Sverigedemokrater attackerade - media mörkar

Under dagens skolbesök på Bolandsskolan i Uppsala mordhotades och attackerades Sverigedemokratisk Ungdoms (SDU) representanter av ett gäng elever med invandrarbakgrund. Trots att attacken var uppenbart enkelriktad, väljer medier att rapportera om händelsen som att "bråk" skulle "uppstått" med SDU:s representanter som delaktig part.

SDU kräver nu rättelse av samtliga medier som desinformerar och förbundet kommer gå vidare till rättslig instans i de fall medier väljer att fortsätta vilseleda och framställa SDU som delaktiga i bråket.

Det har även kommit SDU till kännedom att Bolandsskolans rektor ska ha krävt av SVT, och lärare av TV4, att inte sända det filmmaterial som upptagits på skolan i samband med bråket (SVT) och efterspelet (TV4).

SDU:s förbundsordförande, Erik Almqvist, kommenterar:

- Återigen har det blivit uppenbart hur illa det är ställt med svensk demokrati. När det enda ungdomsförbund som inte förespråkar diskriminering av svenskar* besöker Bolandsskolan så blir vi alltså attackerade av ett "ungdomsgäng", säger Erik Almqvist och fortsätter:

- Man kunde förvänta sig att rektorn efter en sådan händelse väljer att ta ett allvarligt samtal om demokrati och åsiktsfrihet med de våldsamma eleverna. Men istället tycks det nu som att rektorn försöker mörka det inträffade och vika sig för antidemokratiska våldsaktioner.

Polisanmälan om hot och försök till misshandel har inlämnats. SDU har även filmat flera av hoten och kommer återkomma i ärendet.

* SDU är det enda ungdomsförbund som driver frågan att även svenskar ska skyddas av hatbrottslagstiftningen, diskrimineringslagarna och hets mot folkgrupplagstiftningen.

För mer information

Erik Almqvist

Ordförande SDU

0731-504 504

[email protected]

Ovanstående hämtat från Mynewsdesk 

Läs aven Upsala Tidnings artikel



Kommentarer
Postat av: krister

varför är alla nysvenskar eller vad man nu kallar indvandrare för så aggressiva så fort man inte tycker och tänker som dom ,är inte islam en fredlig och rättvis religion det påtalar ju alla muslimer

varför ska man hota med våld då

2010-03-10 @ 20:31:23
Postat av: Peps

Sen verkar det ju som väldigt många av de ni kallar för "invandrare" inte alls är aggressiva. Flera stycken stoppar också killen som attackerar. Så ja. Den sidan av myntet kan man också välja att se. Däremot ska agerandet av den här killen absolut inte försvaras. Våld är inte okej. Sedan har jag full förståelse för om alla Sveriges invånare med utländsk bakgrund känner sig kränkta av er politik. Jag känner mig faktiskt kränkt av att den över huvud taget existerar.

2010-03-10 @ 21:21:16
Postat av: Stora Småland

Peps ! Gör en anmälan till Katri Linna om du känner dej kränkt ! Där får man ju 60000 om man vägrar att handhälsa på folk !

2010-03-10 @ 21:28:10
Postat av: Hulda

Ja, du "Peps".Det är mycket man kan bli "kränkt" av....Jag blir kränkt av att se kvinnor tvingas ta på en massa kläder. När flickor "ramlar" ut från balkonger.

När plakat på demonstrationer innehåller hakkors. När skolor känner sig tvingade att flytta på skolavslutningar från kyrkan. osv. osv.

Att SD,s politik existerar beror på många fel i samhället, så skyll på rätt personer......

2010-03-10 @ 21:28:13
Postat av: Humanist

@ "Peps":



Jag känner mig kränkt av att en av mina närmaste vänner utsattes för en helt oprovocerad grov misshandel av en ung invandrarkille. Jag känner mig kränkt av att min bil helt utan anledning blev vandaliserad av ett gäng invandrarpojkar. Jag känner mig kränkt av att höra kvinnliga bekanta berätta om hur de utsatts för sexuella trakasserier och ofredanden av invandrarmän. Jag känner mig kränkt av att leva i ett samhälle där människor behöver vara rädda att bli mördade för att de kritiserat en viss religion. Jag känner mig kränkt av att mina skattepengar ska finansiera logi och uppehälle åt "flyktingbarn" som i själva verket ofta är vuxna familjefäder i 25-30-årsåldern, medan det inte finns pengar till anständig vård och omsorg om våra gamla och sjuka. Och så vidare, och så vidare...

2010-03-10 @ 22:09:34
Postat av: Gubben o Gumman

Hej Peps vad tycker du man skall ge killen för hans

uppträdande?.



Varför skulle alla invandrare känna sej kränkta?

Att SD växer beror ju på att vissa grupper kränker

Etniska Svenskar ,samt även större delen av gummiryggarna i riksdagen hjälper till med denna kräkning ,för att fylla sina plånböcker, el fickor med mutdollar.



SD består av människor som tycker alla skall ha lika värde och skyldigheter,svårare än så är det inte.



Den 19 September skall en del gummiryggar få lite

andra arbetsuppgifter.

