SKÅDESTÅND

En natt för ett antal år sedan väcktes jag och min dåvarande särbo av att telefonen ringde. När jag svarade förstod jag direkt att något allvarligt hänt när en kvinna frågade efter min särbo. När min särbo fick telefonen och lyssnat i några sekunder tappade hon telefonen i chock. Jag fick ta telefonen och fick då beskedet att min särbos son låg på operationsbordet svårt knivhuggen och vi ombads att snarast komma till sjukhuset. Sonen överlevde men enligt överläkaren som opererade var ett av knivhuggen bara en millimeter från att träffa en pulsåder, vilket hade lett till förblödning på någon minut.

Gärningsmannen var en invandrarkille från Mellersta Östern.

Vid den efterföljande rättegången tilldömdes min särbos son ett stort skadestånd. Hur många tror att sonen någonsin sett några pengar från den här invandrarkillen. Nu är jag inte särbo med den här kvinnan längre men senast jag frågade om sonen fått något skadestånd fick jag ett nekande svar.

Det här fallet är ett slående exempel på hur illa vårt samhälle fungerar. Alla får sina pengar förutom offret. Åklagaren, domare, nämndemän, försvarsadvokat och alla andra inblandade får sina löner eller de arvoden de yrkar på i tingsrätten. Gärningsmannen får i många fall psykologisk hjälp eller så sätter samhället in andra resurser för att ”hjälpa”.

Brottsoffret skiter samhället fullständigt i! Han eller hon har ju fått ett skadestånd! Ett skadestånd som i många fall aldrig betalas ut. Ett fullständigt svek av det svenska  samhället som uppenbarligen inte bryr sig om brottsoffren.

Media och alla Sveriges journalister, inklusive Janne Josefsson och Uppdrag granskning eller Kalla fakta och vad alla granskande program heter skiter fullständigt i alla tusentals brottsoffer som varje år förväntas klara sig själva och driva processer mot myndigheter och försäkringsbolag för att åtminstone få ut en del av det skadestånd de tilldömts av det svenska rättsväsendet. Det är ett hån mot dessa brottsoffer.

Ännu värre är att hela mediakåren, den tredje stadsmakten bara står och tittar på utan att lyfta ett finger. Jag känner bara ett allt större förakt för den yrkeskår som bara följer minsta motståndets lag. Med andra ord pk-lagen.

Rafi Bahaduri som på sannolika skäl är häktad för ännu en våldtäkt
har tidigare dömts ett antal gånger vid flera olika tingsrätter. I dessa domar har han dömts till att betala ut skadestånd till ett antal brottsoffer på totalt 92 944 kronor. Han har också dömts att betala böter på 7750 kronor och 3000 kronor till brottsofferfonden. Hur många tror att han har betalat något av dessa skadestånd till brottsoffren eller dessa böter?

Vid en kontroll med kronofogdmyndigheten framkommer det att han har obetalda skulder på 121 875 kronor den 19 december 2011. Jag gissar att det härrör sig från dessa domar.

Den 6 december 2011 dömdes han återigen vid Kalmar tingsrätt till sex månaders fängelse. Han dömdes även att betala skadestånd till tre personer på totalt 21 979 kronor och ännu en gång 500 kronor till brottsofferfonden. Så skulden till kronofogden kommer med stor sannolikhet att öka med motsvarande belopp. Chansen att brottsoffren kommer få en enda krona är minst sagt minimal. Så ser tyvärr verkligheten ut i det svenska rättssamhället och det struntar den så kallade tredje statsmakten fullständigt i. Det är uppenbarligen inte politiskt korrekt att granska detta av journalister då det kan skada brottslingarna och kränka dem och deras integritet!

Om Rafi Bahaduri även döms för den gruppvåldtäkt som han är häktad för kommer han med stor sannolikhet dömas att betala ett mycket stort skadestånd till den gruppvåldtagna kvinnan.

Tyvärr är nog verkligheten den att hon kan hon titta i stjärnorna efter detta skadestånd och det samma gäller nog övriga häktades förmåga att betala ett skadestånd.

Förr i tiden pratade man om skådebröd på matbordet men idag handlar det nog om ”skådestånd” som utdöms vid svenska domstolar.

Jag anser att dessa brottslingar efter avtjänat straff skall sättas på ”straffarbete” för att avbetala skadeståndet om de inte har betalningsförmågan, om de så får sitta och vika servetter i ett år tills det betalat sitt skådestånd! Jag är då helt övertygad om att betalningsförmågan skulle öka med 1000-tals procent.


Sven-Erik Alhem i Kalmar                               Foto Thoralf Alfsson

Den före detta överåklagaren Sven-Erik Alhem har ännu inte svarat på mitt mail, trots att jag påmint honom en gång. Han är i varje fall vid liv då han uppdaterar sin blogg och är mycket flitig på Twitter men det är väl roligare än att svara på mitt mail.

Värt att veta är också att Sven-Erik Alhem är förbundsordförande för Brottsofferjourernas riksförbund. Frågan är om han bara glider runt och inte uträttar ett dugg med tanke på hur brottsoffrens situation ser ut.

Den som vill hjälpa mig att få ett svar från Sven-Erik Alhem kan skicka ett mail, men tänk på språket.
[email protected]

eller besöka hans blogg för kontaktuppgifter  http://www.svenerikalhem.se/  

eller twitter  http://twitter.com/SvenErikAlhem

Han har även en blogg på Expressen http://bloggar.expressen.se/svenerikalhem/


Även om detta blogginlägg inte har sitt signum i julefriden så skall jag tagga ner under helgen men tyvärr har jag fått ett antal mindre roliga besked den senaste tiden. Dessutom en dator som börjat krångla.

Jag vill tacka för alla varma julhälsningar som hela tiden kommer i kommentarerna. Det uppskattas verkligen! Hade jag inte dessa värmande och uppmuntrande kommentarer hade jag nog inte orkat. Att jag dessutom haft förmånen att träffa så många av er som döljer sig bakom era alias gör det bara roligare.

