PARKERINGS-DÖDSMISSHANDELN
Politiskt inkorrekt har idag personuppgifterna på alla inblandade i dödsmisshandeln av en 78-årig kvinna i Landskrona. Som de flesta säkert redan antagit och befarat handlar det om invandrare från MENA-länder. Än en gång handlar det om en ”kulturkrock” enligt expertis.
Studio Ett hade på torsdagen ett inslag om denna dödsmisshandel. Anna Landelius som besökt Landskrona har gjort reportaget som börjar på ett förtroende ingivande sätt men det övergår snart i ett i raden av politiskt korrekta inslag i Sveriges Radio. Angreppet på Sverigedemokraterna är utstuderat genom att man använder en intervjuad person. Personen ifråga kanske rent ut av är ett betalt "intervjuoffer" av Sveriges Radio.
Faktum är ju att de enda som försöker göra något åt denna utveckling i Landskrona och Sverige är Sverigedemokraterna. Att Sverigedemokraterna i Landskrona fick 22,3 procent i valet 2006 talar sitt tydliga språk men detta undviker givetvis Anna Landelius i sitt reportage från Landskrona.
Sydsvenskan, SvD, DN
Signaturen Svensk Tant har skrivit en mycket tankvärd kommentar under detta inlägg och jag tar mig friheten att lyfta upp dessa rader i inlägget. Läs och begrunda detta denna långfredag.
Långfredag är en dag för eftertanke och stillhet.
Långfredagen har vi till minne av Jesu korsfästelse. Jesus dödades inte för sina synders skull. Han offrades för att han vågade säga sanningen och för att han därmed inte var politiskt korrekt.
Straffet för att säga sanningen och avvika från den politiska korrekthetens hjärntvättade väg är inte längre handgriplig död, inte i Sverige. Social död och stening med okvädingsord som rasist, främlingsfientlig och islamofob tillämpas däremot dagligen.
Vi korsfäster inte längre. Men våra politiker frambär varje år tusentals kvinnor som offer på mångkulturens altare. Under förra året anmäldes 5 937 våldtäkter inklusive grov våldtäkt, och då kan vi räkna med att det verkliga antalet är mångdubbelt större.
Hur tänker politikerna? “Sextusen våldtagna kvinnor är ett lågt pris att betala för massinvandringens välsignelser. Det offrar vi gärna.”
Någon uppmärksamhet eller ändring är inte att vänta förrän politikerna och journalisterna själva och deras egna fruar och döttrar blir våldtagna. Och det räcker inte med en eller några stycken. De personerna skulle omedelbart bli marginaliserade och uteslutna ur gemenskapen, så som man alltid utesluter det man inte vill bli påmind om. Det måste vara hundratals och tusentals för att den styrande eliten ska få upp ögonen för vad de har ställt till med.
Antal misshandlade i Sverige under förra året inklusive grov misshandel: 86 281. Läs siffran en gång till! Den närmar sig 100 000.
Misshandel av barn: 2 195.
Antal mördade: 230 personer.
Det senaste mordoffret har vi läst om i dagarna. Inger, 78 år, misshandlades till döds på en parkeringsplats i Landskrona. Polisen förhör en muslim från Libanon som misstänkt. Varför blir man inte förvånad?
Landskrona, Malmö och Södertälje är förlorade städer, och den svenska befolkningen flyr. Alla som har möjlighet flyttar från de invandrardominerade områdena.
Sverige är ett förlorat land. Det är mitt land, det som jag växte upp i, älskade och kände mig trygg i. Det landet har tagits ifrån mig. Det finns inte längre. Jag sörjer. Långfredagen är ett reqiem för ett förlorat land och en förlorad tillhörighet.
Jag lyssnar på Bachs Matteuspassionen med den vackra, genomskinliga slutkören “Wir setzen uns mit Tränen nieder” i Ton Koopmans fina inspelning:
Wir setzen uns mit Tränen nieder
Und rufen Dir im Grabe zu:
Ruhe sanfte! sanfte Ruh´!
In tears of grief, dear Lord, we leave Thee.
Hearts cry to Thee, o Saviour dear.
Lie Thou softly, softly here.
Rest Thy worn and bruised Body.
Jag sätter mig ned i tårar. Jag gråter för mina barns och barnbarns skull, för min egen skull, för hela Sveriges skull. Vi offras alla för en politisk lögn, en politisk besatthet som det bara finns ett ord för: galenskap.
Läste namnen på de misstänkta hos Politiskt Inkorrekt innan jag hamnade här.
Man blir bara så förb.... När man märker vinklingen mot SD.
Men svinhugg går igen.
SD kommer säkert att antingen ha egen majoritet eller vara bland de största partierna i Landskrona i höst...
Då kan lilla fröken komma tillbaka....
Vellingemoderaterna om partipiskan.
Jag undrar om inte "Svenne banan" inte börjar vakna upp nu.
Muslimerna gör inte bra pr det kan man lätt konstatera. Ibland mår jag riktigt dåligt för framtiden för Sverige ser mörk ut. Man går och grubblar och det maler i huvudet konstant. Men man måste tro och hoppas på att det kan bli bättre.
Medierna har allaredan börjat med sin advokatyr. Den påminner starkt om hur den för nyårsmordet på en ung flicka i Gbg häktade misstänkte gärningsmannen,av somaliskt ursrung,beskrevs i Göteborgsposten för en 10-12 dagar sedan. Honom var det synd om för socialtjänsten hade inte lyckats med sina insatser. Så kan man också förklara och nästintill försvara ett mord med dagens journalistik. Kollegan Aftonbladet följer idag upp med dels en ledare, dels ett reportage med kommentarer ifrån Landskrona. Analyserna går som vanligt ut på att nu börjar främlingsfientligheten blomstra. Någon annan infallsvinkel på ett mord på en gammal kvinna finns inte i den mediala världen. Med säkerhet kommer tongångarna att vara desamma i resten av dagens tidningar. Att i bekantskapskretsen,på fiket,i affärskön och på jobbet informera om de faktiska förhållandena kring händelser som ex. i Gbg och L-krona är ett värdefullt bidrag man kan ge för att korrigera de många gånger fullständigt förvridna mediabilder som förmedlas till medborgarna. Mun-till-munmetoden fungerar jättebra och gräsrötterna är inte dumma oavsett vad mediefolket tror.
Med tanke på att hela resonemanget i radioinslaget gick ut på "vi vet inte vem det är, det kan vara en svensk också", så ser jag fram emot reaktionerna när sanningen kommer fram. Det var nästan så att de önskade att det skulle visat sig vara en svensk.
Propagandistpack.
Det finns speciellt en grupp av invandrare vi måste gå man hur huse för att sätta ett totalstopp för nu innan det är för sent.
Och det är män från Afrika och Mellansöstern och män med muslimska värderingar.
Dom visar gång på gång att dom inte kan anpassa sig till ett modernt västerländskt samhälle utan tar med sig sin kultur hit.
En kultur där våldäkter, grovt våld vid minsta lilla motgång etc tillhör vardagen och kulturen.
Då var det som man misstänkte i alla fall. Det måste bli ett slut på detta, det går inte att ta in människor med sådana värderingar.
Långfredag är en dag för eftertanke och stillhet.
Långfredagen har vi till minne av Jesu korsfästelse. Jesus dödades inte för sina synders skull. Han offrades för att han vågade säga sanningen och för att han därmed inte var politiskt korrekt.
Straffet för att säga sanningen och avvika från den politiska korrekthetens hjärntvättade väg är inte längre handgriplig död, inte i Sverige. Social död och stening med okvädingsord som rasist, främlingsfientlig och islamofob tillämpas däremot dagligen.
Vi korsfäster inte längre. Men våra politiker frambär varje år tusentals kvinnor som offer på mångkulturens altare. Under förra året anmäldes 5 937 våldtäkter inklusive grov våldtäkt, och då kan vi räkna med att det verkliga antalet är mångdubbelt större.
Hur tänker politikerna? “Sextusen våldtagna kvinnor är ett lågt pris att betala för massinvandringens välsignelser. Det offrar vi gärna.”
Någon uppmärksamhet eller ändring är inte att vänta förrän politikerna och journalisterna själva och deras egna fruar och döttrar blir våldtagna. Och det räcker inte med en eller några stycken. De personerna skulle omedelbart bli marginaliserade och uteslutna ur gemenskapen, så som man alltid utesluter det man inte vill bli påmind om. Det måste vara hundratals och tusentals för att den styrande eliten ska få upp ögonen för vad de har ställt till med.
Antal misshandlade i Sverige under förra året inklusive grov misshandel: 86 281. Läs siffran en gång till! Den närmar sig 100 000.
Misshandel av barn: 2 195.
Antal mördade: 230 personer.
Det senaste mordoffret har vi läst om i dagarna. Inger, 78 år, misshandlades till döds på en parkeringsplats i Landskrona. Polisen förhör en muslim från Libanon som misstänkt. Varför blir man inte förvånad?
Landskrona, Malmö och Södertälje är förlorade städer, och den svenska befolkningen flyr. Alla som har möjlighet flyttar från de invandrardominerade områdena.
Sverige är ett förlorat land. Det är mitt land, det som jag växte upp i, älskade och kände mig trygg i. Det landet har tagits ifrån mig. Det finns inte längre. Jag sörjer. Långfredagen är ett reqiem för ett förlorat land och en förlorad tillhörighet.
Jag lyssnar på Bachs Matteuspassionen med den vackra, genomskinliga slutkören “Wir setzen uns mit Tränen nieder” i Ton Koopmans fina inspelning:
Wir setzen uns mit Tränen nieder
Und rufen Dir im Grabe zu:
Ruhe sanfte! sanfte Ruh´!
In tears of grief, dear Lord, we leave Thee.
Hearts cry to Thee, o Saviour dear.
Lie Thou softly, softly here.
Rest Thy worn and bruised Body.
Jag sätter mig ned i tårar. Jag gråter för mina barns och barnbarns skull, för min egen skull, för hela Sveriges skull. Vi offras alla för en politisk lögn, en politisk besatthet som det bara finns ett ord för: galenskap.
Tänk att reportern hade sån tur att hon "lyckades" hitta två Landskronabor som ogillar Sverigedemokraternas närvaro i staden. Sicken röta!
Människor med rädsla för Sd är då bra lustiga.
Partiet beskylls för att vara ett enfråge-parti. När sedan partiet lägger fram sitt valmanifest, då är de populistiska och kan inte tas på allvar.
När Sd engagerar sig i en manifestation mot våld, då är de också populistiska och enbart ute efter uppmärksamhet.
Ack ja!
Massinvandringsivrarna och multikultkramarna har tantens blod på sina händer!
Stefan K:.. Vi vet inte hur länge hon letade efter två SD-kritiska Svenskar i Landskrona.
Troligen en ganska lång stund..
