SANNINGEN SKALL GÖRA EDER FRIA



Kvällens Debatt kan bara sammanfattas på ett sätt! Trams!

Det var bara Ulf Nilsson som vågade prata om det verkliga problemet. De övriga deltagarna pratade bara runt om jobb, klassamhället och andra floskler.

Problemet är att Landskrona har tagit emot fler invandrare än vad man klarat av att ta emot. Det har inte funnits jobb till alla dessa invandrare och dessutom har många inte velat integrera sig eller assimilera sig i det svenska samhället. Det har fått som följd att Landskrona blivit segregerat och med stora motsättningar och kriminalitet.

Sverige tar emot alldeles för många invandrare, det är grundproblemet!
Detta är en sanning som ingen annan politiker eller ledande person vill erkänna, förutom vi sverigedemokrater!

Om man gjorde det skulle man erkänna och bekräfta att Sverigedemokraterna haft rätt hela tiden och att em begränsning av invandringen är ett måste.

Det värsta är dock att snart är Landskrona verkligheten i var och varannan liten stad i Sverige och då kan vi prata om stora problem i Sverige.


Kommentarer
Postat av: herc

Carina var en stor skandal. När SD hade chansen att visa sig tog hon inte den. Vi är många som kommer att ompröva vår sympati för SD.

Det finns inte så många tillfällen att visa vad vi tycker. Hon tog den definitivt inte och hur hon kan ha en sådan framskjuten placering på riksdagslistan är för mig otroligt.

2010-04-08 @ 22:25:40
Postat av: Lotta

Ja allt verkade sockersött i Landskrona. Trams är rätta ordet.



@herc man kan ju inte hänga upp all sin sympati för SD på ett enda framträdande i TV. Tyckte mest det var den flinande finnen som fick prata strunt. Synd att ingen tog upp Finlands flyktingpolitik, hade varit kul att höra flinfinnen och Vfinnens äsikt om det.

2010-04-08 @ 22:33:16
Postat av: krister

håller med thoralf ulf nilsson var den som tog grundproblemet.

landskronaborna ville säga vad problemet var men vågade inte.

carina tyckte jag skötte sig hyfsat var lite nervös oxå blir nog bättre med tiden

2010-04-08 @ 22:36:09
Postat av: nesse

Den enda balanserade var Sverigedemokraten. Resten var en hoper svamlande idealister. Samma gamla vänster och pk-tugg. Det blir bara värre och värre i våra städer och pk-folket bara svamlar på! Värst var som vanligt kommunisten(vp) som svamlade om klasser! Näst mest svammel stod professorn för som lät som en batikkärring. I vanlig ordning svamlade ju en folkpartist på i vanlig pk-anda. Moderaten som styrde verkade inte riktigt veta var hon hörde hemma, med svamlande nåt om att man skulle bygga mer villor för att minska segrationen. Det är kanske nåt nytt projekt som moderaterna har på gång, att kulturberikarna ska bo i villor?

2010-04-08 @ 22:39:35
Postat av: Roberth

Carina var lugn och saklig och det gagnade Sd och henne. Elefanten står mitt i rummet men ingen vågar prata om den. Statsvetaren trodde vi skulle skratta åt detta om 30 år jag tror snarare att vi kommer gråta

2010-04-08 @ 22:43:21
Postat av: Nalle i Växjö

Hur mycket mediaträning få dom som företräder SD i olika debatter.



Jag vet att det är lättare att sitta och titta på TV skärmen än att sitta framför kamerorna, men jag är övertygad att med mera träning så når budskapet ut på ett bättre sätt.



Detta är ingen kritik men ett förslag att förbättra kompetens inför det viktiga valet

2010-04-08 @ 22:45:17
URL: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/622217/
Postat av: Stone

Håller med herc att SD gjorde ett svagt framträdande. I debatt tar man ordet och inte sitter passivt. Se på de andra partiföreträdarna och professorn som tog ordet. Det är bättre att utebli än att sitta tyst. Jag blev frustrerad av spektaklet.

2010-04-08 @ 22:46:01
Postat av: Allemand

Carina var uppriktigt sagt dålig. Om vi skall lyckas måste det vara folk som törs uppträda inför en grupp och som kan ta en debatt. Var är Björn Söder? Jag såg honom förra året, han kan ta för sig.



Är det så här ledningen har tänkt sig då tenderar jag att hålla med Ian, hur i h-e skall ni klara av att sätta er fot i riksdagshuset. Skärpning SD annars sk-ter det sig fort.

2010-04-08 @ 22:47:18
Postat av: Per Petersson

Såg det inte som tur är,hade förmodligen sprängt ett blodkärl eller två i så fall.



Var det någon diskussion om detta?





Debattartiklar

Företagare från Landskrona:

"Därför skänkte vi tipspengarna"



http://svt.se/2.35188/1.1956139/



2010-04-08 @ 22:47:46
Postat av: herc

Carina gjorde en platt figur punkt!

2010-04-08 @ 22:52:23
Postat av: Cavatus

Ja, det var det mest pinsamma program jag sett. Alla gick som katten kring het gröt och ingen vågade säga sanningen. Vilket hyckleri. Carina var lite för slätstruken, tycker jag. Särskilt i den direktsända efterdebatten på nätet, där hon sa att vi diskuterar inte "såna frågor" (läs: invandringsfrågor) där. Däremot sa hon en bra sak efteråt när invandrarmannen stod och sa att vi måste alla visa lika stor respekt för varann, så bet Carina av och sa: "jaha, precis lika stor respekt som sverigedemokrater visas" Häpp! Där sopade hon banan.



