ABD AL HAQQ KIELAN TILL KRISTDEMOKRATERNA?



I en artikel i tidningen Dagen säger imamen Abd al Haqq Kielan att han kan tänka sig att kandidera för Kristdemokraterna om Göran Hägglund frågar. Detta skulle han göra för att hjälpa Kristdemokraterna som riskerar att ramla ut från riksdagen och ersättas av Sverigedemokraterna.

Abd al Haqq Kielan född Leif Karlsson tycks tro att han har utomjordiska krafter ;-)

Nu skall det bli intressant att se vad Göran Hägglund svarar på denna inbjudan.

Kan vi Sverigedemokrater ha en sådan tur att Göran Hägglund känner sig så pressad av politisk korrekthet att han accepterar detta. Då vore vår lycka gjord och Kristdemokraternas tid i riksdagen räknade eller får partiet döpas om till Islamdemokraterna då alla kristna lämnat partiet utom partistyrelsen med Göran Hägglund i spetsen.

Det mest troliga är att Göran Hägglund och Kristdemokraterna tiger!

Läs artikel.

Därför röstar jag på Sverigedemokraterna!


Kommentarer
Postat av: Hulda

Vilken soppa!! Ser fram emot valet i höst!!

2010-01-23 @ 21:49:27
Postat av: LP

citat:

"Kan det vara frånstötande för muslimer om man fokuserar mer på att vara ett "kristet" parti?

- Det tror jag faktiskt inte. Kristna och judar är ­inte ens våra kusiner - de är våra bröder, "Bokens folk". De har inte accepterat Muhammed som Guds sändebud, men upp till den punkten så är det detsamma."



Hur var det nu med Jesus? Inte tusan erkänner väl mussarna att han skulle vara guds son!? Så upp till "den punkten" (= Muhammeds förbannade entré) är man väl knappast eniga!?



En pikant "detalj" kanske...

2010-01-23 @ 22:14:09
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Cavatus

Peps Perssons låt i filmen ovan, vad heter den? Har aldrig hört den tidigare och det är klart, den är väl svartlistan i etermedia. Skulle vara kul att höra den i sin helhet och läsa texten. Vore glad för info.

2010-01-23 @ 22:26:44
URL: http://aktualia.wordpress.com
Postat av: danne

# låten heter Grannen från skivan äntligen.

http://www.progg.se/band.asp?ID=148&skiva=2200



förvånad trodde först det var nån annan som lät som peps, han har ju blivit extrem "PK" så vad händer nu? blir han klassad som vit makt-musiker av Stasi-Radion?



# annan bra superlåt är ju owe Törnqvist Sverigebesöket redan 1981 visste han hur det skulle bli

http://www.youtube.com/watch?v=S1tRDPhUlyc



# eller lena philipsson moder Svea

http://www.youtube.com/watch?v=aGrg0cL3zQI



# eller thåströms/ imperiets/ ebba grön´s alla framtidsprefetior hur kunde de veta vilket elände det skulle bli 25 år senare

http://www.youtube.com/watch?v=XMWwzEl73j4



# eller vackra balladen fäderneland

http://www.youtube.com/watch?v=DWFtYL28NRY

2010-01-23 @ 23:32:40
Postat av: Robin_Shadowes

Jag blev förvånad att höra Peps i en sån låt då jag trodde han var ultra-pk. Läste i senaste Lokaltidningen att det är Peps som mixar Bloosblasters senaste platta. Har tidigare läst att grundarna av den gruppen är flykting-kramare så det kanske är dom som har omvänt den gamle banan-rögaren?

2010-01-23 @ 23:50:21
Postat av: jannejakan

Inte ens gamle Peps kan väl blunda för allt elände längre trots alla rökridåer.

2010-01-24 @ 05:22:06
Postat av: AntiSverigedemokraterna

En mindre "de tomma stolarnas parti" förnekar sig inte. Knark och bokföringsbrott och en massa småkillar runtom i landet som företräder SD på höga poster.



http://antisverigedemokraterna.wordpress.com/2010/01/24/sverigedemokraterna-47/

Postat av: Skånepåg

Katrin Zytomierska, bloggare från Stockholms ”kändisvärld”.



"Jag förstår hur frasen "Jävla blatte" har uppkommit."



Postat av: Skånepåg

I tråden under den jag angav, förklarar hon bl.a. följande:

"2. De som satt närmast oss av dem som höll på kunde jag ha sagt till. Anledningen till att jag inte vågade det var för att jag kände mig rädd för dem. Jag tror att risken för att de drar upp en kniv eller annat vapen är stor. Jag ville inte riskera mitt, Bingos eller Ringos liv. Det kändes inte som att det var värt det."



Det är alltså inte enbart på gatorna som folk känner sig otrygga, utan nu till och med i miljöer som en biografsalong!

2010-01-24 @ 09:44:31
Postat av: nesse

Jösses, sjunger gamle proggaren Peps såna visor nuförtiden? Nu lär vi väl inte få se han i Allsång på Skansen nån mer gång ! Med denna "cola" sång lär han väl va svartlistad i pk-media för tid och evighet.

2010-01-24 @ 10:31:23
Postat av: Gubben o Gumman

Skånepåg : Det verkar som om pensionsräddarna inte riktigt klarar av att gå på bio heller,men hav lite

förståelse med en IQ på runt 85 är runda ord toppen.