En lång semester kan man säga och tänk vad kul att få träffa gamla arbetskamrater istället för att skatteråna Svennebanan, för att gynna Ali Baba

med släkt vänner bekanta.



Nej förstår du Peps efter 1.2 miljoner invandrare

är det dags att tänka lite mera på arbetslösa/bostadslösa Svenska ungdomar,även pensionärena, kan få få lite mera av sina redan inbetalda pengar.



Deras pengar skall tex inte skickas till Somalia.

Eller idislas upp av 40000 Somalier i Sverige, då i

form av Kat ,inte en sådan man klappar alltså Peps.

Till Somalia kan vi skicka hela SAP 30 år bakåt.



På lite sikt blir det nog som i Danmark o Norge

festen är nog tyvär slut även i Sverige.

Kanske får någon som varit stygg åka hem.



Exakt vilken del av SD:s politik skulle kränka?

2010-03-10 @ 22:10:14
Postat av: krister

peps



vad är sd:s politik tycker du ska läsa deras partiprogram ett rättvist samhälle ur svenskt perspektiv där man får säga vad man vill

tänka vad man vill jag är svensk och tycker att indvandrar man hit får man leva efter våra normer och regler..

idag är det vi som ska rätta oss efter olika folkslag och deras normer annars är man rasist

2010-03-10 @ 22:11:45
Postat av: P

Desinformation av detta slag har ju varit rutin i 15-20 år, varför sluta nu? Svensk fulmedia gjorde brakförlust 2009 och fler och fler söker alternativa källor på nätet, jag hoppas inte fulmedia är förvånade.



Jag korkar upp en skumpa varje gång en fet resultatförlust presenteras av etablerad ljug-media eller nedskärningar/uppsägningar av ljug-journalister. Antingen ska journalister arbeta med att objektivt rapportera sanningen, eller så ska dom söka ett annat yrke. Enda problemet är (s)(v)t som är statsförsörjda, varför jag alltid uppmanar alla att sluta betala till CCCP-propaganda, för det är precis det det handlar om.

2010-03-10 @ 22:26:31
Postat av: Helene

Jag hoppas ni lyckades täppa till käften på Peps. Bra jobbat alla duktiga skribenter.

2010-03-10 @ 22:52:26
Postat av: Fredde@76

Peps verkar ha en väldigt stor bekantskapskrets , då han tydligen känner alla invandrare här i Svedala, där han vet vad de tycker och tänker!

Undrar om han även känner de irakier som bor i Södertälje och judarna som flyr ifrån Malmö?

2010-03-10 @ 22:53:06
Postat av: Fredrik



Ännu en gång visar det hur vissa kulturer och människor tar till våld! Detta tar man med sig till detta land. Man frågar inte ens utan bara reagerar med våld och åter våld.



Någon som är förvånad? Nej!

Men samtidigt finns de hopp för se som den unga invandrar tjejen ställer raka o konkreta frågor.



De mina vänner är en demokrati!!

Och när dom petar lite i det så kommer dom märka att rösta på SD är att rösta RÄTT!!!!

2010-03-10 @ 22:55:25
Postat av: Magne

peps;



På ca 15-20 år har Sverige blivit överlägset "Europabäst" på våldtäkt och gruppvåldtäkt. Jag vet svaret varför och detta är mitt främsta drivmedel som Sverigedemokrat. En importerad vidrig kvinnosynd mot alla som inte bär burka från ca 12 år och uppåt. Hur ser det ut om ytterligare tio år? Jag vågar inte tänka tanken då jag har en femtonåring här hemma. Hur tänker du?

2010-03-10 @ 23:24:54
Postat av: Peps

Min käft kommer inte täppas till Helene. Så tyvärr. Det finns brister och har funnits brister i Sveriges flyktingpolitik länge. T.ex i migrationsverkets lotteri om vem som får stanna och inte. Sedan kan man ha olika åsikter om hur problemen ska lösas.



Någon undrade om jag kände alla Sveriges invandrare. Och nej, det gör jag inte. Det har jag väl heller aldrig påstått. Däremot kan man undra om vissa SD-anhängare tror sig göra detta. Grova generaliseringar är nämligen er hemmaplan. Att kategorisera stora delar av jordens befolkning genom att benämna dem som endast "muslimer" till exempel. Det är ungefär som att jämföra en galen frikyrklig amerikan och mig som går i kyrkan vid dop, bröllop, begravning.

Däremot tror jag, och det här är helt ovetenskapligt och rena spekulationer från min sida, att jag träffat fler invandrare än majoriteten av SD:s politiker. Åter igen. Detta är bara vad jag tror och absolut ingenting som jag kan belägga.



Humanist skrev: "Jag känner mig kränkt av att en av mina närmaste vänner utsattes för en helt oprovocerad grov misshandel av en ung invandrarkille."

Då undrar jag. Känner du dig kränkt för att gärningsmannen var invandrare eller för att en av dina närmaste vänner blev misshandlad?

5 av mina vänner blev oprovocerat attackerade av en "svensk" kille med pepparspray. Jag tror de kände sig kränkta också.