Set är ett stort problem med programmet Debatt att dels programledaren i direktsändning och intervjupersonen i Eftersnack live står och påstår att det är "ett problem" att Sverigedemokraterna har över 20 procent av rösterna. Hur kan en programledare så oförblommerat stå och uttrycka sina politiska åsikter? Det är häpnadsväckande. Ska inte programledare vara neutrala i alla fall utåt sett? Eller ska hon vara opinionsbildare? Nä, dags att byta ut denna tendentiösa programledare. Hon är inte trovärdig, fast det har hon väl aldrig varit, men detta var ett riktigt lågvattenmärke.

2010-04-08 @ 22:52:23
URL: http://www.aktualia.wordpress.com
Postat av: Rättvis

Någon tyckte att Carina inte gjorde tillräckligt ifrån sig. Tror inte att jag kan hålla med om detta. Hon höll en lågmäld ton, likväl kretsade det mesta kring SD och SD:s frågor mest hela kvällen. Det var underförstått för alla att det handlade om kriminal- och invandringspolitik och att dessa frågor var SD:s revir och grej.



Att hon fanns med och fick visa upp sig som en sansad politiker är naturligtvis ägnad att stärka SD:s sak Det är ju den motsatta bilden som media brukar prångla ut, vilken bild nu punkteras.



Sammanfattningsvis tror jag faktiskt att SD fick hygglig PR i sändningen. Inte minst underströks SD:s bild som vanligt parti, vilket är både bra och nödvändigt.

2010-04-08 @ 22:53:12
Postat av: Roberth

Belinda Olsson är ihop med en man med turkisk bakgrund så hon kanske har svårt att hålla sig neutral?

2010-04-08 @ 22:54:42
Postat av: herc

Re rättvis

I politiken gäller det att göra sin röst hörd annars försvinner du i bruset.

2010-04-08 @ 22:56:37
Postat av: zigge

Klaga inte på Carina,hon gav ett lugnt och mycket trovärdigt intryck.

Däremot de andra mupparna som använde sig utav diverse politikerknep som de "lågutbildade" såg igenom ger SD massor av blivande röster.



Heja Carina.

2010-04-08 @ 23:08:39
Postat av: Kalle på Spången

En del här verkar tycka att Herrstedt var slätstruken och jag kan till viss del hålla med. Hon skanar tydligt disksussions och mediavana, men man måste börja någonstans.



Det positiva var att det förmodat hade varit helt fel tillfälle att gå till "attack" med tanke på diskussionen i mediaeliten om att Sd "försöker" utnyttja dådet i Laandskrona. På det viset tror jag det var bra att hon hade en "sansad" attityd.



Det är också viktigt att få visa upp kvinnliga representanter inom Sd och och på så vis även visa att det även finns en "mjukare" sida inom partiet. Glöm inte att 50% av befolkningen är kvinnor.



De flesta av oss som kommenterar på Thoralfs blogg är troligtvis män och vi har lättare för att använda oss av "hårda" ord vilket även det ibland kan ge fel intryck även om man har rätt i sakfrågan.

2010-04-08 @ 23:14:20
Postat av: herc

Tyvärr är Carina fel kvinna för riksdagen. Man måste ta för sig när man har chansen. Det kommer inte så många tillfällen framöver för sdpolitiker att framföra vår politik.

2010-04-08 @ 23:15:24
Postat av: herc

Var hon inte förberedd från partistyrelsen med argument så saknar jag ord. Vi får inte så många chanser att visa upp oss.

2010-04-08 @ 23:18:20
Postat av: Kalle på Spången

#zigge



Helt rätt. Herrstedt gav ett betydligt mer trovärdigt eller vad jag skulle vilja kalla "äkta" intryck en de flesta andra mupparna i salongen.



Det är oftast lätt att se på en människa huruvida de verkligen själva har en inre övertygelse om det de säger eller inte.



Den trovärdighetsmatchen vann Herrstedt enkelt.

2010-04-08 @ 23:18:43
Postat av: Thoralf A

herc



I vilken kommun kandiderar du för Sverigedemokraterna?

2010-04-08 @ 23:21:25
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Stefan A

Det är programledaren som styr vem som får ordet, och som vanligt får vansterpartipladdrare breda ut sig utan att avbrytas, men ingen hade ju någon lösning så det var strunt samma, över 600 våldsbrott i den lilla staden per år, det var inte dåligt, dagens spark i häcken till rikspolitikerna levererade iaf. hon folkpartistiskan som inte hade några problem med att sammarbeta med Sverigedemokraterna.

2010-04-08 @ 23:24:09
Postat av: Tomme

Jag saknade ett antal pensionärer i 70 årsåldern.

Hur ska vi bete oss i umgänget med unga invandrare

för att inte bli ihjälslagna?

När man är över 70 är man skör, man kan vid en stöt

lätt tappa balansen, då ramlar man omkull, man

har dålig reaktion och hinner inte ta emot sig

då slår man i skallen, och är det sten eller asfalt

går skallen sönder. En lätt knuff bakåt, så är

pensionären avlivad.



Invandringen började redan 1970, då hade vi

40 000 jugoslaver och 15 000 greker i Sverige.

Om man jämför brottslighet ska det vara med tiden

före 1970, innan vi hade någon invandring att tala

om. Är de siffrorna förstörda av BRÅ?



2010-04-08 @ 23:28:42
Postat av: herc

Hej Thoralf

jag är bara en utlandssvensk med ett rätt så stort nätverk som försöker få in SD i riksdagen.Däremot försöker vi undvika att göra samma misstag som hände ND med en massa stolpskott till ledamöter.

2010-04-08 @ 23:30:55
Postat av: tomtefar

Tycker Carina skötte sig bra ! det var inte läge att börja orera och gå på som någon ångvält utan hennes framtoning var helt klart ett + och gav nog många röster.

2010-04-08 @ 23:39:45
Postat av: Thoralf A

herc



Har du träffat Carina?

2010-04-08 @ 23:40:54
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Robin Shadowes

Det borde varit nån mer medie-van sverigedemokrat som skulle vari med i programmet, Jimmie eller Björn Söder eller nån islam-kunnig som Kent. Vi får trösta oss med att hon inte gjorde bort sig iaf.

