”MUSLIMERNA ÄR VÅRT STÖRSTA UTLÄNDSKA HOT”



Det var rubriken när Aftonbladet satte den på Jimmie Åkessons debattartikel 2009. Det var med andra ord inte Jimmie Åkessons egen rubrik på sin debattartikel .

Idag är nog tyvärr rubriken än mer gångbar och Aftonbladet hade nog mer rätt än man anade 2009 när man satte rubriken. Den arabiska våren håller på att utvecklas till ett totalt mörker i Egypten där muslimska brödraskapet förväntas få ca 45 procent av röster men det som är än värre är att de än mer extrema salafisterna förväntas få 20-25 procent av rösterna i valet. Salafisterna vill styra tiden tillbaka till 600-talet! Då Fredrik Reinfeldt kanske barbariet får en ny innebörd även för dig!



Hur många tror att denne Imam är ensam om detta budskap?

Jag lyssnar alltid på P1 när jag kör bil och det innebär att jag lyssnar ett antal timmar varje vecka. Ett program som väldigt ofta är intressant och upplysande är Människor och tro. Om man lyssnat på detta program under en längre tid så har man säkert en förståelse för den rubrik som Aftonbladet satte på Jimmie Åkessons debattartikel. Människor och tro handlar väldigt ofta om det problem i världen som islam oundvikligen ständigt skapar med den civiliserade världen.



Gårdagens program var inget undantag! Hela programmet handlade om islam på det ena eller andra sättet. Lyssna på programmet och begrunda vad som sägs och rapporteras. Hur många kunde tänkt sig dessa problem och frågeställningar i det svenska samhället för 15-20 år sedan. En sak är dessutom helt säkert problemen är inte mindre nästa år eller året därpå om vår regering inte ändrar kurs. 


Islam är just nu det största hotet mot världsfreden enligt min uppfattning. I Iran har studenter stormat den brittiska ambassaden utan att Irans polis eller militär försökt stoppa studenternas framfart. Kanske en liten händelse men ändå väldigt talande för hur islamismen tar sig i uttryck när den får fria tyglar. Samma fria tyglar kommer snart även härska i Egypten och i Libyen samt i alla andra länder där den så av svensk media och politiker prisade ”arabiska våren” drar fram. Europa kommer snart stå inför det faktum att en islamisk front håller på att torna upp sig inte bara i Turkiet utan längs med hela EU:s södra gräns. Ända från Gibraltar till Istanbul!

I Sverige har det redan gått så långt att Moderaterna låtit islamister komma ända till riksdagen. Jag blir minst sagt mörkrädd när jag hör Aberizak Waberi intervjuas i svensk radio.


Kommentarer
Postat av: Kalle

Thoralf, du har alldeles rätt. Men vad gör SD åt det muslimska hotet??? Kristendomen är en motvikt. SD på kyrkomötet i Uppsala gjorde tydligen inte något åt det islamiska hotet på Kyrkomötet. SD:s sju delegater på mötet har ÄNNU inte rapporterat något från mötet eller om de gjort något i andra kristna församlingar.



Vad har hänt med SD och kristendomen???

2011-12-03 @ 10:58:06
Postat av: Svensson

Moderaterna är ett populistiskt parti, nu är dom för Islam, någon som är förvånad ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

2011-12-03 @ 11:01:34
Postat av: SM811

Vart än islam dyker upp är det elände, mord, kvinnoförtryck, religionsförtryck mm men ändå ser inte sju(k)klövern något. De måste helt enkelt avsättas för de kan inte se verkligheten. Hur långt skall det gå innan benen på dom sparkas undan. Man ser hur muslimska brödraskapet breder ut sig i olika länder men sju(k)klövern står i riksdagen och påstår att demokratiprocessen år på gång. "Den arabiska våren"? Idiotin har inga gränser för PK landsförrädarna i sju(k)klövern.

2011-12-03 @ 11:58:44
Postat av: Gubben o Gumman

Den arabiska våren är ju ett ord i den socialistiska svenska pressen tvärtomspråk.

"Ett muslimskt land" växer fram som vi tidigare skrivit.



Skall ett storkrig undvikas så får Israel kliniskt "storbomba" Iran så man får bort kärnvapnen från området, sedan blir det vid en konflikt som vanligt med ett antal tusen utbrända sridvagnsvrak och ursprungna sandaler vid ev krig i området.



Låter man däremot Iran hållas så kan likheterna med västs undfallenhet mot den lille mannen med mustasch börja skönjas.



Skall man dessutom undvika ett "sandalkrig" så sätt in handelsembargo omgående mot samtliga länder där brödraskapet tar makten,vilket sannolikt kommer.



Vill man leka stenålder med sin sagobok så gör det.

Tar man inte hand om Adolf 2 så blir det obehagligt.



När det gäller Waberi så står han ju för allt som är emot svenska värderingar,så där har Clownfeldt en del att förklara framgent.

Har musslimerna "köpt" sej fram så gäller bara en sak,och det är inte kuddkrig.



Gubben o Gumman skriver som freelandsjournalister utan koppling till Thor-alf Alfsson SD eller den enligt uppgift nya Ein(s)tein politikern i S Martin Kallskänken Tjofaderittan,en sooopersmart halvryss.

"Dom smarta politikerna skall ha bra betalt tycker Martin", som värmer upp som krönikör i rörelsens bidragsby Östra Småland.

2011-12-03 @ 12:27:31
Postat av: Åke Malmros

http://ekstrabladet.dk/112/article1668607.ece



Jaha. Så var det uppklarat.

2011-12-03 @ 12:32:54
Postat av: Inge Sandén

Den största orsaken till att jag 2002 blev medlem i Sverigedemokraterna var just mina kunskaper om läran islam.

När jag under hela 50-60-talet besökte länder där islam härskade,ägde jag inte tankar om att denna lära skulle kunna få fotfäste i mitt land.

Nu 2011 måste ju de som inte tar på sig de största skygglappar inse vad det Svenska samhället är på väg,om vi inte 2014 tar sista chansen,att få någon sorts hejd på spridningen av denna lära.

Det är endast SD som kan rädda vårt land från att förgöras av nazisternas förlängda arm islamisterna.

Allt elände som svensken blivit utsatt för och läst om de sista tio åren,har sitt ursprung från människor som tillber denna lära.

Före islams inträde på svensk kristen mark hade vi varken hedersmord,balkongmord,gruppvåldtäkter,segrerade bad,tvångsäktenskap,kusingiften och värst av allt den sverigefientliga kulturmarxistiskaeliten kramar denna lära och försöker på alla sortesvis påtvinga oss,att om vi bara kunde lära oss att förstå att islam och deras sagobok Koranen är den nya vägen att uppnå det samhälle de själva misslyckats med att förverkliga då den kommunistiska läran föll ihop som ett korthus.

Alla läror som slutar på ism d.v.s.nazism,kommunism och islamism är det största gissel för alla människor i hela världen som längtar efer frihet att skapa sig ett eget liv.

Musslimerna i vårt land måste modigt stå upp för sin tro och reformera läran islam innifrån och säga till svenska folket,vi flydde från imamerna som är inget annat än vad KGB-agenterna och stassiagenterna och även gestapo var på sin tid.

Dom skulle hålla koll på vad folket tyckte,gjorde och tänkte.

Det är ingen tillfällighet att SD i Borlänge är 3dje största parti i en stad som islamisterna är på väg att ta över.

När Muslimska Brödraskapet med moderaten Waberi som dess härförare får mera makt än han har i dag står ett inbördeskrig i Sverige för första gången i historien mycket nära.

Pursvensken kommer aldrig någon gång någonsin låta sig styras av islamister.