Humanist skrev också "Jag känner mig kränkt av att mina skattepengar ska finansiera logi och uppehälle åt "flyktingbarn" som i själva verket ofta är vuxna familjefäder i 25-30-årsåldern"



Det här påståendet kan jag egentligen inte kommentera eftersom jag inte vet om så här är fallet. Men låter det inte lite märkligt att det skulle förhålla sig så, att man kallar dem "flyktingbarn"? Men du kanske har belägg för det, vad vet jag.



Slutligen tycker jag inte, som vissa SD-anhängare med en gång undrar, att det är okej med kvinnoförtryck. Jag tycker kvinnoförtryck är för jävligt! Oavsett om det är Hans 45 som spöar på sin fru som inte vågar anmäla eller om det är Hassan 45 som spöar sin fru.



Alltid trevligt att diskutera. Hej så länge!

2010-03-10 @ 23:36:45
Postat av: Per Olsson

Skrämmande detta. Att SD är för lika värde för alla människor motbevisas direkt av att man är för minskad invandring. Lika värde my ass.



Dessutom sändes det i vart fall på ABC så hur det mörkades vet jag inte. Tycker det är skit att dessa personer inte kan diskutera som människor men jag kan mycket väl förstå varför dom blir upprörda. Det kan ni också men ni vågar inte erkänna det. SD måste kunna ta en debatt och lära sig hur man besvarar dessa människor. Vanligt politikerdravvel funkar inte, ge klara svar. Lika värde säger ni. Ja men berätta då hur ni kommer fram till lika värde. Berätta hur svenskar och ickesvenskar har samma värde? Eller det har dom kanske inte?

2010-03-11 @ 00:18:33
Postat av: Tore (preact)

Hur tänker du lösa problemet, det du har annan åsikt om "Pepe"?



2010-03-11 @ 00:21:46
Postat av: Peps

I extremt korta drag så tror jag det krävs en attitydförändring hos både "svenskar" och "invandrare". Givetvis ska man ställa rimliga krav på folk som kommer hit men samtidigt måste vi bli lite öppnare och ha någon form av förståelse för andra kulturer. Och då menar jag INTE att man ska ha förståelse för kvinnoförtryck till exempel. Alla är tvingade att följa lagen. Svensk som invandrare.



Migrationsverket ska släppa byråkratin och komma in i matchen så att det finns logik för vem som får stanna och inte. Vi kan och bör ställa högre krav på invandrare i integrationsarbetet. T.ex när det gäller språkkurs kontra bidrag osv.



Samtidigt måste vi "svenskar" också lära oss mer om andra kulturer och inse att människor som kommer hit ofta har upplevt krig och elände. Har själv upplevt hur "invandrare" haft häpnadsväckande historier att berätta som för stunden fått mig att ändra syn på livet. Tar vi oss tid att lära känna "invandrare" så lär de känna oss. Alltså ligger enligt mig mycket utanför politiken.



När det gäller politiken så tycker jag dock att det borde finnas en jämnare fördelning av mottagning mellan kommuner, orter och länder. Att ta emot 200 nya flyktingar på en gång i en ort med 2000 invånare kanske inte är så smart. Vidare anser jag att det är en moralisk fråga om man ska ta emot "invandrare". Det kommer alltid att kosta pengar. Så är det. Eftersom jag har en human människosyn och tycker att vi ska hjälpa andra människor som har det svårt så tycker jag att vi ska lägga pengar på flyktingmottagning. Även ifall de har det svårt utanför landets gränser tycker jag att det finns någon form av moralisk skyldighet att försöka hjälpa till. Precis som vi har en skyldighet att hjälpa missbrukare.



Sedan måste kommuner tänka efter och se längre än bidraget från migrationsverket för att ta emot "invandrare". Det måste givetvis finnas en rimlig ekonomisk och social möjlighet att ta hand om dem. Det går inte bara att sätta ner folk i en skabbig lägenhet med ett litet bidrag varje månad och därefter tro att allt ska lösa sig. Vem vill leva så?

2010-03-11 @ 01:04:35
Postat av: Gubben o Gumman

Per Olsson : Människor lika värde är en självklarhet ,som inte på något sätt hänger ihop med, från andra länder kommande människor.

Vilka rakt av ,bara skall ta del av det Svenska socialförsäkringssystemet utan att ha betalat in en

enda krona i premie.



Lägg sedan till BRÅ:s statistik och vips har du Septembers valresultat för SD 13 %.



Till o med barnen på dagiset jordgubben förstår att

det systemet mattematiskt inte går ihop ,men tydligen inte du.



Starta diskussioner i ämnet allas lika värde kan vänstern hålla på med är deras baby.

Det var länge sedan denna bloggen var på den nivån.



Sverige har ingen invandrarpolitik ,däremot en valboskapsinvandring.



Eller kan du redogöra för Sveriges invandrarpolitik?

Här föreligger risken Per Olsson

att vi hamnat på överkurs för din del.



Som vanligt gäller att vara en duktig elev, samt händerna på täcket.



Ps. Allt som "(S)tormamma" säger är inte på riktigt,ibland skojar hon lite Aprillo på dej.

2010-03-11 @ 01:12:29
Postat av: Gubben o Gumman

Peps : Vad är din lösning?