2010-04-08 @ 23:46:30
Postat av: herc

Hur skulle jag kunna det. Jag bildar mig en uppfattning om respektive kandidat vad de presterar i media. Och vad gäller kvällens debatt så var inte Carina till sin fördel.

2010-04-08 @ 23:46:34
Postat av: herc

Re Robin

Vadå medievan !! Hon ligger högt upp på riksdagslistan och då skall man kunna ta för sig eller hur.

2010-04-08 @ 23:49:20
Postat av: Gubben o Gumman

Hej Herc det var väl bra att tjej fick visa upp

sej inom SD ,trevligt med ett nätverk men hur vet

vi att det finns och jobbar för SD?



Det finns ju många andra nätverk med...,klassa ned

SD:s kandidat ,gör man väl inte även om någon inte

är perfekt av taktiska själ ,det är ju basic.

(OBS läs detta stycket 15 gånger Herc)



Fem inlägg på punkten Herrstedt?

Verkar lite överambitiöst tycker vi som ej sett

programmet än.



Ang SD Sverige och dess politik kan utlands Svenskar sätta överläppen mot underläppen.



Lägg ned det där nätverket det verkar ju som ett gammalt ND nätverk.



Gubben o Gumman har ett urverk och det jobbar för Sverige i Sverige.

2010-04-08 @ 23:50:46
Postat av: herc

Gubben och Gumman

Om ni läser vad ni själva har skrivit 15 ggr så kanske ni upptäcker alla stavfelen. (Det finns stavprogram på internet:) )

2010-04-08 @ 23:55:24
Postat av: Vic

Carina var strategiskt toppen att ha med i den potentiellt känsliga debatten ikväll tycker jag, alla satt ju och väntade på en attack från SD men den uteblev. Hon visade istället upp en balanserad och samlad ton och det var toppen att hon fick med att SD också var med i gemenskapen i antivåldsdemonstrationen och att det är media som försöker måla upp ett splittrat Landskrona. Det kommer fler och bättre tillfällen för SD att attackera i debatter, tack vare ikväll, jag lovar!!

2010-04-08 @ 23:58:22
Postat av: Skeåning

Jag håller med Herc och Shadowes.

Man kan ha många andra bra kvalitéer men Carina har aldrig imponerat på mig som debattör, på riksnivå iaf. Jag misstänker att hon kanske behöver växa in i det. Därför kan det vara ett misstag att hon i detta skede är såpass högt placerad på riksdagslistan. Man måste kunna säga till både när man tycker det är bra och mindre bra. Konstruktiv kritik, och det tycker jag Herc gör. SD måste alltid ta för sig när man får chansen då man är utsatt för massivt tryck från alla håll. Det handlar inte om att dundra på som en ångvält alla gånger, utan väl om att få fram sitt budskap på ett starkt och tydligt sätt.

2010-04-08 @ 23:58:33
Postat av: Thoralf A

herc



Jag är imponerad av dig. Att du kan bedöma en människa genom att se henne några sekunder i ett debattprogram där hon i stort sett varje gång hon får ordet blir avbruten av programledaren, som dessutom helst skulle slippa se Carina i studion.



Hur skall någon bli medievan om man aldrig får chansen? Hur många inom SD tror du har mediavana? SD som i stort sätt alltid utestängs från just media. Hur stor rutin får man då?



Jag är "inmponerad" av din förmåga.



Jag kan lova dig att SD har inga stolpskott på sin riksdagslista och något nytt Ny Demokrati behöver du inte heller vara orolig för.



2010-04-09 @ 00:00:15
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: herc

Hon har väl en blogg eller hur ??

2010-04-09 @ 00:03:23
Postat av: Skeåning

Jag tror säkerligen att Carina kan utvecklas till en god debattör. Men i det skede SD just nu befinner sig måste man ha fram de som idag är vassast.

2010-04-09 @ 00:06:44
Postat av: Thoralf A

herc



Menar du att Stefan & Carinas blogg inte är vass?



Eller?

2010-04-09 @ 00:09:41
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Skeåning

Det är just det som gör att jag misstänker att hon behöver växa in i det, att hantera intervjuer och liknande, då hennes och Stefan's blogg är mycket bra.

2010-04-09 @ 00:13:17
Postat av: herc

Förlåt mig men, när en sådan chans som att bli inbjuden till Debatt kommer så måste man vara förberedd i alla avseenden. Har partiledningen missat detta är det en skandal. det kommer inte så många chanser framöver.

Vad gäller G&G så är jag fortfarande en supporter av SD och kommer så att förbli. Mvh Hans B

2010-04-09 @ 00:14:47
Postat av: HenrikP.

Herc:

Din åsikt har gått igenom, du behöver inte upprepa den omochomigen....

Att sitta i direktsändning innebär för de flesta en anspänning som självklart slår igenom på framförandet.Tyckte Carina gjorde ett helt OK deltagande, vi har inte så många kvinnor som "pallar trycket". Jens Leanderson som kom in i eftersnacket ville delta men fick inte, undrar varför? För påläst eller är 2 st. från SD för mycket för programmet "Debatt"?

2010-04-09 @ 00:16:08
Postat av: Skeåning

Jag hoppas också att min kritik inte ses som en attack eller gnäll på något sätt. Den är enbart välmenande, sedan är det givetvis upp till andra om man har rätt eller fel. =)



2010-04-09 @ 00:16:26
Postat av: Thoralf A

herc



Vi är alla lite "gröna" i början och det gäller många sverigedemokrater då vi är ett växande parti som lider av svår växtverk.

Jag har jobbat hårt för att få kandidater att ställa upp till Kalmar läns alla kommuner och det är ingen lätt uppgift.



Idag har vi ingen större skara av rutinerade kommunalpolitiker att rekrytera politiker från till riksdagen.