En äldre kvinna har blivit misshandlad till döds av en än så länge okänd gärningsman. Då tycker SR att det är en bra och passande vinkel på ett reportage att kritisera Sverigedemokraterna. Jag måste faktiskt sätta ett stort frågetecken här för hur logiken funkat på SRs redaktion.
Till "Svensk Tant"
Kara tant. Du slog huvudet pa spiken!
Tack for ditt inlagg.
RIP.
Tänk vad våra kära pk-journalister måste ägna sig åt "brainstorming" för att skuldbelägga Sd. Lätt att föreställa sig hur de lägger pannorna i djupa veck på redaktionerna för att få till rätt vinkling. Det verkar vara mycket viktigare än att förmedla sanningen och objektivt granska olika företeelser. Det är något ruttet i Sverige, inte minst inom journalistkåren!
Prov att gå in på "Röda Malmö" och läs vad någon psykopat skriver om dådet, blogginlagan går på att torka av dådet på SD och avslutas med:
"Det är dags att sätta stopp för den sverigedemokratiska fascistiska mobbens härjningar"
(skrivit av Ronny Åkerberg Socialistiska Partiet Malmö)
Det kan inte stå helt rätt till på övervåningen hos den skribenten.
AB förnekar sig inte. Inte ett ord om att skulden till detta helvete vi ser prov på dagligen stavas "totalt havererad Invandrar/flyktingpolitik.
@ Svensk Tant
Tack för din utmärkta kommentar. En välformulerad sammanfattning, men givetvis mycket ledsamt att det har blivit så här. Jag känner ibland en förtvivlan som är svår att hantera, då jag i mörka stunder tänker på det folkförräderi som de etablerade politikerna gjort sig skyldiga till mot vårt folk och vårt land.
Jag skall printa ut din kommentar och dela ut den till vänner och bekanta. Hoppas att de i sin tur sprider den vidare.
Man kan koppla ihop detta och förgående blogginlägg från Thoralf.
När ska kommunalråden inse att kommunerna har inte den sociala kompetensen som behövs för att anpassa dessa s.k. flyktingar (invandrare) till ett svenskt, demokratiskt liv.
När ska de inse att dessa invandrare oftast löser små konflikter med grovt våld.
Det är helt ovidkommande om dessa flytt från krig, våld och förföljelse i sitt hemland.
De är inte bättre än de som drivit dem på flykt.
Nej skillnaden ligger enbart i att de befunnit sej på den svagare sidan vid tillfället i fråga.
Tack till alla som instämmer i min långfredagsbetraktelse.
Jag tänker på hur enkelt det är för alla dem som blint förnekar den vansinniga flykting- och invandringspolitikens betydelse för den lavinartade ökningen av grovt och totalt meningslöst våld i Sverige.
Som Eva Franchell i ledarkrönikan i Aftonbladet som även Lotta länkar till:
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article6880501.ab
Eva Franchell var som bekant väninna med statsrådet Anna Lind, som mördades när hon shoppade på NK i Stockholm. Mördaren var invandrare.
Någon gång där tycks Eva Franchell ha genomgått partiell hjärnkirurgi och opererat bort de delar av hjärnan där sanning, tänkande och sunt förnuft har sin boning.
I sin krönika skriver hon:
"Alla demokratiska krafter måste visa att de kan skapa ett tryggare samhälle. Det är egentligen enkelt, ingen ska behöva känna rädsla för att köra till Hemköp en vanlig måndagseftermiddag. Inte i Landskrona, inte någonstans i Sverige."
Slutligen kommer hon fram till att det är bristen på arbetstillfällen som är Landskronas problem:
"Landskrona behöver nya arbetstillfällen.
Men först måste tryggheten återinfinna sig och rädslan försvinna. Ett ansvar för alla demokratiska krafter."
Detta mina vänner, är ingenting annat än en besvärjelse. Med innehållslösa trollformler försöker Eva Franchell hålla den ohyggliga verkligheten ifrån sig.
Inte ett ord om att det är våra politiker, med socialdemokraterna i spetsen, som med en medveten massinvandringspolitik har skapat det nya våldsamma och otrygga Sverige. Det var detta de med alla medel ville uppnå, och de har inga planer på att ändra inriktning.
De "demokratiska krafterna" har i största enighet förstört vårt land.
"Egentligen enkelt att skapa ett tryggare samhälle."
Sorry Eva Franchell, men det är kört i Sverige, och det vet du, även om just du personligen har bosatt dig där du har mångkulturen på betryggande avstånd.
Om vi ska få rädslan att försvinna och tryggheten att återinfinna sig kan det inte bli tal om annat än landsomfattande lobotomering av Sveriges invånare.
Den rädsla och otrygghet vi känner är nämligen fullt adekvata känslor i ett förvandlat och förstört land.
Hjärntvättade PK-tirader leder ingenstans.
Kom till sans, öppna ögonen och se vad som pågår i Sverige!
Inlägget av signaturen Svensk Tant är ett moraliskt ställningstagande som varje självständig och kritiskt tänkande medborgare bara kan stämma in i. Ett manifest för hur en sekulär och demokratiskt sinnad människa reagerar på det tragiska förfall som vår nation genomlider. Den på gränsen till efterblivna pk-konsensus som plågar landets mediala och politiska etablissemang har hittills totalt misslyckats och måste överges om vi svenskar överhuvudtaget ska kunna resa oss ur denna förnedring och återskapa ett ansvarsfyllt och anständigt politiskt klimat. Sveriges journalistkår är en skam i sin förljugna agenda men är vid det här laget tack och lov genomskådad.
På Efterlyst sa Leif G Persson om förövaren, som då inte var känd, att denne med all säkerhet redan var väl känd hos polisen på grund av sin obefintliga stubin.
Vi får väl se om Leif G har rätt. Vi får se om den dödsmisshandeln möjliggjorts av politikernas flummiga kriminalpolitik. Bullbak för grov misshandel, brukar ju bli följden.
I länder med ansvarsfulla politiker har man en kriminalpolitik som ger medborgarna maximalt skydd - brottslingar skickas hem när de ertappas - papperslösa skickas hem vid gränsen. Detsamma gäller folk utan asylskäl.
VARFÖR?--HVORFOR?--MIKSI?--WARUM?--WAAROM?
WHY?--CÉN FÁTH?--POURQUOI?--¿POR QUÉ--PERCHÉ?
VARFÖR är dom här -- och vad gör dom här?
VARFÖR vill dom absolut komma hit?
VARFÖR har statsmakten släppt in dom?
VARFÖR har statsmakten släpat hit dom?
VARFÖR vill statsmakten absolut ha dom här?
VARFÖR har statsmakten inte konsulterat landets
infödda befolkning?
VARFÖR har landet en statsmakt som inte representerar och inte respekterar landets infödda befolkning?
VARFÖR finner sig den infödda befolkningen i statsmaktens folkförrädiska och folkföraktande agerande?
VARFÖR är befolkningen omyndigförklarad?
VARFÖR låter denna omyndigförklarade befolkning
sig ständigt trampas på av sin statsmakt?
VARFÖR håller sig en befolkning med en illojal,
lands- och folkförrädisk statsmakt, som ständigt bara ser till sitt, som ständigt ignorerar vad som är bäst för den infödda befolkningen, som ständigt och malignt tillväxer, som strävar efter att i varje detalj bestämma över befolkningens göranden och låtanden?
VARFÖR kallas sådant felaktigt för demokrati och inte för folkförtryck?
VARFÖR finner sig befolkningen i detta folkförtryck?
VARFÖR består befolkningen i så stor utsträckning av ignoranter och kujoner?
VARFÖR finns Sverige?
Om det är bristen på arbetstillfällen som är Landskronas stora problem föreslår jag att man genast slutar ta emot analfabeter från Afrika och Mellanöstern.
@Svensk tant
Du förekom mig med att kommentera artikeln med en del av det jag hade tänkt skriva. Du gjorde det dessutom med bravur så jag nöjer mig med att konstatera:
Genom två meningar i artikeln ”Det fullständigt meningslösa våldet går egentligen inte att kommentera.” och ”Det är inte lönt att spekulera i varför den yngre mannen gick på kvinnan med sådan aggressivitet.” lyckas Eva Franchell glida undan debatten om att det återigen är en berikare som varit framme och problemet med att många berikares kultur och uppfostran gör att de inte passar in i det svenska samhället. Det går naturligtvis inte kommentera artikeln men det var det väl ingen som trodde?
Förutom den 12-åriga flickan som blivit våldtagen i Helsingborg i helgen, har det även skett en misstänkt gruppvåldtäkt. I skrivandets stund har inte riksmedia tagit upp detta fall, vilket tyvärr inte förvånar mig.
http://hd.se/helsingborg/2010/04/02/anmalan-om-valdtakt/
Hun skulle ha haft en burka, av sakerhetskal
Lyssnar man på Thoralfs länk till SR så hör man hur uppgivna folk i Landskrona är inför våld och brottslighet: “Sånt här kan hända när som helst“, var som helst, menar folk ungefär.
Går man in på länken till SvD och en intervju med Ulf Åsgård, så menar han, professorn, experten, precis samma sak. “Det är en känd skitstövel i omgivningen”, sammanfattar han
Det är uppenbarligen bara de ansvarslösa politikerna och pressen som inte vet.
Fast å andra sidan har ju dessa flyttat så långt bort från orter som Rinkeby, Rosengård och Landskrona som det över huvud taget går.
Så dom kanske ändå hade en liten aning?
Som vanligt försöker vänstermaffian skylla på samhället...
http://rodamalmo.blogspot.com/2010/04/forovarens-bakgrund.html
Svensk tant.
Du uttryckte precis vad jag ville säga. Vartenda ord.
Du är inte heller den förste som ser mord och våldtäkter på ursprungsbefolkningen som ett slags människooffer till vår nye Gud. Följande skrevs på en av mina amerikanska favoritbloggar, "Reflecting light", efter Fort Hood massakern:
"There can be no more evasions, wink-wink, ideological doubletalk. The general let the truth out. "Diversity" is now the idol that we must all bow to, regardless of consequences. The soldiers whose lives were snuffed out at Fort Hood -- hey, rum luck for them, but that's the price we pay for Diversity. Sort of an offering to the idol. Human sacrifice kind of thing."
Metaforen är oundviklig och därför knappast ens en metafor.
Jag vill ta upp en fråga som LN ställde: "VARFÖR har statsmakten inte konsulterat landets
infödda befolkning?"
Jag antar att frågan handlar om varför Sverige blivit ett av världens främsta/största flyktingmottagarländer under dom senast 20-30 åren.
Om man tänker efter vad som är den största förändringen i det svenska samhället under dom senaste 20-30 åren så är det, enligt min mening, att Sverige blivit ett invandrarland. Det gör att man inte kan utgå från att ens grannar pratar svenska, man vet inte om man vågar hälsa genom att ta i hand på folk utan att dom känner sig kränkta och att adjektivet televerksorange inte förstås eftersom det liksom inte är allmänt känt vad det handlar om för färg. Ja, jag ska inte gå in på detaljer här för er eftersom jag tror dom flesta här vet att landet förändrats oerhört mycket under dom senaste åren.
