GOD DAG YXSKAFT TV4-GRUPPEN



Efter att TV4 stoppat den opinionsundersökning som man lanserat på sin Text-TV och att man som skäl angivit att Sverigedemokraterna kapat eller saboterat opinionsmätning tog  jag kontakt med TV4-Gruppen.

Jag ställde då följande fråga till TV4.

”Jag vill att ni förklarar på vilka grunder ni påstår att Sverigedemokraterna saboterat denna opinionsmätning och vilka bevis ni har för att vissa personer röstat extremt många gånger?”

Jag fick då följande svar.

”Hej Thoralf,

Nedsläckningen av Text-tv valet är ett beslut från TV4.
Huruvida Sverigedemokraterna ska ha "saboterat" resultatet kan jag inte uttala mig om.

Vänligen,
Niclas”

Niclas jobbar tydligen för ett företag som heter Searchfactory och som uppenbarligen TV4-Gruppen anlitar för att sköta kundkontakter. Men tydligen går alla mail även till TV4. Döm om min förvåning blev stor då TV4:s marknadschef Gunnar Gidefeldt helt plötsligt svarade på mitt mail men tyvärr inte på mina frågor. Så här såg svaret ut.

”Hej
Såg din fråga:

Ställ din fråga här = Jag vill att ni förklarar på vilka grunder ni påstår att Sverigedemokraterna saboterat denna opinionsmätning och vilka bevis ni har för att vissa personer röstat extremt många gånger.

Vill klargöra några saker, eftersom artikeln i DN inte berättar helheten. Den så kallade opinionsundersökningen var två annonssidor som ett bolag köpt av oss på vår text-tv och skapat denna SMS-tjänst. Dvs detta är alltså inte en beställd opinionsundersökning av TV4.
Vi valde att stänga ner sidorna eftersom det kunde missuppfattas just vara ett redaktionellt innehåll. Vilket är missvisande gentemot tittaren.

Hälsningar
Gunnar Gidefeldt
TV4-Gruppen”

Det är ju trevligt att marknadschefen svarar på mitt mail men det hade varit ännu trevligare om han även svarat på mina frågor. Eftersom att han nu undvek detta så påminde jag honom om mina frågor och att jag väldigt gärna ville ha svar på detta. Då fick jag efter en stund följande svar.

”Hej

Svara inte på frågor som i sin tur grundar sig på en tidningsartikel som inte har haft ordning på fakta.

Hälsningar

Gunnar Gidefeldt
TV4-Gruppen”

Nu är det uppenbarligen Dagens Nyheter som har ljugit i sin artikel om man får tro TV4:s marknadschef Gunnar Gidefeldt. Med anledning av detta mail skrev jag följande svar till Gunnar Gidefeldt.

”Hej

Om du inte vill svara så vill jag att du vidarebefordrar mina frågor till
ansvarig utgivare Karin Eriksson som citeras i artikeln i Dagens Nyheter.

MVH
Thoralf Alfsson”

Hur många tror att jag fått något svar? De flesta vet nog svaret. Numera är det dödstyst från TV4 Gruppen!

För mig är det helt uppenbart att Dagens Nyheter citerat alldeles korrekt och att Karin Eriksson trodde att detta skulle gå obemärkt förbi. Hur mycket påtryckningar hon utsatts för kan man ju bara fundera över.

Hur som helst är de orsaker som TV4 Gruppen anger som skäl till nedsläckningen rena svepskälen.

Kommentarer
Postat av: Leif

Jag tycker hela såpan är ganska intressant, man väljer alltså att lägga på locket efter 250 röster som kan ¨missleda¨ eventuella väljare. 250 röster i en tramsundersökning är så farligt att man släcker ner! Detta faktum är betydligt intressantare än att SD fick ca 43 procent i en omröstning som få kände till och färre brydde sig om.

Vad säger då detta? Jo man vill mörka något, sanningen är så farlig att den inte får komma fram.