Kränkande tillmälen som hora till kvinnor är lika vanligt som att gå på toa.

Man får helt enkelt tänka på den stora pensionsavin

dessa begåvade snubbar skall jobba ihop åt en.

Svennebanan kanske skall bojkotta dom biografer som

gör om sina salonger till zoo.

2010-01-24 @ 11:13:07
Postat av: Gubben o Gumman

Aftonbladets VD i fylletanken inatt efter lite strul på krogen.

Kanske kan han få lite stöd av Hatte Fnatteland i den något pinsamma situation.

Krökar sossarna mycket?

2010-01-24 @ 11:18:12
Postat av: west coast conservative

efter att ha lyssnat till klippet med peps låt googlade jag på "peps persson" och "grannen" men det verkar inte som att någon vill skriva om denna uppseendeväckan låt, just för att den kommer från en omvittnat tolerant person som peps. rasistepitetet funkar ju liksom inte på honom, det skulle vara ett solklart självmål. får se vem som är först ut att taffla till det;)

2010-01-24 @ 11:31:55
Postat av: AWSvensson

Eftersom den svenska valutan förintats så räknar jag numera i enheten ensamkommande flyktingbarn dvs 2000:-/dygn. Insamlingen på TV4, som de var så stolta över, gav således 6 ensamkommande, dvs en dags tillströmning.

2010-01-24 @ 11:32:50
Postat av: Rättvis

Folk är medvetna om medias lögnaktighet. Men hur många tänker på att publicistklubben haft en KGB- agent som ordförande ? Hur många känner till detta? Och hur många av dessa känner till konsekvenserna av detta ?

Ja hur värjer man sig mot att media mörkar sin rapportering?



I dagarna har en dom mot Stalin och andra sovjetiska massmördare vunnit laga kraft. Det är faktiskt en domstol i Ukraina som dömt Stalin för folkmord. Mellan tre och tio miljoner mördades av Sovjet genom att ALLA livsmedel konfiskerades så att folk skulle svälta ihjäl.



Det är sådant som media är specialister på att tiga ihjäl - och i förekommande fall- bortförklara eller förringa.

2010-01-24 @ 11:37:09
Postat av: Gubben o Gumman

Alla politiskt korrekta godhetsfeer försöker nu överträffa varandra i insamlingar till Haiti.

(Givetvis skall hjälp erbjudas av Sverige)

Östra Småland har en undersökning om hur Svenne Banan ser på att skänka pengar som i detta fall.

492 personer har nu röstat 90% vill inte skänka pengar 10 % vill skänka pengar.

Återspeglar rätt bra det politiskt korekta Sverige.

2010-01-24 @ 11:42:26
Postat av: Patrik

Att se dom här ylande kaftanklädda islamisterna skrika ut sitt hat mot väst skiljer sig inte nämnvärt från dom massmöten som hölls i Nürnberg på 30-talet ackompnjerat till Badenweilermarschen. Same shit different asshole. SD måste aktivt bidra till att stoppa dessa islamistiska strömningar i vårt land. Annars kommer det att urarta i rena våldsamheter om denna muslimska massinvandring får fortgå.

2010-01-24 @ 12:17:09
Postat av: Branchtender Linden

Denne konvertiten född Leif Karlsson. Borde det inte finnas det för något frapperande på denne person.

En som konverterar till Islam är väl ändå inte vid sunda vätskor.

Vad har Iman Leif Karlsson för några lik i garderoben

2010-01-24 @ 12:22:50
Postat av: Jimmie Sandström

Hur kan det vara att alla missat Peps tanke med sin sång? Hans budskap står i total motsats till det som tolkas här, den hyllas av de som tror på alla människors lika värde och som vill få bort trångsyntheten i vårt land.

Några förstår heller inte vad det betyder att uttrycka sig på ett riktigt sätt, retoriken inom vissa fraktioner går i samma anda som de man kritiserar. Vi kan ta SD på ena sidan och talibaner på den andra, retoriken är slående likriktig, i själva verket, och ironiskt nog, är man det som så gärna stigmatiseras.

Det går inte att ta enskilda händelser och göra dem till allmängiltigt gods, har någon hört talas om ett naturalistiskt felslut?

Till sist, vad är en Iman?

Kunskapen torde vara högre i vårt land, stackars oss alla...

2010-01-24 @ 12:48:07
Postat av: Peter, den förste.

@Jimmie Sandström: "Hur kan det vara att alla missat Peps tanke med sin sång? Hans budskap står i total motsats till det som tolkas här, ..."



Du som vet och kan allt, du måste ha en väldigt nära relation med Peps Persson, ja, vem vet, du kanske rent utav är Peps Persson, eftersom du vet att det han sjunger är tvärtemot vad han tänker.



P.S.1: Jimmie Sandström, det du skriver här är säkert tvärtemot vad du i själva verket tänker, det är jag säker på!



P.S.2: Varje dag anländer 100-tals "Jimmie Sandström", använd gränsskydd!

2010-01-24 @ 13:35:23
Postat av: nesse

"Rättvis", eftersom pk-media till en inte obetydlig del består av kommunister, 68 vänstern, så måste fakta om kommunistiska folkmord sopas under mattan. Gäller att inte publicera obehagliga fakta, speciellt inte inför valet då vi kanske får en tvättäkta kommunist i regeringen.

