ÄR SD KVINNOFIENTLIGT?

Jo, om man får tro Niklas Orrenius på Sydsvenskan så är det så. Vad grundar han då detta påstående på?

Jo, Sverigedemokraterna vill ändra gränsen för abort från 18:e veckan till 12:e veckan. Om Sverigedemokraterna hade varit för ett abortförbud hade jag haft förståelse för Niklas Orrenius anklagelser men att vilja den bortre abortgränsen kan knappast kallas för kvinnofientligt. Nog trodde jag att Niklas Orrenius hade mer förstånd än så. Samtidigt visar denna artikel på hur tomhänta dessa journalister är i sin kritik av Sverigedemokraterna. De griper efter minsta halmstrå för att kunna hitta en angreppspunkt men de faller oftast pladask själva vid närmare eftertanke.



Jag har hört sjuksköterskor berätta hur det är att ta hand om ett aborterat foster i 18:e veckan. Det är inget som någon upplever som något upplyftande utan snarare mycket obehagligt och påfrestande. Jag är definitivt för kvinnors rätt till abort men jag anser att det inte finns behov av abort efter 12 veckan om inte medicinska skäl föreligger.

Om vi nu gör tankeexperimentet och använder oss av samma logik som Niklas Orrenius och istället tänker oss att Sverigedemokraterna föreslagit en abortgräns på 24 veckor. Hade då SD varit kvinnovänliga?

Om vi hade gått ännu längre och sträckt oss till att tillåta abort ända fram till födseln. Hade vi då varit ännu mer kvinnovänliga enligt Niklas Orrenius? Nej, givetvis inte. Jag tror att till och med Niklas Orrenius håller med om detta och inser att hans artikel är fullständigt befängd.

ÄR SD HOMOFIENTLIGT?

Ja, om man definierar homofientligt med att homosexuella inte skall kunna gifta sig i kyrkan och att de inte skall kunna adoptera barn. Sedan får de homosexuella leva sina liv hur de vill, det bryr jag mig inte det minsta om. Centerpartiets riksdagsmän Fredrik ”Ursula” Federley och Anders Carlgren får göra precis vad de vill med sina manliga partners, det ger jag fullständigt fasen i men de skall absolut inte få adoptera barn enligt min uppfattning, där går gränsen.

Ett barn har rätt till både en mor och far!

Om detta är definitionen på homofientligt, så är jag en stolt homofientlig Sverigedemokrat som aldrig kommer ändra uppfattning i denna fråga.

 


Kommentarer
Postat av: Humanist

Oavsett vad man anser om homoäktenskap/homoadoptioner och abortreglerna tror jag utan tvekan att sd förlorar väljare på att driva dessa frågor. Jag har personligen träffat flera personer som är mycket positiva till sd:s åsikter vad gäller invandringspolitiken och kriminalpolitiken, men i nästa andetag säger: "Jag vet inte om jag kan rösta på sd p.g.a. deras åsikter om homosexuella och aborträtten." Liknande åsikter har också framförts i flera internetforum, t.ex. bland kommentarerna på den mycket välbesökta bloggen Politiskt Inkorrekt.



Personligen tror jag att sd skulle vinna på att tona ned sina ställningstaganden i dessa båda frågor - eller kanske rent av ta bort dem från partiprogrammet - och istället fokusera på det de flesta väljare uppfattar som partiets kärnfrågor, dvs. invandring/integration och lag & ordning.

2010-03-18 @ 23:47:03
Postat av: Robin_Shadowes

Dom som är positiva till sånt har faktiskt hela sju alternativ att välja mellan. Räcker inte det?

2010-03-19 @ 00:00:10
Postat av: Antiism

Instämmer till 250% med vartenda ord Thoralf skrivit i detta blogginlägg!

2010-03-19 @ 00:12:17
Postat av: Antiism

Däremot så håller jag inte med Humanist utan tycker det är viktigt att stå upp för sina åsikter och inte enbart lägga sig platt för att fiska väljarröster. Tro inte att ett foster på 18 veckor dvs 4.5 månader dör direkt bara för att man tar ut dem. I Polen läggs de i frysboxar för att dö lite snabbare visade ett program för några år sedan...ställ frågan istället hur man går tillväga här i Sverige för att avliva fostren.

2010-03-19 @ 00:18:34
Postat av: danne1

rätt! homosexuella bör inte få adoptera barn. oftast betalar de nån fattig donna att föda deras barn. eller köper de sig en människa via skruppelfria nätverk som kidnappar barn i fattiga länder.

de länder som har riktig legal adoption vill inte godkänna att homosexuella skall adoptera.



och hur blir det när de skiljer sig och hittar nya parters då har sedan barnet fyra karlar eller fyra mammor som de omväxlade skall bo hos!

