I HAVE A DREAM

Tänk om alla de personer som sympatiserar med SD vågade stå upp för det!

Sedan jag kandiderade för Sverigedemokraterna 2006 har jag pratat med ett stort antal människor som sympatiserar med SD. Det har varit politiker från andra partier och på olika nivå, journalister, författare, professorer, advokater, företagsledare, näringsidkare, lärare och inte minst vanliga tjänstemän respektive jobbare. Tänk om alla dess  vågade tala om för sin omgivning var man hör hemma politiskt. Detta skulle få väldigt många människor att omvärdera sin syn på SD om dessa företrädare gick först i ledet.

Resultatet skulle utan tvivel bli ett radikalt lyft i opinionen med säkert 5-10 procent.

Tyvärr lär det väl stanna vid en dröm!


Kommentarer
Postat av: Stefan K

Ja, i drömmarnas värld är Sverige fortfarande det land man växte upp i och lärde sig älska. Tyvärr är uppvaknandet inte alltid lika trevligt.



Står skattebetalarna för denna studieresa som uppenbart kombineras med en politisk manifestation?

http://www.sn.se/nyheter/sormland/1.667675

2010-03-31 @ 23:35:13
Postat av: Stefan A

Efter att ha, på webben, sett Sundsvalls kommunfullmäktiges skandalösa beteende på senaste mötet, då en enkel motion från SD resulterade i allehanda anklagelser mot SD, som inte hade något med motionen att göra,varje attack på SD,besvarades med en applåd från den fula och odemokratiska församlingen, så mycket floskler och pk-snack har man knappast hörts från en talarstol, ni som framför SD;s politik i denna möljö är inget mindre än hjältar....

2010-04-01 @ 08:43:59
Postat av: Roberth

Vi som står upp och vågar måste få fler att våga!

2010-04-01 @ 08:49:23
Postat av: Ceasar Andersson

Nej Thoralf, där tror jag du har fel! Det handlar om att tillräckligt mkt information måste läcka igenom det filter som är satt framför medborgarna. Till slut kommer hela strutskartellen att få erkänna fakta som underlag för vidare diskussion. Svenskarna behöver se fakta för att ta ställning på de godas sida. En liten liten anekdot som jag upplevde som mycket positiv hände mig imorse.



Min fru och jag har satt upp aviseringar/uppmaningar till folk att besöka ett par av de siter som delger en annan vinkel på nyhetsflödet (politiskt inkorrekt, fria tider, fria nyheter). Min fru ringde mig efter att jag släppt av henne och berättade.. inte nog med att folk hade tagit del av informationen (rivit av siteinformation) det fanns också kommentarer tillagda med tacksamhet och ytterligare uppmaning till att gå in och läsa.



Det finns ett stort behov och snart tror jag att den kritiska massan människor är tillräckligt stor för filtret att rämna.



Snart väcker vi strutskartellen ur sin förljugenhet

Det är viktigt att alla tar sin fight.. vid köksbordet, vid arbetsplatsen och med sin bekantskapskrets. Internet underlättar demokrati ge folk informationen!



Stå på Er Bröder och Systrar

2010-04-01 @ 09:03:20
Postat av: Thoralf A

Ceasar A



Jag syftar på att dessa i många fall kända personer skall stå upp i media och uttala sina åsikter och sympatier för SD. Dessutom även kandidera för partiet i valet.



I have a dream!

2010-04-01 @ 09:28:43
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Roger

Det kommer bli ändring ju närmare valet i vi kommer tror jag. Många av de jag känner på vänstersidan, har senaste tiden börjat låta på ett helt annat sätt, än vad de gjort tidigare. Man talar om rättvisare invandringspolitik, högre krav, allt som SD talar om.



Men egentligen så handlar det nog snarare om att ta över SD´s politik. Man är livrädda för er.



Eftersom man inte klarat av att tysta SD, helt misslyckat med att ta snacka, finns det bara en väg kvar. Helt enkelt sno politiken.

Detta hycklande är jag helt övertygad om att det kommer bita dom hårt i baken. Folket är inte så dumma som S hoppas på...



2010-04-01 @ 09:35:29
URL: http://allahuakbar.se
Postat av: oveg

Jag tror det börjar gå upp för folk nu att det var en berikare som slog ihjäl den gamla damen på köpcenterparkeringen i Landskrona. Säkert irriterar det dem att media försöker mörka signalementet. Men dimmorna lättar i markplanet och SD framstår nu som den enda oppositionen. Det måste bli tvåsiffrigt i höst!