2010-03-11 @ 01:34:44
Postat av: Per Olsson

Tja, om vi lämnar sandlådan och behandlar folk som man vill bli behandlade, dvs trevligt så kan vi ju fråga oss, är sverige fattigt på grund av invandringen? Har sverige en stor arbetslöshet på grund av invandringen? Vad gäller överkursen är det väl så att vi tycker olika, jag tycker hur som helst som fler än er eftersom jag stöttar ett större parti.



I själva verket är jag för ökad invandring eftersom sverige har råd med det och eftersom vi bor i ett rikt land. Invandrare kostar initialt pengar. Men vi ska inte stå för deras bidrag resten av deras liv. De flesta invandrarna skaffar jobb och börjar betala skatt. Senast jag kollade betalade inte svenskar heller skatt i början av livet, men bidrag får vi ändå.



Förövrigt har vi olika människosyn eftersom jag anser att jag har råd att betala en viss summa pengar till välfärd, men helst inom sveriges gränser, och jag är inte rik på något sätt.



Människors lika värde ska man kunna diskutera om man påstår att man anser det. Det är oerhört viktigt och det förvånar mig inte att bloggen lämnat det ämnet. Det är ju trots allt en blogg för ett parti som inte står för människors lika värde när det kommer till kritan.

2010-03-11 @ 01:40:17
Postat av: Jorma

Peps menar du att du är DEN Peps eller är det bara ett alias?

2010-03-11 @ 01:45:37
Postat av: Jorma

Per Olsson säger "I själva verket är jag för ökad invandring eftersom sverige har råd med det och eftersom vi bor i ett rikt land. "



Du menar att Sverige har råd med att öka utlandsskulden ytterligare? Är Sverige rikt när vi har 1500 000 000:- i utlandsskuld? Man kan låna sig till välstånd och tro sig vara rik, men lånet skall även betalas!!!



Du skriver även: "De flesta invandrarna skaffar jobb och börjar betala skatt."



Kan du visa på objektivt framtagen fakta för ditt påstående? Jag har nämligen det och denna pekar på raka motsatsen utav vad du påstår!



Du fablerar vidare med luddiga floskler som:

"Människors lika värde ska man kunna diskutera om man påstår att man anser det. Det är oerhört viktigt och det förvånar mig inte att bloggen lämnat det ämnet. Det är ju trots allt en blogg för ett parti som inte står för människors lika värde när det kommer till kritan."



Var säger Sverigedemokraterna eller Thoralf att han inte ställer sig bakom klyschan om alla människors lika värde? Jo i din och fantasi och önsketänkande! Alla människor har samma värde utom i ditt Sverige där äldre etniska svenskar får mindre pension än invandrade som aldrig eller sällan betalt skatt. Invandrare skall gå före den inhemska etniska svensken i arbetsköer, bostadsköer mm...en invandrare kan anmäla en etnisk svensk för "hets emot folkgrupp" trots detta så säger du och dina jämlikar annars i sin kamp emot svenskvänliga och SD att det INTE finns någon äkta etnisk svensk...är det detta du menar med "alla människors lika värde" så förstår jag att SD inte är ett parti för dig Per Olsson. Din människosyn stinker utav rasism emot de som inte är födda med utländskt utseende...medborgarskap eller utländskt modersmål!!



2010-03-11 @ 01:57:47
Postat av: Gubben o Gumman

Per Olsson : Om du är för ökad invandring är du också för ,flera brottsoffer ,samt flera överfallsvåldtäkter statistiskt sett.

Bara så du har klart för dej vad du säger dej stå för, när du pratar om sandlådan.



Menar du kanske sandlådan hemma hos Lasse o Kalle då?.

För dom sitter i världens största sandlåda och tror på fullt allvar att dom kommer in i regeringen i höst.



Sedan får vi nog hålla med Jorma faktiskt angående

svammlet,samma mönster varje gång ett vänstertroll

kommer in ,totalt indoktrinerade, med att Sverige är ett rikt land bla bla.



1.2 miljoner invandrare iSverige ,Sverige etta i våldtäktsligan i Europa.

"Dumma Dumma" Sverigedemokrater"

-Jag är för ökad invandring.

Varför då?



Först släpas lika värde, enligt manualen "Den röda kampen" på Internet ,sedan frågor utan att besvara en enda fråga själv,statistik ersätts med jag tror ,jag tycker ,jag vet inte.



Som lök på laxen häcklas det med sandlådan.

Det var många som hamnade i sandlådan med lock på

när Josef gick lös på 1940-talet.



Helt klart är sosse dagis fullständigt livsfarligt.

"Aldrig har så många "Titanics" skapats av så få

till ingen nytta för någon"

2010-03-11 @ 03:37:25
Postat av: UncleBob

De senaste dagarna har ögonen öppnats på så många svenskar att det nu inte råder det minsta tvivel om att Sd kommer att sitta i Riksdagen från och med 17 september i år. Terrorismen från Islams Jihadkrigare har än en gång avslöjats och man undrar i sitt stilla sinne hur någon ens kan komma på tanken att förneka dess existens.