2010-03-19 @ 00:52:50
Postat av: Cavatus

Hela abortdebatten är rysligt svår. Det är direkt motbjudande att det sent aborterade barnet mer eller mindre måste avlivas. Men dödshjälp för folk som vill dö är strängt förbjudet (nyheterna idag). När man nu kan få för tidigt födda barn att överleva nära nog från denna tidpunkt finns det anledning att diskutera tidsgränsen. Men det är en oerhört känslig fråga och det är till och med svårt att veta vad man själv tycker ibland.



Nu till yttrandefriheten. Jag har tidigare lagt in en länk här till en engelsk blogg om hur yttrandefriheten kommer att inskränkas i Europa. Finland och Österrike är redan på gång. Nu har jag skrivit om det på svenska. Läs och förskräcks!



http://aktualia.wordpress.com/2010/03/19/europas-yttrandefrihet/

2010-03-19 @ 01:04:46
URL: http://www.aktualia.wordpress.com
Postat av: Magne

Aldrig vid min själ att ett barn skall växa upp med två pappor eller två mammor. Ett barn är ett barn och har ingen chans att välja. Det är det mest självklara på jorden att ett barn ska ha en mamma och en pappa. Detta är jag berädd att gå i döden för. Det är så det är tänkt. Två pappor kan inte få barn därför att det inte är så det är tänkt med mänskligheten. Jag skulle inte vilja vara i RFSUs kläder när de står framför Sankte Per och han undrar varför de försökte rubba hela tanken med mänskligheten. Idioter!

2010-03-19 @ 01:11:10
Postat av: robban

i media är SD tydligen (valfri sak)-fientlig. märkligt det där att SD kan föra fram vilka åsikter som helst och nog fan är dom tydligen fientliga mot nån i samhället. tycker gott att linjen med 12 veckan är en kvinnovänlig politik. det antagonisterna ska fråga sig vad det är som gör att vissa kvinnor väljer att göra abort så sent i graviditeten.

2010-03-19 @ 02:06:02
Postat av: TB

Tyvärr handlar bara diskussionen om aborträtt vs abortförbud. Borde man inte ha bestämt sig inom tre månader? Och någonstans måste även extremister såsom Gudrun Schyman och RFSL dra gränsen.



Tror Thoralfs slutkommentar hamnar under citat i Barometern. :)

2010-03-19 @ 02:10:37
Postat av: LN

Är muslimer kvinnofientliga?

Viss mohammedansk kirurgi skiljer sig ifrån mohammedanska slaktmetoder bara i att patienten/offret i bästa fall överlever. De kära mohammedanerna utsätter oss kafirer (otrogna) ständigt för taqiyya, dvs deras rituella ljugande. I långliga tider har det påståtts att

omskärelse av flickor har inget med religionen islam att göra, utan är en från islam helt avskild, etnisk-kulturell sedvänja huvudsakligast praktiserad i afrika/subsahara. Inget kan vara mera fel. Muslimska sk heliga skrifter föreskriver senna 'omskärelse' och den praktiseras numera som aldrig förr - världen över sker avskärandet av clitoris på löpande band. Mohammedanerna har en specialla inställning till kvinnligt kön. Kvinnan, ung som gammal, är ett stycke kött, som de mohammed-efterapande herrarna kan manipulera efter eget skön. http://tinyurl.com/yh9w934 Först skall kvinnan könsligt stympas, sedan skall hon höljas i tygmassor samt hjärntvättas och depersonifieras!

Har super-fi Gudrun Schyman någon åsikt? Eller Sabuni?



Baron Bodisset på 'Gates of Vienna' har gjort ett förtjänstefullt arbete.

http://tinyurl.com/yzpmrew

http://tinyurl.com/yj5f2an



Sajten 'sheik yer'mami' har en ingående redovisning av det mohammedanska svineriet.

http://tinyurl.com/kqv6vy (blodiga bilder!).

2010-03-19 @ 07:23:18
Postat av: Gerhard

En glasklar förklaring till våra ståndpunkter i dessa frågor.

Tack Thoralf.

Nu kommer nästa problem.

Kommer Niklas på asylsvenskan att vidarbefodra dina förklaringar till lögnarblaskans läsare?

2010-03-19 @ 07:31:17
Postat av: Stefan A

Tre mån borde räcka för att bestämma sig om man vill göra abort eller inte, beronde på när man upptäcker det, men har man oskyddat samlag så bör man vara så pass upplyst numera att man vet att man kan bli gravid, och då har man ett personligt ansvar, undrar om problemet är så stort nu när det finns dagenefterpiller mm. Men vill man dissa SD är inget påstådd problem för litet. Märkligt att man i vanliga fall i alla frågor i Sverige ska ha ett barnperspektiv,utom i homoad.frågan, där är det helt och hållet de vuxnas behov av barn som styr och ställer, och som vanligt är det inte "verklighetens folk" som driver den debatten,utan det är lobbyister som av ideologiska skäl och goda mediakontakter driver tesen om det allomfattande lyckoriket som inte finns och aldrig kommer att finnas.