2010-04-01 @ 09:36:04
Postat av: Mattias

Det är en fin dröm Thoralf, den delar vi.



Men Svensken är en feg jävel... och äter mest godis i världen.

2010-04-01 @ 09:43:17
Postat av: Robin Shadowes

Ja, svensken är en feg jävel. Vill ni ha bekräftelse på det så gå till Poitiskt Inkorrekt och kolla videon med "buss-turken". En enda gubbe vågar säga ifrån. Resten sitter och låtsas som om det regnar.

2010-04-01 @ 10:21:19
Postat av: Fredrik

Det kommer! Vänta bara! Svensken är trött på att få skit för att man vill ha lugn o ro på våra gator o torg.Man vill inte vara med att betala alla dessa invandrare som komer som faller rakt in i bidrags karusellen utan minsta krav på sig.



Sen är det inte mångkultur utan arabkultur av värsta sorten!! Gap o skrik,skita ner, inte visa hänsyn,äckla sig på våra dansställen,tafsa!!!



Vi importerar en kvinnokultur så är så främmande för oss att man undrar hur det står till i huvudet på dessa underutvecklade människor!? för vad är annars fel på dom? nåt är det! allmänbilding i dessa länder består av islam o bön !!! usch!



Satsa på människor som vill anama demokratiska värderingar och älskar den det svenska sättet att leva!! Resten!? Move on!!!

2010-04-01 @ 10:28:35
Postat av: Lotta

Jag har i alla fall deklarerat vilket parti jag röstar på till mina arbetskamrater samt tipsat dem om att om de vill läsa sanningen och inte PK-medias lögner att de skall läsa artiklarna som finns på Politisk Inkorrekt, denna blogg. Fria nyheter samt Merit Wagers sida.

2010-04-01 @ 10:34:18
Postat av: Cavatus

Jag uppmanar alla att gå ut med den information som jag har lagt ut på denna länk:



www.korta.nu/flygblad



Där finns flygblad att sätta upp, visitkort att skriva ut och lägga i väntrum, vid tipshyllan osv, och filen Massinvandringsfakta.



Vi måste alla hjälpa till att bryta isen i Sverige så vi öppet kan stå för våra åsikter utan att bli uppsagda från våra jobb, utan att få utstå spott och spe, utan att bli utfrysta ur samhället som paria. Vi måste få acceptans för att vi är svenskar, helt enkelt.

2010-04-01 @ 11:59:19
URL: http://www.cavatus.wordpress.com
Postat av: FreeBird

*** Tyvärr lär det väl stanna vid en dröm!



Var inte säker. Jag tror att det blir de etablerade politikerna och massmedia som bli chockerade efter valet.

2010-04-01 @ 18:59:37
Postat av: Henrik Agerhäll

Huvudet på spiken. Det är inte tillräckligt med att det finns en massa bloggar (vanligtvis skrivna av anonyma) där folk kommenterar anonymt. Folk måste ha ryggrad att stå för vad de tycker när de inte kan vara anonyma också. Denna feghetsproblematik ser jag som ett nästan nog så stort problem som vinklade massmedia...

2010-04-01 @ 23:52:23
Postat av: Tipsaren

Ett enkelt förslag kan vara att trycka upp lite reklammaterial. Jag står för att jag är Sverigedemokrat för släkt och vänner och alla som är intresserade. Att ställa sig i fikarummet eller i mataffären och skrika jag är Sverigedemokrat är lite magstarkt och själper nog mer, bättre då med ex. en liten oskyldig pin eller T-shirt.

2010-04-02 @ 12:40:15
Postat av: WSF

Tänk om alla personer som sympatiserar med MP röstade på dem?

Tänk om alla personer som sympatiserar med FP röstade på dem?

Räkna på det du.

2010-04-02 @ 18:09:16
Postat av: Stora Småland

Många sympatibevis får man om man är på "byn" ,från de mest oväntade håll såsom före detta storbönder inom centern , som ger en klapp på axeln och säger stå på er , ni har många bakom er , grannar som säger sej ska rösta Sd i höst ! Men att ta steget fullt ut det vågar man tyvärr inte ! Synd,synd !

2010-04-04 @ 05:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0