MEDIADREVET ÄNNU VÄRRE EFTER VALET

Jag var nog väldigt naiv när jag trodde att det skulle lugna ner sig efter valet. Nu visar det sig att mediadrevet bara accelererar och angreppen bara blir värre och värre. En sak är i varje fall fullständigt klarlagd och det är att stora delar av det svenska folket vet inte ett dugg vad Sverigedemokraterna står för i sin politik. Detta har jag fått bekräftat under valrörelsen när vi stått på stan och fått många frågor. Då inser man hur mycket jobb vi har att göra för att nå ut med våra åsikter och övertyga väljarna att det är vi som kan berätta om vår politik, inte Aftonbladet och Expressen som de flesta väljare tycks tro.

Ikväll var egentligen första gången jag tittat lite på nyheterna på nästan en vecka, risken för högt blodtryck har varit för stor. Är även mycket sparsam med att kolla tidningar på nätet.

Det var dock skönt att höra Ian Wachtmeister i Aktuellt, där han så kraftfullt försvarade Jimmie Åkesson. Jag är övertygad om att många tog intryck av Ians ord och giftiga kommentarer.

Idag har dessutom någon lagt ut en rad personuppgifter på nätet på personer som har kontaktat Sverigedemokraterna på ena eller andra sättet. Jag har fått många samtal och mail angående detta under dagen. Jag har full förståelse för dessa personers reaktioner och kan bara beklaga detta. Jag hoppas dessutom att polisen kan hitta de skyldiga till dessa brott. Har hört en del rykten i dagens telefonsamtal!

Det har varit väldigt omtumlande sedan i söndagskväll, telefon har ringt mer eller mindre hela tiden. Mailboxen har dessutom fyllts på väldigt snabbt och det tar tid att försöka svara alla, även om det blir korta svar. Det positiva är dock att personer hör av sig och vill ha inbetalningskort för att kunna bli medlemmar trots det mediadrev som pågår mot oss.

Barometerns journalist Anders Blank intervjuade mig igår och lyckades ”vrida runt” mina svar på ett anmärkningsvärt sätt i sin artikel.

"Thoralf Alfsson (SD) vet inte vilken länsbänk han sitta på, var han ska bo i Stockholm eller hur han ska lösa sina uppgifter med nuvarande arbetsgivare. Däremot vet han att han vill samarbeta med alliansen."

Anders Blank förstod du inte att jag sa att jag vet inte ens om jag kommer att få något mandat i riksdagen. Jag väntar tills den slutgiltiga sammanräkningen är klar. Innan dess kan man väl inte rusa iväg och göra en massa saker, i varje fall inte jag.

När vi diskuterade Alliansens invit till Miljöpartiet ansåg jag att det vore mer logiskt att Alliansen inledde samtal med SD, då jag ser mer likheter mellan SD och Alliansen än mellan MP och Alliansen. T.ex. kriminalpolitik med M, Skolpolitik med FP, Familjepolitik med KD och kärnkraft. Rubriken blev ”Thoralf Alfsson vill samarbeta med Alliansen” men det var inte riktigt det jag sa. Jag kan samarbeta även med de rödgröna om SD får ut mer av ett sådant samarbete. Jag har dessutom kommenterat fler felaktigheter under artikeln på nätet. Frågan är om man överhuvudtaget skall prata med journalister just nu, utan istället vänta tills läget ”normaliserat” sig något mer men det kanske tar tid.

Om man skall tro TV4-nyheterna så hänger Sverigedemokraternas 20:e mandat lite löst och det är ju faktiskt ”mitt” mandat. Alliansen hoppas kunna sno ett utjämningsmandat från SD. Hur som helst åker jag upp till Stockholm imorgon för ett första möte med den tänkta riksdagsgruppen för Sverigedemokraterna. Det skall bli väldigt kul att träffa alla igen.


Kommentarer
Postat av: lee

Lyckat till ..just nu ser det ut som om SD får 5,86%..

Bara hoppas att du kommer in efter som jag kryssa dig !

2010-09-21 @ 23:03:05
Postat av: Skeåning

Lycka till!



Fruktansvärt mediedrev och hat-stämning som piskas fram. Det finns all fog för oro att media kan framkalla oerhörda våldsamheter.



Finns det någon möjlighet att se Wachtmeisters framträdande någonstans? missade det och har inte funnit något klipp.

2010-09-21 @ 23:11:14
Postat av: Martin

Vi får hoppas att inga SD sedlar försvinner i Sthlms kommuns kontrollräkning - de två yngsta brudarna är med i facebookgruppen "Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack."



Postat av: Roberth

Hoppas du får en plats!

2010-09-21 @ 23:28:33
Postat av: FF

Den svenske eliten har et merkelig forhold til fascistisk vold. Den forsøker å fremstille det som om SDs kritikk bidrar til å fyre opp under hatefull fascistisk vold, mens det er klart for alle som VIL se, at SD ikke verken bruker, underbygger eller forsvarer fascistisk vold eller møteterror. Tvertimot er virkeligheten den stikk motsatte. Det er media som fyrer opp under det hat og den demonisering som underbygger og legitimerer den fascistiske vold og møteterror som SD blir utsatt for. Det er den galskap!



Virkeligheten er den stikk motsatte av det media presenterer for folket. Og det er media som sprer hat og legitimerer fascisme og vold. Situasjonen er jo så ille nå at Malmø er i ferd med å bli judenrein! Men journalistene er forblindet. Og også her er mediavenstre i sverige en av de som er med på å fyre opp under jødehatet.



Det må jo være godt for disse media-menneskene dårlige samvittighet å ha noen å skylde på slik at de skal slippe å ta ansvaret for den faenskapen de selv står for. Men dette er folk som søker å vaske sine hender i andres blod.

2010-09-21 @ 23:31:16
URL: http://www.frittforum.info/blog/
Postat av: LN

Hallå alla seriösa invandringskritiker!

