MEDVERKAT I BYARADION



Jag har blivit intervjuad av Peter Polack (Peter Glowinski) i Byaradion. En minst sagt lättsam intervju eller trevligt samtal med någon som har förstått frågeställningarna till skillnad mot alla utbildade journalister i svenska mediarröran som måste hålla sig till pk-linjen om de inte skall hamna ute i kylan på sin redaktion.

Gud nåde den som skriver eller säger något positivt om SD eller ens instämmer i något som kommer från en SD-representant.

Peter Polack har dock inte några sådana bekymmer utan tar istället en kaffegök under samtalet.

Hans frågor till SVT och Roger Jansson på Rapports redaktion är väldigt underhållande och jag är säker på att Roger Jansson fick svettpärlor i pannan av Peter Polacks frågor.

Lyssna på Byaradion och få ett gott skratt.

Jämför sedan med artikeln i Östran där journalisten menar att partiledningen tar avstånd utan att man pratat med någon i partiledningen utan grundar detta på något från TT (Tidningarnas Telegrambyrå).


Kommentarer
Postat av: Lotta

OT/ På mobilversionen av dagens AB finns en fråga: Om det var val idag vilket parti skulle du rösta på. Frågan finns i te vad jag kunde se på nätversionen. Kan kanske bero på att SD just nu ligger på 17 % när 20 766 personer har röstat.



Om det var val i dag, vem hade du röstat på?

Ställningen just nu:

Moderaterna (40%)

 

Socialdemokraterna (25%)

 

Miljöpartiet (7%)

 

Folkpartiet (4%)

 

Centerpartiet (2%)

 

Kristdemokraterna (2%)

 

Vänsterpartiet (4%)

 

Sverigedemokraterna (17%)

 

Postat av: Magentan

@ Lotta

Tja, vad kan man dra för slutsats av detta resultat?



Eftersom det är en nätröstning är de som röstar nätfolk och alltså mindre hjärntvättade av PK-media än vad de de stora väljarmassorna är. Därav SD:s relativt höga siffra.



Angående Moderaternas vansinnigt höga siffra på 40 procent kan man väl bara konstatera att det är PENGAR som är viktigast för svenskarna. Alla (falska?) löften om massor av jobb och lägre skatt ger tydligen resultat.

2011-04-12 @ 21:21:03
Postat av: Lotta

OT/ Vad håller Agtonbladet på med? Den ena löjeväckande artikeln efter den andra. Läs även länken nedan. Något grundläggande tycks saknas hos skribenterna. Någon som vet svaret?



http://blogg.aftonbladet.se/kulturbloggen/2011/04/krankta-sverigedemokrater-stoppar-dansforestallning

Postat av: Lotta

@Magentan



Håller med dig fullständigt. Tror även många gett moderaterna röster för att de vill sätt åt alla arbetslösa och sjuka som många endast ser som lata och som simulanter. Sveriges väljarkår består av 94 % missunsamma egoister som skiter i allt utom den egna plånboken. Intressant att frågan inte finns kvar annat än på mobilversionen, kan det bero på att resultatet inte föll AB på läppen?

2011-04-12 @ 21:30:26
Postat av: Magnus A

Kan någon säga till PI-bloggen som blockerar mig för att jag protesterade mot deras oseriösa felaktiga sätt att ange siffror för invandringens kostnad (eller om det var för att jag nämnde Patrik Ehns bakgrund) att släppa den intelligensbefriade blockeringen?



Inte heller SD:s riksdagsblogg släpper fram sakliga kommentarer som bifaller SD-förslag, och det bevis på att SD:are/SD har en bit kvar innan de/partiet är seriöst.



Vill ge kommentar nedan till PI:s inlägg om islamistkonferensen i Göteborg men är blockerad i all evighet (tills SD skapat sin diktatur?). (PI:s språkregler följs f ö inte alltid om andra partier och invandrare.)



Kommentaren gäller inlägget "Demonstrera utanför islamistisk konferens...":



---



"Psst: Det är otillåtet att konferensdeltagare filma eller spelar in ljud under konferensen:



http://farm6.static.flickr.com/5103/5605791420_1824a5ea95.jpg



Orsak är lätt att inse -- det kommer inte att sägas så trevliga saker där. Ingen som har lämplig ...signalteknisk utrustning fånga upp signaler med?"

2011-04-12 @ 21:39:41
Postat av: MakingBacon

De politisk korrekta propagandamaskinernas förslagenhet i lögner skulle få Joseph Goebbels att bli grön av avund.

2011-04-12 @ 21:46:03
Postat av: Allemand

@Martin A, riksdagsbloggen förstår jag inte, mina inlägg går rakt in, direkt, vad skulle hindra dig? Möjligtvis har de efterhandscensur, det kan jag inte svara på.



PI varnar och har varnat länge så där kan jag inte hjälpa dig. PI har dock förändrats till det sämre på en del sätt och bättre på en del sätt. Språkbruket har förbättrats avsevärt.