Det räckte alltså med 250 röster för att man skulle få panik. Tänk på det när ni står vid valurnan.

2010-02-03 @ 23:21:38
Postat av: Anonym

Nu är det så att vad jag tror. Kunde man med ett sms välja parti. Man kunde ändra sig när man ville- Och uppdatering skedde varje dag 1600. Ett val en sms. Det betyder att om SD skulle ha saboterat. Bör dem ha en jäkla massa abonnemang. Sist jag såg sidan hade SD 46.1 % och 926 personer hade röstat.

Detta resultat ska man för visso ta med en nypa salt.

Men kanske det finns en en nyans av vad vindarna bär.

2010-02-03 @ 23:27:11
Postat av: danne

Hoppas fler testar ärligheten hos länstyrelserna och röstar på SD. vem vet SD kanske haft egen majoritet i tidigare val?



Jag är helt övertygad om att personalen på länstyrelserna som skall kontrollräkna röster ogiltig förklarar och tappar bort lådor allt för att fuska sig till "rätt" valresultat.

medicinen mot detta vore:

1 möjlighet för ärliga människor att få de temporära tjänsterna under rösträknandet.

Nu är det bara folk som vill gynna de nu vanstyrande partierna som får förtroendet.

#2 opartiska valobservatörer bevakar hela valapparaten

#3 manuella pappervalsedlar ersätts med databaserade omröstningssystem som inte går att fuska med.



HUR GÖR JAG FÖR ATT SÖKA JOBBET SOM VALARBETARE?

2010-02-03 @ 23:48:01
Postat av: Julle

Tror faktiskt media haft rätt att ni fuskade.



http://sverigedemokraternavilkardom.svenskablogg.se/

2010-02-04 @ 00:21:11
Postat av: Gubben o Gumman

Lite mera ang media Östran i detta fall :



Vi skrev en kommentar till Håkan Juholts utspel/insändare ang aveckling av kärnkraften.

Vi tyckte på att Sverige hade mycket bra vattendrag för miljövänlig framställning av el dessutom tyckte vi KWH kunde få kosta 10 öre.

Det kom inte med i "LillPravda".

Vördnad för "storpappa" , hur skall Juholt veta vad verklighetens folk tycker när det sitter en censurnisse och tar bort kommentarer.

Eller den kanske var rasistisk?



Vi skrev även ett svar till tre "Bonga Bongas"



På Östran opinion under Peter(numera Lillkalifen) Akinders raljerande ,om en Sverige demokrat som misslyckats bakom ratten

härromdagen.



Vi föreslog bla att dessa fakta resistenta "såssar " skulle

lägga lite energi på judeförföljelserna i Malmö som utförs av araber,samt berättade bla hur många som klarar sin SFI i Kalmar.

Hänvisade även dessa tre "Bonga Bongas" till Finlands ambassad i Stockholm för en diskussion om

flyktingpolitik.



Det verkar inte som om Akinder vill ta in det.

Trots källhänvisningar.

Här går hans demokrati gräns enligt partiboken

Tur att detta stolpskott har bra betalt för att vara PK-idiot.



Just Malmöproblemtiken är dels jävlig ,samt inget som dom etablerade partierna ,el PK press vill veta av.



Här är man antagligen livrädda för att folk skall lägga ihop ett plus ett och få det till vad Kalifen ,samt en liten gubbe med mustasch sysslade med på 1940-talet.



Därför är det extra viktigt att detta tas upp hela vägen till valet samt efter.

Skriv det på näsan på varje PK idiot, detta är för

h-vete inte klokt.

Källa : SVD



Det ser ju inte bra ut med judeförföljelser i Malmö

2010.

Undrar vad Fredrik Reinfeldt tycker om detta?

Det är ditt jobb Fredrik att se till att detta upphör.

Snacka om seriöst hyckleri.