Det jag är förundrad inför är att ingen frågade oss om vi ville ha det så här. Frågan om en massiv flyktinginvandring har inte varit föremål för folkomröstning och egentligen aldrig någon stor valfråga. Alla valbara partier har hållit med och bara nickat ja och amen.
Vi har under dom senare åren haft folkomröstningar om kärnkraft, EU och EMU. Dom frågorna är struntfrågor i jämförelse om man tänker på hur vårt samhälle påverkats av flyktinginvandringen. Folkomröstningar har vi ju just i frågor som är stora, samhällsomvälvande, långstiktiga, svåröverblickbara och inte partipolitiska.
Jag menar att INGEN har frågat MIG eller frågat det svenska folket om det var så här vi ville ha det! Jag är inte så himla gammal så jag kan faktiskt kosta på mig att ställa en allvarlig fråga till dom som var myndiga och fick rösta på 70- och 80-talet: vad f-n tänkte ni? Ville ni ha det så här? Är ni nöjda? Har ni uppnått målet?
Jag måste faktiskt säga att jag är j-ligt bitter på dom politiker som bestämde det här över huvudet på oss alla och också en smula bitter på dom som är äldre än jag för att dom tillät det här ske. Ett fel med Sverigedemokraterna är att det inte bildades tidigare. Haha, nej, jag ska inte skuldbelägga SD för det, men ni förstår nog vad jag menar.
Men frågorna kvarstår: dom som var ansvariga för-, och drev på för att Sverige skulle bli en av Sveriges största flyktingmottagare: är dom nöjda nu? Och VARFÖR i hela friden har folket aldrig tillfrågats? Varför har vi inte fått chansen att säga om vi vill ha det så här eller om vi inte vill ha det så här?
Alla vet, men ingen i den styrande toppen vill erkänna. Vissa människor är "varma i pannan" redan vid födelsen. Att folk från Balkan och Mellanöstern slår och skjuter ihjäl varandra är inte fel, det är en hälsosam självsanering.
Men går man på gamla svenska pensionärer finns ingen nåd. Nu har jag iaf lämnat Malmö och hela det mångkulturella samhället. Jag önskar alla en skön sommar med bilbränder, skottlossning och annat "trevligt" som jag nu slipper i min lille by med 125 invånare!!
Den enda chansen vi har som fortfarande har all våra sinnen i behåll, är att visa vad vi tycker på valdagen som snart kommer, och rösta på enda alternativet
Sveridemokraterna
Ingen vinner på att rädslan för nya människor och influenser tillåts få övertaget i vårt samhälle
"Det är dags att sätta stopp för den sverigedemokratiska fascistiska mobbens härjningar"
(skrivit av Ronny Åkerberg Socialistiska Partiet Malmö)
Fy fan!! Det var knappast en sverigedemokrat som mördade 78-åriga Inger eller gjorde 19-åriga Emma P till en grönsak. Det var en libanes respektive en irakisk kurd. Skitstöveln Ronny Å måste vara svårt störd i huvudet.
"Jag är inte så himla gammal så jag kan faktiskt kosta på mig att ställa en allvarlig fråga till dom som var myndiga och fick rösta på 70- och 80-talet: vad f-n tänkte ni? Ville ni ha det så här? Är ni nöjda? Har ni uppnått målet?"
1. Det gjorde vi inte. Vi var inte intresserade av politik och traditions-röstade. Vi kunde inte ens i våra värsta mardrömmar kunnat föreställa oss att våra företrädare skulle förråda oss så grymt då Sverige var ett lugnt och bra land på den tiden. Kan bara tala för mig själv men jag känner mig lurad och önskar med facit i hand att jag varit mer politiskt intresserad för 30 år sedan.
2. Nej, naturligtvis inte. Hade vi vetat då vad vi vet idag så hade nog de flesta av oss röstat annorlunda.
3. Givetvis är vi inte nöjda, se svar 2.
4. Om målet har är uppnått kan jag inte svara på, det får du fråga dom 349 om eller redaktörerna på medierna. Kan bara be om ursäkt för att jag har varit med om att förstöra landet för otaliga svenskar av den yngre generationen genom min (vår) ignorans, okunnighet och naivitet. Om det kan vara till nån tröst så känner mitt raseri inga gränser. Vad jag skulle vilja göra med dom som har bedragit oss och förstört vårt land lämpar sig dessvärre inte i tryck och Thoralf hade raderat det om jag skrivit ut vad jag känner från hjärtat.
Till vmm:
Jag förstår att du och andra i den yngre generation undrar och känner vrede över hur det kunde bli så här. Hur otroligt det än kan låta är majoriteten av Sveriges befolkning lika frågande och förbannad som du.
Jag har haft rösträtt sedan 1967 men tar inte på mig ansvaret för Sveriges förvandling till mångkulturellt samhälle med allt vad det innebär.
Sanningen är den att frågor om flykting-, invandrings- och integrationspolitik aldrig har diskuterats med svenska folket. De har aldrig gjorts till en valfråga, och någon folkomröstning har det aldrig varit tal om. Politikerna vet ju alltför väl hur omröstningsresultatet skulle se ut.
De politiska besluten har genomdrivits i närmast total enighet mellan alla politiska partier och högt över huvudena på befolkningen.
En kort tillbakablick:
Efter andra världskrigets slut 1945 hade Sverige en unik position i Europa. Vi hade inte deltagit i kriget, och vår industri och infrastruktur var oskadda. Problemet var bristen på arbetskraft.
Det ledde till en omfattande arbetskraftsinvandring under 1950- och 60-talen.
Den var i allt väsentligt positiv för Sverige.
I samband med en lågkonjunktur i början av 70-talet upphörde arbetskraftsinvandringen i stort sett. Då öppnade Sverige gränserna för flyktingar och andra invandrare. Motiven var att skaffa valboskap åt socialdemokraterna och att bli världsledande i humanitet.
Sverige skulle helt enkelt vara världsmästare i godhet. Vår godhet visste inga gränser.
"Man kan inte sätta en prislapp på humanitet" sa bl a folkpartiets Bengt Westerberg och Birgit Friggebo när de släppte in halva Balkan i Sverige 1991-94 och kastade Sverige in i den djupaste ekonomiska krisen sedan 1930-talet.
Det är värt att notera att bara 4-5 % av invandringen i Sverige är flyktingar. 95 % är ekonomiska migranter som kommer hit för att skaffa sig bättre liv och ta del av den svenska välfärden.
I slutet av 60-talet kom östeuropeiska judar. De har i allt väsentligt assimilerats i Sverige.
Efter militärkuppen i Chile 1973 vällde det in chilenare och andra latinamerikaner i landet.
Efter den iranska revolutionen 1979 kom iranierna, sedan irakierna, sedan somalierna. Och så har det fortsatt, år efter år.
1975 tog Sveriges riksdag ett enhälligt beslut att Sverige skulle göras om till ett mångkulturellt samhälle. Beslutet föregicks inte av någon öppen diskussion utan smögs igenom medan massmedia sov och utan att allmänheten fått veta någonting.
Sedan har rader av delbeslut fogats till det första, och fortfarande sker det utan öppen debatt och uppmärksamhet i massmedia.
Massmedia har helt och hållet anammat den politiska ideologin om det mångkulturella samhället och ser uppenbart sin roll som propagandamegafoner för de sju riksdagspartierna.
Sverige är ingen fungerande demokrati och har inte varit det på länge.
Till det kan man förhålla sig på olika sätt. Man kan gråta och förbanna, det är nödvändigt.
Och man kan dra politiska slutsatser av sin vrede och sina insikter.
Svensk tant,
Hundra procent rätt. Jag har också varit med sen dess.
Nizze, ga och drank dig sa gor du alla en tjanst.
Sen tycker jag att det borde vara alla svenska maens (och kvinnors) plikt att bilda medborgargarden i sina bostadsomraden, medborgargarden som ocksa, forutom att genom sin narvaro skyddar vanlig folk sa att de inte ska behova kanna sig radda, letar upp och arresterar brottslingar alternativt oskadliggor farliga sadana.
Alternativet (som aldrig kommer att ske) vore en regelraett statskupp och insattande av militaer, med hjalp av polis, mot all brottslighet, totalstopp av invandringen och repatriering av alla som saknar flyktingskal. Det vore det basta sattet att fa lag och ordning sa att folk kan kanna sig trygga igen och samtidigt fa ordning pa landets ekonomi.
"Svensk Tant" skrev ett lysande och tragiskt inlägg! Rätt att lyfta upp det!
Man blir dyster i sinnet när man läser det vackert formulerade inlägget....
Troligen vrider sig "gammelmedia" i plågor nu. Englamördaren, Haga-mannen, Linda Chen,s ev baneman och Kapten Klänning har pga. "allmänintresse" fått namn och foto publicerat innan en fällande dom.
Men hur gör de med mordet på handikapplatsen i Landskrona..?
Ett enormt "allmänintresse", men ytterst delikat fråga om namnet och fotot på den misstänkte...
Låt dem svettas!
Denna vidriga händelse späs på genom medias vinkling mot SD. Politikerna i Landskrona såsom i många andra städer har sålt ut sina medborgarna. Folk flyr.
SR försöker svartmåla SD i ett av de vidrigaste brott man upplevt. Varför inte försöka belysa problemet?
Högt bidragsberoende, hög arbetslöshet, låg utbildningsnivå, en stor flyktinginvandring en misslyckad integration säger folkpartisten i SR:s inslag. Han vet vart problemet ligger och säger det rakt ut.
Dags för media att ta bladet från munnen och belysa det enorma problem vi har i Sverige. Men det kommer väl aldrig att ske att man vänder lyktan mot invandrarna.
Finns bara en sak att göra!!
Rösta SD så Sverige åter blir svenskt!
Dags att resa sig med råg i ryggen och vara stolt över den svenska kulturen och dess sätt att leva!!
Svensk tant tar upp något väsentligt när hon skriver:
”Jag har haft rösträtt sedan 1967 men tar inte på mig ansvaret för Sveriges förvandling till mångkulturellt samhälle med allt vad det innebär.”
Hon sätter huvud på spik när hon understryker att frågan om invandringspolitik vare sig har diskuterats eller gjorts till en valfråga.
Men stopp, säger säker många, Sverige ska ju hetas vara en demokrati. Demokrati betyder folkstyre, men hur ska folket kunna styra i en fråga som inte kommer upp på dagordningen?
Jag förstår att alla ungdomar är besvikna, men sanningen är att frågan ALDRIG varit uppe på dagordningen.
Här inställer sig därför frågan: Lever vi i egentligen i en demokrati och har PK-politikerna en dold agenda, en dold agenda som folk inte ska får någon reda om?