Jag kan dock inte lova att jag inte bloggar under helgen ;-)

God Jul och Gott Nytt År önskar jag alla som läser min blogg!


Kommentarer
Postat av: Pelle P

Du har fått ett mejl men jag önskar dig en God Jul även denna vägen. Du står högt i kurs för ditt sanningssägande,ork,och engagemang. Och om du undrar så kryssar jag dig givetvis igen 2014.

Jag ska ta mig i kragen & mejla Sven-Erik i morgon så får vi se om han menar allvar eller bara kör med lösa skott.



Ha de`.

2011-12-24 @ 00:28:35
Postat av: Elon

Kämpa på, din insats gör mig mer och mer övertygad om att fortsätta att rösta på SD!



God Jul och Gott Nytt År!

2011-12-24 @ 00:37:11
Postat av: JohanS

Tack för att du tar upp den här frågan Thoralf! Jag önskar att den knivhuggna grabben och alla andra offer där ute får upp

2011-12-24 @ 00:38:04
Postat av: JohanS

Tack för att du tar upp den här frågan Thoralf! Jag önskar att den knivhuggna grabben och alla andra offer där ute får upprättelse en vacker dag, vi glömmer aldrig sveket. Ha en riktigt god jul nu Thoralf!

2011-12-24 @ 00:42:29
Postat av: Wimarg

Läser din blogg dagligen fast jag bor i en helt annan del i landet. Din blogg är fantastiskt bra och mycket intressant.

Jag vill skicka de varmaste Julhälsningar och ett riktigt gott 2012.

2011-12-24 @ 01:26:25
Postat av: VoP

God Jul på dig Thoralf.

Trodde i min enfald att skadestånd betalades ut av staten som sedan krävde in detta av den dömde.

2011-12-24 @ 01:32:36
Postat av: Mats

Det heter statsminister, statsutgifter, statsbudget, statsbesök o.s.v. Ledsen att jag klagar men jag är också sverigedemokrat och jag tycker det är viktigt att vi som kallar oss sverigevänner lär oss tala och skriva på svenska. Annars rasar vår trovärdighet till nollpunkten.



När jag skrev ordet "sverigevänner" så signalerade mitt rättstavningsprogram för ett stavfel. Det är tydligen en helt okänd företeelse.

2011-12-24 @ 02:16:28
Postat av: Ellen

God Jul Thoralf!

Jag läser din blogg dagligen och är mycket imponerad av ditt engagemang och kunnande.

Myglet i vårt samhälle är avgrundsdjupt.

Även jag bor i en annan del av landet.



Julefrid till alla!

2011-12-24 @ 02:24:31
Postat av: Berndt Nilsson Nybro

God Jul o Gott Nytt År till dig Thoralf och alla andra på denna blogg!

2011-12-24 @ 06:49:24
Postat av: S-E Karlsson

En synnerligen God-Helg till dej och dina nära Thoralf önskar S-E Berga .

2011-12-24 @ 07:00:47
Postat av: HM

Du skall ha en riktigt god och trevlig jul Thoralf Alfsson! Jag hoppas du förstår vilken inspiratör och förebild du är för så många, mig inräknat.



Själv lever jag i ett litet samhälle hemsökt av brottslighet och ser med egna ögon rättsväsendets tafatthet gentemot kriminaliteten.

2011-12-24 @ 07:39:27
URL: http://ondiklinte.blogspot.com/
Postat av: mullis

du ska veta att du är nr 1 i sverige

jag vet inte hur jag skulle klara mig om jag inte fick läsa din blogg på morgonen, jag förstår inte hur du hinner med,

jag kommer iaf att rösta med SD i nästa val, det kan du vara säker på

f.d.sossen och moderaten

mullis i Örebro

2011-12-24 @ 07:50:00
Postat av: Svensson

God Jul Thoralf. Se till att äta god mat nu, och vila upp dig lite. Så får du ta upp fighten med pk-politikerna i början på nästa år igen Mvh Svensson :)

2011-12-24 @ 08:09:51
URL: http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/
Postat av: Magnus

Jag läser din blogg dagligen. Jag är imponerad av ditt arbete och grävande efter sanningen och framförallt hur grundlurade svenska folket är av gammelmedia. Jag hoppas innerligen en dag att folk inse detta och det med besked och förhoppningvis till nästa val redan.Tack för en mycket bra blogg

2011-12-24 @ 08:10:30
Postat av: Karlskronabloggen

Fantastiskt bra skrivet inlägg Thoralf!



Sånt skulle behöva läsas i gammelmedierna så att de över 90 procent av befolkningen som fortfarande sover börjar vakna!



God Jul Thoralf och och sammaledes till alla andra läsare av Thoralfs blogg önskar Lasse och Karlskronabloggen!

2011-12-24 @ 08:24:09
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Tjadden

SVERIGE EN DIKTATURSTAT?

Underlag för diskussion.



1. Kompakt svenskfientlighet/rasism

2. Demokratur/demokratisk diktatur

3. Kvinnliga politiker/logikbrist

4. Manliga politiker/logikbrist/girighet och egoism

5. Egentlig makt/kapitalet

6. Massmedia/svenskfientlig

7. Befolkningen/förvirrade/åsidosatta

8. Mångkultur/kriminalitet/politikerförakt



Åtta punkter mot Sveriges undergång.

2011-12-24 @ 08:38:18
Postat av: ACS

Mycket bra fråga att ta upp!

Tack för att du uppmärksammar sådana här saker, det behövs någon som du på nätet och i Riksdagen!



Keep up the good work, det är vansinnigt uppskattat!



God Jul önskar jag dig verkligen!