2010-02-04 @ 00:36:23
Postat av: Röstare

Det är lustigt att SD måste ha fuskat för att de fick under 300 personer att rösta på dem. Jag röstade på ett annat parti men uppmanar alla som har röstat att kräva att tv4 betalar tillbaka utgiften för sms:et. Det kostade inte mer än ett vanligt sms men min röst skulle gälla fram till valet och min investerade krona (eller vad det kostar) vill jag därför ha tillbaka av tv4. Jag skrev till tv4 och frågade men de var inte intresserade av att betala för min utgift trots att de vilselett mig genom att stoppa sin kampanj kort efter att jag skickat mitt sms.

2010-02-04 @ 04:25:33
URL: http://www.realisten.se
Postat av: Calle

Rena nazi/ kommunist metoderna som Pk media använder.Josefarna Goebbles och Stalin hade nog varit glad om de haft tillgång till en liknande propagandaapparat!

2010-02-04 @ 09:10:01
Postat av: Stefan K

Så varje undersökning som inte går beställarens väg ska i fortsättningen släckas ner och tas bort?

Påminner lite om de kommentatorsfunktioner i media som stängs när det visar sig att inläggen inte går åt det håll som man trodde.

Ser vi början på en ny variant av svensk demokrati? I såna fall, varför...?

2010-02-04 @ 10:03:08
Postat av: allemand

Varför tror ni att DN och SVDs siffror dalar brant. Jo, vi vanligt folk har genomskådat bluffen och är inte intresserade att läsa om lögner som de dessutom måste betala dyra pengar för.

2010-02-04 @ 10:21:52
Postat av: AWSvensson

Läste i Smålandsposten att i Växjö har man skapat en slogan med lydelsen: Lika barn leka bäst, men olika skapar nya lekar. Ja ja, lekar vill jag inte kalla det , men nytt är det. Gruppvåldtäkter,hedersmord ,halalslaktat kött, sharia lagar, gängkriminalitet,

bidragsfusk, droganvändning, burka ja listan kan göras lång, men att det är lek ställer jag inte upp på.

2010-02-04 @ 10:23:09
Postat av: AWSvensson

För er som inte uppfattat hur hela upplägget inför valet som den rödgröna moraset lagt upp fullständigt mosades, inte av snömassorna utan mycket värre av verkligheten. Bara nio månader till valet , vad ska man nu komma med.

Postat av: Gubben o Gumman

AW Svenssonn : Den förra "generösa sjukförsäkringen" som Såssialdemokraterna placerade

bla annat oduglig valboskap i.

Där även tex HA:s ledare blev sjukpensionerad,var ganska illa omtyckt bland folk i landet



Stupstocksdiskussionen gör bara att redan frälsta

"bonga bongas" blir upp eldade .

Det är Mona Sahlin för korkad för att förstå,så

det berättar vi inte AW Svensson.

Sveriges framtid består inte av höjd skatt ,och bla en massa förtidspensionerad socialialkommunistisk valboskap.



Fotnot:"bonga bongas" är faktaresistenta Socialkommunister ,med stora skygglapar av PK modell ,samt rejäla pluggar i öronen hårtinslagna med gummiklubba.

Citat : KG-Bergström det finns väljare som skulle rösta på ett parti ,om det så leds av en häst.

Vilket parti tror du Bergström avsåg:



1 Gotlands fria fårfarmares riksparti

2 Socialmoderaterna

3 Socialdemokraterna.

2010-02-04 @ 10:50:10
Postat av: Stefan K

Har inget med rubriken att göra, men nu har dubbelmoralen åter visat upp ett ansikte. Det ni AFA!

Postat av: Inge Sandén

@Gubben o Gumman.

Min röst på nr.3

Hoppas att Thoralf inte radera det om resultatet kan "Missuppfattas"

2010-02-04 @ 11:48:35
Postat av: Gubben o gumman

Inge : Är detta ditt slutgiltiga svar du tror inte det kan ha med får att göra då?