Är många PK-politiker, t ex inom socialdemokratin bara aningslös PK-boskap som reducerats till knapptryckare
Såg på fria nyheter att polisen i Gävle ska få eller har fått 500000 tusen kronor ur allmänna arvsfonden till hjälp för att införa ambassadörer för bedrägeribarnen ! När ska våra äldre fattigpensionärer få någon ambassadör ?
Det är väl vi svenskar som i alla lägen ska ha hjälp först ? Glad-Påsk ändock .
Ronny Åkerberg? Aaaja det är han som bor i Rahmalmö ;-)
Jag vill ge mitt erkännade till signaturen "svensk tant" för en väl funnen inlaga.Bra.
"Svensk Tant" skriver mycket bra, jag själv är 40-talslist och ångrar mig djupt av att ha medverkat till Rikets förfall genom att ha röstat 7-klöver i alltför många år.
Nu är det andra tankar och dessa leder bara åt ett håll Svergiedemokraterna 2010.
"PK_Nej_tack
t ex inom socialdemokratin bara aningslös PK-boskap som reducerats till knapptryckare"
Det gäller alla partier, kallas partipiskan. Kom ihåg när Fredrik R kom ut och sade att ni är vi överens, efteråt fick vi reda på att de var de inte alls, men ett ultimatum ställdes.
Har en morbror som suttit i riksdagen och han konfirmerade till hundra procent att partpiskan gäller. Visst du kan vara emot men då får du stå för följderna och vad det är tror jag du förstår.
Till Svensk tant. Tack för en otroligt bra skriven text. Träffsäkert till tusen. Jag är en 80-talist som känner stor förtvivlan över vad som hänt Svea rike, och jag misstänker att det värsta ännu inte är kommet.
LN! Din varför-lista skulle jag vilja rama in. Den är klockren.
WMM! Varför röstade folk fram detta på 70- och 80-talet, säger du. Då kan jag upplysa dig om att valboskapen (vi svenskar) fick aldrig reda på denna hemliga agena hos politikerna. Som vanligt gällde väl mantrat vård, skola omsorg inför valen. Sen när valet var överstökat sket man i vård, skola och omsorg och körde sitt eget race, precis som idag.
Invandringen har aldrig var någon valfråga, eller någon fråga överhuvudtaget. Den omnämndes aldrig direkt på 70- och 80-talen. Men helt plötsligt har vi sett hur samhället formligen svämmar över av invandrare och då har det gått upp en talldank i skallen. Vad ÄR det här? Och inget har man fått säga eftersom propagandan för dessa invandrade människor har varit massiv. Redan Palme sa om invandringen: "om dessa frågor talar vi icke". Han satte liksom agendan och detta axiom har fortlevt och efterkommande politiker har toppridit på detta och skuldbelägger alla som vågar nämna något annat än positivt. Palmes skugga vilar tungt över oss än idag - tyvärr.
Svensk Tant! Tack för dina ord, även om de är sorgliga. Det är så sant som det är sagt. Jag märker att du kokar inombords (det gör jag med). Du har genomskådat hela skiten, och jag hoppas att luften inte går ur dig utan att du orkar fortsätta och agitera och argumentera. Själv kan jag ibland känna att jag pendlar mellan hopp och förtvivlan.
Denna eviga smutskastningskampanj av SD gör mig oerhört beklämd. Hur kan vuxna människor mobbas på detta avskyvärda sätt? Har vi inte åsikts- och yttrandefrihet? Dessa människor som får yttra sig i media begår ett mycket stort misstag. I skolorna har man antimobbningsplaner och så beter sig vuxna värre än nånsin i det offentliga rummet. Snacka om dubbla budskap. Detta får mig att må illa.
Om ni orkar ... sprid budskapet:
www.korta.nu/flygblad
Nizze
Helt spontant säger jag: Dra åt helvete! Dra åt helvete med ditt pk dravel! Om du visste vad folk är trötta på dina och andra pk amöbors inövade, tomma fraser. Bevisa istället att mångkultur berikar och endast är något positivt. Nämn något bra med massinvandringen ( om du räknar bort pizza och kebab).
Till "Svensk Tant",
Jag tog mig friheten att återge din text, tillsammans med inspelningen av Koopman som jag hittade på Youtube. Hoppas det är ok. Om inte, säg bara till.
mvh
/Affe
http://affes.wordpress.com/2010/04/02/langfredag-ar-en-dag-for-eftertanke-och-stillhet/
@Allemand. Visst är det så att ALLA partiers representanter i största huvudsak reducerats till PK-boskap och knapptryckare. Det skriver jag nu återigen.
Däremot är det så många bland SD:s väljare via sina fackföreningar tvångsmässigt nödgas understödja den socialdemokratiska varianten av PK-ism. Det är dessvärre även så att utbildningsnivån bland socialdemokratiska pampar är sådan att de i god tro för den politik som är på väg att förvandla Sverige till en fäbodvall.
http://www.youtube.com/watch?v=lJA_neqOnj0&feature=related
Till Affe.
Helt okej. Fint att du kombinerar det med Bachs musik, det hör liksom ihop.
@ vmm
Här har du lite konspirationer:
http://www.dn.se/kultur-noje/de-raddas-revelj-1.534333
"Ingen vinner på att rädslan för nya människor och influenser tillåts få övertaget i vårt samhälle"
Är du dum i huvudet på riktigt? Oligarkerna och den globala eliten tjänar ALLT på det här! Det handlar om att bryta ner vår nationer och införa en global polis-stat! Dessa ondskefulla människor har skapat våra problem bara för att dom också skall kunna erbjuda oss lösningen. En lösning som innebär mindre frihet, ingen yttrandefrihet, mer kontroll av individerna. Dom säljer oss bluff-koncept som global uppvärmning och svininfluensa för att skrämma upp oss. Nästa steg blir att sälja in RFID-chippet. Alla välsignelser ni kommer drabbas av om ni bara låter dem operera in det i er. Som att ni kan handla bara genom att svepa med handen över en avläsare, att er patient-journal kommer finnas digitalt tillgänglig o s v. Men ni skall också ha klart för er att Storebror kommer se er alltid och överallt. Gå inte på det och vad ni än gör, ta inte chippet!!
För er som inte tror på vad Robin Shadowes skriver
http://republicbroadcasting.org/?p=7711
Nizze
Varför tror du att rädslan för det nya Sverige sprider sig som en löpeld genom landet?
Svensken i gement är nog inte rädd för främmande människor och främmande kulturer. Många är rädda för det som dessa främmande människor med sina främmande kulturer bär med sig.
Upplever du att Sverige blivit ett tryggare land det senaste decenniet?
Beskriv med egna ord vilka du anser tjänar på en ohejdad massinvandring, en kapsejsad flyktinginvandring och en mix av de kulturer som har svårt att hålla sams i sina egna hemländer.
Sedan kan du också med egna ord förklara varför vi inte ska skicka hem individer som begår brott och inte vill anpassa sig till Sveriges sätt att se på demokrati, jämlikhet och mänskliga rättigheter?
Personligen är jag skitless på bidragstagare från andra länder som tackar för hjälpen med att göra livet allt mer otryggt för oskyldiga medborgare som denna gamla dam och jag är precis lika skitless på er hobbykommunister som med näbbar och klor försvarar denna misslyckade integrationspolitik, dess baksidor och samtidigt skriker rasister till alla som vill värna om Sverige, svenskarna och vår välfärd.
Ta ni och flytta till Vitryssland, Kuba, Nordkorea, Kina eller någon annan övervintrad kommunistdiktatur så får ni det liv ni så hett eftersträvar. Vi vill inte har er här!
Lät jag tillräckligt arg nu?
Patriotism är himla fint;
http://www.youtube.com/watch?v=qWAdZQ9itI0
Nästan alla länder som växt sig rika haft invandring som en del av framgångsreceptet. Tillsammans kan vi skapa en positiv debatt kring invandringens möjligheter.
Kämpa vidare!
http://www.youtube.com/watch?v=-L4m6YTnbn8&feature=fvw
Nizze! Ja, men invandring med måtta, dvs kontrollerad sådan när den behövs och är befogad. Nödlidande, ja, men inom FN:s gränser och inte tvåhundrafalt fler, som idag. Man ska aldrig driva något in absurdum, som vi gjort hittills, utan man måste ibland stanna upp och reflektera, utvärdera. Men det gör man inte i detta fall. Annars ska allt analysera i molekyler, men inte med massinvandringen. Kan man inte ha enkäter bland folk? Nej, för svaren skulle inte bli önskvärda.
Med näbbar och klor försöker man hålla skenet uppe, samtidigt som man smutskastar svenskarna och tutar i oss att vi är rasister. Men SOM-institutet visade i sin senaste undersökning att svenskarna har aldrig varit så LITE främlingsfientliga som nu.
Och ändå envisas etablissemanget att klandra oss med detta mantra. Man måste lyssna på folket, inte skriva oss på näsan! Det börjar koka i stugorna för denna von oben-behandling.
Nizze behagar skämta, är alternativt ett illa skadat offer för ideologisk hjärntvätt.
Inte värt att få högt blodtryck för.
För att få mer av kärleken ska man ge ut av den. Jesus har visat oss den innerliga, sanna kärleken när han dog för oss på Golgata.
@Svensk tant
Du har om dina uppgifter stämmer inte speciellt många år kvar till pension och därmed inte mycket at förlora rent yrkesmässigt på att ställa upp som kandidat för SD. Med din skärpa och förmåga att uttrycka dig skulle du vara en stor tillgång för partiet och vårt land. Snälla.......
@ Nizze
Ja men det är ju skillnad på invandring och invandring. Nu, när vi ser att det går åt helvetet, kan vi ju inte fortsätta i samma spår. Eller menar du att om vi ökar invandringen ännu mer så kommer vi att växa oss ännu rikare? Det tror du väl inte ens själv på. Allt har sin tid. På 60-70 talet var ju behovet av arbetskraft stort och således flyttade många hit och berikade oss genom sina insatser inom t.ex industrin. Problemet är ju att först måste jobbet finnas sen tar man hit någon som utför det. Så ser det ju knappast ut på dagens arbetsmarknad.
@Nizze
Istället för fortsätta uttrycka dig högtravande och i svepande ordalag borde nästa inlägg från dig förklara konkret vad som vi i Sverige vunnit på de sista 20-25 årens massinvandring från Mellanöstern och Nordafrika. Fler pizzerior och ny meningsbyggnad som "knulla din morsa" vet vi redan.
Invandringens möjligheter och dess del av framgångsreceptet kunde jag mycket starkt uppleva, då jag besökte brottsplatsen i Landskrona för två timmar sedan. Alla de många människor som lagt blommor och tänt marschaller, var nog inte så övertygade om invandringskaosets välsgnelser.
Hoppas något gott kan komma ur en sådan tragisk händelse som denna. Hoppas fler och fler svenskar kan vakna upp och se vad det är som händer och sker runt omkring oss.