Detta är ett 1:a stapplande försök att sprida info via ljudfil (MP3).

Vänligen kom med kommentarer/kritik/förslag.

=======================================

Först ut blir 'Lodenius och Marcus Uvell på Timbro' som diskuterar

dagens mest älskade skällsord: rasism, främlinhsfientlighet och SD.

Herrskapet synes kunna hänföras till kretsen: asylantkramare och invandringsentusiaster av typ besservisser.

- - - - -

Folkhemspopulismen.

En bok om Sverigedemokraterna av Markus Uvell och Erik Meier Carlsen

Finns det verkligen 300 000 tusen rasister i Sverige? Mer på Google...



http://www.box.net/shared/ygx1ftbj84



ljudkvaliten kan bli bättre!

har metoden någon framtid?

2010-09-22 @ 00:19:42
Postat av: Robin Shadowes

Jag hoppas verkligen att polisen tar det här på allvar för en gångs skull. Jag är nämligen inte särskilt pigg på att få nya "kompisar" från AFA eller bindgalna islamister för den delen.

2010-09-22 @ 00:21:09
URL: http://http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: Jonas

Om det är någon SDare jag verkligen tror skulle kunna göra nytta i riksdagen så är det du. Jag håller tummarna.

2010-09-22 @ 00:25:38
URL: http://www.realisten.se
Postat av: Etnisk Svensk

Media har förbrukat sin roll som trovärdig.

Tv,n ligger ute i regnet på gården och lär aldrig gå att använda mer.

Tidningsabonnemanget uppsagt.



Glad att få epitet "rasist" av ensamkommande journalister

2010-09-22 @ 01:10:02
Postat av: Tomtefar

Har suttit hela kvällen och väntat på AFA eller några andra demokratiska samhällsbärare skulle titta förbi nu när man ligger ute med både adress och telefonnummer på nätet, men nu orkar jag inte vänta längre utan går till sängs och sover lugnt o skönt.

2010-09-22 @ 03:01:35
Postat av: Dunderminnet

Jag hoppas verkligen inget händer dig eller någon annan sdmedlem/sympatisör. Detta HATET mot sverigedemokrater som media har propagerat för har gjort att det skapats en fullkomlig lynchstämning pga ens politiska åsikt. Detta är inte vad nyhetstidningar ska ägna sig åt, deras roll är att rapportera ovinklade nyheter.

Jag ser fram emot valet 2014 och hoppas att jakten på "kättare" slutar illa kvickt och att hjärnorna på redaktionerna startar.

2010-09-22 @ 05:08:31
Postat av: Dunderminnet

Förresten, jag får inte logiken i denna artikel att gå ihop: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-kan-portas-fran-utskotten_5374631.svd



speciellt meningen: "Idén är att varje utskott ska bestå av 15 ledamöter: åtta från alliansen och sju från de rödgröna."

Alltså vad jag kunde se på valvakan så var sd inte det minsta partiet och borde i sin fulla rätt få 1 plats, alliansen 7 och rödgröna 7 = 15. Det är det mest logiska. Detta visar på ett väldigt vidrigt demokratiförakt av ALLA de sju partierna i riksdagen.



2010-09-22 @ 06:29:55
Postat av: S -E Karlsson

Enligt kommunallagen så får inte en invandrare rösta i kommun och landsting i Sverige om inte denne/denna bott i Sverige i tre år före valdagen !

Varför måste man då översätta valinformation till 25 olika invandrarspråk ? Svenska borde man väl som vuxen lära sej på tre år ?

2010-09-22 @ 06:35:45
Postat av: Zalgonenko

På ekonominyheterna imorse så meddelades att kronans värde kraftigt stärkts sedan igår. Dagen innan meddelades också att kronan stärkts trots varningarna för SD och ekonomiskt kaos.

En stärkt krona två dagar i rad alltså.



Det kanske är omvärldens reaktion på att Sverige äntligen fått in ett parti i riksdagen som inte har en extrem linje i invandringsfrågan?

2010-09-22 @ 06:57:27
Postat av: Robert

Nu är det ännu viktigare än förr att banda alla journalistintervjuer, ty dom äro icke att lita på. öppna valfri dagstidning idag om ni inte tror mig...



;)

2010-09-22 @ 07:37:55
Postat av: Nalle i Växjö

Gratulerar alla som har gjort det möjligt att komma in i Riksdagen, och tack till media som på alla sätt hjälp till.



Men nu är det dags för Sverigedemokraterna att göra en riktig Mediasatsning och ta kontroll över vad som skrivs om partiet och politiken i egen riktig webbtidning, där debatten sker på egna villkor och inte på AB, Expressen mm

2010-09-22 @ 07:45:53
Postat av: Nalle i Växjö

Senaste avsnittet av Debatt ligger nu på SVT Play



När man ser det så är allt som Erik säger mycket bra, men kanske det skulle behövas mera mediaträning med tanke på TV debatt, kanske inte lika mycket "kulspruta" som Kommunisttjejen utan annat sätt att bryta och få ordet. Kanske ställa sig upp

Postat av: Kristina

Hoppas verkligen att du kommer in!

Tur att du inte läst media, det har varit under all kritik, man mår nästan illa.

Har själv fått många posetiva mail av personer som vill bli medlemmar och arbeta aktivt för oss, det känns härligt!

Själv kom jag in i kommunfullmäktige i Jönköping, ser fram emot en spännande tid!

Hoppas du hinner att skriva på din blogg även om du kommer att ha fullt upp.



MVH

Kristina

2010-09-22 @ 08:07:00
Postat av: Stone

Om nu samarbetet med alliansen i vissa frågor innebär att invandringsfrågorna läggs på is, eller att alliansen inte vill förhandla med SD om dessa frågor, kommer det att leda till att SD förlorar, i nästa val.

Det är min åsikt, och jag hoppas att den delas av fler.