Du måste helt enkelt acceptera att många inte är t.ex. mediavana. Men en sak kan jag lova dig och det är att alla brinner för vår politik och inte kommer ge upp så lätt.



God natt alla vänner!

2010-04-09 @ 00:21:13
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: herc

Instämmer med Thoralf vi skall inte ge oss förrän halva huvudet är av. (Orsa regemente)

2010-04-09 @ 00:24:47
Postat av: Skeåning

Absolut inte. Jag ser detta som en väldig styrka med Sverigedemokraterna, att man kan vädra åsikter, har högt i tak, på ett konstruktivt och bra sätt, men när diskussionen är över står vi där med samma mål, och sjuh-lvetes kämparvilja, tillsammans.

2010-04-09 @ 00:27:43
Postat av: Rättvis

Här är en som är bra och som får PK att låta löjlig.



http://www.youtube.com/watch?v=EXfSiTwX83Q&feature=related

2010-04-09 @ 00:37:53
Postat av: Mattias

Angående mediavana, det finns såna utbildningar. Företaget som jag jobbar på tillhandahåller den tjänsten till exempel. Det känns som en viktig grej att SD,s politiker är mediatränade. Iallfall de som är med i TV. Av just den anledningen att de inte får chansen att vara med i Debatter på TV lika ofta som andra politiker. Därför är det extra viktigt att SD-politiker gör ett bra intryck.



Angående Carinas uppförande i TV så har jag ingen åsikt då jag inte har sett programmet än. (Såg bara på några av kommentarerna i din blogg att hon inte ingav så bra intryck)

2010-04-09 @ 00:41:11
Postat av: Gubben o Gumman

Hehe Herc där ser du kritik är inget skoj.

Beträffande stavfeeelen har vi licens på dom .

Vi är t o m kungliga hovleverantöör på stavfel.



Det finns tillräckligt många som jävlas med paret

Herrstedt ,samt journalister med SD så det behövs

nog inga sk nätverk som kompleterar det hela.



Det behövs nätverk i Sverige som

jobbar för Sverige,frågan är om några friseglare i

"groggland" tillför något?



2010-04-09 @ 00:43:54
Postat av: Magnus A

Håller fullständigt med Thoralf, en ren gäspning -- som lugnet i stormens öga... :(



Men programledaren -- som såg bekymrad ut när hon frågade om framtiden (vänsterstatsvetaren f ö ofattbart naiv om framtiden) -- hakade i vart fall inte på kommunistens (V) snack om klasskamp, utan svarade att det handlar om kultur. Men han fick snacka för mycket...



(Carina var kanske defensiv på grund av anklagelser och rädsla för att attackeras för att piska upp stämningar på en tragedi -- men hon hade väl kunnat förbereda och släppt starka argument utan snack om just denna specifika händelse...)



--

Heidi avellan i morgonsoffan fick mig att göra en beräkning på Brå:s siffror om överrepresentation per utlandsfödd och de med invandrarbakrund å ena sidan samt svenskar med båda föräldrar födda i Sverige å den andra.



Beräknade på Malmös befolkningssammansättning och fick fram att det är 2.6 gånger högre sannolikhet att inträffad våldtäkt i Malmö begåtts av någon med invandrarbakgrund och 2.4 gånger högre sannolikhet att inträffat våld mot främmande person är från en med invandrarbakgrund.



Men sannolikheten är högre om Malmö har högre andel utlandsfödda från Afrika och Västasien än snittet i Sverige. Vi kan ha minst 4 gånger högre sannolikhet att ett begånget brott är från en bland de (som jag osäkert antog) 42 procent i Malmö med invandrarbakgrund.



http://magnusorerar.blogspot.com/2010/04/matematik-kring-invandring-och.html



Om Heidi Avellan borde veta detta som ledarskribent på en stor tidning, och måste ha ljugit om sannolikhet i SVT:s morgonsoffa.



Detta bör hon få äta upp. Hur? Ska man skriva ett debattinlägg i SDS?



Men brott som begåtts har begåtts och jag är inte mest orolig för att utveckling hittills aldrig kan vändas (om invandring bromsas) utan dels för de avgrundsdjupa kulturella klyftor som finns -- särskilt (fast jag nu blir islamofob är detta en entydig bild i forskningen) i det att muslimer är separatistiska och blir alltmer radikala -- och dels för att inflödet som hållit på som kraftigast i några decennier och ligger på rekordnivåer inte ger tid för den slitsamma (på assimilation grundade!) integrationen av de som kommit.



Självklart kan sådan integration ske och läget förbättras efter att massinvandringen bromsats, samt sker för många invandrargrupper, men sämre eller inte alls för andra.



Vi har och får alltmer ett rotlöst virrvarr av kulturer. Libanon-politik?



12 procent i höst och 28 procent 2014...

2010-04-09 @ 00:45:01
Postat av: Söder

Själv föredrar jag Björn Söders stil. Men det är bra att ha lite lågmälda mjukare politiker i ett parti också. Folk har som sagt olika tycke och smak. Annars vore det inte dumt med en Nigel Farage i SD. http://www.youtube.com/watch?v=tsVZ4VepQdg&NR=1

2010-04-09 @ 00:52:06
Postat av: Svensk tant

"SVENSKA POLITIKER ÄR MYCKET BLÅÖGDA OCH NAIVA."



Sagt av Nalin Pekgul (s) i den här intervjun i kvällens Aktuellt:



http://www.youtube.com/watch?v=QQcWuO2Rqmw



Politiska reportern Margit Silberstein (som faktiskt anstränger sig att göra ett hederligt jobb, inte bara i den här intervjun) gör ett reportage om etnifieringen av svensk politik.



Kraven på invandrare som är politiskt aktiva är mycket lägre än på infödda svenskar, är en av slutsatserna.

Att invandrare tar med sig sina konflikter till Sverige är en annan.