2011-12-03 @ 13:14:58
Postat av: Tomas F

Vår religionsfrihet som var tänkt att återspegla mångfald under ansvar utnyttjas idag av Intoleransens utövare för att skapa den monokultur som de alla längtar efter.

Det som sker i Sveriges muslimska getton är en tragedi, en tragedi som skapats av den naiva pk-mobben som vägrar att ta ansvar för Sveriges sekulära framtid.

Av de lallande vänsterakademikernas och pk-högerns tal om värdegrund återstår inget av värde. Det enda som vi idag vet är att de till varje pris vill förvandla Sverige till en skitnation med aldrig sinande horder av religiösa fanatiker som aldrig kommer att acceptera frihet och demokrati.

Islams infiltratörer är på god väg att lyckas. Den svenska politiska ledningen är helt i deras händer.

Sverige är mycket illa ute.

2011-12-03 @ 13:23:19
Postat av: sophia

En kristen säger; Jag kan dö för min tro.



En Islamist säger; Du kommer att dö för min.



http://avpixlat.info/2011/12/03/muslimsk-kristallnatt-mot-kristna-butiker-i-irak/#disqus_thread

2011-12-03 @ 13:25:31
Postat av: Tjadden

Jag hörde en kille i radion att han minsann visste att de muslimer som kommer till Sverige är oduglingar för det hade hans goda vänner muslimerna i mellanöstern berättat för honom.



Ska man generellt titta på invandrarproblemet är merparten oduglingar som kommit hit för att bli försörjda.



Ett stycke Bredenberg kritiserar Aktuellt för att ha yttrat om att invandringen fungerar inte, vilket han tyckte var för jäkligt att detta sägs i Aktuellt.

2011-12-03 @ 13:52:07
Postat av: Gubben o Gumman

OT : Ett slag i en hamburgerkö i Trollhättan inatt resulterade i ett dösdfall,en "paralell" till parkeringsdödsfallet.

Blir intressant med straffmätningen när det kommer dit allrahelst om det är två Svennebananer inblandade

2011-12-03 @ 13:58:51
Postat av: Lille Kurt!

Jag arbetade och var bosatt i Saudi i början av 1980 - talet och blev förfärad över islam, muslimer och deras syn på humanism. Måtte inte denna fruktansvärda religion och människosyn drabba Sverige, tänkte jag!

Det måste påpekas, att det vid den tiden fanns en tendens till färdriktning mot västerländsk civilisation men detta avbröts abrupt efter att mullorna i Iran tog över och motsvarande extrema fundamentalister började kräva ett mer renlärigt islamskt styrelseskick i samtliga länder med muslimskt inflytande.

Det saudiska kungahuset blev plötsligt "renläriga" och figurer som "Bin Laden" krävde, att det västerländskt inspirerade saudiska kungahuset skulle störtas!

Nu har Vi fått "eländet" till Sverige och dessutom skall detta "monster" stöttas av naiva, okunniga och flummiga svenska politiker!

Snart dags att gå i pension och gissa vem som kommer att bosätta sig i ett land så långt från islam och muslimer som möjligt!

Jag har svaret: Lille Kurt!

Ni ställer frågan: Vem skall bosätta sig utomlands och så långt från islam och muslimer som möjligt?

2011-12-03 @ 15:19:45
Postat av: Ronny

Jag tycker det börjar bli lite pinsamt, men är inte alls förvånad längre ang. medias och främst Expressens energiska pixling av utländska mördare. Bara i denna veckan har två st bestialiska mord skett, där förövarna är muslimer, och då har dom givetvis pixlats. Men den svenska kvinnan som sköt sin man fick sitt foto bl.a på förstasidan. Visst är det satt i system av "vår" media..........

2011-12-03 @ 15:26:38
Postat av: Tjadden

Vilken kontrast på bloggsiter, jag har varit inne på bloggen Jinge.se där ordet inte är fritt, men vad väntat på en kommunist site än censur.



http://jinge.se/mediekritik/kungaskandalen-rullar-pa.htm/comment-page-1#comment-236775

2011-12-03 @ 15:56:38
Postat av: carl

snart kan inte den mest politisk korrekte indoktrinerade medelsvensson blunda för verkligheten ?

så fort de stänger av TV´n eller lägger ifrån sig tidningen och går ut i verkligheten, eller bara öppnar dörren när det ringer på.



blir allt fler "kulturberikade"



men varför vill 7 klöverns kreatur förstöra..förändra Sverige så totalt?



Sverige var ju 3:de rikaste landet i värden med nästan ingen brottslighet och en befolkning som var hjälpsamma mot varandra och tyckte ganska lika och kämpade åt samma mål.

vi hade en industri som gick för högvarv och det fanns arbete åt alla(som ville jobba)



jag tror det är de globala bankerna som vill plundra Sverige på allt.

det sker med sakta tillvänjning så svenskarna inte slår bakut.



det man kan göra är att alla svenskar hjälper till vid rösträkningen 2014, så alla sd valsedlar räknas.

vid omvalet i Vivalla i Örebro 2014 fick SD 8,47 procent och detta valdistrikt bor det 91,53 procent utlänningar och 2a generationsutlänningar!



valstatistik med taktiskt folkbokföringsflytt av 7 klöverkreatur:

http://www.scb.se/Pages/PressRelease____318312.aspx



men det hjälpte inte när SD-folk bevakade rösträkningen, troligen har invandrare som bott länge i Sverige genomskådat 7 klöverns hyckleri och röstar på SD!

det är nog därför 7 klövern satsar på att ta hit 100 000 nya väljare varje år!



http://www.val.se/val/om2011/slutresultat/K/kvalkrets/18/80/04/index.html



NU har det hänt!

i rikskanslern Reinfeldt-3de rike, får äldrevården ta emot konotorivaror som skall slängas för att de äldre skall få något att äta mer än det minimala som kommunen budgeterat till föda åt de som betalt skatt hela livet!

fy-fan det är ju exakt samma tankegångar som på 30-talet fast i modern form år 2011.

http://na.se/nyheter/laxa/1.1454866--det-man-ger-far-man-tillbaka-



men det finns skattemedel i överflöd till massinvandringsindustrin, som nu etablerar sig i de sista kvarvarande icke mångkulöturella orterna i mellansverige:

http://na.se/nyheter/laxa/1.1460134-tomma-lagenheter-blir-bostader-at-asylsokande



och med massinvandringen följer kulturberikning i vardagen:

http://na.se/nyheter/hallsberg/1.1460187-frack-stold-ur-guldbutik

2011-12-03 @ 16:24:26
Postat av: LN

Den funktionella idiotien sprider sig som en farsot över västvärlden. Även om denna mentala åkomma inte kan tillskrivas enbart och uteslutande Islam, så kan den nästan undantagslöst återfinnas i Islams fotspår. Senast nu i Storbritannien, där fler och fler muslimska universitetsstuderande och även skolelever vägrar deltaga i föreläsningar och undervisning om sedvanlig utvecklingslära, men i synnerhet darwinism.



Steve Jones, en professor emeritus i humangenetik vid University College i London har påtalat fenomenet och beklagar djupt utvecklingen. Visserligen är det än så länge inte alla muslimska elever som vägrar, men antalet är i stadigt stigande. Inte nog med att man vägrar att deltaga i undervisningen, man klagar över att sådan undervisning överhuvudtaget får äga rum.



För professor Jones är det ett mysterium att aktivt troende muslimska elever väljer att studera biologi eller medicin och han förundras över att eleverna inte ens kan tillåta sig att åhöra föreläsningar och lektioner. Att Allah bestämmer allt om allting, har tydligen professor Jones ännu inte kommit underfund med. Det ringa antalet muslimska nobelpristagaren kan det i sammanhanget vara lämpligt att påminna om.