Det är lätt att bli köpt eller lurad av dessa etablerade politisk rävar.

2010-09-22 @ 08:18:06
Postat av: Info

OCKSÅ KULTURSVERIGE VARNAR FÖR SVERIGEDEMOKRATERNA!



Sverigedemokraternas farliga kultursyn.



För tredje dagen i rad har ett fördömande av partiet Sverigedemokraterna utgjort ett huvudtema i Sveriges radios s.k. kulturprogram, Kulturnytt, Nya vågen osv. Och för tredje dagen i rad har vi fått höra Sveriges radios stående, politiske danmarksexpert, professor Lars Dencik, professor i ”socialpsykologi” vid Roskilde universitet, i diverse samhällsprogram fördöma Dansk folkeparti (och samtidigt, förstås, ”systerpartiet” Sverigedemokraterna).



Idag på morgonen slog Sveriges radio två flugor i en smäll: man lät just Dencik uppträda också i programmet Kulturnytt. Inkallad och intervjuad av vänsternissen och oikofoben Gunnar Bolin.



Det finns ingen hejd på hur Sverigedemokraterna demoniseras i ledande, svenska kulturkretsar. Dencik och Sveriges radio säger: Kulturrlivet i Sverige kommer att dö ut, om Sd får något inflytande. Sd vill bara tillåta Jössehäradspolska och Deutschland über alles. Sd vill ifrågasätta det ensidiga lovordandet av den dekonstruerande och ”normbrytande” konsten. Sverigesdemokraternas liksom Dansk folkepartis kulturpolitik går enbart ut på nazistisk nationalromantik, syftande till att förgöra alla andra folk i världen. Zorn, Carl Larsson, Strindberg och Hugo Alvén var i själva verket nazister.



ALLTSÅ: EN VARNING för Sveriges hela postmodernistiska, postmarxistiska och AFA-trogna kulturetablissemang! Slipa motargumenten i tid och försök att hitta företrädare i partiet, som själva kan någonting om konst, klassisk musik, litteratur (utöver de gängse, statsfeministiska och kryptomarxistiska dagsländorna) osv.



Här räcker inte att bara känna till namnet på de senaste, amerikanska popgrupperna och några kristna psalmer.

2010-09-22 @ 08:23:19
Postat av: Nalle i Växjö

Sverigedemokrater "kapar" kommentarsfältet.

Läs i Newsmill



Sätten är många att försöka sätta krokben för ett folkvalt parti.

Postat av: Sverige, Sverige fosterland!

Det är väl snarare så, att alliansen tappar några mandat om man nu läser Valmyndigheten rätt!

Men TV4 har ju hittills inte haft rätt i någonting!

Vilka urusla journalister TV4 besitter!

2010-09-22 @ 08:35:02
Postat av: Ludvig

Jag trodde att förföljelserna mot SD skulle avta, nu när dom kommer in i riksdagen. Men hatet mot det enda parti i Sverige som säger hur saker och ting ligger till, fortsätter visst med ännu större styrka. Skönt att höra Ian i går kväll, så talar en förståndig människa.

2010-09-22 @ 08:44:36
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Jag hoppas att varje sann demokrat bojkottar Aftonbladet och Expressen. Köp inte skiten.

2010-09-22 @ 09:02:29
Postat av: Nalle i Växjö

Herman Lindqvist analyserar "främlingsfientlighet" i TV4

Postat av: Måns

I de flesta av socialdemokraternas traditionella fästen har det gått utomordentligt bra för SD



Inte undra på att Mona Sahlin är så panikslagen att hon kommer med sanslösa lögner och beskyllningar mot SD. SD tar ju hennes kärnväljare.

I dag är det broderskapsrörelsens tur att vädra sin förtvivlan och desperation på DN-debatt, där man kan läsa följande:

“Socialdemokratins idé bygger på insikten om att ett jämlikt samhälle är bäst för alla. I resan från brutalt klassamhälle till modernt folkhem organiserade vi dem som fanns på samhällets botten att kräva sin rätt.”



Det är bara det att de på samhällets botten, svenskarna på samhällets botten, tum för tum T-fråntagits sin välfärd. Ett halvt ägg på äldreboenden när ensamkommande flyktingbarn - barn som ofta är vuxna och till och med har egna barn - kostar runt tvåtusen kronor om dagen.

2010-09-22 @ 09:55:53
Postat av: Ricky

Sverigedemokraterna är ett parti fostrat ur nazismen, och det går säkert att göra jättemycket för att dölja det faktumet. Men jag tycker vi alla kan hålla med om det. Det finns inget i partiet som tilltalar invandrare överhuvudtaget då det ligger i partiets agenda att se till att folk inte får utöva sin religion eller prata sitt eget språk. Lura inte er själva och tro att ni gör något bra för mänskligheten, för ni är väl människor ni också?

Lägg ner sverigedemokraterna och integrera er i samhället ni med. Det behövs fler människor som strävar efter ett samhälle där vi alla kan leva på samma villkor oavsett kön, härsprung, sexuell läggning, religion o.s.v.

2010-09-22 @ 10:20:41
Postat av: Dunderminnet

Ricky: Socialdemokraterna är ett parti fostrat ur nazismen och rasbiologiska värderingar.

Lägg ner pöbelfasonerna och lär dig tänka själv och sluta upprepa andra.

2010-09-22 @ 10:22:19
Postat av: Notarien

Nu ska dom sista 60 000 utlandsrösterna räknas. Är det alla våra ungdomar som tvingats utomlands för att få jobb som ingår där, så tror jag snarast att det gynnar SD. Därför kommer egen majoritet för alliansen inte att bli verklighet. Tvi, tvi...

2010-09-22 @ 10:27:57
Postat av: kalle

den hackade listan är ju fortfarande kvar. säpo maskar med flit.

när Lailja freivailds beodrade att släcka Sd hemsida då skedde det omedelbart.



fatta Vi lever i en diktatur, de som tycker annorlunda än makteliten, statskontrollerade media mm. är villebråd för politisk förföljelse.



skall SD väljare straffas nu? skall de som nu straffas ,skall de få försvara sig? är detta början på inbördes krig?

