LARS VILKS STOPPAS

Jag har själv inte sett kvällens Agenda men i kommentarerna fanns detta.

Postat av: Argus

Den allvarligaste frågan i Agenda tog Lars Vilks upp, nämlingen, att det inte är möjligt att anordna en konstutställning med hans konstverk i Sverige på grund av islamistiskt hot
Varken programledaren, ministern eller Jan Guillou
hade något att säga om detta ! Hur är det egentligen ställt i detta sk fria och demokratiska land ?

2010-03-14 @ 22:31:03

Exakt detta fick vi ett bevis för i Kalmar för drygt ett år sedan.



Jag skrev ett blogginlägg med anledning av detta. Det känns som detta blogginlägg är än mer aktuellt idag än det var då.

Läs "PROFETEN MOHAMMED INTE VÄLKOMMEN TILL KABA I KALMAR"

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det var just min reflektion att KgbJanne stod och sa att det inte fanns något islamistiskt hot i Sverige.

2010-03-15 @ 00:45:51
Postat av: Lotta

Det var just min reflektion att KgbJanne stod och sa att det inte fanns något islamistiskt hot i Sverige.

2010-03-15 @ 00:48:02
Postat av: Lotta

Hmm nu blev det dubbla inlägg pga att något gick fel när jag skulle skriva verifieringskoden.

2010-03-15 @ 00:51:26
Postat av: Torgny

Vi har ingen yttrandefrihet i Sverige. Ska det vara full yttrandefrihet då ska det gälla överlag i samhället. Man ska inte bara få kränka den sk. profeten Mohammed. Man ska ifrågasätta om det var sex miljoner judar som dödades i förintelsen med. Samt det vidrigaste av allt, förneka förintelsen med. Jag tycker inte alls om den tanken. Men det är det som är full yttrandefrihet. Att nazister ska få skalldera deras budskap fritt och utan konsekvens. Jag skiter fullt i om muslimer känner sig kränkta av Lars Vilks de är i Sverige nu och då får de tåla det. Men på samma sätt så kan jag tycka att judarna enligt en del ska få ta skit med då om det ska vara rättvist. Eller? Eller mig kvittar det. Lagstifta om att man inte får kränka profeten Mohammed med då? Vad spelar det för roll egentligen? Jag tror inte på fanskapet. I den bästa av världar så ska ingen behöva känna sig kränkt. Men människan är ond, vissa mer än andra tydligen... Kanske är något tänk värt...

2010-03-15 @ 05:49:44
Postat av: ace

Vill gärna rekommendera det här klippet prån en panel debatt i London: http://tinyurl.com/yhm288p

om påståendet"Europa har svikit sina muslimer" Först talar akademiker-jihadisten Tariq Ramadan som naturligtvis anser att så är fallet. Mot honom debatterar ett för mig nytt namn, Douglas Murray tillsammans med Jyllandspostens Flemming Rose. Se alla klippen och missa inte resultatet av omröstningen i publiken senare.

2010-03-15 @ 06:41:59
Postat av: Nalle i Växjö

Ny yrkesgrupp i Sverige.



" Dom krängta"



Historien om ”WHOPPER IS GOD” , frågan är bara om det blir några pengar denna gång



Postat av: S-E Karlsson .

Angående skops mätning igår där Sd låg väldigt lågt , så kan man kanske undra till vilka frågorna har ställts !

2010-03-15 @ 07:42:24
Postat av: Roberth

Janne G vilken planet lever den stollen på?

2010-03-15 @ 09:12:25
Postat av: Gubben o Gumman

Gubben o Gumman ber att få gratulera till platsen

på SD:s riksdagslista för Thor-alf Alfsson.

Du är alldeles utmärkt där med uppriktighet samt

ärlighet.



Hurra Hurra Hurra

2010-03-15 @ 10:56:18
Postat av: Stefan A

Arn verkade, i bästa fall berusad, eller iaf. förvirrad (kanske med ålderns rätt) när han spelade djävulens advokat åt Islam, och hela tiden försökte anklaga Vilks för egen vinning,G. har kanske romantiska våta drömmar om PLO, det är ju ont om kommunistgerilla numera....

2010-03-15 @ 11:27:05
Postat av: Lotta

Storfilmen 2012 som handlar om att jorden kommer att gå under den 21/12 2012 baserad på en gammal förutsägelse av Mayaindianerna. I denna film kommer massor av kyrkobyggnader och byggnader som ses som heliga av andra religioner att förstöras utom de byggnader som hyser bekännare av en viss religion, någon som vågar gissa vilken?

An vågade alltså inte förstöra något som förknippas med islam r att inte stöta sig med muslimerna.



Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag läst det men det kanske någon annan av bloggens läsare kan hjälpa mig med?

2010-03-15 @ 12:43:35
Postat av: SD-2010

Gårdagens Dokument utifrån rapporterade om Talibanernas framfart i Norra Afganistan. Dessa fredsälskande muslimer lovade att först inta mellersta östen sedan stod Europa som mål.

Våra politiker hjälper banditerna med processen genom massimport av mslimer till vårt älskade Sverige

2010-03-15 @ 16:57:00
Postat av: Tore (preact)

Det vore märkligt, om inte något allvarligt skulle hända med anledning av den muslimska invandringen!

Idag pågår ett "lågintensivt krig" och stubinen är tänd!



Beträffande filmen 2012 och dess avslutning så handlade det just om muslimerna. Den delen klipptes bort, för att inte "störa" den muslimska befolkningen.

Mayaindianernas kalender slutar just den 21 december 2012. Det märkliga är, att det är fler människor som uttalat detta, bl a Leonardo da Vinci! Den som lever får se...