"Svensk tant" är min mamma och jag är stolt över hennes klokhet.
Bäste Dumle!
Jag känner mig smickrad över ditt förslag. Men jag jobbar på mitt sätt som jag inte kan avslöja nu men som du och många andra kommer att få se före valet.
Den tyska bloggen Politically Incorrect har tagit upp mitt inlägg:
http://www.pi-news.net/2010/04/karfreitag-ist-ein-requiem-fuer-ein-verlorenes-land/#more-128303
Översättningen till tyska är inte helt korrekt, men den duger.
Kul att läsa kommentarerna.
Ylva! Trevligt att höra att du är Svensk Tants dotter. Kul att se dig här. Du har all anledning att vara stolt över din mamma, som jag haft anledning, och fått lov, att citera på min blogg.
www.korta.nu/flygblad
NIzze ditt pinsamma troll. Lär dig skillnaden på invandring av arbetsamma driftiga invandrare då det fanns jobb i Sverige mot det som händer nu.
@ Svensk Tant,
Det var ett mycket välskrivet inlägg och väl värt allt beröm. men jag skulle vilja resonera lite kring ditt uttalande:
"Jag har haft rösträtt sedan 1967 men tar inte på mig ansvaret för Sveriges förvandling till mångkulturellt samhälle med allt vad det innebär."
Jag förstår och håller i stort med om dina argument (frågan kom inte upp, etc, etc). MEN liknade saker skedde i flera Europeiska länder (Danmark, Österrike, Holland, osv). I alla dessa länder har det för länge sen blivit kraftiga motreaktioner, antingen nya partier eller ändrad inställning hos befintliga partier. På samma sätt som i Sverige har man mött starkt motstånd från media och befintliga partier samtidigt som rasistanklagelserna har haglat. Men väljarn har stått upp och vägrat att låta sig kuvas. Att detta inte har hänt i Sverige, trots större immigration från tredje världen per capita än de andra länderna, måste rimligen tolkas som att den svenska väljarkåren och i synnerhet 40-talisterna, har varit unikt ryggradslösa och uppvisat ett totalt ointresse för att säkerställa rimliga livsvilkor för kommande generationer.
Jag tror våra politiker tänker liksom så här - "Det kan hända ibland att man är tråkad och längtar ut... det kan hända att man tröttnat på det man gör... man kan känna sig deppad och vill att livet skall ta slut... allt man ser är tristessens grå kulör... man läser i tidningen om folk som förgör... där ser man hur verkligenheten är... man läser i tidningen om hur folk förstör... och det är klart man vill va med...det är klart det är tråkigt att aldrig få va sig själv... tänk att leva ett liv och att aldrig släppa loss... att lägga band på sina känslor kan akdrig vara bra.. om man en hyven som vill slåss... tänk var orättvis vår hemska värld kan va... varför är det inte krig i alla land? Och alla människor borde ha det lika bra... och få slåss nån gång ibland...": http://www.youtube.com/watch?v=8hx4WM9Dw2I
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8hx4WM9Dw2I&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8hx4WM9Dw2I&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Det finns en lång rad faktorer som gör Sverige unikt och gör att vi inte omedelbart kan jämföras med andra länder. Det blir för långt att gå in på alla faktorer här, men jag ska försöka peka på några orsaker till att Sverige intar denna särställning.
Till skillnad från andra europeiska länder har vi varit förskonade från krig i 200 år. Ingenting enar ett folk och en nation som en gemensam yttre fiende. I Sverige tar vi freden för given. Det har lett till att vi har förlorat vår självbevarelseinstinkt.
Ett nästan sekellångt socialdemokratiskt maktinnehav har långtidsmarinerat svenska folket i ett i jämförelse med andra länder unikt förhållningssätt till staten. Vi skiljer inte på stat och samhälle. Vi lutar oss i full tillit mot den goda staten, som vore den goda föräldrar. Och om staten är god måste ju dess påbud också vara bra.
Det har gått så långt att vi inte längre kan urskilja en fara när vi utsätts för den. Visa svenska folket en varg och de ser ett gulligt gosedjur.
Roland Huntford, som i många år var The Observers korrespondent i Sverige har beskrivit Sverige i boken The New Totalitarians (Det blinda Sverige) 1972.
Han menar att Sverige är en totalitär stat inte så långt från vare sig DDR eller Stalins Sovjet. Genom olika raffinerade kontrollsystem syr staten in invånarna i ett statligt beroende som eliminerar självständigt tänkande.
Socialdemokraterna såg t ex tidigt till att skaffa sig total kontroll över radio och tv. Olof Palme hade utbildats i USA och insåg vilket effektivt propagandamedium tv var. Och han utnyttjade det till statlig indoktrinering rakt in i de svenska vardagsrummen. Inte ens barnprogrammen förskonades från inskolning i socialistiskt tänkande.
Alla chefsposter inom etermedia tillsattes med pålitliga socialdemokrater, och till övriga tjänster vällde marxist-leninister och maoister in i radio- och tv-husen under 1960- och 70-talen.
Indoktrineringen sitter djupt, och den pågår i obegränsad omfattning. Hela massmediavärlden lever i en egen verklighet. Vanliga människor känner inte igen sig i medias skildring av deras verklighet. Det finns ett glapp som bara växer.
Det kommer att ta årtionden innan skadorna av vad socialdemokraterna har ställt till med är läkta.
Jag råkar ha forskat i saken, och jag kan intyga att svenska folket aldrig någonsin i förväg har informerats om de rader av beslut som har lett fram till det mångkulturella samhälle som vi har i dag. Det har aldrig offentliggjorts någon koppling mellan olika partiprogram och den konkreta invandringspolitiken. All debatt har effektivt förhindrats.
Besluten har smugits igenom regering och riksdag, och massmedia har energeiskt medverkat i att lägga ut dimridåer.
Dessutom är det sedan flera decennier så att skillnaderna mellan riksdagspartiernas invandringspolitik är försumbara. I praktiken är de sju sittande partierna fullkomligt eniga om att fortsätta med den "generösa" invandringen om ca 100 000 nya uppehållstillstånd per år.
Så det har liksom inte funnits så mycket att rösta på, mer än att rösta blankt.
Det är bland annat de faktorer som jag i korthet har räknat upp här plus det utbredda svenska konformitetstänkandet som är orsaken till att det ser ut som det gör.
Det är också orsaken till att vi först nu, långt efter andra länder, har ett invandringskritiskt parti som kandiderar till riksdagen.
Och vi ser på behandlingen av SD hur samtliga partier OCH massmedia gaddar ihop sig för att till varje pris oskadliggöra det enda parti som opponerar sig mot det galopperande vansinnet.
När vi ser det får vi klart för oss att Sverige inte är en demokrati. Roland Huntford hade rätt. Vi är en totalitär stat.
Jag är 40-talist, jag har aldrig varit ryggradslös - och jag har fått betala ett pris för det. Mitt intresse för att säkerställa rimliga livsvillkor för mina barn och barnbarn kan inte vara större. Men jag formar inte Sverige ensam.
@Svensk tant
Du är inte ensam, men håll med om att nu sitter Renfjäll på svartepetter: Eddie Nilsson - Reinfeldt, din dumma javla idiot - http://www.youtube.com/watch?v=TLURinHvq0M
Ulf Åsgård, expert på brottspsykiatri och gärningsmannaprofiler, menar att gärningsmannen är personlighetsstörd och förmodligen "en känd skitstövel".
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/expert-misstanker-personlighetsstorning_4512601.svd
Men att genast rikta in sig på förklaringar som ligger nära sjukdom, gör nog att ansvariga politiker helt oförtjänt drar en lättnadens suck och att debatten helt kan komma att missa grundproblemet - alltför många flyktingar i hela Sverige!
Svensk Tant
Ny demokrati var också ett stort misslyckande vilket gjorde att Sverige tappat ca 20 år i förhållande till t.ex. Danmark
Värt att notera är mediernas och de s.k. kännarnas nya strategi.All invandrarrelaterad brottslighet är SD:s fel.Självutplåningen,verklighetsförvrängningen och skuldfördelningen från de politiskt korrekta är nu helt bisarr och den intellektuella kollapsen total.Man har nu ingenting mer att komma med.SD är bara att gratulera.
Helt rätt, Thoralf.
Och det var under Carl Bildts borgerliga regering 1991-94, när Ny Demokrati kom in i riksdagen, som de övriga partierna målade in sig i ett hörn.
På valnatten 1991 reste sig Folkpartiets partiledare Bengt Westerberg demonstrativt ur soffan i tv-studion. Han ville visa sin avsky för Ny Demokrati. Men det han visade i verkligheten var ett totalt förakt för den parlamentariska demokratin.
Alla partier tävlade om att marginalisera, mobba och frysa ut ND. Partiet fick inga regeringsposter och utestängdes från politiskt inflytande.
Det är exakt samma strategi som nu används mot SD.
Metoden går tillbaka ända till antiken, eller när människan uppkom som art. Den kallas "skjut budbäraren". Om budbäraren kommer med dåliga nyheter som ingen vill höra så skjuter man honom och lugnet är återställt. Tror man.
Genom att demonisera och försöka oskadliggöra SD tror de andra partierna att de kan trolla bort följderna av den ansvarslösa invandringspolitik som de i största samförstånd har bedrivit i 40 år.
Det kommer inte att lyckas.
Hut går alltid hem till sist.
Det går inte att göra verkligheten osynlig, och det går inte längre att föra svenska folket bakom ljuset.
Tack för alla kunniga fantastiskt läsvärda och sanna kommentarer från bla Svensk tant, LN, Cavatus mfl.
Världens vackraste flagga, Sveriges är det gula kristna korset på den blå himlapällen.
Låt påskens budskap och symbolik äntligen leda SD till ett kraftfullt svenskt uppvaknande - pånyttfödelse och frigörelse vid valet i höst.
Det MÅSTE ske i år. Jag har i 28 år som utlandsboende väntat att detta skulle hända.
Jag är så ledsen över det som hänt Inger. Jag förstår inte hur någon kan göra en gammal tant illa.
Jag är bara tvungen att skriva en kommentar angående all detta snack om hur dåliga muslimer är och hur bra Sverige skulle varit utan invandrare "bull shit". Jag tror inte att ni tänker på hur smarta och bra muslimer det finns i denna värld, och hur många utbildade invandrare det finns som räddar era liv, tar hand om era mor-far föräldrar på ålderdomshem osv. Jag skulle kunna sitta och skriva en hel bok om detta. Jag tycker att det är så himla fel att dra alla över en kant. Jag är själv invandrare och dessutom muslim och jag själv skulle aldrig någonsin skada varken ett djur eller en människa.