2010-09-22 @ 10:39:34
Postat av: Anonym

Öppet brev från en som röstade på SD i valet 2010



Jag är medelålders tjänsteman, har civilingenjörsexamen och bor inte i glesbygden. Jag har ett jobb och är inte orolig för att inte få ett nytt om jag skulle bli uppsagd. Sedan 1979 har jag röstat på moderaterna i alla tre valen (riksdag, landsting och kommun), men i år röstade jag på SD (utom i kommunvalet där jag valde ett lokalt parti).

Jag är inte rasist, i det uttjatade ordets egentliga betydelse – jag tror inte att människors biologiska bakgrund spelar någon som helst roll.



Varför röstade jag då på SD, fast jag inte är en lågutbildad arbetslös man i en avfolkningsbygd?



Förklaringen finns i den tysta partiöverskridande överenskommelse som verkar finnas, där all kritik som riktas mot vårt omhändertagande av flyktingar döms ut som rasistisk och/eller främlingsfientlig. Stigmatiseringen av sådana åsikter, och speciellt av SD som parti, ligger antagligen bakom deras framgång i det senaste valet.



Om man, som jag och många andra, märker att vissa åsikter inte över huvudtaget tolereras utan fördöms av ”etablissemanget” så börjar man fundera. Det är OK att vara för eller emot t.ex. kärnkraft. Inga kärnkraftsanhängare hängs ut i media, eller får sina hem vandaliserade. Det är OK att vara för eller emot fackets stora inflytande. Det är OK att vara för eller emot förmögenhetsskatt, villaskatt, friskolor, privatisering av statliga bolag, höjd bensinskatt, mer inflytande åt samer, införande av Euron i Sverige, alkoholmonopolets avskaffande och i stort sett vad som helst!



Men, man får inte vara kritisk när det gäller invandringen… Då får man samma rasiststämpel oavsett om man är rabiat tok-nazist eller om man bara öppet vill diskutera invandringens villkor. Många med mig, som har ”moderata” åsikter och som ser att den hittillsvarande politiken är misslyckad, klumpas ihop med ”Vit Makt”-företrädare och annat skräp – och avfärdas lättvindigt som ”extremister”.



Vi är inte extremister!



Vi vill att invandring ska kunna diskuteras öppet som vilken annan fråga som helst! Men det har inte gått hittills, i det politiska klimat som nu råder. Därför har så många röstat på SD, och därför tror jag att de kommer att få ännu fler röster i nästa val om inte de etablerade partierna tar till sig vår oro och vår frustration över att inte kunna behandla invandring på samma villkor som vi gör när det gäller andra andra aspekter av samhället.



Min röst på SD i valet 2010 var en missnöjesröst. Jag har, som jag brukar innan ett val, läst alla partiers valmanifest för att bilda mig en uppfattning. Om jag, hypotetiskt, fick önska mig att ett enda parti fick mer än 50% av rösterna så skulle jag inte ha valt SD utan moderaterna. Valet handlar om mer än bara invandringen, men det är en viktig fråga! Om jag, och alla som röstade på SD, får till stånd en öppen och förutsättningslös debatt om hur vi ska ta emot de som av olika skäl söker sig till Sverige så tror jag att många av oss skulle återgå till att sympatisera med något av de etablerade partierna. Annars gissar jag att SD, så som har skett i andra länder inom EU, fördubblar sitt stöd i nästa val.

2010-09-22 @ 10:41:44
Postat av: Robin Shadowes

Delar man inte svenska värderinga så skall man inte heller få rösta i ett svenskt val. Den muslimska livsstilen är oförenlig med den svenska kulturen men även mot vår grundlag. Vad SD borde arbeta för är att ta bort religionsstämpeln dom oförrätt har fått. Efter det kan man kriminalisera islam som vilken kriminell gruppering som helst. Det är fel att dom som nu kan gömma sig under religionsfriheten.

2010-09-22 @ 11:03:04
URL: http://http://madaboutmahound.blogspot.com/
Postat av: Celia

Hej vill du bli dagens blogg?

Anmäl dig här :D



http://celiadanielsson.blogg.se/2010/september/dagens-blogg-tavling-2.html



Hoppas du är med och lycka till<3

2010-09-22 @ 11:21:32
URL: http://celiadanielsson.blogg.se/
Postat av: Nalle i Växjö

Risk med SD Nämndemän i rätten.



( tydligen ingen som upptäckt dom Muslimska nämndemännen som redan nu sitter rätten)

Postat av: Rättvis

Redan vid förra valet var det tydligt att SD:s framväxt följde samma mönster som det gällande socialdemokraternas, för mer än ett hundra år sedan.

Även vid det här valet frapperas man av likheten.

Skåne, som kom först, har lägre relativ tillväxt än genomsnittet, medan de nordligaste norrlandslänen har högre tillväxt än genomsnittet.



Norrbotten 3,83 + 164 procent

Västerbotten 2,56 + 134 procent

Jämtlands län 3,78 + 142 procent



Siffrorna här avser riksdagsvalet och de län som brukar räknas som socialdemokratiska fästen.

Socialdemokraternas taktik att demonisera SD har inte varit lyckosam och partiets valstrateger måste fråga sig om inte den valda strategin måste leda till katastrof.



Slutsatsen måste bli ett byte av partiledning och därefter en successiv anpassning till SD:s politik. Detta sannolikt i samarbete med moderaterna, eftersom även moderaterna riskerar att förlora väljare på grund av den vettlösa invandringspolitiken.

2010-09-22 @ 11:48:20
Postat av: Allemand

kalle,



Säpo eller Säk är ett gäng pajaser.