Om man skulle granska MP med mediadrottningen Wetterstrand på samma sätt som SD, så skulla man nog finna att MP är grovt mansfientligt.

2010-03-19 @ 08:24:31
Postat av: Stora Småland

Lessen men jag håller inte med i resonemanget om de homosexuella ! Människan blir inte homosexuell utan hon är det vid födseln , att då hacka på någon som är född med detta gissel tycker jag är hur fult som helst ! Istället ska vi ta till vara på dessa homosexuellas röster och visa att Sd är ett parti för alla oavsett hurdan man är född !

2010-03-19 @ 08:28:20
Postat av: Donie Blair

Off Topic



Nu på morgonen i tvsoffan TV4 diskuterades om skolan ska släppa in ND till att informera på bokbord.

Vad menar de, fanns ND på på Mediagymnasiet i Malmö eller syftar de på SD som nazister

2010-03-19 @ 08:39:58
Postat av: Ludvig

Aborter som används som preventivmedel är helt förkastligt.Tyvärr är det så dom används i Sverige. Homofiler får leva sitt liv om dom vill, men säg inte att det är normalt, det är det inte.

2010-03-19 @ 08:47:28
Postat av: Charlotte

Nej, Sd är inte kvinnofientligt, Orrenius gör allt vad han kan för att förtala SD som vanligt.

Jag är kvinna, jag röstade på SD i förra valet och kommer göra det i nästa.



Men jag tycker faktiskt det är synd att SD lägger sig i hur bögar vill leva. För mig är det självklart att de får gifta sig, det kommer väl aldrig någonsin rucka på den värdegrund vi heterosexuella står på?

Det finns bara och kommer bara att finnas en viss procentandel bögar i ett land. Låt de få leva sina liv och fritt bestämma hur de vill ha det. Det är människofientligt att förneka dem ett giftermål, det yttersta tecknet i vårt samhälle för att leva med varandra resten av livet. Vi borde inte fördöma detta.

Vad gäller homoadoptioner kan jag inte svara - man måste nog fråga de barn som faktiskt växer upp med två föräldrar av samma kön, om det var till nackdel på ngt sätt.

Jag kommer att rösta på SD, för ni är verkligen helt rätt på det i alla andra frågor. Men ni borde tänka om när det gäller giftermål för bögar.

2010-03-19 @ 09:08:58
Postat av: Calle

Bra rutet, Thoralf!!!

2010-03-19 @ 09:40:31
Postat av: Rättvis

Invandringspolitiken är så dyr att politikerna nödgas stäla och ljuga.



Politikerna har ”lånat” 258 miljarder från pensionärerna som därför fick sänkta pensioner.



Pengarna har förstås inte betalats tillbaka. Men hur betalar man tillbaka pengar till en avliden. Min mor avled för snart tio år sedan. Hur kan man ha mage att tala om lån från henne. Eller hennes tremänning, som fyllde 100 år i fjol. Hur är stor är sannolikheten att hon får tillbaka sina pengar?



Sanningen är den att politikerna motiverar sina bedrägerier med rena lögner. Tänk vilken cynism.



Fakta: se länk från fria nyheter

2010-03-19 @ 11:38:57
URL: http://frianyheter.wordpress.com/
Postat av: AWSvensson

Om en präst vill viga bögar är det upp till denne men kalla det inte äktenskap . Ordet äktenskap är ianspråktaget och definierat som en ekonomisk uppgörelse mellan man och kvinna och utgör en viktig del i det kristna budskapet. Vilket det här landets lagar bygger på.

2010-03-19 @ 12:25:49
Postat av: Inge Sandén

Så här ser jag på denna kännsliga debatt.

Det Orrenius skriver,har egentligen inte med att göra om man är för eller emot 12 eller 18 veckor.

Hans enda syfte är att skada SD och det har han ju delvis lyckats med,eftersom vi ser olika kommentarer bland våra egna väljare.

Orrenius är en farlig vänsterintellektuell som varken är barnvänlig eller kvinnovänlig.

Jag lovar,om man går ut till samtliga parties kärnväljare och ställer samma fråga.

För eller emot 12 resp. 18 veckor blir svaren rätt jämt fördelat i alla partierna för eller emot,skulle väl i så fall vara att Gudrun och hennes vänsterintellektuellagenusforskarelobbyister har en mera samstämig åsikt i frågan.

