VEM HAR DU SKJUTIT DEN SENASTE TIDEN?

Idag fick jag ett tips av en läsare på bloggen från Lysekil som lyssnat på ring P1 i tisdags. Han var mycket upprörd över hur Alexandra Pascalidou bemötte en inringare från Malmö. Efter att jag lyssnat på detta samtal blir jag helt förstummad av hur denna programledare bemötte denne invandrare från Malmö. Skandal är bara förnamnet!

Vore jag ansvarig för Ring P1 skulle Alexandra Pascalidou kastas ut från Sveriges Radio omgående.


På Ring P1 hemsida skriver Alexandra Pascalidou följande.

"Ring P1 är programmet där alla kan göra sin röst hörd. Där människor inte sorteras bort och där mångfald inte bara är tom retorik utan daglig praktik."

När du lyssnat på det samtal jag syftar på så framstår Alexandra Pascalidous hyckleri i sin mest nakna och avslöjande form som någonsin skådats.

Lyssna på programet ca 36 minuter in.

Jag hoppas att någon kunnig gör ett youtube-klipp av detta samtal så fort som möjligt. Jag tar gärna emot en länk i så fall.

Trackback
RSS 2.0