2010-09-22 @ 11:52:46
Postat av: Måns

Alla röster är inte räknade, men just nu ser det ut som om Stellan Bojerud har mycket goda chanser att komma in. Hoppas att utlandsrösterna inte ställer till det.

2010-09-22 @ 12:25:03
Postat av: kjell

stick till tyskland nazistjävel, Det är allt du är. En rutten jävla rasist. Du borde skämmas. Stick härifrån och sluta sprid din rasistdynga. Ska pissa på alla SDare jag träffar. Gapa och känn pisset strila ner i din öppna mun rasistbög

2010-09-22 @ 12:32:51
Postat av: World Traveller

Nu meddelar Fredrik Reinfeldt och Mahmoud Aldebe att valet 2014 ar installt pa obestamd tid eftersom sa manga svenskar har rostat fel i arets val. En ny allians bestaende av Moderaterna, Socialdemokraterna, Vanstern, Miljopartiet och Sveriges Muslimska Rad kommer att styra Sverige tills vidare.



Och till Kjell kan jag meddela att om du vill ha sa mycket stryk sa att du pissar i byxorna sa kan jag nog ordna det.

2010-09-22 @ 12:41:03
Postat av: AWSvensson

Kjell en god och värdig representant för det fria ordet, mer sådant , men glöm inte att dricka annars blir hjärnan ännu mer uttorkad.

2010-09-22 @ 12:43:14
Postat av: WMB

Läs journalisten "Julia Caesars" fantastiska inlägg i blogtidningen Snaphanen"!

Här är ett citat från alla hennes många kloka och tänkvärda sidor:

"Förnuft och sanning segrar alltid till slut, helt enkelt för att ingenting annat är möjligt. Sverige står vid randen av ett paradigmskifte." [...] "Men inget paradigm skiftas över en natt. Det är en lång process som till största delen sker i det fördolda och mognar fram i människors undermedvetna. Som på en given signal sker förändringen, och den är stor och ter sig för vissa som en total överraskning.

Så gick det till när Berlinmuren öppnades den 9 november 1989. Inom loppet av några timmar kunde människor strömma fritt genom den mur som hade skilt Öst- och Västberlin åt sedan 1961. Det blev början till DDR-diktaturens kollaps. Då hade starka demokratiska krafter under lång tid arbetat på murens fall i det tysta."

http://snaphanen.dk/2010/09/19/vilket-sverige-vill-vi-ha/#more-74723



Nu, äntligen, har alltfler i Sverige vågat se sanningen, och den svenska "DDR-muren" har börjat rämna. Sverige kan bli en äkta DEMOKRATI igen!



Se också "Glasnost!"

http://klartexten.wordpress.com/

2010-09-22 @ 12:45:12
Postat av: Nalle i Växjö

Filmen på YouTube om när SD kom in i Riksdagen

Postat av: Rättvis

SÄPO verkar ta valresultatet allvarligt. Jag menar att tidigare har ju denna organisation fungerat som en underorganisation av socialdemokraterna. Nu, när socialdemokraterna uppenbarligen är på väg att förlora sin statsbärande ställning, rättar SÄPO kappan efter vinden och säger sig vilja ta i tu med dataintrånget mot SD.



Verkligen bra. Få se om dom landar hos SSU?

2010-09-22 @ 14:23:02
Postat av: LN

Hallå alla seriösa invandringskritiker!

Detta är det andra och mindre stapplande

försöket med att sprida info via ljudfil (MP3).

Bättre än så här kan det inte bli.

se 2010-09-22 @ 00:19:42

=============================

Nu är det allvar, nu är det riktigt allvar....



http://www.box.net/shared/2186feef40



2010-09-22 @ 15:18:45
Postat av: Rättvis

Ska vår bästa valarbetare avgå? Ja Mona Sahlin ska hålla presskonferens inom kort. Kanske har verkställande utskottet läst den här B-loggen och insett att även SAP behöver en folkligt förankrad invandringspolitik för att överleva.

2010-09-22 @ 15:34:22
Postat av: Vågar man vara nått annat än anonym bland nassar?

"En sak är i varje fall fullständigt klarlagd och det är att stora delar av det svenska folket vet inte ett dugg vad Sverigedemokraterna står för i sin politik."



Är det så konstigt när ni inte har något annat än "ut med dom" på agendan? Hade ni kunnat något och brytt er om något annat än vilket som är det snabbaste sättet att rensa Sverige på hade ni kanske fått med er fler än de 5.8% osäkra svenskarna som röstade på er i år. Vad som är skrämmande är väl att om inte något drastiskt görs så är det kanske fler än Jimmy och han-den-där-killen-med-jugend-frisyr som kan tala för sig till nästa val om 4 år.



Killen i länken är ett lysnande exempel.. *suck.......

2010-09-22 @ 15:36:41
URL: http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI
Postat av: Allemand

@Vågar man vara nått annat än anonym bland nassar?



Du menar för att en man inte uppträder som du önskar så är vi 299.999 likadana. Hur har vi det uppe i huvudet? Lyft blicken från AFA/Expo bibeln skall du se att det finns vanliga människor också utanför din egen sfär.

2010-09-22 @ 15:57:49
Postat av: Nissolf

OT. Värkar som svensk press "glömmer" att skriva om nya hot från islam. Passar det inte in just nu??

Postat av: Putte

AFA-muppen Kjell använder bög somm skällsord, kanske är dags att ta en diskussion med partikamraten och AFA-polaren Ricky.

2010-09-22 @ 16:55:33
Postat av: KalmarPågen

Vänsterpartiet: 2,8 %

Socialdemokraterna: 24,6%

Miljöpartiet: 11,6%

Centerpartiet: 5,9 %

Folkpartiet: 3,5 %

Kristdemokraterna: 2,6 %

Moderaterna: 31,6%

Sverigedemokraterna: 6,6 %

Blank: 6,6 %



Totalt 771 röstande utav 1004 möjliga.