I trygghetsnarkomanernas land Sverige är man mycket för all sorts säkerhet för barn från hjälm i sandlådan,barnsäkra spisar,leksaker och inte mist dessa nappar som man trycker in i truten så fort barnet höjer rösten lite väl mycket.

Men då barnet ligger i mammans mage,känner den genomfalske Orrenius ,att här måste jag rycka ut och försvara kvinnas rätt i vilken månad man skall förneka detta barns rätt att komma till världen.

Falskheten hos Orrenius lyser som den klaraste vårsol som nu är på väg att få liv i allt som varit dött.

2010-03-19 @ 12:26:11
Postat av: Maria

Jag kan bara härmed meddela att SD nu har förlorat min röst och att jag aktivt kommer att jobba mot er med tanke på er medeltida/muslimska syn på fri abort och homosexuellas rättigheter. Jag vet att fler kvinnor kommer att ta samma beslut. Jag var en av dom få kvinnor som röstade på er i Sthlm i EU-valet.



Tack för denna tid Thoralf! Lycka till för det kommer ni att behöva!



2010-03-19 @ 12:54:37
Postat av: Knut

Äktenskap och partnerskap skulle hållt isär. Som det nu är blir vi som håller på det riktiga äktenskapet trampade på tårna och mer negativa till homosexuella. Var det det som böglobbyn ville?

2010-03-19 @ 12:56:15
Postat av: Allemand

Maria,



Du verkar inte ha varit seriös i ditt val av SD. Att bara sluta sympatisera för att man inte tycker om en specifik fråga. Om du varit seriös hade du istället försökt att diskutera och förändra det du tycker inte stämmer enligt din syn på saken.



Tror dessutom inte att du hittar ett parti där du instämmer till hundra procent med allt.



Hur vet du förresten vilka som röstade vad i EU-valet i Stockholm?

2010-03-19 @ 13:22:51
Postat av: robban

eh maria, kolla in valfritt partis valmanifest och titta om du blir lycklig, att sänka till 12 veckor betyder inte att man är i mot fri abort och homosexuella har exakt samma rättigheter som vem som helst i sverige. partnerskapslagen är likadan som för hetro. adopttioner är en moralisk fråga i första hand och handlar inte om några rättigheter.

2010-03-19 @ 13:47:20
Postat av: Magne

Tack Maria för din korta tid som Sverigedemokrat. Måste svida att du gett SD din röst tidigare.

2010-03-19 @ 13:51:26
Postat av: Skeåning

Undrar om Orrenius tycker Danmark och Norge är kvinnofientliga länder eftersom deras abortlagar ligger på liknande nivå som de SD förespråkar.

Sedan vad gäller homoäktenskap i kyrkan, så är min inställning att det är upp till kyrkan själv, och deras aktiva medlemmar att bestämma. Jag tycker inte politiker ska lägga sig i det. Så jag är väl mer i stort emot det system vi har nu om en politiserad Kyrka.

Sedan det här med homosexuellas rätt till abort så finns det ju många forskare som hävdar att det kan vara av skada för barnet, eller att det kan ge andra obehag under uppväxten, detta kan man ju ha hundra åsikter om, men så länge det är oklart på den punkten bör man vara försiktig för barnets bästa.

2010-03-19 @ 14:16:15
Postat av: Mange se hit...

Jag har en fråga till mange.. Tror du att de barn som blir bortadopterade har en mamma och en pappa som står vid deras sida? Kan några barn välja sina föräldrar? Hur tänkte du när du säger att du är redo att "gå i döden" för att alla barn ska ha en mamma och en pappa?

2010-03-19 @ 14:56:09
Postat av: Skeåning

Maria, hoppas du ändrar dig. SD är alltså inte emot fri abort, utan man vill ha en anpassning till andra länder där 12 veckor är mer standard,som Norge. Detta är som jag känner den mest humana inställningen både för fostret och kvinnan. Sedan om det finns medicinska eller andra starka skäl är SD inte emot abort även efter 12 veckor. Det är nog många som slår bakut direkt och får värsta skräckvisionerna när man läser om att SD skulel vara emot fri abort rätten, och tror att man vill ha hårda omänskliga förbud, så är det givetvis inte. Jag tycker SD inte borde driva frågan om homoäktenskap av de orsaker jag skrev ovan, det ska inte vara upp till politiker, jag tycker man istället borde driva frågan om att avpolitisera Kyrkan.