2010-01-24 @ 13:35:25
Postat av: gunsan

Så nu är det tydligen dags för moralfilosofin (naturalistiskt felslut/the naturalistic fallacy) att inkluderas i diskussionen rörande svensk migrations- och integrationspolitik. Jag baxnar över denna logiska kullerbytta och att till och med talibanerna får vara med på ett hörn!



Beträffande Peps så är det rätt intressant eftersom han först beskriver verkligheten i dagens Sverige för att därefter i slutet glida över i ett hån mot att det är grannen som har dessa ”hemska” tankebanor. Hur vet vi om det trots allt inte finns ett understatement rörande hans egna tankar i denna låt?



Beträffande iman eller imam så finns n och m intill varandra på tangentbordet och jag själv brukar då och orsaka tyrckfel på grund av detta. För enkelt för någon pseudoakademiker att förstå?

2010-01-24 @ 13:41:51
Postat av: Kalle

Vem är då denne Leif Karlsson som konverterat till Islam??? Här är ett utdrag ur uppslagsverket på nätet, Wikipedia.



"Kielan var i egenskap av imam en av dem som höll i den ekumeniska gudstjänst som hölls i Storkyrkan innan Riksmötets öppnande den 18 september 2007.[1] Han reciterade då Öppningens sura, (Al-Fatiha), ur Koranen på arabiska och därefter den svenska översättningen i Carl Johan Tornbergs tolkning."



Öppnat riksmötet!!?? Vart tusan är vi på väg i sverige???



Tar inte KD emot honom med öppna armar så kommer säkert islam att starta ett eget parti. På samma sett har det skett i andra länder.



Det är som att välja mellan pest och kolera!!!



Postat av: Jimmie Sandström



Snälla, tänk över den logiska kullerbyttan, ta det till dig och förstå hur du argumenterar. Hur argumenterar SD? Tycker du det är helt korrekt?

Att felaktigt använda fakta är mycket problematiskt när det ska debatteras, det går inte diskutera så.

Kan ni inte kommentera själva innehållet istället för att hatiskt gå på personliga kränkningar?

Lägg märke till att jag försöker förstå era tankegångar, vilket är svårt när dessa felaktigheter pågår.

2010-01-24 @ 13:57:25
Postat av: west coast conservative

efter att ha lyssnat till låten i sin helhet så är jag beredd att hålla med jimmie sandström ovav om låtens andemening. däremot så problematiserar den ju situationen i sverige på ett tydligt sätt i all sin enkelhet även om det givetvis finns betydligt fler parametrar att ta hänsyn till.

2010-01-24 @ 14:58:12
Postat av: Micael Foghagen SD-medlem Kalmar

Understatement eller inte - det spelar väl ingen roll. Peps sjunger ju som det är!

2010-01-24 @ 16:05:45
Postat av: Fredrik

Det som visar vad han står är:

Klippt ur artiklen:



Många muslimer väljer de röda partierna. Något som Abd al Haqq Kielan inte ger mycket för.



Jag kan inte fatta att så många söker sig till ateistiska partier som vänsterpartiet och sossarna. Det är väl för att de lyckats hamra in någon slags invandrarvänlig kuliss fast de egentligen inte gjort ett endaste smack i integrationsfrågor - tvärtom egentligen.



1. Han har helt rätt angående intigreringen

2. Visar sitt rätta odemokratiska tänkande!!



Som sagt svenska folket!

Stoppa dom genom att rösta SD

2010-01-24 @ 16:31:01
Postat av: Kalle på Spången

Peps låt är verkligen märklig. Får hålla med om Jimmie Sandström om att budskapet i sången är tydligt. Peps är Pk så att det förslår.



Det är dock en riktig dålig satir Peps åstadkommer eftersom det han sjunger om till stor del de facto är sant. Den intressanta frågan är ju om han inser detta eller inte? Är grannens åsikter hans egna eller inte?



Min mest sannolika tolkning är att Peps inte kommer längre i sin analys än de flesta politiker, dvs att det naturligtvis är dumt med hedersmord etc men man kan ju inte dra alla över en kam.... bla bla Islam betyder egentligen fred bla bla etc....



Suck liksom...

2010-01-24 @ 16:41:23
Postat av: S-E Karlsson

Solidariteten med människor som har det svårt har inga geografiska gränser ! Jo,jo men gränser finns det på mycket nära håll , vi behöver inte resa hundratals mil för att hitta nödlidande , jag tänker då på Sveriges ca 17000 uteliggare och hemlösa !! För dem blir det inga storslagna galor med kända artister ! Jag högaktar Frälsis och Stadsmissionen för deras nattpatruller med käk och fika och vanlig vänlighet !

2010-01-24 @ 16:41:50
Postat av: Gubben o Gumman

Jimmie Sandström skulle du kunna utveckla, att tro på alla människors lika värde,samt peka på dom som inte tror på det.

Givetvis lämnar du faktabaserade källor.

Svenska socialförsäkringsystemet, statlig samt kommunal skatt är system inom Sverige.

Skall dessa system Globaliseras vad tycker du.

Isåfall skall dom vara frivilliga el betalar du din grannes hyra o mat osv?

Hur ser du på integration av människor i Sverige som ligger runt 73 i iq (klassas i Sverige som förståndshandikappade)Etiopien är exemplet från Wikipedia.