På filmklippet från Bolandsskolan i Uppsala mordhotades och attackerades Sverigedemokratisk Ungdoms (SDU) representanter av ett gäng elever med invandrarbakgrund. Dessa små invällare bedriver sin egen Jihad mot det öppna svenska samhället med våld och hotfulla åtbörder.

Varför tror ni det är så obehagligt för dem att filmas? Givetvis för att det kan bevisa att brott begås. Ett liknande fall med kriminella ungdomsgäng som mordhotar undertecknad har filmats och är väl dokumenterad. Jag uppmanar alla som råkar ut för samma "kulturberikning" att använda kameran och lägga ut beviset på nätet.

Dessa killar har fått alldeles för stor frihet att begå brott och känner sig kränkta när bevis mot deras förehavande dokumenteras

http://www.youtube.com/watch?v=ah5DqfW8yhk

2010-03-11 @ 03:51:13
Postat av: UncleBob

Du Peps: Du framstår som en typiskt naiv stolle som tror på alla historier som presenteras för dig.

Jag har själv ingående vetskap om en mängd fall där man ljuger om sin identitet sina flyktingskäl och sin eländiga bakgrund med allehanda "hot" och förföljelse som skäl.

Deras trovärdighet kan allvarligt ifrågasättas och blotta det faktum att man så snart man fått PUT reser tillbaka för att besöka sitt hemland visar ju att asylskälen varit uppdiktade.

Nu är det i Islam tillåtet att ljuga för en otrogen icke-muslim. Om al-Taqiyya, islams syn på lögner. Fri översättning och vissa egna kommentarer.



Ett intressant och angeläget ämne. Lögnarens och manipulatörens viktigaste vapen är vår egen godtrogenhet. Man kan som muslim t.o.m åberopa koranen om så önskas: Taqiah -Islams lögn



Definition:

Ordet "al-Taqiyya", (taqiah, Al-takeyya, Al-taqiyah, kitman) betyder bokstavligen: "Att dölja eller maskera sin tro, sina övertygelser, idéer, känslor, åsikter och/eller strategier vid en tid av påtaglig fara, antingen eller senare i tiden, för att rädda sig själv från fysisk och/eller känslomässig skada." En enklare översättning skulle kunna vara "Förställning". (Definitionen hämtad från en Shiamuslimsk sajt).



Googla på detta begrepp "peps", så ser du att du inte skall vara så godtrogen inför Islam och asylsnyltares klagovisor i fortsättningen.

2010-03-11 @ 04:09:26
Postat av: Putte

@Per Olsson och Peps



Nu finns det officiella siffror på att bara ca 5% av dom som får stanna i Sverige uppfyller kraven att få kallas flyktingar, så lägg ner skitsnacket om flyktingpolitik. Det har inte ett dugg med flyktingar att göra. Innebär "alla människors lika värde" att Per Olsson har rätt att tvinga på oss försörjningsbördan av den 95% av de som fått PUT och som bara kan betecknas som snyltare som kommit hit av ekonomiska skäl? Sverige ett rikt land?! Sanningen är att Sverige ständigt rasar i välståndsligan och numera hamna på den undre halvan inom EU. Är det ett tecken på "alla människors lika värde" när fattigpensionärer får leva på ca 6000/mån, medan anhöriginvandrare i pensionsåldern och som aldrig gjort ett handtag i Sverige (och inte heller är flyktingar)får 11000/mån? Ska du Per Olsson debatera här, så sluta åtminstone att blåljuga.

2010-03-11 @ 05:26:49
Postat av: Robin_Shadowes

Tänkte passa på att förtydliga lite för Peps om dom arabiska uttrycken. Det finns en liten men ändå skillnad mellan taqyyia och kitman. Så som jag fått det förklarat så är taqyyia renodlad lögn, man ljuger som hästarna travar helt enkelt. Kitman däremot är lite mera i grå-zonen. Att det man säger är i princip sant men att man inte berättar hela sanningen. Jag kan ta ett par bra exempel som nog folk kan känna igen sig i. Dom säger ju ofta till oss otrogna att jihad betyder inre kamp. Jo visst, det är en tolkning men man talar inte lika gärna om att den vanligaste tolkningen är den vi känner till, den krigiska. Ett annat typiskt exempel på kitman är begreppet fredens religion. Vad man däremot noggrant undviker att berätta för dom otrogna är att freden bara gäller för muslimer, inte för någon annan. Tänk att man kan missa en sådan liten obetydlig detalj? När Pekgul däremot hävdar att hon inte hade an aaaning om hoten mot Vilks så är det däremot ren och skär taqyyia riktat mot svenskarna. Finns inte en chans att hon inte skulle känt till det. Om man drömde om att bli självmordsbombare i yngre dar så kan hon sin koran helt enkelt även om hon uppträder sekulärt med västerländsk klädsel.