2011-12-24 @ 08:51:13
Postat av: Sven Dacke

Har lånat följande stycke från kommentarsfältet i Dala Demokraten, skrivet av en känd svensk för många år sedan men gäller även i dag för många.



Svensk strävan



Sverige är vårt, det är sex och en kvarts

millioner levande svenskars land. Men det är även de dödas land, deras som byggt upp det åt oss från början och lämnat sitt verk att förvalta och förkovra.



De döda är åt skilliga millioner flera än vi. De har mycket att säga oss nu, och vi är skyldiga att lyssna till dem. Vi lyssnar till dem genom att minnas vad de uträttat och genom att värdesätta deras strävan. De kan icke mera värja sitt verk. Det åligger oss.Någon gudomlig rätt till ett visst landområde, någon rätt i och för sig att besitta ett visst land från begynnelse och intill änden, gives naturligtvis icke åt vårt folk.



Den rätten är någonting som skall förtjänas, som skall förvärvas av varje folk.



Svenskarna har förvärvat sig rätten till sitt land. Sverige är vårt sedan årtusenden med odlarens och brukarens självklara rätt, genom fädernas offer i blod, genom den särpräglade kultur, som har skapats här.Vad Sverige idag är, det har döda och levande svenskar gjort det till, och ingen annan.



Sverige är idag vårt genom svensk strävan. De levande svenskarnas uppgift är att bevara det och förkovra det genom att fortsätta denna strävan – på frihetens grund. Vi är ett litet folk, men vi har ett stort land att bo i. Se på Europa-kartan!Vårt land brer vida ut sig i världsdelen. Men vi är de få, de ensamma stugornas folk, och även om vi numera delvis bor i städer, så är vi dock någon gång komna från bönders, torpares, backstugesittares stugor.



I ensamheten i stora ödsliga skogar har svensk folksjäl danats genom tusendena år.



Brottningen med stenen och stubben när åkern bröts har gett oss krafter, andliga och kroppsliga. Och starkt motstånd utvecklar starka krafter. Så har detta lands skog och mark präglat oss, givit oss det egnaste, upprinnelsens källa till vår folkstyrka, den ensamme skogsbons stolhet och frihetssinne och den sege odlarens ihållighet.



Det verkligt svenska är sålunda ursprunget – vår växtplats. Det är för mig den barndomens jord där jag sprang barfota något dussin somrar, och kände enrisbuskens barr under fötterna. Barndomens mark, det är vårens allt ljusare kvällar med morkullsflykt över stugbacken, och tranornas skrik från kärret. Det är sommarens solvärmda bäck med sitt ljumma vatten plaskande kring barnaben med sårskorpor på knäna. Det är höstens röda lingontuvor och det nedfallna äpplet i daggräset en klar morgon.



Det är vinterns snödrivor vid farstubron. Det är iskanornas

kälkbacke.



Det är några barn i en gråmosses lavstuga på

skogsbacken en enslig kväll i skymningen. Far är på

regementsmötet, mor på dagsverke uppe i Roten. Barnen sitter vid stugans fönster och trycker sina näsor platta emot glaset.



Finns det inte någon där nere på vägen?Det är fattigdom –

men en stolt fattigdom, som hjälper sig själv till livets

tillräckliga uppehälle, till det grova, men mustiga dagliga brödet

från rågen på åkerlappen kring stugan.



Det är en sund och fri barnaväxt, som den vilda örtens mellan enbuskarna i hagen.



Det är frid och trygghet i ett fredligt land, där barnen föds fria av fria föräldrar. Ett land där också de minsta backstugors barn får

pröva sina möjligheter av alla slag så långt deras krafter räcker

till. Ett land där var och en får växa efter sin egen art. Detta

är det egna, det som aldrig skall låta sig utbyta mot något

främmande. Detta är roten och blodsbandet, min andliga arvslott som jag har att föra orörd vidare åt mina egna barn.



Detta är förmig det svenska, det omistliga.

Vilhelm Moberg

2011-12-24 @ 09:19:37
Postat av: alf

Jag önskar dig en riktigt God och Skön Jul!

Du skall veta att det är mångfalt fler som stöttar dig än de få gör som inlägg här på bloggen.

Åtminstone om man man får tro på vad folk på stan, som man pratar med säger. Din blogg behövs om sanningen skall fram.

2011-12-24 @ 09:21:32
Postat av: Åke Malmros

Man tar sig för pannan:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/fororterna-ar-en-ekonomisk-tillgang_6724993.svd



Härligt att läsa kommentarerna.

2011-12-24 @ 09:51:23
Postat av: Inge Sandén

Vill ställa in mig i hyllningskören för det fina arbete du gör för Sverige och Sverigedemokraterna.

God Jul och Gott Nytt År.

Tack för julkorten,dom kommer att göra stor nytta.

God Jul till alla övriga duktiga kommentatorer på Thoralfs Blogg.

2011-12-24 @ 09:53:56
Postat av: En SD sympatisör

Thoralf, du är en stor tillgång för SD partiet. Bäst inom SD med att belysa de problem som finns i samhället och att berätta om arbetet i riksdagen. Keep up the good work.

God Jul och Gott nytt År.



Ps Visst har SD lagt en riksdagsmotion om att staten ska betala det utdömda skadeståndet till brottsoffren och att staten sedan kräver brottslingen på beloppet.

2011-12-24 @ 10:01:25
Postat av: Leif

Först som sist - Tack för att du orkar Thoralf.

Sen naturligtvis en önskan till dig och dina närmaste om en riktigt god jul och ett gott nytt år.

2011-12-24 @ 10:04:16
Postat av: Janne

God Jul på dej oxo! Ha en skön avkopplande helg!

2011-12-24 @ 10:08:09
Postat av: Fiona1177

Thoralf! Din blogg är det första jag läser varje dag och jag beundrar din uthållighet att kämpa mot all PK-idioti som florerar i hela vårt land. Du skall veta att du har ett jättestort stöd av massor med människor och - det säger jag bara - om du var här just nu så skulle jag ge dig en riktig bamsekram, för det är du verkligen värd!