Utvecklingslära är naturligtvis tabu för muslimer. Det mesta inom darwinismen är oförenligt med Islam. Allah den händige har i ensamt majestät alldeles själv åstadkommit allting. Är ni medvetna om detta, svenska folk, som förväntas vara stolta och tacksamma över att er maktelit har ordnat det så väl, att den fjärdedel av läkarkåren som är svenskutländsk till stor del består av muselmaner.



Men, medan kristna sekter som inte tror på Darwin, i den politiskt korrekta pressen allmänt brukar betraktas som helkorkade, så är politiskt korrekta journalister, dvs flertalet, mycket försiktiga med att uttala sig kritiskt om muslimerna. Det gäller att inte stöta sig med Allah.



Darwinismen är bara ett av problemen. Om Islam, det vill säga Allah i höjden och Islam på jorden - den mest korkade av alla de religioner som människan av genetiskt förankrade överlevnadsskäl fordomdags hittade på, skulle styra världen, skulle många läroämnen förklaras haram och därför försvinna från undervisningen på universitet och skolor.



Hur förhåller det sig med det av Koranen förbjudna desinfektionsmedlet ALKOHOL - nyttjas detta av muslimska läkare och sjuksköterskor? Svenska folk, spela inte med i fördumningsprocessen, vägra om möjligt att mottaga medicinsk "vård" av en muselmansk äskulap. Kräv en kompetent läkare med full västerländsk utbildning.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2066795/Muslim-students-walking-lectures-Darwinism-clashes-Koran.html

2011-12-03 @ 17:21:09
Postat av: OT

Röda arme'n gratulerar Reinfeldts DDR till fortsatta framgångar i bekämpningen av demokratin - RED RUSSIAN ARMY CHOIR "Kalinka": http://www.youtube.com/watch?v=C_A7Hu0uKNw

2011-12-03 @ 17:26:37
Postat av: rksmrgs

@Sophia



En kristen säger: Kristus dog för mig.



En muslim säger: Och du kommer att dö för mig.

2011-12-03 @ 17:50:05
Postat av: OT

Apropå den arabiska våren. Grattulerar alla ledare i västvärlden till "Peace in our Time"[1]



Tyvärr är sanningen den att "The only thing we learn from history is that we learn nothing from history." - Hegel, Friedrich



Och "All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." - Edmund Burke



Visste ni föresten att "The people never give up their liberties but under some delusion." - Edmund Burke



Kanske dags att lägga undan söndagsblaskan och sätta fokus på verkligheten?



För "Then you will know the truth, and the truth will set you free." - John 8:32



[1] Peace in our Time September 1938: http://www.youtube.com/watch?v=kmH5A6QsqRY

2011-12-03 @ 17:56:23
Postat av: OT

Säga vad man vill om Chamberlain men jämfört med vissa andra var han en hedersman - "British Declaration Of War - Radio Broadcast - 3 Sept 1939": http://www.youtube.com/watch?v=qtrOJnpmz6s

2011-12-03 @ 18:03:38
Postat av: Skånepåg

OT



Nedmontering av en industrination. Lång och oerhört skrämmande läsning.

Postat av: OT

@Skånepåg



Med en imbicills envetenhet går våra politiska ledare mot "Highway to Hell": http://www.youtube.com/watch?v=9e5WTARWVKk



Men jag och många andra säger "du hast nicht me gefragt": http://www.youtube.com/watch?v=aWE2IDEofmI

2011-12-03 @ 18:29:02
Postat av: Selektivt urval

Ert generella islamhat är er största svaghet. Däri ligger er begränsning. Folkflertalet vet att det är att betrakta omgivningen på¨ett enögt sätt. Det är inte länge sedan vi i Sverige hade katekesförhör och otrogna stämplades men sedan tog det ca 50 år innan vi i en naturlig utveckling gav oss själva chansen att se religionen med distans. Ge islam en chans!

2011-12-03 @ 18:38:53
Postat av: AWSvensson

Efter alla dystra rapporter så måste vi se framåt. Jag har därför från en blåsig Blekings skärgård idag hämtat mina egenkomponerade julsnapsar.Det är ju inte bara rapporterna som är dystra,även Håkan Juholt verkar dyster. För att muntra upp honom har jag därför döpt en av mina kompositioner till Juholt snaps.Nej GoG jag har inte tullat på den. Den består av humle,mynta samt torkade mandarinskal. Humle som för övrigt var planterad av en släkting till Juholt. Varför detta fjäsk undrar med rätta Gog. Jo ,ett alldeles för svagt sosseparti kan valet 2014 resulterar i att Reinfeldts hjärndöda gäng får egen majoritet och i det läget så spelar Sverigedemokraternas valresultat ingen roll.Ytterligare fyra år i Reinfeldts diktatur och landet är oåterkalleligen förlorat. Som sagt vi måste se framåt.

2011-12-03 @ 18:42:04
Postat av: Da Capo

Jag fick nedanstående text i eMailen idag.

Måste Läsas - om man bryr sig.

----------------------------------------------------

Hello!! My name is Bosch and I’m a recovering Muslim.

That is, if Muslims don’t kill me for leaving Islam, which it requires them to do. That’s just one of the reasons I’ve been writing and drawing against Islam and its Jihad for a number of years now. But fortunately for us, Islam hasn’t been able to make every Muslim its slave, just as Nazism wasn’t able to turn every German into a Nazi. So there is Islam and there are Muslims. Muslims who take Islam seriously are at war with us and Muslims who don’t aren’t. But that doesn’t mean we should consider these reluctant Muslims allies against Jihad. I’ve been around Muslims my entire life and most of them truly don’t care about Islam. The problem I have with many of these essentially non-Muslim Muslims, especially in the middle of this war being waged on us by their more consistent co-religionists, is that they give the enemy cover. They force us to play a game of Muslim Roulette since we can’t tell which Muslim is going to blow himself up until he does. And their indifference about the evil being committed in the name of their religion is a big reason why their reputation is where it is.



So while I understand that most Muslims are not at war with us, *they’ve proven in their silence and inaction against jihad that they’re not on our side either*, and there’s nothing we can say or do to change that. We just have to finally accept it and stop expecting them to come around, while doing our best to kill those who are trying to kill us.



Another problem with Muslims who aren’t very Muslim is that they lead some among us to conclude that they must be practicing a more enlightened form of Islam. *They’re not*. They’re “practicing” life in non-Muslim countries, where they are free to live as they choose. But their “Islam” is not the Islam. There’s no separate ideology apart from Islam that’s being practiced by these Muslims in name only, there’s no such thing as “Western Islam”.

Non-observant Muslims are not our problem, but neither are they the solution to our problem. Our problem is Islam and its most consistent practitioners. There is nothing in Islam that stays the hand of Muslims who want to kill non-Muslims. If an individual Muslim is personally peaceful, it’s not because of Islam, it’s because of his individual choice, which is why I often say that your average Muslim is morally superior to Mohammad, to their own religion. The very rare Muslim who helps us against Jihad is acting against his religion, but that doesn’t stop some among us from thinking that his existence somehow means that he represents more than himself.

The only reason we’re talking about Islam is because it doesn’t mean peace. Islam wasn’t hijacked by a “small minority of extremists” on 9/11, it was hijacked by a very small minority of moderates whose embarrassment in being associated with such an immoderate religion leads them to engage in moderate truth telling about it, proving their irrelevance as allies.

