fritt fram för SEKTEN.



Vi har tre problem framför oss. Det ena är att avslöja vilka som sitter i SEKTENS ledning. Det andra är hur man avprogramerar de medlemmar som villigt låtit sig fastna i sektens klor. Logik, argumrnt, humor, konst, psykologi – alla metoder har sina för- och nackdelar. Det tredje skulle kunna vara att analysera den terräng SEKTEN utnyttjar och förflyttar sig i. Man ska veta att denna statssekt är långt starkare och farligare än någon annan SEKT vi känner till, eftersom den styr över det svenska samhällets exekutiva toppskikt: politik, rättsväsende, media, kultur, finans, industri.



Håkan Järvås, själv före detta scientolog, har följande att säga om sekttillhörighet:

”Det är ingen mening att försöka omvända en troende, du bekräftar tvärtom bara deras syn på folk utanför sekten och stärker deras tro. Alla argument du kommer med som de inte har något svar på, tar de med hem till församlingen och får en förklaring på av någon. Sedan har man stängt dörren till det argumentet”.



I brist på bra förslag hur problemet kan lösas, så kan vi åtminstone försöka att definiera det. Vilka sitter i SEKTENS ledning och hur ser dess metodik ut? Hur kan deras girighet definieras? Handlar det enbart om pengar och fördelar, eller handlar det rent av om ett begär efter Absolut Makt? Och hur närmar man sig bäst och avprogrammerar den eller de som fastnat i SEKTENS klor? Många av dem tjänar bra på att vara med i SEKTEN, så varför skulle de vilja byta sida?



Folk i städerna är redan så väl programmerade att hoppet att omvända dem är minimalt. Och på landsbygden struntar man i regel i vad som händer i grannsamhället. Är avunden starkare än solidariteten? Ja, kanske. Vem bryr sig om Rävlanda? Vem känner ens till det som sker i Rävlanda? Du och jag kanske. Och några till.



Vill verkligen svenskarna vara ett folk? Eller mer brutalt uttryckt: har svenskarna tillräckliga förutsättningar för att att vara ett eget folk?



Så vad kan vi göra? Kanske kan vi förutse SEKTENS framtida drag och därigenom finna dess mönster och strategier, dess styrkor och svagheter, dess fördelar och nackdelar. Någon nytta kanske detta skulle kunna ha.



http://www.friatider.se/statens-utredningar-rekommenderar-sverigedemokraternas-invandrarpolitik

http://www.friatider.se/europas-baste-finansminister-aderlater-sitt-land-med-europas-samsta-invandringspolitik

http://www.sydsvenskan.se/chattarkiv/inpalivet/article429935/Vilka-sekter-ar-farligast.html

http://politikerbloggen.nyheterna.se/2007/08/18/5965/



2011-12-14 @ 13:48:08

2011-12-15 @ 12:14:46
Postat av: Henrik

@AWSvensson

"Johan du svarade inte på frågan,du slingrar dig å det grövsta. Dessutom förstår du inte när man driver med dig, överskattade ditt intellekt vilket inte ska upprepas."

PK-människor har ingen humor och förstår inte ironi, precis som muslimer.



@allemand

"Har du försökt och få in en kritisk kommentar på röde Jinges blogg? Där snackar vi sekter."

Jinge är fantastisk på att moderera den oskyldigaste fråga som är lite kritisk mot vänsterpacket.

2011-12-15 @ 12:23:43
Postat av: Sven Dacke

Centerpartiets nya "flaggskepp" Annie Lööf tog i sitt jungfrutal upp exemplet med Kanada som något att sträva efter och göra hela Sverige till ett lyckoland för invandring.



Mycket bra, vi gör som Kanada med sitt kvoteringssystem angående utbildning och språk innan dom får komma in.



Men jag vet inte om Annie Lööf är läskunnig eller har tid med något som kallas omvärldsbevakning.



Om hon trots allt skulle göra det så har hon tydligen missat nyheten att Kanada diskuterar att "slänga ut" 41 000 personer som bluffat sig in i Kanada.