2011-12-24 @ 10:30:38
Postat av: Ludvig

Att Sven-Erik Alhem skulle svara är väl för mycket begärt, det är väl inte lika roligt som att uttala sig i TV. GOD JUL!

2011-12-24 @ 10:32:19
Postat av: Helene

En riktigt God Jul till dig, Thoralf och alla andra polare på denna suveräna blogg!

Och ett stort, stort tack för ditt slit, både hemmavid och i Riksdagen.

2011-12-24 @ 10:40:13
Postat av: Ugglan

Har för mig att jag har läst någonstans att det kommer förändringar frågan om skadestånd till brottsoffer. Thoralf som sitter i riksdagen kanske har hört något eller har någon info att komma med. Att brottsoffer behandlas så här illa i Sverige är skamligt. SD borde driva på den här frågan.

2011-12-24 @ 10:49:33
Postat av: Hulda

God Jul till Thoralf och alla andra här! Ät gott, må gott och umgås med trevliga människor.

Samla kraft inför en fortsatt fajt mot dumheten i samhället.

2011-12-24 @ 10:51:53
Postat av: Lotta

En alldeles utmärkt idé att staten initialt står för utbetalandet av skadestånd till brottsoffer. Jag lägger hellre mina skattepengar på verkliga brottsoffer än till nonsensärenden som lättkränkta element gnäller sig till via anmälningar till DO.



Önskar sedan alla Sverigevänner en riktigt god och fridfull jul med massor av skinka, köttbullar, vita små kroppkakor och andra ljuvliga svenska delikatesser.

2011-12-24 @ 11:25:03
Postat av: Sebastian Karlsson

För er som vill veta kan jag upplysa om att "sonen" än idag inte har sett eller hört någonting om sitt skadestånd på drygt 37 000 kronor (korrekt, mer än så är inte ett svenskt liv värt). Gärningsmannen däremot, Qais Al-Falahi, hamnade på ett ungdomshem i litet mer än ett halvår. Inte mer än en vecka efter att ha frigetts rånade han en annan svensk ungdom under pistolhot, för övrigt...



Dock så närvarade den ovan nämnda sonen på manifestationen mot svenskfientligheten som hölls den 10 december i Stockholm. Enligt aktuell prognos kommer en liknande manifestation mot svenskhatet hållas även nästa år, och undertecknad hoppas innerligt att flera av er som reagerar mot nuvarande samhällsförfall även aktivt kan börja våga agera - agitera - ta ställning! Slut upp i liknande initiativ och visa öppet stöd för saken! Där skulle jag även vilja påstå att sverigedemokrater i allmännet, och partiets riksdagsledamöter i synnerhet, har ett särskilt ansvar att visa sitt solidariska stöd till dylika initiativ, då detta givetvis har ett oerhört stort symboliskt värde. Men inte ett enda uppmuntrande ord har jag själv tagit del av från en enda sverigedemokrat. Inte ens här på bloggen finner jag något att läsa om manifestationen. Hur kommer det sig? Är en av norra Europas största tillställningar mot främlingarnas anspråk på den inhemska befolkningens moderjord inte av värde att förhålla sig till, eller hur resonerar ni inom SD?



Ja, det kommer att kosta jobb, arbete, anseende, tid, pengar - och även liv. Många är de stormar bland regimtrogna medier vi har framför oss, och det kommer garanterat att orsaka fler knivhuggma svenska ungdomar, fler sönderslagna rutor och dylik vandalism - men vad gör väl det? Vi är många som har betalat - och som kommer att få betala - det priset i vår strävan att bespara kommande generationers svenskar konsekvenserna av Den Naiva Dumma Svenskens Blåögdhet som med råge har kostat oss alla vår rättmätiga välfärdsanspråk i egenskap av ättlingar till forna dagars folkhemsbyggare. Tiden är sedan länge inne att sluta fråga oss själva vad vi vill göra med våra liv för våran egen skull, och istället börja ta ställning till vad vi behöver göra med våra liv med kommande generationers bästa i åtanke.



Med SD i riksdagen och den pinsamma karriäristen Petzäll ur leken ser jag innerligt fram emot att läsa och höra om generösa bidrag från enskilda riksdagsledamöter till svenskvänliga evenemang (även om det ska behöva orsaka hetsrubriker i gammelmedias kanaler), likt exempelvis Nordisk Vision som anordnades i Skåne i somras och som var mycket angenämnt att närvara på. För visst är det väl ambitionen att tjäna samhällets väl före egennyttan som driver Sverigedemokraternas riksdagsledamöter, även om enskilda företrädare för partiet ska behöva göra personliga uppoffringar? Uteslutningsärendet mot Isak Nygren och Ekeroth-brödernas enorma svängrum till förmån för vurmandet av Israel och judisk extremism och terroism är bara ett par aspekter som tyvärr ger utrymme för tvivel åt att det är vårt folks väl och ve som är partitoppens drivkraft.



God jul, alla läsare!

2011-12-24 @ 11:38:38
Postat av: Peter

God Jul Thoralf. Tack för att du finns och vågar belysa samhällets avigsidor till skillnad från landets ynkliga regimkrypande journalistkår.

2011-12-24 @ 11:53:26
Postat av: Ulrika

En stor varm Julkram till Dig Toralf kommer från mig i ett regndisigt Solna.

Tack för ditt enträgna arbete-droppen urholkar stenen.



God Helg även till Er andra som förgyller en redan bra blogg med era skarpa kommentarer.



2011-12-24 @ 12:01:28
Postat av: JohanS

Mycket bra skrivet av Sebastian Karlsson ovan, håller med till fullo! Fokus måste alltid ligga på Sverige och svenskarnas väl, vurmandet för judiska rasiststaten Israel hör inte hemma i SD. Ju mer vi flyttar fram våra positioner desto mer kommer det att kosta, men så länge vi står upp för sanningen och rättvisan har vi redan vunnit.