Alliansen fick 43,6 % utav rösterna och de rödgröna fick 39% utav rösterna



Såhär ser resultatet ut av stagneliusskolans val.



Man behöver inte åka långt för att hitta detta hat mot oss SverigeDemokrater, bara att ta och öppna ögonen runt där man bor till exempel.

var dag hör man kommentarer om hur dåligt SD är för sverige och var dag får man förklara för dessa "idioter" att SD står för någonting bra och inte rasism eller nasizm som många påstår, men trots det verkar människor inte förstå utan genast börja kalla "mig" för rasist istället.



Det är verkligen inte "detta" sverige jag vill ha, jag vill ha ett sverige där det inte ska förekomma så mycke "skit" som det gör i dagens samhälle.

Det skulle absolut inte varit en omöjlighet att börja sammarbeta med FP då de har de ungefär samma tycken (förutom många saker) som SD.

Hoppas bara att det svenska folket börjar tänka efter.



MvH

KalmarPågen

2010-09-22 @ 17:44:18
Postat av: KalmarPågen

Glömde att tillägga.



Vi blir kallade Excentriska individer.

Dom säger att vi är Rasister, Men inte är vi rasister utan realister om man tittar efter noga.

Dom kallar oss Nazister men inte är vi nazister heller?

Nej! Vi är Nationaliser, vi värnar om vårat älskade land!

Människor grupperar oss som nazister och rasister på grund av rädsla, de fruktar oss för att vi gör folkets röst hörd.

Vårt älskade land har blivit stulet rakt framför våra näsor, men än finns det tid för att ta det tillbaka, hoppas bara människor får upp ögonen!



MvH

KalmarPågen

2010-09-22 @ 17:48:59
Postat av: Lotta

@vågar man va........

Kan inte du ta fram lite bevis för det du skriver i ditt inlägg. Jag har bett om det flera gånger förut men ingen av er SD-hatare tycks kunna plocka fram något bevis. Tag nu chansen och bevisa att det enda SD har är "ut med dom" på agendan".

2010-09-22 @ 17:50:43
Postat av: tony Ingman

Thoralf: har möjligheterna att angagera

Julia ceasar som repressentant för SD undersökts,

en värdigare och mer kunnig person är svårt att tänka sig.

Det skulle vara en lisa för stjälen att se och

höra när hon plockar ner dom uppblåsta politiker

som idag kletar ner riksdagen med sin närvaro.

Dom ofta återkommande hardangerna att SD bara består av lågutbildade och arbetslösa personer från

landet hade fått sig en rejäl törn.



Jag vet ju inte om personen i fråga ens är intresserad av att bli politiker, jag vet inte ens om det är en han eller hon, eftersom Julia Ceasar

skriver under psedunym, menen sak är säker med sitt

sätt att uttrycka sig hade hon varit en enorm tillgång för SD. Du vet säkert vem personen är

eftersom hon ofta hänvisar till din statistikblog.

Gör allt i er makt för att angagera så många duktiga kandidater som möjligt, Julia ceasar är en

av dom!

2010-09-22 @ 18:30:31
Postat av: tony Ingman

Kjell: är en värdig representant för den helt

intelegensbefriade apvänstern.

Hur var det nu kjell, hur många % var det nu hans

parti fick, du vet han med gnagartänderna? det var

väl knappt 5 %, betydligt mindre än SD, och det

känns jävligt skönt, dock groteskt att det finns

nästan 400 tusen pers. som är så´enormt korkade,

att man röster på en sådan hopplös stolle.



Du kjell vid nästaval har SD seglat iväg till 20 %

medan kommunisterna har åkt ur!

2010-09-22 @ 18:47:14
Postat av: Rune

"En sak är i varje fall fullständigt klarlagd och det är att stora delar av det svenska folket vet inte ett dugg vad Sverigedemokraterna står för i sin politik."

-------------------------------

En tanke slår mig när du skriver detta.

Detta måste också gälla huvuddelen av våra gamla politiker och journalister. Att döma av deras huvudlösa uttalanden och skriverier.

De tycks ha fallit offer för sina egna nidbilder och propaganda när de går till attack mot väderkvarnar och halmgubbar.

2010-09-22 @ 19:10:37
Postat av: Ronny

Här lite citat från vänsterns ledstjärnor, som har och står för det mesta förtrycket av folk i hela världen. Varsågoda: "Om arbetare och bönder inte vill acceptera socialismen, måste vi bruka andra medel. Det tjänar ingen nytta till att spilla ord, när man kan använda våld."

Vladimir Ilitj Uljanov, alias Sovjetunionens kommunistiske diktator och massmördare Lenin.



"Om vi för kommunismens skull är tvungna att utrota nio tiondelar av befolkningen, må vi inte vika tillbaka för detta offer."

Vladimir Lenin. Precis som andra kommunister som tagit makten drog han sig inte för att döda oskyldiga.



"Vi är emot kapitalismen i princip, men inte i praktiken. Vi accepterar den då dess profiter gynnar våra invånare."

Handelsministern i Västbengalien i Indien, kommunisten Nirupam Sen, 2008. Han vet att det endast är marknadsekonomi som kan ge fattiga inkomster och välfärd.



"Både jag och vänsterpartiet har haft en naiv och romantisk syn på det vi kallade socialistiska stater."

Kommunistledaren Lars Ohly som på 80-talet förnekade att det var diktatur i Sovjet och Östeuropa.



"Kim Jong Il visade naturlig fallenhet för sporten och (...) vår store ledare hade gått de 18 hålen på 34 slag, d.v.s. 38 under par."

Nordkoreanskt pressmeddelande om första golfrundan för kommunistdiktatorn Kim Jong Il.



"Sex är en sinnessjukdom och ett slöseri med tid och energi."

Information från kinesiska kommunistpartiet, 1971.