Till sist är du samma Jimmie som är med i Afrika gruppen?

2010-01-24 @ 17:52:59
Postat av: Peter, den förste.

@Jimmie Sandström



Mina argument är på intet sätt sämre, snarare bättre än vad någon etablerad politiker eller journalist använder. Sedan om jag har rätt eller fel spelar väl ingen roll? Allting är ju relativt eller hur? Ändamålen helgar ju medlen, eller hur?



Argumentum Ad Hominem används ju också friskt inom journalismen mot t.ex. SD-väljare m.fl, så vad klagar du på? Gillar du inte det, när du själv är i mottagaränden?



Vill du ha en ordentlig debatt, med rejält underbyggda fakta, tydliga logiska slutsatser och rent tyckande tydligt angivet; Så tycker jag det finns bättre och viktigare frågor än vad Peps tycker och tänker.



Ett exempel på viktig fråga: Varför har vi inte världens bästa pensioner eller sjukhusvård eller polis eller skola, ... när vi betalar världens högsta skatt?



P.S: OBS! Ironi när det gäller "Allting är ju relativt" och "Ändamålen helgar ju medlen", för de som inte kan läsa mina tankar.

2010-01-24 @ 18:32:02
Postat av: Jimmie Sandström

Gubben o Gumman

Det här var intressant...

Varför ska jag svara på alla de frågorna?

Men, vi gör såhär, skriv din mail så mailar jag min. Sen kan du i ett mail förklara vad du menar med dina påståenden så ska jag svara dig om det är det du vill, vi kan fortsätta debattera.

Förklara då också tydligt vems IQ du menar, vad du menar med Etiopien, vad det betyder att system ska vara frivilliga etcetera. Var exakt, så jag vet vad du menar, så att vi inte diskuterar förbi varandra. Skriv vad du vill att jag ska ta ställning till och varför. Använd inte Wikipedia som tillförlitlig källa.

Jag kan sen också skicka vad jag menar med människors lika värde och vad jag baserar detta på.

2010-01-24 @ 20:36:12
Postat av: AWSvensson

Allas lika värde är ett religiöst påfund, inför svensk lagstiftning är vi sannerligen inte lika.

2010-01-24 @ 21:08:27
Postat av: Gubben o Gumman

Mycket enkla frågor att svara på du var ju debattsugen,att du inte svarar talar ju egentligen för sej självt.

-Skall svenska skatter samt socialförsäkringssystem vara globa dvs alla jordens männikor har rätt att ta ut pengar ja el ?nej.

-Är Wikipedias uppgifter felaktiga ja el nej?

har du frågor om deras uppgifter vänd dej dit ganska lämpligt va?

Läsa innantill på Wikipedia klarara du säkert av.

-Kan du tänka dej att kontakta dom för att rätta till ev feluppgifter?Isåfall när?

-Vilka påstående menar du ?

(Försök inte lägga något i vår mun lågvattenmärke)

-Tycker du att det skall vara frivilligt att betala

för svensk invandrarpolitik ja el nej?

-Är du samma Jimmie som är engagerad i Afrikagruppen?

Några privata mailkompisar är inte aktuellt .

Går alldeles utmärkt att skriva här det är väl här vi är eller?

"Det här var intressant" att du inte svarar då.

Men du har nu fått en chans till.



"Debattera" med någon som är faktaresistent samt själv avgör vad som är fakta är egentligen inget att lägga tid på.

Men vi är snälla.

Börja giddra om mailadresser när man har svårt att svara är patetiskt lågt.

Den gubben gick inte.

2010-01-24 @ 21:44:18
Postat av: S-E Karlsson

Det är bra Gubben&Gumman håller med fullständigt !

Önskar er en skön vinterdag .

Mvh S-E Karlsson

2010-01-25 @ 05:24:58
Postat av: Gubben o Gumman

Hej SE-Karlsson.

Pellejönsar som tror på allas lika värde exklusive

etniska Svenskar.Vi tror på allas lika värde inklusive Svenskar vilket är friskt,försöka klistra

på socialistiska lögner är på dagisnivå.

Fast egentligen är det stimulerande med naiva godhetsministrar utan ekonomiskt förstånd.

Passar ju bra ihop med sina importkompisar.

"Lika barn leka bäst"

Snart ställs väl krav om nya smaker på Kat, hallon

choklad ,jordgubb.

Det går även rykten om att Öresundsbron måste förstärkas för tunga Kat transporter.

Allt enligt Gubben o Gummans "lelleprinter".

Ha det så bra i Högsby snart är det val och då får ni två nya kompisar i fullmäktige minst.

2010-01-25 @ 09:52:07
Postat av: Stora Småland .

Idag lovar Reinfeldt att skatten på pensionerna ska sänkas , striden om pensionärernas röster har börjat hur många som tänkt rösta Sd vet vi ju inte men men många som tänkt lägga sin röst på Sd kanske ändrar sej nu ! Tyvärr .

2010-01-25 @ 19:08:29
Postat av: Putte

Jag håller med Gubben o Gumman. Konstigt att de här multikultmupparna tycker att "allas lika värde" betyder att vem som helst, om så från andra sidan av jordklotet har rätt att komma till Sverige och bli försörjda av svenska skattebetalare. Det tyder väl snarare på att Jimmie Sandström och hans gelikar anser att etniska svenskar har lägre värde än alla andra, eftersom han tycker det är ok att svenska skattebetalare blir bestulna av främlingar. Man skulle kunna hårddra det och säga att Jimmie är för att svenska skattebetalare förslavas av främlingar, för det är ju i praktiken det som pågår i landet.