2011-04-12 @ 21:52:19
Postat av: Robin Shadowes

@Magnus, Håller med fullständigt. Dom kunde gott sluta verka var så småsinta och genomföra en allmän amnesti men med förbehållet att dom som redan blivit bannade en gång kommer bli det för alltid nästa gång. Eller att dom kunde införa Flashbacks system med three strikes and you're out.

2011-04-12 @ 22:12:42
URL: http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: SD Sönderfall Nyd syndrom LOL

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1440663/Tung-Sverigedemokrat-blir-politisk-vilde.html

2011-04-13 @ 01:18:03
Postat av: SD faller i bitar

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/544591-sverigedemokraterna-avhopparna-kritiska

2011-04-13 @ 01:18:57
Postat av: tusen bitar SD är kört

http://www.sydostran.se/index.93831---1.html

2011-04-13 @ 03:46:37
Postat av: Robin Shadowes

Är det Storkukade Bosse som gjort comeback?

2011-04-13 @ 04:56:18
URL: http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: SD Sönderfall Nyd syndrom LOL

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/544591-sverigedemokraterna-avhopparna-kritiska

2011-04-13 @ 17:39:13
Postat av: S-E Karlsson

När man läser om SD:s framgångar i riksdagen så förstår man att snacket om sönderfall inom SD bara är lappri !

2011-04-13 @ 21:55:54
Postat av: S-E Karlsson

När man läser om SD:s framgångar i riksdagen så förstår man att snacket om sönderfall inom SD bara är lappri !

2011-04-13 @ 21:56:34
Postat av: S-E Karlsson

När man läser om SD:s framgångar i riksdagen så förstår man att snacket om sönderfall inom SD bara är lappri !

2011-04-13 @ 21:57:08
Postat av: Magnus Andersson

Robin Shadowes: "Dom kunde gott sluta verka var så småsinta och genomföra en allmän amnesti men med förbehållet att dom som redan blivit bannade en gång kommer bli det för alltid nästa gång."



Du är också småsint om du anser det är okej att blockeras efter missnöje vid två tillfällen. Mainstream media blockerar inte överhuvudtaget.



Vad min kommentar på PI beträffar innehöll den orden "idiotiskt" ett par gånger, vilket jag inte brukar använda men jag förklarade även vad som var fel och uppenbart fel.



1 av 10 kommentarer på PI använder ordet idiotiskt på ett sämre sätt än jag med mina motiveringar, men då mot politiker, "zigenare" och så...



Man kan alltså hävda att PI:s blockering är pga att de subjektivt ogillar kommentarer, men de är nog inte kapabla att själva dra den slutsatsen.



Att PI blockerar mig för evigt inte bara idiotiskt, utan påvisar avsaknad av normala demokratiska värderingar. Det tror jag även att SD:s blockering visar. Detta unikt och har ingen bättre analys.



Några viktiga kommentarer har jag inte kunnat ge. Ser nu på PI detta:



http://farm6.static.flickr.com/5302/5624356582_a4ecc10518_b.jpg



Robin Shadowes, då du ser blockering för evigt pga att de är irriterade över ordet idiotisk (för det måste ha varit anledningen) har du själv på Exilen om repatriering skrivit om "den kladdiga lösningen som den mest realistiska". Det är din fulla rätt och jag skulle inte blockera dig på mina sajter för den kommentaren. Men dels pga att du finner blockering okej och dels pga kommentarer som den ser jag dig som extremist av ett slag som skulle kunna blockera mig för att jag påpekar grova fel i t ex texter som påstår sig visa att invandring kostar 300 mrd kr per år (dvs orsak till att PI blockerade mig). Din acceptans för blockering alltså nästan lika stor som PI:s och därför ser jag inte heller dig som demokrat.



PI bevisligen fega och antidemokrater när de som inte tycker som de ska få uttala sig och jag kan nu omöjligen se dem som annat än anonyma förkämpar för ett antidemokratiskt samhälle. Hur skulle jag?



Finns det någon som vill ändra på detta, kontakta PI och var förbannade på detta!!! (Inte bara muslimer/islamister måste fostras...)

2011-04-16 @ 14:10:48
URL: http://magnusorerar.blogspot.com/
Postat av: Magnus Andersson

Helt apropå, då jag nu nyttjar Thoralfs blogg, ska påpekas att Thoralf är ypperlig -- "extrem" -- ur yttrandefrihetssynpunkt! Både allt jag kommenterat står kvar liksom vissa s a s "hatiska spyor". Eloge!!! (Är tyvärr själv mindre generös, trots mina höga hästar. :/ )



Vidare kan påpekas att Aftonbladet raderar extremt mycket, men blockerar inte och därför snäppet bättre än PI. Obekväma fakta raderas 9 ggr av 10, oerhört illa! SvD raderar nog 1/3 av "obekväma sanningar" och Expressen knappt det. DN kanske 1/2.



:-)

2011-04-16 @ 14:25:58
Postat av: sunglasses for glasses

!! thanks for sharing. look forward your new posts.

2011-07-23 @ 05:36:37
URL: http://www.worstsunglassesbrand.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0