"Jag har varit kommunist sedan jag gick med i Kommunistisk ungdom 1978 och aldrig förknippat det med diktatur eller förtryck."

Lars Ohly i Aftonbladet, 27 maj 2000. Den hundraprocentiga kopplingen mellan kommunismen och diktatur är tydlig för oss andra normala människor.



"Jag skulle välja Castro före Blair om Castro ställde upp i ett allmänt val, men det problemet är att gör han ju inte."

Lars Ohly i SVT:s Gomorron Sverige, 30 maj 2006. Typiskt en kommunist som Ohly att välja ett av diktaturens kreatur framför en demokratisk man. Blair är för övrigt socialist, vilket tydligen inte är tillräckligt mycket vänster för Ohly.



"I ett samhälle där arbetarklassen har makten måste inte nödvändigtvis en utvidgning av de demokratiska fri- och rättigheterna gynna arbetarklassen."

Lars Ohly i debattinlägg i Röd Press 1983.



"Vi får aldrig acceptera ett demokratibegrepp som står höjt över klasskampen."

Lars Ohly i debattinlägg i Röd Press 1983. Det är alltså okej med diktatur ibland, enligt Ohly.



"Kuba är ett fantastiskt exempel på hur man under mycket fattiga förhållanden kan uppnå folkligt deltagande och ekonomisk rättvisa."

Lars Ohly i Dagens Politik, 27 december 1996. Kuba är en kommunistisk diktatur där folk som slåss för demokrati fängslas.



"Fria val, vad ska det vara bra för?"

Fidel Castro, kommunistisk diktator på Kuba.



"Inskränkningar i demokratiska fri- och rättigheter kan användas i arbetarklassens intressen."

Lars Ohly, ledare för svenska Vänsterpartiet. Diktatur och folkförtryck är dåligt oavsett i vems intresse det görs. Men kommunister som Ohly kanske inte bryr sig om demokratiska rättigheter.



"Vi ska inte låta oss luras av högtravande slogans som frihet, jämlikhet, majoritetens vilja och de som kallar sig själva demokrater..."

Vladimir Lenin, kommunistisk diktator i Sovjet.





2010-09-22 @ 19:35:22
Postat av: S -E Karlsson

Enda chansen för socialdemokraterna att komma igen är att minska invandringen med 90 % lika mycket som SD vill annars är det kört för sossarna men det tycks dom inte begripa själva .

2010-09-22 @ 19:58:08
Postat av: Raoul G

Ett stort grattis till era framgångar, och jag beundrar ditt och dina kamraters enorma civilkurage! Tänk på att vi är många, många människor som står bakom er!

2010-09-22 @ 20:50:14
Postat av: Nalle i Växjö

Media har stora problem med att SD medlemmar sitter i domstolar som nämndemän, men inga problem med sådana som utpekas som "stallkamrater" i Röda teamet.



Synnerligen en bra kamrat till Mona

Postat av: Erika

Hej,

trevlig blogg.

Jag har blivit helt förvirrad av det politiska läget & nyheterna de senaste dagarna.

Finns det någon chat eller ställe man kan maila för att få korrekta svar på frågor ang. SD & deras politik, vet du/någon det?

Jag har givetvis tittat på SDs hemsida NOGA men hittar inte svar på alla funderingar. SD-kuriren funkar inte att komma in på...

2010-09-22 @ 23:07:50
Postat av: Nissolf

OT. Ett nytt exempel på skillnaden mellan svensk och våra grannländers media. Läs gärna hela artikeln, den är kort och inte svår att förstå.

Postat av: Þorkatla

Glöm inte det att jag tycker om dig och alla dina partykamerater. Nu bara fortsetter vi i samma skala som förut.... fram fram....

2010-09-23 @ 00:58:09
Postat av: OT

Nu har ni politiker väckt den björn som sover...



P.S. Fortfarande på semester.

2010-09-23 @ 01:18:31
Postat av: OT

Jag vet inte om Ultima Thule är vad aftonbladet kallar "nazister"



Men vet ni vad! Jag skiter fullständigt i vad aftonbladet tycker!



För jag tycker faktiskt att våra Svenska flickor & pojkar gott kan lyssna till Ultima Thule - Förkastad och Förnekad: http://www.youtube.com/watch?v=KvDydwXAM1E



Kom inte och säg att denna text inte stämmer med verkligheten med hur Sverigedemokraterna behandkas, i Sverige av idag.



Hör tidender från huset

Hör vad nytt de högsta vet

Hör sanningar och sägner

Hör om makt och ärlighet

Se spegel som förvränger

Se den göra grus till guld

Vid skranket står förvånad

Nu talas det om skuld



Paria paria oberörbar

Förkastad och förnekad

Själv sin rätt nu tar



Jag skyller er för pesten

Som härjar i vår tid

Ni bannar den som talar

Och går på egen stig

Sitt så på höga hästar

Och titta lystet ner

Glöm ej för allt i världen

Vem givit makt åt er



Paria paria oberörbar

Förkastad och förnekad

Själv sin rätt nu tar



Jag ser ni skolar folket

Och håller dem för lika

Några skolas arma

Och andra skall bli rika

Jag skådar ej jag siar

Hur maror varje natt

Rider era själar

Och leker tafatt



Paria paria oberörbar

Förkastad och förnekad

Själv sin rätt nu tar



Paria paria oberörbar

Förkastad och förnekad

Själv sin rätt nu tar



Paria paria oberörbar

Förkastad och förnekad

Själv sin rätt nu tar



Pojkar & Flickor i SDU! Stå på er! Ni är vår framtid!!

2010-09-23 @ 01:41:10
Postat av: shaffier

Ideas are more powerful than guns. We would not let our enemies have guns, why should we let them have ideas? -Stalin

2010-09-23 @ 04:11:52
Postat av: shaffier

There is no difference between communism and socialism, except in the means of achieving the same ultimate end: communism proposes to enslave people by force, socialism - By vote.