Ät och drick gott nu över jul och nyår, så kör vi stenhårt med nya krafter nästa år!

2011-12-24 @ 12:12:32
Postat av: Mr Nail

God Jul Thoralf och "keep up the good work" och det första som slog mig idag efter att läst dina rader är att varför vanligt sunt förnuft som du återger exempel på skall vara så förbannat svårt. Händer det inget drastiskt till valet 2014 så känns det som man ger upp och emigrerar och väljer att bli gammal i något annat land....(där en spade verkligen är en spade)



Ps. sen till Sebastian:s välskrivna inlägg.....ett parti som SD som hela tiden fått/får kämpa mot fulmedia som med ljus och lykta letar efter minsta lilla nazi-koppling för att sabla ner partiet ter det sig ganska naturligt att akta sig noga, skall SD växa sig starkare i framtiden genom att väcka upp dumsvensken hemma i soffan så är det precis sådana manifestationer man skall akta sig för, även om jag tror många instämmer omkring demonstrationens syfte. Och lägg ner Israel svamlet, är full av beundran för de som törs bo där med alla goda grannar omkring sig...kanske vore något att skicka dit Expo Aschberg och grannsämjan för en lösning ;) GOD JUL

2011-12-24 @ 12:12:34
Postat av: Inte-en-till

Thoralf,



God Jul och Gott Nytt År!



Du är fenomenal!

2011-12-24 @ 12:16:52
Postat av: Blackfootnation

God Jul och Gott Nytt År! Ett gigantiskt tack till dig Thoralf för din blogg,ditt engagemang och ditt riksdagsarbete. En hälsning från Stockholm.

2011-12-24 @ 12:22:15
Postat av: Lassekolja

Thoralf, Du har verkligen en förmåga att ta upp relevanta frågor. Har Ni (i SD) motionerat om skadestånden (=skådestånden) i Riksdagen? Jag kan inte för mitt liv begripa hur våra motståndare, med hedern i behåll, kan rösta ned ett dylikt förslag. Förlåt, jag "tänkte inte på det", har man ingen heder att behålla kan man ju inte heller "rösta bort" den.

KÄMPA PÅ Thoralf!!!

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!

Postat av: Ronny

MAX hamburgerkedja, som jag besökte igår, sällar sig till mångfaldens heliga skara! När jag lite försynt frågade varför dät inte fanns något jultema, fick jag till svar, att dom inte ville stöta sig med andra religioner!! Då skall dom min själ inte ha mig som kund. Vad önskar dom? Halalslaktat kött med en lite söt virkad moskè, fäst på personalens mössor.....

2011-12-24 @ 12:34:59
Postat av: Fredrik

Visst borde staten betala ut skadeståndet till offret och sedan kräva gärningsmannen på beloppet. Om detta blir extremt dyrt kan man ju tänka sig att staten betalar en viss procent eller upp till ett visst maxbelopp, så att den totala kostnaden blir rimlig.



Men du, Thoralf. Du berättar ingenting om gärningsmannens ålder, sexuella läggning, utbildning, civilstånd eller liknande. Däremot nämner du förstås hans etnicitet. Varför är den alltid så otroligt viktig för er sverigedemokrater?

2011-12-24 @ 12:50:24
Postat av: Skeåning

Fredrik. Den är viktig för att framhålla den allt brutalare brottsligheten direkt kopplad till invandringen. Samtidigt ofta belysa de många gånger etniska motsättningarna som ligger bakom. T ex nyligen 44-åringen som sparkades ihjäl av ett gäng afrikaner på väg hem från en julfest, till synes för att han var svensk. Det finns en fruktansvärd kriminalitet riktad mot svenskar där ofta rasistiska, eller iaf svenskfientliga undertoner ligger bakom. Jag undrar när detta växande fenomen ska belysas starkare, och tas på allvar i debatten, så att vi kan börja ta fram olika åtgärder för att jobba emot dessa attityder.



God Jul, Thoralf! Och stort tack för det inspirerande arbetet Du lägger ner.

2011-12-24 @ 14:11:51
Postat av: Robert

God Jul på dig thoralf!

Jag kan mer om kommunpolitiken i kalmar än i min egen kommun, det borde finnas någon som du i varje kommun

2011-12-24 @ 14:22:35
Postat av: Eva-Marie

God Jul önskar jag från Malmö.



Bra inlägg, läser din blogg ofta.

2011-12-24 @ 15:22:42
Postat av: Henrik

God jul och gott nytt år från Göteborg !



Anti-PK-jobbet kan vänta några dagar så kan du börja nästa år med kraft.



Jag ser gärna att vi har icke-politiskt korrekta arbetsläger där kriminella ser fördelarna med hårt arbete.

Inga tidsbestämda straff utan istället antal utav olika manuellt tillverkade saker.

ex:

stöld - 10000 klädnypor

misshandel - 200000 galgar

rattfull - 50000 huggna vedkubbar



allt sker i inhägnade områden i Lappland.

2011-12-24 @ 16:23:57
Postat av: Mats Carlsson

Tack för en bra blogg Thoralf och ge inte upp. Du har krigarblod i ådrorna så jag tror inte att du är en som ger upp ;)



God Jul



Mats Carlsson

Töreboda

2011-12-24 @ 17:46:21
URL: http://galaxybloggen.blogspot.com
Postat av: Aftonhora!

Svensk ledde bymassaker!



53-åringen är dömd för folkmord – nu har han -gripits i Sverige.



Mannen har i flera år varit efterlyst för massakrer på 50 000 människor i Rwanda.



– Han har begått allvarliga brott mot mänskligheten, säger åklagare John Bosco Siboyintore till Aftonbladet.