In addition to these politically active moderates, when you see well-assimilated Muslims in the West, you’re not seeing Islam in action, you’re seeing individuals living up to the old adage, when in Rome, do as the Romans do. They’re essentially post-Islamic Muslims who have rejected Islamic values and have embraced Western ones. But since the process of their assimilation was implicit – as it happened naturally by their exposure to Western, i.e., pro-life, values – both Muslims and non-Muslims alike prefer to generously give Islam some credit for it. But a good Muslim, by our standards is a bad Muslim by Islamic standards. Objectively good human beings, who identify themselves as Muslim, give Islam a good face, one far better then it deserves. This only gives us a false impression about what it is we’re facing, with just another excuse not to face it. And this leads to our acceptance into our culture of stealth jihadists who have figured out how to say what we want to hear, while they scheme behind the scenes to further Islamize the West.



In the name of distinguishing the enemy from Muslims who mean us no harm, far too many Western commentators have avoided using the name “Islam” for the enemy’s ideology, and instead have decided to create their very own terms for the threat we’re facing, terms that are alien to the enemy. Terms such as: Islamic Fundamentalism - Islamic Extremism - Totalitarian Islam - Islamofascism - Islamonazism - Political Islam - Bin Ladenism - Radical Islam - Militant Islam - Islamism - Jihadism.



We didn’t use terms such as “Radical Nazism”, “Extremist Shinto” and “Militant Communism” in the past. “Militant Islam”, Political Islam”, etc., are redundant terms. Our pretending otherwise has proven disastrous. Thousands of American lives, both civilian and military, have been sacrificed because of policies predicated on the myth that “Islam means peace.” We didn’t try to reform Shinto or Nazism during World War II; the major changes in those cultures took place only after we thoroughly de-militarized them.



And it’s no accident that Western analysts of Islam who are most informed about Islam are also most critical of it, while those least informed are least critical. But then there are those who, in their study of Islam, have become so enamored with their subject that, instead of sticking to what Islam is, they often write about what it isn’t, what they hope it might be. They seem preoccupied with doing their part to save Islam from those who have allegedly corrupted it.

The Muslim world is where the true meaning of Islam can be found in practice. Islam – not any alleged deviant form of it – means misogyny, censorship, anti-Semitism, homophobia, wife-beatings, beheadings, honor killings, pedophilia/“child marriages”, murdering infidels, etc. This is evil, and Islam sanctions every bit of it, but we’ve been told that we must respect “one of the world’s great religions” because it’s a religion. Following 9/11, the only thing George W. Bush knew about Islam was that it was a religion, and that apparently was a good enough reason for him to exonerate it as he did. And his advisor on Islam, David Forte, told Bush exactly what he wanted to hear, that “Nothing this evil could come from religion.” But 9/11 did come from a religion. Whatever else 9/11 was, it was an act of faith.



And Bush saying “Islam is peace” shortly after 9/11 gave the enemy a gift they couldn’t have foreseen. Here was the one man who was charged to defend America from their attack and here he was defending the very ideology that motivated the attackers.

Honesty is the best policy in general, and when it comes to war, it’s a moral imperative to find out the truth, to tell the truth and to act on the truth, no matter what sacred cow is killed in the process.



And so a big part of why nearly 3,000 victims of jihad on 9/11 haven’t been avenged is because of respect for religion, even for a religion that calls for our destruction.

(forts. följer)

2011-12-03 @ 18:42:31
Postat av: Da Capo

(forts)

Muslims who really care about Islam are part of an organized effort to spread Islam, and I sometimes refer to this collective effort by Muslims as “Organized Islam.” No matter the means involved, Muslims working towards a more Islamic world want the same thing the jihadists want. This organized effort includes Mosques, Muslim organizations, Muslim individuals writing books, blog posts, etc. And they all invariably engage in anti-Western, Anti-Israeli propaganda, at the very least.

I often hear that we should be working with the Muslim world. Working towards what? As Ayn Rand writes, “In any collaboration between two men (or two groups) who hold different basic principles, it is the more evil or irrational one who wins.” *Any time we spend “working” with a culture that calls for our destruction, we are working towards our own destruction*, consciously or not.



While it’s true that *jihadists don’t represent most Muslims, they do represent Islam*. But then why don’t most Muslims engage in jihad? Like in any culture, heroes are a small minority, and that goes for Islamic culture as well. The jihadists are Islam’s heroes; they are the ones most dedicated to following Allah’s commands and they’re celebrated in the Muslim world for it. They are also the only ones to whom Islam guarantees paradise. And their rarity was made even clearer when we learned that only the pilots of 9/11 knew it was a suicide mission. Our enemy knows that it’s tough to get even hardcore Muslims to sacrifice their lives for Islam, but they don’t want us to know that. Just as they don’t want us to know that behind their boast that they love death is the fact that they hate life.

And while Muslims who blow themselves up in order to kill non-Muslims are a small minority, Muslims who would explicitly condemn them are an even smaller minority. And while I think that Muslims are mere sheep to their Jihadist wolves, there are also too many Muslim cheerleaders for jihad. How many Muslims celebrated 9/11? Far too many. Even in my own lax Muslim upbringing in America, there was an omnipresent anti-Semitism and misogyny. Some members of my family admired Adolph Hitler, who I refer to as “Islam’s Favorite Infidel.” Regarding misogyny, the birth of a girl became a day of mourning for Muslim women in my family; they understood the suffering this girl would endure under Islam, even in America.



Though we say we’ve been at war for over ten years, we haven’t even begun to fight the war the way we should be fighting it. And those calling for a change within Islam during this war would be surprised at how much Islam can be changed through an honest war on our behalf. You can’t make a violent religion like Islam non-violent by argument, only by greater retaliatory force against state sponsors of jihad terrorism.

The future of Islam and the well-being of Muslims is said to be of importance to us. Post 9/11, the defense of our culture, our values, our very lives has been optional, but our defense of Islam has been absolute. It began with Bush’s “Islam is peace” and it continues with Obama, who said in his Submission Speech in Egypt in 2009, in front of members of The Muslim Brotherhood, “I consider it part of my responsibility as president of the United States to fight against negative stereotypes of Islam wherever they appear.” If only he felt the same about America.



*We can’t be both for Islam and for ourselves*. This enemy is fully on their own side and fully against us and they’ve made themselves believe that they’re the good guys and that we’re the bad guys, and our actions have done nothing but turn their hatred of us into an ever-deepening contempt. Before we see the enemy for what it is, we need to see ourselves for what we are. Only then can we, with full moral conviction, make them pay for what they’ve done and move us towards victory.

*Our problem is not “Islamophobia”, but Islamophilia*. It is this uncritical, uninformed, absolute defense of Islam by Western elites after 9/11 that I refer to as Islamgate. It’s a scandal for the ages that few involved would ever admit to being part of.



I care about the truth. I care about Western Civilization. I care about myself, my loved ones and my friends. I care about Life. And that’s why I don’t care about Islam. Our altruistic concern for the future and well being of the Muslim world has come at the expense of American lives and treasure. We’ve placed the well being of “The Muslim World” above our own self-defense. We’ve placed today’s Big Lie, “Islam means peace”, above the truth we need to act on. We’ve placed the lives of Muslim civilians above the lives of our soldiers, placing them in absolutely unnecessary danger in order to protect innocent (or even guilty) civilians. Our Rules of Engagement might as well be renamed the Golden Rules of Engagement, as our soldiers have been forced to treat the enemy the way we’d like to be treated. And the enemy takes full advantage of that, as they do of all of the policies our morally vain politicians have concocted. We need to shift the focus onto our own well-being at the enemy’s expense for a change. We’ve tried everything since 9/11 except real war. War is the answer to Jihad.



So who cares about Islam? Muslims, Jihadists, Islamophiles, Leftists who naturally side with anti-American ideologies, guilt-ridden fellow travelers who think America is usually in the wrong, and religionists who believe any religion is better than none. But since Leftists and Islamophiles usually know very little about Islam, who truly cares about Islam? Those who are at war with us.