2010-03-15 @ 17:08:07
Postat av: vmm

Guillou hävdar att det i Sverige vore mycket värre att häckla kristendomen. Han föreslår att Vilks ska göra ett konstverk där Obama och Reinfeldt våldtar Jesus och säger att då skulle alla fördöma honom. Och i Danmark skulle han kastas i fängelse.



Han säger också att det som är absolut farligast att kritisera i Sverige är nazismen, och att det allra enklaste är att kritisera islam. Hm...



Mina tankar: jag tror inte så särskilt många i Sverige skulle bli upprörda om Vilks eller någon annan hädade och smädade kristendomen. Självklart skulle många inte gilla det men jag tror inte han skulle bli utfryst av hela samhället och jag tror inte han skulle behöva använda sin yxa.



Och att kritisera nazismen... tja, är det något som är accepterat i Sverige så är det väl kritik mot nazismen? Åtminstone har jag hört och läst kritik mot nazismen åtskilliga gånger och jag tycker inte det verkar finnas särskilt mycket självcensur mot nazikritik. Vi har ju till och med en statlig myndighet (Forum för levande historia) som bildades just för att idka en slags kritik mot nazismen. Så att vi skulle krypa för nazismen känns inte som en riktig beskrivning.



Svårast att kritisera idag tror jag faktiskt är islam. Dels så riskerar man ju att hotas till livet, men också att man stämplas som rasist, främlingsfientlig osv och blir utfryst av samhället.



Så jag håller inte med Guillou.

2010-03-15 @ 19:18:01
Postat av: Gurkhaarmén

Ytrandefriheten gäller inte för alla, det har jag upplevd flera gångar. När jag skrev de flesta religiösa ledare är pedofiler publiceras inte i många forum. Med det är bevisat att religiösa människor brukar vara dåliga människor. De brukar vara också mindre bigåvade. Akta er från religiösa troende människor, de är farliga människor. De kan göra vad som helst "In the näme of God".

2010-03-15 @ 19:29:35
Postat av: Lotta

@Tore (preact) Så var det kanske men kontentan är ju att man är så rädda för att stöta sig med Islam och muslimer att man inte ens vågar ha med scener som rör denna fredsälskande religion i en actionfilm. Helt sjukt.

2010-03-15 @ 19:44:34
Postat av: Roberth

Gratulerar till en plats på riksdagslistan

2010-03-15 @ 21:47:48
Postat av: niklas

Sverige, en sk demokarti med tydliga diktaturinslag...

2010-03-15 @ 21:50:24
Postat av: Fredrik

Den där Jan.G är en sån liten Hare i ulva kläder att det är skrattretande!! Som sagt! öppna

stasi arkiven så lär väl dennes namn lyssa med rött bläck över hela skiten o nånstans lär väl en viss Palme dyka upp! usch!!!

2010-03-15 @ 22:07:10
Postat av: Robin_Shadowes

Fredrik, det är möjligt att Guillou är med på listan med andra förutsägbara namn som Jan Myrdal och lars Ohly. Vad som är mer intressant är dom mer oförutsägbara namnen. Det är snarare p g a dem som listan hålls hemlig. Tänk på vad Sir Arthur lade i sin skapelse Sherlocks mun, när man har uteslutit alla möjligheter så måste det mest osannolika vara sanningen hur omöjligt det än kan verka. Denna enkla tumregel slår aldrig fel i 99,9% av alla fall. Du kan själv testa det på deckare och Hollywood-filmer. Så just därför tror jag att det finns folk på listan som svenska folket aldrig någonsin skulle kunna tro att han/hon är en landsförrädare. Kanske rent av folk som av media fått epitetet "folkkär". Nu är detta bara grova exempel och jag påstår inte att dom var agenter men tänk om det kommer fram att Hyland var KGB-agent eller Arne Weise blev rekryterad av Stasi? Nu nämnde jag dom namnen bara som exempel för att dom var folkkära kändisar inte för att jag tror att dom var landsförrädare. Men ni kan ju tänka hur folk skulle reagera om den typen av personer skulle finnas med på listan. Om sådana personer svikit sitt eget land, vem i hela världen kan man då lita på som Hoola Bandoola uttryckte det.

2010-03-15 @ 23:20:03
Postat av: Ludvig

Jag blev mycket besviken på Jan G i söndags när jag såg Agenda. Jag som trodde att han var upplyst. Han hade ju fått allt om bakfoten.

2010-03-16 @ 10:27:26
Postat av: Tore (preact)

Precis, Lotta!...

2010-03-16 @ 22:04:16
Postat av: anders

Hej!

Jag vill bara säga att Lars Vilks inte alls är ute efter att testa konstens gränser! Se följande artikel: http://kulturkritikern.blogspot.com/2010/03/nu-ar-vi-alla-antisemiter-och-homofober.html

2010-03-18 @ 14:45:46
Postat av: Dina

Hejsvejs!

Jag är en 22 årig muslimsk tjej som kommer från bosnien, men har bott i Sverige hela mitt (älskar verkligen sverige). Jag utövar knappt min religion men jag kan den. Jag bryr mig inte om han ritade upp profeten eller inte, vill han göra det, så kan ha få göra det, men varför provocera? I Trelleborg satte de upp en rondellhund 2 veckor efter teckningarna hade blivit publicerade?! Jag som annars är från Trelleborg, vet hur många muslimer bor där, och självklart blev vissa upprörda. Så jag fattar inte vad är meningen med att provocera folk???

2010-03-22 @ 01:34:24
URL: http://madebydina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0