UPP TILL BEVIS RADIO KALMAR

Idag vet jag inte hur många gånger jag gått i taket när jag lyssnat på P1 och sett på TV-nyheter. "Informationen" och nyheterna är så vinklad att det är rent bedrövligt oavsett om det handlar om opinionsundersökningar, kungens jordbruk, 6-åring i Landskrona.

I lokalradion Radio Kalmar har man haft reportage med rubriken "Upp till bevis för politikerbloggarna" om politiker som använder sociala medier och man har granskat politiker som bloggar.

"När Sveriges Radio Kalmar granskar de 18 bloggar, där politikerna själva i enkäten angett adressen till bloggen, så framtonar en bild av relativt ljum aktivitet i de flesta fall.

Vi gick igenom de senaste fem inläggen från var och en, alltså totalt 90 inlägg.

Bara 17 av dem hade någon reagerat på. En politiker fick stort genomslag på alla sina inlägg, medan de övriga bara i enstaka fall fick kommentarer, och då oftast inte i frågor av lokalpolitisk karaktär."

Givetvis namnger man inte vilken blogg det handlar om! Hade det varit en socialdemokrat eller en folkpartist hade man självklart namngett och säkert intervjuat personen ifråga.

Nu var det uppenbarligen ingen politiskt korrekt blogg det handlade om ;-)

Jag säger "Upp till bevis Radio Kalmar".


Kommentarer
Postat av: Inte-en-till

Kör hårt Thoralf! Tyvärr kan jag inte rösta på dig, eftersom jag inte bor i Kalmar. Men jag kan rösta på ditt parti :-)

2010-06-09 @ 21:11:33
Postat av: Hulda

Bor inte heller i Kalmartrakten, så jag kan inte rösta på Thoralf. Däremot får nog Thoralf packa resaväskan i höst och åka till Stockholm.

Rinkeby brinner och skottlossning i Malmö idag.

Vad händer inatt och imorgon...

2010-06-09 @ 21:31:29
Postat av: Nimrod

Tycker att du gör ett utmärkt arbete. Genom att läsa bloggen har jag blivit övertygad om att SD är det parti som passar mig bäst.

2010-06-09 @ 21:38:04
Postat av: Niklas Larsson

Hehe, ja de vinklar på så snart är de totalt vimmelvinklade själva =). Fortsätt ditt strålande arbete. Ett nöje att läsa bloggen! Mvh Niklas

2010-06-09 @ 21:46:08
Postat av: Roberth

Jag anar en viss tendens till diskriminering ring DO Thoralf!

2010-06-09 @ 21:46:20
Postat av: P

Vi kan tyvärr inte rösta på deg men tycker din blogg är bra. Kör på!!! Sverige har ett sterkt behov for politikere som deg.

2010-06-09 @ 21:48:52
Postat av: Moder Svea

har en längre tid följt din blogg. Du tycks vara en mycket ambitiös politiker som tar reda på fakta. Jag börjar själv mer o mer tänka som en SD.

Mycket skrämmer mig i samhället. Som att Islam tar makt. Hur ska det gå för vårt fina Sverige? SD behövs i riksdagen. Ni får min röst.

2010-06-09 @ 22:09:04
Postat av: LN

"En politiker fick stort genomslag på alla sina inlägg...." Dagens statistikinlägg är non plus ultra!

"...[andra] fick kommentarer, och då oftast inte i frågor av lokalpolitisk karaktär."

I anslutning till detta konstaterande känner jag igen mig som den syndare jag är.

Endast för Mackan, Akinder och fru Sax'es Bärsärk,

"De tre kålsuparne". har jag uttryckt befogad ringaktning.

88-årige Henny, som inte fick bada på 15 måmader därför att all kosing satsas på det obildbara slöddret som importeras från Mohammeds hemtrakter, engagerar mig mera.

Titta bara här på bilden av vad de blivande EU-medborgarna har för sig. De längtar en stark man, inte en Atatürk, men en Adolf! "hälsans händer" står det på fanan.

http://www.armenianweekly.com/2010/06/07/hitler-turkey/

2010-06-09 @ 22:34:44
Postat av: Ludvig

Detta är den mest vederhäftiga blogg som jag känner till, så den kollar jag varje dag.

2010-06-10 @ 07:24:16
Postat av: adambertil

Tidningarnas telegrambyrå gömmer bakom sitt antediluvianska namn murvlar som filtrerar, censurerar och vinklar nyheter innan de släpps ut till de delar av den intet ont anande allmänheten som jämställer papperstidningen med kungörelser och Guds ord. Murvlarna hade med glans klarat intagningskraven till herr doktor Goebbels riksministerium för folkupplysning och propaganda. Om SD vinner stöd förklaras det bort med något i stil med den beryktade anekdoten om hur sovjetiska media speglade tävlingen mellan en amerikansk och en sovjetisk bil. "den sovjetiska bilen belade en hedrande andra plats medan den amerikanska bilen kom näst sist."

2010-06-10 @ 08:25:14
Postat av: Gubben o Gumman

TT är en skämtbyrå som drivs av övervintrade

Boljeviker sedan 68,samtliga anställda där bör entledigas från sina anställningar, och ställas i a-kassekön som inte leder någonstans.



Faktum är att samtliga där platsar på "Nya Myrmarksanstalten"



Där tjänstgör dom riktigt farliga landsförädarna.

Du betalar Svennebanan, för att bli lurad.



Den 19 September slår du näven igenom både din rotebidragsansökan och ditt Ikea köksbord.

2010-06-10 @ 08:35:49
Postat av: Per Petersson

Har för mig att det fanns en slogan i slutet på 70-talet som löd "Stoppa plågsamma ljudförsök,stopp radio Kalmar". Tror att den fanns som klistermärken & satt på en del bilar. Det verkar som om denna slogan är aktuell än i dag.

2010-06-11 @ 23:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0