2010-03-19 @ 15:04:53
Postat av: Personliga Persson

Jag är väldigt kluven hur jag ska rösta, jag sympatiserar med SD i många frågor men när ni påtalar att homosexuella inte får adoptera barn är jag helt emot. Jag känner två män som adopterat en liten flicka och dom är världens bästa föräldrar så mycket kärlek de ger är obeskrivligt. Jag har även jobbat med barn och ungdomar som utsätts för fruktansvärda hemförhållanden då föräldrar lever i misär och brukar droger. Vilka ger mest kärlek tror du Thoralf? Du pratar om att barn har rätt till både en mor och far, hur ska vi göra med dem som lever ensamma med sin mamma eftersom pappan skiter i sitt barn/ är död/ sitter inne/ eller något sådant? ska vi ge honom en extrapappa då? Varför ska man inte kunna ge barn från andra länder en chans att leva ett tryggt liv där de blir uppfostrade med kärlek och kristna svenska värderingar än att kanske tvingas leva på gatan i ett U-land? svara gärna på den frågan och övertyga mig om motsatsen för att erhålla min röst..

2010-03-19 @ 16:04:30
Postat av: TB

Personliga Persson: Vad jag vet så har någon homoadoption aldrig ägt rum i Sverige.

2010-03-19 @ 16:35:25
Postat av: Helene

OT

Det här är de olika alternativen läsarna får i AB när de ska välja vilka frågor som är viktigast för dem inför valet. När de presenterar resultatet kan jag se rubrikerna ”Invandringspolitiken är inte viktig för väljarna”. Detta är typiskt pk journalistik.



Vilken/vilka valfrågor tycker du att de rödgröna/Alliansen ska satsa på? (Välj max tre)



Jobben

Inkomstskatterna

Företagen

Pensionärerna

Ungdomarna

Vård och skola

Brott och straff

Rut och rot

Klimat och miljö

Annat

2010-03-19 @ 16:45:59
Postat av: Hulda

Maria: Om SD tappar 100 röster på de som tycker som du, så får de många, många flera av de som tycker tvärtom.........

2010-03-19 @ 16:48:13
Postat av: Gustav

danne1: var finner du information om att homosexuella skulle vara en del i någon form av människohandel? Att man skulle betala någon främmande fattig kvinna att föda deras barn, var går det att läsa? Gäller detta också homosexuella kvinnor? Eller menar du att det bara är homosexuella män som vill skaffa barn? Ärligt, mer ogenomtänkt kommentar än din är svårt att finna till och med på detta "forum". Fast du kanske har vetenskapliga belägg för det du säger eller kanske inte, jag tror på inte.

2010-03-19 @ 17:58:40
Postat av: Sveas rika

Här är en till som inte förnekat sig:



http://www.friatider.se/assyrisk-s-riksdagsman-forskingrade-miljoner



\Svea

2010-03-19 @ 18:58:26
Postat av: Nils

Vad SD än gör så hoppas jag dom aldrig ger efter för bögeriet. Att bögar ska få adoptera barn är så sjukt så det finns inte, jo tyvärr finns det ju i Sverige :(

2010-03-19 @ 19:13:23
Postat av: Dumle

Humanist, Personliga persson mfl@

Hur tänker ni när ni överväger tanken att välja något av de 7 riksdagspartierna framför SD pga deras ståndpunkter i abortfrågan eller homosexuellas rätt/icke rätt att adoptera barn?

Det vore ungefär som att en läkare skulle prioritera en förkylning framför en brusten blindtarm!

Om ni inte förstår det hot som Sverige står inför gällande massinvandringens negativa konsekvenser (ekonomiskt och kulturellt/socialt) då tror jag att Sjuklöverns partier är rätt val för er. Där kan ni debattera med likasinnade om subventionsnivån för kollektivtrafiken eller om A-kassan skall vara 80% eller 78% - viktiga frågor.

2010-03-19 @ 19:39:19
Postat av: Helene

Lite OT



Ytterligare ett skäl till att förbjuda dessa förb..... enmannatält:



http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article6793345.ab

2010-03-19 @ 19:40:20
Postat av: Dumle

Maria:

Vadå kampen för "fri abort"? Abortlagstiftning är allt annat än fri. Kanske hade stämt om du kunde gjort abort fram till förlossningen, men så är knappast fallet. Så varför dessa brösttoner? Eftersom gränsen mellan laglig abort i Sverige och när läkarna numera kan rädda förtidigt födda foster, är så enormt liten, är det inte konstigt att flytta gränsen till den mer internationallt vanliga 12-e veckan.

Förstår inte ilskan denna fråga skapar. Förklara gärna för mig.



2010-03-19 @ 19:45:01
Postat av: danne1

Helene bra länkat! ja jag är rädd när det sitter en burka-inkapslad person utan sina 10 ungar på bussen!