Det här är även något som mycket uppmärksamma media totalt missat.



Hur kan man utvisa i andra länder som Frankrike, Kanada mm.



Svensk polis åker till fel länder med fel personer och kommer hem igen med dom som skulle utvisas efter en liten semestertripp med traktamente.



Vi kanske skulle skicka "Bettan" på studiebesök till dessa länder så hon kunde styra upp den saken i stackars lilla Sverige

2011-12-15 @ 13:11:02
Postat av: Karlskronabloggen

Bra uppdatering där Thoralf!



Fast jag skulle bli förvånad om det kommer någon sådan granskning!

2011-12-15 @ 13:37:07
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: AWSvensson

Da Capo ,jag hade en kommentar här i höstas där jag jämförde Pk med en religion . Religion och Pk är frikopplade det sunda förnuftet vilket utövarna också frikopplats från.

2011-12-15 @ 14:20:08
Postat av: Skånepåg

@ Karlskronabloggen



Hon skriver: "... självklart ett ämne som vi skall granska.

1. Hon skriver givetvis inte när?

2. Misstänker att hon, liksom andra på det bolaget", är synnerligen försiktig med att "bita den hand" som föder henne. Kan därför i bästa fall ev. bli något i stil med att det "bidde en tumme"!

2011-12-15 @ 14:21:57
Postat av: Skånepåg

Rättelse:

@ Karlskronabloggen



Hon skriver: "... självklart ett ämne som vi skall granska."

1. Hon skriver givetvis inte när?

2. Misstänker att hon, liksom andra på det bolaget, är synnerligen försiktig med att "bita den hand" som föder henne. Kan därför i bästa fall ev. bli något i stil med att det "bidde en tumme"!

2011-12-15 @ 14:24:08
Postat av: Hulda

Thoralf...

Bra med mailet! Men frågan är NÄR ett ev. reportage om extremvänstern sker. Om 10 år? 20 år? Vem vill snoka på sina egna....

2011-12-15 @ 14:36:21
Postat av: Karlskronabloggen

@ Skånepåg och Hulda



Ja, det lär nog dröja många år innan vi ser några sådana reportage i de genomcensurerade svenska vänstermedierna!



Vi kan väl åtminstone hoppas Avpixlat kommer med några avslöjande reportage i ämnet framöver!

2011-12-15 @ 15:08:42
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Magentan

"Ny vänsterextremistisk våldsattack mot Sverigedemokrat inatt"



Ett resultat av gårdagens falska SVT-angrepp mot SD?



http://avpixlat.info/2011/12/15/ny-vansterextremistisk-valdsattack-mot-sverigedemokrat-inatt/#more-5190



2011-12-15 @ 15:31:44
Postat av: Tjadden

VARNING! Svenska folket är utsatta för en utrotningspolitik där alla svenska värden och värderingar ska bort även om svenskar blir mördade på kuppen så ska den politiska planen verkställas till varje pris för att bereda plats för det Islamska samhället.



Ingen sk bli förvånad när vår nästa statsminister är en islamist, kanske han hos Moderaterna som nu tränas för att styra Sverige.



Försök förstå kopplingen till massimporten av somalier och etiopier till Sverige vad som är på gång.

2011-12-15 @ 16:12:31
Postat av: Hulda

Magentan:..

Det är alldeles förj---igt med dessa Vänsterterrorister. Vilka ärenden springer de? Varifrån får de inspiration? Vad gör SÄPO? Vad anser Regeringen?

Ska en demokrati som Sverige tolerera detta??

Behovet av en ordentlig granskning av Vänsterextremismen ökar ständigt.



Kom igen Uppdrag Granskning!!

2011-12-15 @ 16:24:41
Postat av: Stefan K

Svaret från Karin Mattisson tror jag är menat från hjärtat. Är det några som är villiga och kunniga i att gräva i vänsterextremismens mörka hålor så är det UG:s redaktion. Minns att Janne Josefsson syntes på film när stenkastarvänstern angrep SDU:s manifestation i Göteborg tidigare under året.

