VÅRDA SPRÅKET

Jag är förbaskat irriterad på det språk som vissa använder i kommentarerna. Jag är föbannat trött på vissa epitet som används. Den som inte kan skriva kommentarer som håller en anständig nivå stoppar jag direkt, utan att varna.

I slutändan är det inte de anonyma personer som skriver kommentarer som drabbas utan jag. Det finns journalister som bara sitter och väntar på att någon skall servera dem en smaskig kommentar.

Om inte de som skriver kommentarer skärper sig kommer bloggen modereras permanent. Jag är trött på att sitta och bevaka bloggen morgon till kväll.


Kommentarer
Postat av: elon

Hoppas att SD-fientliga bloggar tar samma ansvar.



Du har fortfarande min högaktning.

Håll ut.

2011-08-03 @ 00:00:56
Postat av: Simon Nylander

Hej igen Toralf!



Ett fint initiativ! Tänk om vi alla kunde stå för våra åsikter, använda våra rätta namn istället för pseudonymer i debatten. Då skulle man inte våga sig på alla de där fula angreppen, förolämpningarna och oförskämdheterna.



Jag vill också, sent omsider, tacka dig för ditt välkomnande av mig till din blogg. Tack!



Vi kommer att höras!



Kärlek!

Simon Nylander

2011-08-03 @ 00:07:05
Postat av: Ruskprick

Håller med dig där Simon. Men tyvärr så vågar jag inte använda mitt rätta namn. Det är lättare för dig.

2011-08-03 @ 00:18:41
Postat av: Simon Nylander

Ruskprick!



Det gör mig uppriktigt sagt ledsen att du tror att det skulle vara farligt för dig att använda ditt rätta namn i debatten!



Vi står på helt olika sidor, våra åsikter skiljer sig radikalt åt, men vi måste ändå kämpa för ett klimat i diskussionen som inte skrämmer bort folk.



Jag uppmanar er alla att lägga undan pseudomymerna!



Men visst, Ruskprick, jag förstår din ångest. Jag säger det inte med någon slags skadeglädje, jag förstår faktist att det inte kan vara lätt alltid att ha en avvikande åsikt i det allt mer hatiska klimat som råder i samhällsdebatten.



Vi kan hjälpas åt, på samma sätt som kristna och muslimer kan hjälpas åt, så kan vänstertänkare och Sverigedemokrater hjälpas åt.



Vi måste ha en öppen debatt! Alla måste våga stå för sin åsikt! Annars är demokratoin inget värd!



Kärlek!

/Simon Nylander

2011-08-03 @ 00:48:21
Postat av: Simon Nylander

Jag vill också tacka dig, Lovisa Holst, för att du ger dig in i debatten med ditt rätta namn.



Jag vill också tacka dig "Johan", för ditt stöd för det jag skrivit. Du har också mitt stöd. Jag önskar att du också kan använda hela ditt namn. Vi som tror på det mångkulturella samhället måste våga säga det rakt ut, och inte vara rädda för de krafter som vill annat.



Vad du än väljer, "Johan", så hoppas jag du fortsätter skriva här! Jag kommer att göra det, vi måste visa att den sortens rädsla för de som är annorlunda inte ska få stå oemotsagd!



Stor kärlek till Lovisa och Johan och alla ni andra!

/Simon Nylander



2011-08-03 @ 01:13:22
Postat av: Ruskprick

Mycket kärlek härinne nu. Men jag tror inte det löser islamiseringen av Sverige. Muhammed lyssnar inte på sånt naivt nonsens. Han skrattar åt puss och kram.

2011-08-03 @ 01:22:53
Postat av: Ruskprick

Å andra sidan har jag ingen märkbar ångest. Jag ser inget problem med att ha ett fyndigt alias. Jag trivs med Ruskprick. Bara jag håller mig till det. Det är det viktiga. Jag förstår inte varför du tycker det är så viktigt att vara offentlig inne på ett forum faktiskt. Det viktiga är att folk känner igen skribentens alibi.

2011-08-03 @ 01:30:05
Postat av: Ruskprick

Alias menar jag inte alibi. Sorry och kram.

2011-08-03 @ 01:57:44
Postat av: Tjadden

Simon Nylander



För mig är du helt anonym jag har inte en aning om vem du är, trots att du påstår att du signerar med ditt namn, om du nu heter så?



Ruskprick är på samma nivå som du att man inte vet vem han är, bortsett att han är mer insatt i politiken än vad du är.



Det jag går efter är att bedöma åsikter om jag vill hålla med eller inte och det räcker för mig, plus att kommentera något tema eller ämne som inte alla gånger låter sig göras med några enkla svar.



Politik kan innehålla så många fallgropar så man kan sällan eller aldrig ta något för givet.



Det ska mycket till att kunna avgöra vad som är den rätta politiken så att alla blir glada och nöjda.



En sak till folk i största allmänhet är svaga inför auktoriteter och tror att de om några talar sanning i alla lägen, vilket givetvis inte är sant, de är skickliga att undanhålla sanningen om så erfodras, oftast på begäran ifrån visst håll allt efter auktoritetens ställning i samhället.

2011-08-03 @ 02:02:54
Postat av: Ruskprick

Måste man också bli offentlig hur man röstar när det är val? Nä, jag anser att man inte måste gå ut med detta. Det handlar om integritet.Jag anser vidare att det svenska sättet att rösta är bristfälligt. Det optimala vore en lapp med alla partier där man prickade för det önskvärda bakom skynke istället för som nu i offentligheten ta en lapp inför allas ögon. I demokratins namn.

