PADDLING

Igår var jag ute och paddlade kajak. Något som jag borde göra lite oftare då det är väldigt bra och härlig avkoppling. Dessutom är det väldigt bra motion. Det känns i kroppen idag! 6 timmar i kajaken sätter sina spår.

Jag hade givetvis några stopp med bad, bland annat på Sandö längst upp i norr som var en liten pärla med en fin liten sandstrand. Där blev det bad och vila. Efter att jag slumrat en stund upptäckte jag att jag fått besök på stranden, dovhjort. Lite märkligt med tanke på öns storlek.

Läs lite om Vållö

Tyvärr tog batterierna slut i min kamera redan vid första stoppet på Vållö.  


Vållö.



Kommentarer
Postat av: Sven Dacke

Härligt med bilder från mina gamla hemtrakter.



Sandstranden på Sandö är fantastisk och sällan så mycket folk. Enda problemet är när det går Får på bete, då brukar det vara massor med fäflugor.



Så den som passerar Sandö med båt, passa på och gå in vid sandsranden på Östra sidan.



En liten bit Nordost Sandö finns ett minna fran WW2. En Flygande Fästning som nödlandade i vattnet efter en raid över Tyskland.

Och snart börjar WW3



Postat av: AWSvensson

Kanotting är hälsosamt för kropp och själ- för alla som stå i begrepp att gifta sig så rekommenderar jag att man tar en tur i en kanadensare. Är man fortfarande vänner efter den turen så kan man skrida till altaret. Nu ska man betala en avgift för att man har möjlighet att använda saker också. Jag tänker på avgifter till hårddiskar och USB minnen. Idén kan ju utvecklas ,varför inte avgifter för fortkörning och felparkering inbakad i priset för bilen. För att tillfredsställa Fi och Gudrun Schyman skulle män kunna avkrävas en avgift när de hamnar i puberteten, något GoG närmare kan förklara. Nu när ekonomin i kommuner och landsting börjar svikta ,ja då kanske dessa politiker får så vad de skördat.

2011-08-19 @ 09:38:37
Postat av: jägarn

Länge sedan vi fick något om ”Skinkmackan” ligger han lågt? Han kanske semestrar i landet han flytt ifrån, givetvis på skattebetalarnas bekostnad. En sak är i alla fall säker han kommer inte paddlandes i någon kajak så i det fallet så lär han inte störa de semestrande med sin uppsyn.

2011-08-19 @ 11:19:38
Postat av: Lotta

OT/ Om islamiseringen i Norge. Mycket väl värd att se.

Postat av: SD are

Då det inte procentuellt går att mäta de Svenskar som måste bo kvar på Ramels väg, så är det inte svårt att räkna ut att brotten begås av invandrare.

Postat av: Magentan

@ Dacke och Karlsson i föregående tråd



I förrgår pratade jag med en bekant i telefon och nämnde då i förbigående att det nyligen hade skrivits en del om Waberi i kvällsblaskan. "Vem är Waberi?" undrade bekantingen, lagom ointresserad. "Den islamistiske moderaten som sitter i riksdagen", svarade jag och berättade lite om hans åsikter om att en man ska få ha fyra fruar och om hur det går till i den skola han var rektor för osv.



Hon faktiskt skrek ut sin nästa fråga i luren: "Skulle HAN sitta i riksdagen för MODERATERNA???" Det hade hon aldrig hört talas om, och hon vägrade absolut tro mig först. När hon lugnat sig efter ett tag tröstade hon sig med att att moderaterna givetvis måste ha varit totalt ovetande om vad han var för en, annars skulle han ALDRIG ha fått en plats i riksdagen för dem. Och hon var ALLDELES säker på att INGEN bland hennes moderata vänner hade den blekaste aning om detta.



Just det! Svenskarna som inte läser Thoralf, PI eller andra SD-bloggar HAR INGEN ANING om vad som händer i det här landet. Dessa är ca 90 procent av väljarna. Drygt 3 miljoner människor har rösträtt i Sverige och ca 2,5 miljoner av dessa vet ENDAST det som står i papperstidningarna och vad de hör och ser i radio och TV.



Mer information måste ut direkt till hushållen!

2011-08-19 @ 13:34:12
Postat av: Ruskprick

Jag har varit på Sandö tre gånger. Vad jag minns förutom den vackra stranden är getingarna som vid de två sista besöken flygit in i mitt tält och stuckit mig typ fyra gånger vid båda tillfällena. Skoj att du också varit där.

2011-08-19 @ 14:31:09
Postat av: SD are

Håller med Magentan!

Mer information måste ut till helst alla hushåll. Det har tidigare skrivits att SD skulle ge ut tidning eller på annat vis till alla, sprida information. Vad händer?

2011-08-19 @ 14:52:10
Postat av: Robin Shadowes

@Magentan. Jag hoppas du informerade din väninna om att Waberi också sitter i försvarsutskottet och får se allehanda hemliga handlingar, sånt som handlar om våra kärnkraftverk? Berätta även att han tillhör Muslimska Brödraskapet. Skicka allehanda länkar till henne, Thoralf, Mopsen, PI, FT m fl. Sedan kommer det nog att rulla på och hon tar upp det med andra ovetande. Jo, ge henne länken til Snaphanen också så att hon kan läsa Julia Ceasars krönikor.

2011-08-19 @ 20:42:08
Postat av: Magentan

@ Robin Shadowes

Självklart gjorde jag det, men hon verkade så uppjagad av min första upplysning så jag är inte säker på att hon kunde ta in detta om försvarsutskottet också.



Har redan skickat en länk men tyvärr har hon besvär med synen (ska opereras) så det är väldigt jobbigt för henne att läsa på skärmen.



Många äldre har synfel som gör att det är mycket ansträngande att läsa på en datorskärm. Detta är ytterligare ett starkt skäl för SD att sända ut information till hushållen.

2011-08-19 @ 21:25:37
Postat av: Robin Shadowes

@Magentan. På din beskrivning av hennes reaktion så antar jag at hon tidigare röstat på Moderaterna? Efter denna händelse så antar jag att 2010 blev allra sista gången. Hoppas hon förstår nu att resten av alliansen och dom röd-gröna inte är ett dyft bättre och att samtliga sju grenar av detta Ett-parti alla är fanatiska mångkultur-vurmare och islamofiler.

2011-08-20 @ 04:49:43
Postat av: Smålänningen

Testar om cencuren fortfarande finns kvar....

2011-08-24 @ 16:04:55
Postat av: Smålänningen

... uppenbarligen inte.

2011-08-24 @ 16:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0