Ett par andra viktiga ord som Peps bör ha klart för sig för att förstå det muslimska psyket är dels hudna och al-hijra. Hudna betyder vapenstillestånd. Det är strängeligen förbjudet att stifta fredstraktat med dom otrogna. Bara vapenstillestånd är tillåtet. Det får bara vara så länge att muslimerna hinner återhämta sig och kan börja kriga igen. Stilleståndet får vara högst i 10 år, det har stollen mohammed själv bestämt. Tänk så många krig det varit under 1900-talet enbart. Men inget av dem, hur stora dom än var varade för evigt. Världskrigen, Vietnam-kriget, Bosnien-kriget o s v har alla blivit lagda till handlingarna. Men så icke konflikten mellan palestinier och israeler som snart hållit på i ett halvt sekel! Vånstern och alla andra politiskt korrekta är snara att fördöma israelerna för detta. Men känner man till begreppet hudna så förstår man att det är omöjligt att stifta fred mellan dessa parter. Israelerna har visst försökt många gånger men problemet är som så många andra gånger islam självt. Stiftade dom fred med Israel så skulle dom m a o bryta mot självaste koranens bud. Så enkelt är det faktiskt.



Al-Hijra däremot är enkelt att förklara. Det innebär invasion men inte genom vapen-makt men genom immigration. M a o precis vad som händer just nu över hela väst-världen. USA, Kanada, Europa och Australien, alla upplever vi just nu Al-Hijra. Det är sådant här som SD borde föra ut mer tycker jag. För jag tror på kunskap, att föra ut denna kunskap till svenska folket. Kanske då äntligen polletten trillar ner på Svenne Banan!

2010-03-11 @ 05:28:58
Postat av: LIsa

Jag går på skolan. Det var Sverigedemokraterna som tog hit press, det var dom som först provocerade en invandrarkille och när han blev arg tog dom genast fram en kamera. Det var Sverigedemokraterna som ringde polisen (två gånger trots att det stod en polisbrevid), Sverigedemokraten provocerade medvetet folk här och dom blev utkastade av lärare fyra gånger.



Av sammanlagt 6 timmar så var det stökigt och bråkigt kanske tio min och det är det som lyfts fram. Både SVT och TV4 filmade utan tillstånd och kommer att anmälas för det.



Det här var en så otroligt LITEN skitgrej och som provocerades fram och orsakades av Sverigedemokraterna själva och det är sjukt att det får såna här stora proportioner.

2010-03-11 @ 10:48:04
Postat av: Magnus

Lisa:



På vilket sätt provocerade SDU "en invandrarkille"?



Menar du att det var fel att ta fram en kamera för att dokumentera en brottslig handling? Skulle de struntat i att de blev hotade?



Om man känner sig hotad så är det väl naturligt att ringa polisen?



Jag tror det räcker för vissa att SDU ens närvarar för att bli provocerade, inte mycket man kan göra åt det.



SVT och TV4 skall anmälas?? Varför då? Är det inte bra att de dokumenterar hot mot vår demokrati och yttrandefrihet? Och vad är det för tjafs om att anmäla TV-kanaler som är ute och filmar? Vad är du rädd för? Döljer du något som kan ha fångats på TV-kamerorna?



Orsakades det av SD genom att SD var närvarande menar du? Vet du, det är en demokratisk rättighet för ett politiskt parti att få dela med sig av sin politik.

2010-03-11 @ 13:15:56
Postat av: Drutten

Om attackerna fortsätter mot Svenskar så kommer det bildas grupper i samhället som får Sverigedemokraterna att liknas vid Moder Teresa.

Våld föder våld och jag är inte säker på om dessa utlänningar riktigt förstår vilken Björn som kan väckas.

2010-03-11 @ 13:29:20
Postat av: Helene

Peps



"Det finns brister och har funnits brister i Sveriges flyktingpolitik länge". Brister?? Herregud människa! Det är ju totalhaveri. Och sedan skriver du "T.ex i migrationsverkets lotteri om vem som får stanna och inte". Det är väl snarare Vinst varje gång som gäller i Migrationsverket lotteri.

2010-03-11 @ 14:00:26
Postat av: Tore (preact)

"Peps", är du vid medvetande? Vad säger du nu om, att Migrationsverket stoppar all invandring från Somalia av "någon anledning"? Det pågår ju ett inbördeskrig på den fronten!

Att du tillhör släktet med "öppna dörrar", ifrågasätts nu av Migrationsverket! Vad har du för tankar nu då?

Är du bidragsberoende och lever därmed under skyddad ekonomiskt oberoende, eller...berätta gärna vad du sysslar med, då din extrema uppfattning om att vi svenskar är miljonärer, och därmed har obegränsade resurser att spela med!?

Eller har du ett taget namn, för att underlätta ditt muslimska beroende? eller... Berätta...

2010-03-11 @ 16:56:57
Postat av: Tore (preact)

"LIsa", ditt svammel tror jag inte ett dugg på!

Du tillhör samma släkte, som ljuger och provocerar

till er egen fördel! Det har din "herre" anbefallt.



Om det nu var en polis närvarande, då har väl denne sannolikt bättre hjärna än din "lilla"!

2010-03-11 @ 17:04:19
Postat av: Stefan K

Lisa

Den enda kamera jag såg i inslaget bars av en invandrarelev som fotograferade Sd:s representanter. Undrar vad syftet med det var?

Eleverna med arabiskt utseende var de som uppträdde aggressivt, medan de övriga eleverna i inslaget var sansade och visade prov på vad demokrati är.