Det har ju hänt att det självmordssprängts i domstolar i Sverige och en kvinnlig advokat förlorade sin hand och syn.

http://www.sr.se/cgi-bin/sormland/nyheter/artikel.asp?artikel=3133244



http://www.sr.se/cgi-bin/vast/nyheter/artikel.asp?artikel=3253454



men myndigheter vill inte ha ökad säkerhet i domstolarna för det är tydligen viktigare att "värna om integriteten" fast är nog mer att inte stöta sig med kulturklädsel som burka, Zigenarkjolar, förorts-hipphops-myspys-pyjamas mm

2010-03-19 @ 20:04:56
Postat av: Humanist

@Dumle:



Jag kommer att rösta på sd, just därför att jag anser att massinvandringen, islamiseringen, den skenande kriminaliteten och rättssamhällets upplösning är akuta, allvarliga hot mot det Sverige vi känner.



Men om sd på allvar ska kunna påverka svensk politik på riksnivå behöver partiet åstadkomma två saker: 1. Komma in i riksdagen, och 2. Få så pass mycket röster att man får någon form av vågmästarroll, så att något av blocken tvingas samarbeta med sd. Troligen innebär detta att sd behöver komma upp i kanske 7-8% för att ha en realistisk chans att påverka rikspolitiken.



Sd behöver alla väljare de kan få, och om vissa - enligt min åsikt mindre viktiga - frågor i sd:s program skrämmer bort väljare som sympatiserar med partiets kärnfrågor, då tycker jag att man av taktiska skäl bör tona ned eller rentav stryka dessa frågor.



Detta handlar inte om mina personliga åsikter om homoäktenskap/-adoptioner eller abortlagstiftningen. Det handlar om att jag tror att sd agerar på ett sätt som inte är speciellt taktiskt smart.



Men det beror förstås också på vilken betydelse man tillmäter olika politiska frågor. Min uppfattning är att massinvandringen och den vidhängande islamiseringen vid sidan av arbetslösheten är den i dagsläget viktigaste politiska frågan. Relativt sett är t.ex. frågan om homoadoptioner enligt min åsikt ganska oviktig. Alltså anser jag att sd borde strunta i att driva frågan om homoadoptioner om det finns risk att partiet kan förlora väljare genom sitt ställningstagande i denna fråga.



Men om man anser att frågan om homoadoptioner är extremt viktig kommer förstås saken i ett annat läge. Då är man förstås inte villig att kompromissa på den punkten. Å andra sidan kan då konsekvensen bli att sd fortsätter att ses som ett marginellt missnöjesparti, vars väljarstöd är för litet för att partiet ska kunna utöva någon reell påverkan på rikspolitiken.

2010-03-19 @ 20:22:32
Postat av: Ibbe

I vecka 13-14 reagerar foster på s.k. betingad inlärning enl. Spelt som forskat i ämnet. En 12-veckors generell abortgräns kan alltså grundas på ganska så starka skäl. Orrenius är ute och reser riktigt ordentligt. Han är som han tidigare visat en flitig resenär.

2010-03-19 @ 20:43:34
Postat av: MiaH

Rätten till abort är en av de viktigaste rättigheter vi har. Världen över dör tusen och åter tusen skadas svårt vid illegala aborter. Idag är graviditetstesten så effektiva att man kan upptäcka graviditeter så tidigt som i vecka 2-3 och 10 veckor borde räcka mer än väl till för att ta beslutet om man ska fortsätta graviditeten eller inte. Det handlar ju inte om att ta bort rätten till abort utan om att korrigera gränser. Att genomgå en abort i v 15 innebär att gå igenom en fullständig förlossning och det är ingen lek! Ingen vill göra det utan mycket goda skäl ex medicinska och det ska väl även fortsättningsvis vara möjligt att göra sk sena aborter om fostret visar sig inte vara livsdugligt. En 12-veckors gräns är mycket rimlig.



2010-03-19 @ 21:30:36
Postat av: danne1



detta är intressant hur politiskt korrekt censur-tv fungerar. "PK-brottet": http://www.youtube.com/watch?v=dCnhXdYuSeI och åtgärden blir att svartlista "PK-brottsligen" överallt: inte_alltid_kontroll_over_direktsandning?cb%2Ca1364145%2C1%2Cf%2C112513/pb%2Ca1364142%2C1%2Cf%2C112513/pl%2Cv%2C%2C1391981/sb%2Ck103107%2C3%2Cf%2C112513" rel="nofollow">http://svtplay.se/v/1423957/oppet_arkiv/inte_alltid_kontroll_over_direktsandning?cb,a1364145,1,f,112513/pb,a1364142,1,f,112513/pl,v,,1391981/sb,k103107,3,f,112513 allt lånat från : http://www.friatider.se/00-talets-pinsammaste-pk-ogonblick



Read more: http://politisktinkorrekt.info/tipsakontakta-pi/#ixzz0fdLFEdU7

2010-03-19 @ 21:44:10
Postat av: Anonym

danne1

Tack det samma. Mycket bra att du friskar upp minnet på oss så vi inte glömmer bort allt djävulskap som hänt de senaste åren. Måste tyvärr erkänna att jag ej minns sprängningen i rättsalen.

