AVHOPP FRÅN CENTERPARTIET TILL SD

”På Centerpartiets partistämma nu i maj tog vi ett beslut om att inte samarbeta med, eller regera med stöd av, Sverigedemokraterna efter valet 2010. Ett vansinnigt beslut som jag var det enda ombudet som yrkade avslag på. Vad är det farliga med Sverigedemokraterna? Vari ligger det skrämmande? (Dessutom är det idiotiskt att över huvud taget ta ett principbeslut om att inte samarbeta med ett visst parti. Innebär detta att Centerpartiet kan tänka sig att ingå koalition med Vänsterpartiet då?)”

Stefan Lundqvist

Efter att jag läst lite från Stefan Lundqvist blogg så har jag fått intrycket att det är en grabb med mycket välgrundade och mycket fasta värderingar. Jag är övertygad om att han kommer bli en tillgång för Sverigedemokraterna.

Så här presenterar sig Stefan Lundqvist på sin blogg.

”Jag är i dag engagerad som kyrkvärd i Nordingrå församling, och har så varit sedan pingsten 2007. Konfirmandledare var jag mellan 2005-2009 i samma församling. Jag är även engagerad inom Svenska Kyrkans Unga i Höga kusten och i Härnösands stift.

Vad ankommer på politiken är jag för tillfället distriktsordförande i CUF Västernorrland, och ledamot av lokala och regionala styrelser i centerpartiet.”

Grabben har även en god portion humor vilket följande inlägg han skrev med tanke på Centerns dåliga resultat i EU-valet 2009.

”Men jag tror mig allt kommit på lösningen till nästa val: Byt partibeteckning! De partier som gick kraftigt framåt i söndagens val var miljöpartiet (mp), folkpartiet (fp) och piratpartiet (pp). Alla slutar de på bokstaven p! Jag föreslår härmed att centerpartiet byter förkortning från (c) till (cp). Det är ändå det som står på breven jag får som kassör i "Nordingrå cp-avdelning".”

Det skall bli intressant att följa Stefan Lundqvist framfart inom SDU och SD de kommande månaderna fram till valet i september.

Välkommen i partiet, Stefan!

Missa inte Stefans senaste blogginlägg "Min nya familj".



SVT, Sundsvalls Tidning, Politikerbloggen, SvD,

Trackback
RSS 2.0