2011-08-03 @ 02:36:23
Postat av: Essendon

Att vara godtrogen ute på nätet i forum, chattar och bloggar med sin rätta idenitet, kan vara mycket riskfyllt, Speciellt om man inte har samma politiska åsikter som man förväntas, skall ha!



Allt som skrivs och yttras, sparas och en del legala som ilegala organisationer kartlägger om vad man har för åsikter eller så kartlägger skumma typer dig för kriminella syften.

2011-08-03 @ 06:57:06
Postat av: Stefan A

Ja jakten går på nätet nu, märkligt nog är det bara SD-bloggare som drabbas, kanske inte så märkligt, för det är bara på SD-bloggar som det letas och det är bara mot SD-bloggare som SVT ställer upp med både domare,åklagare och rättegång........

2011-08-03 @ 08:48:15
Postat av: Simon Nylander

Ni har ju förstås rätt i att det är en demokratisk rättighet att få dölja sin politiska uppfattning. Jag uttryckte mig otydligt, inser jag. Jag menar inte att alla ska behöva skylta med vad de står för, självklart inte.



Det jag retar mig på är att detta är en politisk blogg, där Thoralf Alfsson tydligt tar ställning för sin åsikt och uppfattning, men där svansen av påhejare består av anonyma smårasister och allsköns hatiska påståenden om muslimer.



Min poäng är att man behöver naturligtvis inte ge sig in i diskussionen, om man vill hålla sin politiska uppfattning privat. Men, om att väljer att faktiskt ge sig in i debatten, då har lämnat det privata och trätt in i det offentliga. Och då bör man också stå för det man säger.



Ruskprick tycker det blir jobbigt med för mycket kärlek på forumet. Eftersom kärlek till och nyfiken inför människan, hur hon än ser ut och kommer ifrån, är en vara det i vanliga fall lider brist på i detta forumet så förstår jag att begreppet känns lite främmande, kanske till och med lite obehagligt.



Det är så mycket lättare att stänga in sig i sig själv, skärma av sig från sin omvärld och drömma sig tillbaka till 50-talet.



Att närma sig en människa som till ytan verkar vara annorlunda kräver mod och nyfikenhet. Och kärlek. Inte naivitet, men kärlek.



Allt gott!

/Simon Nylander

2011-08-03 @ 11:10:48
Postat av: M

Jag skulle gissa på att det är en del afa-iter och journalister som skriver "främlingsfientliga inlägg på SD bloggar och tipsar media.



Det är ganska galet att media kan bli så galna av anonyma inlägg. Om jag skriver hyllningsinlägg om Breivik på en vänsterblogg, det skulle ingen lyfta ett ögonbryn över.

2011-08-03 @ 15:35:31
Postat av: Tjadden

Simon Nylander



Du svävar omkring och jag vet inte vart du vill komma, då du tappar i trovärdighet varje gång du skriver en mening, så måste du bli tydlig.



För att rädda denna situation måste du komma med en politik åskådning och inte ensidigt skriva att vi ska älska varandra m.m som man inte ids läsa om.

2011-08-03 @ 16:31:23
Postat av: Simon Nylander

"Tjadden".



Jag inbillar mig inte i min vildaste fantasi att jag har någon möjlighet att "rädda situationen". Jag saknar illusioner om att jag skulle kunna "vinna" en diskussion mot er. Åtminstone i den meningen att jag skulle kunna få er att förstå vad jag menar och hålla med mig.



Om frågan om invandring, rasism och islamofobi bara vore en strikt politisk fråga, då skulle jag hålla med dig om att det skulle tramsigt att prata om kärlek istället för att leverera en politisk åskådning, som du önskar.



Men främlingsfientlighet handlar inte egentligen om politik, det handlar möjligen om politisk ideologi, men framför allt handlar det om något så grundläggande som människosyn.



Allt gott!

/Simon Nylander

2011-08-03 @ 23:28:59
Postat av: Ruskprick

När invandrarna är fientliga mot oss då Simon? Svenskarna är i grunden inte rasister men när man har massinvandring och där muslimer är i majoritet och hotar vårt sätt att leva så är det naturligt att bli kritiska. Det är inget konstigt. Konstigt är däremot att ifrågasätta hur vi reagerar. Mångkultur är inte bra för någon. Låt det vara som det var tänkt.

2011-08-04 @ 00:20:11
Postat av: Ruskprick

Ville även lägga in detta då jag tycker det är himla fint samt att jag minns mina uppväxtår i ett helt annat Sverige än idag med förtjusning och nostalgi;

Sverige var en gång fantastiskt.



http://www.youtube.com/watch?v=-L4m6YTnbn8



http://www.youtube.com/watch?v=a-6b18mEEYs

2011-08-04 @ 01:05:20
Postat av: sunglasses for glasses

I recently came across your article and have been reading along. I want to express my admiration of your writing skill and ability to make readers read from the beginning to the end. I would like to read newer posts and to share my thoughts with you.6.Thank you for this article. That’s all I can say. You most definitely have made this blog into something special. You clearly know what you are doing, you’ve covered so many bases.Thanks!

2011-09-10 @ 08:45:08
URL: http://www.worstsunglassesbrand.com
Postat av: Moncler Jackets Sale

very interesting. In fact after reading, I had to go show it to my friend and he enjoyed it as well!

2011-10-22 @ 03:02:17
URL: http://www.usbestmoncler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0