2011-12-24 @ 18:36:01
Postat av: Inge Sandén

I dagens Kvällspost är det ett repotage om de fyra "svenskar" som suttit häktade i ett år och misstänkta för en terrorattack mot Jylandsposten.

Artikeln är exakt likadan som den som Thoralf skrev och visade vilka brott Rafi Bahaduri var dömd för och vad han var misstänkt för ang.våldtäkterna i Mariannelund.

Kvällsposten.

Bild och namn på Munir Awad och vad han tidigare är dömd för och vad han nu är misstänkt för och skall åtalas med början den 14 april och pågå under 17 dagar.

Samma CV för de tre andra.

Namn och bild ej pixlad.

2)Mounir Dharhri 44år.(dömd för misshandel)

3)Sahbi Zalouti 37år (känd av säpo)

4)Omar Abdalla 30 år.

Ni som är duktiga på att skriva och mejla,skicka ett mejl till S-E Alhem och fråga vilken likhet eller skillnad det är på det Thoralf rappoterat om och det nu Kvällsposten skriver.



PS.

Köper Kvällsposten endast för Travbilgan till V-75.DS.

2011-12-24 @ 18:57:43
Postat av: Lotta

@Inge Sandén



Lite länkar till det du skriver om:



http://kvp.expressen.se/

Postat av: Magentan

Thoralf, detta har jag nämnt tidigare, men det är värt att påpeka flera gånger:



Du är precis så som en riksdagsman ska vara: orädd, ärlig och rakt på sak. Och du jobbar och gräver fram sanniningar för dina väljare. Dessutom får vi mängder av intressant information från dig om hur det går till i riksdagen och även bland politikerna i Kalmar med omnejd.



Tack för allt detta och God Jul!

/Magentan

2011-12-24 @ 20:04:17
Postat av: Olli Rein

Vi på Petterssons vill bara genom mig passa på att hälsa både Thoralf Alfsson och alla bloggens läsare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År 2012, som vi tycker ska fortsätta i olydnadens tecken.För Petterssons har det gångna året varit något av ett genombrott, medan den trygga bloggen Thoralf Alfsson ytterligare verkar ha ökat i antal läsare. Vi får hoppas att det är fler som tillkommit inom hela rörelsen, och att vi inte enbart får läsare från andra Bloggar. Men ju mer och ju fler man läser, desto starkare blir man.Dock ska man inte gå till överdrift, då finns det risk att man bränner sig. Mvh/Olli Rein

2011-12-24 @ 20:25:19
URL: http://petterssons.bloggsida.se
Postat av: Magentan

Självklart önskar jag alla er som kommenterar här också en God Jul!



Ni har väl inte missat det söta lilla tomtebarnet på jul- och nyårshälsningen från SD?



http://sverigedemokraterna.se/2011/12/24/god-jul-gott-nytt-ar/

2011-12-24 @ 20:30:59
Postat av: Birger-Zorro

Bäste Thoralf,

Du är en klippa; jag ska kontakta dig för att eventuellt jobba för er. Men jag väntar till i början på nästa år.



När det brottsoffer så är Sverige förmodligen, hoppas jag, det enda landet som värnar MER om förövaren än om offret!!! Det tycker jag är fullständigt åt helv....!!!

2011-12-24 @ 21:06:39
Postat av: Jonas

God Jul och Gott Nytt År, Thoralf!

Du är min favorit-superhjälte i Sverigedemokraterna!



God Jul också till alla er som skriver så flitigt i kommentarsfälten!

/Södertälje

2011-12-24 @ 21:09:42
Postat av: Nissolf

Jag smyger in lite Ölands-reklam. Sätt nu inte glögg-mandeln i halsen G&G.

Postat av: Ronny

Jaha, vad skall man säga om svensk medias patetiska rapportering!? Aftonbladet idag: "Svensk ledde bymassaker



Mannen har varit efterlyst i flera år. Nu har han gripits.

Foto: stefan estassy 53-åringen dömd för folkmord i Rwanda – greps i Sverige

53-åringen är dömd för folkmord – nu har han -gripits i Sverige.



Mannen har i flera år varit efterlyst för massakrer på 50 000 människor i Rwanda.



– Han har begått allvarliga brott mot mänskligheten, säger åklagare John Bosco Siboyintore till Aftonbladet.



2011-12-24 @ 21:45:08
Postat av: Gubben o Gumman

God jul o Gott nytt på er alla,speciellt till vår "Kalmarson" Thor-alf "Wasa" Alfsson



Vad kan vara bättre än en julafton i en röd stuga på Öland på julafton ,fast köra T-Ford på hala vägar utan vinterdäck e inte kul,man får hålla sej runt 150 kilometer så går det bra,man behöver aldrig lägga i trean faktiskt.



Dessutom firar sannolikt Kalmars supereffektiva poliskår jul,årets highlights får väl anses vara när man efter 22 försök lyckades elda upp delar av Rimsmeden,eller när man sköt efter en flyende bilägare i Rinkabyholm



Även en skridskotur ut till Blå Jungfrun hanns med innan julskinkan och Mustafa Anka,men varför springer Gustav Fridolin omkring Hacke och skriker alapa pappa pappa padi abi?

Sedan måste man nog säga att Tjuren Ferdinand är himla kul också allra helst om man vet upptakten till den svenska filmidol.



Iden till Tjuren Ferdinad och förebilden AW Svensson (matadoren),förebilden till Ferdinand fick regisören Philip Juan don Carlos Lumbargos vid en semesterresa i blekinges skärgård.

Svensson glömde att stanna båten körde upp på land och flög över stängslet till Per Andersson kåta tjur "Kännpådendu",givetvis stod regisören på första parkett när Svensson for runt i hagen,och på den vägen är det.

Juan hörde fel när Svensson skrek sätt inte på mej sätt inte på mej vilket blev stånga mej stånga mej i filmen.