2010-01-26 @ 06:03:47
Postat av: Lee

Många muslimer väljer de röda partierna. Något som Abd al Haqq Kielan inte ger mycket för.



- Jag kan inte fatta att så många söker sig till ateistiska partier som vänsterpartiet och sossarna



Är det konstigt?Det är sossarna som sänder bidragen .

2010-01-26 @ 17:09:12
Postat av: Anonym

FN:s allmänna förklaring om

de mänskliga rättigheterna



Lättläst(kan vara bra för vissa härinne)



Om FN och de mänskliga rättigheterna

FN betyder Förenta Nationerna.

FN är en organisation som bildades

efter andra världskriget.

Alla länder får vara med.

I FN ska olika länder kunna prata med varandra

och lösa sina problem utan krig.

Förklaringen om mänskliga rättigheter

skrevs några år efter andra världskriget.

Det hade varit krig länge.

Många otäcka saker hände under kriget.

Mycket som står i Förklaringen om mänskliga rättigheter

handlar om att sådana otäcka saker

inte ska hända igen.

Det finns länder där människor har det dåligt.

Det finns länder där människor behandlas illa.

Det kan till exempel vara för att de inte tycker likadant

som de som bestämmer.

Ibland behandlas människor sämre

för att de kommer från ett annat land eller har annan hudfärg.

En del människor får inte tillräckligt med mat

eller har ingenstans att bo.

Förklaringen om mänskliga rättigheter

handlar om att människor ska behandlas väl

i alla länder i världen.

Det ska inte ha någon betydelse vilka de är

och vad de tycker.

De flesta länder har sagt ja till

att behandla alla människor

så som Förklaringen om mänskliga rättigheter säger.

Sverige har också sagt ja till det.

Men alla länder gör inte så som det står i Förklaringen.

FN vill att alla länder ska vara överens

om det som står i Förklaringen om mänskliga rättigheter och följa den.

FN vill att alla människor ska ha det lika bra.

Män och kvinnor har samma rättigheter

och ska behandlas likadant.

Det ska inte heller spela någon roll vad man har för hudfärg eller religion.

Barn ska få allt de behöver

för att växa upp friska och trygga.

Personer med funktionshinder ska få stöd

för att klara sig lika bra som alla andra.

Homosexuella och bisexuella ska inte behandlas sämre än heterosexuella.

FN har skrivit texter som handlar om

rättigheter som gäller för alla människor.

De viktigaste tankarna i de texterna

finns också i Förklaringen om mänskliga rättigheter.

Inledning

För att det ska bli frihet, fred och rättvisa i världen

måste alla vara överens om

att alla människor är lika mycket värda.

Alla måste få sina mänskliga rättigheter.

Om inte alla tror på de mänskliga rättigheterna

kan en del människor göra grymma

och elaka saker mot andra människor.

Det kan bli krig.

Det måste också finnas lagar i de olika länderna om de mänskliga rättigheterna

för att det inte ska bli krig och grymheter i världen.

Länder måste visa respekt för andra länder.

FN har regler som stöd

för de mänskliga rättigheterna,

allas lika värde

och lika rättigheter för kvinnor och män.

FN har också kommit överens om att arbeta

för att det ska bli bättre att leva i världens länder.

FN ska också arbeta för att människorna ska vara fria.

Alla länder som är med i FN har gått med på

att arbeta för de mänskliga rättigheterna.

Det är viktigt att alla länder är överens om

vad de mänskliga rättigheterna betyder.

Därför har FN skrivit

en allmän förklaring om de mänskliga rättigheterna.

FN vill att alla länder

ska följa och visa respekt för

de mänskliga rättigheterna.

FN vill att alla människor

ska få lära sig

vilka de mänskliga rättigheterna är.

Förklaringen om de mänskliga rättigheterna

1. Alla människor är födda fria

och med samma värde och rättigheter.

Alla människor kan tänka själva.

Människor vet vad som är rätt och fel

och ska visa varandra respekt och hänsyn.

2. Förklaringen om mänskliga rättigheter

gäller för alla människor.

Den gäller för människor från olika folk,

med olika hudfärg,

för män och kvinnor,

för människor som talar olika språk,

för människor som har olika religion,

för människor som tycker olika om politik eller om andra saker,

för människor som är rika

och för människor som är fattiga.

Den gäller för människor från alla länder,

både länder som är fria

och länder som styrs av något annat land.

Alla människor ska behandlas lika

och ha samma rättigheter.

3. Alla har rätt till liv och att leva fritt utan att fängslas.

4. Ingen människa får äga en annan människa

eller sälja en annan människa.

Det kallas för slaveri och det betyder

att människor kan äga andra människor

på samma sätt som man kan äga en sak eller ett djur.

Det är förbjudet att äga, sälja eller köpa andra människor.

5. Ingen får plåga eller misshandla någon annan

eller behandla honom som om han eller hon inte var en människa

eller var värdelös.

Ingen får plågas på något hemskt och grymt sätt

som till exempel att bli slagen, sitta bunden länge

eller få elektriska stötar

även om det är ett straff

för något som den personen har gjort.