Det är så ledsamt att ni har fått en sån dålig bild av invandrare... Men jag hoppas att detta någon gång i framtiden kan ändras =)
Kram på er
God morgon Sverige... Det är dags att skilja på invandrare och invandrare. Vill gärna att ordet invandrare tas bort och istället prata om nationalitet och tillhörighet. Ska man identifiera problemen så bör regeringen sätta sina resurser på rätt nationalitetsgrupper och ej prata om alla som samma grupp. När man är född här och älskar Sverige och följer dem civiliserade värderingarna så bör man inte ta skit för att ett ord invandrare ska identiefieras oss som samma folk... Man kan inte säga att resten av världen är invandrarländer det finns ett namm på deras land därför börja skilja på folk och folk... Vi är olika.. Alla svenskar som vistas utomlands kallas inte för invandrare för tänk om man gjorde det???
Till "Svensk/Greken; Visst kan man skilja på invandrare men jag har uppfattat denna diskussion som att den handlar om de som utgör ett problem. Det finns flertalet både trevliga och skötsamma invandrare men det är inte det som diskuteras här. Jag är 60-talist och blev inte per automatik mångkulturell. Jag växte upp i en av Stockholms "bättre" och förskonade förorter. När jag var tonåring förekom inte gruppvåldtäkter, inte vad jag känner till. På 90-talet var det ett stort rabalder i massmedia om bland annat "Södertäljefallet". Det var bara, ursäkta mig, Mohammed och Abdullah som utförde dessa våldtäkter. Likaså i Rissne samt troligtvis flertalet fall av denna typ av brott. Jag vill kalla det för en omvänd rasism; "Svenska flicka vara hora va". I mina ögon varken vill eller verkar dessa typer ha som målsättning att smälta in i det svenska samhället. Det senaste fallet var en tolvårig flicka och förövarna av utländsk härkomst. Sverige har blivit ett för "vänligt" land där det blivit så "självklart" att vi bara ska acceptera all invandring. Jag köper inte det och jag spyr på alla oupplysta mångkulturella 80-talister. De är så globala att jag tycker att de kan emigrera och bo i något hippiekollektiv med sina dreadlocks. Varför tar inte Norge och Finland emot fler invandrare? Till sist vill jag säga; Heja Schweiz, Danmark och Frankrike! Tack för ordet.
Hej, vill bara berömma svensk tant, men också påpeka att man inte ensidigt kan utmåla vissa invandrarmän för en kulturkrock. Den kultur har dom fått från barnsben och kvinnor/mammor är minst lika stor kulturbärare och kulturöverförare, jag tror många invandrarmän med patriarkalisk kultur känner en stor förvirring och frustration. Då blir det ju inte bättre av att dom möts av dubbla budskap i samhället som ena sidan säger "att alla har rätt till sin kultur", å andra sidan kräver att alla ska ha samma syn på t.ex. feminism och alla lagar som följer i dess spår. För lagen måste man följa, men lagar är ju alltid en kulturyttring, och den är inte speciellt mångkulturell på många områden, tvärtom.
Grundproblemet som jag ser det är ändå jobben. Det finns inte jobb till alla, och de jobb som finns kräver ofta en annan attityd och skolning. Många kommuner har dåligt med pengar och fuskar igenom elever till godkända betyg så att dom slipper sätta in extra åtgärder, vilket förstås kostar pengar. Bra skola kostar mer pengar en dålig skola, på kort sikt.
Just nu i media pågår debatten, sen länge, om att vi måste importera arbetskraft för att klara en framtida förväntad BRIST på arbetskraft. Det är nog grundorsaken till att man är positiv till stor invandring just nu, oavsett hur den går till. Dock känner många ungdomar inte igen sig i denna beskrivning, då dom själva ser hur svårt det kan vara att få jobb. Även svenska ungdomar har det svårt, trots att dom kan svenska språket, kultur och att man kanske gått färdigt gymnasiet med goda betyg. Den numerärt stora generation 40-talister som går i pension skapar problem men lämnar inte alls så många jobb efter sig som man tidigare trott. Dagens Industri har en artikel om det på sin hemsida, vilket har kommenterats flitigt dessutom. Var värre är så är det stora pensionsavgångar som sker nu inte alltid fullt finansierade, pengar har alltså inte lagts undan. Som följd av det så har bl.a. många kommuner sålt av allmännyttiga bostäder, för att ha råd att betala tidigare kommunanställdas pensioner. Och dom är ofta höga med full ATP etc.
Mycket av problemen bottnar alltså i ekonomi. Politiker inser detta, dom vet att nästan alla förbättringsåtgärder kostar ännu mer pengar. Så brukar ju förbättringsförslag se ut. Då är det enklare att skylla ifrån sig på nån annan. Så har ju även vänsterstyre alltid gjort, det är ju alltid nån annans fel. Marknaden, kapitalism etc.
Mvh
Sverige vore en bättre plats om man slängde ut många er som skrivit här, som "svensk tant", än om man slutade låta invandrare komma hit.
Vill också tillägga att även etniska svenska män har idag mycket svårt i samhället. Invandringsproblemet börjar också bli ett mansproblem. Man ser det t.ex. på att unga män har det svårare att få jobb än unga kvinnor. Speciellt jobb av enklare karaktär tillsett ofta med kvinnliga sökanden. Men även på andra områden puffas nu kvinnor fram och offentlig sektor anställer ofta helst en kvinna, om det är två likvärdiga sökande. Mångkultur har bytts mot ordet mångfald. Och att vara kvinna är synonymt med mångfald, liksom att ha utländsk bakgrund men även HBT personer. Att då vara etnisk heterosexuell svensk man blir då synonymt med mono eller enfald. Men frågan är om det inte även gäller invandrarmän från mellanöstern. Dom känner sig nog hyfsat motarbetade i samhället.
Den politiska makten tillsätter helst en invandrarkvinna när mångfald ska symboliseras. Mannen har helt enkelt blivit lite omodern. Men pekas ju hela tiden ut som nåt dålig. För nu har även högerblocket anammat den svenska feminismen, för att ha en chans att vinna valet i höst så måste man locka fler kvinnliga väljare. Och kvinnor röstar i stor majoritet på socialism. Man kan då lägga ansvaret på utvecklingen i Sverige delvis på de kvinnliga väljarna faktiskt, inte männen. För Socialdemokratin har ofta styrt Sverige med en liten liten majoritet, och den majoriteten har kommit från kvinnorna.
Mvh
Nizze ! Hur vinner vi på att folk med din inställning vill tillåta att Islam tar över mer och mer i vårt samhälle ? Kom gärna med en förklaring ! Vi i Sverige tillåter moskebyggen men försök med att bygga en kyrka i tex Irak .
Svensk/Greken,
Alla de som kom före 1970-80 kallar jag inte invandrare utan de kallar jag för det du föreslår, just greker eller juggar eller vad du vill.
Ni kom inte för att våldta eller snylta utan för att jobba och kom också in i samhället utan problem.
Många av er är gifta med svenska tjejer och har aldrig gjort något ont i hela livet. Alla högaktar er för de ni har gjort för Sverige inte som de som kommer nu där många jobbar mot Sverige.
Elsa och Svensk/Greken: jag tycker det är oerhört sorgligt att vissa invandrare eller med invandrarbakgrund känner sig personligt påhoppade och träffade av kritiken mot invandringspolitiken.
Jag gillar SD och kommer att rösta på SD men hatar jag invandrare? Nej, inte ett dugg. Jag känner invandrare som är skitstövlar och jag känner invandrare som jag älskar. Men mina personliga åsikter om enskilda invandrare har inte med saken att göra.
Problemen med invandringen i Sverige är, som jag ser det:
- för stor invandring på för kort tid.
- ett samhälleligt "påbud" om att Sverige SKA vara mångkulturellt.
--- > det mångkulturella påbudet (se ovan) leder till a) invandrare inte känner att dom ska bli svenskar när dom kommer hit b) invandrare inte behöver bli svenskar om dom kommer hit c) invandrare inte kan bli svenskar om dom kommer hit.
Sveriges invandringspolitik, med idealet om mångkultur och flyktinginvandring, är katastrofalt. Fullständigt katastrofalt. Jag är en förespråkare av nationalstater eftersom jag tycker att det är en förutsättning för saker som demokrati, välfärd och ett gott samhälle i både stort och smått.
Det är stor skillnad mellan länder som tar emot stora mängder med invandrare. USA, som iofs tar emot färre invandrare än Sverige (sett i jämförelse med befolkningsmängd), och Kanada (som tar emot ungefär lika många invandrare som Sverige per capita), har en annan invandringspolitik. En annan syn på invandring. Till USA så söker sig folk. Invandrarna är ofta högutbildade, motiverade och dom VILL till just USA! Dom ställer upp på och hyllar The American Dream. USA är en idé. Därför lockar USA till sig människor som tror på den idén och människor som inte tror på den åker inte dit (ja, vi snackar nu inte fåtalet terrorister som INTE gillar USA. Dom är helt utanför kartan på alla sätt och vis).
I Kanada har man en hård sållning bland invandrare. Ett slags poängsystem där dom som kan engelska eller franska får förtur, hög utbildningsnivå ger förtur osv. Är du helt outbildad utan asylbehov så hamnar du rätt så långt bak i kön när det gäller PUT i Kanada.
Sverige har en helt annan syn. Vi graderar inte invandrare i bra eller dåligt likt Kanada och vi är inte en idéstat likt USA om att där kan man lyckas om man är duktig, utan vi är... ja, vi är Sverige. Här kan vi lyckas om man skaffar ett bra bidrag.
Mina "drömåtgärder":
- flyktinginvandringen måste begränsas. Det GÅR inte att vara hela världens samvete och ta emot alla som söker asyl. Men det måste hanteras. Människor måste kunna lämna sitt land och söka asyl i ett annat land. Vi måste hitta på något slags globalt system där flyktingar som verkligen är flyktingar fördelas över alla världens länder. Flyktingströmmar är ett problem! I Sverige ses dom officiellt som något postivt och som en tillgång, men dom är ett problem! (för alla. För flyktingen, för dom i mottagarlandet, för landet som man flytt från och för landet man flyr till. Det är en förlustaffär för alla. Men ibland tragiskt nödvändig för flyktingen).
- Ändra ideal om mångkultur (hänger ihop med föregående punkt)
- När det gäller dom som inte har verkliga flyktingskäl så SÅLLA: vi ska absolut ha in så många högutbildade vi kan få. Dom är ekonomiskt lönsamma. Jag låter krass, men nu snackar vi the big picture och inte personer. Dom som söker asyl och som inte har något asylskäl och som inte har någon högre utbildning bör vi helt enkelt inte bevilja PUT för. Det jag nyss skrev lät grymt men det var helt enkelt ett inlägg för att vi bör bevilja arbetsrelaterade uppehållstillstånd i högre grad än nu. Ett råd till SD är att titta över det här när det gäller arbetskraftsinvandring. Arbetskraftsinvandring är, enligt min bedömning (jag har läst nationalekonomi ett par terminer på universitet) en inkomstbringande affär. Flyktinginvandring är däremot INTE en lönsam affär. Men där har vi ju moral som andra faktorer. Vi kan aldrig låta bli att ta emot människor som flyr för sitt liv. Vi kan inte skicka tillbaka människor till en säker död. Det kan inte SD och det kan ingen. Men man behöver inte heller ge personen en tvåa i Fittja med ett fett bidrag. Det är tamejfan en kränkning av alla dom mänskliga värden som vi säger oss stå för.