2011-12-25 @ 01:35:55
Postat av: Anonym

Jingle Bells - The Bethlehem 2010 Version: http://www.youtube.com/watch?v=A7ob_xMuPbk



Midvinternattens köld är hård,

klimatalarmisterna kvittra och stimma.

Alla sova i ensligt rosengård

oroligt intill morgontimma.

Halvmånen sänker sin tysta fatwa,

snön lyser vit på fur och gran,

snön lyser vit på taken.

Endast SD är vaken.

2011-12-25 @ 01:52:47
Postat av: Gubben o Gumman

"omkring som Hacke"

"Per Anderssons"

2011-12-25 @ 03:55:39
Postat av: Hulda

Ronny....

Ja, man kan verkligen undra över varför en Svensk får för sig att resa till Rwanda under brinnande inbördeskrig för att leda ett massmord.

För det är väl så man kan tolka Aftonbladets rubrik "Svensk ledde masaker i by".....?

2011-12-25 @ 04:47:02
Postat av: Erik

Vika servetter? Vad jag har hört finns ett stort behov av att rensa avloppssystemen från de fettavlagringar som byggs upp med tiden och hämmar flödena.

2011-12-25 @ 06:16:15
Postat av: AWSvensson

Ja så kom den äntligen då ,fast det var i sista minuten ,vadå undrar ni jo julhälsningen från GoG.

Här har man suttit som på nålar och funderat över om han gett sig ut på Kalmar sund för att pilka och bara gått efter almanackan,eller ännu värre högläst julevangeliet i Berga.Kan därför med lugnet åter inombords återgå till det traditionella julfirande.

2011-12-25 @ 09:55:29
Postat av: Tony Ingman

Som "Svensk" kommer han väl att skyddas här, hans liv är förstås viktigare än dom femtiotusen som han varit med om att ta livet av.

Sverige är en soptipp för all världens avskräde!

2011-12-25 @ 12:59:31
Postat av: vmm

OT: Jag har precis hört kungens jultal på radio. Där sa han bland annat att det var särskilt glädjande att Tranströmer fått nobelpris. Oj, oj, oj. Om han är särskilt glad att en svensk fått nobelpris så bryter han ju uppenbart mot Nobels testamente där det står att man inte ska ta hänsyn till nationalitet. Det är ju därför som Jimmie Åkesson inte får gå på nobelfesten. Nästa år får alltså inte heller kungen gå på nobelfesten! Jag tror festen kommer att förlora i status om kungen inte är välkommen, men det är ju nobelkommitténs problem.

2011-12-25 @ 13:00:09
Postat av: Lassekolja

Fredrik@12:50:24, betr. dyra skadestånd för Staten; Ett brottsoffer skall reservationslöst erhålla det skadestånd han/hon tilldömts. Om det blir dyrt för staten är inte relevant i sammanhanget, eftersom skadeståndet, högt eller lågt, ytterst är en konsekvens av det samhälle, som våra politiker skapat. Om dom ogillar höga skadestånd återstår endast att stöpa om samhället i Sverigedemokratisk riktning!

Sverigedemokraternas syn på detta är den enda rätta!!! Varje Riksdagsledamot som tycker annorlunda ställer sig helt logiskt på brottslingens sida.

Postat av: Dille

En "svensk", misstänkt för folkmord ska utlämnas till ett afrikanskt land. Amnesty har kämpat hårt för att förhindra verkställigheten.

Hur mannen ser ut framgår på avpixlat.

Men vad som inte framgår i media är:

På vilka grunder har han haft rätt att stanna i Sverige?

Asyl? I så fall bör alla källor dammsugas så att det en gång för alla framgår hur PK och PK-media fantiserar och driver fram vettlösa beslut och domar.

Vad har han levt på? Har han kostat stat och kommun något? Hur mycket har han betalt i skatt?

Har hans anhöriga invandrat till Sverige? Hur många är det och vad kostar det?



............



Och god jul Thoralf och alla som läser bloggen!

2011-12-25 @ 14:14:34
Postat av: Tjadden

G o G



Bra talat, men har du tänkt på att människor som får tänka fritt och föredrar också att få göra det är de bästa människorna!

2011-12-25 @ 14:16:17
Postat av: AWSvensson



Byt ut ordet Kung- med Sverigedemokrat så märker ni att det är lika aktuellt.



"Kungaskriverierna har lett medierna ut i ett träsk, där trovärdighet och självständighet gått förlorade. Märkligt nog sker detta i ett klimat av total tystnad. Ingen ledarskribent upprörs över kollapsen för tryckfriheten. Ingen politiker tar avstånd från angreppen på statsskicket och på demokratiska grundläggande rättigheter. Ingen debattör tycker att det är märkligt att medierna och maffia går hand i hand."

Postat av: Lotta

@Dille

Amnesty: De kriminellas beskyddare.

2011-12-25 @ 14:56:15
Postat av: Gubben o Gumman

Tjadden : Promillehalt? :)

2011-12-25 @ 15:25:00
Postat av: S-E Karlsson

Sänkt skatt för oss pensionärer? Ja det är väl givet , sänker man pensionerna så skjunker ju också skatten men ngn annan sänkning har inte jag märkt !

2011-12-25 @ 15:47:34
Postat av: Dille

Gick in på Alhems blogg (hans blogg på Expressen) och fick då se att han även tänker på de fattiga:

" Årets julklapp ska gå till den som har det svårt." "Svårt" enligt Alhem har de "fattiga barnen" i Sverige.

Men varför finns det fattiga barn i Sverige? Är det barn åt sådana som lever på socialbidrag och sänder hem barnbidragen som avbetalning till människosmugglare?

Går pengarna till hemlandet för att försörja släktingar?

Ja jag frågar eftersom socialbidragen är så väl tilltagna att folks gåvor kunde gå till bättre ändamål.