Tänk att få se ett grävande reportage om vänsterpartisters kopplingar till AFA och våldsbejakande vänsterextremistiska internationella nätverk.



Att få se UG göra en granskning om omständigheterna kring Waberis riksdagsplats eller svenska muslimers kopplingar till våldsbejakande islamistiska nätverk är nog bara en dröm.



Likaså lär vi aldrig få se UG gräva i Expo, dess medarbetares förflutna och deras nutida agenda.



Jag kan hålla med i en del kritik om att Kent Ekeroth är något av ett sänke. Det har varit för mycket kring honom. Jag tror han brinner för det han gör och han har förmodligen starka skäl till sin inställning, men...

2011-12-15 @ 16:30:36
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: Magentan

Om SVT nu äntligen ska "granska" den vrålande och flaskkastande vänsterpöbelns s k "motdemonstrationer" mot SD så vill det nog till att förse SVT med ordentlig dokumentation, för de lär inte ha filmat så värst mycket av verkligheten från den sidan.

2011-12-15 @ 17:03:05
Postat av: Calle

Betr. angreppet på Martinnen ( SD )

Om ngt. ännu värre händer, te.x. att en sverigedemokrat skadas, skall det lastas den enskilde förövaren, eller kommer media att koppla detta till vänsterrörelsen och Herr Reinfeldts uttalande att " sådana " är lovligt byte???

2011-12-15 @ 18:36:04
Postat av: Svensson

Dom fattar inte att Svenska folket kommer tröttna på deras lögner, sen kommer den vanliga Svensken få sympatier för SD.

2011-12-15 @ 18:47:22
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: JohannaV

Min erfarenhet av Ekeroth och kännedom av andras sverigedemokraters erfarenheter av honom gör att jag tyvärr måste se honom som en belastning för SD. Men visst lockar han till sig en viss sorts nya väljare: unga män med negativa erfarenheter av arabiska ungdomar. Sådana finns det gott om i Sverige, på grund av en ansvarslös invandringspolitik. Om inte SD fångar upp dessa män kan de komma att gå till ND. Så desperat är läget på sina håll. Det är något som de andra partierna måste beakta. Om SD gör sig av med Ekeroth riskerar de alltså att förlora dessa unga män. Men å andra sidan vinner de röster från sådana som mig - lite äldre personer med akademisk utbildning och vilja att arbeta politiskt. Jag valde att tacka nej till uppdrag nu efter valet till stor del pga ett parti som kan sätta Kent Ekeroth på en riksdaglista.

2011-12-15 @ 19:18:10
Postat av: Andreas

@JohannaV

Ekeroth sitter i riksdagen och sitter därmed förmodligen säkert ett tag till. Efter William Petzälls avhopp har inte SD råd att tappa ytterligare ett mandat, dels för att vågmästarställningen då skulle vara hotad, dels för att det skulle störa bilden av ett sammanhållen och ansvarstagande riksdagsgrupp. Så medan Ekeroth nog nu har passerat den gräns där han gör mer skada än nytta för partiet vore det förmodligen än mer skadligt att göra sig av med honom än att låta honom hållas...till 2014.

2011-12-15 @ 19:28:52
Postat av: AWSvensson

För er som orkar med debatt ikväll som tar upp fallet med familjen som ljugit från första sekund de kom till Sverige och vägrat lämna kan få lite förhandsinformation här.

Postat av: etniskt_handikappad

Angående Mattissons svar: Sällan har min haka tappats med en sådan kraft.



Men jag förväntar mig en mycket mild, positiv vinkling (rena lögner med andra ord)!

2011-12-15 @ 20:45:58
Postat av: Jenny

Kent Ekeroth, klarade sig jätte bra i debatt. Expo-killen var sämre.

2011-12-15 @ 22:35:29
Postat av: Thoralf Alfsson

Jenny



Instämmer i din bedöming.



Expo-Leman hade inte mycket att komma med.