2010-03-19 @ 21:59:10
Postat av: Tore (preact)

2008 gjordes det mer än 35.000 aborter här i Sverige. 2009 något mindre! Många av dessa aborter

har sannolikt blivit som "någon form" av preventivmedel", och att vissa kvinnor satt detta i system. En kvinna i England hade minst 10 aborter

på sitt samvete.

När Kurt Lundgren levde, hade han en artikel om just detta fenomen, och där en svarade att "raggar-drottningen" Mona "Muslim" hade genomfört 6 aborter. Kan hennes försvar av fri abort vara ett tecken på just detta missbruk? Om nu kvinnan eller mannen ej vill ha ett barn, varför då inte sterilicera/kastrera sig, och slippa alla dessa problem detta medföljer. En sen abort är ingalunda

något en kvinna skall syssla med, då hennes liv också utsätts för en enorm påfrestning både psykiskt och fysiskt...



Bögar och flator bekymmrar ej mig normalt. Så länge de ej lobbar för sin verksamhet. En som lobbar i detta område är ju Mona "Muslim". Dessutom

har hon av dessa erhållit utmärkelsen "knullborgar-märket"! Kan ni tänka er denna hona bli Sveriges statsminister. Att inneha ett knullborgarmärke samt

ha genomfört i sin ungdom? sex aborter. Dessutom vara vårdslös med dina och mina pengar. Tro inte att hon blivit bättre på gamla dar. Undantag skulle i så fall vara aborterna då hon nått en anständig ålder, dock är väl tänkandet och allt annat fortfarande till hennes nackdel!...

2010-03-19 @ 23:35:38
Postat av: Magne

Till Magne se hit; Alla barn har inte en mamma eller en pappa av olika tragiska orsaker men om de adopteras ska de ha rätten att inte få två mammor eller två pappor. Så menar jag. Ett land som bedriver adoptioner från andra länder skall garantera barnen detta. Jag vet att det finns länder i t ex sydamerika som kräver att barnen inte skall adopteras till homo-par. Ursäkta om jag uttryckte mig otydligt. Jag har inget emot homosexuella men det är barnen jag tänker på.

2010-03-20 @ 00:31:35
Postat av: Peter, den förste.

@Thoralf: "...Sedan får de homosexuella leva sina liv hur de vill, det bryr jag mig inte det minsta om. Centerpartiets riksdagsmän Fredrik ”Ursula” Federley och Anders Carlgren får göra precis vad de vill med sina manliga partners, det ger jag fullständigt fasen i..."



Precis! Och här en hälsning till ”Ursula” och Anders från Eddie Meduza - ta mig i röven pojkar: http://www.youtube.com/watch?v=Y6NkEp5-NEE



P.S. Är mäkta imponerad av Eddie Meduza, vad som än diskuteras, så kan man finna ett alster som behandlar frågan på ett burdust sätt!

2010-03-20 @ 01:00:05
Postat av: Magne

Vidare tror jag att du "Magne se hit" (konstigt namn men så brukar det ju vara) var den enda här inne som inte förstod vad jag menade. Varför tror du att män inte kan få barn med andra män? Vore intressant med ett svar där men det lär jag väl inte få. För personer av din dignitet är så vilsna i sina lögner att de inte vet ut eller in. Du vill alltså påtvinga ett litet barn två pappor? Jag tycker det är perverst.



2010-03-20 @ 02:24:36
Postat av: Magne

I mitt tycke väldigt sunt förnuft. Ett sunt förnuft jag fått av en mamma och en pappa. Så som det är tänkt,.

2010-03-20 @ 03:16:53
Postat av: Stora Småland

En fråga till dej "Magne" hur kommer du att ställa dej om du själv får barn eller barnbarn som när dom kommer upp i tonåren visar sej vara homosexuella ? Kommer du då att helt enkelt förskjuta dem och bara glömma att de är ditt eget kött och blod ? Jag har inte kunnat gjort det .

2010-03-20 @ 07:13:31
Postat av: Magne

Det är en annan fråga. Jag pratar om adoption. Att barnen skall ha rätten till en mamma och en pappa vid adoption. Som jag skrev tidigare har jag inget emot homosexuella.

2010-03-20 @ 13:57:35
Postat av: S- E Karlsson

Magne ok ! Trevlig helg .