6. Alla har rätt att vara en egen person.

Samhället får inte behandla människor som saker eller djur.

7. Lagarna ska gälla lika för alla människor.

Alla människor har samma rätt till skydd

om någon annan bryter mot lagen

och skadar dem.

De ska ha rätt att bli behandlade likadant.

Alla människor har samma rätt

till de saker som står i den här förklaringen.

8. Alla har rätt till hjälp från en domstol i sitt land

om de inte får det de har rätt till

eller om de blir behandlade på ett sätt

som är förbjudet i lagen.

I en domstol arbetar personer

som kan lagen.

En domstol ska bara säga vad som är rätt eller fel

så som det står i lagen,

inte göra som någon säger till den.

9. Ingen människa får bli tagen av polisen

eller satt i fängelse

eller bli tvingad att lämna sitt land

utan att det finns ett riktigt skäl till det

som står i lagen.

10. När någon blir anklagad för ett brott

ska en domstol öppet tala om det

så att andra människor kan komma och lyssna.

När någon inte får sina rättigheter ska hon eller han

ha rätt att få gå till domstol för att kräva sina rättigheter.

Domstolar ska behandla alla rättvist.

11. 1. När någon har blivit anklagad för ett brott

så vet man inte säkert om den personen har gjort det eller inte.

Hon eller han har rätt att bli behandlad

som om hon eller han inte har gjort det

innan man vet säkert.

Ingen får bli straffad i förväg.

En domstol ska ta reda på om personen är skyldig eller inte.

Alla ska ha rätt att komma och lyssna när domstolen bestämmer det.

Domstolen ska lyssna på den som är anklagad för ett brott.

Alla som är anklagade har rätt att få hjälp

av någon som kan lagen, en advokat.

2. Om någon har gjort något

som inte var ett brott när han gjorde det

så kan hon eller han inte bli straffad för det senare

om det kommer en ny lag efteråt

som säger att det han eller hon gjorde är förbjudet.

Om någon har gjort ett brott

så ska den personen straffas

på det sätt som stod i lagen

när personen gjorde brottet

även om det har kommit en ny lag efteråt

med ett värre straff.

12. Ingen får säga elaka och osanna saker

om någon annan.

Alla har rätt att få ha sitt privatliv och sin familj i fred.

Polisen eller militären

får inte gå in i någons hem

eller läsa någons brev

eller lyssna på telefonsamtal

utan att det finns ett riktigt skäl till det,

som till exempel att den personen har gjort

ett allvarligt brott.

13. 1. Alla får resa vart de vill

och bo var de vill i sitt eget land.

2010-01-26 @ 17:42:46
Postat av: Mikael Moderat

Forts. det förra var från mig.



2. Alla får resa ut ur sitt eget land.

Alla får resa från länder som de har rest till

och komma tillbaka till det land där de bor.

14. 1. Om någon behandlas illa i sitt land

till exempel för att han eller hon tycker olika

eller har en annan religion

så har den personen rätt att fly till ett annat land

och få bo där.

2. Om någon har gjort ett brott i sitt land

så har hon eller han inte rätt att bo i ett annat land

för att slippa straffet.

Att tycka annorlunda än de som bestämmer är inte ett brott.

15. 1. Alla har rätt att vara medborgare i något land.

2. Inget land får bestämma

att någon inte får vara medborgare i det landet längre.

För att man ska få göra så måste det finnas en riktig orsak

som till exempel att den personen har gjort

ett allvarligt brott.

Alla har rätt att sluta vara medborgare i ett land

och bli medborgare i något annat land.

16. 1. Alla vuxna män och kvinnor

har rätt att gifta sig och skaffa barn.

Två personer har rätt att gifta sig även om de har olika hudfärg,

kommer från olika länder eller har olika religioner.

De som gifter sig har samma rättigheter

under den tid som de är gifta,

och om de skiljer sig.

2. Ingen ska tvingas att gifta sig mot sin vilja.

3. Det är naturligt att leva i en familj.

Därför ska staten skydda familjer.

17. 1. Alla har rätt att äga hus och saker

själva eller tillsammans med andra.

2. Ingen får ta någon annans hus eller saker

utan orsak och utan att betala för det.

18. Alla har rätt att tycka vad de vill

och tro på vilken religion de vill.

Alla har rätt att byta religion.

Alla har rätt att göra sådant som är

en del av deras religion,

till exempel att gå i kyrkan eller moskén.

19. Alla har rätt att tycka vad de vill

och säga vad de vill

om till exempel politik och religion.

Alla har rätt att få information som de vill ha.

Alla har rätt att berätta för alla andra människor

om sådant de tycker är viktigt.

20. 1. Alla har rätt att bilda en grupp eller förening

och ha fredliga möten när de vill.

2. Ingen måste vara med i en grupp eller förening

om han inte vill.

21. 1. Alla har lika mycket att säga till om

om hur landet de bor i ska styras.

De kan vara med och bestämma själva eller välja andra

som gör det åt dem.

2. Alla har samma rätt att få arbeta med det som tillhör alla,

till exempel för regeringen eller kommunen.

3. Människorna i landet ska tala om för politikerna

hur de ska bestämma i landet

genom att rösta på dem.