In the end, I care about Islam and the Muslim world as much as the Muslim world cares about America and the West. This is war. We can’t be on both sides. I’m not rooting for Islam or the Muslim world. I’m rooting for us.

- - - - - -

Bosch Fawstin is an Eisner Award nominated cartoonist currently working on a graphic novel, The Infidel, of which the first chapter is now available as a digital comic. Bosch’s first graphic novel is Table for One. He is also the author of ProPiganda: Drawing the Line Against Jihad, a companion to The Infidel, and the 1st print appearance of Pigman. http://fawstin.blogspot.com/

2011-12-03 @ 18:45:23
Postat av: selektivt urval

Ert generella islamhat är er största svaghet. Däri ligger er begränsning. Folkflertalet vet att det är att betrakta omgivningen på¨ett enögt sätt. Det är inte länge sedan vi i Sverige hade katekesförhör och otrogna stämplades men sedan tog det ca 50 år innan vi i en naturlig utveckling gav oss själva chansen att se på religionen med distans. Ge islam en chans!

2011-12-03 @ 18:51:37
Postat av: OT

Varje dag regnar Katyushas ned över Israel från olika håll. Reinfeld m.fl. tiger stilla - the song Katyusha: http://www.youtube.com/watch?v=q4v1nDa7tLY



Varför? Och vad har det med oss att göra? Kan man och bör man fråga sig.



Varning. Svaret på dessa frågor kan ändra din inställning till saker och ting! Kanske bäst att inte undersöka saken vidare.

2011-12-03 @ 18:57:38
Postat av: Tipsaren

Angående att vi i Sverige har noll koll på den islamistiska aspekten av den arabiska våren så får man väl gissa att vi har något minus koll när det gäller svenska islamister. Det finns en riktigt bra kartläggning här: https://www.flashback.org/t1441458 som är mer seriös än det mesta. Läs och bli oroade.

2011-12-03 @ 19:00:14
Postat av: ge inte Islam någon changs

>selektivt urval



Beklagar din naivitet!



Läs den engelskspråkiga texten ovanför dig kommentar.

Vem vet mer om Islam än en insatt muslim?

Du, förstås!



Heliga enfald.

2011-12-03 @ 19:13:15
Postat av: Ölandslök

Ge islam en chans. Har de inte fått det? Resultatet ser vi varje dag i dagens Sverige med gruppvåldtäkter och personrån mm.

2011-12-03 @ 19:16:43
Postat av: selektivt urval

Ni skulle lika väl komma fråga alla de som i Sverige på 1800-talet förföljdes av svenska präster, bespottades i kyrkan och stöttes ut ur samhället. Liknande avarter finns nu i många odemokratiska och religiöst präglade länder, hur hjälper vi dem bäst? Genom att döda dem? Fråga alla anhöriga till dödade i Irak och Afghanistan hur de ser på religionerna och vem/vilka de anser har smolket respektive stenen i ögat!

2011-12-03 @ 19:30:25
Postat av: Tjadden

Muslimer som får det inpräntat via Koranen att de måste hålla på traditionen, att leva och verka som man gjorde på 600 talet.



Tänk om vi svenskar hänger oss till de nordiska gudasagorna och kräver att få leva som man gjorde på Vikingatiden.

2011-12-03 @ 19:38:07
Postat av: Hulda

selektivt urval:...

Jo, den Svenska Kyrkan uppförde sig inte perfekt om vi ser på den med våra ögon år 2011.

Idag har vi frihet att slippa religösa tokerier.

Det innebär att vi ska STOPPA Islams inträde i vårt samhälle.

2011-12-03 @ 19:40:59
Postat av: OT

@selektivt urval



Sjuklöverns framtid - The Future: http://www.youtube.com/watch?v=D97OxHZzBeQ

2011-12-03 @ 19:43:35
Postat av: Tjadden

Hulda



Ja,och visa att att Vikingen inom oss lever.



Senaste rön påvisar att Vikingarna var de första i landet som värnade om vård och omsorg för folket i deras samhällen och var långt ifrån så mordiska som de gamla historieberättarna ville ha dem till.

2011-12-03 @ 19:49:13
Postat av: OT

@Tjadden: "Tänk om vi svenskar hänger oss till de nordiska gudasagorna och kräver att få leva som man gjorde på Vikingatiden."



Lugn o fin Tjadden, snart har Reinfeldt fört oss tillbaka till 600-talet och då skall vi återigen bli "Swedish Pagans": http://www.youtube.com/watch?v=kbWc3NPpXTQ



"För Sverige i tiden..."

2011-12-03 @ 19:52:39
Postat av: selektivt urval

Från vilka länder kommer då många invandrare. Jo, från tex Somalia, Irak och Afghanistan där västvärlden gått in och "hjälpt till" genom att döda miljontals människor. Tacka sjutton för att de flyr därifrån. Vi, västvärlden, bär då ett ansvar att ta emot dem! Låt dem styra sig själva så kanske de känner mer frid i sitt eget land! Det är nog där de egentligen vill bo.

2011-12-03 @ 19:55:41
Postat av: Gubben o Gumman

Tjadden : Det blir ju följden om inget görs

Sven media kan ju inte lura folket hur länge som helst

För eller senare brakar det ju loss.

Sosseröstande pensionärer tar snart slut.

Sossarna är slut det vet alla utom Juholt möjligtvis

Stäng gränsen utvisa kriminella ompröva samtliga PUT.

Den kränkande behandlingen som skatteslavarna utsätts för kan bara sluta på ett sätt.

2011-12-03 @ 20:09:16
Postat av: Tjadden

OT



Hemska tanke om Reinfeldt överlever nästa val, då vete tusan om det inte vore dags med ett utpräglat Vikingaparti och gärna som framhöll dess ikoner och hängav sig åt dess symbol för att vara landets befriare.



Tänk att få höra dessa ord ifrån de invandrade muslimerna, Allah bevare oss för Nordmännens raseri!

2011-12-03 @ 20:09:33
Postat av: Tjadden

G o G



Hur många gånger har jag inte hört dina ord de senaste tio åren och nu är det mer aktuellt än någonsin att göra slag i saken!

2011-12-03 @ 20:13:03
Postat av: Thoralf Alfsson

selektivt urval



Kan du inte förklara varför salafisterna vill backa tiden till 600-talet. Beror det också på västvärlden?

Postat av: alf

@OT

Med nuvarande utveckling i Sverige får väl kungen snart ändra sitt valspåk till: "För Sverige i forntiden"

2011-12-03 @ 20:21:36
Postat av: selektivt urval

Thoralf! Tack för din respons! Jag lider med dig, du verkar till del ha goda förutsatser, men genom generellt islamhat tror jag att du motverkar dina egentliga mål.

Till din fråga, är inte insatt i salafister men gissar att de är en extremistgrupp bland andra. Alltså inte synonymt med islam. Märk att islam faktisk har även Jesus som en viktig profet (och därmed idéalen) (vilken annan religion har det förutom Kristendomen). Det går säkert att hitta vedervärdiga rörelser inom andra religioner, typ salafisterna.

2011-12-03 @ 20:29:48
Postat av: Magentan

"selektivt urval" skriver: "...hur hjälper vi dem bäst? Genom att döda dem? "



Vem har nämnt något om att döda? Ingen här i alla fall!



Däremot finns det ingen anledning att ha gränserna vidöppna för bokstavstrogna islamister, och framför allt inte att låta dem sprida samma odemokoratiska och religiöst präglade avarter (och ännu värre) i Sverige, som vi led under för flera 100 år sedan, och som vi nu har lyckats bli av med.



Det finns ett 50-tal länder i världen med muslimsk majoritet att välja mellan för de islamister som, i likhet med vår moderate riksdagsman Waberi, vill ha sharilagar.