Den sist intervjuade eleven som svarade nej på alla frågor visste uppenbart allt om Sd och deras politik, men jag kan sätta en månadslön på att han aldrig besökt Sd:s hemsida och tagit del av partiets politik. Hans uppfattning om partiet har han säkert fått av olika vänstergrupper som AFA och Ung Vänster.

Svt och Tv4 vet vi alla var de står i kampen mot Sd och skulle de få chansen att misskreditera partiet, så skulle de garanterat göra det, men Lisa. Ingenstans i inslaget ser jag några provokationer från Sd-representanternas sida. Kommentar!

2010-03-11 @ 17:21:07
Postat av: Per Olsson

Vad gäller brottslighet så kan man läsa statistik som man vill. Är man för SD kan man säga att invandrare är mer kriminiella än svenskar, är man vid sinna sinnens fulla bruk kan man läsa sig till att låginkomsttagare (där invandrare är överrepresenterade pga av olika orsaker i samhället) är överrepresenterade. Man läser som man vill.



Hans åsikter om partiet har han kanske fått från sitt liv som invandrare och att varit förtryckt och oönskad. Är väl rätt självklart att det är dom som drabbas av SD:s galenskaper som är sura. Precis som dom som drabbas av alliansens galenskaper är sura på det. Den sista dåren är inte född.



Att SD skulle få 13% eller vad som nämnts i ett riksdagsval är nonsenspropaganda och kan kanske lura barnen på jordgubbens förskola, men förhoppningsvis inga andra. tror mer på piratpartiet än på SD faktiskt.



Dock måste jag säga att bemötandet på den här bloggen håller sandlådenivå med väl valda fakta och helt uteblivna svar.



Människors lika värde har jag nämnt i varje inlägg och fått goddag yxskaft svar. Inlägget här ovan konstaterar att elever med arabiskt utseeden är bråkig och övriga (här bortser vi FRISKT från alla andra med invandrarutseende) blir svenskar och dom visade vad demokrati är. Godmorgon säger jag bara.

2010-03-11 @ 18:50:06
Postat av: P

"Lisa" ljuger så han galloperar, tror inte ett smack på att SD provocerade. Link or it never happend.



Däremot är det väldigt lätt att "ghetto-provocera" många invandrare. Där jag är uppvuxen så kunde invandrare -främst afrikaner, ziggenare och araber- titta på en och säga: "ey, vad fan glor du på!?!". Om man svarade "dig" fick man en smäll eller mer stryk, om man svarade "ingenting", så fick man först till svar: "vadå, menar du att jag är ingenting!?!" och fick sen ändå en smäll eller stryk. Självklart finns det inget rätt svar, utan bara en ursäkt för att spöa en "svennefitta".



Vissa här talar om att Sverige är så rikt och att vi ska ta hand om så många. Sverige har ca 6-7 miljoner svenskar, det finns ca 2000 miljoner araber och afrikaner, ska vi ta hand om alla? Varför tappar Sverige i välfärdsligan år efter år? Varför skärs det konstant ner på sjukvård och pensionärer?



Sverige ger 1% av BNP i bidrag till andra länder, en stor del av dom pengarna går till diktatorer och terrorister, det är inte ok med mig. Ett "flyktingbarn" (skäggig man) kostar 2000:-/dygn. För dom pengarna skulle vi kunna rädda minst 500 riktiga barn i Afrika. Sist jag kollade så var 500 riktiga barn fler än 1 skäggbarn.

2010-03-11 @ 20:46:34
Postat av: Humanist

@Peps:



Du skriver: "Då undrar jag. Känner du dig kränkt för att gärningsmannen var invandrare eller för att en av dina närmaste vänner blev misshandlad?"



Alla våldsbrott innebär givetvis en djup kränkning, oavsett vem som är gärningsman. Det finns dock två skäl till att man upplever det som extra provocerande och kränkande när gärningsmannen är en invandrare:



1. Den som kommit till Sverige från ett annat land och här fått en fristad från krig, förtryck och förföljelser borde känna en viss tacksamhet mot det land och det folk som haft vänligheten att ta emot honom. Att då begå grova brott - i synnerhet grova våldsbrott riktade mot helt oskyldiga människor - tyder på en total brist på respekt för de människor och det samhälle man egentligen borde vara jäkligt tacksam emot.



2. Invandrare i allmänhet och unga invandrarmän i synnerhet är starkt överrepresenterade i brottsstatistiken. Det är alltså ingen slump att Pelle blir nedslagen och rånad av just Ahmed, utan det är ett återkommande mönster. Detta gör brottsligheten ännu mer provocerande. Man kan inte rycka på axlarna och säga "jo, men kriminella finns ju i alla grupper - det kunde lika gärna ha varit en svensk som hade misshandlat mig". För statistiken visar tydligt att invandrare (i synnerhet från Mellanöstern, Balkan och Östafrika) är betydligt mer brottsbenägna än infödda svenskar.



Vidare skriver du följande angående mitt påstående att s.k. ensamkommande flyktingbarn ofta tycks vara vuxna män med både fru och barn i hemlandet:



"Det här påståendet kan jag egentligen inte kommentera eftersom jag inte vet om så här är fallet. Men låter det inte lite märkligt att det skulle förhålla sig så, att man kallar dem "flyktingbarn"? Men du kanske har belägg för det, vad vet jag."