Det är inget nytt för de flesta av oss.

Det som är nytt är att det får sägas i TV.



Nalin Pekgul är ovanligt outspoken och säger bl a:

"Svenska politiker är mycket blåögda och naiva."

Samtidigt erkänner hon att invandrare slår i svenska politiker söta lögner - och säger en helt annan sak bland sina egna.



Efter de senaste dagarnas vidrigheter i media kändes det här inslaget faktiskt lite uppfriskande.

Vi är inte bortskämda med ärlighet.



Att det kan vara ett led i Nalin Pekguls plan att ta makten från Mona Sahlin får vi kanske stå ut med.



Titta på hennes ansiktsuttryck när hon säger att Mona Sahlin har gått i spetsen mot all extremism! Ingen lögndetektor behövs.

2010-04-09 @ 00:56:15
Postat av: Skeåning

Tyvärr så har inte Nalin Pekgul särskilt stort gehör bland partiet i övrigt (s) de frågor hon driver lågprioriteras, iaf bland de som styr partiet idag. Hon skulle komma mer till sin rätt i ett annat parti. ;)

2010-04-09 @ 01:01:01
Postat av: Göran

Ställ upp mot islamiseringen av Sverige! Visa din avsky i Göteborg nu på söndag 11/4.



http://www.keillerspark.se



2010-04-09 @ 01:51:49
Postat av: Karpstryparn

Ja, naturligtvis är det jättesynd om aset och hans familj, men mannen som miste sin käresta och om deras familjer, ja, det skiter PK-media, invandrarorganisationer och PK-politikerna i! "Nej, invandrare och flyktingar är alltid mer värda än svenskar, särskilt de som begår brott".

Har länkat till detta inlägg i mitt inlägg från ikväll.

2010-04-09 @ 02:13:44
URL: http://www.karpstryparn.blogspot.com
Postat av: Claes

Jag tittade på morgonsändningen av aktuellt och tänkte att nu dyker det väl upp någonting om debatten igår.



Men häpp häpp det dök upp ett program om Bischkek i Kirgizistan och inte vårt eget Bischkek (Landskrona) i Sverige. Det borde bli uppenbart för de flesta att nyhetsrapporteringen är styrd för att undvika att problemen i Sverige syns.

2010-04-09 @ 07:01:00
Postat av: S-E Karlsson

Hej och godmorgon , håller nog med flera inlägg att felet inte var Carinas utan så fort Carina tänkt ut sitt svar så flyttade programledaren över focus på någon annan och i de flesta fall någon av programledarens favoriter .

2010-04-09 @ 07:14:42
Postat av: Carl10

Nilsson var ju bra. han sa att förr hade denna debatt inte ens funnits, för då fanns det inga invandrare! detta petade hål på hela hycklerisamlingen i studion.



Carina var ju jätteduktig, hon fick väldigt besvärliga och ganska spydiga frågor av Programledaren. dessa frågor var näst i till omöjliga att svara på utan att SVT hade fått grogrund för nya förtallskampanjer.



Hallå Thoralf, gör en post om valet hur det går till med regler och arbetssätt. lite hur det är att jobba som kommunalråd.



Nu är det bråttom, De som vill kandidera som politiker bör göra det NU!

före 15 April skall Valmyndigheten eller Länsstyrelsen ha in listorna.



efter 15 April får varje parti placera valsedlarna själva om de vill ändra dessa.

2010-04-09 @ 07:21:34
Postat av: Jonas

INstämmer. Ulf brukar säga vettiga saker

2010-04-09 @ 08:30:35
Postat av: Jonas

Carina var inte dålig, men det måste vara någon med pondus och som kan föra en argumentation. Oerhört viktigt i debatter av detta slag.

2010-04-09 @ 08:32:43
Postat av: RL

Jag tycker det var ganska smart av Carina att hålla låg profil just i detta läge, det tog udden av PK-medias snack om att SD skulle utnyttja "olyckshändelsen".



Ulf Nilsson trädde ju in och gjorde grovjobbet, vänsterfånarna gjorde däremot bort sig rejält med klass-snacket och att vi om 30 år skulle skratta osv ...tror nog att landskronaborna kunde hålla sig för skratt åt den beskrivningen.

2010-04-09 @ 09:09:22
Postat av: Christer

Tycker Carina gjorde helt rätt att hålla en lite lägre profil, allt som sades gick ändå SD:s väg.

Lite synd bara att inte Carina, som svar på Landskrona faderns fråga om vem som ansvarade för att så många invandrare kommit till Landskrona, talade om att detta är våra kära riksdagsmän och kvinnor som har ansvaret för. En kommun kan inte stoppa invandringen och inte heller stoppa inflyttningen, titta hur det gick för Vellinge som föröskt länge.

2010-04-09 @ 09:19:49
Postat av: Meon

Exakt! Du har helt rätt. PK-isterna blandar ständigt ihop korten och kallar seriös debatt och kritik av Sveriges mycket omfattande flyktinginvandring för rasism, vilket det naturligtvis inte är. Det handlar om omtanke om det land man bor i.

2010-04-09 @ 10:01:10
Postat av: Roberth

Många åsikter här om Carina. Jag som har följt debatter i riksdagen och i media anser att hon klarade sig bra. Vi måste förstå att ibland är det inte läge att visa "pondus". Debatten handlade om en kvinna på 78 år som blivit ihjälslagen. Att då försöka visa sig på styva linan skulle bar slå tillbaka på oss. Dessutom fick hon på ett mycket bra sätt fram att Sverigedemokrater är villiga att prata med alla grupper.

2010-04-09 @ 10:13:29
Postat av: Allemand

Problemet som jag ser det är att hon höll en låg profil för att hon var livrädd. Hon stakade sig och såg allmänt besvärad ut. När vi nu under korta stunder får vara med i tunga medier så måste vi ha folk som kan föra sig och som känner sig bekväma i folksamlingar. Det betyder inte att jag förespråkar några bullriga typer utan folk som kan svara utan att staka sig.