Alla har rätt att rösta på vem de vill

och allas röster är lika mycket värda.

Länderna måste hålla val ofta,

så att människor kan rösta

om vem som ska bestämma i landet.

Ingen ska behöva tala om vilken politiker

eller vilket parti hon har röstat på.

22. Alla ska ha tillräckligt med pengar för att leva på.

Människor ska få hjälp från samhället

om deras pengar inte räcker till eller om de inte har någonstans att bo.

Alla ska kunna ta del av det som finns i samhället

och kunna utvecklas och känna sig trygga och självständiga.

23. 1. Alla har rätt att arbeta.

Alla har rätt att välja vad de vill arbeta med.

Alla ska ha det bra på sin arbetsplats och behandlas rättvist där.

Alla har rätt till hjälp

om de blir av med sitt arbete.

2. Alla har rätt till lika mycket i lön för samma slags arbete.

3. Alla har rätt till en lön för sitt arbete

som räcker till att leva på.

Alla som arbetar har rätt till hjälp från staten

om de inte tjänar tillräckligt med pengar att leva på.

4. Alla har rätt att gå med i en fackförening

eller bilda en ny fackförening.

24. Alla har rätt till vila och fritid.

Arbetstiden får inte vara för lång.

Alla har rätt till betald semester.

25. 1. Alla ska ha tillräckligt med pengar

till mat och kläder, bostad och sjukvård

för sig själva och sina barn.

Alla har rätt till hjälp från samhället

om de blir arbetslösa

eller sjuka

eller skadade,

om någon i familjen dör,

om de blir gamla

och de inte har tillräckligt med pengar

för att klara sig.

2. Mammor och barn har rätt till extra hjälp.

Alla barn har samma rätt till hjälp och skydd

vare sig deras föräldrar är gifta med varandra eller inte.

26. 1. Alla har rätt att gå i skolan.

Det ska vara gratis att gå i skolan.

Alla måste gå i grundskolan.

Det ska finnas utbildningar till olika yrken.

Alla har rätt att läsa vidare på universitet

om de har tillräckligt bra betyg.

2. Undervisningen i skolan ska hjälpa alla

att utvecklas och lära sig vad de är bra på.

Alla ska lära sig om de mänskliga rättigheterna.

Alla ska lära sig att komma överens med andra

och visa respekt för dem som till exempel kommer från andra länder

eller har en annan religion.

Alla ska lära sig om hur FN vill

att det ska kunna vara fred mellan länder.

3. Föräldrar har rätt att välja

vilken sorts undervisning deras barn ska få.

27. 1. Alla har rätt till kultur,

till exempel att läsa böcker eller gå på bio och teater.

Alla har rätt att få känna till och använda nya uppfinningar

som till exempel nya mediciner

eller nya maskiner som gör det lättare att arbeta.

2. Alla som har skapat ett konstverk

eller gjort en uppfinning eller en upptäckt

har rätt till det de har gjort.

Ingen annan får säga att de har gjort det

eller tjäna pengar på det.

28. Alla har rätt till att leva i ett samhälle och en värld

där friheterna och rättigheterna i den här förklaringen

kan bli verklighet.

29. 1. Alla måste hjälpa till för att samhället de bor i

ska vara fritt.

Alla behöver samhället för att kunna utvecklas.

2. I länderna får det finnas lagar som säger

att ingen får använda sina friheter och rättigheter

på ett sätt som skadar någon annans friheter och rättigheter.

Det får inte finnas lagar som säger

att de mänskliga rättigheterna inte gäller.

Men ibland får länderna bestämma

att en rättighet ska bli svagare om det är nödvändigt,

till exempel för att skydda människorna mot krig eller sjukdom.

3. Ingen får använda sina friheter och rättigheter

på ett sätt som inte passar ihop med de idéer

som FN står för.

30. Ingen får använda det som står i den här förklaringen

för att försöka ta bort eller minska

andras friheter och rättigheter.

2010-01-26 @ 17:43:58
Postat av: Putte

Då bryter ju din egen regering mot punkt 22, eftersom många uteliggare inte garanteras det som står i den punkten.



Punkt 23.2 bryter också din regering mot. samt 14.2 med flera.



Det står ingenstans att personer som falskeligen söker asyl i ett annat land och som ljuger om sin identitet har rätt till livstids försörjning.



Är det bara vissa punkter, som är pk för tillfället, som behöver följas?

2010-01-26 @ 18:07:06
Postat av: Mikael Moderat

Du har rätt! Och du verkar vara en fin person.Nu ska jag läsa mellan dina rader:



Död åt dem alla!Bara dem inte kommer hit!Död!

2010-01-26 @ 19:12:51
Postat av: Putte

Bara de inte kommer hit heter det, inte bara dem inte kommer hit! Gå en sfi-kurs, vet ja.



Punkt 2.12 har både din stadsminister, Mona Sahlin och Maud Olofsson brutit mot när de har hållit föraktfulla tal om svenska folket.



Pukt 5 läser vi nästan dagligen hur invandragäng

bryter mot när de misshandlar, rånar och våldtar svenskar.



Punkt 19 bryter både våra riksdagspolitiker och massmedier mot dagligen.



27.1 har Sahlin brutit mot. Hon hävdar ju att svenskar inte har någon kultur.



Ytterligare brott punkt 22. Fråga fattigpensionärerna.