Så tycker jag att våldtäktsoffrens situation är mycket mera behjärtansärd.

Våldtäkter har blivit ett fruktansvärt gissel. Över 100 våldtäkter anmäls varje vecka! ( se bif länk) http://www.mediaupdate.se/2011-12-14/sa_har_skyddar_du_dig_mot_overfall

100 våldtäkter varje vecka. MED RÅGE!

Hur många är det som inte törs gå ut? Och vem försvarar folks mänskliga rättigheter? För det är en MÄNSKLIG RÄTTIGHET ATT KUNNA RÖRA SIG FRITT!!!!

Ja inte är det PK-tomtar av ALhems slag som står upp för det mänskliga rättigheterna, soms står upp för de skändade kvinnorna. Och inte är det PK-media heller.



Sanningen, den bittra sanningen är att SD står HELT ensamma mot PK.

Men vanligt folk vet att SD har rätt i sin politik.

2011-12-25 @ 17:38:17
Postat av: Tjadden

Heja , Högern det kunde man utropa för 70 år sedan, skillnaden på dåtidens Högern och dagens Moderater är som natt och dag, så ni som aldrig har upplevt ett annat Sverige än det mångkulturella borde få er en historielektion om hur fint det var i Sverige förr i tiden och den ska jag betala en miljon till som upptäcker en mörkhyad invandrare någonstans på stadens alla visade platser i bild i denna Film, det fanns ingenting som hette video på den tiden.

Jag var född på den tiden och minns hur lyckliga år det var innan 68 rörelsen förstörde Sverige.



http://www.filmarkivet.se/sv/F...

2011-12-25 @ 20:24:28
Postat av: Maggan

Till LOtta:En alldeles utmärkt idé att staten initialt står för utbetalandet av skadestånd till brottsoffer

Snälla varför ska dom stå för det? Det ska väll ialla fall den som har gjort det göra eller är jag helt ute och cyklar nu.

2011-12-25 @ 20:46:30
Postat av: Lotta

@Maggan

Jo det är det som är meningen men som Thoralf skriver sällan sker. De som blir lidande är brottsoffren inte de kriminella.

2011-12-25 @ 21:17:24
Postat av: Noname

Du skriver bra Thoarlf, speciellt om brottsoffer och skadestånd. Jag har själv tänkt en del på det, och för ca tre år sedan skrev jag ett brev till SD om ett förslag hur vi bör se till att skadestånd betalas ut till offret. Till min glädje utmynnade det i en motion från partiet, där jag kände igen mitt förslag mycket väl. Men troligen tyckte inte 7-klövern att brottsoffer skall stödjas.

2011-12-25 @ 22:00:26
Postat av: Storsvensken

Kan tyvärr inte skriva till Sven-Erik Alhem för att vädja om svar till Dig. Jag tilltalar nämligen inte personer med så urvattnat omdömme som denne åklagare emiritus. Han har kallat en yrkesprostituerad för "brottsoffer" vid tillfälle då denna utfört en "tillfällig sexuell tjänst".



Emmellertid tillönskar jag Dig en god fortsättning på julfirandet samt ett Gott Nytt År.



Från Din plats på "östgötabänken" har Du uppträtt med sådant engagemang så Du får mitt kryss tredje söndagen i sept 2014.

2011-12-25 @ 23:26:37
Postat av: Karlskronabloggen

Utanför ämnet, men Avpixlat fortsätter klättringen bland Sveriges mest besökta webbsidor och har nu nått plats 73! Härligt att se!



Jag var väl inte ensam om att få en bunt vykort av Thoralf med reklam för Avpixlat som jag skickade till sovande släktingar och vänner. Förhoppningsvis fick alla dessa vykort vi skickade fler att vakna upp och kanske för första gången i sina liv läsa ocensurerade svenska nyheter.

2011-12-26 @ 05:09:29
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: surkart

Tack för att du kämpar på Thor-Alf! Ta nu lite ledigt så vi får ha dig frisk och hel inför kommande uppdrag.

2011-12-26 @ 08:34:13
Postat av: Tjadden

G o G



Du hänvisar till promillehalt, vad bra, det skålar vi på, för mitt nämnda påstående om vilka som är de bästa människorna.

2011-12-26 @ 10:04:23
Postat av: AWSvensson

Tjadden du måste erkänna att GoG ser nyktert på sin egen person.

2011-12-26 @ 10:32:13
Postat av: Lars Andersson, Örebro

God Jul och Gott nytt år!

2011-12-26 @ 15:59:47
Postat av: Mats Carlsson

http://galaxybloggen.blogspot.com/2011/12/muhammed-ali-om-vikten-av-att-behalla.html



God fortsättning på er. Jag bjuder dig och läsarna på en video med en mycket intelligent man (innan han blev punch drunk). Se den, läs vad jag skrev och kommentera gärna. Kalla mig eller Muhammed Ali för Rasist och Nazi. Det är valfritt, eller oss båda kanske? för jag håller med om vartenda ord han säger i intervjun.



Mats

2011-12-26 @ 16:04:57
URL: http://galaxybloggen.blogspot.com
Postat av: Nalli





Gott Nytt År på dig Thoralf och SD-partiet.

Önskar Gubben från Halmstad.

(Tack för att Du finns så att man kan få reda på sanningen)



2011-12-27 @ 10:46:00
Postat av: jobba hårt så får du lön

"Alla får sina pengar förutom offret. Åklagaren, domare, nämndemän, försvarsadvokat och alla andra inblandade får sina löner eller de arvoden de yrkar på i tingsrätten. Gärningsmannen får i många fall psykologisk hjälp eller så sätter samhället in andra resurser för att ”hjälpa”."



Är det ett "arbete" att man blir knivhuggen och man förtjänar en lön? Knappast, inte ska några pengar gå till bråkiga slödder som råkar förlora en fajt.

Synd om han? Knappast.

2011-12-30 @ 23:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0