Det är en sak att skriva i en blogg eller sitta på partimöten och prata mot att befinna sig i ett underläge när mobben drar igång.



Jag tjatar om Björn Söder, han kan ta för sig, det är sådana vi måste ha fram. Visst han är inte från Landskrona men säg då den personen blev hastigt sjuk och jag är här istället.



Vi måste uppträda proffsigt för att vinna röster,

precis som Ian sade, riksdagshuset är inget dagis.

2010-04-09 @ 10:31:18
Postat av: Claes

Ang. Thoralf och ang. herc.



I detta sammanhang var det väl också, förutom att påpeka att Landskrona tagit in (fått ta emot) för många invandrare (vilket inte gjordes explicit) också nödvändigt att få fram det statistiskt säkerställda materialet om invandrares större brottslighet. Statistiken pekar ju också på att invandrarnas stora brottslighet inte kan förklaras med deras sämre levnadsvillkor, eftersom invandrartjänstemän (välanpassade) har dubbelt så hög brottslighet som motsvarande svenska grupp. Naturligtvis skulle vilken Sverigedemokrat som helst blivit nedtystad, men inget försök gjordes.



Inte skulle jag iallafall som Landskronabo känt mig tryggare med den uppbackning jag fick av Sverigedemokraterna i programmet.

2010-04-09 @ 10:59:20
Postat av: Jocke

Det verkligt intressanta och glädjande var att se att det faktiskt INTE var alla som deltog helhjärtat i lovsången till den multikulturella galenskapen den här gången. Det var ju faktskt bara några få professionella PK-iter som gjorde det, och tystnaden blev några ögonblick istället väldigt talande tills det blev för pinsamt för PK-iterna och de kände sig tvingade att bryta den med hysteriskt babbel.



Det blev väldigt tydligt igår att det inte finns något nytt att tillägga och att tålamodet med "dialog"-politiken är slutgiltigt förbrukat.

2010-04-09 @ 15:52:02
Postat av: Stefan K

Jag ser att några är missnöjda med Carina Herrstedts framträdande och att någon kanske t.o.m. överväger att därför överge Sd i valet. Häpnadsväckande!

Om Sd:s trovärdighet som parti beror på en debatteknik hos en (1!) representant i ett program som traditionellt håller en stark vänsterlinje och en ständig uppbackning av det mångkulturella Sverige, då ligger riksdagsplatsen löst till. Kom igen nu "herc". Hade du haft ett större förtroende för Sd om Herrstedt ständigt avbrutit övriga debattörer, agerat hysteriskt och med en hög aggressiv röst?

2010-04-09 @ 16:52:18
Postat av: Anders

Jag tycker att även om kritiken att media sköter sin bevakning av invandring är under all kritik måste det även finnas självkritik inom Sd. Jag menar är all invandring negativ? Mitt svar är definitivt nej på den frågan. Det skulle vara katastrof för Sverige om vi isolerade oss totalt ifrån omvärlden. Problemet idag är att invandringen till Sverige till stora delar består av outbildade personer ifrån länder som kulturellt kraftigt avviker ifrån Sverige (Somalia, Irak, Afghanistan m.fl.). Tittar man på statistiken så har personer med just den bakgrunden oerhört svårt att etablera sig på arbetsmarknaden i Sverige och jag har svårt att tänka att detta hux-flux skulle ändra sig i framtiden. Dvs. förmodligen kommer problemen där stora grupper som uteslutande försörjer sig på bidrag, svartarbete och kriminella aktiviteter att öka i framtiden. Detta går på tvärs emot den officiella linjen hos etablissemanget idag som talar hur mycket Sverige behöver dessa individer för att kompensera för en åldrande befolkning. Snarare måste denna invandring ses som en ren belastning för det svenska samhället.

Dessutom som jag anser att det tragiska fallet i Landskrona pekar på kommer motsättningarna mellan olika grupper i ett alltmer segregerat Sverige öka. Ingen kommer lita på den andre utan människor kommer sluta sig till respektive etniska grupp. Landskrona får tyvärr ses som en fingervisning vad som väntar runt hörnet. Hade detta varit ett bråk mellan två etniska svenskar, klart att man blivit lika upprörd MEN det faktum att gärningsmannen är arab och backas upp av föreningar han har anknytning till gör situationen mycket olustig. Det är precis som de inte riktigt bryr sig om då det "bara rör sig om en svensk tant". Hur fanken skall Landskronaborna känna förtroende för dessa föreningar då de förminskar ett grovt brott begånget av en individ som tillhör dem?

Jag hoppas innerligt att Sd kommer in i Riksdagen i höst - vi måste få igång en riktig och mångsidig debatt om invandring och dess konsekvenser. Att lägga locket på som etablissemanget gör idag är direkt farligt.

2010-04-09 @ 17:01:19
Postat av: Stefan K

Morgonens Nyhetspanel i Svt tog upp Landskrona-fallet och givetvis Sd:s inblandning. Fyra personer som uppenbart har ett stort Sd-agg satt och diskuterade den partipolitik som Sd, enligt dom och flera andra, gjort detta till. Lägg framför allt märke till hur panelen hetsar mot att Sd som parti står utanför rättssalar och fotograferar misstänkta brottslingar för att sedan hänga ut dom på nätet i egensyfte. Mig veterligt gör inte partiet detta, men däremot är det ett känt begrepp bland våldsvänstern. De kanske har blandat ihop korten.