Men jag ger dig rätt i att västvärlden inte ska gå in och lägga sig i inbördesstriderna i Mellanöstern och Afrika (inklusive Libyen).

2011-12-03 @ 20:33:56
Postat av: selektivt urval

Nej, det stämmer ingen annan har nämnt ngt om att döda. Jag vill dock bidra med ett annat perspektiv. Genom att västvärlden ostridigt har döda (orsakat miljontals muslimers död de senaste decennierna)blir det flyktingrörelser. Vem vill inte fly från död och orsakat armod?! De flyende är till stor del muslimer. De kommer till Sverige. De byter inte religion vid gränsen. Vi får dem som grannar....

2011-12-03 @ 20:41:14
Postat av: Ölandslök

Stod i kön på Lidl idag bakom några somalier/lastbilschaffisar (enligt Annie Löw). De våldförde sig visserligen inte på någon under de minuterna men de luktade och förde väldigt oväsen kanske har jag fördomar?

2011-12-03 @ 20:42:21
Postat av: Hulda

selektivt urval... Det kanske är dags för folket i den Muslimska världen att kasta av sig det religösa oket. Vi i väst kan inte hjälpa till med det. Viljan måste komma från de förtryckta.

Att få död på Gadhaffi var ett första lilla steg, men många återstår.

2011-12-03 @ 20:48:40
Postat av: Tjadden

selektivt urval



Aha, muslimernas död ger dem legimitet att begå massor av terrordåd, då försvarar du något som inte du heller vill kännas vid egentligen, som ond bråd död, så du har något att tänka på och framförallt du kan inte ta muslimer, Islamister och all guds dynga i försvar!.

2011-12-03 @ 20:49:29
Postat av: selektivt urval

Att döda en annan människa kan aldrig försvaras! Utan undantag!

Ja, låt dem kasta av sig oket. Liksom vi fick, men det tog oss i Sverige många decennier. Skall vi kräva av dem att de gör det så mycket snabbare. Om vi skall hjälpa dem, hur?

Skall vi ge dem chansen?

Skall de slippa fly till Sverige?

2011-12-03 @ 20:58:36
Postat av: Tjadden

selektivt urval



Förbjud Koranen och att folk tvingas leva med skiten och det där med att muslimer sticker till Sverige beror på att de får en garanterad försörjning, enligt muslimer som är kvar i sina hemländer.



En sak ska alla förstå att muslimer motarbetar människans rätt att skilja oss ifrån djuren, alltså att bli civiliserade!

2011-12-03 @ 21:04:53
Postat av: Gubben o Gumman

Tjadden : Den folkliga vreden kommer den dagen folket är moget för det så funkar det i alla länder.

Sverigedemokraterna växer hela tiden inte minst i ungdomsgrupperna alltså raka motsatsen till S som nått sin topp och nu är på väg down hill.



Ta det bara lugnt SD har minst 60% av folket bakom sej i invandrarfrågan, i kommunerna kommer SD att gå framåt i bidragssnabeltäta kommuner.



Stämmer det tex att Borlänge har 5000 Somalier på plats så har sossarnna inte 2 röster där 2018.

I dessa kommuner kommer "sjuklöven" att luckras upp först,SD funkar som thinner löser upp skit förstår du Tjadden .



2010 startade den svenska våren Thor-alf får minst 20 nya kompisar i Rosenbad,sannolikt mera kvinnor

250 journalister försvinner under 2011 från svensk press det var väl en fin julklapp Tjadden.



SD ökar hela tiden då ökar också bojkotten mot att köpa tidningarna.



God jul på er förresten alla journalister som läser denna bloggen, ni vet vad ni har att vänta om lögnerna och mörkandet fortsätter, alldeles automatiskt.



Vore för övrigt intressant att få veta vilka som ligger bakom att PUT inte kan återkallas.

Dessa skulle "ringas" in på nätet till valet 2014.

Det är ju nationell våldtäkt.

Dessa är nyckelpersoner i sveket mot svenska folket

Ett skatteslaveriets moment 22,inte friskt



Allt eftersom flera SvenneBananer berikas ökar SD ångvälten att sakta kram skiten ur sverigefientliga politiker och journalister blir en bieffekt.

Sverige kan inte behålla 500000 Mena invandrare på socialhjälp i det långa loppet dom får åka hem för eller senare,wait and see.

2011-12-03 @ 21:08:33
Postat av: Tjadden

selektivt urval



Begrunda nogsamt vad den här profeten säger.



http://www.youtube.com/watch?v=3xQIccUj3OQ

2011-12-03 @ 21:13:46
Postat av: Hulda

selektivt urval...

Om människorna i världens Muslimska länder slutar lyda religionens alla påfund blir det ett stort första steg.

Det märkligaste är att när de kommer hit utövar de och accepterar fortfarande sitt hemlands förtryck....

2011-12-03 @ 21:22:23
Postat av: Tjadden

G o G



Bra redogörelse som jag naturligvis önskar att det blev sant.



Men vad tror du om ett renodlat Vikingaparti som hade till uppgift att uppmuntra svenska folket att de står inte ensamma i sin förtvivlan och deras vilja att återställa Sverige i befintligt skick innan de politiska galningarna började löpa amok mot svenska folket.

2011-12-03 @ 21:22:45
Postat av: Dumle

Selektivt urval@

Genom dina argument avslöjar du din okunskap



1. Västvärlden upplevde Upplysningen på 1700-talet och kyrkan tvingades vänja sig vid att utsättas för kritik, ifrågasättande och satir. Detta måste Islam också acceptera innan toleransen kan komma. Hur bidrar du till detta?



2. Religiös lag baseras på sharia (Koranen och Muhammeds ord/gärningar). Där finns hur mycket uppmaningar till våld, mord och förtryck som helst. I tex sura 17:33 står "” Tag inte en annans liv – Gud har förklarat det heligt – annat än i rättfärdigt syfte.” Det är sanktionerat att mörda, om du anser att du skydda och hjälper islam mot dess fiender. Att du ens tar upp Islams syn på Jesus är märkligt. Enligt islam var han en profet, men hans liv gestaltade sig INTE som det framställs av NT. Denna skrift är förvanskad. Därför är heller inte hans värderingar enligt NT normbildande.



3. Misären och förtrycket i många muslimska länder har ingenting med västvärlden att göra. I början av 2000-talet kom FN med en granskning som hette Arab Human Development Report. Den visade att problemen beror på bristen av frihet i dessa länder. Den enda vägen mot ett bättre Mellanöstern är att staterna grundar lagstiftningen i FN-s mänskliga rättigheter. Tyvärr vägrar alla 56 muslimska länder i OIC (muslimska staters samarbetsorganisation) att skriva under denna och har istället skapat sin egen deklaration om mänskliga rättigheter i den s.k Kairodeklarationen. Denna baseras på religiös lag - sharia. Denna syn gör nu stora framsteg i hela Nordafrika. INGENTING kommer att bli bättre av detta.



Hur kan du säga att vi skall ge islam en chans när dina kunskaper är så bristfälliga? Se hur stater som anpassar sin lagstiftning till 100% efter islams skrifter fungerar. Tycker du Saudiarabien, Iran eller Sudan verkar fungera enligt dina åsikter om hur en "idealstat" fungerar?



Mvh Dumle

2011-12-03 @ 21:35:05
URL: http://skafferigodis.blogspot.com/
Postat av: OT

@selektivt urval



Du är sanneligen selektivt i dina urval. Varför inte slänga dina skygglappar och se verkligheten i vitögat?



Vi i Sverige har inte deltagit i utomeuropeiska strider sedan vikingatiden, med undantag för soldater under FN-flagg i Kongo och regingens insats i Libyen.