2010-09-23 @ 04:14:00
Postat av: Gubben o Gumman

Yeeeeeeeeeeeeeees,med god marginal 16 röster

så har opositionen majoritet,vår herre har kompenserat oss för 40 år med SVT68.

Visseligen rapar diktaturens kreatur på SVT68

fortfarande sin dynga i sin vanmakt för socialismen

fått respass för gott av svenska folket.



En idiot jämför SD med VPK när VPK var kommunister

Två sakfel SD är ett vanligt parti V är fortfarande

kommunister,bara ett exempel av hundratals i SVT68.

Denna gök VD för Forbes vet exakt hur SD är och kommer att göra en hatiskt helidiot som skall särbehandla SD ,detta stolpskott är av samma

kaliber som den hjärntvättade pladderhönan frän V.

Som SVT68 har tapeserat med i rutan,to much.

Ge "Juanita de la Hojja" V lite sem,samt programera om henne hon börjar bli pinsam.



SVT68 tjatar om tomma stolar i kommunerna, förlåt

riksdagen är rätt het just nu,toffelhjälten i vinröd

kavaj i Ettan är ovanligt agressiv när Petsäll och

Kronlid gästar,Hanoi på dej Eva Hamilton.



Den mest osmakliga var regisören för den handikappade teater ensamblen som sa att det är roligt att det går bra för oss nu när valresultatet blivit som det blev,en tvättäkta skitstövel.



Gubben o Gumman tycker att om Fredrik busar viare med MP,så sätt minsta partiet utanför ministerposter

skicka av Mona Sahlin.



(V)+S+MP+SD ,så kan gammelmoderaterna skicka av Fredrik och resten i partitoppen till 2014.

Lars Ohly skall ju bilda utomparlamentariska grupper

för att bekämpa SD ,så han kan vara utanför i 70 år

till,denna jättebäääbis är inte mogen för demokrati.

Kan han inte sitta i samma sminkloge så behöver han inte sitta i regeringen heller.



Gubben o Gumman gratulerar samtliga 20 riksdagsmän

Lite extra narturligtsvis till Thor-alf Alfsson.

Driv hejdlöst med dom darrande oikofoberna i Rosenbad,give them hell on earth.

2010-09-23 @ 07:55:14
Postat av: Nalle i Växjö

Reklam för program på SVT på Söndag om Fanerdun affären i Kalmar där Thoralf var en av kritikerna medan "S" ledningen bara körde på med full gas.

Postat av: AWSvensson

Medan Thoralf är upptagen i Stockholm så får vi försöka roa oss på egen hand. Därför har jag letat fram en liten goding, lika aktuell som någonsin.

Lägg märke till en saklig expert och programledare, undrar om de har jobben kvar , något som idag är lika sällsynt som somalier som jobbar.

Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Är det någon mer än jag som undrat över detta: Billström kom till Kalmar och sa att romerna skall skickas hem dvs innan någon myndighet beslutat om detta. Är detta ministerstyre? Varför bara romerna: Negativ särbehandling? Inte ett ord i pressen om rasism eller främlingsfientlighet? Tänk om vi sd-are hade sagt samma sak? Är det någon som kan eller vet, hör av er. MVH Lars R SD Kalmar.

2010-09-23 @ 10:13:34
Postat av: Lars Rosén SD Kalmar

Av döma av vad jag hör ute i samhället så älskar jag mediadrevet. Lät dom göra bort sig. Många undrar om det är småbarn vid makten.

2010-09-23 @ 10:16:57
Postat av: Notarien

Efterlysning: På lördag är det demonstration mot "främlingsfientlighet" i Kalmar. En "tyst minut" ska hållas. Är det någon som kan tipsa om var man kan köpa vuvuzelor?

2010-09-23 @ 15:05:39
Postat av: Lars-Inge

> Notarien



Nyhet!Vuvuzela

Leksaker & Gadgets » Fest & party

Den sydafrikanska fotbollstutan är här!

Art.nr: 660570



Finns på Teknikmagasinet vid Giraffen för cirka 30 spänn tror jag att det stod.

2010-09-23 @ 15:15:18
URL: http://www.teknikmagasinet.se
Postat av: tony Ingman

Notarien: Kan apvänstern hålla käften stängd en hel minut??

2010-09-23 @ 18:51:41
Postat av: Notarien

Hade lust att blåsa i en vuvuzela när Reinfeldt valtalade utanför Åhlens. Hade nog bara tagit Magnus Ugglas berömda 4 sekunder innan polisen brottat ner mig! Det var en som skrek "mördare" och han blev inte långvarig på platsen. Annat var det när SD skulle tala.

2010-09-23 @ 20:09:44
Postat av: tony Ingman

" Vågar man vara annat än Anonym "

Ett gott råd gå in på Politiskt inkorrekt och läs

Gustav Janssons eminenta avklädning av dom s.k

etablerade partierna. Dom som i var och var annan

mening beskyller Sd för att vara nazister, har under hela förra seklet haft nära samröre med nassarna. Så dom bruna och röda lössen har mer

gemensamt historiskt än vad dom lotsas om.

Men det är väl för att hålla blickarna ifrån sin

egen solkiga historia, som man kör det påhittade

mantrat att SD skulle bestå av nazister.

Detta hade varit något för den inkrökta pressen

att snaska i, istället för att vara partiernas

medlöpare.

2010-09-24 @ 07:47:39
Postat av: Ulla- Bella

Den ekonomiska makteliten och de etablerade partierna/media är livrädda för att främlingar(sverigedemokraterna)ska ställa till med oreda och grusa deras förhoppningar om det fulländade multikulturella samhället med lönedumpning och utslagning av den egna befolkningen vilka idag betalar för sin egen utslagning samtidigt som de betalar denna maktelits privilegier.

Vilka är främlingsfientliga eller är det fenomet främlingsfientligheten i ett nötskal?



2010-09-24 @ 13:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0