2010-03-20 @ 17:35:22
Postat av: Mats (Malmo)

Thoralf

Jag tror inte att du är homofientlig alls. Och jag tror också att det parti som "homo" ska rösta på, så är det SD.

Får Islam makten - så ska ju homosexuella "kastas ut för ett berg". I Iran är det rationaliserat, så man använder byggkranar för hängning.

Därmed nog sagt, nästan.

Betr giftermål - så finns (eller fanns?) registrat partnerskap, som ju juridiskt säkrar arvsfrågor - om jag fattat det rätt. Det borde väl räcka, egentligen - för det kyrkan godtagit - äktenskap - och det mycket motvilligt - kan väl inte vara så mycket att sträva efter?

Svårare med adoptioner, egentligen tycker jag som du - ett barn ska ha en pappa och en mamma, de som "gjort" barnet, helst. Men som Charlotte skriver härovan - i går 19 mars - så kan jag inte

riktigt veta hur jag ska ställa mig.

2010-03-20 @ 20:29:13
Postat av: Assback

Svår fråga.

2010-03-21 @ 01:05:13
Postat av: Magne

Trevlig helg S-E!

2010-03-21 @ 01:12:06
Postat av: Magne

Barn förtjänar en pappa och en mamma. En manlig och en kvinnlig representant. Jag börjar bli trött! jag har inget emot homosexuella men barn (alltså riktiga barn under 12 år typ) skall ges den bästa starten i livet. Sunt förnuft med prövade föräldrar.

2010-03-21 @ 01:36:52
Postat av: Magne

Jag skulle aldrig förskjuta mina homosexuella barn utan jag skulle älska dem lika mycket. Sen skulle jag acceptera att jag aldrig skulle bli farfar.

2010-03-21 @ 01:48:52
Postat av: Alex

Jag förstår inte hur många här tänker när dom säger att barn har rätt till både en mamma och en pappa. I vilken utsträckning då? Att barnet vet vem som är de riktiga föräldrarna? Att barnet har en mamma och en pappa som har fullkomlig jämställdhet i hemmet? Att man klockar tillsammans-tiden på sekunden? Alla barn som växer upp med bara en förälder då? Blir dom skadade?



Vill man adoptera ett barn måste man genomgå rigorösa formulär och tester med frågor om allt och ingenting. Skulle homosexuella klara sig sämre än heterosexuella? Skulle barn till homosexuella sakna något speciellt?



Är ni oroliga för att barnet ska mobbas eller på något sätt fara illa pga samhället? Antagligen, men då får man väl själv se till att bidra till att det inte blir så, eftersom ni ser till barnens bästa. Att inte låta homosexuella få adoptera är helt fel väg att gå. Borde vi inte istället arbeta mot en värld där det här vore en icke-fråga? Och jag har aldrig läst något om ett barn med homosexuella föräldrar som har lidit oändligt mer än "normala" barn. Nån får gärna referera mej till en sådan källa.

2010-03-21 @ 02:35:42
Postat av: Stora Småland

Bra Magne ! Precis så är min upplevelse ! Det där med barnbarn kan man tyvärr glömma !

Ha en skön helg !

2010-03-21 @ 06:18:59
Postat av: Tobias

Jag är Sverigedemokrat, och håller med SD i nästan varje fråga.

Men varför är du/ni emot homoäktenskap och homoadoptiv? Vilken anledning har du, i annat än att ett barn och rätt till en mor och en far(Vilket jag håller med om).

2010-05-18 @ 22:32:11
Postat av: donny

Jag är homosexuell. Jag är inte för homoadoptioner. Jag tycker inte att bögar och flator kan kräva giftemål i kyrkan. När man sett företrädare för HBT-lobbyn stå och diskutera äktenskap i kyrkan när dom själva inte ens varit medlemmar blir det löjligt!



Ändå kan jag inte rösta på SD. Jag har träffat alldeles för många sympatisörer och företrädare för SD som utan att veta att jag är homosexuell gett uttryckt för en förskräcklig syn på homosexuella. Det har inte låtit så politiskt korrekt(!) som det gör här inne om man säger så. Ersätt "jag har inget emot homosexuella" med "det är väl ok att knacka bög ibland" så ligger det närmare verkligheten.



En sak skulle jag vilja hälsa till SD och dess sympatisörer. Tro inte för en enda sekund att RFSL och Co representerar alla homosexuella. Det är en liten klick som skriker och hörs mkt. Dom tar sig ofta friheten att föra vår talan och tillskriver oss som grupp åsikter istället för att inse att vi alla är individer. Dom håller på med sin prideparad. Vi andra är förmodligen upptagna med att leva våra liv, precis som alla vanliga svenssons.

2011-02-08 @ 13:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0