Så kom inte och pådyvla oss någon kollektiv skuld som du privat känner. Och man behöver inte vara någon Einstein för att förstå vad som kommer hända om vi i Sverige tvingas tillbaka till 600-talet.



Tips: Läs boken: "Modern Democracies" från år 1921 av James Bryce (Brittisk jurist, historiker och politiker).



sidan 92: "It is the newspaper press that has made democracy possible in large countries. The political thinkers of antiquity assumed that a community of self-governing citizens could not be larger than one voice could reach, because only by the voice could discussion be carried on: and they might have added that only where the bulk of the citizens dwell near one another can they obtain by word of mouth the knowledge of political events that is needed to make discussion intelligent and profitable."



sidan 109: "Democratic government rests upon and requires the exercise of a well-informed and sensible opinion by the great bulk of the citizens. Where the materials for the formation of such an opinion are so artfully supplied as to prevent the citizens from judging fairly the merits of a question, opinion is artificially made instead of being let grow in a natural way, and a wrong is done to democracy."

2011-12-03 @ 21:37:26
Postat av: Gubben o Gumman

Jodu Tjadden det skulle bli fina vikingar med Gubben o Gumman inblandade.

Fast vi e ganska starka idag tex puttade vi tillbaka och limmade fast Ängö som hade slitit sej i stormen.

Det som möjligt är intressant att veta är hur många som är tokförbannade.

Vad exakt skulle ytterligare ett svenskvänligt parti tillföra menar du?

Det gäller att omvandla ilska och besvikelse till konstruktivt arbete som Alfsson gjort ,fan nu får vi nog pluspoäng i allafall men det stämmer.

2011-12-03 @ 21:42:10
Postat av: Magentan

Hulda skrev: "Det kanske är dags för folket i den Muslimska världen att kasta av sig det religösa oket. Vi i väst kan inte hjälpa till med det. Viljan måste komma från de förtryckta.

Att få död på Gadhaffi var ett första lilla steg, men många återstår."



Att Gadaffi var en mycket hård och grym diktator finns inga tvivel om. Men det var inget religiöst muslimskt ok som diktatorn Gadaffi drev, åtminstone inte under de senaste 10-15 åren. Tvärtom så närmade han sig västvärlden.



Däremot består de s.k. "demokratiska rebellerna" av bokstavstrogna islamister, som NATO/FN/EU inkl Sverige nu har hjälp till seger. (En av orsakerna till rebellernas Gadaffi-hat var att de inte tilläts ha moskéerna öppna för bön 5 gånger om dagen utan endast under fredagsbönen).



Inbördeskriget i Libyen var (som i Afghanistan) en kamp mellan olika sidor av dominerande klan-grupperingar. Libyens bägge stridande klan-grupperingar och stammar har alltid varit uppdelade i två dominerande regioner, rebellernas Cyrenaica i östra Libyen och Gadaffis Tripolitanien i nordväst, och det har pågått en maktkamp mellan dessa regioner i TUSENTALS år. Inte förrän 1951 blev Libyen en enad stat.



Det krävs hårda och skoningslös diktatorer, som t ex Gadaffi eller Saddam, för att hålla ihop ett land med olika klaner och olika religiösa grupper.



Så vad väntar oss i Sverige?



2011-12-03 @ 22:02:29
Postat av: Gubben o Gumman

Selektivt urval : Bygg en djonk av bananskal och segla med dina kvinnofientliga mussekompisar till Yemen.

Ta på dej en burka/foliehatt och stanna där.

Du njuter tydligen av att kvinnor plågas i Sverige

Vet hut stolpskott,måtte du bli en balkong svala/flodhäst.



Det måste väl finnas någon kvinnofientlig blogg du kan häcka på istället för att störa det intellektuella flödet på Sveriges vassaste blogg.



Fan AW Svensson kan ju bli skogstokig och dricka sej full på julspriten om han läser ditt mentala svammel

Dra ned brallorna kolla på vänster skinka där står det I love Titanic

2011-12-03 @ 22:08:15
Postat av: K.

http://newsmill.se/artikel/2011/12/02/cs-krav-p-kad-arbetskraftsinvandring-ger-d-lig-tillv-xt



Läsvärd artikel på newsmill

2011-12-03 @ 22:11:22
Postat av: Magnus A

selektivt urval.



Nej, i Somalia har väst inte krigat så att människor flyr. Det är inbördeskrig och just mellan radikala islamister och inte lika radikala såna. Senaste insats där av väst var en misslyckad av USA för ett par decennier sedan där amerikanarna dödades.



Det du säger är närmast mall för vad man får säga till lärare i samhällskunskap om man vill ha betyg som inte är för usla, så det är inte så konstigt att någon (du) skriver det.



Men det är alltså inte alls rätt och där västvärlden har krigat önskar människor att de stannar kvar, t ex i Afghanistan där man oroas för vad som händer om talibanerna kommer tillbaka till makten (detta har flera underökningar visat).



Du får ha dina åsikter men de är faktamässigt fel.

2011-12-03 @ 22:13:07
Postat av: Magnus A

selektivt urval: "är inte insatt i salafister men gissar att de är en extremistgrupp bland andra"



Nej, de är de religiösa muslimerna i Saudiarabien och dels den inriktning som ledde till al-Qaida, men även en inriktning som har ett samarbete med Muslimska brödraskapet som tycks få 40% av rösterna i Egypten.



Minst 80% av muslimerna i Egypten önskar att införa sharia, där många är kritiska till demokrati, allt enligt Pew Research:



http://www.pewglobal.org/2010/12/02/muslims-around-the-world-divided-on-hamas-and-hezbollah



Salafism en gren i sunniislam och knappast aktuell i t ex Turkiet, men finns grupper av salafister organiserade i exvis väst.



Vet inte hur stor andel av islam de utgör. Gissar en bråkdel av någon miljard sunnimuslimer, men å andra sidan är de inte de enda radikala muslimerna. Radikalas inflytande tycks ha ökat i nutid där sekulära regimers inflytande minskat och krav på slöja för kvinnor senaste decennier ökat dramatiskt i Egypten, Pakistan mm.



http://en.wikipedia.org/wiki/Salafi



Jag är amatör -- men vet något...

2011-12-03 @ 22:33:02
Postat av: Gute

Vem skulle du rösta på om det var val i dag?

Sverigedemokraterna (23%)



http://mobil.aftonbladet.se/a/14026675;jsessionid=BBFAE960DC91675C359C06C35C934978.mobila?pollAnswer=8&pollSectionPath=/

2011-12-03 @ 22:45:48
Postat av: Anonym

2011-12-04 @ 00:43:59
Postat av: carl

"flyktingbarn i lyxvilla, grannarna "jublar"

på slutet av inslaget, när kameran är på:

"vi har det alldeles för bra här, så man skall inte missundra andra (att få leva lyxliv)"



http://svtplay.se/v/2547713/smalandsnytt/fortsatt_diskussion_om_flyktingbarn?sb,b1387521,60,f,-1



haha, gärna en uppföljning om ett halvår.

2011-12-04 @ 02:09:53
Postat av: Putte

@selektivt urval.



Så Svenskar har varit i Somalia, Irak och Afganistan och dödat miljontals människor? Det var en nyhet för mig.

2011-12-04 @ 06:57:55
Postat av: Tony Ingman

Selektivt urval:

Du svamlar om att kristendomen var en plåga för

oss förr. Jaha, men då finns väl ingen anledning att dra på sig ännu en efterbliven religion som i

sin utövning är ännu värre än det ok som det tog

oss århundraden att tämja. Att många muslimer är

mörkermän och ett hot mot den sköra demokrati som

finns står klart, men det absolut största hotet är

alla naiva människor som vägrar att inse att Islam

är fullständigt omöjligt att kombinera med demokrati.Nämn annars ett Islamiskt land där demokrati råder.