2010-04-09 @ 17:02:21
URL: http://svtplay.se/v/1957498/nyhetspanelen
Postat av: Il Padre

Debatten var vedervärdigt politiskt korrekt m u a Expressens nästam alltid uppfriskande "gossen Ruda". Hörde ni tystnaden i studion när den korrekta, alltid stressade och dåligt pålästa programledaren aningslöst frågade Ulf Nilsson om VAD det var som för 20 år sedan gjorde att inga problem fanns i Landskrona. Av Ulfs ansiktsuttryck att döma fick han inga högre tankar om frågeställaren, varpå han lakoniskt säger: "det fanns ju inga invandrare"!



Nej det måste bli mer bett i framträdena från SD:s sida. Det är ju ändå så att trovärdigheten måste slå hål på meningsmotståndares många gånger uppenbara lögner, men alla lyssnare/tittare förstår inte att etablerade politiker numer växelvis ljuger, ibland undanhåller sanningen. Inte för att skona oss svenskar, utan för att i förlängningen själva få fördel av det. Det är verkligen en tragik i sig att vi numer, när vi prövar bärigheten i vad de får ur sig, måste utgå ifrån att de i första hand ljuger. I bästa fall hittar vi något näraliknande eller dubbeltydigt, men väldigt väldigt sällan sanningen som förr med hederliga politiker. Träna tv-debatter och utfrågningar är en god idé.

2010-04-09 @ 17:06:22
Postat av: für Wahr

Arbeit macht frei

2010-04-09 @ 19:30:22
Postat av: Skalman

En liten fundering jag har. Är det någon av er som häver ur er åsikter om Carina som öht har varit live framför en TV-kamera i direktsändning??



Även i normalfallet(om man inte behöver riskera påhopp) är det en anspänning att bli intervjuad om man inte har en väldig vana att befinna sig i den situationen.



Har ni inte den vanan så föreslår jag att ni skaffar er den eller kniper igen mathålet. Ni som har erfarenheten av live-TV vet vad jag menar. Ursäkta språkbruket Thoralf.

2010-04-09 @ 19:41:40
Postat av: Knutte

Blir lite konfunderad på kommentarerna om Debatt i går.

När det gäller Carinas insats så förklarar man det att hon inte är van vid TV, när det gäller övriga (förutom Ulf Nilson) så är dom bara dåliga. Även dom kan vara ovan vid TV mediet, eller?

Carina som person gjorde bra ifrån sig, MEN som SD politiker var hon väldigt, väldigt, väldigt svag. Jag upplevde ingen större skillnad mellan henne och FP o moderat tanterna. Kan inte tänka mig att SD vann över en enda röst pga henne, kanske några i stället väljer FP eller moderaterna i stället.

Jag fick faktiskt inte klart för mig vad SD i Lnadskrona står för, eller vad man uträttat för sina 22% av rösterna.

Vad hon självfallet missade var att få diskussionen handla om våldsbenägenheten bland våra invandrare. Synen på kvinnor hos våra invandrare, islams ev negativa påverkan på invandrares beteende.

skillnaden på 60 o 70 tals invandringen, mot dagens är framförallt två:

Man kom för att det behövdes arbetskraft och fick jobb direkt, samt att det var nästan inga muslimer.

Vad har dessa skillnader inneburit för invandrarnas "uppförande"?

Bäst i från sig tycker jag att den "vanliga" mannen från Landskrona gjorde. Han om någon borde vara ovan vi media, men han sa kärnfullt vad han tyckte.

Carina, lyssna och lär!

2010-04-09 @ 20:42:33
Postat av: pelle

skalman

vad menas??om man inte varit framför en kamera ska man vara tyst

om man inte tex inte sjungit i melodifestivalen så får man inte ha en åsikt????

det verkar ju helknäppt!är du helknäpp skalman?



jag är sd--medlem och det tänker jag fortsätta med

men jag säger skärpning ni sdtoppar eran debatteknik som jag har sett till dags datu ger jag inte mycket för

politiken vi står för är helrätt men när ni för fram den-katastrof

pelle

2010-04-09 @ 21:32:08
Postat av: Skalman

Pelle: Inte så alls. Men det är tydligt att många menar både det ena och det andra utan att

1: Känna Carina, vilket jag inte heller gör. Jag har träffat både henne och hennes man ett antal gånger men känner ingen av dom.

2: Veta hur det är att ha en TV-kamera igång framför ansiktet och hur det påverkar.



För övrigt så är jag inte nån SD-topp. Jag är inte ens medlem. Jag är bara en helt vanlig kille med erfarenhet av olika situationer som har svårt att tro att de som gnäller högst om "hur man borde ha gjort" har en aning om hur det är att befinna sig i den sitsen hon gjorde. Jag har en aning, men i ett betydligt snällare sammanhang vilket jag är evigt tacksam för då jag vet vad det gjorde med mig.



Innan man gnäller på andra kanske man ska försöka fundera på vad det INNEBÄR att befinna sig i den människans sits.



När det gäller TV-kameror så vet jag vad dom gör med annars ganska avslappnade personer. Det enda som hjälper är träning och den är det inte många inom SD som har hunnit skaffa sig ännu. Ge "våra" män och kvinnor i SD en chans att få erfarenhet innan ni börjar hacka på dom. Alternativt gör jobbet själva. Och bättre.



Huruvida jag är helknäpp eller ej finns det säkert åsikter om, åt bägge hållen. Vad nu det har att göra med SVT:s Debatt.

