RISAGER LIVE I KALMAR


Thorbjörn Risager på Linköping Jazz o Bluesfest 2008.  Foto Thoralf Alfsson

Ikväll har vi haft fint besök i Kalmar! Thorbjörn Risager och hans Blues band har haft en spelning på Söderport. Ett fullsatt Söderport gungade rejält, golvbjälkarna rörde på sig.

Jag har hart lyssnat på Thorbjörn Risager ett antal gånger efter hans spelning i Kalmar 2007. Både i Danmark och i Sverige, han är en mycket karismatisk artist som det är svårt att inte beundras av. Tyvärr fick jag inte höra min favoritlåt "Heart of the Night" ikväll men Thorbjörn Risager presenterade en hel del nytt material istället. Bandet sålde också sin nya CD som egentligen inte släpps förrän den 1 februari.

http://www.risager.info/listen.html

P.S.
Bland alla dessa bluesälskare fick jag inte en enda negativ kommentar anående Peps Persson. Däremot fick jag som vanligt en hel rad positiva reaktioner.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Malmö håller stilen!

Sveriges största sopptipp!



Sanslöst att ingen reagerar som politiker på detta våld som dessa kriminella invandrargäng håller på med mitt på öppen gata.



Skrämmande hur "förlamat" Sverige har blivit av rädslan att kritisera invandrare!?



Rösta SD 2010 !



Postat av: Fredrik

Vilket as!!

Dessa kulturer/religioner borde förbjudas!

Kolla om en 9 åring var oskuld??????

Mona shalim! Detta är kultur eller?

Försvinn från politiken din quisling!

Postat av: Fredrik

Sen kolla in PK medias artikel!!??

På grunda sociala faktorer vill mannen frias?

Han tycker det är fullt normalt där han kommer ifrån att göra så ??? och detta avskräde ska hit?

Bli medborgare i detta land? kosta hur mycket pengar somhelst? För helvete svenskar!!vakna!



Äckligt hur vi låter dessa bli "normaliserade" in i samhället med det är väl det som kallas

BRA INTIGRERINGS POLITIK!?



Helt sjuk! Helt jävla sjukt!

Postat av: Stefan A

Malmö är inte Sverige längre...

Tror knappast att det i deras hemländer är mannens uppgift att kolla om småflickor är oskulder, men svenska domstolar kan man slå i vad som helst bakom kulturens täckmantel...

2010-01-31 @ 10:15:09
Postat av: Thomasson

Akta dig så ingen anmäler dig för att du tagit ett foto som du publicerar på bloggen. Jag tror att det ena fönstret uppe till höger ägs av någon som inte gett tillstånd att det publiceras delar på...



;)

2010-02-01 @ 03:48:08
Postat av: J B Doe

Testing

2010-02-04 @ 17:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0