ÖVERTYGAR JOHAN PERSSON 97 PROCENT AV LÄSARNA



Min insändare angående de märkliga turerna mellan Kalmar kommun och Kärnhem AB har nu publicerats i både Barometern och Östran. Ett tack till insändarredaktionerna på de båda tidningarna! Jag hoppas dessutom att Kalmar Läns Tidning publicerar i veckans nummer.

Östran är som vanligt lite vassare och illustrerar min insändare med en talande bild.



Johan Persson svarar idag i Barometern och menar att det är ”dikt och konspiration” från min sida men han avstår från att förklara det märkliga sammanträffandet i dessa båda ”affärer”. Frågan är om han övertygar 97 procent av väljarna i Kalmar med sitt genmäle, annars riskerar stödet för SD att öka (SD hade nämligen drygt 3 procent i kommunvalet 2006).

Det han däremot gör är i sitt genmäle är att dra in moderaternas oppositionsråd Malin Petersson i denna ”affär”. Vore jag i hennes kläder skulle jag reagera mycket kraftfullt på detta men det kanske är den så berömda ”Kalmarandan” som det handlar om och då finner sig moderaterna i denna behandling av Johan Persson.

Det verkar snarare som Johan Persson även försöker binda Malin Petersson vi skampålen när det gäller Kalmar kommuns affärer med Kärnhem AB. Kände sig Johan Persson ensam med Kärnhem?


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ja nu står han där men kalsingarna vid fotlederna o ännu en gång visar en röding hur man säljer sig som vilket xxxx somhelst. Så länge man utåt säger politiks korrekta saker. usch! Bara hoppas att man som svensk använder huvudet i valet o tänker på vår framtid och välfärd när man går till valbåset!

2010-06-23 @ 21:14:51
Postat av: Johannes

Vad vill SD göra för alla som befinner sig i jobb och slavgarantin eller med andra ord jobb och utvecklingsgarantin?

2010-06-24 @ 01:31:18
Postat av: Riddar Daniel

Jag har lagt in om pension nu vid 61 år(klart lönande). Tacka börsen för det(tack omx, nasdaq, dow, atx, ssmi mm

Postat av: PK

"Johan Persson svarar idag i Barometern och menar att det är ”dikt och konspiration” från min sida men han avstår från att förklara det märkliga sammanträffandet i dessa båda ”affärer”."



Klassisk "Think about the children"-retorik, har du inget vettigt svar/att säga, då kör du med diverse känsloargument och hoppas på att folk är så dumma så dom lyssnar på känslor istället för fakta på bordet.



Johan Persson: bemöt argumenten i sak istället för att försöka sälja billigt snömos!

2010-06-24 @ 12:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0