Kopplingen Mona Sahlin > Mikael Wiehe och hans texter var bra. Slutledningen måste vara att Mona Sahlin förespråkar våld mot sina politiska motståndare. Och inte bara Mona Sahlin utan alla som anser att Mikael Wiehe är ett föredömme.

2011-12-15 @ 22:43:51
Postat av: Lotta

Förstår attt Barometern gjorde sig av med Alice T. Hon var den ende med sunt förnuft i ämnet om den "stackars" utvisade armeniska? Familjen som ljugit sig kvar i landet i 11 år.

2011-12-15 @ 22:54:35
Postat av: En SD sympatisör

Som vanligt när det gäller debatter med SD så fick Kent Ekeroth knappt om tid att svara på Expos attacker. Expo hade åtminstone 2/3 av debatt-tiden.

2011-12-15 @ 22:57:42
Postat av: Hulda

Instämmer med att Alice T var otroligt saklig.

Tänk också på om Kent Ekroth hade varit i studion och EXPO-killen på länk, en helt annan debatt hade blivit följden.

Ekroth kämpade väldigt bra, men det är svårt att stå utanför med huvudet in genom fönstret när motståndaren mässar om sitt i finsoffan inför fanklubben....

2011-12-15 @ 23:07:10
Postat av: En SD sympatisör

Uppdrag förvanskning...



SVT kör en serie "Allt för Sverige" med sista avsnittet nu på Sö kl 20:00. Programmet leds av Anders Lundin och handlar om ett tiotal amerikaner med svenska rötter. En efter en slås de ut i lekfulla tävlingar och får åka hem tills bara en vinnare återstår. Vinnaren får som pris träffa sina svenska rötter. Amerikanerna får under resans gång bekanta sig med det Sverige som SD försöker återskapa, midsommar, folkdräkter, sill och nubbe, vår fina natur, röda stugor med vita knutar, köra EPA-traktor, träffa Lill-babs i Järvsö, ja allt det som gör Sverige unikt och inte minst den svenska mentaliteten med alla vänliga människor. Den verklighet som 7-klövern gör allt för att förminska. Serien kunde ingå i SD:s reklammaterial.

2011-12-15 @ 23:20:42
Postat av: Robin Shadowes

Kent Ekeroth är definitivt ingen belastning för SD. Till skillnad från 99% av alla politiskt korrekta så har han läst koranen och även andra böcker angående islam. Han kan därmed sägas veta betydligt mer i frågan än alla dessa vet bäst-typer och floskel pladdrande multikulti-vurmare någonsin kommer göra.

2011-12-15 @ 23:26:52
Postat av: Kalle

Kent Ekeroth är en stor tillgång för SD. Önskar att flera inom SD riksdagsgrupp var likadana.

2011-12-16 @ 00:19:57
Postat av: Skånepåg

@ JohannaV



Du skriver: ” Jag valde att tacka nej till uppdrag nu efter valet till stor del pga ett parti som kan sätta Kent Ekeroth på en riksdaglista.”



Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Skulle därför vara intressant att veta vad du menar, vad det är för ”fel på partiet” som gör att du anser dig kunna mer eller mindre nedvärdera detta p.g.a. du inte ”gillar” en speciell person. Det är väl trots allt partiet som sådant och dess politik som har betydelse, om man som Sd-anhängare vill bidra till att rädda sitt fädernesland innan det helt slåss i spillror av de destruktiva krafter som nu tycks göra allt för att detta skall ske?



P.S. Även jag är akademiker (nu 65+) och har tidigare pysslat inom medicin i mitt yrkesverksamma liv.

2011-12-16 @ 10:43:39
Postat av: Andreas Åsenholm

Angående infiltrering: Tidigare så har det funnits informanter inom SD som rapporterade till SÄPO. Frågan är om de finns kvar idag och i så fall hur många. Det är uinte heller någon hemlighet att det finns andra informanter inom SD som regelbundet rapporterar till sina uppdragsgivare. Jag tror att det skulle vara en bra fråga att taupp, dels internt, dels inom medierna.

2011-12-16 @ 14:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0