2011-12-04 @ 07:05:16
Postat av: urvalslös

Industrialistena Krupp, Thyssen och Co menade att de skulle ge Adolf Hitler en chans!



"Låt honom rensa upp i kommunistträsket, sen kan vi ge honom sparken."



"Selektivt urval", använd pannloberna, bara litet!



Ger du Mohammad ett finger snor han hela handen och hugger i värsta fall av den.



Jasså, det gick inte. Att tänka. Då bör du göra något konstruktivt, knyppla eller virka, om du

nu inte kan tänka.

2011-12-04 @ 07:30:52
Postat av: Da Capo

Julia Ceasar - Hot, tvång och utpressning



"Väljarna ska ingalunda känna sig trygga i att riksdagen lever upp till sin roll som demokratins främsta väktare. Det är inte så det fungerar. Istället styrs politiken med järnhand av partieliterna genom olika utstuderade system av belöning och bestraffning, utfrysning och ren mobbing. Partiledaren Fredrik Reinfeldt antar alltmer skepnaden av diktator, en enväldig tyrann. Det hov han omger sig med har en enda uppgift: att backa upp och hylla honom och aldrig ha en avvikande mening. Den som håller med honom belönas, den som dristar sig till att ställa en enkel fråga öppet inför partigruppen eller har en avvikande åsikt bestraffas."



http://snaphanen.dk/2011/12/04/sondagskronika-reinfeldtlabyrinten/

2011-12-04 @ 07:47:25
Postat av: Stefan K

Ni som sett dokumentärer som "Det muslimska brödraskapet" och "Undercover Mosque" (finns på youtube) vet att högt uppsatta muslimer i form av mullor, imamer och politiker säger att islams agenda är att ta över världen och att detta redan sker med hjälp av infiltration inom olika myndigheter och politiska verksamheter.

Samma ord framförs också i otaliga filmer på just youtube och är hämtade från nyhetssändningar, demonstrationer och möten.

Tror politiker-Sverige att de sitter och ljuger?

Tror journalist-Sverige att det bara är tomma ord?



Det är ingen tvekan om att islam får ett allt större inflytande i Sverige och i rädslan för att sprida fördomar tillåts detta ske med politikers, myndigheters och journalisters goda minne.

Ingen kritik får framföras, men verkligheten har självklart gått upp även för dessa yrkeskårer, men nu har de målat in sig i det hörn där färgen aldrig torkar.



Såg på nyheterna i går att Egypten förlorar 40 miljarder på utebliven turism. Vad sker med landets turism när islamisterna börjar styra med järnhand?



Islamisterna kryper allt närmare Europa och redan finns de på våra gator och torg, trots att de avskyr allt som det västerländska samhället står för.

Varför tror ni? Infiltratörer?

Inte tror jag att de vill Sverige och övriga västvärlden något gott, men den signalen vill inte ens politiker, myndigheter och journalister lyssna på.

2011-12-04 @ 08:35:05
URL: http://petterssons.bloggsida.se/
Postat av: AWSvensson

GoG ,jag älskar inte varken sossarna eller Juholt. Men ibland måste man se sanningen i vitögat. Ett alltför svagt sosseparti kan leda till att Reinfeld och hans gäng får egen majoritet 2014. Är det någon som tro att han i det läget är intresserad av att slå back och börja föra en invandringspolitik som genomsnittet av Europa. Inte ens om KD och C åker ur,då vänder han sig till Mp som är lika trogna som en rävhona. Är det någon som har andra infallsvinklar på detta scenario så ventilera. För övrigt smakar Juholt snapsen som en alkoholiserad öl.

2011-12-04 @ 09:17:25
Postat av: Inge Sandén

Vill avsluta mitt deltagande i debatten,att ge läran islam en chans.

Därför vill jag tacka alla kommentatorer ingen nämnd och ingen glömd,för att ni med kloka ord undervisat "selektivt urval" vad islam är och hur länder och folk som styrs av denna lära måste med tvång leva sina liv.

Upprepar Tony Ingmans konstaterande.

När vi i Sverige just fått ordning på kristendomen kan vi inte ge en annan lära någon chans som dessutom bitit sig fast i hur man levde och tänkte för 1400 år sedan.

Hade inte den islamska läran varit upphöjd till en religion,hade den varit förbjuden i vårt land.

Islam är en politisk totalitär världsuppfattning med en strävan efter världsherravälde,som i sig har en sorts religion,fullt jämför bar med andra läror som strävat efter samma sorts makt,att bestämma över vad folk skall tycka,tänka,tro och leva.

Islam har redan förstört och splittrat vårt land tillräckligt och det är mycket viktigt för alla att förstå varför denna lära kramas av den vänsterintellektuella kulturmarxistiskaeliten.

Det är inte så att dessa människor likt "fan"blivit religösa på ålderns höst.

Deras syfte är bryta ned landet Sverige,därför dom hatar alla svenskar som säger att dom älskar sitt land och dess kultur och seder.

Därför ser dom sin chans att lyckas med sina syften att ge islam en chans,därför läran islam handlar mest om våld och hot.

Det är endast Sverigedemokraterna som kan hejda islams framfart,det är den största anledningen till att lägga rösten på SD 2014.

2011-12-04 @ 10:17:00
Postat av: Lotta

Någon som vet i vilket land bilden med banderollen med texten "No democracy we just want islam" är tagen? Democracy är till och med överkryssat. Vid extremmuslimerna i Englands presskonferens som finns här på bloggen säger någon att demokrati är cancer som måste utrotas. Motsatts till demokrati är sharia, någon som kommer ihåg hur många procent av muslimerna i England som ville införa sharia där? Jag tror att om man gjorde samma undersökning i valfritt europeiskt land skulle resultatet bli detsamma, även i Sverige. Demokrati genom den arabiska våren är dömt att misslyckas eftersom det inte ens står klart att det är demokrati och inte sharia man vill ha.

2011-12-04 @ 10:51:44
Postat av: Stora Småland

Jag har dragit kopior på Aftonbladets enkät : Om det vore val idag viket parti skulle du då rösta på ? Där får ju SD 23% av 23604 röster dessa kopior kommer jag att dela ut i mitt boendeområde !Nu ska jag fortsätta att vissla !

2011-12-04 @ 13:11:30
Postat av: Gustav

Det är alltför lätt att skylla på en flock politiker för den rådande politiska misären eller det förestående politiska haveriet, när vi själva har röstat fram dessa politiker till köttgrytorna - antingen beroende på okunnighet, pur dumhet eller av ren lättja. Det är ansvarsflykt av värsta sort, att anse sig vara förrådd av ett gäng politiker eller ett parti, som man själv har röstat på. Lättare än så här kan man inte omyndigförklara sig själv. För att idiotförklara sig själv, är det tillräckligt att framdeles lägga sin röst på t.ex. Annie Lööf eller hennes parti, nu sedan vi fått lära känna denna dame. Faktiskt finns det i Sverige ingen annan motpol till alliansens vanstyre är Sverigedemokraterna. Man må gilla dem eller ej, men befinner man sig på Titanic klockan K minus trettio minuter, så hoppar man hellre i sjön iklädd livväst än utan.

2011-12-04 @ 15:06:18
Postat av: Berit

Felet ligger i att svenska folket inte fick folkomrösta om massinvandringen av muslimer/araber utan är påtvingade av 7-klövern och det är en farlig väg.

Vi i Sverige har ingenting gemensamt med invandrare som lever på medeltiden vi kommer aldrig att mötas.

2011-12-04 @ 19:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0