Eller kanske rent av ringa en kompis kanske AW Svensson?

2010-02-04 @ 15:02:10
Postat av: Skogman

TV4 är ett blufföretag.

2010-02-04 @ 15:13:09
Postat av: Hulda

Det verkar som några svettas kraftigt i efterdyningarna av text-TV undersökningen. BRA!



Låt dem svettas hela våren, sommaren och fram till valet i höst. När valresultatet är klart på valnatten svimmar de........

2010-02-04 @ 15:39:31
Postat av: Erik

Pratade just med en kvinna på tv4:s kundtjänst. Bland annat sade hon att kundtjänsten tyvärr inte kan hjälpa till, om man vill nå ansvarig utgivare på tv4. Som skäl uppgavs, att det strider mot deras policy.



Jag frågade om denna policy fanns nedskriven någonstans, och om jag kunde få se dokumentet. Då fick jag som svar av denna anställd att man tyvärr inte kan hjälpa mer, och denna avslutade samtalet.

2010-02-04 @ 16:03:47
Postat av: sverigedemokraterna vilka är dom

Hårda bananer blir det i årets valrörelse :) tror polisen.



http://www.skanskan.se/article/20100204/LUND/702039797/1057/*/polisen-fruktar-stokig-valrorelse



http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.271581-offren-vittnar-om-radsla-och-vanmakt

Postat av: J B Doe

2010-02-04 @ 17:38:53
Postat av: J B Doe

I dagens Barometern tycker ledarsidan (faktiskt!) att sharia-lagar inte är något för Sverige, eftersom man "bör ta seden dit man kommer".

Häromdagen däremot tyckte man att burka var okej. Då var det inte tal om att ta seden dit man kommer. Konsekvens är tydligen inte Barrens starka sida. Det är väl inget att bråka om att vissa muslimska kvinnor väljer att gå klädda i burka, menade man. Men hur vet vi att alla dessa själva har valt att gå klädda i en säck? Hur många som påtvingas burkan lär vi aldrig få veta.

2010-02-04 @ 17:46:52
Postat av: Nissolf

Från det fina landet Turkiet som Carl Bildt vill se som EU-medlem. (Ej för känsliga personer).

Postat av: Calle

@Nissolf

Hänvisar till AW Svenssons inlägg om ny slogan i Växjö." Olika skapar nya lekar". Detta är väl en av dom? Vi har mycket att lära av mångkulturen. Sverige ÄR fantastiskt- 100.000 nya varje år kan inte ha fel.

2010-02-05 @ 08:53:45
Postat av: Karpstryparn

Det här stinker antidemokrati lång väg från TV4 och Kanal 5, skrev nyss ett inlägg om det som heter "Anal 5 gör nu gemensam sak tillsammans med TV4:s antidemokratiska dårhushjon".

2010-02-05 @ 18:54:36
URL: http://www.karpstryparn.blogspot.com
Postat av: Elisabeth B.

Om sms;en skickades flera gånger från samma telefon är det ju fusk.



Men vad jag förstår sändes sms:en från olika telefoner och då kan det väl i rimlighetens namn inte vara fusk.



Detta är otäckt och vi måste ha neutrala valobservatörer från utlandet. Annars kommer inte heller detta val att gå rätt till.



Varit med under flera val då SD:s röster plockats bort, lagts i papperskorgar eller lagts under andra partiers röstsedlar.



Trots att vi åkte ut fyra gånger för att kolla och fyllde på med valsedlar var de likförbannat borta nästa gång vi kom tillbaka vallokalen. Att röstsedlarna skulle ha använts på ett riktigt sätt visste vi ju var uteslutet.



Trodde sånt bara hände i Zimbabve eller liknande länder. Kallas sånt för demokrati i Sverige numera???

2010-02-06 @ 17:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0