JAG HATAR TELIA
Därför hatar jag just nu Telia och det företag som ansvarar för service av dessa utrustningar.
Det som retar mig mest är att man ändå får betala fullt pris utan att man får något för pengarna.
Läs artikel i Barometern
Det är samma problem här på västkusten nu i semestertider, för mycket folk på tråden helt enkelt.
Betalar fullt och får inget"
Låter inte det som skattepengar som går till
svensk invadrarpolitik i allafall om man skall
tro på rektorn i Högsby.
Men det är väl härligt. Staten äger ju 37% av aktierna och det borde ge så där en 3,7 miljarder i intäkt. Om vi sedan kan telefonera eller använda datorn är väl helt ovidkommande.
Ännu mer ordning å reda blir det när staten sålt ut resten av inflytandet.
Ni får väl övergå till gammaldags analog kommunikation om nu era cykel-talibaner inte käkat upp alla duvor i trakten. Röksignaler är kanske inte att rekommendera i den här värmen.
Som boende intill ett sommarghetto så går sympatierna i första hand inte till Thoralf utan till lokalbefolkningen som lever med kass service året runt.
Det är dock jävligt skönt när olika människor från olika delar av Sverige med olika klasstillhörighet blandar sig på sommaren för att koppla av och fira semester.
Det är snart bara på semestern man träffar enbart människor med samma värdegrund utan inblandning från mellanöstern så för guds skull njut om tv n försvinner.
GG
Ja samma har jag märkt i mitt område!
Jag bytte till Telia för att få bättre täckning men det blev mycket sämre än Tele2 som jag hade innan!
Hej Thoralf!
Jag heter Marcus Haglund och jobbar på Telia Kundservice.
Jag vill börja med att beklaga för de problem du upplevt med din digital-tv. Vanligtvis brukar vår support vara duktiga på att avhjälpa fel snabbt, har du varit i kontakt med dem och felanmält din digital-tv?
Givetvis skall du inte behöva betala fullt pris för tjänsten om den inte fungerar, enligt våra allmänna villkor har du rätt till kompensation om felet är långvarigt.
Om du vill, kan du kontakta mig på länken nedan.
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515
Med vänlig hälsning
Marcus Haglund, Telia Kundservice
Jahapp! Nu är det inte bara Högsby kommun som har krav på Migrationsverket även Arjeplogs kommun sitter med skägget i brevlådan ! Den kommunen har krav på Mig-verket på 7,8 miljoner , kanske bäst att börja tänka efter före ?
Glömde ange källan som i det här fallet är Piteå tidning !
Även om gamla Felia är ägt av oss så kan de inte dimensionera nätet för att 100 procentig täckning hundra procent av tiden.
Då kan det bli problematiskt när sommaren kommer och många samlas på ställen som resten av året är nästan tomma från folk.
Vad jag minns har jag haft fyra kontakter med Telias kundservice under åren. Första gången var mindre lyckat och där var vi verkligen inte överrens men dom tre senaste gångerna har det fungerat över förväntan och varit smidigt, snabbt och gratis.
Men stå på dig, Thoralf, och kontakta dom igen. Funkar inte den tjänst du betalat för ska du tamejfasen inte behöva betala för den. Det är det minsta du kan kräva.
MVH
vmm
Har 43 aktier i Telia
Semester? Vad f*n är det för något! Jag har inte haft "ledigt" sedan jag slutade i Flygvapnet! Och det var 1987, så det så.
Jag märkte samma sak i går. Jag var vid stranden vid Långe Erik vid norra udden. Jag skulle skicka ett SMS, men det gick inte alls förrän jag hade gått iväg en bit.
Det var ingen täckning alls på mobilen.
Jag hade gått förbi fyren till stranden för att se om man kunde se Gotland. Men det kunde man inte visade det sig. Men man kunde se stackmolnen borta i fjärran där Gotland skulle vara.
Så kunde seglare förr se var ön fanns innan ön blev synlig, har jag hört någonstans.
Jag har varit i kalmar län under snart en vecka, från överum i norr till vassmolösa i söder och mobilmotagningen har funkat rekord dåligt.Ständiga avbrott och ändas nödsamtal kommer upp i skärmen.
Jag ska säga att jag har tele2comvic som operatör