2010-04-09 @ 22:26:47
Postat av: pelle

skalman

det var bara ett skämt om frågan om du är knäpp

jag vet att du inte är knäpp,jag har lite andra inlägg av dig och dom var det inget fel på



men jag har en helt annan åsikt än dej när det gäller carinas framträdande i tex tv även jimmies debatteknik tycker jag är för tam

lite ironi mot motståndaren skulle inte skada

jag såg på aduktsson där jimmie var med---det fanns ju bara en på banan IAN jag säger bara IAN vilken man vilken utstrålning han helt enkelt pulveriserade fjollen westerberg med lite snabba repliker där har sd toppen mycket att lära



som sagt politiken behöver vi inte skäms för och kunskapen finns det gäller bara att få fram den och då går det inte an att sitta som en mus och mumla

du såg ju ulf nilsson han gjorde ju mer nytta än carina

och jag tycker ju att om jag vill att carina varit för passiv så måste jag ju få säga det och det är ju hon som är vald till det hon är så då faller det ju på hennes lott att ta debatten



familje fadern som var med har säkert ingen mediaträning men han fick ju fram mer en vad carina fick



jag har absolut inget emot carina men för att jag ska tycka att hon debattera så måste hon ta för sig

pelle

2010-04-09 @ 22:51:56
Postat av: Skalman

:)



Det var svårt att avgöra. Men tack för berömmet...



Dina åsikter får du definitivt ha. Olika åsikter leder oftast till nåt konstruktivt om de framförs i den andan. Jag reagerade på de påhopp som gjorts och som jag tycker är gravt orättvisa.



Visst. Ian Wachtmeister är bra. Men han har å andra sidan precis den vana och den träning som man inom SD generellt måste SKAFFA sig och det enda sättet man kan skaffa sig den är att träna, dvs vara med i TV. Så det kommer. Ge dem en chans att lära sig krypa innan du kräver att de ska springa 110 m häck.



Vad gäller familjefadern så behöver han inte tänka på att media ska jaga honom tills han kräker blod och han är antagligen fly förbannad och säger vad som finns i hans hjärta.



Carina och andra SD-företrädare måste tänka sig för eftersom de inte bara kan stå för vad de själva säger utan HELA SD kan stå och falla med det. Ansvaret ligger därför lite tyngre på partiföreträdarna än på en enskild person.

2010-04-09 @ 23:54:40
Postat av: Sven-Olof

Först skall vi rätta till några missuppfattningar.

SVT Debatt bjöd in representant från SD Landskrona. SD föreslog att Björn Söder skulle följa med men han var inte välkommen enligt SVT. SD Landskrona ville själv att någon mer media och TV-van skulle ta debatten, men SVT var inte med på noterna. Alternativet hade alltså varit att INGEN från SD deltagit. Att SD inte har fler medie, och framför allt TV-vana företrädare beror mest på att det är först under de senaste 2-3 åren vi fått komma till framför TV-kamrorna. De som kan anses ha god TV-vana är färre än ena handens fingrar. Något SD inte själva rår över.



Det var sagt redan från början att Carina skulle ha en något tillbakadragen och lugn roll. Björn Söder skulle ta den för honom så naturliga mer agressiva biten. Nu blev det inte så. Bara Carina var välkommen. Den som träffat och debatterat med vet att hon är en ytterst kompetent politiker.



Som vanligt är det lätt att vara kung bakom datorskärmen.



MVH Sven-Olof

2010-04-10 @ 03:15:58
Postat av: AA

Som utomstående(ej boende i Landskrona)så blev slutklämmen av programmet att det inte finns några problem och om de nu funnits några så löser vi dom tillsammans både ny & gammelsvenskar.

Det är så rart i SVT.



Sven-Olof vilka tror du sitter bakom datorskärmarna förutom Britta Svensson?

2010-04-10 @ 07:28:21
Postat av: Allemand

Sven-Olof,



Nu vet jag, efter att du har berättat hur läget var. Då förstår jag varför det blev som det blev. För naturligt hade varit att Björn suttit där.



Varför har ingen berättat detta förrän nu? Jag gömmer mig inte bakom någon skärm, men jag reagerar av naturliga skäl när vi måste ha det bästa de få gånger vi är med i stor-media. Dessutom måste vi tillåtas ha en åsikt som inte stämmer med partiets majoritet.



Hoppas du själv kan räkna ut varför Björn inte var välkommen.

2010-04-10 @ 10:19:26
Postat av: pelle

skalman

jag önskar av hela mitt hjärta att ni har rätt i att det blir bättre , för vi drar åt samma håll och det är viktigt



i min komun har vi en sd--representant som tar upp gator belysning osv men knappt inget om invandring

och det är just för invandringen jag lägger min röst på sd

pelle

2010-04-10 @ 11:46:48
Postat av: herc

Btw G&G vet ni hur många svenskar som bor utomlands ? Det kan vara de som är tungan på vågen :)

2010-04-10 @ 15:23:43
Postat av: Nathalie

Detta kan vara den mest vidriga blogg jag läst i hela mitt liv! Du säger att du inte är rasist eller främlings fientlig men har du läst dina egna inlägg?! Det är såna som du som gör Sverige till ett dåligt land! att Sverige demokraterna ens finns är på riktigt pinsamt! Det får mig att skämmas över att vara svensk! Jag vill inte bo i ett land där inte alla blir lika behandlade, vad var och en gör är en personlig och enskild sak, du drar konstant alla över en kamm. Att en "invandrare" gör ett brott betyder inte att alla gör det. om det varit omvända omständigheter och du befunnit dig i fara i ditt eget land, (vilket mkt väl skulle kunna hända i framtiden) skulle inte du då vilja att ett annat land hade tagit emot dig! behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

2010-04-12 @ 19:39:49
Postat av: Putte

@ Nathalie,



Du lever i en förljugen värld. Enligt Migrationsverket saknar 95% av de som får PUT flyktingskäl enligt Genévekonventionen. Ingen inom SD motsätter sig asyl till de som uppfyller konventionens krav. Finland följer konventionen i sin asylpolitik. Det är därför de bara tar emot en bråkdel, av en bråkdel av vad Sverige gör.



Om jag hade tvingats fly från Sverige, så hade jag valt ett grannland att fly till, inte ett land på andra sidan jordklotet. Det väller in, exempelvis, muslimer till Sverige, trots att det finns åtskilliga muslimska länder att fly till. Förklara det om du kan.



Slutligen. Jag skäms också över att du är svensk.

2010-04-14 @ 17:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0