Punkt 25.1 bryter man mot med den nya sjukförsäkringslagen.



Ska jag räkna upp flera?



2010-01-26 @ 19:45:14
Postat av: Mikael Moderat

Dem är objekt, dem syftar på de tidigare nämnda dem och följs inte av någon bestämning, därför blir "känslan" fel om man skriver de. Eller, meningarna är inga "äkta" meningar och är egentligen rätt fel alla tre. Du missade det!



Jag försvarar inga brott begådda, men du verkar försvara ditt partis brott med andras. Förstår du hur konstigt det är?

2010-01-26 @ 20:10:03
Postat av: Mikael Moderat

Eller, vi gör såhär!Min svenska var helt fel där, ska vi gå igenom resten av kommentarerna på denna blogg också tycker du?SFI till alla?



Eller ska vi gå igenom dina stavfel? Stadsministern där, ska jag ta upp fler?

2010-01-26 @ 20:28:59
Postat av: Berndt Nilsson

"micke moderat"



Fattar ingenting? Vad är FN??



2010-01-26 @ 22:39:02
Postat av: Putte

@Mikael Moderat

"Lättläst(kan vara bra för vissa härinne)"



Det var väl du som satte nivån med ovanstående citat. Slår man sig för bröstet som du gör och tror att man är bättre än omgivningen har man gjort sig förtjänt av en knäpp på näsan.

2010-01-27 @ 05:02:37
Postat av: Anonym

Mikael Moderat - muslimerna följer inte FNs allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna, de har sin egen - Kairodeklarationen - i vilken du hittar följande:



"Article 2

(a) Life is a God-given gift and the right to life is guaranteed to every human being. It is the duty of individuals, societies and states to protect this right from any violation, and it is prohibited to take away life except for a Shari’ah-prescribed reason.

(d) Safety from bodily harm is a guaranteed right. It is the duty of the state to safeguard it, and it is prohibited to breach it without a Shari’ah-prescribed reason.



Artikel 2

(a) säger att livet är en gåva från Gud och att alla människor har rätt till liv men om det enligt Sharia är rätt att döda en person så skall man kunna det.

(d) säger att alla människor har rätt att inte utsättas för kroppsligt våld men om det enligt Sharia är rätt att använda våld mot en person så skall man kunna det.



Article 7

(b) Parents and those in such like capacity have the right to choose the type of education they desire for their children, provided they take into consideration the interest and future of the children in accordance with ethical values and the principles of the Shari’ah.

(c) Both parents are entitled to certain rights from their children, and relatives are entitled to rights from their kin, in accordance with the tenets of the Shari’ah.



Artikel 7

(b) säger att det är en skyldighet för föräldrar att tvinga deras barn att vara trogna etiska värderingar och principer som finns i Sharia.

(c) säger att mannen har förtur till att ta hand om barnen istället för kvinnan, allt enligt Sharia.



Article 10

Islam is the religion of unspoiled nature. It is prohibited to exercise any form of compulsion on man or to exploit his poverty or ignorance in order to convert him to another religion or to atheism.



Artikel 10 säger att det är helt och hållet förbjudet att aktivt eller passivt bidra till att en person lämnar Islam antingen till en annan religion eller till ateism.



Article 12

Every man shall have the right, within the framework of Shari’ah, to free movement and to select his place of residence whether inside or outside his country and, if persecuted, is entitled to seek asylum in another country. The country of refuge shall ensure his protection until he reaches safety, unless asylum is motivated by an act which Shari’ah regards as a crime.



Artikel 12 säger att man absolut inte skall hjälpa flyktingar om asylorsaken är ett brott mot Sharia. Ett sådant brott enligt Sharia kan t.ex. vara människor som lämnat Islam eller homosexualitet.



Article 16

Everyone shall have the right to enjoy the fruits of his scientific, literary, artistic or technical production and the right to protect the moral and material interests stemming therefrom, provided that such production is not contrary to the principles of Shari’ah.



Artikel 16 säger att personer som Lars Vilks (rondellhunden) skulle få dödsstraff enligt artikel 2 då det strider mot artiklarna 22, 24 och 25 i Kairodeklarationen.



Article 19

(d) There shall be no crime or punishment except as provided for in the Shari’ah.



Artikel 19 upprepar att man kan endast straff människor enligt Sharia. Detta betyder bland annat offentliga avrättningar och stympning av tjuvar.



Article 22

(a) Everyone shall have the right to express his opinion freely in such manner as would not be contrary to the principles of the Shari’ah.



Artikel 22 säger att alla har yttrandefrihet men endast om det inte strider emot principerna i Sharia. Med andra ord, det är t.ex. strängt förbjudet att kritisera Islam eller Muhammed.



Article 24

All the rights and freedoms stipulated in this Declaration are subject to the Islamic Shari’ah.



Artikel 24 säger att alla rättigheterna som stipulerats i Kairodeklarationen är underlydande Sharia.



Article 25

The Islamic Shari’ah is the only source of reference for the explanation or clarification to any of the articles of this Declaration.



Artikel 25 säger att Sharia är enda källan och referensen till alla artiklarna i Kairodeklarationen."



Demokrati o islam går inte ihop, så enkelt är det.

2010-01-27 @ 11:04:44
Postat av: Jay

fick inte med signaturen i föregående post ,-)

2010-01-27 @ 11:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0