Vi måste behålla vår humanism. Vår humanitet. Glöm aldrig att vi alla är människor. Alla som läser detta är människor. Men vi måste också vara rationella. I att vara mänsklig ingår rationalitet. Så därför måste vi våga säga till en människa face to face att "nej, du får inte vara här". Jag vet att det är så jäkla jobbigt, men man måste våga. Enklast är att vara snäll alltid. Det är enklast men inte bäst.
Det som jag tror många är rädda för när det gäller SD är att vi som gillar SD "vill slänga ut invandrare". Jag kan inte tala för alla andra SDare men för mig är det helt otänkbart att utvisa invandrare för att dom är invandrare (vi, precis som i stort sett alla andra länder, utvisar dom som begått brott om dom inte är medborgare i landet. Inget nytt under kjolen där).
Men jag vill säga och påpeka och understryka att när jag, som SD-röstare/anhängare, möter invandrare i min vardag och på mitt jobb och whereever så bemöter jag dom med stor respekt och jag vill absolut att dom ska stanna kvar i Sverige! Migrationsverket och Riksdagen får sköta sållningen - jag tänker inte göra det personligen!
VMM ! Håller med dej i princip i allt du säger !
Har fått nya grannar som jag tror är från Ghana men är ej säker ! Glada vinkningar och mycket varma leenden när vi ses ute , skulle aldrig falla mej in att säga ett ont ord till dem , men ändå är jag emot den allt för generösa invandringen som införts i Sverige , ju fler vi tar emot ju mer får vi ju dra ner på kärnverksamheten och det har väl aldrig varit meningen från början ?
Igen, vad händer med jobben? Svensk industrier försvinner från Sverige, svensk företag blir i allt högre grad utlandsägt, globaliseringen gör att jobb försvinner till låglöneländer. 23-åringen som misshandlade var med all säkerhet arbetslös och dagdrivare så att säga. Det bryter ner människor.
Vad vill den politiska makten göra för att få igång jobben?
Sen detta med kulturkrockarna. I den patriarkaliska uppfostran så gäller det för män att vara den som betämmer och tjänar pengar. T.ex. patriarkaliska invandrarkvinnor respekterar inte män som är på annat sätt. Då gäller det för invandrarmannen att vara tuff. En "feg och rädd" man är det sämsta som finns i den kulturen. Männen tiger alltså om sina problem som dom upplever. En invandrarman från en sån kultur skulle aldrig kalla sig offer, hur illa det än är.
Troligen behöver män utveckla sin identitet och vad som är manligt så att det bl.a. blir mindre agressivt och konfliktskapande. Den processen försvåras ju av att Sverige fylls på med de mest patriarkaliska uppfostrade männen (och kvinnor) i världen. Mångfald? Mer patriakal?
Stödet för socialismen krymper i Sverige, sossarna har nu all time low i väljarstöd och är beroende av andra partiet. Maria Wetterstrand har haft som huvudmål i sin politiska gärning att krossa socialdemokratins maktmonopol (hennes ord). Socialism och mångfald är varandras motsats. Likaså socialism och globalisering. Vänstern har gått vilse och politiken blir allt mer utan framtidstro. Sverige har saknat framtidstro sen 70-tal. Det är mycket illa.
Det behövs en nytänding och tro på en bättre framtid i detta land, det har behövts länge.
Sverige är inte så rikt längre, vi har inga oljekällor eller andra stora fördelar. Vi har blivit den fattigaste kusinen bland de nordiska länderna.
Socialdemokrater och vänsterrörelsen bland makt och media har länge ägt rätten till problemforumleringarna i Sverige. På senare tid har den blivit alltmer desperat från kultureliten. Då har man börjat med sånt snack som att svensken inte har nån kultur. Vi gör folk alltmer förbannade. I kombination med snacket om mångkultur, så är det ju klart att svenskheten är på väg bort. Har inte sverige rätt ens att vara svenskar i sitt eget land? Vad är det för mångkultur vi ska integrera oss i? Och om man frågar svenskar vilka länder och kultur i världen dom uppskatt och respekterar, så är det ju inte länderna i mellanöstern. Även afrikansk kultur ses som märklig bland svenskar, där männen ju ofta ses ta det lugnt, medan kvinnorna ständigt jobbar.
@ Elsa!
Varför "flydde" du inte till ett muslimskt land i stället? Då hade du ju fått njuta av alla dessa smarta och bra muslimer, som finns i världen. Sedan är det så att en majoritet av svenska folket aldrig har velat, aldrig kommer att vilja och vill inte nu heller, ha hit en massa invandrare. Det är våra politiker och journalister som tvingat oss till detta.
Till den namnlöse vill jag bara säga. Emigrera till ett muslimskt land då, så slipper du oss och vi slipper dig.
Jaru Putte, det va ju starka ord det. Det handlar inte om att jag inte njuter, för det gör jag verkligen, jag NJUTER som bara den. Jag har emigrerat till Sverige pga. av att det blev krig i mitt land. Annars hade jag självklart stannat kvar där. Jag är evigt tacksam att jag har flyttat till SVERIGE och jag trivs hur bra som helst. Jag är svensk medborgare och har svenska vänner som jag älskar och trivs med. Så jag är lycklig med mitt liv och med att bo i Sverige ;)
Problemet här är att du inte trivs i ditt eget land, och då skulle jag rekommendera dig att flytta till ett annat land och lära dig lite mer om andra kulturer ;)
I vilket fall som helst så önskar jag dig en trevlig påsk :) Kram på dig
Elsa,
Vilken logik!!! Du kommer hit och vi låter dig njuta av vårt samhälle de som vi har byggt upp, inte du.
Nu är vi inte lyckliga med vad som hänt och nu tycker du att det är vi som skall flytta, hör du inte själv hur dumt det låter? Har du hört talas om göken? En sådan är du. Skäms.
@ Elsa,
Jag frågade varför du inte flydde till ett annat muslimskt land eftersom de ju måste, om man få tro dig, vara befolkat med smarta och bra muslimer. Trivs du inte i muslimska länder, eller vägrade de ta emot dig? Det finns ju massor av muslimska länder att fly till, eller hur? Näe, jag tänker inte flytta. Sverige var ett bra land innan det blev översvämmat av storljugande asylsökande.
@ Till dig med det typiskt muslimska namnet Elsa.
Eftersom du ger uttryck för stor trivsel i vårt land och till och med säger dig känna tacksamhet mot Sverige hoppas jag att du vill göra dig mödan att svara på några frågor.
Jag tror att det skulle vara av stort värde för denna bloggs läsare att få klarhet i bland annat följande:
Du säger att du emigrerade hit för att det var krig i ditt hemland. Om/när kriget är slut och du alltså inte längre har asylskäl, kommer du då att återvända?
Om inte, varför? Du uttrycker ju att det bästa är att leva i ett muslimskt land, och självklart är det bäst om man är muslim.
Svar tack!
Hur ser du på kristna och andra icke-muslimer som inom islam kallas "otrogna" och ska straffas med döden? Om du är en rättrogen muslim måste det ju stå på din agenda.
I så fall är det större delen av Sveriges befolkning som ska avrättas.
Svar tack!
Hur ställer du dig till sharialagar kontra demokratiskt stiftade svenska lagar?
Vilka anser du är överordnade?
Svar tack!
Hur anser du att islams definition av kvinnan som underordnad mannen stämmer med svenska lagar och värderingar?
Vilka regler följer du?
Svar tack!
Hur ställer du dig till islams uppfattning att kvinnan inte ska förvärvsarbeta kontra den svenska normen att varje individ ska försörja sig själv?
Svar tack!
Vad anser du om könsapartheid i skolundervisningen, t ex i gymnastik, simundervisning och sexualundervisning?
Svar tack!
Vad är din åsikt om homosexuella?
Instämmer du i vad koranen säger, att de ska straffas med döden?
Svar tack!
Om en kvinna har varit otrogen, instämmer du i koranens dödsstraff medelst stening?
Svar tack!
Är det okej att gifta sig med sin kusin trots att risken för att få dödfödda och missbildade barn mångdubblas?
Svar tack!
Känns det okej att sitta bakom ett skynke i moskén för att inte bli sedd av män som kan "inledas i frestelse"?
Svar tack!
Anser du att hundar och grisar är orena djur? I så fall varför?
Svar tack!
Vad beror det på att mänskliga rättigheter inte existerar inom islam och att det inte finns ett enda muslimskt land som någonsin i historien har lyckats skapa frihet, jämlikhet, välstånd och mänskliga rättigheter för sin befolkning?
Är det tillfälligheter eller kan det finnas andra orsaker?
Svar tack!
Vad beror det på att islam befinner sig i konflikt eller blodigt krig med i stort sett alla länder som gränsar till de muslimska - för att inte tala om alla strider INOM de muslimska länderna, mellan shia och sunni till exempel?
Är det ren otur eller kan det ha någonting att göra med islam som totalitär och våldsam politisk ideologi?
Svar tack!
Om du bär slöja, niqab eller burqa - hur går det ihop med din eventuella vilja att integreras i det svenska samhället?
I så fall har du ju beslutat dig för en självvald segregering och i praktiken att göra dig icke anställningsbar på arbetsmarknaden.
Svar tack!
Slöjan är inte främst en huvudbonad, ett stycke tyg. Den är en politisk handling. Den som bär slöja talar om att hon säger ja till kvinnlig underkastelse, till sharialagar, till mord och våld i islams namn och nej till det västerländska samhällets demokratiska värderingar.
Den är en signal till oss andra: vi tänker inte anpassa oss till någonting av svenska lagar och normer.
Min sista fråga:
Om allting ställs på sin spets - och den dagen kommer inom en inte avlägsen framtid - var har du din lojalitet?
Hos islam eller hos det land som har gett dig skydd och ekonomisk försörjning?
Om du blir tvungen att välja - vad väljer du?
Svar tack!
Jag emotser dina svar!
@Elsa
Trist att du har svårt att skilja på sak och person. Kritik av islam och den agressiva mentaliteten med ursprung i arabvälden är inget angrepp på dig - om du inte bejakar densamma.
Intressant är att du (Elsa!)säger att du är muslim. Ställer du då upp på de regler som Allah ger dig i Koranen. T.ex. att en eventuell dotter inte får gifta sig med en icke-muslim eller att en muslim inte kan konvertera till andra religioner utan fara för sitt liv? Alltså hur definierar du din tro?