Jag rekommenderar dig att ta en titt på t.ex. Merit Wagers blogg, Politiskt Inkorrekt eller Fria Nyheter och se vad dessa bloggar skrivit om ensamkommande flyktingbarn. Det är nästan aldrig fråga om barn, utan om unga män i 17 - 20-årsåldern. I många fall har dessutom tand- och skelettundersökningar visat att de som utgett sig för att vara i 16-17-årsåldern för att få asyl i själva verket varit 25-30 eller ännu äldre.

2010-03-11 @ 20:54:40
Postat av: Peps

Jorma: Det är ett alias. Inte Peps artisten.

2010-03-12 @ 13:33:29
Postat av: Peps

Tore: Eeehh jag är student så min ekonomiska situation är ingen höjdare ska jag säga dig. Iofs är jag ju då bidragsberoende/lånberoende. Alltså är jag inte miljonär.



2010-03-12 @ 13:40:50
Postat av: Gubben o Gumman

Per Olsson : Det blev fel med procenten det skall vara 14 % istället för 13 %.

Även när det gäller dagiset Jordgubben

smög det sej in en felaktighet.

Jordgubben brändes ned så det får bli förskolan

"Den förkolnade ratten" istället

Per Olsson hade en bonnagård ia ia å.



Ps. "Perra" lova att du går in på denna bloggen på valnatten ,så skall vi rocka fett med dej.

2010-03-13 @ 00:46:24
Postat av: Göran Lundqvist

Jag känner att jag måste lägga mig i denna diskussion. Socialdemokraterna var det enda rimliga att rösta på om man var knegare i det gamla Sverige. Det som sossarna utvecklades till med Palme som partiledare har lagt grunden för situationen i dagens Sverige. Sossarna införde den mångkulturella drömmen i sitt partiprogram. Nu kanske inte detta var orsaken till att S tappade makten 1976 och i 6 år framåt, men ett missnöje hade börjat gro. Då hade S styrt sverige i över 40 år. Jag är 43 år och har lämnat den röda visionen och börjat inse att höga skatter inte nödvändigtvis behöver betyda hög välfärd. Jag bgharv också insett att nöden i världen aldrig tar slut och att Sverige inte kan ta hand om alla. Det är också så att vi 60- och 70 talister tillhör en generation som får det sämre än våra föräldrar. Detta har mig veterligen aldrig hänt tidigare. Prioritering kan sänka allas skatter. Jag bryr mig inte om någon tjänar 25,000 extra efter skattereformen.Jag som vanlig "knegare" i en fabrik tjänade en månadeslön om året extra. Dvs ca 17,000 kr. Invandringen kostar enorma pengar, har dramatiskt ökat brottsligheten. En gång för inte så många år sedan var Sverige ett sagoland. låg arbetslöshet, låg brottslighet i stort sett kunde man strunta i att låsa sin ytterdörr, bilnycklarna kunna sitta i tändningslåset om natten. Våldsbrott var ovanliga. Hedersmord något helt okänt. VAKNA UPP!!! Facit av felaktig politik ser ni om ni vill. Har ni inte alla TV och läser tidningar? Ser ni inte hur många invandrargrupper bråkar med andra invandrargrupper på samma sätt och om samma saker som från sina egna länder? Ser ni inte alla krav de ställer på att anpassa Sverige efter deras önskemål?. 50-60 talen invandrare ställde inte till upplopp, kraveller, brände inga byggnader eller bilar. De kastade inte sten mot polis och räddningspersonal. Så gott folk, alla ni som fortfarande tycker att vi Sd-aktiva är rasister tänk till. Besök gärna min blogg och läs och begrunda mina ord. WWW.sverigebloggaren.se. Hur överbevisade ska ni bli innan ni inser att Sverige håller på att gå under...jag minns ett bättre Sverige. Och i det Sverige fanns det invandrare så jag kan därför inte kallas för rasist. Men dagens "öppna" gränser ställer till problem. Om jag inte har rätt? Varför har då inte detta mångkulturella tänkandet fungerat trots 40 års existens? Varför fungerade tidigare? Att nämna arbetslöshet, bostadsbrist är underkänt som svar. Om det varit så enkelt hade väl sossarna byggt ett nytt miljomprogram, eller? Så varför ser det ut som det gör i Sverige???

2010-03-14 @ 15:09:55
Postat av: Humanist

@Göran Lundqvist:



Håller med om det mesta du säger. Men om du ska göra reklam för din blogg måste du ju ange rätt adress. Jag antar att följande adress är den korrekta:http://sverigebloggaren.blogg.se/

2010-03-14 @ 20:33:43
Postat av: G. Lundqvist

Sorry!



ja, så lyder min adress.



Kul att du håller med mig. Jag har lite svårt att förstå människor som inte kan se utvecklingen i Sverige. Allt som vi kritiker har sagt i flera år är nu verklighet. Det tom värre och har gått mycket snabbare än vad jag trodde. Men som sagt det är ett facit på den politik som har fått råda allt för länge.

2010-03-17 @ 11:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0