@Leifer
Du har ju rätt men ändå fel. Ditt snack om hur muslimska unga män föds upp med en patriarkal kvinnoförtryckande värdegrund är ju rätt, men att i nästa mening säga att jobben är nyckeln till integration blir då tillbaks på ruta 1. Islam är integrationsfientligt. Är du troende muslim är uppdelningen mellan muslimer/ickemuslimer knivskarp. Dessa människor kommer aldrig att assimileras. Segregation föds av antalet invandrare, som de senaste 30 åren varit på tok för högt, från fel länder.
@Dumle
Beror väl lite på hur man ser på om muslimer kan utveckla och modernisera sin tro, men att den skulle kunna harmonisera helt med svensk feminism ser jag som fullständigt uteslutet.
Här börjar dock det stora hyckleriet från vänsterhåll, man försvara religion Islam men är i övrigt emot kristendom och alla typer av religioner, annat en "religionen" socialism förstås. Anledningen att vänstern försvara Islam är nog främst synen på invandrare som en svag grupp, viktigt s.k. valboskap och den gemensamma fienden kapitalism, Israel och USA.
Alla djupt troende ses med stor skepsicm i Sverige där människor förväntas vara vetenskapliga och rationella. Och religion förväntas åtminstone vara en privatsak! Därför fungerar inte yttre markörer för att visa att man tror på en viss religion. Här har verkligen vänstern svikit sina ideal.
Elsa
Du får faktiskt ursäkta oss för vår misstänksamhet och vår generalisering när det gäller muslimer. Efter den rad av terrorattacker där helt oskyldiga människor har fått sätta livet till, kan i alla fall inte jag annat än att dra alla över en kam. Ska du skylla någon/några för detta är det snarare de muslimska terroristerna, inte oss. Dessa fega ynkryggar som nästlar sig in i samhällen och lever som vem som helst. Ta 9/11-attacken till exempel där deras grannar uppfattade dem som lågmälda och allmänt lite tråkiga. Inte i sin vildaste fantasi kunde de ana att de senare skulle flyga in i World Trade Centers skyskrapor. Londonterroristerna var födda i England. Vem kunde ana att de en dag skulle mörda hundratals oskyldiga. Ingen misstänkte de bägge kvinnorna mitt i Moskvas morgonrusning. Listan kan göras väldigt lång. I stort sett alla konflikter och krig världen över så är den ena parten muslimer. Om du ursäktar så gör jag jämförelsen med cancer. Tänk om man skulle resonera likadant vid varje nyupptäckt cancerfall: Vi vet inte om den är god- eller elakartad. Framtiden får utvisa detta. Jag vet att det är en hemsk jämförelse, men det är så jag ser det och det är muslimerna själva som bär ansvaret, inte jag och ingen annan heller som misstänkliggör er.
Du skriver så här ” Jag tycker att det är så himla fel att dra alla över en kant”. Jag kan dra lite paralleller hur ni invandrare ser på oss. Jag hörde en intervju med Nalin Pekgul där hon berättade om sin rädsla för att hennes familj och släkt skulle få reda på att hon hade svenska vänner. Hur andra muslimer lite hånfullt flinande berättar varför de inte vill vara med svenskar: ”Man blir ju som dom man umgås med”. Ett antal gånger har idioter med arabiskt utseende skrikit hora efter mig. Och nej, jag har inte klätt mig utmanande, det är den arabiske mannens (och även kvinnans) syn på oss västländska tjejer. Jag vet inte om åsikten bland muslimer att vi västerlänningar är orena hundar och ”kuffar” är allmän, men troligen ganska utbredd. Jag kan även berätta att grövsta kommentarerna angående muslimer som jag personligen har hört har inte kommit från andra etniska svenskar, utan från invandrare. Så Elsa, det här med ” att dra alla över en kant” och att vi har en dålig bild av invandrare är nog inget typiskt svenskt, snarare visar du tecken på den typiska sydländska självömkan. Det är så otroligt synd om er, i synnerhet muslimerna som är den mest lättkränkta, mest krävande och utan jämförelse den mest svårintegrerande av alla invandrargrupper. Och aldrig är det ert fel heller.
Du tar upp ett annat intressant ämne, nämligen åldringsvården. Här i Sverige blir det allt vanligare med etniska vårdhem där t ex irakier vårdas av irakier därför att vårdtagaren inte vill vårdas av etniska svenskar utan av sina landsmän. Detta beror dels på språkbarriärer, men jag har mina aningar om att det även beror på attityd och misstänksamhet bland vårdtagarna. De vill inte bli vårdade av oss orena hundar lika lite som de litar på oss. Men Elsa, den möjligheten har inte våra äldre. Om en etnisk åldring inte vill bli vårdad av en icke etnisk svensk kommer rasist/främlingsfientlighetsstämpeln fram omgående.
Slutligen vill jag kommentera din sista mening: ”Men jag hoppas att detta någon gång i framtiden kan ändras=)”. Om det någonsin ska bli den förändring du önskar skulle jag vilja se någon som helst tacksamhet från er alla som, enligt vad ni påstår, flyr från krig, förföljelse och annat elände. Du förstår Elsa, vi är många som inte uppskattar gruppvåldtäkter/våldtäkter, åldringsrån, ungdomsrån, bilbränder, attacker, stenkastning på polis och brandkår/ambulanspersonal mm mm och framförallt mordet i Landskrona på en försvarslös, äldre kvinna begångna av främlingar som söker sig hit och förväntar sig få hjälp. De enda som kan ändra synen på er är ni själva. Försök att visa hänsyn och respekt för de som hjälper er. Jag uppskattar inte ett slag över käften av någon jag hjälpt, och jag tror inte du gör det heller. Och till sist: Tror inte för ett ögonblick att svenska folket på något sätt stödjer denna förödande, vårdslösa och enormt kostsamma massinvandring. Det är makthavarnas (läs politikernas och den svenska, klonade journalistkårens) vilja.
@ Helene.
Applåder!
Du talar för många.
Svensk tant
Tack det samma! Det gör sannerligen du med.
Svensk Tant!
Varför ska någon behöva stå till svars för de frågorna? Eftersom du så kärleksfullt nämner jesus, ska du då stå till svars för bibelns vidrigheter?
Sluta generalisera.Du förstår inte riktigt och är nog inte "den vassaste kniven..", men jag förlåter dig, det blir nog bra. Thoralf och alla er andra också. Det är ok, en dag går saker upp för er, då kommer ni alla bli lyckligare människor.
Lycka till.
Jimmie, en dag är det du som står till svars, om även du har denna ondska i dina gener! Då har du rätt i att den dag skall glädjen stå högt i tak!
Du har vekligen hamnat i fel land. Vi kristna går efter "Det Nya Testamentet", där kärlekens budskap är tongivande, emedan din "galne profet", hunden du vet, går efter det gamla testamentet, som ni handlar efter!
Han fick ju också en kick av detta bevisligen! Enbart din virrighet utesluter dig i detta sällskap...
Snälla , Jimmie om du lider av religiösa grubblerier , så sök hjälp, den finns att få .
I Israel är huvuddelen av befolkningen beväpnad. Många unga män bär ett automatvapen synligt. Man är beredd på att ingripa om något händer. Där hade fähunden fått ett skott i pannan efter första knytnävsslaget. Tvärt emot vad Dumsvensson tror minskar brottsligheten när alla kan försvara sig, respektive ingripa vid brott.
Jimmie,
Är du samma kristna person som härförleden ljög att att ett antal nissar kom hit i container?
En fråga som är intressant här är om andra kulturer än den svenska är mer kriminellt och våldsbenägen än den svenska kulturen.
oj en god samling rassar som kommenterar men också en samling vanliga svenskar och särskilt en och annan invandrare som kommenterar här. själv tillhör jag den sistnämnda kategorin och tycker att det är dags att sverige tar sig i kragen och säger ifrån!!! Invadrar situationen här har gått för långt och regeringen låter det hända ostraffbart. Dags att ta i med hårdhandskarna, långa straff, utvisningar vid minsta lilla brott(varför ska sverige ta ansvar för en person som inte visar någon respekt för landet), längre tid innan medborgarskap ges, hårdare krav vid fruimport etc etc. Det här är något som hela riksdagen/landet vill men av någon anledning de inte vågar stå för. Istället så tar SD och gör detta till sina huvudfrågor och tar förmodligen en plats i riksdagen. Medias diskriminering av SD är det bästa som kan hända och de njuter säkert av det senaste som hänt. Att SD f ö är ett pajas parti utan ett hållbart partiprogram är självklart. Ge er rassar, så är det.........
Och ändå så kan jag som högskoleutbildad(i sverige) invandrare ibland tänka, fan jag röstar på SD!
Jag tycker inte att man ska kolla vad personen har för ursprung, hudfärg eller kultur. Alla människor är lika mycket värda. Sverige Demokraterna är ett rasitsikt parti i grunden som blir sponsrade av rasistiska företag som exempelvis "Kalles kaviar" vars ägare har gjort rasitiska uttalanden flera gånger. Sverige vore ingenting utan invandrarna. Det enda som håller är förändringar, så om samma gamla svenskar alltid skulle vara i Sverige och vi skulle låta frysa invandringen, hur skulle det bli då? Tänk på Sveriges framtid. Det är väldigt många invandrare som lämnar sitt land pga att dom tycker politiskt olika i sitt land än dom som bestämmer. Dom kanske har det jättebra ställt med mycket pengar och en bra utbildning? Dom flesta invandrare som kommer med familj har en fantastisk utbildning men vi är så främlinsfientliga så vi väljer att anställa en svensk, som kanske är mycket sämre än invandraren?
Att ta denna händelse som ett "exempel" vad invandrare kan göra är bara så patetiskt så jag vill spy på det. Om det hade varit en svensk som misshandlade kvinnan till döds så hade ni inte gjort händelsen så stor. Om det var så att det var invandraren som hade blivit misshandlad till döds så hade ni inte brytt er alls. Vad är det för jävla sätt? Tänk efter, era åsikter håller inte ens. Ni kommer falla, bara så ni vet!
Och, vi låter amerikanska, engelska osv jobba som läkare och sådana jobb här, men en muslim får absolut inte göra det, utan han får köra taxi om hans får ett jobb? Varför är det så? Amerikaner och engelskmänn är lika mycket invandrare som en muslim?
alice du har helt rätt, asså vafan vi säger att en muslim är hjärtkirurg i iran och se4dan kommer han till sverige då får han köra taxi och hans 11 åriga utbildning blir värd ingenting, men om en svensk skulle ha den utbildningen skulle han/hon lätt få jobbet, eller om det är en kille som heter anton och en kille som heter muhammed som söker samma jobb men muhammed har lite mer erfarenhet än anton då får ändå anton jobbet för att han är svensk det är fan inte rätt för även om man kanske inte pratar lika bra svenska man kan lära sig skit lätt !!!! så asså SDs åsikter är helt och hållet åt helvete fel!!!
//ludde